• hfx9

    Zdravím,

    chtěl bych k horskému kolu jako doplněk pro trénink silniční kolo. Ale vzhledem ke stavu našich silnic jsem se začal zajímat o cyklokrosové kolo místo plnokrevného silničního s tím že bych ho vzal i na nějaké šotoliny a lesní cesty.

    Doporučíte nějaké kolem 30k ?

    Jako jediný požadavek mám aby bylo na SH 105ce.

    Díky

    0 0
    • X-biker  

      Myslím, že čistě CX pro tebe nebude spíš něco ala endurance či gravel ne? Jde ti spíš o pohodlí a možnost širších gum ne?

      Co třeba Specialized Diverge? Teď jsou výprodeje, měl jsem a spoko. Teď si koupil stejné kamarád a úplně nadšený.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • alapli  

      Ahoj, co Pells Demon Comp Carbon 2017? Koupil jsem jej v sobotu a zdá se mi to dobrá volba. Pokud chceš za vyšší cenu, šel bych do demona.

      0 0
    • gregorus  

      Když to chceš jako doplněk k bajku na trénink, tak mi připadá zbytečný vymýšlet hybridy na lesni cesty. Vem normální silnicku, za 30tisíc budeš mit daleko větší výběr nez v gravelech.

      0 0
      • random  

        mezi kolobezkama taky bude mit vetsi vyber.

        Jinak bych teda pocital s vedlejsimi naklady, na gravelu v trail helme a hadrama, pripadne kosili, tretrama to nebude vypadat tak tragicky jako na silnici

        0 0
        • TeryPV  

          :D Jo cyklobuzny, to je diagnóza…

          Ne vážně, nerozumím tomu, proč se na silnici drží tak přísný dresscode ?

          edit: spíš řečnická :)

          0 0
          • gerrard  

            Rad ti odpovim za sve zkusenosti. Na silnici se moc nehybes a delas delsi dobu porad stejny pohyb. Blbe nastaveny posez nebo ne uplne optimalni obleceni je hned strasne znat. A to si jeste pripocti, ze kdyz jedes rychlej tak se na tobe volne veci placaj. Na MTB pokud nehoblujes cyklostezky, ale jezdis v terenu se porad hybes, tam jsou nejake nedokonalosti podstatne min znat. Jak v posedu, tak hadrech, takze volne veci tam nedelaji problem. Takze ja to stridam podle toho na cem jedu.

            0 0
            • doubeq  

              +1 a co si kdo o mě myslí v buznahadrech na mých kejtach je mi buřt :-D

              0 0
            • hfx9  

              V hadrech co mám jsem ujel po silnici i 180km a žádný problém s plandáním jsem nezaznamenal. Asi to bude tím, že mám upnuté hadry ikdyž jezdím na horském kole :-)

              0 0
      • hfx9  

        To proč přemýšlím o gravel je to, že jsem na testovacích dnech nějaké plnokrevné silničky zkusil a byla to jedním slovem hrůza, co se pohodlí na našich „cestách“ týká. Proto hledám něco v těchto vodách, abych si zlepšil pohodlí na těch našich cestách necestách.

        To že vyjedu někdy někam do terénu je jen okrajová záležitost.

        0 0
        • Martin  

          A dobře děláš. Měl jsem x let silničky, už mě to třepání nebavilo, přezbrojení na RB RX pro mě bylo jednoznačně krok správným směrem.

          0 0
        • doubeq  

          Přesně, ujet kilo na okreskách, když jezdit po hezkym asfaltu je o sražení dědou s vajíčkama na platě, se na 23mm pláštích moc často nedá. Taky pracuju na stavbě něčeho spíš silničního s možností střihnout si to přes hezkou lesní „zkratku“.

          0 0
    • Doktor-Prase  

      Genesis Croix de Fer, ebay.co.uk případně evanscycles.com.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • DaD  

      CX nebo gravel to je slabota. Toto má koule a majitel jistě v davu nezapadne!

      https://www.cyklobazar.cz/…ited-edition

      0 0
      • Martin  

        to není prasopes, to je rovnou psoprase

        Koupeno nové pro přítelkyni, bohůžel přítelkyně přestala jezdit. Najeto 200km.

        a já se ani nedivím

        0 0
        • DaD  

          Jj. Taky jsem na ni chudinku myslel. Tohle mi někdo dát, abych na tom jezdil, tak ho snad zapletu do výpletu…

          0 0
        • doubeq  

          Ani psoprase, rovnou prasoprase, prej limited edišn :-D

          0 0
    • hfx9  

      Tak stále jsem nerozhodnutý.

      Vzhledem k tomu, že zamýšlené kolo by mělo posloužit i pro pár, ano jen pár triatlonových závodu (1/2IM a IM) tak nevím jestli jít cestou pohodlí a tedy gravel/CX kola, nebo prostě plnokrevné silniční a k tomu širší pláště (třeba 28mm).

      Cenový limit jsem už zvednul na 40–45tis

      Ach jo, proč je to tak složité

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Jestli to je opravdu jen na pár závodů, tak si kolo na závod (a pár tréninků) můžeš půjčit třeba tady

        Na gravel/CX jet IM by bylo za trest (s výjimkou kopcovitých závodů jako Nice, Swissman…); dobrovolně bys asi taky neplaval se zátěžovým padákem a neběžel s šerpa-batohem.

        0 0
        • hfx9  

          Půjčovat si kolo nechci.

          0 0
          • jIrI___  

            .

            0 0
            • hfx9  

              Nechci si půjčovat kolo na závody.

              Závody jezdím s tím co mám vyzkoušeno a odladěno.

              Zapůjčit si kolo před koupí by bylo fajn, jen si nejsem jist, jestli teď po sezóně budou k tomu vstřícní.

              0 0
              • Honzis  

                naopak by měli být vstřícní prodat stroj 2017 (16) aby jim nepřekážel přes zimu. Nebo zkus nějakého kámoše jestli má čistou silnici – jen dát vlastní pedály. Nebo prolez bazar a možná budeš překvapený co za cca 40 seženeš!

                0 0
      • Jarax  

        no tohle neni silnicka ani este cyclocross ale zase je to PELLS no :) max pneumatiky by byly 622×35 teda silnicni/treking na fotce nasazeny na MTB rafek 622×19 ,este se kouknout na planet X maj tam ted ruzny cyklokross nebo gravel/adventure ramy vyjdou aji s dopravou tak okolo 7–7.5 tisic a neco postavit

        0 0
      • robb  

        Jak tu asi někdo psal, tak pokud to půjde, kolo si půjčit a ujasnit si k čemu to potřebuješ.

        Já si před léty koupil k horskému kolu silničku z druhé ruky a teď nedávno cyklokrosku, taky z druhé ruky. Každé za 15 tis. Obě kola přesně splňují to, kvůli čemu jsem si je koupil.

        Na gravelu jsem nikdy neseděl, tak nedokážu říct, jak se jízda na něm liší od silničky/CX.

        0 0
      • Honzis  

        nahoď aspoň za kolik jezdíš nyní 90km placku při triatlonu – pokud průměr 30, lze to klidně i na cx či gravelu, pokud máš ambice, tak minimálně silnička s nástavci, pokud ne rovnou koza.

        Ad pláště – ne do každé silnice jdou 28 nebo úplně na knop a pak stačí bordel na silnici a brousíš brzdy nebo prasklý drát ve výpletu a je to na taxík neb házící ráfek neprojde zadní stavbou – to je třeba si uvědomit.

        Pokud chceš jezdit sám a pohodu, klidně gravel, ale s jakýs ambicemi bych šel radši do silničky a klidně z bazaru!

