• Snupke

    Zdravím, chtěl bych se trochu naučit dirt/downhill. Jezdil jsem párkrát na DH trati s pujčeným kolem, ale hlavně z větších skoků mám ještě dost respekt. Bohužel nemám v okolí nic pořádnýho a proto bych jezdil buď ve městě (schody a různý vyvýšený místa) a nebo menší dirt…

    K otázce: Mám kolo Maxbike z roku asi 2008, PC něco málo přes 8 000,–Kč. Nevím jaký je modelový označení. Myslíte, že má cenu si kupovat nějaký dirt kolo (bazar – cca 7 000, případně nějaké návrhy), nebo by to zvládlo to moje stávající a časem bych si třeba koupil lepší?

    Našel jsem si pár kol, tak bych aspoň rád slyšel, jestli bych do nich měl jít nebo ne. Moc tomu nerozumím.

    http://dolekop.com/…-norco-rival

    http://aukro.cz/…1019205.html

    0 0
    • ghostik  

      OK, nebudu zlý, takže stručně- Dirt a DH jsou úplně rozdílné disciplíny, takže také kola jsou velmi rozdílná. 7 000 Kč, je velmi velmi málo, takže bych doporučoval přišetřit, minimálně na dvojnásobek. On člověk sice může koupit nějakou olítanou plečku z DK, ale nejspíš to bude vrak, a rozpadne se ti to pod rukama. Taky nezapomeň, že začátky jsou těžké a v DH obvzlášť, takže ze začátku asi zničíš dost, néuplně nejlevnějšího materiálu. Takže taky nezapomeň na na úplný základ a to chrániče! Potřebuješ Integrálu + Páteřák + Kolena. Pokud ti můžu radit- Uveď svoje kolo do použitelného stavu, a začni od zakladu – XC a technika jízdy. Nebereš nějakou fyzičku, kterou budeš potřebovat i u sjezdu, sžiješ se s kolem, a můžeš začít cvičit techniku jízdy, kterou budeš potřebovat jako sůl. Návod .

      0 0
      • Snupke  

        Mě by právě nejvc bavil DH, ale neseženu na to dostatečný finanční prostředky, takže to v podstatě padá. Proto jsem přemýšlel o dirtu, protože s takovým kolem by se snad i nějakej lehčí DH dal.

        O kolo se starám, XC ani fyzička není problém. A technické základy podle mě taky nejsou nejhorší. Z toho videa nezvládám jenom rovnováhu při jízdě po zadním.

        0 0
        • Bysto  

          podľa tých súm, ktoré tu dávaš, si asi ešte dosť mladý. Ja som tiež začínam asi v 14-tich. Najprv som chcel len nejaký „normálny horský“, no vtedy bola tá móda, že dirťáky, tak som kukal čo sa dalo, ale výber bol minimálny. Poviem ti, že som kúpil bike za 20kSK, ale aj tak do toho ročne veľa nasypeš, lebo veľa zničíš. A hlavne, ak si kúpiš takto jazdený bike, tak bude celý na houno, bude to búchať, klepať, sypať sa a aj tak všetko vymeníš. Tak len pekne pošetri na niečo lepšie. V tejto dobe za 15k kúpiš slušnú jazdenku. SKús pozerať aj také veci ako pevné osy, minimálne vpredu, na tom dirťáku to spraví veľa. Kamoš má celopéro, ale na dirťáku dokáže odskákať to isté ( a skáče tak aj vyššie – lebo ten bike je obratnejší), takže neboj, že by sa na tom dirťáku nedalo toho veľa naskákať, dá sa, len ti to toľko neodpustí a potom to viac bolí. Ale techniku si tam vieš pekne nacvičiť.

          Takže moja rada, pekne si pošetri, tak ako hovorili chalani, aspoň dvojnásobok limitu. Zatiaľ si kúp hlavne helmu. Teraz sa môžeš učiť jazdiť po zadnom – to ti zaberie, ale rok, kým sa to slušne naučís – a potom to už budeš vedieť, lebo to sa nezabúda a hlavne si nacvičuj aj bunny-hop, ten ak zvládneš na tej srande, čo máš teraz, tak na dirťáku to pôjde samé

          0 0
        • ghostik  

          Do měste ideálně nějakého single speed oceláka, s vidlí s malým zdvihem. To s trochou štěstí seženeš kolem těch 15 000, ale na DH je to úplně nevhodné.

