Damske trekove kolo do 10 tis. Kc

20 nepřečtených
  • Ajinka

    Ahoj,

    Potrebovala bych si koupit trekove kolo (damske, asi by nevadil ani pansky ram), ale vubec se v kolech nevyznam, proto prosim poradte, ktere by bylo vhodne. Na netu je toho spousta.

    Parametry:

    • Strop 10 tis. Kc.
    • Budu jezdit vetsinou na cyklostezkach.
    • Vikendove jezdeni (max 50 km/vikend, spise mene)
    • Merim 170 cm, vaha 57 kg

    Diky moc

    0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Kdybys pročetla alespoň jedno podobné vlákno, tak bys tušila, že:

      • kolo do 10.000 bude nekonečný kompromis
      • bude těžké a osazené tím nejhorším, co bude mít výrobce v dosahu (lepší osazení znamená méně seřizování a méně servisu, jako bonus je lehčí)
      • odpružená vidlice bude spíš držák předního kola
      • vybírat si klidně můžeš jen podle barvy
      • budeš bojovat s délkou klik (dlouhé) a převodníky (zbytečně velké)
      • u řazení 3×7 je potřeba si dát pozor, jestli je zadní náboj s vícekolečkem MF nebo kazetou HG (kazeta je lepší)
      • zjistit, jestli jsou ráfky na kolech jednostěnné (špatné řešení) nebo dvoustěnné (nerozcentrovávají se tolik)

      Ale to jistě už víš, také víš, že se musíš dívat na výprodeje starších ročníků, nic nového se na trekových kolech za posledních několik let neobjevilo. Musíš učinit zásadní rozhodnutí:

      • brzdy ráfkové (V-brzdy) nebo kotoučové – Tobě na nenáročné sluníčkové použití stačí bohatě ráfkové
      • kdyby se našel model s pevnou vidlicí, tak kvůli hmotnosti brát ten skoro raději, než s levnou pružinovkou
      • velikost max. 17" (a to ještě jen u některých kompaktnějších rámů), většina lidí má tendenci si koupit kolo zbytečně velké
      • ve výprodejích se zpravidla nacházejí právě a jen kola 18" a větší

      Do 10.000 se asi nevyplatí kolo skládat, hotové trekové bude děs a bída, podíval bych se ještě po MTB (26" nebo 27,5") a přezul na hladší pláště, budeš na tom ve výsledku možná lépe. Toto a toto jsou kupodivu ještě ty lepší případy (osazení Altus a HG kazety, obstojné pláště).

      Finální rozhodnutí učiň podle vkusu a podle toho, kdo a kde Ti bude dělat servis, to pro Tebe bude podstatné.

      0 0
      • Namtos  

        Ten Author vypadá dobře… Já si myslím, že 42z na velké placce je pro ženskou na cyklostezky jako dělané – nemyslím se , že je dost těch, které by točily tu krosovou variantu 48z – tu asi pak nejspíš vůbec neřadí…

        0 0
      • Evilcleaner  

        na to že se nevyplatí kolo do 10 k kč skládat jsi přišel jak? :-)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak asi by šlo, skládal bych nejspíš rovnou s pevnou (klidně hliník Force), nechal bych pp. V-brzdy, ale udělal bych si lepší záplety na průmyslech s jezdivými plášti, osadil Alivio včetně HTII klik MTB, už jen zvolit vhodný rám … vejdu se tam, pane Lorenc? :-D

          (Tak nějak vypadá nakonec po letech trekové kolo mé ženy.)

          0 0
      • Ajinka  

        Diky za info. Vim, ze za ty penize budu muset delat kompromisy, zadny hit necekam.

        O MTB jsem premyslela (o prezuti)…

        0 0
      • Ajinka  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • xtonda  

        Maxbike u krosek na Včkách většinou umožňuje nakonfigurovat pevnou vidlici, dolu jde nejen váha ale i cena.

        0 0
      •  

        Že kolo do 10.000 bude nekonečný kompromis, bude těžké a osazené tím nejhorším, je jen snůška blbostí.

        0 0
        • scalar  

          Tak radikálně bych to nepsal. Když půjde do obchodu, tak tam vyfasuje patnáctikilového mazla s „odpruženou“ vidlicí a kotoučovkama. Osazení samozřejmě z nižších řad ozdobené přehazkou Alivio nebo nějakým koncepčně prastarým Deore.

          Na druhou starnu může mít celkem lehké kolo s pevnou vidlicí, na véčkách, osazené Aliviem. Ale tohle může být z něčího pohledu také komromis.

          0 0
          •  

            Za desítku člověk nemůže chtít zázraky, tzn. kompromis to jistě bude. Ale neřekl bych že neřešitelný, nebo „nekonečný“.