        0 0
        • hfx9  

          Zatím mám za sebou pár kratších triatlonů, kde bylo kolo 50km a na epicu s 2,2 plášti jsem dal průměr 33km/h.

          Prioritní použití bude v tréninku (abych si nehuntoval epica na silničních 100km objemech) a pak na pár triatlonů, které chci hlavně dokončit ( z IM a 1/2IM) mám respekt.

          Obecně mě gravel napadnul né kvůli touze jezdit v lese, ale zpohodlnit si jízdu na rozbitý h okreskách.

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Ono gravel je dost siroky zanr. Gravelove zavody se jezdi na v podstate vsem od tezsich CX az po 29ery. Hlavni pointou je mit pro svuj ucel presne takove kolo, jake ti vyhovuje.

            Cili jestli chces gravel, najdi si vyhovujici ram a zacni stavit.

            0 0
          • Jarax  

            To se mrkni na ten pells aeron disc 105 ,pláště tam jdou az do 622*35 a ma to hydraulicky brzdy za 31000 asi nic lepšího neni

            0 0
          • plzakj  

            Na to ti staci 30–32mm plaste a nizsi tlak.

            0 0
    • doubeq  

      Jestli máš možnost, tak se určitě snaž na něčem projet, to je nejlepší cesta, když nevíš co vybrat a s tímhle rozpočtem ti v obchodě rádi půjčí něco na projetí, koupit to nemusíš :-) . Mě se takhle zalíbil na naší předváděčce typ kola, co jsem si nakonec postavil…a jesli ti jde v TT o výsledek, tak prostě přezuješ na užší pláště.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Prostým přezutím na užší pláště nevyřeší skoro nic.

        0 0
        • doubeq  

          Myslel jsem to z pohledu jednoho kola s občasným využitím na TT, kdy by získal oproti CX nebo gravel obutí alespoň menší odpor a svižnější rozjezd pri osazení dobrými koly.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • kokoska.rokoska  

            Lepší rozjezd ano, ale ten je jeden za celý závod. Menší odpor ne nutně, i když velmi pravděpodobně ano. Nicméně, mluvíš v nejlepším příadě o jednotkách wattů, kdežto rozdíl koza kontra CX/gravel je mnoho desítek wattů…

            0 0
            • doubeq  

              Někdy sou i otočky, třeba a Czechmanu. Nikdy jsem kozu nezkusil, tak nemůžu soudit a věřím, že jo, jen vycházím z toho, co shání. Jel jsem TT i na mtb a byl to mazec :-D oproti klasický silnici jak s traverzou.

              0 0
              • Singlespeed  

                A přitom jen stačilo vyhodit duše, trochu upustit a letěl bys jak Dumoulin :-).

                0 0
              • kokoska.rokoska  

                Doufám, že to s otočkou (jmenuje se to obrátka) myslíš jako legraci. Podívej se kolik asi tak váží kozy a kolik váží běžně používané disky. Na váhu se v časovce fakt moc nehraje.

                0 0
      • hfx9  

        To jsem měl v plánu (měnit kola a tím i pláště), ale když gravel má vyšší hlavovku a celkově posed vzpřímenější, to bych tam případně nástavce na řídítka ala časovka asi nedal, nebo dal ale efekt žádný.

        0 0
    • nomecz  

      https://www.giant-bicycles.com/cz/tcx-slr-2

      Jak by ste popsali geometrii tohohle kola spis pohodlna nebo vykonostni ? Tenhle typ kol jde uplne mimo mne

      0 0
      • Jarax  

        proti klasicke silnicce,spis pohodlna je to kratky a ma to celkem dlouhou hlavovou trubku ,takze to vypada na celkem vzprimenej posed

        0 0
      • plzakj  

        Zavodni CX (kratkej ram, vyssi hlava, kratkej predstavec). Bude to zivy kolo. Jestli ti to bude pohodlny zalezi na tvych mirach trupu a koncetin :-)