          Pro začátky DH bych vybral nějaké HT s aspoň trochu slušným rámem (něco jako RB monster HT) a vidlí kolem 140mm ideálně třeba Domain, a pak měnit to co roztřískáš- kola, hazky, patky, … Ale to už sme cenově asi ještě výš.

          Jinak- máš tam nějakou partu nebo aspoň kámoš do začátku? Bo začínát sám je na prd, a nebezpečné

          0 0
          • Snupke  

            Jsem celkem čerstvě dospělej, ale při škole je dost problém vydělat nějaký aspoň ucházející peníze…

            Mám akorát jednoho kámoše, kterej jezdil ještě do nedávna DH na kole Norco Wolverine a to i závody.

            Jinak helmu koupím, jízdu po zadním nacvičím a budu se snažit i ten bunny hop pořádně.

            0 0
            • Bysto  

              Ono je tiež pravda to čo píše ghostik, že ak to chceš do mesta, tak tam sa riešia skôr „odľahčené oceláky“, tzn. singláčk, napríklad iba jedna brzda, plášte bez dezénu. Kežto na také to „DH“, tak tam treba niečo robustnejšie, väčšie kotúče, širšie riaditka, poriadne plášte, odolnejšia – vyššia vidla. Aj geoška tam je iná. Ale v zásade, dá sa jazdiť všade na tom istom biku. Ja som za to, stavať to nekompromisne do lesa, a v meste sa s tým dá tiež robiť pekný bordel :D

              0 0
              • Snupke  

                Přesně s tou poslední větou souhlasim, jenom na to nemam peníze :D

                0 0
              • mr.antik  

                Přesně tak žádná specializace za tyhle prachy nemá smysl. Sedmička je ale dost na hraně spíš od někoho známýho (a staršího, kdo už nemá nutnost na tom extra vydělat), aspoň ta desítka… A počítat s tím, že to časem nějaký prachy spolkne

                0 0
          • Kubiczech  

            Neviděl bych to tak černě. I s ocelákem s jedním převodem a malou vidlicí se v bikeparku zabavíš. Kór v těch jednodušších. Sice to nebudeš rubat jako kamarádi na celopérech, párkrát se rozmázneš, tu a tam budeš bojovat o život, ale naučit se dá dost. Na takové ty lokální tratičky někdy ani víc nepotřebuješ.

            Funglovku bych mu sice nedoporučil, ale něco z bazaru? Proč ne. Za levno se trochu rozkoukat a pak jít do něčeho rozumnějšího. Ocelový rám, tříkilová pružinovka, single speed a dobré brzdy, na tom se nemá co rozbít.

            0 0
            • Bysto  

              Len počítam, že keď rieši rozpočet 7000, tak asi nebude chodiť stále do parku a v tom prípade je podľa mňa hazka v zadu, možno aj vpredu nevyhnutnosť, aby s tým aj niekam vyššiel. Ako to nevravím, že bude bez námahy, boleť to bude dosť, ale treba sa s tým bikom aj presúvať. A verím, že ako každý, tak si určite aj nejaké skočky s kamošmi postavia. My s chalanmi sme stavali prvý raz a haluzili sme sa tam asi 2 roky, potom nám cez to popadali stromy a postavili sme si novú dráhu, cez ktorú nám tiež popadali, stromy, potom to tam rozryli lesáci, keď ich ťažili, dráhu sme obnovili a jazdíme ďalej a vysmiaty. Ale neviem si predstaviť tam jazdiť na singláči :).

              A neradil som mu kupovať nový bike, to asi za 15 litrov nekúpi, ale slušnú jazdenku už kúpi.

              0 0
              • Kubiczech  

                Netuším, co jsi mu radil nebo neradil, ale já hovořím tak nějak obecně. (:

                Je jasné, že na takovém kolo nelze najet desítky kilometrů, ale to na sjezdovém kole také ne. Přesunout se do sousední vesnice a vytlačit si na start trati, to se přece dá hravě zvládnout i s jedním převodem. Když vezmu v potaz, že jde hlavně o cenu a jednoduchost, tak v tom vážně nevidím problém. Něco podobného jezdím na kole z profilu a když jsme u ceny, tak pochybuju, že by mi za něj někdo dal víc než sedmičku. (:

                0 0
                • Bysto  

                  ja som dnes po asi 2 rokoch rýchlo prebehol bazar s dirťákmi a poviem ti, že taký bike jak máš ty tam nebol. Tvoj je jednoducho bez kompromisov – ako chýbajú mu nejaké veci (predná brzda, hazka – ale to je podľa chuti každého ), ináč je to plne funkčné a odladené kolečko. Fajn brzda, super kluky,dobrý rám aj vidla. Kežto tie srandy na bazaroch nemajú nikdy lepšiu vidlu jak duro.

