• Milan.25

    Zdravím,

    mám problém s elektronickou sadou ultegra di2 6870, z ničeho nic úplně vytuhla a nereaguje, když ji zapojím do nabíječky, tak se nerozsvítí ani jedna dioda. Baterie je rok stará, když zmáčknu tlačítko na propojce, tak se taky nerozsvítí ani jedna dioda. Tak nevím, zda nezkusit koupit novou baterii anebo propojku. Ještě mě napadlo, že by mohl být někde blbý kontakt, ale to je málo pravděpodobné bo nevím, jak by se to uvnitř rámu rozpojilo. Nevíte někdo prosím, co s tím?

    0 0
    • Kysky  

      Co třeba diagnostika?

      0 0
    • virtualcop  

      Napojils to na PC přes kabel a spustil E-Tube? (pokud nemáš BT/ANT+ modul a nezkusil to přes Android/iOS apku (ale kabel a notebook je jistější).

      Než budeš řešit nákup baterie či přehazovačky, není lepší komplet zkontrolovat kabely a konektory? Pokud si nejseš jistej, jak cokoliv z napsaného udělat, tak bych první zkusil domluvit servis, kterej má diagnostiku a celkem rychle a spolehlivě ti zjistí, kde může být problém.

      Že je u Di2 málo pravděpodobné, že by se někde v rámu „uklepal“ kabel na konektoru, to vůbec není nereálné – to se naopak celkem stává :)

      0 0
      • Milan.25  

        Akorát je problém, jak se dostat k těm kabelům, když bych je chtěl zkontrolovat????.

        0 0
        • kubad  

          bohužel, pravděpodobně to někde nemá kontakt – takže kontrola

          0 0
        • virtualcop  

          První dotaz – notebook/PC a možnost kolo na něj připojit přes kabel a E-Tube máš? Pokud ano, tak to udělej a postni nebo napiš výsledek, co ti to detekovalo – zda máš připojené vše, co připojené být má (z toho pak můžeš vycházet).

          Kabely samozřejmě zkontrolovat můžeš i fyzicky, ale většinou to znamená sundat kliky,protože kabeláž je většinou vedená od pák do spodní rámovky, přes střed, kde se rozdvojuje na zadní šaltr a do sedlovky k beterce. Kde jsou umístěné propojky, slučovač, ANT+/BT modul a další možné součástky, je čistě o tom, co to je za rám, kudy mechanik, kterej to dělal usoudil, že to bude nejlepší vést, případně zda nemá rám na Di2 nějakou přípravu (sundavací krytky středu, „okýnka“ na tlačítka atd. – to je ale u těch hodně novějších strojů. Normálně to prostě vede rámem tak, aby se použilo co možná nejméně a co nejkratších propojek, ale okruh byl „uzavřený“

          Tady v manuálu se můžeš podívat (strana 5) jak je to obvykle u silničky s přesmykem zapojené a kudy a k čemu propojky musí jít.

          0 0
          • Milan.25  

            Bohužel středové složení je zalisované v rámu, takže je to komplikované. Bez rozdělání se ke konektorům v rámu nedostanu, abych je zkontroloval. Nakonec asi zbude servis a diagnostika.

            Díky všem za tipy, až bude problém vyřešen, dám vědět.

            0 0
            • virtualcop  

              Nechci rejpat, ale 2× jsem zopakoval, zda je možnost kolo napíchnout přes nabíječku a USB kabel na PC/notebook s E-Tube. Takže to opakuju po třetí – máš tuhle možnost – pokud nenabíjíš jen powerbankou a máš nějaké PC, tak tohle je vcelku nejjednoduší a nejlehčí proveditelná diagnostika, na které uvidíš, zda máš rozpojený „okruh“ na úrovni přehazovačky, nebo je vše připojené a je „mrtvá“ přehazovačka elektronicky.

