Dálší versus - Specialized Carve Expert 29 2013 vs. Author Revolt 29 2012

169 nepřečtených
  • experiment

    Prosím všechny zkušenější bikery o pomoc s výběrem kola. Zadání zní – mtb max 28k, využití – 50% silnice a cyklostezky, 35% lehčí terén typu běžný český les a 15% těžší terén – Šumava apod., sportovnější jízda s tím, že bych byl rád, aby mně po celodenním výletu s kamarády nebolel zadek :).

    Zatím se rozhoduji mezi následujícími dvěma 29koly …

    Specialized Carve Expert 29 2013:

    http://www.vltava2000.cz/…19–2013.html

    Author Revolt 29

    http://www.author.eu/…olt-29–2012/

    http://www.vltava2000.cz/…19–2012.html

    Ti, kteří mají s těmito koly nějakou zkušenost nebo si myslí, že by nějak vhodně dokázali sepsat, co je na těchto kolech pozitivní či negativní, prosím zároveň o názor …

    Předem děkuji všem těm, kteří mně poradí …

    Děkuji za váš čas a biku zdar …

    0 0
    • Azmir  

      Author má šíleně dlouhou zadní stavbu(450 mm), takže to z něho dělá prostě tank, pokud jezdíš jenom rovně, tak ideální volba, jinak u authora je lepší pohon a má pevné osy, lepší bižuterie(řídít­ka,představec atd.) a je to carbon, takže by mohl být i pododlnější.

      Spešl má zase lepší vidlu, o 20mm víc zdvihu, dvoupřevodník, ale zase horší pohon. Kola budou asi zásadní, ale ani jedny neznám tak nemůžu hodnotit, hmotnostně ale předpokládám že obojí bude ingot. Výsledna celková hmotnost asi bude mluvit pro authora, ale nemusí to dělat zas tak hodně.

      Vyber si z těch parametrů co oceníš nejvíc a podle toho se rozhodni.

      0 0
      • Azmir  

        Koukl bych ještě třeba na tohle

        0 0
        • scalar  

          No, když to vezmeš podle nového kurzu, připočítáš dopravu + náklady na dopravu na případné reklamace, tak nic moc na kolo s brzdama Elixir1 a základníma klikama od Sramu…

          0 0
          • Azmir  

            Tak ty zase nenabízíš žádný rozumný rám nebo ano?

            0 0
            • scalar  

              Záleží, čí rozum vezmeš :-)

              0 0
              • experiment  

                Já vím jistě, že bych si na kolo před koupí určitě rád sedl … Nerad kupuji zajíce v pytli pokud jde o větší částky :) …

                0 0
              • Azmir  

                Myslím že vím jak to myslím, něco s krátkou zadní stavbou, tapered hlavou, pm úchyty a pevné osy už jsou druhotné věci ale byly by hezké :)

                0 0
                • scalar  

                  Kult kratké zadní tu pár rozumů přineslo :-) Spoustě běžných uživatelů vyhovuje zadní stavba 440 – 445 mm, někdo upřednostňuje hodně točivé kolo s krátkou zadní stavbou, ale proč z toho dělat dogma. Někdo zase jezdí cesty, lehčí terén, česká maratony… a potřebuje spíš kolo stabilnější v přímém směru.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Já si myslím že snadnější točivost a ovladatelnost ocení každý. Ta stabilita je sporná, to že má kolo dlouhou zadní stavbu z něho hned nemusí dělat kolo stabilní, může bát i kolo s krátkou zadní stavbou ale třeba s větším rozvorem. Pár takových tanků s blbou geoškou a dlouhou stavbou jsem si projel a vím že kdybych někdy kupoval 29, tak by to byla první věc, které bych se vyvaroval. Je mi jasné, že kopeš za to co nabízíš a tudíš nemůžeš napsat, že prostě rozumný rám nemáš.

                    0 0
                    • scalar  

                      Proč bych neměl, dělám i Felt nebo Pells. Ale je fakt, že víc kol stavím na rámech Force, staré MRX nebo Saint, tedy se zadní stavbou 445mm.

                      0 0
                      • Azmir  

                        A Felt neboPells v téhle ceně nabídnou něco s krátkou zadní stavbou?

                        0 0
                      • Azmir  

                        A Felt nebo Pells v téhle ceně nabídnou něco s krátkou zadní stavbou?

                        0 0
                        • scalar  

                          Sériově asi ne :-)

                          0 0
                          • Azmir  

                            To samozřejmě nemyslím, beru to tak, jestli složíš něco v téhle ceně na rozumném rámu, už sem se tě na to ptal třikrát a ještě si neodpověděl, takže to beru asi jako ne.

                            0 0
                            • scalar  

                              Nevšimnul jsem si, že by ses na něco takového ptal. Určitě jsem schopný něco složit, na rámu Saint (Reba s pevnou, Fulcrum Red Power SL, cca SLX…), dalo by se něco vymyslet z Feltu Nine 30 nebo Pellsu Razzer 329…ale zakladatel stavěné kolo nechce a já to tu nechci zanášet něčím, co bude zavánět bezplatnou reklamou.

                              0 0
                  • JakeF  

                    Jestli to náhodou neříkáš jen z důvodu, že to na podobnejch rámech stavíš :). 440mm už se dá, ale proti tomu je 450 rozdíl jak prase… A 29ka bude stabilnější tak jako tak.