                  0 0
      • gazman  

        To je super návod, „Výuka jízdy na MTB“ a hned v prvním záběru se ti chuji jebou na schodech ve městě:-)

        0 0
    • Atilla  

      ¨Za 10 pořídíš kolo na kterým si v klidu zajedeš všechno. Aspoň se pěkně naučíš vybírat stopu a potrénuješ fyzičku. Ideálně sehnat pevnáka třeba s pikem U-turn 100–140mm, nebo domainem u-turn.

      0 0
      • fousek  

        Za 10t. sehnat kolo s Pikem, kde si to videl? Podle me kdyz narazi v tyhle cene na nakou Marzochu DJ3 nebo Suntour Duro/Rux tak bude stastnej jak blecha.

        0 0
    • Mr.Duck  

      Rek bych ze s trochou trpelivosti se na bazaru neco najde. Ja svoje prvni kolo na poradny jezdeni koupil a 5000 kdyz sem se tady zeptal po kole, a za ty prachy bylo vyborny, i s dovozem :)

      Nema smysl resit, jestli na tom pude nekam dojet, za ty prachy to musi byt ze zakona tezka mrcha aby to neco vydrzelo, ale urcite to neni nerealny ;)

      0 0
    • Snupke  

      A ted modelova situace… Mel bych cca tech 15 000 jak jste rikali, do ceho by jste za tu cenu sli? Ocenil bych prehazku aspon vzadu, kdyz uz bych chtel jezdit po lese, tak to neni uplne nejbliz.

      0 0
    • LRRTM1  

      Pokud to s nějakým agresivnějším ježděním myslíš vážně, tak bych hledal spíš třeba nějakej HT s hravou geometrií. Dneska jsou v módě různý trail biky. Ideální by bylo postavit něco na kratším rámu, odolný ráfky, slušný brzdy, trochu slušnou vidli +/- 130mm. Zkrátka něco, na čem doma přežiješ. Dá se na tom jet po městě, můžeš na tom trénovat po polňačkách a na nějakým lokálním trailu potrénovat i jízdu dolekopcom. A když sedneš na vlak tak jsi za hoďku a půl (?) na Špičáku, kde si můžeš půjčit solidní kolo za pár kaček (relativně). Si zkus spočítat, kolikrát budeš v tom bikeparku, než se dostaneš na cenu nějaký DH mrchy. Navíc bez investic do servisu.

      No a DH/FR kolo není úplně univerzál do města a jeho okolí. I když vím, že někteří se mnou úplně souhlasit nebudou ;-)

      PS: ale 7k je fakt málo i na HT trailbike…

      0 0
    • kassar007  

      Jak píše Atilla … za 10 uz se dá pořídit dobrej stroj a ideálně s měnitelným zdvihem vidle. Neviděl bych to tedy tak černě jako tady kolegové (mám dirtáka a cena byla 6 litru a zbyl teda z toho pouze ram a vidle, ale za dalsi 4 jsem to doladil – cena 10tis celkem).

      To kolo ti nic neodpustí, tak že techniku natrénuješ perfektně. Skoky a ovladaní kola ve vzduchu na tomhle taky natrénuješ lépe než na odpruženém kole.

      Bikeparky jako Lipno ap. si i užiješ :-) … na Špičák to úplně není, ale taky jsem tam viděl lidi, co tam na malých kolech jezdí.

      0 0
    • gazman  

      ***** kámo, neřeš furt ty peníze, vem tu svou plečku a drť jí tak dlouho až jí rozdrtíš a pak, jestli tě to bude ještě bavit, tak naber nějaký bazarový šunt a celý proces opakuj. Možná za 14 dní zjistíš, že na baby zabírá víc třeba staré omrdané BMW a vydáš se úplně jinou cestou, než že sebou buděš ***** o zem na nějakém trapném jezdítku, na kterém je třeba šlapat aby jelo a ženskou v něm nevyšukáš.