        0 0
        • nomecz  

          Nohy spis dlouhy, trup a ruce normal :)

          0 0
        • DaD  

          Souhlas. Tedy až na to že závodní CX kola nemají vyšší hlavu, ale naopak nízkou. Těžiště se na závodech tlačí co nejníže. To až gravel biky nastolili vyšší hlavu, aby se tam lidi nemuseli tak hrbit, když nejde o vteřiny a vavříny…

          0 0
    • Lance  

      Co tu furt melete o těch špatných cestách. Teď sou naprosto luxusní a o hnusný asfalt tady pomalu nezavadis. všechny okresky s novým kobercem. Nikdy to nebylo lepší

      0 0
      • doubeq  

        Nevim, kde jezdíš, ale třeba na pardubicku moc nových koberců na okreskách nepotkávám, někde je to naopak čím dál horší nebo čím dál stejný :-D

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Fakt zalezi na lokalite, ale myslim si ze ve vetsine mist u nas muzes jen tezko ujet 100km, nejet po hlavni tride ani cyklostezce a mit jen prijemnou silnici.

        0 0
      • IndyCZ  

        U nás byl stav před pár lety lepší. Teď je tu sice plno opravených silnic, ale přejíždění mezi nimi je o to horší. Na lepší si člověk rychle zvykne, když to bylo naprd všude, člověk tu tak hrozné nepřišlo. :-)

        0 0
        • Lance  

          Jj člověk si zvyká rychle. Fakt super a je to čím dál lepší a přijde mi,ze furt opravují další a další, doba kdy si člověk říkal,že je to tragédie na silnicku,tak ta je nastesti pryč

          0 0
      • robb  

        Lepší se to, ale jak kde.

        https://www.google.cz/…13312!8i6656?…

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Být všechny silnice takové, tak je to v pohodě. Jezdili bychom všichni CX a gravel a nikdo by se nad stavem silnic nepozastavoval.

          A někdo by pak napsal „Jezdím do práce lesem“ a dostal by odpověď „Ty seš máčka! Jezdi po silnici jako chlap.“

          0 0
        • Lance  

          Tohle u nás není ani v lese… Kde na to chodite

          0 0
      • doubeq  

        :-D prej máčka, ze nejede po silnici :-D a že jsem tak smělý, kde Lance jezdí, po černých kobercích…

        0 0
    • hfx9  

      Tak jsem si dneska sedl na GIANT TCR ADVANCED 2 DISC 2017 velikost M a M/L a i na Mku se pořád cítím nataženej.

      Když porovnávám délku horní rámové trubky napříč výrobci, tak je velmi podobná. Sko mi bylo řečeno, že je na mých 181cm blbost, takže ten nataženej posed bude asi jen nezvyk (nebo místo 100mm představce budu muset dát tak 80mm a bude to ok.

      To kolo mělo 25mm pláště a ty jo to je ale uzoučké nic. Pořád mám obavu o jakž takž pohodlí na našich cestách při zvolení klasické silničky.

      0 0
      • Honzis  

        první šok bývá velký, ale ve finále 25 kevlar pláště na 6–7atm + pohodlné sedlo, gelová omotávka a cajk, věř.

        Posed – 80mm představec je docela málo, záleží na tvaru oblouků a natočení pák k sobě. Nicméně vyměnit představec je to nejjednodušší, ale zase se tím ovlivní zatáčení. Silnice je prostě silnice, i gravel bude mít horní trubku hodně podobně na délku, na silnici se nesedí jako za stolem, záleží i na výšce hlavovky – ta ok?

        Pokud je silnice rozmlácená a samá díra je skoro fuk jestli máš 23mm nebo 28–35, zase odpich silničních 220g plášťů je jinde …

        0 0
        • well  

          To je pořád strachu o pohodlí. To se fakt chcete týrat na silnicích s těžkým kolem?? Mám štěrkolet Spešla Diverge na 33mm plášťích a sportovní silničku na 25mm. Rozdíl na silnici je obrovský.

