• MarioBE

    Zdar lidi.. v práci jsme dostali nabídku si kupit Kolo na firmu. Funguje to tak že si vyberu kolo buget od 1000–5000eur šef to zaplati.

    mne z platu budu strhavat leasing jenže zaplatim jen 60% ceny kola včem mam pojišteni a servis gratis.

    A tak jsem se rozhod jsi splnit klukovsky sen a pořidit jsi pořadne mtb.

    Neco omne 175cm 86kg 31 let začatečnik. jako decka sme jezdily po lese na bmx a skakaly vše možne.

    Chtel bych s kolem jezdit do Bike parku: Klinovec, Špičak a Nemecko v okoli auto mam.

    Rozhoduji jse mezi dvema kolama.

    CUBE Stereo ONE77 Race 29 desert´n´grey (2022)

    Cube TWO15 Pro 27.5 sand´n´black (2021) – vychazi o 1000eur levnej

    Je DH kolo vhodne pro začatečnika.

    nebo radej zvolit všestrane Enduro? v planu mam jezdit jen z kopce a kolo musi vydržet 3r než budu moct dalši.

    Dekuji za rady Mario.

    0 0
    • Pedro404  

      Na ježdění jenom z kopce ber rozhodně DH, víc odpustí a bude pohodlnější.

      0 0
    • Sulka  

      Mas i jiny kola? Pokud ne, tak s endurem pokryjes vsechno. Nevim kolik toho najezdis, ale pokud si zacatecnik a uz ti rozhodne neni dvacet tak ti enduro ty tri roky vydrzi nez se posunes tak ze budes potrebovat DH masinu. Ono jestli je v CR vubec potreba pokud nechces zavodit?

      1 0
      • MarioBE  

        Kolo budu mít jen jedno, je to vyber meho prvního kola. Jezdit chci z kopce po víkendech.

        0 0
        • kycis  

          Tak pokud skutecne nikdy neplanujes jezdit mimo lanovku, DH bude v pohode. Otazka jestli te nezacne lakat zajet si sem tam neco prirodnejsiho v okoli kam bys musel slapat za svoje.

          0 0
        • novas752  

          Rozhodně enduro. Sjezďák jako jediný kolo je fakt jen pro ty co odmítaj jakkoliv šlápnout do kopce. Endurko na český parky v pohodě stačí a můžeš s tim jezdit i mimo bikeparkovou sezónu po ostqtních lokqlitách, které mnohdy nabízejí i lepší traily než v bikeparcích.

          4 0
    • Atilla  

      To je těžká volba. Osobně si myslím, že většina DH kol vyžaduje o trochu větší skills, hlavně v zatáčkách. Zase do Bikeparku je rozhodně DH vhodnější. Dneska už bych čistou 27,5" nechtěl a bral bych mullet jak do parku, tak na enduro.

      Ale jinak Cube TWO15 Pro 27.5 sand´n´black s tím tlumením od X-fusionu je za ty prachy opravdu super stroj.

      Kdybych kupoval DH tak jdu di Scott Gambler a předělám na mullet. jenže to jsou úplně jiný peníze.

      0 0
      • MarioBE  

        Dekuji za odpoveď. Muj nejvetsi problem je v tom že se fakt nemužu rozhodnout v nemecku su ty kola temer vše vyprodane a na nejaky Enduro bych musel čekat treba do 10.10.2022 nebo si priplatit.

        to Two15 2021 je v akci za 2700eur a maj moji velikost skladem.

        0 0
        • Atilla  

          Za ty prachy bych do toho šel a obzvlášť jestli ve výsledku zaplatíš jen těch cca 45tis. Jakou bereš velikost? Lko?

          0 0
        • novas752  

          Ono je tak nějak všechno všude vyprodaný. Buď lowend osazený mizerně nebo topmodely za nesmysl.