      0 0
    • Bish0p  

      Řeším něco podobného. Chtěl bych něco mezi dirťákem (veskutečnosti na pumpy ptze na velky skoky nemam gule) a městskym přesouvadlem podél Vltavy abych dojel na Točnou. Klasik dirťák má na to asi nízkej rám a sedlo se nedá výtáhnout do šlapatelný výšky. Rozpočet mám teda asi dvojnásob a navíc nějaky komponenty už mam (kokpit, vidlu a kliky). Napadlo mě nechat si uvařit rám od pana Mrázka nebo Single Be. Ještě jsem to teda nepoptal ale Mrázek bude asi levnější. Myslim, že sériově se to co chci asi nedělá.

      0 0
      • SOBYS  

        Napadá mě třeba rám od Dartmooru, např. Hornet nebo Primal, mají právě delší sedlovou trubku a k tomu enduro/freeride geometrii.

        0 0
        • Tomcat  

          Samo že i takový univerzální kola existujou. Jen cena rámu je stejná jako cena za kterou by zakladatel vlákna chtěl cely kolo.

          0 0
        • Bish0p  

          Dik.

          Tak jsem se rozhodl pro hornet. V Dookie ho inzerují za 5100 tak snad ho ještě mají. Ale asi budu muset koupit i vidlu. Bohužel jetou kvůli rozpočtu. Toho se fakt bojím..nevím jak poznat dodrbanou vidlu jen tak od pohledu :(

          0 0
          • Pedro404  

            Důležitý je, aby neměla podřený/ošoupaný kluzáky, podle toho můžeš předpokládat, že se o ní dotyčnej aspoň trochu staral.

            0 0
            • Bish0p  

              Problém je, že třeba to, že vidlice teče nebo ma dojebanej vnitřek na sundané vidli nepoznám. Ale to asi nikdo.

              Stejně jsem na bazarech nic použitelného nenaše. Viděl bych to na max 140mm a rozpočet tvrdí že asi do 5k. Na dolekopu jsou sice 2 duroluxky ale nevim jak se u nich dá snížit zdvih. Navíc mají krk 1,5 a to asi do toho tapered hlavy nedám. Epicona mám na xc kole a přijde mi moc lineární, navíc bych chtěl něco s pevnou osou.

              Jake vidlice s pevnou osou a cca 140mm se dají sehnat po bazarech kolem 5k?

              Interni změně zdvihu se nebráním.

              0 0
              • Pedro404  

                Když vidle teče, tak se holt vymění těsnění, s tim bych u vidle z druhý ruky počítal. Ještě to chce, aby neměla vůli mezi vnitřníma a vnějšíma nohama.

                V tomhle zdvihu a cenovce bys moh ještě sehnat RS Pike. Nebo Epicona a zprogresivnit zmenšenim vzduchový komory. Jinak Durolux snížíš s prstem v nose, ale 1,5 krk do tapered hlavy fakt nedáš.

                0 0
                • Bish0p  

                  Hm, Pike by asi byl ideální.

                  A co Rock Shox Revelation. Neni to už moc subtilní?

                  No doufam, že se na bazaru něco ukáže, ještě bych to rád letos projel v rychlebách :-/

                  0 0
                  • Pedro404  

                    Záleží kolik vážíš a jak tomu budeš nakládat, já vážim cca 65 kg a Epicon na rychloupínáku mi slouží v pohodě už čtvrtym rokem, přičemž minimálně rok sem s nim jezdil DH… Stokilovej kámoš ho odrovnal během pár měsíců.

                    0 0
                    • Bish0p  

                      Komplet asi 80kg.

                      Chtěl bych aby to vhodně doplňovalo toho Horneta. Mám to na učení skákání a obecně technické jízdy.

                      Teď koukám že je tady na bazaru RS revelation a RS Sektor. Kategorie a funkčně je to asi stejné, co jsem pochopil, ne?

                      Nebo jsem viděl ještě Marzocchi 55r. Ale to vůbec neznám a nevím jak je to se spolehlivostí atp.

                      0 0
    • Tomcat  

      DH kolo a Dirt je něco jinyho. Obojí na to druhé je mizerné.

      Da se říct že u dirťák už nevydrží to co kdysi takže ho na dh rozlameš

      Můžeš si brečet jak nemáš prachy, ale na věci se nic nezmení

      Před šrotem z Dolekop se měj na pozoru.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.