                    0 0
                    • scalar  

                      Sám jezdím na 29er se zadní stavbou 445mm. 450mm se mi také zdá moc, snad pro hodně vysoké lidi. A znám pár lidí, co jezdí na kolech se zadní stavbou 445 mm závody a velmi slušně.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Proč by nejezdili slušně, zvlášť na maratonech to omezovat moc nebude… Ale nějak k tomu nevidím moc důvod, i 29ka se 435mm zadní stavbou je stabilnější, než běžná 26" a člověk se na tom v terénu necítí jak s autopilotem, co umí jenom rovně :).

                        0 0
                        • scalar  

                          Víš co mi vrtá hlavou? Když je to tak jasné, proč někteří výrobci dělají u top modelů zadní stavbu 445 mm (GT) nebo 440 mm (Felt), to nečtou Bike-forum?

                          0 0
                          • JakeF  

                            Vývoj jde dopředu… Ještě nedávno mi tímhle argumentovali zastánci Treku, že přece u Treku vědí líp, než já, co dělaj… A hele, přišla modelová řada 2014 a zadní stavba 435mm :D.

                            0 0
                            • scalar  

                              Aby nešel vývoj tak, že se zjistí, že nejlepší zadní stavba je už tak krátká, že se do ní 29er zadní kolo nevejde a přejde se na 27,5" :-)

                              0 0
                              • JakeF  

                                Už jsem nad tím taky přemýšlel, ale už spíš z pohledu kola na blbnutí, skákání a tak… Na běžný ježdění bych to viděl kolem 435mm na maratony a 430mm na XC, aby se to zase nestavělo ve výjezdech na zadní…

                                0 0
                                • scalar  

                                  Já bych to viděl tak o 5 mm víc a ještě bych to korigoval podle velikosti rámu. 430 mm už přináší jisté konstrukční komplikace a u větších velikostí problém se stabilitou.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    By mě zajímalo, jak ty lidi na 26kách vůbec mohli jezdit, to musely bejt problémy se stabilitou, i za střízliva jak po 6 pivech :D.

                                    0 0
                          • Azmir  

                            Asi jsou neshcopní udělat prohnutou sedlovou trubku, bez které to dost dobře nejde, hold GT na rok 2014 udělalo Sensory a Forcy a na XC stroje se zřejmě vyprdli, ale věřím že za nějakou dobu tu stavbu zkrátí.

                            0 0
                            • scalar  

                              Ale zadní stavbu 445 mm má třeba i Zaskar Carbon 29 Team:

                              http://www.gtbicycles.cz/…n-niner-team?…

                              0 0
                              • Azmir  

                                To nepopírám, ale když se podíváš na většinu výrobců, co nějak udávají směr, tak žádní tu stavbu tak dlouhou nemají, prostě GT asi nestihlo inovovat tyhle modely, hold letos přišli na řadu AM fully, tak 29ky přijdou třeba na řadu příští rok.

                                0 0
        • experiment  

          Díky …

          Zastávám ale názor, že bych si rád na to kolo sedl, než ho pořídím, takže nákupy kola přes internet u mě padají – pochybuji, že bych mohl podobný kus někde v okolí Plzně vyzkoušet …

          0 0
      • experiment  

        Mockrát díky za zhodnocení …

        No, zrovna na závod se s tím kolem nechystám, takže bych možná nějaké větší sekání zatáček oželel. Mám celkem strach z toho dvoupřevodníku, protože jsem, bohužel, zatím neměl možnost někde vyzkoušet …

        0 0
    • experiment  

      Ještě bych rád položil jeden dotaz – takový pro mě upřesňující …

      Kdybyste si měli vybrat pouze z těchto dvou kol – do čeho byste šli??? …

      Ano, chápu, že každý má trochu jiné nároky, ale stejně – dělám si jen takovou osobní statistiku :) …

      0 0
      • Azmir  

        Jak jsem psal, je to individuélní, někdy by vzal authora, protože nemá rád spešla, někdo naopak, někdo by vzal jedno kvůli lepší vidli, někdo druhé kvůli carbonu a podobně, i kdybys udělal anketu, tak stále to bude nic neříkající údaj.

        0 0
        • experiment  

          To je fakt, no … Ach jo – nejhorší je, že v shopu to kolo stejně půjčí k projetí jen na rovince, takže pořádně poznám, co jsme si koupil, až po koupi :) … Před tím, než jsem sem napsal, jsem byl lehce nakloněn k Authoru, byť jsem původně s Authorem nepočítal, uchvátili mě ty komponenty a karbon, i když to není rozhodně karbon top modelu … Nabízí se trochu laická otázka, tak se, prosím, do mě moc nenavážejte – v čem pocítím v případě koupě toho Authoru jeho nevhodnou geometrii … tak o zatáčení už byla řeč – je ještě něco dalšího??? …

          0 0
          • scalar  

            Projet se na kole pár metrů po rovince je snad ještě horší, než si nechat poradit na BF :-)

            Asi je důvod, proč je ten karbon Author tak levný, ne?

            Pokud chceš kolo opravdu vyzkoušet, musíš si ho půjčit k otestování (testovací kola, testovací dny). Musíš také ale umět vše vyhodnotit, tedy mít pro kolo cit, mít zkušenosti, mít s čím srovnávat…

            0 0
            • experiment  

              To je hezké, ale zdá se mně, což se mně teď potvrzuje, že stejně mně, jako laikovi, nezbude nic jiného, než si prostě vybrat podle nějaké osobní sympatie, kterou cítím k tomu kolu :) … Jsem moc rád, že jsem od vás zjistil, že ta geometrie není úplně v pořádku … Jisté ale je, že v kole do 28k budu muset vždy udělat kompromis …

              0 0
              • jIrI___  

                Když už se tu nakously ty geometrie, co říkáte na geo 29" oceláku od Werku?

