• krza89

    Zdravím,

    predal som HT MTB nakoľko v okolí BA nemám pre tento typ biku až také vyžitie (vačšinou jadzím hrádzu a iné rovinky). Rozhodol som sa zainvestovať do momentálne populárneho segmetnu Gravel, ale pri prezeraní toho, čo by mi sadlo som narazil na niekoľko problémov:

    1. ako občasný jazdec nepotrebujem karbón ani nič špeci, takže budget jemne nad 1000 € musí stačiť
    2. gravel negravel, niekedy musí ponať aj detskú sedačku – čiže montáž na sedlovú trubku a geometria musí zodpovedať
    3. sada od Shimana – jednoplacku od sramu by som asi neutiahol (kondične), takže sada musí niesť meno Shimano a verzia najlepšie 105
    4. brzdy – postačia aj mechaniky, hydro by potešilo však viac
    5. nie je 100% podmienka, ale bike ma musí podržať aj na amatérskych triatlon pretekoch (haha)

    Keď si toto všetko zhrniem, tak veľa možností nie je – sedím a šprtám každé info viac ako dva mesiace. Momentálne som naklonený pre CTM, model Koyuk vo verzií 2.0 – čo sa najviac približuje tomu, čo by som potreboval/chcel/ro­zumný peniaz.

    Koyuk 2.0

    Taký malý sen mám Meridu vo verzií Silex, model 400 2019, ale tam sa už hýbeme na úrovní 1500 € so zažmúreným očkom manželky.

    Silex 400 2019

    P.S.: plánovaný nájazd na tento rok mám cez 3000 km.

    Ďakujem za každú reakciu – musím sa už rozhodnúť, lebo doma…však viete :D

    0 0
    • novas752  

      Za tu cenu asi sotva seženeš lepší. 2×11, kvalitní náboje, karbon vidlice, pevné osy… Později si ho můžeš „potichoučku“ ještě vylepšit. :)

      1×11 má s 44z převodníkem vpodstatě stejný převodový poměr jako 2×11 (42/44=0,955 a 32/34=0,941), navíc případné poladění víc do pomala nebo do rychla je snadné – výměna převodníku za 42 nebo 46, u 2× silničních klik by to bylo o dost těžší, akorát to hrubé odstupňování 1×11 kazety je na roviny blbé.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Kola)
      • Martin  

        1×11 je trendy, to je hlavní důvod :) plus pro lidi, co neumí řadit levou pákou :)

        Osobně bych do jednoplacky kvůli hrubému odskákání kazety nešel. Kór na zakladatelem zmíněné použití.

        0 0
        • Alojs01  

          Naopak, na to jeho pouziti je to idealni. Mam 1×10 38/11–36 a nelimituje me to ani na rovinkach, ani v kopcich v lehkem terenu.

          A na pripadny amatersky triatlon si holt vymeni krome plastu i kazetu.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            No, na amatérský triatlon si spíš buď půjčí vhodné kolo, nebo pojede „na kochačku“ na svém a nebude řešit ani kazetu ani převodník ani nic jiného.

            0 0
            • miťo  

              Se systémem 2×11 (50/34+11–32) se dá jet gravel i krátký triatlon. Třeba Giant TCX používám do lesa i na silnici. Nejuniverzálnější kolo co znám. Vloni jsem mu dal přednost na dlouhé vyjížďce před silničním TCRkem, lépe absorbuje vibrace (obuty silniční pneu 28mm).

              0 0
              • kokoska.rokoska  

                Jasně, zakázané to není, takže se jet dá. Ale rozumné to rozhodně není. Stejně jako ho jet na singlspeedu, enduru atp.

                0 0
              • krza89  

                Plan je sprint triatlon, cize 20km by to zvladnut malo. Ciel je prekonat sameho seba, na bedne to nie je :)

                0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Pokud si člověk vystačí s kazetou 11–40, tak první polovina má stejné odstupňování jako 11–34 kazeta, takže na rovinách je to naprosto v pohodě :)

        0 0
    • miťo  

      To CTMko vypadá dobře!