          0 0
    • Breakpain  

      jen z kopce? ⇒ DH kolo

      1 0
    • Gwaihir  

      Nejdříve bych si to v bike parku půjčil – a pak se ti bude přemýšlet lépe.

      3 0
      • Breakpain  

        Hele, realita je takova, ze stejne potrebujes par mesicu na adaptaci. Ja tvrdim koupit, odjezdit sezonu a pak vyhodnotit / zmenit.

        1 0
        • Gwaihir  

          To jo, ale x let na kole neseděl, tak by mohl zjistit, jestli ho to vůbec bude bavit.

          0 0
          • vaclaw  

            Taky bych se trochu bál, aby se na DH někde zbytečně nezrakvil. Jestli nemá aspoň trochu zkušeností a bude na tom jenom tupě sedět, protože DH mu toho hodně odpustí, tak aby nevlítl do nějakýho marastu a nerosekal se tam. Resp. chci říct, jestli neni lepší mít nějakýho univerzála pár let na naučení se a až pak kdyžtak velký kolo na pořádnou palbu.

            3 0
            • Breakpain  

              Zrakví se tak jako tak, a pokud pojede v sedě, tak spíš na enduru, na DH se v sedě jede vcelku blbě ;-). Ale takhle se nedá uvažovat, to už bys mu možná rovnou mohl doporučit kolo s bočními kolečky a jezdit po asfaltu, jestli mě chápeš ;-)…

              Za mě ať si něco vybere, sezónu pojezdí a pak si to buď nechá nebo změní. Pokud bych viděl potenciál v jízdě z kopce, nemá smysl podle mě jiné kolo. Enduro toho zvládne hodně, ale DH má své výhody a nevidím jediný důvod, proč brát enduro, pokud je to kolo jen do BP.

              1 0
              • vaclaw  

                Chápu jak to myslíš a určitě nechci odrazovat od DH obecně. Já si jenom nedokážu moc představit sebe, že bych vlezl rovnou na sjezďáka a začal drandit dh lajny (ok nejen ty :) v parcích. Mě šlo o to, že osobně bych šel radši po menších krocích a ne že by na tom musel rovnou jenom sedět, ale když nebude mít kolo moc pod kontrolou a někam vletí, protože jezdit pomalu na sjezďáku neni taková zábava zase, tak ho to může snadno vytrestat. Nebo aspoň u sebe bych se toho obával. Taky na trénink techniky, pokud by to samozřejmě měl v plánu, ale podle mě aspoň nějaký základy na DH se hodně hodí, tak je to jednodušší na enduru než na DH. Ale samozřejmě tohle každý může mít jinak ;)

                0 0
                • Breakpain  

                  Máš recht, ale tam je zásadní problém 1 kolo :-) … takže možnosti jsou omezené.

                  0 0
    • Gwaihir  

      Nejdříve bych si to v bike parku půjčil – a pak se ti bude přemýšlet lépe.

      0 0
      • novas752  

        No ono v bikeparku často půjčíš spíš kolo ve stavu šrotu, ztoho si zase tolik nevezmeš. Wapka, den v bordelu, další wapka a furt dokola.

        3 0
    • maajkee  

      31 let = spousta energie :) Pokud jsi dlouho nejezdil, tak podle mě by nebylo špatný si zkusit objet různý druhy terénů, takže třeba zavítat i do trail center kde není lano a tam je DH nesmysl. Takže já bych vzal něco jako Canyon Torque, to je celkem kladivo i na bikeparky, ale dá se s tím i nějak vyškrábat na kopec.

      1 0
    • Mr.Duck  

      Zalezi co od jezdeni chces. Ja se k Enduru musel dopracovat, na jezdeni me bavi jet z kopce dolu a enduro je pro mne doplnek k DH kolu, aby to nebylo tak jednotvarne a i naloz na telo je na EN daleko mensi. Nektere sezony na EN najedu vic nez na DH, ale sjezd je pro mne stale primarni sport.

