Další ukázka toho jak v naší ekonomice je bikesharing jen věc pro pár skalních, pozérů a Svědků Auto*matových
https://www.lupa.cz/…l-moc-drahy/
Ne to nebyl tunel, ale prostě naivní business hippies plán .
Další ukázka toho jak v naší ekonomice je bikesharing jen věc pro pár skalních, pozérů a Svědků Auto*matových
https://www.lupa.cz/…l-moc-drahy/
Ne to nebyl tunel, ale prostě naivní business hippies plán .
A četl jsi celý článek nebo jen nadpis? Končí elektrokola protože je to ekonomicky v daném tunelmodelu nesmysl.
A tunel to být musel, protože za elektroplečku s motorem v zadní nábě a bez přehazování zacálovat skoro 50 litrů prostě jinak zdůvodnit nejde.
Takových mizerných ebajků je trh plný a k tomu přičítat to, že mainstreamové populaci bikesharing nebo spíš městská cyklistika je to buřt a je to.
Tunel je spíš výmluva, v psychologii se to mu říká hledání vnějšího nepřítele.
Co to zase meleš? Vím že jsi nějaký dis, ale zkus před tím než něco vypustíš si to přečíst, smysl mi fakt uniká. Nicméně – v testovacím provozu byly na Kl rekola, a byť se jednalo o nejlevnější jebky přehazky, tak na tom lidi celkem jezdili, za 60 kol platilo město v tom testovacím režimu 200 tis měsíčně s tím, že všechny náklady šly na vrub provozovatele.
Jenže teď už naštěstí bývalý populistický primátor rozhodl že e-kola a provozovat to bude město. Tak se na tom dá nejsnáz napakovat do vlastní kapsy. Problém je, že se nakoupily kola za dvojnásobek jejich reálný hodnoty, za software se platí nesmysl a to v počátku co jsem tak slyšel byl polofunkční. Kola se navíc zamykala nějakým elektrozámkem, jenže snědí kočovníci rychle přišli na to, že po odpojení baterky zámek nefunguje a GPS čip taky ne. Protože z cizího krev neteče, tak na tom lidi (opět hlavně malí snědí kočovníci) jezdili jak je jejich temperamentu vlastní, takže neustále brzdění smykem, obrubníky v plný rychlosti, že je píchnuto nevadí, motor to utáhne tak jako tak. Takže i provozní náklady na údržbu šílený (byť si myslím, že si tam pohlaváři do toho zahrnuli i servis vlastních kol ;-) ) do toho nutnost svážet kola na nabíjení. Něco zničený úmyslně (ne fakt to nepřežije pád z 15 m).
Ale určitě bych netvrdil, že o ty kola nebyl zájem. Kladno je pro pohyb na kole poměrně v pohodě, většina města je na placce, do ďolíku není až takový důvod jezdit. Osobně jsem prakticky všude po městě rychlejší na kole než autem.
Aha, rikal jsem si, co jde na tak jednoduchem kole znicit, jelikoz sam natocim na kole vice slapacim, ale jinak podobne koncepce, pomerne hodne. Jediny problem par pichnuti. Jinak zamykani a GPS tracking nefunkcni po vyjmuti baterie – velmi dumyslna konstrukce…
tak ony praskaly i rámy bo šmejd nejlevnější
Potom uz neni co dodat. Predpokladal jsem, ze se ram bude kroutit vzhledem k podivne konstrukci, ale ze bude az tak odbyty…
Dopadlo to tak, jak bylo jiz od zacatku jasne.
300 Kč jedna jízda – no nechci radši vědět kolik stojí jedna moje jízda na kole bez motoru…
Myslím že problém s náklady má i koloběžka Lime. Kde náklady na servis koloběžek které se ukázali jako dost nízké kvality jim snižují citaleně výdělek. A to přesto že nedotovaná a nepromo cena jízdy je vyšší na Km než Uber POP
No jo, nedávno jsem před ženou prohlásil, že tím že nějaké věci jezdím vyřizovat na kole místo autem, tak tím děsně ušetříme, tak nejdřív mlčela a pak na mě hodila takový divný pohled, až mi naskočila husí kůže.
