Už mě to věčné sundavání kola a skládání sedaček unavilo, takže se chci nechat inspirovat u vás. Můžete prosím poradit, kam se MTB i silnice vejde bez rozebírání?
Díky moc!
PS: Fotka kufru s kolem vítána :-)
Už mě to věčné sundavání kola a skládání sedaček unavilo, takže se chci nechat inspirovat u vás. Můžete prosím poradit, kam se MTB i silnice vejde bez rozebírání?
Díky moc!
PS: Fotka kufru s kolem vítána :-)
Tatra 148
Můžu potvrdit že i do 813ctky…
Tranzit
U kámoše maj oktávku a 2 kola + nějaký tašky bez problémů, ale se sklopenými sedačakami. Takže to řeší jen půlku tvého problému :-)
Já tedy u svý oktávky kombíka II musím vyndat sedlovky a přední kola. jinak to tam prostě nedám. docela rád bych viděl jak to tam nandává ten tvůj kamarád.
do Octávky I nemusím nic sundavat, ale sklopit sedačky musím a dám tam dvě kola na sebe. Ovšem kamarád co měl půjčenýho sjezďáaka, toho jsem tam s jiným kolem nedal.
Aha. Já je rtam dávám na stojáka aby se nepotloukly. Jedno na jednu stranu, druhé na druhou, ale stejně bych se skoro vsadil, že se tam na délku nemohou vejít. No asi se mýlím.
Mám víc potlučený kolo od držáků na střeše, než z auta. Jenže to jsme jeli na dovču, bych do auta pak nedal zbytek věcí, takže kola museli na střechu. ještě jsem zapomněl, že musím vyndat tu zadní roletu, nebo jak se tomu nadává :-)
Do feldy sem dal naležato nerozebranou Esku (má o dost delší rozvor než MTB) dokonce i bez rozebírání plata, ale lepší kola bych tak nedával, bo by se nechutně podřely…:(
Mezi kola vrazit balici folii s bublinkama, obskladat taskama a v pohodě :) Vyzkoušeno na Acstaru + starym Wheeleru.
Ale je to fakt kolo od kola, do Felicie jsem svoje starý kolo pohodlně dostal se sundaným předním a sklopenou jednodílnou sedačkou, na nový už sklápím komplet.
Stačí deka.
Jo, ta tam nejspíš přišla taky :)
Tak tak, stačí deka. Skopený větší díl sedačky, 2 biky naležato s dekama mezi a odmontovaný kola…
Do oktávky I dávám biky dva komplet složené a mezi ně 1cm molitan cca 2×1m:-) a pohoda. A oktavka kombi není o nic větší než můj klasik..
Ak uz idu nalezato do kufra tak tam davam toto
Som to ja ale barbar, co kus to original a ja to vyuzivam ako BikeSeparator do auta… :-D
Vycházel jsem z toho, jak mi to řekl.
Dělá to asi jak píše Martin.K.
Jj, bude to tak. Když jsem psal rekaci, Martinův příspěvek jsem neměl ještě zobrazen.
Mě zase nikdy nenapadlo kola v autě pokládat :-) Ani nevím čim bych j proložil, aby sxe neotloukly. snad nějakou starou prošívanou dekou.
Lze použít třeba karimatku.
Se na starý kolena ještě něco přiučím :-)
v tesku stojí asi 40 korun a na rozdíl od deky lze umýt hadicí s vodou nebo odrolit .-)
A já u svý Octavie III dávám celýho SUPa na sklopený sedačky, když jedeme na závody se švárou tak vyndat přední kola a postavit je vedle sebe…a on má SUPa 29!
ty uz mas O III?? ktera ma byt snad az v roce 2012 :-)
Asi maká ve Škodovce :-)
Jednička byla ta ze šedesátých let
ne, to byla prostě jen Oktávka
Oct I se začla prodávat až v šestadevadesátým :)
tak tak, pak byla a doted je faceliftovana dvojka :-)
Máš pravdu a proto jí všichni mimo část tohoto fora (včetně oficiálních prodejců) říkají trojková Octavia. Tak ona je to ve všech modelech pouze Octavia, označení jednička, dvojka, trojka je právě jen a pouze kvůli rozpoznání a s oficiálním názvem to nemá nic společného…každopádně hluboce se omlouvám a za trest dnes pojedu na švih bez pití :-D
vubec jsem nechtel prudit, bylo to jen takove male popostouchnuti :-) a piti si vem, pitny rezim je dulezity, prijemnou vyjizdku :-)
Octavia III je oficialni pojmenovani faceliftovane Octavie II dle Skoda auto.
