• Domcack

    Zdar, při bádání po podzimním defektu

    na závodě, kde jsem do teď od závodu měl duši a teď chtěl znovu udělat bezdušák, tak jsem strhl starou pásku a objevil díru, díky které jsem tam musel dát duši. Jde to nějak opravit? Jsou to origo rafky z XP 909… Koupit nový můžu vždy, ale nechce se mi moc no…

    0 0
    • Cavendish  

      Nechat to prasknout ve sjezdu to přijde jako lepší varianta?

      0 0
        MTBIKER doporučuje
        DT Swiss EX 471 27.5" MTB ráfek Skladem > 2 ks

        Akce -15% DT Swiss EX 471 27.5" MTB ráfek

        od 1 959 Kč -15% MOC 2 549 Kč

        DT Swiss M 442 27.5" MTB ráfek Skladem > 2 ks

        DT Swiss M 442 27.5" MTB ráfek

        od 1 329 Kč MOC 1 499 Kč

      • Jakobo  

        Ale prosim te, proc by to prasklo. Za prve ta stena je stejne jak papir a drzi hlavne okraj a vnejsi plast, ktere jsou netknute, no a potom i kdyby, kolo ti drzi napnuty vyplet. I kdybys pilou rafek rozrizl tak se nic nestane. Podivej se treba do knihy The art of wheelbuilding od Schranera, ten to v ni popisuje vc. testu.

        0 2
        • Domcack  

          Přesně tak! I za mě je to jen tenký plech, který přemosťuje a uzavírá vnitřní část, není nijak důležitý z hlediska pevnosti ráfku…

          0 2
          • Mr.Duck  

            Dělej jak uznáš za vhodný, dřív s vyššími tlaky takto uprostřed praskaly ráfky jen díky stáří nebo přílišnému tlaku tak že se prakticky roztrhl podélně. Vím že dnes to není tak běžné jako kdysi, ale na takto prasknutém ráfku bych nejezdil ani náhodou. Už jen pro pocit jistoty že se mi kolo nerozsype při jízdě.

            0 0
    • Jakobo  

      Spatne fotky, neni to dobre videt. Lepsi nez mobilem by bylo pouzit normalni fotak a fotit trochu pod uhlem, aby prasklina vynikla.

      Nicmene asi ocistit na kov, odmastit, zdrsnit a zalepit epoxydem s kouskem nejake tkaniny, klidne i obycejneho obvazu a postupne vrstvit az do vyplneni promackliny. Nebo by stacil i 2slozkovy tmel, ten se ale zatlaci i do praskliny. To asi stejne nevadi.

      Edit, ted jsi asi pridal tu 3. fotku. Ja myslim, ze ten tmel bude take dobry, ale pekne zahladit do ztracena s okolim. Paska pripadne zatesni prasklinu u kraje.

      0 1
      • Domcack  

        Jojo, taky mě to napadlo, objemově je to menší, než díra na nipl. Tak tam dám nějaký tmel, pásky na bezduše dám třeba 2 vrstvy a věřím, že to bude držet.

        0 0
        • Jakobo  

          Pokud si s tim pohrajes a udelas to poradne, neni duvod se obavat, ze to nebude fungovat. Sundat elox, pekne zabrousit a na nekolikrat vytmelit. Netusim, jaky tmel drzi na hliniku, karosari asi poradi. Take ne nejaky moc krehky, aby zbytecne nepopraskal. Rekl bych, ze co pouzivaji karosari. Na aute karoserie take ruzne pruzi a tmel nepraska.

          0 0
          • adam320  

            Ale praska

            0 0
          • Vilém  

            To bude super, vytmelit to. pak to muze jeste na protistrane dovazit olovem a hned ma rafek aspon o 50g tezsi.

            0 0
            • Domcack  

              Nebudu tam bláznit s něčím šíleným… Vždyť je to úplně tenký plech přemosťující vnitřní část, nic nedrží… Jen ať mi to neprorve bezdušovou pásku, kterou přes to přelepím

              0 0
              • Vilém  

                Prorvavaji ti pasku diry na niple?

                0 0
                • Domcack  

                  Když jsou zabroušené do oblého tvaru, tak asi těžko.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak zaobli tu diru.

                    Ale za sebe bych to proste vyhodil. Ac si to nemyslis, ten rafek se muze rozervat a minimalne diky nahlemu uniku tlaku si muzes dat pekne na tlamu.

                    2 0
    • Jáchym 1  

      Výměna !!!!!

      1 0
    • Mr.Duck  

      Ja bych na tom nejezdil a urcite vymenil. Par takovychto promacklin jsem videl, ale vzdy to bylo od montpaky :(

      Resp. jestli to mas na nejakou turistiku tak to asi prezije, ale jestli na tom zavodis, a nekdy treba potkas kamen nebo koren na trailu, urcite bych menil.

      1 0
    • Domcack  

      Vždyť to ale nemůže mít žádný vliv na konstrukční pevnost ráfku… Hlavní část ráfku je vnější hrubá stěna… Tohle je jen plech přemosťující vnitřní část…

      0 3
      • roud  

        je to nejslabší část ráfku tudíš se to krásně rychle roztrhne vzhledem k tomu že patky pláště tlačí okraje od sebe !!! Vyhodit

        1 0
    • Cavendish  

      Tak to nevyhazuj no. Ale až si kvůli ráfku za pár stovek nameleš držku, tak tu nebreč. Tenký plech, který nic nespojuje? Právě naopak kamaráde. Jak píše roud. Časem to dopadne stejně jako ráfek na obrázku. A pokud ti i to přijde ok, tak tu maříš našim časem :)

      0 0
      • Domcack  

        Máte recht no, jen mě sere to dělat, když ten ráfek má hovno najeto, ale tak co se dá dělat no, než si někde namlít hubu, tak to ten litr oželím…

        0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce