https://www.kross.pl/…el/esker-6-0
nebo
https://shop.kolovna.cz/…cerna-mint5/
Vybírám gravel ale vzhledem k tomu, že jezdím enduro a dh tak tomu vůbec nerozumím :) kross by byl za 30000,– a bergamont za 34000,– pomůže mi někdo s porovnáním? Díky
https://www.kross.pl/…el/esker-6-0
nebo
https://shop.kolovna.cz/…cerna-mint5/
Vybírám gravel ale vzhledem k tomu, že jezdím enduro a dh tak tomu vůbec nerozumím :) kross by byl za 30000,– a bergamont za 34000,– pomůže mi někdo s porovnáním? Díky
Rozhodni se hlavně mezi tím, jestli sneseš velké skoky mezi jednotlivými převody u jednoplacky. Já osobně používám gravel jako silničku na polňačky a tam pro mě byla jednoplacka v podstatě nepoužitelná. Takže kdybych vybíral mezi těmito dvěma koly, zcela jistě se rozhodnu pro Kross. A pak bych se začal dívat na geometri…
Přesně na tohle to chci, jako silničku na polňačky a horší cesty, jako něco na co sednu když se chci zpotit a není moc času, do lesa mám enduro.
Tak bych šel do dvouplacky…
1× CX je na akčnější jizdu, kde tě skoky nebudou vadit
Pokud to máš na vyjížďky, tak jemnější odstupňovaní oceníš
Ty převody jsou indiviální a myslím, že se to taky hodně přehání. Mám na gravelu 1×11 a nemůžu se stěžovat. Přes zimu na tom najíždím kilometry a přes léto dávám dlouhý štreky klikně kolem 250km po Německých rovinách a nemám s tím problém. Naopak, v mírným terénu se humpoláčtější odstupňování hodí. Na silnicče (2×11) mám jemně odstupňovanou kazetu 12–25, ale čistá silnice je prostě něco jiného, moc bych to nestovnával. Musíš vyzkoušet.
ps: ten Kross je pěkně hnusnej.
Taky bych volil Kross, to Grx co má už je dělaný na jízdu i v terénu (má brzdu na přehazovačce, takže rozhodně není méně Gravel než ten Bergamont) a celkově vypadá líp
Doporucuji si takové kolo aspon jednou projet. Ja kdyz si gravel stavel tak to melo nahradit silnicku a treka, nakonec s tim jezdim i po trailech.
Jinymi slivy muzes zjistit, ze to co si myslis ze budes jezdit, te nebavi a ze nejsi dost vybaveny na to aby sis cesty kter ejezdit chces plnohodnotne uzil.
Jet do lesa na Gravelu a na Enduru jsou dva zcela odlisne zazitky a mit jedno nevylucuje navstevu stejnych lokalit s druhym. Jen si to vezmes jinou cestou.
Osobne bych nevybral ani jedno.
Nazor ktery se mnou nebude sdilet kazdy: 700×40 je pro gravel minimum (odpovida to rozmeru 29×1,5") leda bys jezdil tak 70% asfalt a zbytek lehke polnacky.
I 40mm plaste se v rychlejsim sjezdu po sutrech velice snadno poskodi a jestli jsi vyjezdeny z Endura a DH, tak si dovedu predstavit ze si na takovem kole budes chti obcas i zablbnout. Prece jen kdyz uz se svezes nekam daleko, je skoda se tam nepodivat do lesa.
Bezduse jsou se 42mm a sirsimi plasti spolehlivější, navic v te sirce uz se prodavaji WTB Resolute ktere jsou velmi rychle, pritom v terenu schopne.
Nazor o ktery se budu s kymkoli hadat: SRAM radi nesrovnatelne lepe nez Shimano, hlavne v terenu.
Na SRAM 1× sady das i 11–46 kazetu (idealne od Shimana). Pokud ti nevadi rozestupy 11–42 kazety, je to pro gravel vhodna volba, mas tam porad ten MTB prevod se kterym vyjedes takrka vsechno co ma na gravelu smysl vyjizdet.
To mě vždycky fascinují ty inzeráty, kdy někdo prodává gravel a protože má Shimano 105, tak je cena více vysoko než když má jenom Sram Apex.Přitom je to Shimano naprosto příšerný.Jo Grx jsem s trochou vztekani nakonec vyladil, že je to takovej jemnější Sram.
Tady jsem reagoval na to, že to chce jako silničku max. pole a do lesa má jiné kolo.
Znam dost případů, a sam jsme jeden z nich, kdy to mela byt silnicka na polnacky, ale nakonec se jezdi vesele vsude. Je pak skoda byt limitovan vybavenim.
Koneckoncu uz treba jenom takovy kratky vyjezd u nas na rozhlednu obsahuje docela hrubou rozbitou cestu a pritom se nejedna nic, na co bych si bral enduro. Zrovna takove ty typicke prirozene flow traily za mestem jsou cesty kde je enduro jako jezdit tankem po velodromu.
Jinak Shimano na silnicku klidne, do terenu bych ho vzal leda v elektrice :)
U Krosse jsem nenašel prostupnost pneumatik, což by mě zajímalo.