• Sanity

    Zdravím,

    Začal jsem jezdit tak před dvěma lety a po velkém výběru i zde jsem si koupil Orbeu OIZ M10. Jsem naprosto spokojen. Jezdím převážně terén, kopce, lesy a polnacky. Nicméně když je mokro a nechce se mi být zasran bahnem tak se dávám na okresy a štěrk. Tudíž se prohlížím po nějaké silnice.

    A teď mi nabídli toto:

    https://www.specialized.com/…ite/p/154307?…

    Je to dva roky starý a téměř nejety.

    Takže prosím o zhodnocení, hlavně komponent, které se mi laikovi moc nelíbí.

    Jestli to splní mě očekávání.

    A jakou mu mám nabídnout cenu.

    0 0
    • plzakj  

      Je to teda fakt lowcost, ale funkcne to je OK. 10s tiagra funguje dobre. Muzes na tom jezdit klidne nekolik sezon. Nebo to casem obmenit. Akorat je to cely takovy osklivy :-)

      Zjisti si, jak siroky to pobere plaste. Kamarad ma karbonovyho a tam da 40mm bez problemu. Na to, co popisujes se ti bude 40mm hodit.

      S cenou ti neporadim. Ted je ta situace na trhu takova divna. Zjisti si, jaky mas jiny moznosti a urci si castku, nad kterou nepujdes. Prodejce by mel mit predstavu o cene, za kterou prodava.

      Nech si taky nejakou tisicovku na pripadny servis jako novy plaste, desticky nebo retez.

      0 0
    • plysovykozisek  

      Já mám to samý kolo a můžu doporučit- jako Fanda Specialized. Nevím, co se ti na Tiagře nezdá. Funkčně je úplně v pohodě. Být tebou, tak to kolo koupím, jezdím na tom. Teďka sehnat nějaký takový kolo je velký umění, ať nový nebo použitý.

      0 0
    • novas752  

      .

      0 0
    • Sanity  

      Díky za reakce. Kolo jsem si nejdřív půjčil a tak uvidím jak to půjde.

      Nicméně první dojmy – ovlivněné kolem co mám a ježděním co provozuji:

      1. Bože ono to má berany – Jak se to drží? Jak to řadí? To přepadnu v prvním zkopečku!!!!

      2: Přesmykač/kazeta – Jezdím 1×12 a v terénu v kopci mám co dělat. S tím nemohu vyjet žádný kopec.

      3. Kola/pneu – ty vole na tomto se nedá snad jezdit – jsou to téměř hladké 30. To v první zatáčce položím

      4.Je to TĚŽÍTKO. to váží víc než ten můj full.

      Takže jsem se pomodlil a rozjel domů a byl jsem mile překvapen.

      Jel jsem cyklostezky/okresky trochu šotolinu. Jde to pěkně za kolem a do rychlosti. Kopečky jsou v pohodě a ten rozsah asi stačí. Na ovládání jsem si zvykl hned jen úchop dole pro mě moc zatím není. Ale cítím jakoukoliv nerovnost. Jednou jsem naajel na příčný zpomalovací pás a málem jsem ležel – na orbee to ani nepostřehnu. Pokud není hladký povrch – bolí ramena a lokty – fakt to drkotá. Snad se to dá řešit jinými pneu.

      No nic – dnes to zkusím po dešti na okreskách tak uvidím jak dál.

      0 0
      • sandy1  

        Mám ho též. Kupoval jsem ho v prosinci v krámě za 25. Pláště byly první co šli dolů. Dal jsem 35 mm. Ale stejně tam budu dávat širší. Pobere tuším až 42, ale jak kterého výrobce. Destičky jsem vyměnil též. Ty původní byly otřes. Teď spokojenost.

        0 0
        • Johny.Merida  

          Výměna kotoučů za IceTech byl obrooooovský rozdil. Když jsem ho měl a půjčil si ho kamarád co jezdí hydry, tak byl hodně překvapenej brzdným účinkem. Desky jsem nechával.

          0 0
      • TK75  

        No a když tam dáš bezdušové gravel pláště 35 až 40 mm tak ti to pojede líp a taky nebudeš tak trpět

        0 0
        • Jasam  

          +1

          0 0
        • jIrI___  

          Včera jsem přehodil pláště ze 40 mm na 30 mm a liboval jsem si, jak to na silnici upaluje. Na Stravě naskočilo hned několik PR :). Ale naopak mimo silnici to byl výrazný posun k horšímu.

