Už si nevím rady jak mám dostat pedály s kola. Vím, že to povoluju na správnou stranu. Zaberu za to takovou silou, že klíč žvejká pedál a stejně se to nehne. Jsou to původní obyčejný pedály. Co s tím mám dělat?
Už si nevím rady jak mám dostat pedály s kola. Vím, že to povoluju na správnou stranu. Zaberu za to takovou silou, že klíč žvejká pedál a stejně se to nehne. Jsou to původní obyčejný pedály. Co s tím mám dělat?
ZNOVU SE UJISTIT, ŽE JE TO FAKT NA SPRÁVNOU STRANU;-) Zkusit něco nakapat do závitu (osvědčila se např. brzdovka, ale stačí třeba WD) – nechat to navzlínat třeba přes noc. Pak na klíč nasadit dlouhou trubku a páčit.
Taky jsem měl podobný problém, snažil jsem se tak, že jsem zlomil ten klíč- prostě prasknul, tak jsem to musel odvézt do servisu, kde kolo upnuli do stojanu a po dlouhý době to nakonec povolili- ale taky to už chtěly vzdát. Důležitý je namazat závity vazelínou a moc to neutahovat
Bylo to prostříknutý molybdenovým sprejem. Nepomohlo to. Bohužel nemůžu ovlivnit, že když výrobce to kolo sestavoval, tak nenamazal závity. Jinak to prostě nejde víc rvát, protože se tím ožužlává ten pedál. Jediný co mě napadlo je to z druhý strany skrz díru na imbus navrtat tenkým vrtákem.
Měl jsem podobný problém, když jsem sundával pedály M520 ze starých klik Suntour na nové LX hollowtech. Patlal jsem to olejem, použil jsem hrubou sílu až jsem zničil klíč. Nechtěl jsem ale poškodit pedál, tak jsem kliku u zavítu rozřízl pilkou. Vím je to prasárna, ale pedál to přežil:)
to neni prasárna, to je hotové sadlo-maso :-)
to nemuze byt davno co? sabatiku
Zdar. Bylo to v době kdy jsem kupoval nové kliky LX, takže někdy v listopadu. Až opadne sníh, tak ti je co nejdřív na vyjížďce ukážu:)
dost mozna mas smulu a treba to nepujde ani v servisu. Pokud je to ozvejkany :O( Jinak „figl“ s trubkou, tedy vetsi paka, me osobne pomaha hodne. A treba taky jinej – novej klic good luck
Klíč je novej ale prostě nemůžu na to tlačit víc, abych neožvejkal ten pedál, tak aby to už sundat nešlo.
Právě, že nechci zničit kliky a pedály sice nejsou nášlapy, ty tam budu právě dávat, ale i tak ty co tam jsou teď stojej 500 korun, tak bych je taky nerad zničil
a co sundat kliky, sundat telo naboje z osy a upnout do sveraku a pripadne kliku nastavit nakou tyci ? s celym kolem se blbe manipuluje, tak ze takle by to bylo v klidku, a pripadny poskozeni osy pedalu od celisti sveraku by nemelo vadit kdyz ho upnes uprostred osy kde na ni nic neni. plus samozrejme WD nebo tak neco do zavitu
muhehe :D samozrejme telo pedalu :) asi nakej zbytkovej ;)
Tohle s tím svěrákem je už téměř správnej nápad :-)) Ale ještě to není vono. To upnutí ve svěráku nebude fungovat, když se osa upne v kulatým – to se protočí. Chce to upnout v tom místě, kde zabírá klíč. Protože tam je dál od konce přesah průměru – u dráhy ložiska to dělá takovej límec – tak ty plošky se musej něčím tvrdým podložit, aby se to dalo fest upnout. Pak to jde. Páka je zbytečná, kladivo je lepší – i proto, že se to má předtím trochu omlátit. Naopak různé nakapávání podle mojí zkušenosti nepomůže vůbec. Tam kde to nejvíc deží, tak tam se to právě nedostane. Nahřátí taky doporučuju.
Beze zbytku se vším cos napsal souhlasím…
Jj to je posledni moznost. Pomuze nahrat osku pedalu autogenem.
Taky stejný problém na Stratosu,klíč jsem natáhnul,tak jsem to bral imbusem přes trubičku.Jenže to taky nešlo,ale co pomohlo,tak poklepat směrem v ose pedálu a nahřát kliku třeba nad vařičem.Samo že ne aby tekla,ale aby se na ní nedala udržet ruka a pak to šlo.Jo a pedál taky namontovanej od výrobce.
