• FOSA

    Zdravím,

    zvažuji předělání pohonu z 2×10 na 1×11, avšak rád bych zachoval rozumné převody a taky část komponentů, aby cena nevyletěla zbytečně vysoko. Přední převodník mi začíná čím dál více vadit…

    Vlastním tohle – parametry v odkazu

    https://www.kolasvorada.cz/…t-red-2018-l

    Aktuální převod je zde (vpravo)

    http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

    No a rád bych se pohyboval podobně, rád bych, aby to jelo i na rovině trošku svižně. Lze na mé kolo dostat kazetu s 10ti zuby? a co všechno bych musel měnit?

    Popř. jaké jsou varianty či doporučení pro kombinace?

    Má představa, že vyměním jen přední kliky, zadní kazetu a řetěz je asi mylná co? Budu muset hrábnout i do řazení?

    Díky.

    0 0
    • Jaarque  

      Potřebuješ novou kazetu, pokud chceš 10z nejmenší paatorek, tak i XD ořech (dá se sehnat u prodejců Specialized). Narrow-Wide převodník, kliky nejsou potřeba. Řetěz. Řadici páčku. Novou pregazovacku. Docela investice…

      0 0
      • FOSA  

        Pokud je to investice za výrazně vyšší 5k, tak to asi nemá smysl, to kolo nebyla až tak drahé, to už bych se asi pohrával s myšlenkou, tohle vyjezdit a koupit za pár let jiné…

        0 0
        • Chlebovnik  

          Jenom kazeta s ořechem bude stát výrazně víc než 5 tisíc. K tomu si připočítej přehazovačku, převodník, řazení a řetěz.

          0 0
          • FOSA  

            Takže jsem odkázán na 2× něco..?

            A nějaký ústupek na zadní kazetě? kdybych třeba zkusil 1×10?

            Koukám, že kazeta 10speed – 11–46z…to bych tam nahodil ne? A dopředu rozumnou kliku k tomu?

            Nebo to už je nesmysl?

            0 0
            • Chlebovnik  

              Chtěl jsi 10 – 50, ne? Podobný rozsah, co máš teď + aby to jelo na rovinkách… Nebo se pletu?

              11 – 46 je oproti tomu velkým kompromisem a tu kazetu ti nepobere přehazovačka, která spolehlivě zvládá max. 36 zubů.

              Nejlevnější řešení je NX Eagle. Kazeta 11 – 50 + přehazovačka + převodník (34 nebo 36) + řazení + řetěz. Ale cena bude tak 6 – 6.5k.

              0 0
              • FOSA  

                To ano, 10–50 je top stav, ale ptal jsem se i na další varianty.

                NX i GX jsem už sledoval, akorát za ty prachy už mi to přijde vzhledem k pořizovací ceně kola jako blbost…

                Na to jsem měl samozřejmě myslet už při koupi, ale tehdy jsem byl ještě přesvědčen, že tu dvojplacku chci :-D

                Jak jsem psal výše, přední hazka mě vytáčí, tak třeba to jednou dotahne tak daleko, že obratem objednám komplet sadu!

                Každopádně díky za osvětlení.

                0 0
                • xtonda  

                  Sám z tý kalkulačky vidíš, že i plnohodnotný Eagle má rozsah menší než 36–22 / 11–36 co máš teď. Do 5000 se ti vejde

                  • 1×10 11–46 Shimano Deore (kazta sunrace)
                  • 1×11 11–46 Shimano SLX
                  • 1×11 11–50 Sunrace nebo Shimano SLX bastl (kazeta Sunrace)
                  • 1×12 11–50 Sunrace nebo SX/NX Eagle nebo Shimano SLX (kazeta Sunrace nebo Sram)

                  Samozřejmě záleží co přesně ti na tom přesmykači vadí, pokud to špatně chodí nebo ti nesedí velikosti placek či skok mezi nimi, tak je možné, že v jiné kombinaci by ti to vyhovělo a nemusel bys přijít o rozsah.

                  0 0
                  • FOSA  

                    Jo, že se ošidím o převody je mi jasné… a sunrace 11–50 už by za cenu do 5000 vypa

                    dala lákavě, akorát vůbec nevím, jestli je to typické osazení a jestli ty komponenty nepůjdou rychleji do kopru.

