Dilema mezi TOP FUEL a LUX TRAIL

11 nepřečtených
  • gustlik

    Zdravím, chtěl bych vás poprosit o pomoc.

    Chci si koupit své první celopéro.

    Hlavně kvůli pohodlí. Spíš lehčí terén a singletracky, žádné skoky.

    Rozhoduji se mezi TREK TOP FUEL 5, 7 a Canyon LUXTRAIL CF6.

    Na první pohled to cenovým rozpětím nedává smysl, ale já se nemohu rozhodnout.

    S cenovkou do 40 000 zní top fuel 5 krásně, ale za 52 000 už má top fuel 7 fox zadní tlumič, vidlici s širšíma trubkama a 4 pístkové brzdy. No jo, ale od 52 000 k 63 000 už to není takový skok a za to se dá teď pořídit Karbonový lux trail na FOXu.

    Jaká je ideální cesta nebo co jste volili vy? Nevím jak moc mě to chytne, zároveň se bojím, abych nebyl zklamaný že jsem sice ušetřil ale že to půjde nepříznivě znát. Mají konkrétní modely nějaký propastný problém, kvůli kterého se jednoznačně vyplatí jít hned do dražšího?

    Půjde tak poznat rozdíl váhy a materiálu?

    Canyon jsem před půl rokem zkoušel o číslo menší takže to mám lehce zkreslené. Ale TOP FUEL mi v Lku s mymi 184 cm vyhovuje. Ten jsem zkoušel v „7“ verzi. Oboje ale jen na parkovišti.

    Předem děkuji moc.

    0 0
    • DePaX  

      Mám TF a nemám rád Cany, ale tady tak trochu není imho o čem.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
    • Koli13  

      Za mě Canyon Lux trail, asi myslíš tu CF 6 co je teď ve výprodeji. Bude o 2 kila lehčí a pojede to výrazně líp, je slušně osazenej, v podstatě tam už nemusíš nic řešit.

      0 0
    • gustlik  

      Ano přesně ten myslím.

      Ve mě se to dost bije, protože na jednu stranu do toho nechci zbytečně investovat, na druhou stranu upgradovat časem ty levnější Top Fuely asi nemá smysl. Té váhy se taky bojim.

      Ten Canyon je sice velká počáteční investice, ale zase jsem si říkal že by mohl dlouho vydržet a je mnohem lehčí.

      1 0
      • jecnak  

        Výhodu Canyonu vidím v tom, že zamkneš tlumič i vidli jednou páčkou ze řidítek. Širší ráfky. DT náby. Jestli víc jezdíš, tak je to asi jasná volba.

        0 0
    • stařík  
      1. Pravidlo kup z možností vždy to, na co cenově dosáhneš, jinak později budeš litovat. Takže Canon.
      2. Jestli je rozhodování hlína/karbon, tak je to jasné, karbon.
      3. Canon má prostor na 2 lahve – to u mě rozhoduje.
      0 0
    • danielh  

      Kupoval jsem si Top fuel 8 2022 model v dubnu tohoto roku za 57tisic, osazeni krasne, slx/xt , Rock shox SiID, tlumic Rock shox deluxe ultimate nebo nejaky takovyto, geometrie jako ok, ale ta vaha, kdyz jsem na kolo dal co jsem potreboval z doplnku (nahr.dusi, multiklic, pumpicku) podsedlovku, tak to kolo melo pres 16kilo!!, vazeno hole kolo bez doplnku 15kilo. A to je fakt hnus. Do kopce sme mel pocit ze to vubec nechce jet, z kopce jako v pohode, ale proste sem ho vratil do obchodu a cekam az dojde Procaliber 9.5 gen3 co ma 12kilo, ktere pak potunenim shodim k 11ti snad. Jen ten holy ram vazili na YT v jednom videu a mel 3,5kilo s tlumicem 3880gramu.

      0 0
    • gustlik  

      Zkoušel jsem v Treku Procaliber 9.5 taky, ještě tu s isospeedem. Nevím která to je generace. Jelo to krásně a kolo bylo hezky živé. Ale dost to zkreslovaly jezdivější pláště. Jen oproti top fuelu je geometrie takova že člověka víc tahá dopředu za ruce. Ten isospeed je fajn ale není všemocný a samozřejmě když člověk vletí do něčeho rozbitějšího, tak už mu to stejně nepomůže.

      Té váhy se taky bojím. To je jediná věc, co mě od těch treků odrazuje. 15.6 vs 13.3 kg už je velký rozdíl.

      Doteď jsem vždy jezdil na výlet po ose. A takové kola aby bral člověk do cílové destinace autem a jel až to hlavní.

      0 0
      • Tatut  

        15 kg měl můj první full merida AM za 35000 (sice teda na 26” pred 20ti lety.

        Hanba tak těžká kola prodávat dnes. To už by v té váze mělo mít i elektromotor.

        1 0
    • gustlik  

      Děkuji všem za rady, nakonec jsme vzali Canyon tak snad bude dobře sloužit. Jen jsem ještě neměl čas jej vyzkoušet. K tomu snad ještě příští rok přikoupím Gravel a bude to fajn.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.