• Wentura

    Čau, chtěl bych se zeptat, co je specielního na DH/FR brzdách, jako třeba Shimano SAINT nebo Hayes Stroker Ace oproti „normálním“ brzdám. Na HT je třeba nikdo nemontuje. Jestli třeba líp brzdí nebo prostě z jakého důvodu jsou určené na DH a FR kola.

    Díky

    0 0
    • Kubas.1  

      Nejsem žádnej expert na brzdy, ale řekl bych že sou jedovatější, a míň se zahřívají …ale taky možná budou těžší

      0 0
    • Pumsc  

      tak na ht je nikdo nemontuje z duvodu velke hmotnosti,na dh jsou potreba brzdy s mnohem vetsim brzdym ucinkem..

      0 0
      • Pumsc  

        a taky DH kolo ma vetsinou 17–20 kg..,a jezdi se celkem rychle:-)

        0 0
        • Wentura  

          No, Stroker Ace jsou oproti Ryde/Trail těžší o 30g což je docela málo.

          Jak teda oproti nim brzdí?

          0 0
          • Pumsc  

            neměl jsem je,ale řekl bych že podstatně líp jelikož je to 4-pístek

            0 0
            • kafac  

              4 pistky nejsou zarukou vetsiho brzdnyho ucinku… spis vic problemu

              0 0
    • kesu  

      Hayes bych nechtel ani an tříkolku,natož pak na DH kolo:))

      nicméně za DH brzdy se dá považovat

      Shimano Saint

      Magura Gustav M

      Avid Code

      z lehčích třeba

      Formula TheOne ,Hope moto atd..

      Krom formule se jedná o 4pístky,jsou těžší,mají odolnější páku,jinej poměr pístků (magura).Vyšší účinnost..Magura ma treba plovoucí třmen.

      0 0
      • Vilém  

        A ses si jistej ze je Gustav 4 pistek?

        0 0
          • Nimrod  

            jenže se hýbají jen dva, na druhé straně pístky nejsou ;-)

            0 0
            • jIrI___  

              „Super tuhé plovoucí brzdové třmeny – dva páry protiběžných pístků.“ pak mají ne příliš dobře napsaný popis. Z něj bych pochopil, že mají celkem 4 pístky.

              0 0
              • Nimrod  

                jo, však já bych to také nepochopil z toho jejich popisu :-)

                0 0
                • khenia  

                  Měl jsem tu možnost párkrát jezdit Gustavy a jsou to fakt kotvy. A je to tak jak říká Nimrod, hýbou se jen dva pístky na vnější straně třmenu. Jinak já osobně vozím Avid CODE a brzdí opravdu pekelně :-) jen se čas od času zavzdušní. Měl jsem je i na DH HT a řekl bych že dávat 4písty na HT je zbytečnost. 2 písty bohatě stačí. Na DH HT jsou zcela dostačující např od avidu Elixiry nebo juicy, pro začátečníky možná postačí i ty hayesy hfx9 nebo strokery. S jinýma už ale zkušenosti nemám.

                  0 0
        • kesu  

          tímto se omlouvám,dovozce tam má blbost a já si už nevybavuju jak vypadaly když sem je naposledy plnil..

          http://images.google.cz/imgres…

          mate prvadu ej to fakt dvoupistek

          0 0
      • Wentura  

        Teď asi řeknete že jsem debil :D

        Jsem amatér, takže 100 gramů sem 100gramů tam, to je mi celkem jedno, stejně to nepoznám.

        Na brzdy jsem opravdu háklivý a když mě na novém kole (HT, žádný DH) které mi jako amatérovi na 100% vyhovuje nebrzdí Hayes Ryde jak si představuju brzdy, jízda na kole mě baví jen z poloviny :D

        Bylo mi řečeno že se rozbrzdí, 500km s nima sice ještě nemám ale dlouhých prudkých kopců jsem si kvůli tomu právě vybral dost a snad žádné zlepšení jsem nezaznamenal.

        A tak jsem si řek, že pokud se Ryde za chvíli nerozbrzdí, hodím si tam třeba DH brzdy jenom aby fakt dobře brzdily.

        10tisíc ale za ně vyhodit nechci, tak proto jsem se díval na Ace.