                0 0
                • JakeF  

                  Tohle vypadá celkem zajímavě… Otázka je, jestli už to není moc a vejde se tam širší plášť a pak samozřejmě kolik tak může ocel za 3,5 litru vážit… Plus by neškodila alespoň tapered hlavovka.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tapered vidle by tam sla dat, bohuzel za cenu mirneho zvyseni hlavy.

                    0 0
                    • JakeF  

                      Právě… A kdyby tam byla tapered, tak 1 1/8" by tam šly dát v pohodě, takže by to bylo univerzálnější řešení…

                      0 0
                • Polka  

                  Vzhledem k tomu, ze nenabizi vetsi velikost jak 20", tak z hlediska vyssich bikeru vsechno spatne. A i kdyby meli i vetsi ramy, tak by ta zadni stavba byla zbytecne kratka.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Asi tě to překvapí, ale některý lidi na horskejch kolech jezdí i v terénu…

                    0 0
                    • Polka  

                      Predstav si ze neprekvapi. Pokud si myslis, ze takovej Ice-goofy nebo Zirecek by se svou vyskou sedli na takovou malou mrdku, tak ses hodne mimo. A ani ja se 192cm bych to nechtel ani tu zadni stavbu a to jezdim vyhradne teren. Jo, jezdit se na tom da, ale oproti 26 si hovno pomuzes a porad to bude maly. Az budes merit vic jak 190, tak si muzem neco povidat.

                      0 0
                      • Azmir  

                        Hold asi prostě dělají rámy pro většinu a ví, že pro vyšší lidi by to museli přepracovat, tak to radši nechají tak, jsou zase výrobci, kteří třeba nedělají XS rámy, prostě kdo je vyšší tak bude hledat jinde, asi nemá cenu to rozebírat.

                        0 0
                        • Polka  

                          To prave za rozebirani nebo aspon za povzdechnuti stoji, ponevadz i s prichodem 29 se zcela nevyresily problemy pro vyssi jedince, jak co se tyce ramu, tak napr. delky klik, nabidka je omezena a vyrobci se soustredi bohuzel v tomto pripade logicky prave na tu sirsi masu.

                          0 0
                          • Azmir  

                            Tak menšinové skupiny to mají všude těžší to je jasné, když máš nohu velikosti 48, asi se ti taky neschání boty stejně jako někomu kdo má 40. Za povzdechnutí to možná stojí, ale je to tak max, co s tím můžeš udělat, některé firmy dělají 29ky i ve velikosti 23", takže najít se určitě dá, stejně jako s těma botama ;-)

                            0 0
                      • JakeF  

                        Ta trojplacka, pevná vidle, AC kola… Ne, že bych tu chtěl začínat nějakej flame, ale asi máme trochu jiný představy… Uznávám, že na cyklokrosku, jako máš ty, je ta zadní stavba moc krátká.

                        0 0
                        • Polka  

                          :-D Jak uz tady nekdo myslim napsal, mozna ti to jde v zavodeni, ale jinak ses povrchni debil, uz jen dle teto reakce. Nikdy jsi nevidel jezdit me, nikdy jsi nejel na tom kole a budes tady psat takove soudy. Uz davno je tam dvouplacka, jen neni aktualizovan popis. Ideal to urcite neni, ale zrovna co se tyce geo, tak nic hroznyho. Kazdopadne se vratim k tomu hlavnimu, az budes mit pres 190cm, tak muzem spolu neco resit.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Taky jsem na pevný leccos najezdil a dokážu odhadnout, že na kolo budeme mít značně odlišný nároky. Stejně tak podle těch AC kol, zvlášť když vezmu, že při svý výšce budeš určitě o dost těžší. Neříkám, že to je nějak špatně, co jezdíš, jen prostě naše požadavky na kolo budou úplně jiný…

                            0 0
                            • Polka  

                              Tak to samozrejme souhlas. AC kola nejsou samozrejme tak tuhy, obzvlaste pri me vaze (95kg), s pevnou vidlou jsem exot, ale bavi me to zatim takhle a i mtbo se s tim da jezdit. Ale ja sam tam vidim u sebe vyvoj i v tech 29 – nyni dvojplacka, sirsi rodla, kratsi stavba, driv jsem mel snad 460mm. Me ponekud nadzvedla ta cyklokroska.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Ta cyklokroska byla trochu s nadsázkou, to zas nemůžeš tak brát… A to ještěže nemáš 26" s pevnou, na ty většinou píšu „divná silnička“ :D.

                                0 0
                                • Polka  

                                  Stejne pomalu ale jiste smeruju k Epicovi, takze mne to pak treba casem i pochvalis :)

                                  0 0
                      • hctr  

                        Mam 194 a jezdim nejkratsi zadni stavbu co u 29je, muzeme si teda povidat?

                        0 0
                        • Polka  

                          Muzeme. To je tech 426mm jo? Uprimnou soustrast. Nepadas dozadu?

                          0 0
                          • hctr  

                            No mam 430 a dozadu bych mel padat kdy? U vyjezdu?:)

                            0 0
                            • Azmir  

                              Kdybys jel s náma na tu haldu emu, tak bys určitě přepadl dozadu, to je jasné ;-)

                              0 0
                            • JakeF  

                              Ty proti němu ale nejezdíš v terénu :D.

                              0 0
                              • hctr  

                                Tezko rict, podle fotky je Polka vetsi zavodnik jak ja, ale s vyjezdama jsem nikdy problem nemel a bylo mi jedno co mam pod sebou a jake cislicka ma delka zadni stavby, staci trosku pracovat s telem a prudsi kopce se daj vyjet na vsem.

