• MI.KU

    Ahoj přemýšlím nad gravelem z Decathlonu, konkrétně nad:

    Riverside GCR

    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-331421?…

    Van Riser RCX 2

    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-344903

    Chápu, že ty kola jsou určením jinde, ale reach a stack se liší jen o pár mm – reach o 6 a stack o 2 a to ve prospěch CX takže mi ty kola přijdou dost srovnatelné.

    Také maximální doporučený rozměr plášťů je stejný 42 vs 40 – ano obojí je ve srovnání s dnešními gravely málo, ale jak jsem si to zkoušel tak při 45mm už to po asfaltu proste nejede a pak mi přijde lepší už lehčí XC než gravel. Chtěl bych tedy pláště o 40mm což splňují obě kola s využitím asfalt a lehké šotolinky.

    Co se mi také líbí že levá páka má páčku na řazení – eventuelně na Reverb AXS.

    Zásadnější rozdíl tak zůstává v kazetě 10–44 vs 10–36 což by se dalo přehodit (koupit druhou kazetu)

    Váha v L pěkných 9kg vs 8,8kg.

    Ano možnost uchycení kapes a td je jiná, ale kolo chci na krátké projížďky po práci takže nevyužiju nic.

    Dotaz tedy zní:

    Viděl ty kola někdo na živo muže mi dát nějaké porovnání?

    Vidíte na nich nějaký zásadní problém něco na co si dát pozor?

    Specialized je už z domu tak se chci zas posunout a tohle vypadá lákavě a to nejen co do pořizovací ceny ale i možnost odprodeje za 2–3 roky.

    0 1
    • MI.KU  

      Nikdo si ty kola neprohlídnul/ne­projel/nekoupil?

      Viděl jsem jen ten GCR a vypadalo to moc pěkně udělané.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem 2 ks

      Výprodej -22% GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      19 899 Kč -22% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      Akce -12% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 82 799 Kč -12% MOC 104 999 Kč

      Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine Skladem 1 kus

      savings Cannondale Topstone Carbon Lefty 3 dámské kolo, alpine

      76 499 Kč savings MOC 119 999 Kč

    • Kos_CZ  

      Prostě běž do Dekáče a vyzkoušej si je tam…

      1 0
      • MI.KU  

        Právě, že to CX jsem zatím nikde neviděl, jen ten klasický gravel – jestli to mají třeba v Praze – tak zatím spekuluji nad tím, jaké mezi nimi budou v reálu rozdíly, asi se mi trochu víc zamlouvá to CX kdybych tam pak dal nějaké rychlejší pláště mohlo by to být blíž k silničce.

        0 0
    • MI.KU  

      Ještě mne napadá AllRoad NCR kde vejdou pláště do 35mm což by mi asi i stačilo – za mne hlavní důvod je ta barva která je prostě mňam mňam :)

      U tohoto by mne ale zajímalo – snese rám to samé co u CX a Gravelu? U nějakého RR rámu bych si na to nevsadil, ale zde si říkám, že by rám mohl snést plus mínus to samé a rozdíl bude jen v zápletech a prostupnosti pro pláště.

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-345131?…

      0 0
      • LM  

        Kde na tom plánuješ jezdit?

        • 35 mm plášť bude dostatečnej na šotolinu a hladší hliněné cesty
        • ale na rozdrbanější lesní a polní cesty už to optimální nebude (ani jako bezduše s nízkým tlakem a pěnovou vložkou, abys nezničil ráfky).

        Mám ráfky s vnitřní šířkou 23 mm, do zadní stavby se mi širší plášť než 35 mm nevleze. Vepředu je to s 40 mm pláštěm lepší.

        1 0
        • MI.KU  

          V podstatě jak jsi psal a i já na začátku – asfalt jak silnici tak cyklostezky, nějaké ty šotoliny, občas lesní cestu, ale vyjetou, žádné šutry kořeny skoky a td – prostě takový lehčí Gravel terén.

          Proto mne i zaujal ten decathlon s tím, že jejich Gravel GCR má Max 42mm (ok údajně se dá nacpat 45mm ale držím se ofiko doporučení) a ze stejného důvodu ta kroska kde jde 40mm – asi by to bylo víc univerzální, ale to CX nikde není vystavené, Ten GCR je pěkný až na tu ,,vyblitou" barvu a tohle silniční AllRoad má opravdu úžasnou barvu a v základu tu kazetu s rozsahem co bych chtěl – na CX bych musel koupit kazetu s řetězem a zaměnit si jí (v dekáči v ceně nevymění).