              Vůbec nepíšeš, zda je komplet sada mrtvá (nefunguje vůbec nic), nebo jen něco atd. Jeslti ti vůbec nic sada nedělá (včetně diod), můžeš mít klidně jen odpojenou baterku v sedlovce (či kde jí máš) a pak je možnost to „opravit“ otázkou vyndat sedlovku a zkontrolovat konektor/připojení na baterce – tam je taky nejobvyklejší to samovolné rozpojení, pokud to někdo natahal „halabala“ po kole, na propojkách nejsou ty „bumper“ pásky a „visí“ propojka vzduchem v rámu od baterky atd.

              Ale chápu, že jestli se ti do toho nechce či nejseš schopen/neumíš to připojit k počítači, či vyndat sedlovku a provést alespoň tuhle kontrolu, tak to dej na servis – může to bejt cokoliv – od triviálně rozpojenýho konektoru kdekoliv v rámu, zoxidovanej konektor, po „umrtvení“ elektroniky některé ze součástí. Těžkou soudit, pokud to alespoň nenapíchneš na PC a nezkontroluješ v počítači :)

              0 0
              • Milan.25  

                Sorry, neměl jsem nainstalováno ani propojeno. Tak jsem to zkusil rozchodit teď, Poslední verze E-TUBE (v 5.1 ) nabíječku SM-BCR2 vůbec nedetekovala, tak jsem zkusil starší verzi 3.4.5 a ta už ji našla.

                Po spárování a detekci si to stěžuje na „master unit“, což je asi baterie, ostatní komponenty se zdá, že byly nalezeny (přesmykač, přehazka, obě řadící páčky a propojka A), viz. foto v dalším příspěvku.

                Jinak baterii jsem měl samozřejmě vydělanou , odpojenou a znova zapojenou, ale nic se nestalo.

                0 0
                • Milan.25  

                  Printscreen chyby

                  0 0
                • Milan.25  

                  Jinak E-tube reaguje úplně stejně, pokud baterii natvrdo odpojím z kola. Detekce dopadla naprosto stejně.

                  Z toho mi vychází, že je buď vadný kabel k baterii (od propojky v rámu), nebo baterie samotná..

                  0 0
                  • kubad  

                    Zapoj baterii místo jedné paky

                    0 0
                    • Milan.25  

                      No do propojky A baterka zapojit nelze a propojku nemám, co místo zadní přehazky?

                      0 0
                      • kubad  

                        Místo smyku bude lepší

                        0 0
                        • Milan.25  

                          Po zapojení baterie do přesmyku, se logicky nenašel přesmykač, ale baterie taky ne.

                          Ještě jsem zkusil napojit kabel od baterie do přesmyku – v tomto případě se přesmyk už našel, takže kabel k baterii je podle toho taky OK.

                          Takže z tohohle už mi plyne jen vadná baterie.

                          Díky za rady a nasměrování, Milan

                          1 0
                          • virtualcop  

                            OK, dobrá práce :)

                            Takhle to skutečně vypadá na baterku pokud jí aplikace nevidí ani z jiného místa (z kabelu od smyku, šaltru nebo páky).

                            Až budeš baterku kupovat, tak nezapomeň kouknout na kompatibilitu – už je jich taky několik verzí a nevím, zda ty „novější“ jsou i zpětně kompatibilní se staršími součástkami Di2. Kdysi v tom byl celkem bordel, že ty první kulaté neuměly případně ANT+/BT modul a taky některé z Di2 součástek, tak jestli ty „nové“ zase pro změnu nemají omezení vůči „starším“ 11sp. Di2 součástkám.

                            0 0
                            • milan.v  

                              Zpětně kompatibilní bohužel nejsou…


                              Odkaz na manuál Ultegra Di2 6870 (EN), CZ jsem teď rychle nenašel.