          0 0
          • TK75  

            Ty 30 espoir co má jsou do ruky příšerně tvrdý a těžký.

            0 0
            • Johny.Merida  

              Nikdy jsem s nimi během dvou let nedefektil

              0 0
              • TK75  

                To věřím, odolný budou

                0 0
              • plzakj  

                Jo, espiory jsou neprustrelny. Ale treba takovy challenge PR 28mm jsou taky celkem odolny a komfortem a jizdnima vlastnostma uplne nekde jinde.

                0 0
        • Romancero  

          no s tím utrpením opatrně-stačí sledovat „bezdušové“ vlákno:-)

          0 0
          • jIrI___  

            Jo, s tím se dá souhlasit :)

            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • mr.nikdo  

          Na co, rekni mi na co, bude davat 40 gumy, kdyz ma celopero XC?

          0 0
          • TK75  

            Protože mu nějakej 35 až 40 bezdusovej slick pojede líp než ten tvrdej drátěnej espoir (tomu opravdu věřim)

            A protože si stěžuje jak je vyklepanej

            Jestli máš jinou zkušenost tak sem s ní… já nepoznal rozdíl v rychlosti atd mezi 38 až 50.Pouze jiné jízdní vlastnosti

            0 0
            • mr.nikdo  

              Na XC fullu jsi nekdy jel?

              To nejde porovnat. Sam chce kolo na neco a vlitne nekam, kde normalne jezdi na fullu. Rozdil tam bude. A plast to nezachrani. Vyklepanej bude vzdy proto fullu.

              0 0
              • TK75  

                Asi nerozumím co to s tím ma společného.On se tu někdo baví o fullu?Píše že má Diverge, jede fajn, chce měnit pneumatiky.Já mu píšu: jo to je fajn nápad, ty espoiry mi přijdou špatný.Vem 35–40 slicky a pohoda..... takže co sem mícháš fulla?

                0 0
                • mr.nikdo  

                  Ja ne, ale majitel. Plus pise porovnani s fullem na zlabu

                  Orbeu OIZ M10. Jsem naprosto spokojen. Jezdím převážně terén, kopce, lesy a polnacky. Nicméně když je mokro a nechce se mi být zasran bahnem tak se dávám na okresy a štěrk. Tudíž se prohlížím po nějaké silnice.

                  Takze mu rikas. Postav kolo na gumach skoro jak mas ted. Vyuziti bude jake?

                  0 0
                  • TK75  

                    Ano do toho bahna, okresy a štěrk…tam kam nechce brát fulla.Nemá to totiž moc součástek co by jich mohl litovat a v mokru to osadí blatníkama.

                    A mimochodem já mu neříkám at něco koupí nebo postaví.Nechapu proč mi to furt podsouvas…co chce k xc fullu a proč to chce je jeho věc.

                    Vyjadřuju se jen k Divergovi na espoirech, že to bude nesrovnatelně jiné kolo když dá bezduše.Jestli to pro něj má smysl nebo ne to já nemůžu tušit

                    0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Wencanator  

      Diverge mam a je to podle me pekne sestaveny kolo az na ty plaste. 30 mm ve predu na je na sotolinu malo a navic jsou tezky.

      Nechal jsem zmenit na bezduse s tim ze vepredu mam G one od schwalbe a pekne to drzi i ve sjezdu na sotoline.

      Na berany si clovek zvykne a pak to fici.

      0 0
    • Sanity  

      Všem díky za reakce.

      Pořád si to probírám, jestli je to pro mě , jjestli mě to bude bavit a jestli to kolo využiju.

      A pokud ano, tak do čeho jít.

      Tady do toho za nějakou dobrou cenu (otázka je jaká ta cena je), nebo se plácnout přes kapsu a pořídit si lehkéj karbon – spíš silničního zaměření.

      Takže pořád nevíím.

      Prosím, zkuste mi nadhodit cenu, kterou bych mu mohl nabídnout.

      Zítra si zkusím 80 km výlet a uvidím co to předvede a jestli to ustojím – bo je to opravdu maslostroj.

      0 0
      • plzakj  

        Jestli ti to da za dvacku, tak bych to bral. Dotunit se to da dobre. Vic, jak 25 bych za to nedaval.

        0 0
    • snas89  

      Diverge jsem zvažoval, ale nakonec jsem šel do Rubéčka.