                    Na převodníku mi vadí, že je často rozladěný, co chvilku dře řetěz, pak se tam sem tam řetěz skřípne (to je zbrklostí řazení). Ale tady ty dva detaily mě čím dál více vadí… :-)

                    Ještě mám chvilku na rozmyšlení se, teďka jsem koupil teleskop, takže zase nejdřív po výplatě, ať to můžem pomalu a průběžně posouvat :-)

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • oddie  

                      Na 2×10 je co chvíli rozladěný a dře řetěz? 2×10 má akorát dvě polohy, na velký by měl obsáhnout celý rozsah kazety a na malý dejme tomu horní půlku, nic k řešení nebo rozlaďování na tom není. Jediné co, je vhodné neřadit v plném záběru, ale naučit se v okamžiku řazení na tu chviličku přeběhnutí řetězu odlehčit, žádná raketová věda.

                      0 0
                      • FOSA  

                        Tak tím pádem je něco špatně a mám to rozladěné. Ale už se mi stalo, že mi převod 2×10 cestou do práce dřel o řetaz, a pak, aniž bych na to hrábl, cestou z práce nedřel :-D

                        Jinak na řazení v záběru jsem alergický (přítelkyně je specialista, když jede na mém kole – šílím!), takže v zábéru neřadím. Hold se to budu muset naučit lépe seřídit.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • adam1  

                          Ber to tak že to není nevratný proces a kdykoli to můžéš nadhodit zpět.

                          0 0
                    • xtonda  

                      Pokud ti nevadí samotný fakt, že máš přesmykač, velký skok mezi plackami kdy je potřeba vzadu kompenzovat o více pastorků ani konkrétní velikost převodníků, ale pouze nedobrý chod, tak bych nejdříve zkusil vše dotáhnout a dobře seřídit, případně místo down swing přesmyku side swing FD-M617, který chodí lépe (asi by se musela předělat kabeláž)

                      0 0
        • adam1  

          Nejlevnější varianta je 1×10 která tě výjde na cca 2,5k

          Bv převodník,kaze­ta,hazka

          Nedávno jsem to tak překopal a zůstanu u toho .

          Fpředu 34 vzadu 11–42 a osobně si nestěžuji ,sice jsem přišel o nejtěžší a o nejlehčí převod vše jsem zatím vyšlapal:)budu to překopávat i manželce :)pro ženy jedna páčka ideál.

          0 0
      • TK75  

        Mně by zajímalo, když máš převod 2×10 tak stačí na 1×10 pouze dát NW převodník? Řetěz a přehazovačku jde nechat?

        0 0
        • vzorecek  

          Řetěz nechat, původní hazky 42 zubů vzadu nepobere nebo to bude blbě chodit

          0 0
    • bikemike  

      Jen pro doplnění: pokud by ses spokojil s 11z nejmenším pastorkem, do těch pěti tis. by ses asi vešel…S touhle kazetou 11–46 https://www.kupkolo.cz/…rna_z100410/, můžeš nechat původní ořech, dokoupíš řazení https://www.kupkolo.cz/…11s_z100082/, šaltr, řetěz a NW převodník s odpovídajícím počtem zubů a roztečí… ale je to kompromis…

      0 0
    • pavel675  

      Já bych se na to vy.ral, největší problém u 1×11 není absence lehkého převodu, ale chybějící těžký do rychla – mám na jednom kole 1×11 a na druhým 2×11. Na dvojplacku nedám dopustit..

      0 0
      • xtonda  

        To jestli bude chybět rychlý nebo lehký záleží na tom jaký se tam dá převodník

        0 0
      • learita  

        Mám 3×10 a kamarád co má originální 1×11se v kopci vedle mě trápí. Dříve jsem uvažoval o módní přestavbě na 1× něco, ale dnes už na to kašlu. Dvojplacka by mi udělala prakticky stejnou službu, pač nejčastěji využívám menší dva převodníky, ale když pak letím z kopce dolů a výjimečně tam těch 42 zubů kopnu, dává to najednou smysl. Nevymenil bych to.

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • zdenek007  

      Proč zvažuješ předělání na 1×11? V jakých případech a jak často ti převodník vadí? Od toho bych se odpíchl.

      Letos jsem předělával ženě řazení 2×9 na 1×11 (kliky s převodníkem, řazení, přehazovačka, kazeta a řetěz) a vyšlo mě to asi na 10 000,–. Má teď převody 32×11–46.

      Za 5000,– by se to mělo dát pořídit. Máš 11 řazení, takže by měla stačit kazeta a přehazovačka. Kliky můžeš nechat a dokoupíš už jen převodník. Nebo koupíš i kliky. A řetěz. Když na to tak koukám, tak se budeš kolem 5000,– pohybovat ( komplet slx).