                              extension://el­hekieabhbkpmcef­coobjddigjcaad­p/https://asset­s.bettershiftin­g.com/di2_dea­ler_manual_ul­tegra_6870_8e8­227ec85.pdf


                              Tabulka kompatibility

                              extension://el­hekieabhbkpmcef­coobjddigjcaad­p/https://bike­.shimano.com/con­tent/dam/e-tube/assets/i­mages/contents/pro­ject/compatibi­llity/pdf/en/HM-CC.3.4.3–00-EN.pdf

                              1 0
                          • kubad  

                            takže máš jasno, je to v baterce,

                            0 0
    • roman 3D  

      začínal jsem přemýšlet ale zůstanu u lanka:-)

      1 0
    • milan.v  

      Jak už padlo, dát do servisu na diagnostiku…

      0 0
    • milan.v  

      Jinak, už jsem to sem několikrát dával, toto jsou nejlepší stránky věnující se problematice Di2 na netu…

      https://bettershifting.com/

      0 0
    • milan.v  

      Tady pár dalších informací, které mohou být pro někoho přínosné…


      https://forum.cyclingtips.com/…t-issue/5278

      There are two different seatpost batteries (that are 10-speed/11-speed compatible).

      If this is the battery that came with the bike, it is probably the SM-BTR2. The SM-BTR2 is not compatible with the EW-WU111/EW-WU101.

      The SM-BTR2 is compatible with the older d-fly, SM-EWW01 (ANT only).

      The newer BT-DN110 seatpost battery is compatible with the EW-WU111/101 D-Fly.

      (BT-DN300 is 12-speed only)

      ((6870, without the ‘R’)

      0 0
    • Hykal  

      Tak ideálně testnou s jinou baterkou. Jestli je někdo kolem kdo používá di2. Klidně bych to udělal, ale kolem asi v nepojedu.

      0 0
    • Hykal  

      Jinak interní baterky pro 11/10 sady jsou BT-DN110 a BT-DN110-A. Funkčně jsou stejné. Jestli má baterka tok tak je ještě v záruce, když je vadná elektronika.

      0 0
    • Čuli  

      Zkusím to zde probudit, bojuji s kolem na di2 kde se „sama“ rychle vybíjí baterie. Plně nabito a za cca týden s najezdem do 200km vybito. Je to triatlon takže páky 8060 + tlačítka 671, šaltr 6870, přesmyk 8050, ISMJC41 a SM-EW90-B.

      Kabely zkontrolované, vše se zdá Ok.

      Někdo zkušenost po čem jít nebo co a jak „lépe“ zkontrolovat?

      Děkuji

      0 0
      • Cavendish  

        Prostě je mrtvá baterie no

        0 0
        • Čuli  

          To jsem nenapsal, zkoušel jsem 3 baterie z toho 2 nové stále stejné, to bylo samozřejmě první.

          0 0
          • milan.v  

            Potom je něco špatně a způsobuje rychlé vybíjení, jinak než na diagnostiku do servisu to zjistit nepůjde…

            0 0
            • Čuli  

              V diagnostice je to bohužel čistý.

              0 0
              • milan.v  

                Ty už jsi to měl na diagnostické jednotce v servisu?

                Tím jsi tedy mohl začít…

                0 0
                • Čuli  

                  No jo no, moc myšlenek v hlavě a pak člověk nenapíše ty podstatné věci :)

                  0 0
              • gersa  

                Postupně odpojuj jednotlivé části a uvidíš, která to dělá

                1 0
      • virtualcop  

        Vyndej/odpoj úplně na týden baterii a pokud se i tak vybije, tak je mrtvá (nic neobvyklého).

        0 0
        • Čuli  

          Baterií to bohužel není, pokud teda nemáme všechny co jsme zkoušeli mrtvé. :)

          0 0
          • virtualcop  

            Tak to „doma“ moc jinak nezkontroluješ – pravděpodobně se ti úplně „neuspává“ některá z komponent (může to být relativně cokoliv, co je na okruhu) a místo nějakých jednotek miliampér ve standby to „žere“ nějaké desítky, což tu baterku za ten týden spolehlivě vyfluše…

            Tedy rada jako ostatní – jen plná diagnostika (velká krabička) a technik, co ví, co dělá – to by mohlo pomoci.

            Na léto blbá rada, dát kolo minimálně na týden na servis, ale jiná cesta asi není a nepomůže.

