Zdravim všechny,
příští rok v ledu čekáme s maželkou prvního potomka a samozdřejmě nechci čekat až vyroste a bude umět jezdit na kole… Takže už se začínám rozhlížet po nějakých vozíkách za kolo…
Nemáte někdo zkušenost s vozíky Jogger? viz.
Zdravim všechny,
příští rok v ledu čekáme s maželkou prvního potomka a samozdřejmě nechci čekat až vyroste a bude umět jezdit na kole… Takže už se začínám rozhlížet po nějakých vozíkách za kolo…
Nemáte někdo zkušenost s vozíky Jogger? viz.
ahoj a gratuluju:-) dej si vyhledat croozer, nebo cyklovozík, nebo tak něco, jsou tu vlakna kde je to hodně probirany.
Já vím, že cena je hoodně lakava u toho Joggera, ale přišetři si aspon na Croozera s odpružením. Máte ještě čas :-)
Ahoj, měli jsme něco podobného a nic moc, on vlastně vozík vůbec nic moc. I přes síťku lítá dovnitř prach a bordel, a když zavřeš ten igelit hned je vevnitř sauna. Když nejedeš po perfektním asfaltu, který většinou není delší než pár kilometrů, dost to s děckem uvnitř hází. Pokud nechceš jezdit furt autem, nebo okruhy i po složení je docela velký a těžký. Koupily jsme polohovatelnou sedačku Hamax Siesta a v poho, muže jezdit po pěšinkách kde u vozíku jedno kolo jelo po pěšince a druhé drncalo po trávě přes drny. Když se vracíme vlakem, tak ji necháváme dospat, protože nemusíme nic rozebírat. Za mne 100% lepší polohovací sedačka , ale u uplně malého mimina nevim.
Ano, to máš sice pravdu, ale pouze v tom, že je vozík širší a všude neprojede, je těžký a objemný. Ale pokud teda jezdíš autem, tak je jedno, zda táhneš vozík a nebo sedačku, auto to pojme. Vozík s odpružením, pokud jezdíš opatrně, je dobrá varianta. dítě v klidu spí a pohodlně, popřípadě jí, nebo si hraje. Síťka propustí tolik prachu kolik pojme i dítě na sedačce, nebo tobě se za kolem nepráší? Co se týče bezpečnosti, zdá se mi vozík bezpečnější. Pokud spadneš, dítěti se ve vozíku nic nestane, ani pokud ho převrátíš, teda je-li dítě přivázané.
Ano, pokud koupíš vozík jak píšeš podobný tady tomu, tak se není čemu divit.
Jinak témat je zde opravdu hodně na toto téma, takže končím. Hanka
taky jsme letos řešil dilema mezi vozíkem a sedačkou a po zvážení všech pro a proti jsme pořídili sedačku od Hamaxu (polohovatelnou) a jsme s ní max. spokojeni a hlavně i synátor, který v tom i bez problémů usne a to nejezdíme jen po asfaltu. Takže asi tak, což jsi ale slyšet asi nechtěl.....