      Enduro je hodne zabavy a nemusis to tak hrotit, aby to byla zabava. DH kolo funguje lepe cim rychleji jedes, a dnesni kola ti dovoli jet uz uplny nesmysl i kdyz to treba nemas uplne v pazi. Kdyz se chces ale jen svezt, je to na DH kole drina, zatimco enduro i pri stejne hmotnosti bude hravejsi a muzes si s nim zablbnout.

      Rozdil je celkem v tom, co kolo vydrzi. Pokud chces jezdit parky casto, Enduro znicis. Resp. budes delat loziska kazde dva mesice atd, rozumny DH kolo v tom snese mnohem vic. Stejne tak chces mit DH rafky a gumy, a pokud nechces platit za karbon, tak ty rafky budou hodne tezky, gumy budou tezky tak jako tak, a idealne chces i vlozku do gumy pokud mas rad kameni. Ze zkusenosti ti povim, ze na slapani je to sice pouzitelny na rozdil od sjezdaku, ale drina to je uplne jina nez na nejakem normalnim enduro kole.

      Rolety jsou snad nejvetsi nepritel. Nevim jak vypadaji bike parky co mas v umyslu jezdit, ale pokud je to vybrzdeny, chces DH kolo uz kvuli tomu jak to zere loziska a futra.

      1 0
      • MichaelSimek  

        Zase tak strasny to s vydrzi endurka v párku neni, ja rozhodne loziska nemenim kazde dva mesice, spis kazde dva roky. Rolety jsou hnus, ale ze bych si kvuli roletam kupoval jiny kolo to zase ne.

        0 0
        • Breakpain  

          No, já teda nevím, když vidím, jak mi hoří materiál na DH kole, tak si nejsem jistý (a to myslím upřímně), co by to udělalo ve stejném nasazení s endurem. Možná nic, ale víc teda věřím sjezďáku v tomhle.

          0 0
          • vaclaw  

            Tak ono taky záleží, jak často a hlavně jak se na tom jezdí, ne? ;)

            0 0
            • Breakpain  

              Ok, uvažuju

              • každý víkend BP
              • snaha o to „závodit“ + nemít techniku, takže jezdím jako „tank“

              Vzal jsem DH, pak jsem vzal enduro a byl jsem upřímně nešťastný z toho, jak je enduro měkké a „uhýbalo to“. Netvrdím, že by to nevyřešilo jiné kolo, ale tak nějak si tipnu, že DH bude prostě obecně tužší ;) …

              1 0
              • -b-n-x-  

                Osobně si myslím, že by tohle docela mohlo pořešit správne vybrání konkrétního modelu. Nějaké dh type en kolo. Třeba asi nomad, atak nějak.

                1 0
                • esmo  

                  Určitě, prostě parkový jednokorunkový kolo. Torque od Canyonu je to první co mě asi napadne.

                  2 0
                • Breakpain  

                  Nevim, kam zaradit Metu co mam, ale jako subtilni enduro kolo mi to uplne neprijde.

                  Presro jednokorunka a zadni stavba … sjezdak to neni.

                  Ale doba pokrocila a treba to jde ;). Obcas zvazuju sloucit to do 170mm, 38/ DHX2 … to by mohlo vydrzet.

                  Ale pak se jdu projet na DH kole a prejde me to :) …

                  0 0
                  • -b-n-x-  

                    Ta jednokorunka určitě bude zrovna znatelný rozdíl, to jo.

                    Jenom jsem chtěl navrhnout, že nemusi byt úplně přesné srovnávat obě kategorie. Průměry ale asi ano.