      Je fakt otázka, jestli ti ty převody budou stačit, ale to musíš vědět sám.

      0 0
      • NikolasCZ  

        Díky ta tento post. Rozhodl jsem se pro stejné převody a potvrzení mi pomůže :-). Mám pocit, že kdo nejezdí na výkon, nevadí mu, že jede na lehčí, než by mohl s více převody.

        Hlavní motivace je, že 3×9 nabízí zbytečně hodně možností a to řazení prostě není úplně komfortní. Vidím, jak neví, co tam dát. A po rovince stejně nepojede nikdy víc jak 30 šlapáním a na to převod 3,2 stačí.

        0 0
        • Lachtis  

          Já přechod na 1×11 taky hooodně zvažoval a to právě kvůli malému rozsahu převodů.

          Jezdím i několik závodů ročně a to i klidně dlouhé maratony, kde fakt chci rozsah, a to zejména lehké převody (těžké klidně oželím). No a taky jediné relativně schůdné řešení pro 29 mi vyšlo 32 × 11–46. Do těžka se s tím dá ušlapat 45 km/h a to mi stačí a lehký zatím utáhnu taky. Nicméně do budoucna půjdu do Shimana (XT nebo XTR) 32 × 10–51, to už mi bude vyhovovat na 100% :-).

          Nicméně pro někoho, kdo nezávodí a nejezdí na výkon, si myslím, že kombinace 32×11–46 naprosto ideální, nebo možná ještě lépe 30×10–42, ale musíš použít xd ořech…

          0 0
          • MlokCZ  

            32/46 na 29"x2,25" při kadenci 60min./min (což je už dost málo) je 5,76km/h.

            Pro 75kg jezdce a 20% stoupání po asfaltu to je cca 250W potřebných, tedy už sakra hodně pro někoho kdo nezávodí a nejezdí na výkon.

            Pak se přidá k tomu trošku pomalejší povrch a 32/46 mu nebude stačit ani na udržení super nízkých 40ot./min…

            Ať si každý jezdí co chce a co mu vyhovuje. Ale je třeba si pořád přiznat, že pro méně výkoného je uvedený převod buď na lámání extra nízkých kadencí nebo na tlační u prudkých výjezdů a na tom tedy nevidím nic ideálního.

            Pro 30/42 je to ještě o něco horší.

            0 0
            • MartyM  

              To jim nevysvetlis. Se mi libil pred casem sestrih z nejakeho kpz, jelo se takovym lesikem, siroky vyjezd pres koreny, z gauce nic prudkeho. Jednoplackari v drtive vetsine tlacili (u prvnich dvou trech jsem si rikal ze by defekty, nebo krize), multiplackari jeli bomby :-) sranda no

              0 0
              • Cavendish  

                Multi má nový význam…dvě :D

                0 0
                • TK75  

                  A dvě jsou zlatá střední cesta

                  0 0
                • MartyM  

                  já vím, že to asi ve svém věku napamatuješ, ale na MTB se dlouho jezdily dokonce tři placky! :-)

                  0 0
                  • Martin  

                    Někteří fosilní je ještě jezdí :)

                    0 0
                    • ronda  

                      Je teda fakt, že závody nevyhrávám (kolik z těch, co jednoplacku vozí ? :-), nepřišel jsem ale doteď na to, proč stěhovat velkej převodník dozadu. Jsem hrdej fosil, co si mimo jiné za ušetřenejch nejmíň patnáct stováčů rozdílu mezi řetězem a kazetou (1×11/3×9) zaplatil prima bydlení a porajtování v Beskydech. Dalším bonusem je nesmrtelnost třikrátdevítky, kdy i po hustým dokroucení patky i přehazky stačí porovnat nahrubo rukou a frčí se vesele dál.

                      0 0
                      • Martin  

                        Já jsem teda letos podlehl masírce a už mám na cestě komponenty pro přechod na nové XT 8100 :)

                        Ale ještě 1×11 mi nedávalo smysl.

                        0 0
                        • TK75  

                          A co budeš dávat na nové erbéčko?

                          0 0
                          • Martin  

                            na RX přehážu to, co mám včil – RS685+ultegra.

                            0 0
                      • Goob  

                        Protože to je prostě dobré. Blbě se to popisuje, kdo zkusí*, ví. Má drahá je z přechodu na 1×11 naprosto… no, nebudu psát hotová, protože to byla z teleskopu :D. Letos ještě dostane k narozeninám Vor­la.