Tak trošku nemohu souhlasit s předešlými názory,ale respektuji,že mají takovou zkušenost,je mi je trošku líto jejich dětí,že musí čučet na zvětšující mapu potu na tatínkovo zádech nebo spát.My jsme pořídili vozík Burley Bee,základní model od špičkové USA firmy (kde děti skutečně milují :-)).Za 6tis,a bohatě stačí.Vyměnil jsem jen pláště za Swchalbe Big Apple,které jsou konstruovány přímo na dětské vozíky,mají totiž uvnitř patentovanou tlumící vložku,mám je skoro nenafouknuté,jen tolik,aby neděklali balon,funguje to skvěle,malá váží se sedačkou 10kg,vozík necelých 10,je dobře vyváženej,víš o něm jen do kopce a při rozjezdu,dá se na to rychle zvyknout,já dosahuji běžně rychlostní průměr cca 17–20km/hod.Délka vyjížďky se pohybuje mezi 1–1,5hodiny podle času a počasí.Síťka vpředu je potřeba,stejně jako folie přes ní,to je pravda,ale jinak se dá vše ostatní odstranit,tak z toho je kabriolet!!!Tzn.že stejně jako v autě má dcera před sebou jen to „sklo“,aby na ní nelétal bordel.Prachu se zčásti neubrání,je nasáván zezadu,ale není to víc než na běžné jízdě na kole.S malou jezdím jak po šotolině,kamenínkových cestách a po asvaltových cyklostezkách.Vozím ji od 5ti měsíců,nyní je jí 9,5 a jak vidí,že si obouvám tretry a napoštím bidon (o který se s ní rád dělím),tak výská radostí.Má tam dvě oblíbené hračky,plyšáka a tak.Kouká z toho svého pojízdného domečku na svět okolo ní a povídá na celé kolo.Když ji to unaví,tak v klidu usne roztažená jak je libo.Zatím ji mám v autosedačce Maxi Cosi,kterou jsem otočil směrem dopředu,po zimě už bude sedět přím v orig. síťované sedačce,která je součástí Burlee.
Najezdil jsem už s malou okolo 1000km,tak snad mohu soudit,ne???
Vřele doporučuji tedy tento způsob doporučuji,ještě ho užije i příp. další dítě a pak v něm mohu vozit třeba proviant při společných cestách s rodinou.Vyber si jen ale vozík od renemovaného výrobce!!!
Síťka vpředu je potřeba,stejně jako folie přes ní,to je pravda,
Síťku pořiď o Fialy ze síťoviny pro alergiky. Vozík přes ni větrá. Je tam všité okánko. Folii, pokud neprší, nepotřebuješ.
Tu síťku mám a používám ji jen v opravdovém vedru. Jinak nechávám větrání jen odepnutými bočnicemi. Určitě je ta síťka lepší než originál, ale mladej je od prachu taky.
Ty máš, pokud se nepletu, Chariot. Ten má odevíratelné bočnice, ale RomulusP má Burley. Tam si bočním větráním nejsem jist. Pokud tam je, tak je to fajn, ale pokud zavře vstup vzduchu do vozíku přední stranou a větrá jen zadkem, tak potomka docela dobře vaří. My vozíme ve vozíku teploměr. Pokud jedeme po málo prašné cestě, nebo do kopce, tak síťku stahujeme níže, případně (do kopce) sundáváme úplně.
Dá se odstranit zadek a hořejšek,resp.ho překlopím,čímž vytvořím sluneční clonu.Boky pravda zůstávají.Za veder okolo 30 nejezdím,nebo až večer,snažím se vybírat lesní chladivé úseky.Po asvaltu odklopím růžek slídy.Teploměr nevozím,ale zpočátku jsem malou často kontroloval (ale vždy byla v poho),nyní už vím jakou kombinaci či oblečení pro ni zvolit.Dceruška má ráda spíše chladněji,proto ji zbytečně nenavlíkám.Stačí kraťasy na boso,lehké volné triko…a hlavně za veder nejezdit,protože to ji už přehřátý vzduch neochladí ani zepředu,ne?
Ve vedru jezdí Tom někdy pouze v plíně. Pokud máš otevřený předek a zadek, tak tam ten vzduch i trochu proudí.
Máš pravdu, ty odevíratelné bočnice byl jeden z parametrů proč jsme šli do CX.
Burley vetra dobre aj ked je uplne zavrety – zpredu zospodu asi trochu podfukuje a vzadu je vetraci otvor, co vytvara lahke prudenie vzduchy a sedacka je vzdusna. Vzadu ho neotvaram nikdy (vzdy je plne nalozeny, nechcem nieco vytriast v terene:-)) Vpredu otvaram iba do dlhych pomalych kopcov prip. na asfalte v otvorenej krajine a uplnej horucave.
Dcera nebola nikdy nejak spotena alebo prehriata ako napr. pri jazde autom a to jazdim vecsinou cez obed ked spi- vacsinou nad 30°C. Teraz vozim aj druhu dceru vo Weber sedacke ta uz ma vacsinou teplejsi alebo lahko spoteny chrbat – je to dane tou sedackou
Každý srovnání bude trochu kulhat, asi s každým vozíkem tu někdo může mít dobré a někdo špatné zkušenosti.