      0 0
    • sparrow_cz  

      Jezdím na cyklokrosce s Tiagrou 50–36×11–32 cca 1k km/měsíc. Můžu ti ktomu říct toto:

      • Jednoplacku bych nechtěl. U tohoto typu kola očekávám, že budu šlapat i z kopce a tam by mi jednoplacka nestačila. Taky bych měl problém najít ideální kadenci. Na biku tyhle vlastnosti nejsou tak důležité, ale na gravelu ano.
      • Do kopce mi 36×32 stačí. Zvládl bych i 36×28 bez nákladu.
      • Hydro brzdy bych ocenil v terénu. Na silnici mechaniky stačí.

      Ohledně Kouk vs Silex: Merida si účtuje o 500E víc za hydro brzdy. Mě by to za to asi nestálo.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Mrkni i na loňské Meridy, šly s cenou dolů. Jsou to však už spíš kola vhodné na dlouhé štreky a jízdu v terénu. Střídavě se dá sehnat Kellys Soot 50, což je v podstatě CX, které by ti vyhovovat mohlo. RB bude mít tuším v dubnu nový gravel na hydraulikách, leč teda na Tiagře (zatím, dokud nevyjde specifická gravel sada od Shimana). Tiagry se není třeba vůbec bát. Má stejný poměr tahu/chodu jako 11sp sady a z hlediska řazení je dokonce spolehlivější než vyšší 11sp sady. Akorát tam chybí jeden převod a má to jiný tah brzdy (na hydraulice nevadí).

      Alternativně pak mrkni na zahraniční obchody jako třeba Chainreaction­cycles.

      Pokud koupíš gravel s WTB Riddler, počítej že do 1500km bude ten plášť sjetý (moje 45mm verze sjeta za cca 1100km).

      0 0
      • sparrow_cz  

        Má nová Tiagra Shadow hazku? To je věc, která mi chybí asi nejvíc. Když vletím z asfaltu na kostky, tak mi spadne řetěz. Nová 105 by to mít měla.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Nemá, ale je kompatibilní s 11sp silničníma přehazovačkama, tzn že pokud ti nevadí míchání sad, můžeš tam dát 105 přehazovačku (která má Shadow design a je tudíž více schovaná pod rámem), nebo dokonce Ultegru RX, která kromě toho má i brzdu (takže řetěz nelítá a mnohem líp se šlape přes šutry). Já to tam takhle měl dokud jsem nevyměnil páky za 105.

          0 0
          • sparrow_cz  

            Tak potom Ultegra RX bude ta správná cesta. Škoda, že já to na svoji 10s Tiagru asi nedám..

            0 0
            • novas752  

              No právě že dáš.

              0 0
              • sparrow_cz  

                Jakože bez nějakého adaptéru to bude řadit z Tiagra páky? To by bylo fajn :) To bych asi neváhal a kupoval.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Pokud máš páky Tiagra 4700, tak to skutečně bude fungovat bez jakéhokoli adaptéru. Shimano sice oficiálně nepřiznává kompatibilitu (zrovna jako nepřiznává, že ty nejnovější Ultegra a 105 přehazovačky pojmou 11–40 kazetu), ale Tiagra 4700 je 11sp design s 10sp indexem.

                  Zjednodušeně řečeno, páky Tiagra 4700 fungují s libovolnou 11sp silniční přehazovačkou, samozřejmě pouze jako 10sp. Mimochodem přesmykače je také možno použít ty nové z 11sp sad (u hodně rámů uvolní prostor pro širší pláště)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Nejnověhší přehazky Shimano sice pojmou velkou kazetu, ale vypadá to asi takto a je to téměř nefunkční, takže určitě nedoporučuji :-).

                    0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      https://www.parktool.com/…ength-sizing

                      Nevidím nic v nepořádku. Snad jen že to možná mohlo být ještě o článek kratší. Převod malá-malá je pitomost, takže nemá smysl řešit.

                      Tvrzení, že to je téměř nefunkční, je totálně mimo. Sám to teď na kole mám a na internetu najdeš zkušenosti lidí co to na kole mají už měsíce zcela bez problému. Souhlasit by se dalo jedině s tím, že takové nastavení už není pro délku ramínka ideální z pohledu doporučení výrobce, ale je plně funkční a použitelné.

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Už od kazety 32 zubů přehazka ne úplně dobře kopíruje kazetu a kvalita řazení se zhoršuje. Pokud si koupím Ultegru, požaduji, ať řadí jako Ultegra a ne jako Claris s vydřenými bovdeny :-).

