to me zase jednou michlo:
6.1.6 DEFINOVÁNÍ SOUČASNÝCH POTŘEB MTB A EXTRÉMNÍCH TERÉNNÍCH JEZDCŮ
Extrémní terénní jezdec a MTB jezdec má speciální potřeby odlišné od všech ostatních kategorií cyklistů. Jaké?
A. Extrémní terénní jezdec a MTB jezdec hledá cyklistiku nikoli jako prostředek dosažení něčeho, ale jako cíl, jako zážitek. Jízda je pro něj vrcholem snažení.
Prostředkem k dosažení zážitku je pro tuto kategorii cyklistů jízda po komunikacích špatně sjízdných, na hranici sjízdnosti, mimo komunikace, bez ohledu na počasí a nutnost přenášení kola v extrémních úsecích. Vítány jsou lesní cesty s velmi nerovnými povrchy, sem tam nějaký brod, lávka, most, prudký sjezd či výjezd, úzká místa apod.
Pro další vývoj těchto mladých lidí lze spíše jejich adrenalinový sport uvítat, je lepším trávením volného času než holdování alkoholu a drogám. Regulace a sankce by měla probíhat pouze v místech, kde hrozí střety se zájmy ochrany přírody nebo kolize s pěšími turisty.
zase z nas delaj mlady extremisty, pro ktery neni treba nic delat a proto muzou smele lit dal miliony do asfaltu, ktery se vsem krome tech mladych extremistu libi.
vice na:
www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?…
kopie casti meho mejlu kraji:
material, ktery jste poslal jsem zatim zbezne prohledl a jako zastupce terennich cyklistu v CR a tedy i JMK, kde mame velmi pocetnou clenskou zakladnu zasilam prubezne a nehotove pripominky. jsou pomerne prikre, doufam vsak, ze pochopite, ze jsem je sepisoval s dobrymi umysly. za CeMBu timto JMK navrhuji spolupraci v peci o terenni cyklistiku.
1: material ve svem uvodu vypousti terenni cyklistiku, ktera je jednou z nejpopularnejsich forem cyklistiky (zcela jiste je popularnejsi nez cyklistika dalkova, do ktere strategie kraje planuje invetovat miliony). cyklisticky dokument se zabyva in-line bruslenim vice nez jednou z nejsilnejsich vetvi rekreacni jizdy na kole!!
to povazuji za zavazny nedostatek dokumentu. dokument by se mel prisobit tomu, jak je rekreacni cyklistika v CR rozlozena. terenni cykliste jsou jeji nezanedbatelnou a zrejme nejaktivnejsi casti. viz: www.cemba.cz/…klistiky.pdf
2: v jednom miste material terenni cyklistiku vubec nerozpracovava (str. 35) jinde terenni cyklistiku zkresluje urazlivym zpusobem (str. 99–100). terenni cykliste nejsou extremni jezdci, kteri by misto jizdy na kole fetovali!
clenove CeMBA, organizace, ktera terenni cyklisty sdruzuje maji prumerny vek (odhadem) okolo 35 let, je mezi nimi rada rada jedincu mezi 50 a 60 lety zivota. spojuje je zajem o jizdu po prirode blizkych cestach ne adrenalin.
3: jedinne reseni terenni cyklistiky kraj vidi v uzavreni do specifickych okruhu. terenni cykliste jsou velmi casto turiste na horskych kolech a vyzaduji stejnou svobodu ve volbe tras jako pesi turiste.
4: dokument zkresluje pozadavky terennich cyklistu na komunikace jako preferenci komunikaci „spatne sjizdnych“. ve skutecnosti terenni cykliste pozaduji prirode blizke stezky, ktere jsou vizualne i pohybove pestre, ale zdaleka nemusi byt narocne na techniku jizdy viz: www.cemba.cz/…klistiku.pdf
5: zkusenosti ze zahranici ukazuji, ze trasy pro mtb a kone a mozne a vhodne vest soubehem. obecne je sdilene uzivani stezek terennimi cyklisty a chodci nejlepsim resenim.
6: oproti predpokladu dokumentu se ukazuje, ze deti mezi 6–14 lety maji daleko radeji nenarocne, ale pestre prirode blizke cesty nez asfaltove cyklostezky. adolescentni mladez se celkove priklani k technickym disciplinam nebo jizde po lese. (strategie vsak temto mladym lidem nenabizi vubec nic)
celkove dokument ukazuje, ze jeho tvurci:
- nedokazi prihlednout k popularite terenni cyklistiky
- ze o ni maji na nevedomosti zalozene predsudky
- ze nemaji povedomi o metodach, kterymi se standartne podminky pro terenni cyklistiku resi. (jedine reseni, ktere znaji je segregace a restrikce)
- a tudiz nedokazali podporu terenni cyklistiky plnohodne zaradit do systemu podpory cyklistiky v JMK
navrhuji, aby ve spolupraci kraje a CeMBy byla vypracovana priloha tohoto dokumentu, ktera by tento nedostatek napravila. vzhledem k popularite teto formy cyklistiky by mela cast kolace financni podpory byt investovana do zlepseni stavu prirode blizkych cest. to je mozne udelat pouze v koordinaci se spravci a majiteli lesu a organu ochrany prirody. nejlepe vybranim nekolika modelovych lokalit. nabizeji se lesy v okoli brna, ktere jsou jiz dnes rekreacne vytizene a terennimi cyklisty velmi vyuzivane ale chybi jim jakykoli management podminek pro mtb. dale se nabizeji odlehlejsi lokality kraje na tisnovsku nebo v M krasu, kde by mohl byt projet stezek pro terenni cyklisty uspesnym produktem cestovniho ruchu.
s pozdravem bajku zdar tomas kvasnicka CeMBA os, predseda www.cemba.cz