V Ostravě bikesharing celkem funguje, minulý rok bylo vidět na růžových kolech jezdit čím dál více lidí. Jsem zvědavý na letošní rok, kdy to spadne pod nového provozovatele. Ale je fakt, že tady na východ mopedy ještě nedorazily, byly tu normální šlapací kola s půjčovným za pár korun (doslova).
Jenže Rekola mají krapet jiné náklady a třeba kdysi nejezdily v zimě. Ono Kladno v příspěvku nemá dost hipsterů pro které to je také způsob vyjadřování příslušnosti a světonázoru.
Ono to čím dál více lidí , vztaženo na obyvatele Ostravy, Olomouce nebude terno. Většinu tvoří bez tak studenti kteří tam není bydliště a město z toho tak moc nemá.
můžu se tě zeptat kolik času ze svého života jsi na Kladně strávil, znalče?
Ono Kladno je ekonomicky silnější než Praha? V Praze projekt bike-sharingu vzdal i tak velký hrač jako Ofo jako " neekonomický" . Lidé za Rekolama také nejsou tak blbý, aby zajisté vynechali tak atraktivní lokalitu překypující tolika movitými a solventními lidmi.
Běž se pomodlit k svatému Bouchalovi …
ty seš fakt jantar – ano, pokud to je stavený jako čistě komerční projekt bez spoluúčasti města, pak je to životaschopný asi málokde. Jenže pokud se město rozhodne tuhle službu dotovat, podobně jako dotuje MHD, koupaliště, hokej a pod. tak v to není problém. Problém je, pokud jsou provozní náklady na vrub města a to dopředu vlastně neví kolik to bude stát. Když máš fixní částku tak se můžeš rozhodnout jestli službu chceš nebo ne. Poku bude částka za 100 kol cca 300 tis měsíčně tak si to Kladno dovolit může. Elektrokola by ale vyšly min na dvojnásobek a to nejsou započtený vstupní náklady. Kladno má rozpočet cca 1.5–2 mld a na sport a rekreaci dává ročně kolem 130 mil, takže ty řekněme 3 mega ročně ještě ano, 5–6 už je moc. To bys mohl pochopit i ty ;-)
BTW pořád jsi mi neřekl jakou máš zkušenost s životem na Kladně, že víš jak je tu kolo vhodný pro pohyb po městě?
+1
Ale snažíš se asi zbytečně, páč za všechno můžou hipsteři:)
Tak ač v Kladně nežiji, tak myslím, že mám představu, jak vypadá a dovolím si tvrdit, že pro provoz kol je Kladno podstatně vhodnější než Praha…
+1
Ty jako Kladeňák máš přehled přímo z místa.....nemáš to načtené z článku. Jen k cyklodopravě, možná by nebylo špatné ukládání kol u nádraží, jako je třeba v Berouně.
no, už to vypadá, že po desetiletích slibů nám fakt začnou stavět elektrifikovanou dvoukolejku do Prahé a v rámci toho by se mělo řešit i ukládání kol u nádraží. Jenže protože má zároveň i po trase nynější koněspřežky vzniknout 27 km cyklostezka až do Práglu, tak nebude důvod kolo ukládat na nádraží ;-)
A ja jaj, i tak by tam boxy mohli udělat. Když jsem jel poprvé z Kladna do Prahy, tak jsem si říkal, sakra, ta trať je jak z 19 století, jedna kolej :-) až bude nová dráha hotová, tak to bude super (autobusy jsou ráno hrozně narvaný, vlastně i ty odpoledne :-))
S ohledem na to, že na některý úseky ještě není ani územní rozhodutí, bych se tolik neradoval…
Máme tu taky stavby, konkrétně jihočeskou D3 na hranice, která má ÚR už možná 15 let a pořád se ani nestaví..
Třeba ty cyklověže které, jsou take ztrátové?