                        *jsem asi trošku starší než zbytek této části diskuse, na MTB jezdím od roku 1995.

                        0 0
                        • oddie  

                          No, kdo zkusí, ví… Já mám oboje, na jednom kole jednoplacku, na druhém trojtác, a že bych byl z jednoplacky nějak odvázanej, to fakt ne. Je to super pro děti a pro ženskou, tam jo. Ale pro sebe v tom smysl nevidím.

                          0 0
                        • ronda  

                          No já nevím. Na silničce i na horácovi jsem nadšenej z co nejjemnějšího odstupňování. Nemám kdovíjakou sílu ani výbušnost, na štrekách se spíš ploužím a po 80 km terénem jsem vděčnej za každej zoubek na kazetě i převodníku. A sice pomalu, ale jedu o dost víc, než třeba teď na Drtiči mnozí ze středu a chvostu pole chodili. Navíc mi asi ani nevadí řadit, padá to tam intuitivně, v autě mám taky malou a velkou řadu, navíc redukce. Proti tomu jsou ňáký tři placky úplná selanka :-)

                          0 0
                        • ronda  

                          Jen ještě čistě technickou, oproštěnou od nějakých osobních preferencí – jak se to má s váhama ? Chápu, že nějaká úplně top kazeta za mnohatisícovou raketu bude na tom i s padesátkou pastorkem váhově líp, než deorkový železo. Ale jak jsou na tom „lidovky“ za 1.500 Kč+, po kterých zaručeně fůra lidí sáhne ? Co jsem jen tak zběžně kouknul, padesátka Sunrace je o celých 100g těžší, než nejtěžší devítkový ingot 12–36. Průšvih podle mě je ten, že se váha přesunula ze středu bicyklu dozadu, do středu zadního kola k už tak těžší nábě a přehazce.

                          0 0
                          • oddie  

                            Váhově? Přesmykač, levé řazení, bovden, dva převodníky, dohromady půl kila. Vs. kazeta těžší o 100g? Tady jednoplacka vede.

                            0 0
                            • ronda  

                              Střílíš od boku. Když odečtu 44 a 22 placku, řazení, bovden, lanko a přesmykač, jsem jen těsně přes 400g. Ale jo, je to celkově 300 g úspora (teda, nebude pro 50 kazetu trochu humpoláčtější přehazka /vodítko,patka/ ?, myšleno teda opět v té lidovkové třídě).

                              Ale dotaz směřoval především k přesunu té váhy do zadního kola. Jiné odskakování zadního kola v terénu, roztáčení váhy navíc atd.

                              Nejde mi o to hledat blechy na novém systému, abych ho očernil a zdůvodnil si potřebu zachování starého. Nejde mi o žádný boj, trumfování se jen proto, že něco mám a považuju to subjektivně za nejlepší. Taky mám rád novinky, pokud mi jsou opravdu přínosem. Tohle mě zajímá jen čistě objektivně, jestli to má nějaký vliv, a jaký.

                              0 0
                              • -b-n-x-  

                                Těch 100g na zadním náboji evidentně nikomu nějak nevadí. Stačí to tak?

                                0 0
                                • ronda  

                                  Tak je to v podobném duchu, jako že jiným evidentně nevadí půl kila v plackách a přesmykači, ale budiž :-)

                                  0 0
                                  • -b-n-x-  

                                    Ok – takže za mne. Jezdím sunrace 11–42 kazetu a te těžké kazety jsem si při jízdě nijak nevšiml. Pak jsem se trochu projel na kámošovo eagle 10–50 a taky nic.

                                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      Ano ano. Zrovna dnes jsem jel na 3×10 (7sp řazení, 10–1sp kazeta), 26", v-brake, duše, čtyřhran,.atd… :-)

                      0 0
                  • Cavendish  

                    Pamatuju velmi dobře. Začínal jsem s Pells 3×9 Deore :)) roky 2008–2009 už tehdy to byla vykopávka

                    0 0
    • -b-n-x-  

      Jeste si muzes vyhodit leve razeni i s presmykacem, na kliky hodit nejaky 32T prevodnik, chvili na tom jezdit a uvidis jake to bude a co ti bude chybet. Treba zjistis, ze to je uplne naprd, anebo naopak, ze staci treba jen pridat jeden vetsi prevodnik vzadu a bude stacit kazeta 11–46.

      0 0
    • K2  

      na Cyklobazaru se dají najít lehce jeté sady 1×11 od lidí, kteří přešli na Eagle 1×12.

      Mrknul bych se tam

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.