Ahoj odborníci,
výhledově bych rád předělal svůj vintage „29 XC cross“ z výrazně obsoletního, ale stále velmi spolehlivého 9s XT (kliky 44–32–22, kazeta 11–32) na 11s. Vlastně to až tak nepotřebuju, na 9s se mi jezdí dobře, ale kdyby mi odešly páčky řazení, neměl bych to čím nahradit (deore, co je ještě k mání, je plastovej šmejd). Chci co nejvíc zachovat skladbu převodů, která je pro tento typ kola ideální (občas na to hodím nosič a brašny, jinak tam mám pláště 1.75 a odpruženou vidli). Možnosti, které zvažuji jsou: nechat devítkové kliky a vzadu hodit 11s a doufat, že přesmyk na 11 řetěz bude fungovat (někdo to vozí?). Případně vyměnit i kliky – ale za 44–32–22 není adekvátní náhrada, špatně dostupné 40–30–22, tím přijdu o těžší převody. Pak možnost dát gravelové kliky – ideálně 46–30 a vzadu hodit 11–42. Přehazka by byla normální XT 11s, pravou páčku bych měl na stávající XT brzdovou na iSpec2, levé řazení, pokud by byl gravel dvoutác, bych musel dát silniční na rovná řídítka (předpokládám). Otázka je ta přehazka – pokud by byly stávající kliky, rád bych zkusil použít kazetu HG800 (Ultegra/XT) 11–34. Lze ji ale použít s XT přehazkou (M8000) – Shimano píše nejlehčí převod min 40 zubů – nechápu proč? Resp., pokud bych musel mít třeba GRX 11s přehazku, jestli ta je kompatibiliní s XT řadící páčkou?
Předem díky za rady a názory (že to mám hodit za psem, to mi psát nemusíte).