Prozradím ti jedno tajemství – on je ztrátový celý koncept MHD, dokonce i osobní vlaková doprava je jako celek v enormní ztrátě. Třeba i léčba onkologicky nemocných pacientů je silně prodělečná. A přesto je to z nějakého důvodu dotováno. Zkus si vyndat hlavu z ****** a popřemýšlet o tom proč ;-)
No, zrovna toto srovnávat se sdílením kol…
Asi tak…
Až někdy pojedu v Litoměřicích kolem parkovací věže na kola a bude naplněná alespoň z jedné poloviny, omluvím se na výstavbě a provozu zúčastněným osobám za své výroky obsahující slova jako např. ********** na entou. Zajímalo by mě na kolik vyjde po dobu životnosti celýho vehementu jedno místo na jeden den. Mají ty zaparkované plečky aspoň desetinovou hodnotu stání ve kterém jsou? U fabrik jsou krytý přístřešky z pár posvařovaných jeklů za pár korun a slouží to desítky let. Ale není to dostatečně entrprajs a öko.
Upřesnění – za 3 měsíce provozu 1000 uskladněných kol, to je v průměru něco přes 10 kol denně ze 108 kousků maximálně. Panečku, to to frčí.
věže jsou **********… kdo by skladoval nějakou herku v hypermoderní věži. Elektrokola na Kladně, to je to samé jako elektrokola v Ostravě Muglinově. Ale stejně si myslím, že by elektrokola v řadě měst mohla jezdit i bez větších dotací.
V Ostravě je, ale velké množství studentů ,kteří na bikesharing mnohem víc slyší. To se týká i Olomouce, nebo Brna či Liberce.
Bikesharing tak naprostou většinu(x<50%) jinak výdělečně činné populace v ČR míjí. A buď oslovuje aktivisty nebo studenty. Ale těch je na nějakou citelnou změnu ve městech k lepšímu ovzduší málo. Afekt je spíš ekonomický.
V Liberci? Jakože by jezdili po Harcově nebo po Husovce? Protože Libe fakt není moc přátelské město pro cyklotransport.
Pointa je, že to není 1000 uskladněných kol, ale 1000 poskytnutí služby o uskladnění kola.
Pokud to lidé využívají pravidelně, jeden pracovní den má týden má 5 dnů… …Takže jedno kolo se tam objeví za týden cca 5krát . Tedy těch skutečných lidí, kteří to využívají je třeba jen 5 , 4 , nebo 3 méně. To je ta vééélká poptávka o které píše nick Jenda.
Nejen průměr 10–11 kol na den.
elekrokolo je a bude velice přísnosný příspěvek pro běžnou dopravu…
Ale trh se neřídí ideály o přínosnosti. Trh nejsou jen fandové cyklistiky, nejsou to jen výše příjmový obyvatelé.
Protože se Češi ve většině za práci nestěhujeme , hodně lidi dojíždí i na vzdalenosti , které nejsou dobře realizovatelné jen cyklodopravou. Tedy ideálně kombinace kolo a MHD. A na to se většina lidí z finančního hlediska vykašle a omezí to na nutnou MHD. A než platit byť několik desítek korun denně za cyklo dopravu. A ebike levnější není.
Samozřejmě elektrokolo neřeší vše. V době měst ucpaných auty a regulací to pomůže a odpadnou i výmluvy na kopcovitost dané lokality. Trh by si s tím měl poradit, ale obecný problém je že to nefunguje hned a většinou neřeší externality.
Ale trh si stím přeci již poradil. Stejně jako u velkých EV nejsou a nebudou dostupné levné ebiky a budou startovat stále cenou tam kde běžný uživatel o nich ani neuvažuje. Jako plečka za 2500 s elektromotoricvym a bateriovým příplatkem 1000% fakt nehrozí.
Mimo města mají oproblém i s přeplněnou mhd a automobily nejsou doprava uvnitř města ale tranzitní . To nějaké ebike opět neřeší. Da se rici ze na ebike přesednout nejvíce ce ti kteří jednak mají větší prostředky a již na kole po městě jezdí.
Pak tu bude x>50% pasažérů přeplněné mhd které to bude míjet.
Pár procent si to najde, vše se počítá. Dokud budou lidé muset cestovat pro věci, které by se daly klidně zvládnout z domova, poptávka po řešení objektivních problémů způsobených přebujelou autodopravou byde fungovat.
Jenže jedna věc jsou teoretická matematická řešení problému. Druhá realita. Ano určitě je platná teorie že to zachrání i jeden lidský život. že v laboratorních podmínkách bude měřitelná změna v směsi plynů
Ale lidé těch pár procet u …problémů způsobených přebujelou autodopravou byde fungovat… nepoznají.