                    Třeba by mě zajímalo, jestli může existovat solidnější zadní stavba na nějakém pořádném en rámu, než na nějakém spíše slabším dh rámu. Já bych tipoval, že asi ano. Ale to vařím z vody. Samozřejmě :-)

                    0 0
                    • Atilla  

                      Tak třeba můj patrol je pořádný kus železa co si nezadá s DH rámem a je uživatelský hodnější než starý gambler, který začíná fungovat až ve chvílích kdy začínám mít bláto na hřišti:)

                      0 0
                      • david25  

                        to nemuzes tak brat, transky maj to DH v krvi vsak i na spura pisou ze to ma double crown head ready :D

                        0 0
                      • Breakpain  

                        Jo vidis, ze by byla cesta tady … to abych si nastudoval ;) …

                        0 0
                    • Mr.Duck  

                      Myslím že moje enduro kolo taky není žádná žiletka, a je to super zábavný stroj, ale s DH se to pořád nedá srovnávat.

                      Ne, že bych na Wardenu nesjel něco co na Demu ano..až na jedinou věc letos kde jsem prostě dh potřeboval. Ale rychlost se nedá srovnávat, tělo není tak vyklepaný a kolo si libuje. Neříkám že knolly bych hned zničil, taky jsem už na něm závodil dh ale už jen ta větší těžší hazka, kazeta dostávají víc nažrat i kdyby rám měl vydržet to samé co demo. Chodu odpružení ten talíř vzadu taky nepomůže kvůli neodpružené hmotnosti. Důvodů proč dh je pořád nejlepší kolo na dh je spousta, záleží jak moc chceš jen jezdit z kopce :))

                      3 0
                    • krabica  

                      Třeba Forbidden Dreadnought, jde na něj hodit i dvojkorunka a Connor Faeron na něm donedávna jezdil SP DH, ale 2 závod už jezdí DH prorotyp…

                      0 0
          • MichaelSimek  

            A co konkrétně hoří, třeba pláště a brzdy jsou jasný ale ložiska a tak podle mě budou hořet podobně

            0 0
            • novas752  

              To spíš hoodně záleží jak je to konkrétní kolo udělaný. Zcela obecně nějaký „průměrný“ DH kolo bude mít větší ložiska než „průměrný“ enduro, ale to je tak všechno.

              0 0
            • Atilla  

              Tak třeba starý gambler co mám je vlastně úplně bezúdržbové kolo. Už jenom tím jak je to tuhé a nikam se nekroutí, tak ložiska vydrží věčnost. Navíc krátká přehazka, malá kazeta, velká vidlice co ti nezačne lupat v korunce na pružině a pružinový tlumič, všechno to vydrží víc než vzduch a jednokorunka. Hlavně v bikeparkách typu Chatel, nebo jiné velké alpské parky.

              0 0
            • Breakpain  

              hazky (tady je malá)

              ráfky (troufám si říct, že více zdvihu tomu odlehčí ⇒ louskal bych je častěji)

              a ložiska tak nějak průměr, po sezóně to chce vyměnit. Co se stane s enduro rámem, jestli získá vůle jsem neměl odvahu testovat. Nejvíc jsem dal s endurem jednu sezónu a to byla ještě Capra 2017 a to byl vcelku držák.

              pláště / desky to nemá extra vliv (respektive to neuvažuju)

              0 0
              • vaclaw  

                Tak že tam rozdíl bude, to je jasný (i když jak psal Novas, je to typ od typu, ale obecně bych to předpokládal), ale spíš mi jde i to, jak tu přidanou hodnotu uživatel využije. Já prostě nenakrmim to endurko (ok, v mým případě AMko) tolik, aby odcházelo takhle rychle. A jasně, na sjezďáku budu prasit víc a víc si dovolím, ale pořád jsem daleko od jeho limitu. Ale já nějak extra rychlost nepotřebuju, proto jsem radši, když to drncá už v nižších rychlostech, takže pokud někdo bude chtít hlavně tu rychlost, tak DH je lepší volba.