                                Azmir: Bohuzel se to mooc tahlo a ja sel slavit narozky, ale nekdy si to muzem zajet vyjet a muzem natocit, ze i prudke veci jdou vyjet se 430milimetry :D

                                0 0
                            • Polka  

                              Jiri tady daval obrazek geometrie 29 ocelovyho ramu, kterej ma zadni stavbu 426, coz je nejmin co jsem kdy zatim videl, tak jsem myslsl, ze mas to :)

                              Podle velikosti toho spesla budes mit ke dvou metrum pocitam. Spesl je na tom s geoskou hodne dobre, a navic o enduru je to znamo. Da ses rict, ze mas to nejlepsi z nejlepsich, coz se o ostatnich vyrobcich ale rict neda.

                              0 0
                              • hctr  

                                Mylis asi tenhle ram http://www.werk.cz/…op/index.htm

                                Tak jo uznavam, napsal jsem to spatne, nejkratsi zadni stavbu nemam, ale pevnaky nesleduju a asi uz bych si ho ani nikdy nekoupil :) jinak 29vitku uz ma vychytanou spousta znacek, ale vetsinou to konci u 140mm.

                                Kazdopadne porad nevim proc by clovek mel padat dozadu :)

                                0 0
                                • Polka  

                                  No, tim ze nemam fulla (na nekterych jsem jen kratce jel), na kterym je to s geometrii trosku jiny, tak kdyz pominu stale se zlepsujici geometrie, tak pokud zkratim zadni stavbu, tak se v prudkym kopci teziste posune vic dozadu a je to. Ale zase, da se to ukocirovat telem, jasne, pripadne vysunutim vysouvaci sedlovkou, ponorenim vidle, ale proc, kdyz to kolo muze umet samo i bez toho. Navic pro hodne vysoky jezdce uz muze byt prilis kratka zadni stavba ve vyjezdech fakt problem. Ja bych z toho takovou mantru nedelal a jsu teda zvedav, na jake hodnote se vyrobci zastavi.

                                  0 0
                              • kubad  

                                v posledním testu Bike 07/2013 spíš horší hodnocení

                                0 0
                                • logoman  

                                  „sehr gut“ je spatny? I kdyz je pravda ze 26 verzi hodnoti jako „uberangend“

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    no ostatní kola měli o stupeň lepší hodnoceni :D

                                    nejvíc jim vadila neohrabanost a linearita tlumiče kdyj jimto chodilo po dorazech i s vyvložkovanou komorou

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      v testu bylo:

                                      Cannondale Jekyll

                                      Cube Stereo

                                      GT Force LE

                                      LV 301 Mk.11

                                      Morewood Jabula

                                      Specialized Enduro 29 S-Works

                                      Transalpes BM650B

                                      YT Industries Wicked 650B

                                      a míň bodů mělo jen to GT :D

                                      prostě asi v tehle kategorii ty velké kola nejsou až tak super no

                                      0 0
                                      • logoman  

                                        V jakym to je cisle?

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          07/2013

                                          jinak si dělám samo trochu srandu s tím hodnocením, ale čekal sem že to bude TOP, ale naopak spíš chvost :-(

                                          0 0
                                    • logoman  

                                      To testovali v M? Pak bych v neohrabanost veril. Meli to delat jen v L a XL, uz ja se 187 cm jsem mel riditka co nejniz sla (tedy sla by jeste o 1 cm niz) tohle vidim jako urcity problem pro mensi lidi …

                                      Rozhodne to neni uber alles kolo pro vsechny i ja sam bych se hodne rozmyslel zda nevzit 26, cekal bych ze pojede lip nez ta 29, jinak to bylo fajn.

                                      Jesti udelaji 27,5, muzou 29 a 26 vyhodit :-D

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        jo v M ku

                                        taky to vidím že ty velké kola v téhle kategrii patří spíš velkým lidem jak píšeš.¨

                                        0 0
                                    • JakeF  

                                      To je pak těžký, stačí se podívat kousek vejš ve vlákně a 430mm zadní stavba je prej na hovno, protože je to nestabilní v přímým směru… Už by se ty výrobci měli dohodnout, jestli to teda bude nestabilní nebo neohrabaný :D.

                                      0 0
                                      • pepek  

                                        Naopak, oceňují handlichkeit a hravost. Vadí jim jen tlumič, malý zdvih a tenké gumy. On je Kubad už asi trochu zaujatý.

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          jj na 29" je to opravud hravé, ale proti zbytku spíš ne

                                          a dají tomu nejmíň bodů :D

                                          ono je potřeba ten článek přečíst komplet

                                          zaujatý nejsem nemám důvod

                                          0 0
                                        • logoman  

                                          Zajimavy, uz v nejakem CZ testu si stezovali na projev zadku. Jestli nebude problem az v prilis komplexnim CCDB a problemu ho nastavit. Pritom s foxem jsou kola chvalena.

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Já bych to moc nehrotil… 29" kola se prostě chovaj trochu jinak a v kategorii EN bajků na to lidi prostě nejsou zvyklí, že se na tom jezdí jinak a má to výhody v jinejch situacích… A v EN kategorii stejně asi vždycky budou 29 v menšině, protože s většinou konstrukcí pružení nepůjde udělat rozumná geo…

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              jj tak nějak to bude, pro dlouhány to bude každopádně super, v M -ku na to dát 650B a upravit geoošku tak to bude asi taky pecka

                                              0 0
                                        • logoman  

                                          Jo mas pravdu, kubad mele nesmysly :-)))

                                          http://ulozto.cz/…-07–2013-pdf tady cely casopis.