Má pravdu předsedo :-)
Zdar ja mam stareho Renaulta chamade a kolo tam strci cele bez demntaze kola a to je sedan.
Jak se někomu do OII můžou vlézt kola na stojáka nikdy nepochopím. Já bych musel vždycky vyndat přední vidlici :)
Hodně slušnej vtip :D
VW Multivan, Dacia Logan kombi, Peugeot Partner, atd. Těch aut jsou mraky…
Peugeot Partner a Dáčie Logan musíš sklápět sedačky, to se zakladateli nechce. :-D
Doplním k Partneru, že pro ideální odvoz nerozebraného kola to není ani se sklopenými sedačkami. Kolo se tam nerozebrané na stojáka vejde, ale na délku tomu autu tak 15cm chybí, takže je nutné přední kolo otáčet o 90st., aby se to vešlo, což už zhoršuje odvoz více kol. Při těch 15cm navíc by se jich tam vešlo nerozebraných více a lépe by se tam dávala.
Musíš vymontovat sedačky, pak se vejdou 3 kola bez problému
Tím si odpověděl rovnou na ten dotaz níže. Vyndat sedačky v mojem případě ale nešlo, protože na akci kam se jelo se pak tím autem jezdilo v 5ti (sem tam i v 6–7) na krátké popojíždění, tedy sedačky bylo třeba nechat.
To už je jedno, jestli jedeš v 7 se sedačkama, nebo v 7 bez sedaček :-D
Tak ohledně předpisů jistě. V 7 se jelo jen malý kousek (2–3km) v místě. V 5 se ale jezdilo i dále.
Jsou jich mraky, ale když je auto většinou velký, tak už je prakticky bez výbavy :-/ Multivan je SPROSTĚ drahý, Grand Voyager zase poruchový, Grand Espace bohužel taky.
Logan fuj, Tranzit i Partner je jen dodávka, Vito taky, Viano zase drahý na díly.
Dobrá je Zafira a C-Max, tam se ale kolo nevejde.
Galaxy, Sharan i Alhambra ujdou, kolo by se i vešlo, ale zase už je to starý auto.
Dilema jak blázen…
No ja pouzivam Citroen C4 Gran Picasso, jsme jen dva, takze obe rady sedacek mam trvale sklopene. Pak se tam vejde jedno kolo na lezato bez rozebirani, 4 kola s demontazi predniho, pripadne se tam dva lidi vyspi.
A s C4 spokojenost?
No tak je to francouz, tak zazraky necekam, zatim me odtahli jenom dvakrat:-))Ma to totiz samou automatiku na vsechno a staci ze uderi minus 25°, nejake soucastce trva dele, nez se rozhybe, pocitac to vyhodnoti jako chybu a vypne motor.
To dělá i malý Picasso (C3)! :-)
Ale ta C4 i Grand Espace jsou nááádherný auta, ale tohle bych jim asi neodpustil – určitě ne 2 tis km od domova…
Myslim, ze pokud mas garaz, tak tohle nehrozi. Ja stojim bohuzel venku. Jinak svezeni luxusni a manipulace s kolama a jinym nakladem vzadu je pohodlna.
4 biky nastojato bez předního kola dám i do feldy a dva lidi se tam taky pohodlně vyspí. Od Gran Piccassa bych čekal víc…;)
Řekl bych, že tvé přesvědčení o tom, že Felda je auto aut asi jen tak někdo nevyvrátí :-)))
To sem snad neřekl. V rámci finančních možností studenta to nemá špatný poměr cena/výkon. Ideální auto pro mě je všehrab combi 1.9 – 2.0 tdi – čili Subaru Outlander nebo Forester, Octavia 4×4, Superb 4×4, Passat Syncro a podobné… moje další auto bude asi Fiat Marea Weekend 1.9 (perfektní poměr cena/výkon) a pak se uvidí.
Tak Subaru Outlander je dobrý, toho neznám :-)
Jinak souhlas, k MTB patří 4×4, tedy Forester/Outback.
Fiat Marea má možná dobrý poměr délka/šířka, ale určitě ne cena/výkon(/hodnota).