                        0 0
        • miťo  

          Nová Tiagra má pákový poměr jako 105tka, takže Shadow hazka 105 by tam jít měla. Koupil jsem si ji na TCXko a vyděsilo mě, kolik má v sobě plastu.

          0 0
      • krza89  

        Merida 2018 rocniky som overoval u dovozcov a XL velkosti uz nemaju. Navyse Silex 400 2018 je sice na 105, ale nie je komplet sada, co by bolo fajn mat – cena je na urovni 1300 €. Planujem dokupit druhu sadu kolies na cesty, takze budem striedat podla chuti a pocasia :)

        0 0
        • sparrow_cz  

          To tě přejde.. taky jsem chtěl dvě sady kol. Ale zjistil jsem, že na rozbitých silnicích mi silniční pláště vůbec nechybí. Lehoučká aero silnička z gravelu beztak nikdy nebude.

          0 0
          • krza89  

            V okoli hlavneho mesta SVK je dost slusnych cyklotras + Rakusko slubuje celkom fajn zazitok. Uvidime, mozno sadne to obutie, s ktorym bike pride a nebudem riesit nic viac.

            0 0
    • krza89  

      Zistoval som dostupnost modelu Koyuk 2.0 u CTM – na vyskusanie bude k dispozicií az v druhej polovici marca. Predobjednavky su uz vsetky rozchytane, takze ostava cakat.

      0 0
      • khonza  

        Snad bude na Velo Testfestu. CTM tam bývá, mají tam dost kol.

        0 0
    • krza89  

      Takze hladanie, skusanie a uz znacna nervozita sa konecne skoncilo. Nie je to ani CTM ani Merida ani Kellys ale Giant ToughRoad SLR GX 1 2019. Cena sa samozrejme navysila, ale zlava od predajcu a super pristup mi priplatenie trosku sprijemnilo.

      Take zaujimavosti – bezdusove plaste, je na Tiagre a napriek tomu ma nejake hydro brzdy riesene cez nejaky prevodnik (je na foto, neviem ako to funguje, musim nastudovat), integrovany blatnik na ram, diery na predny a zadny nosic, karbonova vidla a sedlovka.

      Zatim mame len testovacie 2km za sebou, takze ho len obzeram :)

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Ten jejich rám je naprosto super, až na ty rychloupínáky. Mít to pevné osy, tak bych kolo bral kvůli rámu.

        0 0
      • atty  

        Ty brzdy jsou Giant Conduct – semihydraulické, do krabičky na představci vedou klasicky lanka a od krabičky ke třmenům hydraulické hadice.

        Brzdí to prej někde mezi kvalitní hydraulikou od pák a semihydraulikou ovládanou lanky až ke třmenu.

        Takže snad velmi dobře.

        0 0
        • maajkee  

          Za mě jsou tyhle semi věci k prdu, musíš to tak jako tak občas odvzdusnit a ještě stelovat lanka, za mě buď hydry nebo čistě mechaniky.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Jsem stejného přesvědčení.

            0 0
            • atty  

              Nevím, nemohu posoudit, nezkoušel jsem. Lidi, co to maj, tak to hodnotěj vcelku hodně pozitivně, že to brzdí opravdu dobře, skoro jako komplet hydraulika od páky a že prý daleko lépe, než ty semihydry, kde je expanzka vedle třmenu. Odvzdušnění dělám u Shiman celkem pravidelně cca. jednou za rok a žíly mi to netrhá, jde o to, jak je tenhle Giant systém „user friendly“ při odvzdušnění nebo výměně kapaliny.

              To „UFO“ na představci se taky asi dá přežít (já s tím problém nemám), i když některým estétům to asi vyvrací i palce u nohou… :)

              0 0
        • krza89  

          Dakujem za info, takto som to nejako zachytil od predajcu. Nemal som sancu brzdy extra skusat, zatial som narazil len na jedno obmedzenie – prevodnik vadi garmin drziaku na hodinky. Nakoniec som to tak nejako dostal, aj ked nahladovy uhol nie je najprijemnejsi.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Giant k tomu převodníku dodává i nějaké příslušenství – držák na Garmin, GoPro, světlo atd.

            0 0
      • skialp  

        Hezké kolo, prosimtě na kolik vyšlo ? Dík.

        0 0
    • deda  

      Kup pani prstynek a udelej si radost

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.