                                          Vetsina kol tam ma sehr gut jen LV a Cannondale Super …

                                          ENDURO:

                                          Mit hohen Erwartungen fieberten wir dem einzigen Vertreter der 29-Zoll-Fraktion entgegen. Wie

                                          schlägt sich Specializeds neues, großes Enduro im Vergleich zur kleiner bereiften Konkurrenz? Bereits

                                          auf den ersten Metern Blocker-Trails wird deutlich, dass man auf ein sehr gutes Überrollverhalten

                                          bauen darf. Kein Hängenbleiben, kein Geschwindigke­itsverlust,

                                          sondern einfach souverän drüber.

                                          Ebenfalls erstaunlich: Das Bike besitzt für ein 29er

                                          fast schon ein beängstigend spielerisches, agiles

                                          Handling. Sensationell. Ebenso souverän schlägt sich

                                          das 29er-Enduro auch mit etwas Pumpen im Hinterbau

                                          bergauf. Eine schnell zuschaltbare Plattform am Cane-

                                          Creek-Dämpfer fehlt. Geht es bergab so richtig

                                          ans Eingemachte, kommt das Specialized

                                          früher an seine Grenzen als mancher

                                          Konkurrent. Die kürzeren Federwege,

                                          relativ dünne Reifen und der im Gegensatz

                                          zur Werksangabe steilere

                                          Lenkwinkel von 68,2 Grad erklären,

                                          warum. Wir hätten uns zudem (trotz

                                          großem Spacer in der Luftkammer)

                                          mehr Progression am Hinterbau und

                                          einen breiteren Lenker gewünscht.

                                          Fazit: sehr stark bergauf und

                                          trotz 29“ sehr verspielt. Im extremen

                                          Gelände gibt es Bessere."

                                          Velmi hrave, ale prilis linearni tlumeni vzadu a tenky gumy kolo brzy dostanou na limity …

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            Das Bike besitzt für ein 29er

                                            fast schon ein beängstigend spielerisches, agiles

                                            Handling. Sensationell

                                            na tohles ale zapomněl, hned na začátku věty :D na 29er je to …

                                            a hodnocení:

                                            Fazit: sehr stark bergauf und

                                            trotz 29“ sehr verspielt. Im extremen

                                            Gelände gibt es Bessere."

                                            velmi silný dokopce, i přes 29" velmi hravé, v extremním terenu jsou lepší kola.

                                            hodnocení druhý nejnižší počet bodů, tak nevím kde plácám

                                            0 0
                                            • pepek  

                                              U Němců musíš počítat taky s nacionálním koeficientem.

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                jj a u tebe s kecam to je klasika s tím se počítá

                                                0 0
                                            • logoman  

                                              Vzdyt to pisou i presto, ze se jedna o 29 je to kolo hrave, tedy 29 kola hravost negativne neovlivnuji, to se potvrdilo i me.

                                              V extremnim terenu ho brzdi ty gumy a linearita odpruzeni, zminuji to i ve vseobecnem uvodu na zacatku clanku.

                                              „Bei keinem

                                              anderen Bike ist dieser Effekt eindrucksvoller

                                              als beim 29er-Specialized. Das Überrollverhalten

                                              besitzt definitiv eine andere Qualität.

                                              Wo andere stolpern und stocken, fließt das Enduro flüssig drüber. Trotzdem kommt das

                                              Bike im harten Downhill-Einsatz früher an

                                              seine Grenzen als so mancher Konkurrent.

                                              Spürbar weniger Federweg mit sehr flacher

                                              Kennlinie am Hinterbau, ein relativ steiler

                                              Lenkwinkel und ein eher schmaler Lenker

                                              bremsen das vorhandene Potenzial etwas ein.“

                                              Psal jsi o stupen lepsi hodnoceni coz je oproti sehr gut → super a to maji jen dve.

                                              Co vecnum uz doplulo? :-D

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                :D

                                                to s tím hodnocením bylo rýpnutí :D to už sem napsal tady

                                                0 0
                                              • kubad  

                                                taky to moc nechápu kde tomu ty body pobrali

                                                0 0
                                                • logoman  

                                                  Kolo na to ma jezdit velmi rychle v rozbitem terenu.

                                                  Ale jestli chodi po dorazech a nepodarilo se jim to vyresit (i kdyz to musi byt resitelny kdyz na nem jel Ropelato sampionat ve sjezdu …) Pak horsi hodnoceni chapu, navic blba foxa talas (i fox priznal, ze 2013 nebylo to „prave orechove“) vepredu. Uzoucka 720 riditka (testovali 2013.5 model, 2014 ma pike a 750 riditka). Pak chapu ze jim kolo nemuselo sednout.

                                                  Ostatni kola tam jsou dost nabusena, rozhodne silna konkurence :-)

                                                  Navic ta posahana cena …

                                                  0 0
                                                  • kubad  

                                                    jj může být, každopádně je to škoda, hlavně to nastavení tlumiče mě fakt zajíma CCDB by měl mít vcelku velký rozsah nastavení všeho :-(

                                                    0 0
                                      • kubad  

                                        a co já stím?