A kolo se nedává dovnitř, ale vozí se na nosiči na tažném zařízení za autem. Zrovna teď v neděli po 50km v terénu, velké části z toho v bahně jsem si říkal, že bych už kolo dovnitř nedával ani na nic.
No blbý je, že OTB má relativně malou „výšku“ kufru, takže kolo musím pokládat. Chybí mi cca 5 cm.
Pohodlne ve felde? Kazdy mame asi o pohodli jinou predstavu:-))
ale většina z nás jezdí 26 a 29 bajky :-)
Prosím, kola na stojato tam dáš bez šahání na sedlovku nebo musí sedla dolů? Dík
Jinak my máme Citroen Berlingo. Zadní dvousedačku máme na většinu cest vymontovanou a dá se jezdit 3+3 kola aniž bys cokoliv rozebíral. + auto a ND jsou velmi levné. Ale ty spíš pokukuješ po něčem lepším jak tak čtu.
Ty 3 kola tam nacpeš v pohodě? Já jsem v Partneru vezl jen 3 lidi + dvě nerozebraná kola + slopenou dvousedačku. Vyndáním dvousedačky ještě kousíček získáš, ale i tak to už musí být docela rébus pro 3 nerozebraná kola (asi taky záleží jaká kola).
Jo v pohodě, 3 biky, 4 silničky, ale žádný enduro jsem ještě nevez, to má možná trochu delší geometrii. Každopádně na delší přesuny přední kolo sundáváme, protože se to tam pak líp narovná, je víc místa a nehejbe se to tolik.
Berlingo je OK, jen v autě najedu dost km a tak si chci taky trochu dopřát :-)
Jasně, jestli máš finance, tak bych být tebou šel do něčeho luxusnějšího. Berlingo je velice dobrý v poměru cena/ užitné vlastnosti. Ale je i dost lepších aut.
úměra velikost/výbava/cena/ bohužel platí.
Za mě Transporter (Multivan pokud máš velkou rodinu a chceš hodně sedaček a luxusu) s klimatizací.
Multivan, Transporter i Caravella jsou super auta, ale nikdy jim neodpustim tu cenu. Kde ty auta vzali tuhle hodnotu?? Nechápu…
nevim jestli chceš nový nebo starý, ale to auto tak nestárne a když dáš oproti konkurenci o 100tisíc víc tak ho s podobným rozdílem časem i prodáš.
Jinak ta cena je asi tim, že prakticky nemaj ve své kategorii konkurenci. Jedině Vito/Viano, ale to je snad ještě dražší. Současný Hyundai nevim jak se osvědčí pro stránce kvality.
No nové modely bych už až tak nechválil.
no to je možný, ale proti tomu prostě žádná automobilka v této kategorii nic nevyrobila. Snad jedině Renaul Trafic, ale to je obyč plecháč, dodávka.
vito a viano nejde prodat :P do te doby schnije. jsou nej nej :D
No a urcite se ti vejde do Lancie Phedry, Citroen C8 a tu samou radu aut ma i Fiat a Peugeot(jenom uz nevim oznaceni).
Taky jsem mel tohle kriterium, pri vyberu auta.
sharan je pomerne novy auto, novy model je myslim z letoska :-)
jj i Alhambra je letos nová, a Ford je tuším od loňska
Podle me Ti nakonec zbude ten Multivan. U tech „mensich“ aut si nakonec budes ve vice lidech pripadat jako Sokoban a v Transitu/Partneru si zase moc nedokazi predstavit pravidelnejsi cesty do prace. Jo, je drahej, to souhlas.
jako na ježdění do práce dodávkou si zvykneš rychle, ale na rozdělávání kola do osobáku se po x-leté zkušenosti s dodávkou zvyknout nedá. :D Proto včil osobákem jedu raději sám(což s rodinou by asi moc nešlo) nebo si od kolegy snažim vyvekslovat tranzita.
Galaxy je i nové.
tak ještě třeba nějaký starší Chevrolet Suburban, tam by se měly kola bez 3. řady sedaček vlézt a na delší trasy je to taky pohodlné, jen ta spotřeba je trochu vyšší.
A ty náhradní díly jsou taky super k dostání…:)
Asi by ses divil.
Hele, vetsinu dilu sezenes paradoxne levneji nez na soucasny koncernovy auta. Dokonce vcetne postovnyho.