      Mám xc fulla hodně efektivní raketu, tak jsem nechtěl kupovat druhý kolo moc blízko.

      Chtěl jsem pohodlný kolo na dny, kdy se mi nechce do lesa (např. moc bahno, mokro), jiný trasy – ať mám změnu a zpestření, nějaký nástroj na efektivnější-rychlejší trénink (gumova se s fullem po cyklostezkách mi přijde jako masochismus).

      Ale pro mě výhody mají silničkya gravely oproti fullu v tomhle:

      levnější na provoz, servis (čas, peníze: prostě přijedu a „hodím do kouta“ neřeším)

      lepší trénink (dávkování zátěže, menší údržba znamená i menší čas k tomu než vyjedu: prostě si řeknu, že jedu a za pár minut jsem na kole)

      jiné trasy (hlavně kochačky, cyklostezky, kam by mě nebavilo jezdit na fullu)

      Výhody pro sebe si musíš najít ty sám.

      A možná zkus jako já šáhnout po nějakým kole zaměřením ještě trochu dál, než xc full.

      0 0
      • Wencanator  

        Na tom Roubaix projedeš i šotolinu? Myslíš, že je velký rozdíl oproti DIVERGE?

        0 0
        • TK75  

          Diverge má jinou geometrii, prostupnost, osazení

          Je delší a má víc položenej hlavovej úhel

          https://geometrygeeks.bike/…bon-2021-56/

          0 0
        • milan.v  

          Na Roubaix můžeš jet naprosto bez problémů polní cesty, šotolinu, resp. omezení jsou jen pláště, tedy vzorek a jejich odolnost…

          A když chceš, můžeš jet s kámošem švih na silnici…

          0 0
    • Petr L2  

      Mám přesně tento Diverge vyměnil jsem páky kvůli hydrám a dal hazku za Ultegra RX a je to fajn kolo :-)

      0 0
    • plysovykozisek  

      Ať nemusím zakládat nové téma, jak bych mohl zvýšit za rozumný peníz brzdný účinek svého Divergeho, aktuálně tam mám brzdy Tektro Mira, flat-mount, mechanical disc. Asi bych chtěl mechanické kotoučové, ale, aby to lépe brzdilo z kopce.

      0 0
      • plzakj  

        Ja pouzivam na mechanickejch Tektro tyhle desky od swissstopu https://www.bike24.com/p28876.html. Kupoval jsem je teda za 16. Kotouce nezerou. 95kg ubrzdi v pohode. Brzdi lip, nez organicky shimana a kdyz jsou suchy, tak nervou.

        0 0
      • Johny.Merida  

        Už jsem to psal… Nechal jsem Tektro Mira i desky a nasadil jsem IceTech kotouče SM-RT 81 a 86. Měl jsem dva záplety… Účinek mnohonásobně vyšší a kamarádi, kteří jezdili v tu dobu hydry nechápali.

        0 0
        • TK75  

          Manželka má k mechanikám kotouče galfer road a jak se jí do toho kola nerejpu tak si brzdy časem sedly a brzdí parádně.Stejně jak moje hydraulické…jen je to větší makačka na svaly na prstech.

          0 0
      • Johny.Merida  

        Dva SM-RT 81 centerlock mám kdyžtak po prodeji kola v šuplíku.

        0 0
    • Cavendish  

      Za kolik ti to dva roky nejeté kolo nabídli? Jestli za 36k, tak to bych vážně nechtěl :)

      SunRace kazeta? Proč?

      Kliky Praxis? Proč?

      To by vyšlo o tolik dráž tam dát sadové komponenty Tiagra?

      0 0
      • Petr L2  

        SunRace a Praxis proto, že to tak ve fabrice vyspecifikovali. Kazety aby se ušetřilo a kliky protože tam u nich byl Praxis tak nějak v módě :-) To by tě u Specialized nemělo překvapit :-)

        0 0
        • Cavendish  

          Mě Specialized vůbec nezajímá, nevím čím dlouhodobě osazují svoje kola

          0 0
          • TK75  

            Praxis má 48/32 kdežto Tiagra 50/34 tak proto tam jsou kliky praxis.

            Osobně teda mi přijdou praxis kliky lepší než Tiagry… používal jsem oboje

            0 0
            • Petr L2  

              Ten střed je sice náchylný na nečistoty a vyluzuje často opravdu divné zvuky, takže se musí pečlivě čistit, ale jinak OK.