          V pohodlí to díky Al rámu Spešla a Carbonu na silničce není nic extra zásadního.

          0 0
      • plzakj  

        O pohodli bych se na karbonu s 25mm a vic nebal. Idealne to obout do 28mm.

        Ad natazenej: To TCR ma zavodni geo. Zkus defy. Ta je kratsi a ma vyssi hlavovku.

        0 0
        • hfx9  

          No je fakt, že když si porovnám Stack a reach, tak defy oproti TCR je kratší a vyšší, takže asi pohodlnější.

          0 0
        • hfx9  

          Tak příští týden vyzkouším defy a jestli sedne, tak ho vezmu

          0 0
        • ruinin  

          Jen tak mimochodem, můj kamarád tady z fora má karbonovou silničku, a říká ,že můj hliník je pohodlnější. Tak asi není karbon dycky za každou cenu pohodlnější než hlína. On teda říká, že má tvrdší výplet než já, blbou omotávku, ale i tak že ten můj rám je nějak měkčí. Už jsem tady někde v jiným vlákně dával odkaz na recenzi, kde recenzent moje kolo chválil, jak je krásně pohodlný. Možná se hliníkový rámy dneska už pohodlím karbonu vyrovnaj, nevím.

          0 0
    • zavodnice  

      Co byste mi řekli na tohle krosové kolo? https://www.nevix.cz/…2017-p87064/ Mám 184cm, delší nohy, zbytek asi průměr :-D Je to pro mě spíš na pohodovější jízdu? V cyklokrosech zatím celkem tápu a hledám něco na pohodu :-)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • plzakj  

        Cyklokroska to neni. Je to krosove kolo na nenarocnou cyklistiku po silnicich, zpevnenych cestach a cyklostezkach. Geometrie spise pohodlna. Narocnejsiho cyklistu by asi omezoval ten 1 prevodnik. Pro nektere zeny to bude spis vyhoda :)

        0 0
      • Vilém  

        Ze je pekne hnusny a taky pouziti 1×11 moc nechapu.

        No a hlavne jsi ve spatnym vlakne.

        Ale hlavne se mi zda, ze tobe vubec nejde o nejakyho crosse, ale o propagaci toho shopu. Co Anicko?

        0 0
    • robb  

      CX vs. Gravel – v angličtině

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • hfx9  

      Tak giant defy advanced 2 je doma.

      Jel jsem s ním kousek po chodníku a kostkách a kostky nic moc, ale jinak to také taková hrůza nebyla.

      Snad bude sloužit dobře.

      Díky všem za rady.

      0 0
      • ruinin  

        Tak teď ještě ty pláště CX pro, který by se ti tam měly vejít, a můžeš jezdit i po kostkách v klidu.

        0 0
      • plzakj  

        Tak to gratuluju. Urcite budes nadsenej. Dej tam rozumnej tlak a aspon 25mm plaste.

        0 0
        • hfx9  

          25mm pláště jsou v základu. Až je sjedu chtěl bych to předělat na bezduše a šíři 28mm

          0 0
          • ruinin  

            Pak to teprve podle mě bude fakt pohodlný, co se týká kontaktu kol s podkladem. Zatím je to zřejmě pohodlný , co se týká posedu.

            0 0
    • darkreed  

      A co Cannondale CAADX 105?

      Nový model – http://www.bikegallery.cz/…ale-caad-105 – překračuje rozpočet, ale loňský/předloňský by se kolem té ceny mohl pohybovat.

      • sám jsem kupoval před dvěma lety Caadx Tiagra a přesně ho používám často na silnici, ale v terénu taky nezklamal. (jen šutry už bolej)
      0 0
      • jeniiiik  

        Ale kuš s bikegallery… Navíc kdyby si to četl, tak CX není úplně to co hledá :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.