                                        ja dal jen srovnávací test, taky mě překvapilo proč to tak dopadlo, čekal sem že bude na špici,

                                        bohužel moc rozepsané to tam není

                                        0 0
                                    • hctr  

                                      Toz nemam teda s praci, ale s foxem jsem na dorazu jeste nebyl a to na tom skacu porad. Jinak urcite to neni kolo pro vsecky, ale mezi enduro koly 29 je to spicka.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        určitě to potvrdil i Logoman, i ja to psal pro vysoké lidi je to určitě top volba

                                        0 0
                                • Polka  

                                  Horsi hodnoceni ale mezi silnou konkurenci 26" a 27.5" kol. Mohli by udelat teda i test vyhradne 29" endur a pak by se videlo vic.

                                  0 0
                                  • Azmir  

                                    A kolik že takových kol s 29" průměrem a 160 zdvihu je, co?

                                    0 0
                                    • Polka  

                                      Tak znalci budou urcite vedet vic, ale treba Niner WFO 9. Pripadne neco s nejblizsim zdvihem jako Trek Remedy, Giant Trance, Kona Process 111, Yeti SB95. Prijde mi to lepsi srovnani jak s tema mensima kolama a to i mezi nima mel spesl dobrou vahu.

                                      0 0
                                  • kubad  

                                    no však i o tom to tady je že 29" není spása pro všechny a pro všechno,

                                    0 0
                        • scalar  

                          nejkratší je asi Kona Honzo

                          0 0
                        • šlapatko  

                          Kratší má Kona Honzo, to jen pro upřesnění, ale není to celopéro.

                          0 0
    • JakeF  

      S tou geometrií se u Authoru asi zbláznili… Překonali snad všechny rekordy, bohužel špatným směrem :D.

      0 0
    • Bretek  

      Zkus se podívat na http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      mám ho v té černo – oranžové barvě a jsem naprosto spokojený. Když ho budeš chtět vyzkoušet zkus tu napsat na vlákno canyonu, třeba v okolí Plzně někdo bude a pujčí ti ho na projetí. Já sem tak sehnal týpka, co měl tento model v Praze a domluvil jsem si s ním projížďku. Za mě canyon.

      0 0
      • JakeF  

        Canyon udělat geometrii umí, bohužel tenhle model to ještě nesplňuje… A s AL SLX 29 rámem už se do rozpočtu nevejde.

        0 0
      • experiment  

        Díky moc,

        popřemýšlím …

        Jen nevím, jestli je dobrý nápad, když už jsem ve fázi – rozhodování mezi dvěma koly, začít přemýšlet o dalším … Nechci být ten typ bikera, co vybírá kolo už deset let, zatímco mohl pětkrát objet zeměkouli na tříkolce :) …

        0 0
        • hctr  

          Ten carve je dobry kolo a je i hezky osazeny, ale jeste bych zvazil model crave, je to ten stejny jen prejmenovany model na rok 2014 ma trosku propracovanejsi ram a ram je sam o sobe lehci. Model comp by byl v podobne cene jako ten tvuj expert z odkazu.

          0 0
          • experiment  

            Díky za tip … To kolo je už ale přece jen nad stropem, který momentálně činní těch 28k. Přes něj prostě nepůjdu. Znáš to – to je tisícovka sem, tisícovka tam a najednou místo horáku pro každodenní sportovnější projížďku kupuješ sporťák za 150k. Původně jsem měl limit 20k, pak 25k, a teď dávám konečnou 28k. Už prostě neexistuje navýšenní :) …

            0 0
        • Heblik  

          Ahoj co toto a ma to i kratsi zadni stavbu.

          http://cube-bikes.cz/…

          Levnejsi je treba tady,ale to asi budes mit z ruky

          http://www.bezvakolo.cz/146054-ltd-29

          Az na ty slabsi brzdy celkem rozumne seskladane,ale mistni experti ti reknou zda se to da za tu cenu, ja jsem jen laik.

          0 0
          • hctr  

            12,7 je o 1kg vic jak ten spesl z odkazu :) navic 3×10 na 29vitkach je nesmysl.:)

            0 0
            • experiment  

              Mohl ys, prosím, mně jako likovi, vysvětlit, proč je 3×10 na 29 nesmysl? Měl jsem totiž, s ohledem na budoucí využití kola (viz hlavní příspěvek), že pro mě bude lepší 3×10 … budu jezdit dost často s kamrády, kteří mají krosy, a tak bych za němi nechtěl na silnici šlapat jak blázen. Vím, že se to tu jistě řeší, ale když už si to načal …

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • hctr  

                Nechci to tu nejak zdlouhave rozepisovat, ale 95% vyjizdky objedes na velke placce, radit budes jen vzadu, kde razeni je plynulejsi, taky tak netrpi pohon a muze ti dele vydrzet, nedochazi ani k tak velkemu krizeni retezu jako u 3prevodniku a na velkou pilu muzes vyuzivat cely rozsah kazety.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • wilda81  

                  Jako bych četl reklamní článek na 1×11. :) Větší rozsah převodů určitě není překážkou. Pokud mu nevadí trochu vyšší hmotnost a že bude více řadit, tak naopak získá největší univerzálnost a variabilitu převodů.

                  0 0
                  • JakeF  

                    Otázka je, k čemu ty těžký převody na 29ce jsou… Díky větším kolům se zvyšuje převodovej poměr o nějakejch 11%, takže když tam člověk dá 44z převodník, tak to odpovídá víc, než 48z na 26" bajku…

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • experiment  

                  A co takové ty rovnější úseky na silnici … Tam mě většinou krosaři berou roha, což mě vždycky přivádí k šílenství :) … Jak tam se chová ten systém 2×10 …

                  0 0
                  • Azmir  

                    Záleží na volbě převodů, na každém kole to bude asi jinak, dvoupřevodníkem většinou přijdeš o nejtěžší převod, ale pochybuju, že jezdíš běžně 40km/h.