Všechny typy vozíků Burley mi připadají neforemný, a tedy subjektivně ošklivý, Bee je sice o půlkilo lehčí než náš vozík, ale když do něj člověk dá sedačku, aby tam moh vézt prcka, tak už je o pár kilo těžší. Absence odpružení, plastová kola bez ochrany, nemožnost použít jako kočárek a velká šířka mi přijdou jako dostatečný argument, proč pro malýho vybrat něco lepšího, byť dražšího. Přeci jen je to jednorázová investice a na tom prckovi mi záleží.
Z druhé strany, pokud někdo jezdí jen po asfaltu a šotolině, nejezdí delší trasy ani mu nevadí dítě trochu od prachu, tak mu určitě i levnější vozíky udělají dobrou službu, věřím, že lepší než jakákoli sedačka (vždycky, když vidím spící dítě v sedačce, je mi ho dost líto, jak je tam zlomený, zkroucený a hlava se mu klátí sem a tam).
My teda máme jednomístný Chariot Cougar plus tu síťku od Fialy, aby ten vozík větral, najeto zhruba 1500 km za necelý půlrok, častěji po cestičkách než po silnicích a stezkách. Obvykle nejezdíme v kuse déle nž tu hodinu až hodinu a půl, uděláme přestávku, nakrmíme, necháme ho vyhrát na dece a tak, ale s takovým režimem není problém ani celodenní výlet. Nikde jinde malej nespí tak dobře, jako ve vozíku, zejména kolem jeho půlroku, kdy doma usínal špatně, v kočárku taky nic moc, tak ve vozíku spolehlivě po pár minutách.
S vozíkem jsme objeli Lipno, Hallstattské jezero (včetně přejezdu přes Rossalm), dojeli k prameni Vltavy a zpátky kolem Černé hory a Lovčí skály, v zásadě se s vozíkem terénu nebojíme, dokud se tam vejde na šířku bez strachu o převržení (třičtvrtě metru široký singlík zaříznutý ve svahu je příklad toho, co nejezdíme :-P).
Dík, všem co ste se zapojily do diskuze…
já zatim jen mapuju situaci, ale vybírat něco konkrétního budu asi až na jaře :)
protože jsem na tom stejně (temín v litopadu) vyslechl jsem si už dost názorů a zdá se že na nakonec zvolím AZUB TOM. Tak snad mi to už nikdo nerozmluví. http://www.azub.cz/…tske-voziky/
Azub je dobrá volba,Burleye mám od nich,v USA už je dělaj 30let,tak proto…
Já bych ti to klidně zkusil rozmluvit, kdybys měl zájem (argumenty viz výše, plus to, že je hrozně těžkej).
No lehký není, ale já sám vážím téměř metrák-takže to už zas tak hrozné nebude, navíc díky této přídavné zátěži poněkud vyrovnám možnosti moje a mé manželky :-) Ostatní parametry jsou vždycky diskutabilní. No ještě pokud by se našel nějaký lepší jetý vozík za rozumnou cenu :-) ono totiž-skoro se to stydím říci-mimo kola docela často chodím po horách i pěšky-ne nebijte mě-takže ještě plánuju krosnu na tůry-když se to sečte to už je potom slušný zářez do rozpočtu.
:-( to je přesně ono – peníze, taky by se mi líbila nosička-krosna, ale je to hrozně drahy.
Tak se dívej po inzerátech, my jsme našli krosničku deuter (jenom pro info jakou) skoro za polovinu, teda máme ji ještě z pláštěnkou a stříškou. A je jak nová :-). Teda byla, je to už dýl .-)
budu muset. Tu Vaši krosničku jsem viděl, je i s medvídkem:-)) Bazar je dobrá volba:-)
Ale jo, já to na jednu stranu chápu… taky se to u nás s vozíkem dost srovnalo, pokud zrovna nejedeme do prudkého kopce (i s vozíkem toho vyjedu víc, ale možná je to i o vůli) nebo naopak dolů (žena si přibržďuje). Zářez do rozpočtu je to každopádně, ale tady jsme se s ženou shodli, že s ním chceme jezdit rádi a často a chceme to nejlepší, co bude mít smysl (takže CX jsme nakonec zavrhli, má sice lepší odvětrávání, ale zas se tam víc práší a brzdu nevyužijem, na bruslích prakticky nejezdíme).
