1×11
kazeta 11–46
převodník nyní 32z
pořídil jsem převodník 34z, je nutné řešit délku řetězu při výměně převodníků?
děkuju
Honza
1×11
kazeta 11–46
převodník nyní 32z
pořídil jsem převodník 34z, je nutné řešit délku řetězu při výměně převodníků?
děkuju
Honza
měl by být o jeden dvoučlánek delší, ale uvidíš jak se chová se stávajícím, házka nesmí být v křečí a řetěz musí vylézt v klidu na největší
Řetěz je cca na polovině převodníku, takže když celý obvod zvětšíš o 2 zuby, část obepnutá řetězem se prodlouží o 1 zub, takže teoreticky bys měl mít řetěz o 1 článek delší. Běžné řetězy se samozřejmě zkracují po dvou článcích (vnější a vnitřní). Pak je otázka, jestli máš teď na 32z převodníku řetěz přesně akorát, nebo jestli náhodou není o 1 článek delší nebo o 1 článek kratší… jak to poznat? Je jasný, že je to úplně jedno. Vyzkoušíš s tím, co máš – nasadíš řetěz a zkusíš, jak to funguje a opatrně přeřadíš na největší pastorek (raději bych kliky točil rukou pro případ, že by byl řetěz fakt krátký – abys šlapáním neurval přehazovačku) – pokud by bylo ramínko přehazovačky skoro v limitní poloze, je lepší dát delší řetěz – a minimální prodloužení jsou z podstaty 2 články.
Bude to míň než půl dvoučlánku. Zaprvé řetěz obepíná míň než půl převodníku a zadruhé se taky zmenší vzdálenost – tečna mezi největším pastorkem a převodníkem. To by ten řetěz musel mít fakt už teď na hraně, aby musel prodlužovat.
A když budeš prodlužovat, tak pokud jsou nyty jakoby prelisovane přes vnější článek, tak se příprav na to, že může prasknout. Nytovanim strhnes tu malou prelisovanou hranku. Takže v případě že bys musel prodlužovat použij originál nytovaci cep a nebo klidne druhou rychlospojkou. Třeba ve velu byl test řetězu, udělali to tak že jich ubytovali několik různých v jeden. Ti co jezdili tužku to nepřervali, ale ostatní ano a strašně se tomu blbci divili, že to praská.
A nebo dej rovnou nový řetěz. ;)