                    0 0
                    • experiment  

                      Ne, ale na nejtěžší převod jsem zvyklý to hrnout … nutno ale poznamenat, že na svém současném veteránu mám 3×8 …

                      0 0
                      • Azmir  

                        Ono by celkem pomohlo, kdybys nám sem napsal rozsah převodníků a kazety, kazeta stačí nejmenší a největší kolečko a převodníky nejlépe počet zubů na všech, mělo by to tam bt napsané, pokud ne, tak spočítej, celkem by to mohlo pomoct s volbou převodů a dalo by se zjistit jak na tom budeš v porovnání s novým kolem.

                        0 0
                        • experiment  

                          zde je http://www.author.eu/…/solution-8/

                          ale jak říkám – je to kolo, na kterém jezdím už dost dlouho a rozhodně nic převratného … proto se chci potěšit něčím lepším :) …

                          0 0
                          • Azmir  

                            tady máš porovnání převodů jak by si na tom byl v pořadí: tvoje nynější kolo – author – spešl – cube. U authora nepřijdeš o lehké převody ale získáš těžší, u spešlu získáš lehčí, přijdeš o těžší a u cubu lehčí stejný a získáš těžší.

                            0 0
                            • experiment  

                              Mockrát děkuji … právě ztráta těžších převodů by mě dost mrzela … na druhou stranu je fakt, že na takových těch kopečcích v terenu by obcas lehci prevod prisel v hod, to ale u mych tras nastava vyjimecne … na alespon nejak udrzovane cesticce se do kopce v pohode vysplham …

                              0 0
                              • Azmir  

                                Ono se to takhle těžko říká, na tom novém kole se ti pojede úplně jinak, je taky možné, že vyjedeš stejný kopec, co si před tím nemohl vyjet a přitom budeš mít ještě těžší převody, záleší jak na technice jezdce tak na geometrii kola a podobně a když se to všechno sejde tak výsledek je často hodně odlišný, tohle jsou fakt individuální věci, imho všechny těžší převody co jsou na těch kolech by ti měli v pohodě utáhnout slušnou rychlost, máš to i v tom odkazu napsané při jaké kadenci pojedeš jakou rychlostí, spešl má jenom mírnou ztrátu oproti tvému nynějšímu kolu a cube s authorem zase mají o dost těžší, takže při stejné frekvenci šlapání pojedeš rychleji o skoro 5km/h a to je celkem dost.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Jakože kde jezdil 5km/h, tam bude teď jezdit 10km/h? :D

                                  0 0
                                  • Azmir  

                                    Že při zařazení nejtěžšího převodu na nynějším authorovi a na cubu/novém authorovi při stejné kadenci bude mít rychlost o 5 km/h vyšší, ale stejně vím, že si to pochopil a jenom tu trollíš ;-)

                                    0 0
          • Azmir  

            Ten cube vypadá jako rozumná volba, určitě bych do něj šel spíš než do authora.

            0 0
            • JakeF  

              +1, 438mm za ty peníze je pěkný, k tomu kazetu od Tiny, X01 placku a bude i trendy :D. Jen je to teda spíš kratší rám…

              0 0
              • Azmir  

                Jojo taky jsem se koukal a zapoměl to připsat, že není moc dlouhý. Jinak ta kazeta a převodník, by asi pro zakladatele nebylo to pravé přechové, když tady píše jak se nahání po asfaltu se svými kamarády :D

                0 0
            • experiment  

              Jenže v Plzni asi nenajdu shop, kde bych se na něj mohl podívat … ještě tedy budu pátrat, ale na první hledání na netu nic …

              0 0
              • Azmir  

                Já vidím prodejce přímo v plzni teda

                0 0
                • experiment  

                  Jojo – dík … o tom obchodě jsem v životě neslyšel … možná tam zajdu, no … zjistit, jak to mají pak s garancí apod.

                  Jinak ještě otázka – proč cube a ne author??? …

                  0 0
                  • Azmir  

                    Lepší rám a vidli, což je základ. Ten rám na cubu má celkem slušnou geometrii na tak „levnou“ 29ku, je sice trošku kratší než ostatní v jeho kategorii, ale to nemusí být překážka.

                    0 0
                    • experiment  

                      Okay … a mohl bys prosím ještě srovnat s tím spešlem … předem děkuji za odpověď …

                      0 0
                      • Azmir  

                        Radši spočítej ty zuby at víme jaké převody jezdíš ;-) Oproti cube má spešl snad vše horší, jenom má + za svoupřevodník :o)

                        0 0
                        • experiment  

                          Už jsem tě poslal odkaz … počítat to nebudu … kolo je zazimované u dědy na půdě :) … momentálně poběží běžkařská sezona – jen aby už napadl sníh …

                          0 0
                        • hctr  

                          Vse horsi? Rikas, ze ram a vidla je zaklad, vidla u speslu je stejna jak na cubu a ram si myslim, ze bude lepsi a lehci navic s dozivnto zarukou. Jestli je tam presmyk x7 nebo slx je uplne burt, kliky jsou na stejne urovni a spesl ma lehci kola :), ale je mi to parek kup to co se ti libi. V Plzni by jste meli mit concept store tak nevim proc to nejdes otestovat.

                          0 0
                          • Azmir  

                            Hele kola jsem psal hned na začátku, že o nich nic nevím, takže to neporovnávám a rám ani jeden jsem na váze neviděl, takže se vyjadřuju jenom k tomu co můžu vyčíst a to jsem taky napsal ;-)

                            0 0
                            • hctr  

                              Napsal jsi, ze ma spesl oproti cube vse horsi :D, ale je to fuk, stejne kdyz prejde z toho autoru co ma tak bude chrochtat blahem s jakymkoli kolem.