            0 0
            • Čuli  

              Velká krabička nic právě neukazuje, je to kolo známé, týden v servisu už to bylo, výměna baterie a jednoho kabelu který byl očividně poškozen, ale nic to nevyřešilo.

              To vypadá, že prostě na zkoušku se bude muset odpojovat komponent po komponentu a sledovat stav baterie…

              0 0
              • virtualcop  

                Tou diagnostikou a servisem si měl asi začít :)

                Pokud to „nevidí“ ani diagnostika, tak bohužel to odpojování a sledování jednotlivých komponent mne taky připadá jako jediné – začal bych samozřejmě šaltrem a přesmykem – tam je největší šance z principu o největší odběr.

                0 0
    • Hrabex1  

      Ahoj, ma nekdo zkusenost s kompatibilitou Di2 GRX presmykace s klikami Ultegra?

      Zvladne ten presmykac posunutou retezovou linku? Bohuzel presmykac Ultegra FD-R8050 se uz asi sehnat neda.

      0 0
    • lith  

      Nevíte někdo rozměr mezi kladkami GS a SS ramínka? Nikde jsem to nenašel a potřebuji identifikovat, která verze to je. Nikde na ramínku jsem označení nenašel.

      0 0
      • virtualcop  

        Na mechanice (6800) je u SS (krátké) vzdálenost mezi kladkami kolem 55mm, GS (střední) kolem 80mm (nepamatuju si to přesně). Nicméně od podobných čísel bych se zhruba odpíchl :)

        Ono pokud si dáš práci a zadáš do google dotazy na fotky SS vs GS Ultegra Di, tak určitě najdeš dost fotek, abys byl schopen to identifikovat.

        0 0
        • lith  

          Děkuji, aspoň přibližný rozměr jsem potřeboval. Jasně, Google jsem řešil, ale krom fotek GS a SS nic není. Katalog Shimana také nic. U kola, kde to řeším, nejsem. Majitel také neví. Kazetu tam má 32z, čili očekávám GS. Ale může to být taky bastlz 28z. Fotku dávám, pokud napíšete názor, budu rád

          0 0
          • KRoser  

            Podle mě jasné krátké ramínko (SS), na těchto starších hrázkách to jde celkem poznat, rozdíl v délce je celkem velký. Taky jsem ale vozil 32z na krátkém ramínku bez problému.

            1 0
            • lith  

              Aj, no to jsi mě úplně nepotěšil. Chtěl jsem ať je to cajk. Sice píšeš, že i s SS to na 32z funguje, ale nejsem příznivce nějakých polovičních řešení. Rozdíl v SS a GS je jen v délce ramínka nebo to má í jiný paralelogram přehazovačky?

              0 0
              • KRoser  

                Přesně nevím jak u těchto starších typů, ale u nových novějších typů je rozdíl i v těle (paralelogramu) hazky, nejen délce ramínka.

                0 0
          • milan.v  

            Jasné SS…

            0 0
          • Cavendish  

            SS raménko, bohužel

            0 0
          • virtualcop  

            Jak píšou kolegové – od pohledu SS. Nicméně pokud to dobře funguje a i na 32z to rychle a v pohodě leze (což klidně může), neřešil bych to. Případně hodně pomáhá větší/vícezubová kladka – měl jsem to tak taky na SS ramínku (u mechanické 105) a řadilo to i na 32z naprosto ideálně.

            0 0
          • lith  

            Všiml jsem si, že zakončení ramínka GS a SS je odlišné, podle toho by tedy na kole mělo být GS :-)

            0 0
            • KRoser  

              Dobrý postřeh. Podle mě to, ale vypadá, že má shimano špatnou fotku produktu u toho krátkého a je to úplně jiná generace i když popisek říká něco jiného (i ten „zadek“ hazky vypadá rozdílného tvaru) :).

              viz. obrázek, to zakončení ramínka je úplně stejné, ale je tam krásně vidět ten velký rozdíl v délce, tak si to můžeš přebrat podle sebe :)

              0 0
              • lith  

                Ty umíš zkazit radost :-) Ale máš zřejmě pravdu, v katalogu náhradních dílů je to stejné. Tak snad to SS bude fungovat na 32z dobře, případně pak varianta koupit GS ramínko. Zítra se jedu na kolo podívat. A je něco konkrétního na co bych se měl při koupi bazarového kola s Di2 zaměřit?