            Kotoučkovky a odpruženou vidlici většina běžné populace snadno obětuje a ikdyby za ty peníze nebyli ošizené, myslím že udělá jen dobře (když se jezdí po cyklostezce za pěkného počasí, nevidím pro ně moc využití, tzn. další „kurvítka“). A pokud koupí kolo s hliníkovým rámem, váha pak snadno bude pod 11 Kg, což opět není tragédie.

            Chce to nepoměřovat to koly za zcela jiné peníze.

            0 0
        • novas752  

          Pravda, ne kompromis, ale spíš tragédie. Ale i na to se dá objet svět, stačí mít pevný nervy.

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tak mi ukaž, který velkovýrobce (scalara řadím k malovýrobcům) dělá do 10.000 Kč kolo, které není těžké, má pevnou nebo funkční odpruženou vidlici, rozumné záplety a slušný pohon. Z pohledu domácího servisu (či spíše jeho nepotřeby) a seřizování jsou komponenty na sériových trekových kolech pod 10.000 při požadavku na pravidelné ježdění za různého počasí spíš odrazující. A mám pocit, že segment trekových/krosových kol šidí výrobci úplně nejvíc.

          Na kole, které popisuje scalar, jezdí moje žena už několik let a má je nejraději ze všech svých popojíždědel (trek, silnice, MTB): hliníkový rám, pevná vidle, obstojné záplety, CX pláště, V-brzdy, Alivio 3×8, MTB kliky s převodníky, nosič, blatníky. Kolo vypadá nenápadně až chudě, ale jede velmi dobře a hmotností je také docela jinde.

          Dejme tomu, že mě tato zkušenost stála odhadem lehce přes 15.000 Kč, vyvázl jsem asi ještě lacino (protože jsem část osazení na kolo nechal prozřetelně dát už při koupi a část měnil až po prvotním spotřebování).

          0 0
          •  

            Odpružené vidlici bych se taky vyhnul, v tom se myslím shodneme. Cpát ji na kolo v téhle cenové relaci je myslím hloupost, ikdyby se do toho dnes dala slušná sehnat (nevím), výrobce by prostě udělal líp, kdyby tam ty prachy nacpal do něčeho jiného.

            O tom co je to těžké kolo a rozumné záplety by se dalo polemizovat. Jinak se na to bude dívat silniční cyklista a jinak někdo, kdo prostě chce kolo co dobře jede a nejsou s ním problémy. U člověka který kolům nerozumí a nechce do něj moc investovat bych také hned nepočítal s kdovíjakým nájezdem, v kdovíjak těžkých podmínkách a kdovíjakými nároky na např. pevnost a tuhost. Např. typická ženská která to nebude rvát silově a která delší 12% kopec radši vytlačí, než aby ho vyjela, bez ohledu na „počet převodů“; prostě nemá potřebu řešit tyto věci.

            V rodině máme dvě krossová kola kupované za podobné peníze (a třetí takové nám bylo ukradené), jezdí několik let a problémy s nimi nejsou. Pokud člověk nekoupí nějaký marketingový nesmysl, osazený nefunkčními komponenty, nebo kolo ze supermarketu, které tam smontoval někdo kdo o kolech nic nevěděl, tak dnes za desítku dostane lepší kolo, než které před 30-ti lety šlo pořídít skoro za libovolné peníze. A samozřejmě, že i před 30-ti lety se na kolech dalo jezdit.

            Potíž vidím hlavně v tom, že skutečné cykloobchody taková kola málokdy chtějí prodávat, protože se mermomocí snaží zákazníkovi vnutit kolo daleko dražší. Když tam kupříkladu přijde člověk s tím, že chce jednoduché městské kolo bez přehazovačky, nabídnou mu nejlevnější model za 15 tisíc… takže lidé s omezenými prostředky často jdou jinam, kde kolům nerozumí, doporučí jim nějakou blbost (třeba už velikostně) a blbost hůh ví jak smontovanou.

            0 0
            • Espen  

              Zabiješ tohle vlákno a slečna se nic nedozví!!! Už musíš vědět, že nikdo nemáme sílu to číst!!! Opatrně

              0 0
    • Rogosek  

      Jak říká Krab. Zkus třeba bazar, nebo mrkni na toto: https://www.cyklonemcik.cz/…eore-27speed, případně jsou tam v nabídce podobná kola. Na tvém místě bych ale požádal někoho, kdo se trošku orientuje, aby ti našel bazarovku.

      0 0
      • Ajinka  

        Diky za link, koukala jsem zatim jen zbezne a dalo by se vybrat

        0 0
    • totalmaster  

      Shánět kolo do 10k je nesmysl. Když nějaký seženeš, tak to bude kšunt. Ne nadarmo se říká bez peněz do hospody nelez.

      0 0
    • Sodoma  

      Zkus kouknout na bazar.

      0 0
      •  

        To zas předpokládá člověka který kolům rozumí, ví na co má koukat, nebo si je s ledčíms schopen poradit… a pak by se tu nejspíš takto neptal.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.