Pěšky a po horách taky občas chodíme, ale za sebe můžu říct, že to pěšky hrozně pomalu utíká, a tam, kam bych se dostal bez kola, bych asi stejně nechtěl tahat dítě… takže zatím máme jen nosítko, ne krosničku.
Je to tvoje volba.
Ale ted jsem viděla na bazaru Croozr za 7000. Tak se zkus jeještě zamyslet, jde opravdu o pohodlí a o spokojenost dítěte. Když Ti celou cestu bude nespokojený, nebudeš mít z vyjížďky nic Ty a ani dítě .
Řešil jsem to samé před rokem. Víceméně jsem měl předem vybraného croozera, ale když přišla ta chvíle, znovu jsem vše porovnával abych neprohloupil. Skončil jsem opět u croozera.
Po silnicích téměř nejezdím, snažím se jim vyhýbat. Takže polní, lesní cesty a semtam i kozí stezky (pro povzbuzení něžnější části rodinného týmu:o))
Bez tlumičů si proto nedovedu jízdu představit, ale vím , že spousta lidí tak jezdí, takže asi to jde, ale já bych to svému zlatíčku nepřál. Když potkávám rozeskákané charioty na kamenitých cestách, jde mi mráz po zádech. Tlumiče zhruba inspirované Velo Fialou jsem zfušoval během jednoho odpoledne a 10 cm zdvih (gumicuky) poskytuje dostatek komfortu i pro ty nejhrbatější cesty. Když si občas vzpomenu co všechno jsem s croozerem sjel, tak bych tomu nevěřil, kdyby mi to někdo vyprávěl.
V loni jsme žačali jezdit, poprvé cca v šesti měsících ještě s autosedačkou. Malému se to líbilo a většinu prospal. Letos máme několik set km a žádný problém. Přikládám fotku z výletu „na těžko“ po Solnohradských jezerech.
Faktem je, že dost věcí je třeba v croozeru upravit a dodělat, aby v něm mohlo dítě pohodlně a bezpečně cestovat (posez v sedačce, popruhy, padání hlavičky, tlumiče, protiprachová síťka), ale neměnil bych.
Hodně štěstí při výběru.
Cau,
Detsky privesny vozik za bicykel vlastnime uz vyse dva a pol roka a mame v nom s malym betarom nabehane vyse 3000km. Take veci ako pruzenie, 5-bodove pasy, vlozka pre mimino od 10 (6) mesiacov, joging set atd. som riesil davnejsie a nakoniec som sa rozhodol pre Chariot Cougar 1 vid. http://www.chariotcarriers.com/
Maleho sme zacali v tom vozit od pol roka ale so specialnou vlozkou (Chariot Baby Supporter) takze je nan zvyknuty. Bez problemov vydrzi 2 hodinky sediet a citat si resp. sa hra s autickami. S vozikom mame za sebou take tury ako Martinske hole – chata (1250m.n.m) chata pod Suchym (1080m.n.m), Sulovske skaly, Cesky raj a pod. Absolutne bez problemov.
Co sa tyka bezpecnosti…ja som uz par krat padol pri jazde s vozikom avsak maly sa mi iba smial…kedze vozik ostal stat (klbove spojenie). Dalsim pripadom bolo ked som vozik aj s malym prevratil (nabehol som do fajneho vymola jednym kolesom)…maly sa iba zlakol (asi minutku pomrncal a frcali sme dalej) kedze bol priputany ostal visiet na pasoch a vobec sa nebuchol, je to fakt vyriesene skvele.