A proč tu kliku nenahřejete nějakým hořákem? Hlinik se jak známo natáhne víc, než ocel a závit se uvolní. takový základní věci ? :-)
heh mati sem chtel menit pedaly po 7mi letech, strikal sem to WDckem, nahrival kliku, pacil, klepal a nic … nakonec sem to dal do servisu (rovnou sem tam koupil i novy pedaly a za +50kc sem toho technika malem znicil .. pul hodine picovani to ale sundal) :-D
Konečně na co ty servisy jsou :-))
len tak pre istotu, ťiež som už pár krát rozmýšlal do ktorej strany sa mám zaprieť, mne sa osvečila technika prudkého trhnutia s imbusákom, najlepšie predåženým kusom trubky.
a z druhej strany :-)
jůůů, další díly do naší mozaiky :-P
Jednoduše. Povoluješ vždy směrem dozady, dolu…
A kde nepomůže násilí, pomůže ještě větší násilí :-)
Teď se o tom nikde moc nemluví, ale používalo se to: repasáž. Nové kolo se rozebralo, promazalo, sestavilo seřídilo. Pak se tohle a ani to, že by něco upadlo, nemohlo (nemělo) stát. Neber to ale tak, že tě tu chci poučovat, cos měl udělat. Vloni jsem koupil dceři kolo, a tak jsem to udělal. Přiznám se, že jsem to dělal spíš kvůli tomu, aby něco neupadlo a abych zjistil, jaké další nářadí ke svým imbusům budu potřebovat na 20'' kolo (a je toho dost). BTW, závity pedálů byly taky suchý…
To sem taky udělal… Většina věcí byla rozebrána a namazána, bohužel pedály ne.
pokud lze povolovat i imusovym klicem, tak bych doporucoval zajit zajet s kolem do nejblizsiho autoservisu. Tam to povoli pneumatickym dotahovakem za vterinu, doma vby to slo taky, jen je treba pouzit poradny raz, takze zaprit poradne pedaly nasadit klic a pak do klice poradne klepnout kladivem. Jinak WD, zahrati apod. doporucuju. Kazdopadne i pri koupi noveho kola bych si radeji na ten zavit tu vazelinu dal at mam pak klid, stejne jako na srouby kterymi se dotahujou kufry na tretrech.
Dobrý je tento nástroj. pcshop.pells.cz/shop/default.asp?cls=stoitem&stiid=8724.. Potom pomocník stoupne na druhý pedál , aby ho zapřel a podle návodu od Enrica se to dá povolit. Občas je to k..evská robota ;-)
To se dá vyrobit.Ale musíte mít kvalitní materiál(žádný blato).Zbytečný vyhození 600,– stovek
Používám patnáctku, vybroušenou ze standartního klíče 17/14, kterejch je všude přebytek.Určitě lepší než plecháče. Tohle vám udělaj za krabku v každé dílně. Pokud si to necháte dělat, tak doporučuju oměřit si používané pedály šuplerou a nechat si to vybrousit nafest, čili cca 14,8–14,9mm. Nezapomeňte i na na zmenšení tloušťky, ale to si už můžete přinejhorším sbrousit sami.
taky se muze stat,ze to nesundas vubec, kdyz jsem v lete musela vymenit kliky, borec ty stary nejdriv rozstipal a pak se teprve k pedalum dostal:)
A jak byste postupovali pri sundavani pedalu, co maji pouze diru na imbus? dira neni zcela presna, takze na jakymkoli imbusu, co jsem zkousel, drive strhnu hrany, nez se pedal povoli. Jediny reseni, co me napada, je chytit osu pedalu, co couha smerem ke klice do sveraku a kliku pouzit jako pacidlo. Mate nejake lepsi reseni?
Ja si koupil imbusovej vorech na 1/2" racnu, obyc imbus jsem strhnul, timhle to slo bezbolestne, je to z nejakyho kvalitniho Cr-V materialu a navic mas poradnou paku. Od Tony za 75Kc.
prave ten orech od Tony jsem znicil taky :-)
tam je problem, ze je prilis dlouhy a moc to pacis. lepsi je normalni fajka a na ni trubka.