                              0 0
                              • Azmir  

                                Jo papírově má vše horší, váhu kol ani rámů z popisu nepoznám, to bys snad mohl pochopit ;-)

                                0 0
                                • experiment  

                                  Uz se tesim na to, az si zachrochtam :-) …

                                  0 0
                                • hctr  

                                  Tak to shrnme, nemuze mit vse horsi kdyz ma stejnou vidlu :D uz jen tim se ti popira tvoje tvrdzeni a kliky od sramu budou drazsi jak ty deore, x7 je pro me jako slx, takze jediny rozdil je v razeni, kde je slx a u speslu deore, -cube jsou zase plaste, ktere budou dratove :)

                                  0 0
                                  • Azmir  

                                    Tak porovnávám, když je něco stejné, tak to zanedbám a porovnám snad jenom rozdíly, kliky jsem psal, že za to má spešl plus, s tou váhou samostatných klik bych si ale až tak jistý nebyl. Co se týče X.7 a nového SLX 2013, tak to už je celkem neporovnatelné, ty nové SLXka jsou ergonomicky jak XTčka a řekl bych, že X.7 má dost co dohánět(ale mluvím o páčkách a ted vidím že spešl má stejně řazení deore, jestli sedí popis, tím spíš to mluví pro Cube). Ale to jsou všechno detaily, abych to shrnul, tak spešl má lepší max rám a kola, ale o tom tady stejně nikdo nic neví tak těžko porovnat.

                                    0 0
                                    • hctr  

                                      Nevim jak je na tom cube, ram carve vel. L ma 1,7kg a celkova hmotnost toho kola v Lku je 11,7kg cube 12,7.

                                      0 0
                                      • Azmir  

                                        Když carve má 1,7 v Lku, kolik má potom proboha stump, to musí být slušný papír. Tak čísla jsou to hezká, otázka, kdyby se na toho cuba hodily nějaké pořádné pláště, kam by ses dostal. Ale v základu samozřejmě plus pro spešl, to mi přijde na tak levný model až podezřele lehké :D

                                        0 0
                                        • hctr  

                                          No my vazili ted model 2014, jak uz jsem psal 2013 byla o chlup tezsi, ale o moc to nebude, stumpy ht ma myslim 1600g, je tam jen lepsi slitina hliniku a trosku vyssi tuhost. Jinak slitina m4 je ta co pouziva treba i giant u jejich kol je to 6066 nevim jakou slitinu ma ten cube, ale ramove ten carve na tom bude lepe :)

                                          Carbonovy ram ma myslim 1180g ten nejvyssi 11m

                                          0 0
                                    • JakeF  

                                      Nový SLX rozhodně nejsou jak XTčka… Spíš bych řek, že jestli nový Deore nebo SLX je celkem jedno, XTčko už je rozdíl. Ale ve výsledku to řadí přesně všechno, jen je trochu jinej pocit na páčkách, což člověk po chvíli nevnímá…

                                      0 0
                                      • Azmir  

                                        Píšu že ergonomie, tudíž vzhled a zpracování páček, ale jak píšeš ono to už relativně vše od Deore řadi celkem perfektně, někdy musím zkusit to nove SLX řazení jak je to v porovnání s mým XT.

                                        0 0
        • Mad_Cat1  

          Já toho Canyona mám zrovna v těchhle barvách, vel. L a jsem Plzeňskej, takže kdybys chtěl vyzkoušet, dalo by se i domluvit. Akorát je teď na hovno kurz, mně se povedlo koupit ještě v říjnu.

          0 0
          • experiment  

            Díky za ochotu … kdybych se pro něj rozhodl, dám určitě vědět … moentálně pro něj nehraje cena …

            0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1

      0 0
    • experiment  

      Chlapci, chlapci – vy mně to rozhodování tedy komplikujete … že já nekoupil Authora – už jsem mohl být v klidu :) …

      0 0
    • vojta2004  

      a co tohle

      http://www.cyklobazar.cz/…re-pro-race/

      prodává ho týpek z plzně ;)

      0 0
      • Azmir  

        Cenově mimo, vidlice nic moc, zřejmě stará XT sada, kola úplný základ, takže jediné slušné je na tom rám, to by musel jít cenově o dost dolů aby to mělo smysl.

        0 0
        • vojta2004  

          jak je kolo jetý netušim. ale vzpomněl jsem si na něj, tak jsem ho sem hodil a jestli pujde cenou dolu to je jen na něm ;)

          0 0
      • experiment  

        Musel by rozhodně zlevnit :) …

        0 0
      • experiment  

        Ale dík za pomoc …

        0 0
    • premier  

      Specialized Carver je výborné kolo.

      0 0
    • RUSH  

      Protože mám STJ, osobně bych šel určitě do Spešla. Ale přesto bych si na Tvém místě obě (nebo rovnou všechny tři – i Cube) kola vyzkoušel. Zvolil bych si správnou velikost (nemusí být u všech výrobců stejná, důležitá je hlavně délka!), nastavil bych si sedlo na míru, kterou máš vyzkoušenou a projel bych se třeba jen 100 m po rovině. A uvidíš, jak Ti co sedne.

      A zvaž, který ten převod (2×10 nebo 3×10) je pro Tebe vhodnější. 3×10 je více pohodový, 2×10 je spíše sportovní. Přeju dobrou volbu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.