Jednoho mi nekdo nedavno nabizel. Kdybych zkousnul kolik to zere tak je to super kara za pohodovy penize.
LPG
Nechci úplně nový auto, to je blbost. 4–5 let je ideál…
Nevím jestli je ideální auto který nemá záruku a spolehlivost jako nový, ale cenu servisu náhradních dílů ano.
No každopádně při koupi novýho auta jedním vrzem vyhodíš z okna 20–30% z jeho ceny, to taky není ideální.
A? Co to souvisí stím, že to nemá záruku?
Ojetý vůz je dobrý jen pokud to je ještě vzáruce, nebo má člověk známého který to opraví levněji.
Pokud ne, je to hazard kde může být výsledek že za ojetinu dá nakonec cenu novýho. Jen bude mít furt ojetinu.
Tak nemůžeš ojetinu kupovat v nějakým pojebaným bazaru kde nikoho neznáš. Tohle se musí řešit jedině přes někoho známýho, nejlíp známýno automechanika, nebo prodejce.
A ty když si koupíš auto nový, chvíli s ním budeš jezdit, tak pak vlastně taky už jezdíš ojetinou, nechápu tvé smýšlení :)
Nový auto je dobrý leda tak na podnikání a koupený na leasing.
no, pres znamyho to je taky jista cesta do pekel. v okamziku kdy je to tvuj kamarad a auto se zacne srat zjistis, ze to vlastne tvuj kamos ani neni.
Obcas je lepsi to koupit s pevne definovanymi podminkami. Otazka je ovsem kde …
Da se celkem dobre koupit i v bazaru, ale musis tam jit s technikem a idealne diagnostikou a podobne. Sice nevyloucis na 100% problem, ale hodne ho minimalizujes.
hlavně musíš kupovat s rozmyslem, rozumně kalkulovat a mít v kapse třeba dalších 30tisíc rezervu na obměny dílů, na které majitel s vidinou prodeje už kašlal…
jj, 30 je rozumnej limit. to mas tak rozvody, komplet naplne a v nejhorsim spojku :-)
prdy, já kupoval cca před 2 lety oktávku I, v benzínu, stála 70, 20 jsem dal hned za servis, rozvody, brzdy, tlumiče, komplet spojku, komplet naplně, silentbloky, geometrii, tyčku stabilizátoru atd. atd. bylo to přes známýho v origo škoda servisu. Od tý doby auto šlape jak hodinky :)
ano, pres znamyho :-) bez nej to vynasob koeficientem 1.5 nebo 2.
navic je to skoda … treba u VW jsi trochu vejs.
no jasný, tak nemá smysl dělat něco někde když tam nemáš známýho :) Já zas lidem seženu levný elektrospotřebiče, oni mi pak zas vždycky udělaj službu v tom jejich odvětví :)
Takovej starej dobrej výměnnej obchod :)
Á za se jsme u toho :-D kdyby.. ..tak by . Teta na to měla přísloví …kdyby babička měla koule mohla by být dědeček…
Pamatuji si, že přes 80% lidí co má auto nemá známého na vrakáči, servise nebo bazaru. Takže náklady má 100%
Mám názor že pojebaný autobazary jsou skoro všechny například i ty co stojej za stružením SOVA ( který to s náma myslí tak dobře) jen kromě toho, že maj žaludek na to aby vyjebávali se zákazníky mají i na právníky aby jim to procházelo. Autobazar = vyjebou stebou.
Mě se nejvíc líběj auta z auto salonů ještě se zárukou ale jetý. Nebyl problém Sonata v zaruce s cenou menší než nová Fábka. Bohužel velký ********* autobazary začali s autosalony uzavírat smlouvy, aby ty auta nešla rovnou mezi lidi, ale k nim :-(
Já jsem ale nikde žádný kdyby tak by nepsal :) nerozumím.
To že 80% lidí si neumí udělat známosti, za to já nemůžu, člověk musí bejt milej, musí umět něco nabídnout a pak je těch známejch habaděj :)
Já bych si prostě už jen z principu nový auto nekoupil, aut je na světě dost, starý vraky už není pomalu kam dávat, tak proč ty auta nevyužít trochu dýl, když sloužej :)
Nj, jenze jak si udelat zname kdyz se vetsinou tyhlecty lidi rekrutujou z mist kam se proste bezne nedostanu. Kde to chces resit napriklad v Praze? To skutecne nejde.