Přístřešek u fabriky mi je vcelku k ničemu, když od něj bude mít klíče kdekdo. Tady je fajn, že můžu prostě kus k nádraží dojet na bejku, pak ho zamknout do věže, a do Práglu dojet vlakem (Lysá nad Labem, například). A zpátky domů totéž. Cestu mám kratší, než kdybych ji musel absolvovat autobusem. A pohodlnější, než se motat autem.
A když na ten „tvůj“ vlak přijede na bejku dalších 20 lidí, tak minimálně polovině ten vlak ujede.
A to se vyplatí!
;-)
Proč musíš ve všem furt hledat jen problémy? Většina lidí jezdí s dost velkým předstihem, takže kola by do věže stihli dát. V létě bývá v Lysé docela vytížená, co jsem si všiml z pár cest okolo.
Nehledám furt ve všem problémy, jen prostě zvažuji všechna „kdyby“. Asi profesionální deformace. ;-)
Jezdit na kole na nádraží s VELKÝM předstihem mi poněkud připadá nesmyslné. Zejména pokud denně dojíždím třeba do práce.
V Lysé a Berouně asii mají lidé problém se dostat do vlaku v pracovním týdnů i bez kola.
Sou to prý nejvytíženější tratě a denně přepravý několik tisíc jen jedním směrem. Pokud tam jezdí pantograf je to cca 630 na jednotku jezdi i zdvojená, jde ve špičce jedním směrem minimálně 5krat.....
Mno moc asi lidi na ty nádraží na kole na počet velkém přepravených osob nejezdí že ?
Zas ale tam to jezdí co 10 minut, takže pokud se „zaseknu“ ve frotně u cyklověže, tak to tak nevadí.
No skoro každých 10 minut ne. Mezi 4:00 ráno a 9:00 jich jede podle Idosu cca deset z Berouna. Počítám courak s možností přepravy kola jako osobniho zavazadla a cca 10–11 zastávkami.
Teoreticky při jednoduchý soupravě to dělá 6000 lidi jen z Berouna do Prahy.
Otazka je kolik rozdíl 10ti minut na odojezdu dělá připoji a jinou mhd čas na příjezdu.
Pokud máš kolo ve věži, tak už přece nemusíš řešit přepravu kola vlakem..
Počítal sem vlaky který má nevetší šanci počítat plnou kapacitu
Po deseti se jezdí jen z Radotína, z Berouna jezdí S7 po půl hodině.
Marně přemýšlím, co jsi chtěl napsat, to už fakt není ani česky.
Přístřešek u fabriky je z mého pohledu jedno z nejbezpečnějších míst, kam můžu kolo odstavit – kolo zamčené zámkem, pod okny sekuriťáků, okolí i samotný přístřešek prošpikován několika kamerami, jeden vchod a přístup jen pro zaměstnance na čip, takřka neustálý pohyb lidí kolem přístřešku a z druhé strany nakládací rampy neustále obsazené čekajícími kamiony. Jen hodně těžko si dokážu představit, jak by odsud někdo kradl kolo a i po případné krádeži by se pachatel dal snadno dohledat.
Ano bikesharink jako jeden ze symptomů gentrifikace měst a to je „urbanistické“ zhoubné onemocnění.
Jen ze zahraničí je známo, že léčba bez ohledu na vložené prostředky se nedaří a pacient umírá. Většinou to onemocnění přenáší osoby, které se pohybují na Klinice, Krymské, Náplavce, ParalelníPolis, Bajkazil, ale to nejsou jediné místa nákazy.
gentrifikace
Klinika
Pane, vy jste blázen.
Nejsem
Klinika, Auto*mat, Zelení = levice komunismus marxismus > tlak na vytváření komunitních prostorů , nezávislých uměleckých prostorů , sdílení = zatraktivnění lokality = zvedání cen v lokalitě > vytlačování prodeje běžnych služeb a zboží > vytlačování původních obyvatel.
Jak to asi bylo v Berlíně a jiných lokalitách ? Není to vnější nepřitel, není to ten zly kapitalista, jsou to úplně obyčejný lidi kteří tu lokalitu kazí.
Přesně…
Pevně doufám, že v Nymburce žádné hipstery, kteří by Vám gendrifikovali ten ráj na zemi nemáte. Pro tebe by to musela být opravdu pohroma.