              0 0
              • TK75  

                Zvuky nic…ale už jsem se smířil s tím že ložiska dvakrát za rok musím vyměnit.Zase ale najedu dost a v písku.Ale asi už v praxisu pochopili a teď jsem kupoval novej střed do foroty a už maj ty misky spojený plastovým tunýlkem jako Shimano.Třeba to bude lepší…netuším

                0 0
            • Cavendish  

              Ale ve specifikaci mají 50/34. Proto se ptám, proč tam je Praxis a ne rozenou Tiagra. Když je to obyčejný compact.

              0 0
              • TK75  

                Aha, no já měl 48/32 a to smysl dává.že to předtím bylo 50/34 jsem si nevšiml.Tak asi majitel praxisu úspěšně loboval ve Spešlu :-D

                0 0
          • Petr L2  

            Když tě to nezajímá, nepiš za komentářem „proč?“ :-)

            0 0
            • Kysky  

              +1

              0 0
            • Cavendish  

              Zajímal mě důvod, proč ojebávají tak pevnou věc jako kazeta :) a kliky Praxis asi nebudou o moc levnější než Tiagra

              0 0
              • jIrI___  

                Praxis je pro koncového zákazníka naopak dražší než Tiagra. Ale asi nikdo z nás nevidí do smluv, co má Specialized s Praxisem uzavřené, možná Praxis a Sunrace vyšli cenově vstříc více než Shimano…

                0 0
                • Petr L2  

                  Sunrace kazety má Spešl skoro u všeho levnějšího, tam je jasným cílem snížit náklady.

                  0 0
                • Cavendish  

                  Jo, to je klidně možný. Jen na mě jako zákazníky by působilo lépe, kdyby vše bylo Tiagra. Tohle ,,šulení" nikdy nepůsobilo dobře. Navíc za 36k teda…

                  0 0
            • Petr L2  

              V USA je, nebo byl Praxis u cílové skupiny dost oblíbený, takže bych to z marketingového hlediska viděl jako logický krok.

              0 0
      • Sanity  

        No ještě mi to nenábídli. Má to člověk, který s tím nejezdí a ani moc nenajel.

        Trochu jsme se bavili o bikácha já že bych si chtěl vyyzkoušet silničku/gravel, když se mi nechce do lesa se zabahnit. Takže mi nabídl ať si to vyzkouším. A asi by to i pustil.

        A nějakou nabídku mu musím udělat – otázka je kolik za to dát aby to byl win-win

        0 0
    • plysovykozisek  

      Kotouče tam mám tyto je tam taky Icetech, ale z kopce to moc uspokojivě nebrzdí https://www.hupnakolo.cz/shimano-sm-rt70?…

      Můžou tam být metalové nebo polymerové destičky. Tak problém bude asi v těch destičkách.

      0 0
      • Johny.Merida  

        Když kotouče IceTech, tak řadu začínající 8…desky jsem opravdu nechával původní.

        0 0
    • Sanity  

      Zdravím,

      Oživuji svoje staré téma, protože jsem si DIVERGEho koupil nakonec a už cca 2 měsíce provozuji.

      Musím uznat, že jako doplněk k mé ORBEA Oiz se mi líbí a osvědčil. Silnička, i když je jiná než XC stylem jízdy, mě teď baví a hlavně doplňuje Orbeu. A právě proto dávám za pravdu Snas89 – asi bych se chtěl posunout někam dál.

      DIVERGEho jsem koupil za rozumný peníz a defacto na něj mám hned i kupce. Takž přemýšlím, že po sezoně ho pustím a koupím něco víc do silničky. Zatím se jenom koukám kolem, vyjasňuji si požadavky a cenu

      Mé požadavky jsou:

      1. aby to mohlo přejet i nezpevněnou komunikaci a horší okresky – jezdím Brno venkov a nechcu na hlavní silnice a tudíž se nevyhnu přejezdům na šotolině atd.
      2. Diskové brzdy – hydry . tečka
      3. 2×11 vpředu 50/34 a vzadu 34 –
      4. lehký karbon – pod 9 kg
      5. cena 60 – 70

      Díval jsem se na net a líbí se mi:

      Orbea : https://www.orbea.com/…cat/orca-m30

      Canyon : https://www.canyon.com/…sc/2947.html?…

      Prosím o zhodnocení těchto kol vs mé požadavky a nebo o navrhnutí jiného kola. Jsem čistý laik a řídím se zde jen pocitově.

      Díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.