Navic musis neco nabidnout na oplatku … ale co takovej prodavac v kramu nebo kdokoliv s normalnim nezajimavym zamestnanim .. ti jsou v riti. Ja delam IT a taky nemam sanci jim nabidnout neco, co je zajimavyho.
Proste to neni o tom ze si neumeji udelat znamost, oni ani nemuzou.
nic není nemožné :)
Tak jen zkus uvest cim by je napriklad clovek delajici serverova reseni pro velke podniky mohl zaujmout tak aby dostal tzv. „kamaradskou slevu“. Pocitej schvalne s naprosto beznym clovekem. Zadne specialni vlastnosti nebo znalosti krom jeho oboru nema.
(Je to jen priklad, dokazu ti vyjmenovat dalsi hromadu povolani, ktera nejsou nijak zajimava)
Jako člověk co dělá serverová řešení budeš určitě mít přístup ke spoustě komponentů a budeš umět třeba za flus postavit nějaký písidlo, nejlépe z vyřazených, nicméně plně funkčních komponentů :)
A nebo můžeš kamarádovi kamaráda nabídnou serverové řešení pro jeho firmu.
A nebo se prostě musíš ve společnosti seznámit s někým kdo dělá v oboru, většinou známej má známýho a tak…
Ale řešíme tu hovadina :) Já jen řekl, že já bych nový auto prostě nikdy nechtěl, jedině pracovní k podnikání na leasing, to je vše :)
Jo, je to odbocka to jo. Jen jsem chtel rict ze proste nekomu to nevyjde a presne proto koupi novy.
PS: jako zamestnanec se nedostanu k lepsim cenam ani omylem. Dokonce laptopy uvnitr firmy jsou drazsi nez venku :-) (nebudu mluvit o PC kde ceny, za ktere se prodava v Mironetu nebo Anacompu, ty takrka nesezenes pokud nesedis na velkoskladu). Vyrazene komponenty jsou uplne k nicemu, v dnesni dobe si firma treba laptopy drzi pres 6 let, to uz pak nejsou vhodny ani k psani ve wordu :-/
6 let starej laptop k psaní ve wordu a třeba na bikefóru a pouštění filmu a hudby bohatě stačí, drtivá většina lidí na počítači stejně nic jinýho nedělá :)
Hele klidně si nový auta kupuj, jestli na to máš. Pro mě nový auto prostě není dobrá investice.
No nevim jak moc by sis pustil film kterej je v HD formatu, coz je valna vetsina toho co se ted stahuje. Tak je procesor tragicky v prdeli :-)
Jinak ja novy auto nemusim, dokazu si opravit vetsinu veci sam a sehnat nahradni dily za VOC, ja jen narazel na tvrzeni, ze lidi si neumej najit zname.
já třeba v HD nic nestahuju, bohatě mi stačí obyčejnej divx filmek :) ono stejně většinou kvalita starých filmů, který mám radši než nový, není taková abych potřeboval HD :)
To je ale presne ono .. to ze to vyhovuje tobe neznamena ze to vyhovuje dalsim 80% lidem. (priklad)
no nic, jdu se vratit k hledani dodavky :-)
vždyť já neříkám, ale vsadil bych se že těm dalším 80% lidem by stačila v pohodě nějaká stará PIII na to co na počítači dělaj. Oni na ty filmy přes komp zas tak moc lidí nekouká.
Hledej, hledej, je toho mraky, ale koupit ojetou dodávku, užitkový auto, to je fakt loterie velká :)
No prave, je toho mraky a vetsina toho jsou zdvojene inzeraty. Uz jsem i nasel stejny auto od vic bazaru a podobne. Nejvtipnejsi byl T4 long, 9mist, rok 95 a najeto 90tkm. Ano urcite to je pravy najezd … dovoz z DE.
:)) jo jo, to bude skoro funglovka, ležák, garážovanej :)
já, občasný řidič, do práce jezdím z 95%na kole, najedu za rok osobákem 10 tisíc nejmíň a to jezdím fakt málo.
Já jsem kupoval cca před 5 lety tranista, 2.5D minibus, 9 míst, byl v tý době starej už 13 let, měl údajně 275 tisíc, ale stejně si myslím, že byl ještě o nějakej ten stotisíc stočenej.