Samozřejmě, že máme. Každá lokalita je má
Tak utíkej někam dál, kde budeš žít v klidu a míru.
Ja nerad běhám … ROFL
Prášky, zapomněl sis je zase vzít. Ty co na nás sypou z letadla ilumináti a židozednáři už nefungujou!
https://en.wikipedia.org/…ntrification
Ale ale a neni to takhle naopak? O pokud vim tak komunitní levičáci z Klinyk a Bajkazilů a jinych lokalit takovými kapitalistickými strašáky straší svět, stejně jako „batikované ezobbio“ blky na na téma očkování.
Rozhodně nemám se Zednáři a Židy problém. Dalo by se říci, že k nim mam velice blízko. K čemu ale fakt nemám je socializmus ať seversky model, nebo neomerxizmus kavárenských teoretiků západní a již střední Evropy.
Přečetl jsem si českou verzi hesla, mě to přijde jako v podstatě pozitivní jev.
Určitě, pokud chceš vylidněná centra měst.
Jestli něco pražská Letná není, tak vylidněná. Naopak, je tam nával jako jsem nezažil a to jsem na letné do roku 06 jako student gymplu trávil hoooodně času.
Přesně, je tam nával. Akorát že už tam nebydlí ten Franta Vomáklo, který chodil každou neděli na Spartu. Neříkám tak ani tak, někdo tyhle demografické změny miluje, někdo je nesnáší.
A kolik tech lidi tam žije a bydlí ? Kolik z nich tam má trvalé bydliště a volební obvod ?
A to je podle mě problém. Netolerance.
Osobně taky nesnáším proti-očkovací ezo matky a další věci, ale upřímně řečeno, dokud se do mě neserou, je mi to jedno.
To, že se někde usídlili hispteři a rozjeli svoje kafíčka je prostě přirozenej vývoj a jevy ve společnosti. Nelíbí se ti? Tvůj problém. Nechoď tam. Chceš všude jezdit autem a po cyklistech střílet? Nesnášíš cappucino se sojovým mlíkem? No problem, zkus se přestěhovat třeba do Nebrasky, tam bude tvoje krevní skupina. Ale tvoje výblitky o zlých hipsterech, vlastnizrádným Bruselu a levičácký konspiraci jsou podle mě na úrovni tatranky v trojobalu.
Nice!
K tem protiockovacim ezo matkam – pokud tu nebude urcite procento proockovanosti, muze se to zacit tykat i Tebe.
Ze se dotuji rozhledny na kazdem kopci, parkovaci cykloveze, umelecke produkce a podobne kokotiny, v tom ma Tomcat pravdu.
Přesně tak…
Osobně budu raději za dotaci, kterou dostane třeba malý loutkový divadlo, aby mohlo nadále hrát pro děti, protože ze vstupenek se to nezaplatí. Furt lepší než dopravní stavby, kde se toho půlka rozkrade a za pár let je silnice v prdeli, protože jí postavili ze zubních protéz.
Dotace jsou tady na věci, který mají pro lidi přínost (byť neměřitelný ekonomicky). Uznávám, že nemusí být rozhledna na každým kopci a dotace dostaly i úplný kraviny jako smíchovský betonový květináče, atd. To ale neznamená, že je to špatně. Navíc, co sem pletem dotace? Šlo tady o hejt sdílení kol. Za mě osobně, čím více sdílení prostředků všeho druhu, tím lépe. Si vezmi třeba, že nemusel mít každej sekačku se kterou seká jednou za 14 dní, atd. I auta jsou vlastně hrozný plýtvání. Většina aut naprostou většinu času stojí a zabírá místo. Carsharing ve městě je prostě dobrá idea.
Tyhle demagogie ať tomcat šíří na svým oblíbeným serveru (zapoměl jsem teď jméno), kde padnou na úrodnou půdu malomyslnosti a sebestřednosti.
V pořádku né sdílení , ale půjčovna. A vydělek danit aby z toho stát mohl podporovat ty loutková divadla.
Šedá ekonomika, nebo sekundární ekonomika by kromě anarchistu by měla vadit celému politickému spektru. Za sdílení se totiž dokaže dobře schovávat nezdaněný příjem bez spousty pravidel a jedno jestli půjčuju auto, kolo nebo byt.