                0 0
                • KRoser  

                  Uvidíš, ale jak jsem psal tu stejnou generaci co jsem měl na mechanice to fungovalo bez problému.

                  Navíc na di2 by mělo jít nastavit synchro řazení, že by tě to nemělo pustit na kombinaci velká velká tak budeš mít celkem jistotu, že to bude v pohodě.

                  Osobně žádné typy na nákup di2 nemám, nikdy jsem di2 nejezdil.

                  0 0
                • ladys  

                  Zaměř se na to ,že to funguje bezchybně při projetí. Zkouknout kabliky. Nic jiného nevymyslíš.Otazka je co baterie, ale ta se dá koupit nová. Nech si ukázat jak se vyndavá. 32z jsem tam měl na této sadě zkušebně a fungovala

                  0 0
                  • lith  

                    Ok, díky. Dá se připojit k 6870 ten Shimano ant/bluetooth modul pro Di2? Ať se to dá nastavovat bez nutnosti připojení kabelu a hlavně ať to komunikuje s Garminem?

                    0 0
                    • ladys  

                      Ne, zkoušel jsem a nefungovalo to. Netoužím po automatickém přeřazování přesmykače. Tak mne to netrápí. Komunikace s Garninem nula, hlavní komfort el. řazení je v komfortu, rychlosti a přesnosti. A lze doladit za jízdy.

                      0 0
                      • lith  

                        Synchronizaci šaltru s přesmykačem si můžeš zapnout/vypnout na krabce pod představcem. Komunikaci s Garminem jsem myslel vizualizaci zařazeného převodu na displayi

                        0 0
                        • KRoser  

                          Nemůžu nic garantovat, ale k 6870 by ten bezdrátový modul měl jít připojit (podle tohoto)

                          Taky to, ale záleží na použité baterii, aby to fungovalo potřebuješ novější verzi baterky BT-DN110 nebo BM-DN100.

                          Jinak Di2 se dá připojit pomocí USB do etube v pc i bez bezdrátového modulu.

                          0 0
                          • milan.v  

                            Souhlas, není důvod, aby nešel modul připojit i na starší verzi Di2, jen musí být v Di2 systému novější typ baterie, jak píšeš…

                            0 0
                            • ladys  

                              Mám vlastně 6770 s externí baterií. Tam by to mělo být o držáku baterie. Ten jsem vyměnil a nefungovalo to s telefonem. S Garminem jsem to nezkoušel.

                              @lith pokud by jsi chtěl modul napiš SZ

                              0 0
                              • kadlec  

                                Zkusim tady, kdyz to zije. Mam GRX Di2 a spojeny s garminem a pred kazdou jizdou se me garmin pta, zda chci nastavit tlacitka. Ale ja uz je nastaveny mam. Je to normalni nebo musim nekde, neco odkliknout?

                                0 0
                              • milan.v  

                                Externí baterie jsou pravěk…

                                0 0
                                • keymaker  

                                  Ale stále fungující, ne? :-)

                                  0 0
                                  • milan.v  

                                    Tak jasně, fungují, ale nejdou nakombinovat právě například s tou externí jednotkou…

                                    0 0
                                    • ladys  

                                      Co jsem tehdy hledal, tak by to fungovat mělo. To, že to nefunguje mne trápí každou vyjížďku :D

                                      Baterka je zespodu za předním kolem, tak je pravidelně sprchovaná :) Divím se, že sada po dvanácti letech bezchybně funguje.

                                      0 0
                    • Hrabex1  

                      jane, ze to jde. Pripojovani k MT moc smysl nema, ale ke Garminu jo. Pokud ti to nejde, nejspis delas neco spatne.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.