        Co mi kromě psichiatrie poradíte? :D

        0 0
        • Nimrod  

          jeté magury gustav

          0 0
        • kesu  

          hlavně ne hayes…

          a na gustavy si dej pozor,sice to je fakt kotva,ale starsi rocniky tecou

          0 0
          • Nimrod  

            „…ale starsi rocniky tecou“

            kvuli tomu jsem je prodal… rok mi držely, ale ze strachu, že by se to mohlo změnit, šly do světa. krom toho měly ještě další věc, kterou mi štvaly, ale to normálního sjezdaře nemusí trápit :-) jinak je to nejdokonalejší brzda, kterou jsem kdy zkoušel… krásná jedovka, kraťoulinkatý chod… paráda :-)

            0 0
          • assassin  

            ja treba vymenil hayes mag za sucasne oro k24 a ten hayes brzdil lip.. vepredu (oboje 200mm kotouc) vzadu je to ted lepsi.. ale mam ted 180, predtim bylo 160…

            a s tima magama sem nemel zadnej problem… takze za me hayes palec dolu nema:)

            0 0
        • MlokCZ  

          Začal bych tím, že dáš pořádně velké kotouče a hned budeš koukat, jak ty současné brzdy budou brzdit mnohem lépe.

          0 0
        • jIrI___  

          Jestli je to na bika z profilu a jezdíš na něm to, na co je určený, tak bych je neměnil za žádné vyloženě DH brzdy, které by na něm byly jako pěst na oko. Ale třeba ty Formuly The One by šly.

          0 0
        • Ondra 575  

          nebo je projed treba i vickrat v poradnym bahne…voda a pisek pekne obrousi kotouce i desticky

          0 0
        • goofy  

          Pokud se divam dobre tam mas kotouce 180/160mm a XC kolo? Muzes jeste zkusit vymenit kotouce za 203/180, ale nezda se mi, ze by Ryde brzdiy tak tragicky.. minimalne Strokery Traily co jsem zkousel na tom byly hodne obstojne (stejne kotouce jak mas ty).

          0 0
          • Wentura  

            „nezda se mi, ze by Ryde brzdiy tak tragicky“

            Mi taky ne, jenomže to „ne tak tragicky“ neznamená dobře

            0 0
        • roud  

          asi blbá otázka ale stejnak se zeptám máš je vůbec zajetý nebo nemáš je zamaštěný (mluvim o těch současnejch brzdách)

          0 0
          • Wentura  

            mám na tom něco pod 300, zamaštěné ne:D

            0 0
            • mr.antik  

              Zkus si od někoho půjčit kolo s jinýma brzdama ať máš porovnání

              0 0
              • Wentura  

                No mně se hlavně nelíbí porovnání se starým kolem bez kotoučovek, které brzdilo řekl bych i o dost lépe něž nové kotoučovky.

                0 0
                • roud  

                  dej jim ještě chvilku na zajetí pokud to nebude lepší tak bych nejdřív zkusil výměnu desek než vyhodit peníze za nový brzdy…

                  0 0
                • goofy  

                  Hele. Nekde je chyba a nebude to az tak tema brzdama… Pokud tomu nerozumis, tak to praskni do servisu, nebo je zkus poradne zajet.. Sintrovane desky chteji cas a kopce. Jinak nemas treba krive trmen? nestrikl sis omylem na ne kapicku silikonu? Nebo nejsou zavzdusnene (to bys snad poznal)?

                  0 0
                  • Wentura  

                    snad poznal, jsou to moje 1. kotoučovky tak snad ani ne

                    0 0
                    • goofy  

                      Divnej chod paky… Prvni zmacknuti az na riditka, pak se chod treba zkati, pak zas prodlouzi, paka je takova gumova..

                      0 0
                      • drtyc  

                        tak ryde mam. 211 kotouc taky. paka neni „houbova“ ani nema promenlivej chod, takze zavzdusneny nejsou. takze zbyvaji ty kopce nebo neschopny prodejce pac s olejem se okolo tohodle kola jeste nepohyboval a brzdi to hur nez vcka. zpomalovani je pohodlny vubec nenamaha. zastavovaci sila nebo vyrazne zpomaleni je krecovita jak na v-ckach a stejne to doplachti dal.

                        0 0
                        • goofy  

                          Hele no nevim. Ja jezdil Traily a zdaly se mi vpohode. Mozna ze Ridy jsou na tom opoznani hur… Treba kvuli deskam, mene themu trmenu, nebo kdo vi?

                          0 0
                • Mr.Duck  

                  Mno to já mám na jednom kole V, na druhym mechaniky kotouče Hayes, a ty V brzděj silnějc. Ale že by byly lepší říct nemůžu, na kotoučích sem poznal co je dávkování :-) Na V sem moh brzdit celkem lehce, i když pod kopcem delšim ruka brečela, ale dávkovat to moc dobře nejde, zato s kotoučema, i když mechanickejma to je o dost lepší, řek bych že ty Strokery horší nebudou, a ty V o moc lepší jak ty moje V asi taky ne.