Pak z tu máme půjčovny ale viz Kladno
Docela bych chtěl sám pro pripomenout ten server , protože svůj server nemám. Dokonce v to Nymburce už taky roky nebydlím atd......
:) Ani dnes nepotrebujes sekacku a ani auto. Staci jen zajit do pujcovny a neni problem si to pujcit. To ze dnes nekdo rika pujcovnam „sharing“ ohani se pritom ideologiemi a operuje nejakymi ušlechtilými cili a pritom mu jde jen o to si nacpat kapsu mne nejak nenadchlo a povazuju to za stejnou modni vlnu jako byl nedavno fair trade.
Fair Trade, BIO, Commuting,…
Taky blockchain a bez obalu! To vyloženě zachranuje chudé děti v Africe a loví plasty z oceánu.
V tomto se neshodneme. Aby se neco mohlo dotovat, ty penize se musi nekde vzit. Od nas. Kdyz to vezmu v idealni rovine, tak penize, kterymi dotuji loutkove divadlo (a ktere me vubec nezajima) bych pouzil treba na brusleni ci plavani, ktere zase dotuje nekdo jiny, kdo by sel radeji na koncert vazne hudby. Jasne, zaniklo by par veci, ktere nemaji dostatecny pocet fanousku, ale verim, ze zrovna to loutkove divadlo by delalo par nadsencu pro radost a z lasky.
A ke sdileni veci mam take prirozeny odpor. Nekolik veci jsem pujcil a vratily se mne v zalostnem stavu. Ted uz si sakra rozmyslim, komu a co. Na obci mame obecni pipu (chladak), kterou si muzeme za smesny peniz pujcit. Vzdy byla loterie, po kom jsi ji bral. Ted se o ni stara jeden clovek a je to uplne nekde jinde, ale stejne si chci koupit vlastni. Sdilet sekacku ? Od dubna do zari je v provozu kazdy tyden ci 14 dni, secu skoro 4 hodiny v tahu, nedovedu si predstavit, ze si pro ni jeste nekam jedu, cekam na pocasi, modlim se, aby byla v cajku. Jasne, pokud si chci pujcit nejake naradi, dodavku… proste co clovek nepouziva tak casto, tak od toho tu jsou ofiko pujcovny, ktere ale funguji bez dotaci. Mam vetsi sanci, ze kdyz to provozuji komercne, bude to fungovat. A ty zase odvedou dane.
Půjčovat si sekačku je strašná blbost, protože ta věc má omezenou životnost tak, aby vyšla na jednu zahradu. Jakmile je to profi stroj, stojí to nesmysly. Takže profesionální sekací traktůrek stojí jako slušný nový auto.
Dopravní stavby ale mění kvalitu života ve městě a pokud jsou dobře provedený, mají zanedbatelná negativa. Třeba síť metra je velmi dobře postavená a zakomponovaná do města. Kdy jste naposled někdo slyšeli, že metro nejede (pokud tam teda někdo neskočí).
To, že nejezdí tramvaje třeba do Zdib a nebo aspoň do Ďáblic je ostuda a určitě by to chtělo vylepšit.
Praha potřebuje lepší vlakový spojení do centra, tratě jsou na hranici kapacity.
Blanka zásadně pomohla dopravě ve městě a i přes všechny ty kecy o ceně je to výborná stavba. Ostatně Strahovský tunel slouží bez větších investic (původní vozovka, povrchy, osvětlení a velká část VZT) již víc než 20 let od kolaudace.
Není pravda, že se staví dopravní stavby ze zubních protéz. Krom pár vykřičenejch staveb (převážně ŘSD) to vcelu funguje.
Navíc co by měl stát krom zdravotnictví a sociálního sektoru zajišťovat víc, než infrastrukturu.
Doprava je navíc v Praze a okolí finančně podhodnocená, protože se ani nedaří proinvestovat peníze na ní určenou. Krom toho nějaký aktivity jako je bikesharing jsou kapkou v moři.