A porovnanie sedacka vozik je jednoznacne v prospech vozika ak ide o bezpecnost.....
A ak by mal niekto zaujem tak vozik budem predavat kedze sa nam narodilo druhe babo a potrebujem (samozrejme Cougar 2 alebo CX2 od Chariotu) dvojmiestny vozik. Tak ak by mal niekto zaujem moze sa ozvat na pinonko@gmail.com. Foto prikladam…
.....tak tu mam par fotiek aj s malym sefom…je to pri Ziline na kopci Stranik cca 750m.n.m......
Dobrý den, já bych taky doporučila vozíky za kolo Croozer nebo Chariot. Možná trochu pomůže tento článek o vozících Chariot
Osobně bych doporučil kvalitní vozík s odpružením. Od roku 2006 jezdíme s Chariotem (malá měla 6m.)Nejdřív měla babyseat, pak baby supporter, máme k tomu inline set a síťku od Fialy. Malá už 4,5 roku a ráda se ještě ve vozíku sveze. Po tétu už několikaleté zkušenosti bych sedačku nechtěl, vozík je bezpečný, několikrát se podařilo vozík převrátit (v malé rychlosti v traverzu). Hlavní výhoda je v tom, že je rodina spolu, dítě získává kladný vztah ke sportu(malá jezdí od 2,5 na kole bez koleček), nedochází k třenicím doma. Jinak toto naše poslední sezóma a na podzim bude vozík asi na prodej.
ahoj, trošku se to do místního vlákna nehodí, ale to je jedno… nemá někdo na prodej brzdu na Croozera na přední joging kolo? nebo můžu nabídnout vložku pro děti do 20ti měsíců k výměně :-)
Tak jestli jsem to teď z ČT1 pochopil (neviděl jsem to od začátku), tak vozíky snad vůbec nejsou na silnici povolený.
Aha, tak asi jinak „Zákon o provozu na pozemních komunikacích č. 361/2000 Sb. ani po novele ke dni 1.7.2006 nijak neřeší přepravu dětí v přívěsných vozících za jízdní kola. Stejně jako silniční zákony ostatních členských států EU řeší pouze přívěsné vozíky za kolo jako takové, pro které stanovuje pouze maximální šířku 80 cm, povinnost vybavit je na zádi červenými odrazkami netrojúhelníkového tvaru a připojit jej k jízdnímu kolu pevným spojovacím zařízením. Jak je vidět, jediným prohřeškem proti liteře zákona je tedy šířka většiny dvoumístných vozíků.“
Pár roků zpátky jsem to také řešil, dokonce jsem poslal dotaz na ministerstvo dopravy – tu máte odpověď:
Ministerstvo dopravy, odbor provozu silničních vozidel, obdrželo dne 17. března 2008 od Vás dotaz, týkající se přívěsného vozíku za jízdní kolo. K Vašemu dotazu Vám podávám následující sdělení.
Platná právní úprava provozu na pozemních komunikacích přepravu osob, tj. ani dětí, v přívěsném vozíku za jízdní kolo neumožňuje. Obecně je přeprava osob upravena v § 48 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů. V odstavci 5 tohoto ustanovení je uvedeno, že přeprava osob v jiném přípojném vozidle, než které je určeno pro přepravu osob, je zakázána. Určení pro přepravu osob pochopitelně nemůže být skutečností závislou pouze na výrobci či uživateli přípojného vozidla, ale na tom, zda bylo vozidlo pro tento způsob užití schváleno.
Přitom je třeba poukázat také na § 5 odst. 1 písm. a) uvedeného zákona, ze kterého vyplývá, že řidič smí v provozu na pozemních komunikacích užít pouze takové vozidlo, které splňuje technické podmínky stanovené zvláštním právním předpisem. Tím je zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a jeho prováděcí právní předpisy. Podle § 30 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších přepisů, technická způsobilost jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků nepodléhá schválení a v příloze č. 13 k této vyhlášce se pouze stanoví technické požadavky, které jsou stanoveny především s ohledem na bezpečnost cyklistů a dalších účastníků silničního provozu. Také tento právní předpis vůbec nepředpokládá, že by za jízdní kolo mohl být připojen vozík pro přepravu osob.