Tak co bys este moh znicit.. Nemas nejakej emerickej pedal s 1/4" imbusem (asi 6.3 mm), ev. nesel by tam narvat? Jinak jedine na druhou stranu vypilovat plosky a za ne to dat do sveraku, kdyz das do sveraku kulatou osu tak se protoci a ozvejaka.
no pedaly jsou to wellgo M3 ultralight, ale dira v nich je vetsi, nez je potreba. asi jeste zkusim nahrivani kliky. ubirat material na ose, aby vznikly plosky uz neni kde :-(
anebo dat do sveraku misto klasickych celisti ostre vymenne celisti z hasaku? myslim, ze by je tam slo pouzit. no ale je to prasarna :-)
Na rychlé ohřátí kliky vedle pedálu se dá použít horkovzdušná pistole. Musí se pracovat rychle, aby se nestihala ohřát i osa pedálu. Jinak dobrý chromvanádiový klíč velikosti 14 ( jak už tady bylo uvedeno) ve svěráku opatrně přebroušenej pozvolna s častým odměřováním přesně na velikost pro pedál ( tj. cca 14,6 až 14,8 mm). Pak pečlivě technickým benzínem očistit plošky na ose pedálu, aby klíč neměl tendenci klouzat. Případně prodloužit klíč nasazením trubky. Nasadit upravený klíč, rychle nahřát a prudce škubnout. Občas se to povede. To ohřátí a postup ( i s odmaštěním) pomáhá i při použití imbusu. Pomáhá taky úprava imbusu tak, že se ta zahnuta část kterou strkáte do díry v klice zkráti co nejvíc jak to jen jde, až se ta dlouhá část imbusu téměř dotýká po délce pedálové kliky ( aby byl co nejmenší efekt „páčení“ imbusu v klice). M
S malym klicem bez nastaveni trubkou, bych se nadrel i u normalne dotazeneho pedalu poradnym naradim www.parktool.com/…29_77106.jpg natoz pak nejake zarostle pedaly.
Ten kluc mam, je v pohode a netreba k nemu trubku…
Se zakorodovanym spojem ocel-hlinik prej dela kouzla cpavek. Jenze kazdej tam nejdriv zusi dat olej a pak se tam ten cpavek uz asi nedostane…
Osobně bych radil nasadit klíč a pevně upnout kliku,potom do toho klíče s citem,ale silně mlátit kladivem,dokud to nepovolí,taky to zkus nahřát třeba lampou.A chce to VELIKOU trpělivost!
zkusil bych vic kur.vova.t a vic nadavat, to nekdy taky zabere, neslo mi to,ale klicem obalenym v hadre a v rukavici jsem to povolil
Fakt nevim kdy zertujes a kdy to myslis vazne. Kazdopadne LOL :D
To jsi na tom ještě dobře – já u něj ani nevim, jaký že to zrovna má pohlaví;-)
hermafrodit ?
Asi jste se nedívali na Kurýra.Viděli jste jak ty pedály uškub,pak si utáh klipsny,vůbec mu to v tom oleji neklouzalo.Jsem myslel,že se poch…
Nojo, ten by urval i ikstéerko :-D
Hermafrodit má oboje… Lance má jedno proměnlivé:o)
Jo LOL :-D ale to kur*ovani fakt pomaha…
Rozeber pedál,nasaď klíč plus velkej hasák kterym to zmáčkneš na středu osy abys nezničil závit.Nejlepší bude kliku chytit do svěráku a musí ti někdo helfnout.
Oživuji..
Potřebuji sundat SPD ze starýho kola, jsou tam půl roku, před montáží jsem závit namazal vazelínou.. prostě všechno správně
Povoluji na správnou stranu s 15 klíčem a na něm nasazenou trubkou a nic. Už se mi začal dokonce kur.vit i klíč a bez kladného výsledku. Nechce se mi čekat do zítra s WDčkem – ikdyž asi mi nic jinýho nezbyde :-/
Němáte někdo nějakej další tip se zachováním klik?
Zkus současně točit inbusem z druhé strany
Nic :-( nastříkal jsem to WDčkem a snad zítra
Mě pomohlo gumové kladivo a mlátit do klíče, taky jsem s tím laboroval ale todle mi pomohlo;-)
nebýt to SPD, tak to udělám jako před týdnem s taťkovým kolem, kdy jsme měnili plarformy za SPD a plarformy sme zevnitř vykuchali a pak to šlo ořechem krásně :-(
To jsem taky udělal, bylo to na kole manželky. Pilkou jsem ořezal co šlo abych tam dal klíč s prstenem:-D
Zkus nahřat kliku.