Zrovna ty parkovací cyklověže nejsou podle mě úplně mimo. Jejich životnost je dlouhá a chování lidí se mění. Tím, jak vznikají cyklostezky, více lidí začíná uvažovat ekologicky, města zavádějí parkovací zóny atd., můžeme se za pár let více přiblížit západnímu modelu, kdy si lidé dojedou na nádraží na kole a pak pokračují vlakem.
Ja nemam vubec nic proti zastresenemu parkovisti pro kola, naopak, ale porovnej cenu te cykloveze s jednodussim modelem.
To máš beze sporu pravdu. Taky je asi kravina, aby byla cyklověž na každém nádraží. Ale tam, kde bude provoz kol veliký, tak, proč ne. Pokud někdo nemá totální plečku, u které je mu „jedno“, jestli ji odpoledne na volně přístupném zastřešeném parkovišti pro kola najde nebo ne, bude to určitě hrát roli, jestli kolo jako přibližovák na nádraží bude využívat.
No a jsme u jadra pudla. Kdyz by to byl komercni projekt, ktery by nikdo nedotoval, prvne by se zauvazovalo, kolik lidi o to bude mit v dane lokalite zajem, nemusela by se hned stavet super vez, popremyslelo by se nad systemem elektronickeho / mechanickeho zabezpeceni (vcetne umisteni treba pred kukan s fyzickou ostrahou) a podobne. Dotace to pokrivi,
Jestlize chce nekdo pronajimat kola / kolobezky, cokoliv, at to proste stoji na realnem zakladu a dotycny za to nese financni zodpovednost. To je cele.
Jenže někdo chápe městskou cyklistiku jako poslání a víru. A náboženství a logika nejde moc dohromady
Ano, my jsme meli v Brne Hollana
Je podle tebe pokrivenej i trh s parkovanim pro auta? Parkovaci mista pro auta se take stavej z verejnech penez na verejnych prostranstvich, tj. dotuji se, a nedej boze, aby jim na parkovani zdarma nekdo sahnul. Co je tedy spatneho v tom, dotovat par parkovacich mist pro kola?
No, tady by se dalo argumentovat spotřební daní z pohonných hmot, která je naprosto šílená.
Ještě chvíli zde bude probíhat podobná diskuse a naleze sem ksindl z D-fense :D.
Asi tak. Koncim :-)
Bohužel ano, nebo bohudík ano. Automobily přináší do systémů obrovské peníze a pokud nebudou spadne ta daňová zátěž na ty , nebo na to co zbude. A to by nechtěli ani městští cyklisté ani sporťáci.
Já jenom říkám, že cyklověže nebo podobná úschova kol, se dá brát jako veřejný zájem. Třeba jako MHD, které je jtaké ve výsledku ztrátové.
U pronájem kol/koloběžek souhlasím, že by se na to z veřejných peněz neměla dát ani koruna. Ať se to uživí samo.
Jak dlouho trvá „uhnízdění“ (a „odhnízdění“) kola? Dvě tři minuty? (nevím, ptám se).
Když tam přijede byť JEN 20 lidí, tak 18 z nich pojede dalším vlakem..
Papírově i 30sekund
Prakticky po tom co tam někdo vrazí, kolo s velkýma brašnama, nebo košíkem i pár hodin..... … protože to je na fyzický zásah obsluhy někdy s asistenci policie
Takže reálně minuta minimálně?
Podle mě na „posledni“ , nebo nejvzdálenější pozici určitě ne.
No i kdyby to byla ta půlminuta, tak při 30 lidech to bude minim 20 minut. A vlak nepočká…
Jen přidám něco málo dat.
Město na stavbu věže získalo přes 12 milionů korun z IROP. „Celkové náklady činí 13,5 milionu. Z vlastních prostředků tak radnice hradí přibližně 1,4 milionu,“ vypočítává referentka komunikace města Michaela Bubeníčková.
Zdroj: https://litomericky.denik.cz/…0180412.html
13,5 mega za obří opičárnu? Přes 100 tisíc za jedno uskladněné kolo? To skutečně někomu připadá normální? Kolik by stálo srovnatelné množství plechových uzamykatelných boxů? Při troše optimalizace (cikcak řidítka), a rampě aby šly naštosovat aspoň tři nad sebou by to nezabralo o moc větší plochu. Svět se v prdel obrací.
Pár postřehu od místních:
Oni ani půjčovny nejsou mimo , ale potřeba se bavit a počítat konkrétní případ. Co v jednom městě může byt docela využívané jinde může byt hloupost.