          Tak se mi jedná o to zda by NCR byla cesta nebo je ten rám nějak oslabený od GCR a RCX2 a je lepší vybírat jen z těch dvou.

          0 0
          • MI.KU  

            Abych to ještě ujasnil – kdybych do NCR dal cyklokrosový plášť 33mm snese to stejné zacházeni co CX? Neřeším teď trochu jinou geo nebo nošení na rameni.

            0 0
          • squalo  

            RCX II a Riverside je vystavené v Decathlonu Modřice

            0 1
            • MI.KU  

              Díky, do Brna zrovna nemám cestu, lepší by byla Praha, ale tak uvidím. Podle webu když jsem si dával různé velikosti rámu to RCX2 není nikde na prodejně v ČR.

              Jaké kousek tam mají? Ten na Apexu nebo levnější mechanické Shimano, či ten fialový top model s CF zápletky?

              Riverside GCR jsem si prohlédl

              0 0
              • squalo  

                Teď si mě dostal. Určitě modrý, Sram bezdrát. Díval jsem se do zadní stavby a přišlo mi, že tam moc místa kolem origo pláště není.

                Verzi Riverside netuším :/ , spíš jsem prošel kolem.

                0 0
                • MI.KU  

                  Modrý Sram bezdrát je ale NCR – to je AllRoad s možností max 35mm

                  RCX2 je jen modrý na GRX Shimanu mechanice, šedý na bezdrátové Sram, a fialový na bezdrátové Sram s Reynolds .

                  0 0
      • ladys  

        Na silničce díky navigaci jezdím občas šotky v plné rychlosti. Když je třeba skočím retardér. Takže otázka je kolik vážíš, ale rámy vydrží hodně.

        1 0
        • MI.KU  

          Vážím 90, já silničky měl ale vždy 25–28mm a když jsem se vydal na cyklostezky, které se občas proměnily v cosi tak už to nebylo moc ono – jednou na Lipně úsek s nasypanou drtí cca 3cm aby mne o kus dál potkala kamenitá cesta s 10cm šutry a to už jsem vzdal a tlačil. Tak mi jde o něco na čem budu schopen se prokousat takovými úseky – bez toho, že bych je vyhledával cíl je asfalt a štěrk.

          To GCR by se mi líbilo až na tu barvu, u NCR je pěkná barva a vychází nejlevněji, RCX2 mi přijde jako něco mezi, ale s nutností vyměnit kazetu a řetěz což zas zvedne cenu na úroveň GCR.

          Zas si říkám, že člověk nikdy neví co ho začne bavit, ale když jsem jel Gravel na 45mm tak to už prostě po asfaltu nejelo a v terénu to zas díky beranům nebylo na jistotu jak na MTB takže pro mne zbytečné a hledám prostě nějakou svižnou ,,krosku"

          0 0
          • ladys  

            90 by měli komerční kola v pohodě zvládnout. Viděl jsem na gravelech jet docela těžké sjezdy a je to o tom jak to má kdo v ruce. Na silničce jsem jel i přes makadam, přece si nezničíme kufry :D

            Schodů okolností jsem na Lipně:)

            1 0
    • MI.KU  

      Tak ještě porovnávám tu geo a jsem opět v údivu.

      Silnička NCR má nejkratší rozvor v L jen 1010, Následuje Gravel GCR s 1027, a nejdelší je překvapivě cyklokroska RCX2 s 1034. Tady bych čekal že nejdelší bude Gravel a ne CX které se obecně dělali vždy co nejkratší aby byly obratné.

      Přitom CX je na efektivní horní rámovce kratší jak Gravel konkrétně 568 vz 571 a na reach je zas o 3mm delší.

      Střed bohužel neporovnám u GCR není tento údaj. Mezi cyklokroskou RCX2 a silničkou NCR je rozdíl 4mm takže taky nic zásadního.

      Čekal jsem že ten cyklokros bude svou geo hodně nervózní točivý uskákaný, ale dle parametrů to naopak vypadá, že by mohl být klidnější jak ten Gravel GCR. – soudě podle rozvoru.

      0 1
      • MI.KU  

        A ten Stack má CX o 6mm větší jak Gravel. Asi to bude pohodlnější na posez.

        Střed kola bych u CX měl mít víc pod zadkem u gravuru je víc předkoplý – což mi vyhovuje u všech kol si dávám sedlo dost dopředu. Hlavová trubka bude vejš než u gravelu, delší rozvor při stejným hlavovým úhlu takže bych čekal jistější vedení stopy. A asi bude líp reagovat na záběr díky kratší zadní stavbě o 2mm.