                0 0
                • Breakpain  

                  Jop, ja mam radeji mene technicke, zato rychlejsi trate. Typicky se mi nejvic pozdavala DH na Klinovci, dalo se tam slusne metelit a vcelku bezpecne. Nicmene ted tam probihaji upravy a jsem z nich krapet zmateny …

                  1 0
              • MichaelSimek  

                ja hazku v párku jeste nedal, takze treba jenom stesti

                ráfky mas asi recht, ale tam to bude zalezet na tune dalsich veci, na carbine jsem jich rozlouskal par, ale na firebirdu zatim nic tak snad to tak zustane

                carbine dal nejakych 1100 lanovek podle stravy (+ ostatni jezdeni) a nejaka drobna vule tam byla ale nic co by clovek resil, firebird zatim kolem 300 lanovek a furt lita jako novy

                uvidime casem no, zatim 38/X2 v klidu, snazim se o to start o chlup vic nez jsem se staral o carbinu, takze vse drzi jak ma

                ale nejsem zadnej super strelec, takze to je treba tim

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 3
    • -b-n-x-  

      Beztak je to jedno.

      Obojí bude dobré.

      0 0
    • saintjv  

      muzu pracovat u vas?:)) ja to chci taky!!!

      3 0
    • MarioBE  

      Zdar kluci dnes sem byl primo v Cube v Marktredwitz

      Všechny lepši kola su pryč.. dokonce i drahší cube 150

      Predobjednavka 4ks CUBE Stereo ONE77 Race 29 desert´n´grey (2022) No ono to už je docela palka chtej zanej 3800€

      Pokud se rozhodnu za 8 tydnu by tady bylo..

      Ptal jsem se na velikost jsem mezi M/L

      3 prodejci se zhodli na L

      Otazka počkať na model 2023? Podla mna to bude už za jiny prachy jak letos 

      0 0
      • Esi  

        Já teda tomuto typu kol nerozumím, jezdím na XC, ale myslíš ze poznáš jako začátečník rozdíl? Bejt tebou beru co je a ještě se letos v létě svezes, příští rok to bude na 90% dražší

        1 0
      • vaclaw  

        To kolo vypadá moc pěkně. Je to teda už taky dost kladivo, myslím, že by tě omezovat rozhodně nemělo. Pokud se ti líbí a není ti líto těch peněz a víš, že tohle je typ kola, který chceš, tak bych na MY 2023 nečekal. Má poměrně příjemnou geo takhle od pohledu, relativně krátký, kratší zadní stavba, ale poměrně dost předkoplá vidle, tady to L bude asi patřit mezi ty menší. A komponentově se mi to líbí, žádný výstřelky, ale všechno velmi funkční.

        0 0
      • esmo  

        Taky bych na 2023 nečekal, maximálně tak bude dražší.

        Na druhou stranu, to bude už mít Charger 3, ale to ty nepoznáš, takže ber letošní :-)

        Na naše parky super dostačující kolo.

        1 0
      • Atilla  

        A co tohle v Mku?

        https://www.canyon.com/…-5/3198.html?…

        0 0
    • MarioBE  

      Zdar kluci dekuji za vaše rady.. nakonec sem se rozhod a včera objednal to ONE 77 :) ted už jen počkať 8 tydnu 

      6 0
    • MarioBE  

      Zdar Lidi.. Kolo je doma byl jsem to z lehka projet a super. Ješte čekam na helmu atď a hurá do Schonecku na tréningový parkour

      0 0
      • Stingray  

        Lítej pomalu a nízko. Na začátek by to chtělo nějaký skillcentrum, potrenovat držení rovnováhy, Bunny a manuál, shlédnout pár videí jak správně stát a zatáčet. Lokty ven, pedály vodorovně a per tam velkou! :-)

        1 0
    • MarioBE  

      Zdar Kluci malej edit po roce na Enduru.

      Ta volba byla super určite bych jse na DH kole zabil nejaka DH lajna ani hovno mnel sem velke oči..

      Dekuji za pomoc z vyberem at to líta ????????

      4 0
      • Mr.Duck  

        Pěkná fotka, jsem rád že baví!

        A dává to smysl, DH je fakt jednoúčelová záležitost :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.