                  Ale na druhý vyjížďce (sníh bordel chaos) mi to tak nějak přestalo brzdit, a tak sem špekuloval, odmastil kotouč, pořád bída, a teď sem to rozebral a koukám že tam mám hafo oleje, netušim kde sem ho vzal, ale byl tam, rozhodně bych to zkusil nejdřív pořádně prodiskutovat s isopropylal­koholem než budeš špekulovat dál. Jestlis to zkoušel tak si mě nevšímej, sice sem to tu čet celý ale hlavu mám děravou :-)

                  0 0
                  • goofy  

                    Mechanicke Hayes jsou lesticky kotoucu a ne brzdy..

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Hele to víš,nemám porovnání,ale ve srovnání s V je to rozhodně příjemnější, i když brzdnej účinek neni nijak extra, dá se s tim přibržďovat daleko příjemnějc jak s V, a zaflekovat i předek taky neni problém. Netvrdim že jiný brzdy nejsou lepší, stoprocentně sou, ale na ty já holt zrovna nemám :-(

                      Tudíž co sem chtěl sdělit je,že se mi nezdá že by to bylo horší než předtim kdy kotouče neměl.

                      0 0
                  • drtyc  

                    ijozo propil alkohol? jedinej nepozivatelnej alkohol mam asi v nemrznouci smesi nebo okene/nebo letni smesi do ostrikovacu. to snad bude stacit ne a nerozezere to ty desky.

                    0 0
        • Maynard  

          nové destičky a kotouče…podle mě to budeš mít zamaštěné, ty brzdy jsou naprosto vklidu…

          0 0
          • Vilém  

            No nechtel bych menit kotouce a desky pri kazdem zamasteni:)

            0 0
            • Maynard  

              tak minimálně destičky musíš…ale taky se ti může stát, že se ti zamastí nové destičky od starého kotouče;)…

              0 0
              • roud  

                a co je nejdřív zkusit vypálit ? ??

                0 0
              • Vilém  

                Po zamasteni jsem desky musel menit jednou za asi 6 nebo 7 let pouzivani kotoucovek. Jinak vzdy zabral isopropyl. Kotouc staci odmastit, pripadne prejet smirkem a odmastit.

                0 0
          • Wentura  

            „ty brzdy jsou naprosto vklidu“

            no četl jsem i další témata a dost lidí psalo že hayes jsou blbé, že by je nechtěli ani zadarmo

            toš jak to teda je:D

            0 0
            • Pumsc  

              spolehlivost tak 50:50:-)

              0 0
            • Pumsc  

              ještě na formuly rx bych se mrkl,novinka 2010,dat je 180,160,a musí to stačit…

              0 0
            • roud  

              číst to můžeš ale když jedou tak jak maj sou to slušný brzdy takže si myslim že buď nejsou zajetý desky 300km neni moc pokud nemáš pořádný kopce nebo si je už stačil někde zamastit a to beze srandy…

              0 0
            • Maynard  

              já měl třeba hayes nine od roku 2004 na pevňáku, napřed 160/160-ok a pak 203/185=víc ok:)…a jsou na něm stále, ikdyž už mi neříkají pane…nikdy nevytekly a to dostaly „párkrát“ šupu, což se třeba o juicynách říct nedá(z mojí zkušenosti)…já na hayes9 nemůžu říct nic zlého(až na tvar páky, to byl porod ale strokery už jí mají vklidu)…

              0 0
            • Vilém  

              Nj, ale ta pripadna nespokojenost lidi s nima neni co se tyce brzdneho vykonu. Tam jde spis o spolehlivost.

              0 0
        • hanz  

          na ryde se vyprdni, nic už do nich necpi a prodej je.

          za dobrej peníz pak pořídíš třeba XTčka, mužeš použít stávající kotouče, nebo kukni po nějakým bazaru, ale ne moc jetým. A ted si přihřeju trochu polívečku, mám v bazaru formule the ONE 2009 což je lehká DH brzda, jetý pul roku, ještě je na ně záruka za 6000kč včetně 200mm kotoučů, vyměnil jsme je za the ONE 2010. Zvaž to.

          0 0
        • drtyc  

          vecka :) nic levnejsiho a ucnnejsiho asi nebude, kdyz mas startovni caru hayes ryde.

          0 0
      • assassin  

        gustav ma plovouci trmen prave proto ze je to dvoupist – dva pisty na jedne strane tlaci proti trmenu na druhe.. stejne reseni jako ma vetsina obycejnych aut…

        0 0
    • John Tequila Lemon  

      Teď mě asi sežerete … ale brzda je nepřítel rychlosti … a tuplem to platí na DH ;-). No ale teď vážně: Code, i nějaký Juicy, Sainty, Formula One … s Hayes zkušenost nemam, Magura Gustav mě dost zklamala … Pokud chceš relevantní „známku“ brzdy, použij www.mtbr.com a vylistuj si hodnocení brzd … jsou tam všecky … hodnotí „celý svět“ ;-).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.