        Ve výsledku to jsou asi jen detaily, nevidím v geo nějaké zásadní rozdíly snad až na ten Stack a rozvor ve prospěch cyklokrosu.

        Asi vemu tohle, ještě koukám na tu vyšší verzi s Reynolds karbonovými záplety a vyšší sada Force, ale je to už přes rozpočet musel bych došetřit, na druhou stranu kdy líp pokřtít CX než na podzim v blátě :)

        Kola se dají dokoupit, ale vychází to zde pěkně a ta fialová se mi začíná líbit.

        0 0
      • Tomcat  

        To protože gravel nemá žádnou ustálenou geometrii ani využití. Mezi gravel se tak řadí kola MTB XC s beranama , před deriváty zmíněného cyklokrosu na jedné straně na opačném spektru jen silničky se jinějšími plášti. Jen ta jedna správná geometrie a osazení gravelu neexistuje.

        Mimo od CX bych narozdíl od gravelu nečekal pohodlí a to není je o geometrii ale i schopnosti rámu tlumit vybrace. CX je především na krátký a intenzivní sportovní výkon a rozhodně né né xxx km výpravy

        To je vlastně co by mělo většinu gravelů spojovat, že proti silničce a CX , pohodlý.

        0 0
        • MI.KU  

          Teoreticky ano – když jsem projizdel Diverge byl stejně pohodlný jako moje žiletka tehdy. CX jsem jel jen staré před xx lety ještě se špalkama na ráfky. Když jsem měl teď karbonový Epic taky mi to nepřišlo rámově nějak pohodlnější nebo tvrdší jak jiná MTB – za mne pohodlí na kole dělají pláště zbytek jsou takové nuance a detaily, ze nemá smysl je řešit, tak mi jde spis jen o tu geo abych měl posed do stylu co mi vyhovuje a pohodlí doladí pláště, vložka v kratasich a sedlo.

          0 0
    • hrota  

      Zcela zásadní věc jsou pro tebe u těch kol převody. Gravel má XPLR hazku, kroska má silniční klasiku, takže kazetu nevyměníš jen tak :) A bacha na to ovládání sedlovky, u axs silničních sad řadíš pravá dolu, levá nahoru, současně smyk. Takže nevím jak reverb teda k tomu.

      Osobně mám první verzi RCX, aktuálně se shimano grx, kazeta 10–42 a vepředu 46z placku. Rám je odolný až až, přitom je relativně pohodlný.

      Jinak Allroad NCR se mi zamlouvá taky, sice trochu jiná modrá než mám, ale poměr cena/výkon supr.

      0 0
      • MI.KU  

        Teď jsi mne rozhodil – přímo v dotazech ke kolu uvádějí ze hazka podporuje kazety 10–44.

        0 0
        • hrota  

          Moje chyba, nekoukal jsem na fotky. Vypadá to, že tam xplr hazka, která to pobere :) V popisu je jen Apex.

          0 0
          • squalo  

            Apex je gravel sada, která má v provedení 1×11 kazetu 11–42 a v 1×12 11–44

            0 0
            • hrota  

              Čekal jsem trochu jednoty v označení :) Ale je tomu tak. Ale stejně na tý hazce mají xplr jako u ostatních.

              Každopádně jsem zase o něco chytřejší.

              0 0
              • MI.KU  

                Jj tam bych hodil 10–44 a je to. Na MTB sem teď jezdil 11–50 a stačilo to bohatě

                Jen je škoda, že ji nevymění v cene což se prodražuje, ale tak zas by šlo nechat si kazetu 10–36 na rovinky (nebo se pokusit prodat) a 10–44 dávat když se pojede na výlet do kopců.

                0 0
                • Lišák  

                  To už bys musel dávat i delší řetěz.

                  0 0
                  • MI.KU  

                    Já vím no uvidím ještě si to nechám projít hlavou. Myslím ze ano jeden z těch modelů pro to co chci není špatná volba a poměr cena/osazení mají všechny super a jak sem viděl to GCR a NCR tak i to zpracování rámu je pěkné.

                    0 0
                  • svoban  

                    Vozim na XPLR kazety 11–44 a 10–33 a jen prohazuji kola. Posledni dobou uz ani neprenastavuji B šroub.

                    0 0
    • svoban  

      A 12 sp.

      0 0
      • MI.KU  

        Co 12 sp? Všechny jsou na 12 rychlostní sadě – jinou bych dnes nekupoval.

        0 0
        • svoban  

          Špatně zařazeno. Ta kazeta na fotkách je Sram 10 – 33.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.