Zvláštní pravidla silničního provozu týkající se jízdy na jízdním kole jsou upravena v § 57 a § 58 zákona č. 361/2000 Sb. Zde je upraven způsob jízdy na jízdním kole, včetně podmínek přepravy jiné osoby, kterou však může být pouze dítě mladší 7 let.
Možnost připojení tzv. přívěsných vozíků za jízdní kolo vyplývá z § 58 odst. 6 zákona č. 361/2000 Sb., přičemž takový vozík nesmí být širší než 800 mm, musí mít na zádi dvě červené odrazky netrojúhelníkového tvaru umístněné co nejblíže k bočním obrysům vozíku a je spojen s jízdním kolem pevným spojovacím zařízením. Zakrývá-li přívěsný vozík nebo jeho náklad za snížené viditelnosti zadní obrysové červené světlo jízdního kola, musí být přívěsný vozík opatřen vlevo na zádi červeným neoslňujícím světlem. Také z prvních slov poslední věty uvedeného ustanovení vyplývá, že zákonodárce rozhodně nepředpokládal možnost přepravy osob v takovém přívěsném vozíku.
Z uvedeného je zřejmé, že ani jedno z dotčených ustanovení nepředpokládá možnost přepravy dětí v přívěsných vozících za jízdní kola. Podle názoru Ministerstva dopravy je důvod zcela zřejmý, a je jím především bezpečnost přepravovaných osob, neboť cyklista má velmi omezené možnosti sledování situace za sebou a tedy také velmi omezenou možnost reakce na nepředvídané rizikové situace. Především na rušnějších pozemních komunikacích z toho plyne pro přepravovanou osobu i pro samotného cyklistu vysoká míra rizika.
Ing. Josef Pokorný
ředitel
Odbor provozu silničních vozidel
Protože se v tomto směru nic nezměnilo, pořád je to aktuální.
Nějak to stejně nechápu – když vezu na kole dítě v sedačce (nebo jedu úplně sám) tak mám myslím naprosto stejný přehled o situaci za sebou, jako když táhnu vozík. Nebo je v tom nějaký rozdíl který mi unikl?
Mimochodem – dětský kočárek by se dal definovat z hlediska silničního provozu také jako ruční vozík. A v něm děti přepravovat na silnici přece mohu. Např. pokud jedu z vesnice do vesnice po místní okresce na návštěvu babičky. Málokdo asi tlačí kočárek vedle vozovky čerstvou oranicí :-)
No naprosto typické pro náš český systém.
Místo toho aby se začali zabývat něčím novým,tak aby si nemuseli namáhat svoje draze placené mozečky,tak to radši prohlásí za zakázané a je to.
Podpora sportu zdravého stylu,nebo něco podobného tak dále leží pouze v teoretických kecech,než aby se pro to něco začalo opravdu dělat.
Když začnou mluvit teoretici,tak je mi z toho na blití,astejně jako když zakázali alkohol na kole,takže si už člověk nemůže dát legálně ani pivo.
Místo toho aby se začali nejdřív potírat ti ožralci,co se motají na těch svých plečkách co sotva jedou,tak to radši zakážou plošně,aby s tím neměli moc práce a mohli se radši zabývat tím,jak vymyslet nějakou kokotonu,aby za to měli odměny.
Sorry za ten výlev ,ale tohle mi prostě hýbá žlučí.
no to MTB kolo v podstatě taky :-)
Trvalo to, ale novela, která zahrnuje i provoz dětských vozíků konečně prošla parlamentem:
Známí sehnali také od Burley a jsou spokojení. http://www.elbikes.cz/…-burley.html
Zdarec, manželka mě nutí koupit vozík za kolo. Ideálně pro dvě děti. Bude se to tahat za elektrokolem bez pevné osy s obyč upínákem. Jelikož se to asi nebude používat moc často, budu určitě kupovat bazar. Doporučíte mi nějaký konkrétní model? Díky