Rovnat nás se zapadetm stále nejde , protože nemáme tak silnou ekonomiku. A pro životaschopný projekt není důležitá jen poptávka, ale i reálná schopnost tu službu zaplatit.
Chovat se dnes ekologicky znamená totiž platí dražší zboží služby a technologie, které jsou ekologické. Lidé se tak mohou chovat neekologicky né protože nechtějí ale protože na to nemají. Motivace a agitace jim prostředky nevykouzlí.
Mimo pokud příměstská linka S Praha Beroun patří k nejprestižnějším a Barounská cyklověž měla průměr 10–12 kol denně není to tak optimistické. A půjčovna v Kladně ?!
Jestli nastoupí další recese můžete na přibližování západu skončit a lidé možná nebudou jezdit auty , ale ani do prace na kole , nebo pomoci MHD
Bojovat proti negativnímu jevu v urbanizaci není netolerance.
A podle mě součástí boje je prevence a osvěta. Ano bajksharing je hezká věc , ale co vše je za ni a pro koho to vlastně dělám.
Např komunální politika v některých částech Prahy dělat vic pro cizince než místní (obzvláště zelení) napadá mě Žižkov kde gentrifikaci je nádherně v procesu možné pozorovat
Ani to nesouvisí s Bruselem , protože to se odkazuje ke státům mimo EU a jevům dávno před EU.
Jinak stím od zdi ke zdi politice v ČR vlastně pravicová strana není. Máme tu ultrapravici a až pak středové strany i taková topka a modry pták není opravdu pravicovou stanou. Vše ostatní tu jsou levicové strany a to i Zelení a Piráti. Byť se snaží byt prograsivní.
Mohlo by mi to byt jedno ale nakonec to zaplatí všichni daňový poplatníci protože nějak negativně to dopadne na všechny.
mluv za sebe a nevztahuj to na všechny
Která že strana je u nás dle Tebe ta ultrapravicová? Připadá mi, že jsi sám dokladem přetrvávajícího vítězství levice, protože ta před desetiletími pokřivila definice pravičáctví při boji s vnitřním nepřítelem a upravila je navíc tak, aby nespadla do jednoho koše s NSDAP.
Jenže on má pravdu. Jestli's byl někdy v Berlíně jánevim před 20 lety, jeď se podívat do Kreuzbergu teď. Jsem zvědav, kdy to čeká Pankow.
U nás máš tohle např. v Praze v Karlíně, i když tam tomu značně pomohla povodeň.
Co nezvládla povodeň, dokonal Karliner.
Myslíš ukládání kol, které je v Berouně?
no nevim covece, kdyz parkrat za rok v ove prestupuju na trase mezi pha a fm, tak v ove pred hlavakem vidim v podstate pokazde nejakou total rozmlacenou ruzovku. cimz teda netvrdim, ze to nefunguje, ale pochybnosti mam teda fakt dost znacne.
Není poptávka, tak je rozumné s tím skončit…
Poptávka je, ale daný systém je v dané podobě nesmyslně drahý.
A zkusil si vylézt taky ze své socioekonomické bubliny ?
Celý jsem to nečetl tak pokud někdo psal, omlouvám se. Kola si za 5 měsíců vydělaly 300t. to mi nepřijde tak hrozný a dotace od města musí být asi vždy.
Jen mě sere že je to kvůli tomu kdo je na Kladně nejvyšší u krmítka. Panu Jiránkovi se totiž nelíbilo, že to nevymyslel on a všechno co udělal Volf, tak zazdí i kdyby to byl sebelepší projekt. Takže na Kladně se nic nestihne uskutečnit, protože to nejlepší vymyslí těsně před volbama a pak už to nedokončí.
tak mám pro tebe udatný bojovníku proti sharingu čehokoliv nemilou zprávu. Bikesharing se na Kladno vrací, jen ve formě rekol, bo to je město ochotný dotovat ;-)
Davam Bolsevikovi rok, maximalne dva :-)
Rekola jsou taky mnohem životaschopnější projekt a hlavně levnější.
Jsou to stejný kola, co jsem potkával na Kladně, nebo nejsou? Foceno včera v Praze.