9ti místný auto se kupuje aby jezdilo, těžko se najde nějaký málo jetý.
může to být z německýho domova důchodců nebo dětskýho domova, ale to by byla velká rarita, stejně jako sehnat nepoužitou armádní T3 z rezerv.
Ale dodávku určitě z německa, nebude tak vyklepaná z těch silnic :-))
No kamarád kupoval v německu taky transita, dlouhýho, vysokýho, 9 míst právě údajně z domova důchodců :D
Nakonec musel vyměnit motor i převodovku a bylo toho na něm spousta a spousta, to je taková zkušenost z praxe :)
Heh, z Nemecka nikdy. 98% aut odtamtud je stocenejch. Mimochodem bezna praxe treba je vzit auto co se treba prodava z pujcoven za dobrej peniz, vzit to do nemecka, udelat nemecky papiry, stocit to o stovku, dovezt zpet s popisem – prvni majitel z Nemecka, takrka nejete a prodat o 50 – 100k draz.
Co se vyplati je koupit auto od nekoho o kom vis jak jezdi a jeho mechanik neni idiot. Nebo auto max 3–5 let stary ale koupeny tady a servisovany. Kdyz hledas tak najdes a zaplatis obcas o dost min nez kdyz privezes stoceny auto z nemecka ktery je svareny z dvou bouranejch (realna zkusenost, nastesti ne moje). To samy plati pro Rakousko a Polsko. Idealni pro dovoz je Belgie a Holandsko.
z německa ale ne přes ČR bazar :-)
Ale jinak kilometry jsou zcela irelevantní údaj…
Ne, i pri dojezdu primo na misto. Mohl bych ti vypravet o tom jak dojedes pro auto a zjistis ze je na miste o 500 az 1000 Eur drazsi, nebo ze nekdo v Photoshopu upravoval fotky aby nebyl videt rez. V podstate kdyz sme jeli pro auto, tak to byl uspech ani ne na 50%. Vetsinou sme odvezli jiny nez jaky sme meli vybrany aby se nam aspon zaplatila cesta. A parkrat to byl taky prodelek. Turci co to tam provozujou jsou pekny svine.
Čuchneš k HD a nechceš jinak, to příjde ;-)
Už jsem čuchnul, ale nějak mě to nedostalo, když chci opravdovej zážitek, zajdu si do kina.
Kino by bylo fajné, pokud by v něm celkově bylo tak 5 lidí a nikdo tě nepéroval za lahváče a vodárnu :). Ty dnešní multiplexy mě moc neberou, ale ucházející zážitek nabídnout umí.
No, ještě tady máme Art kino Centrál, v roce 2008 získalo ocenění Evropské kino roku, žádnej debilní multiplex, jedna z nejlepších zvukových aparatur v Evropě, promítaj často i starý kultovky, filmovej klub, promítání Metropolitní Opery, přímý sportovní přenosy, navíc venku si natočíš pivo a můžeš ho klidně pít vevnitř při promítání :)
na sestavování PC už dneska asi nikoho nenalákáš. Ale zkus zalovat v rodině, v rodinách kamarádů a vždykcy se někdo od aut najde…
jj, dneska hodíš kámen někam do pole a vsaď se že trefíš někoho kdo dělá do aut :)
lol vy lidi jste fakt neskutečně naivní
ne :)
Nj, ale obecne jejich touha ti neco dat se slevou se je neprimo umerna vzdalenosti pribuzenskeho svazku s tebou.
Jo moh by mu postavit super pocitac ze staryho serveru, 2 netbursty, 1gb registrovanejch pameti a treba jeden 20gb scsi 15k disk tesne pred smrti, grafiku nakyho PCI Matroxe v uhledny rackovy skrini s vetrakem kterej rve jak Jumbo na startu a spotrebou 300W. Neni nic lepsi na takovy to domaci…
ROLF :-D
Teďka tu byl k mání SGI Onix do racku :o) Neceš? Cca 500kg pro 99,9% populace nepoužitelnýho výpočetního výkonu.
Jinak souhlas s Maňasem.
Taky pracuji v It a taky segment pro firmy a nemáme pro obyčejný uživatele co nabídnou. Komponenty SOHO přes nás nejdou , značkový kancelářký NTB s cenou přes 25k obyčejný lidi neosový. Komponenty zvlášť se nejedou , to sou jen ND.
Protože firmy si dávají bacha ne TCO, tak opravdu někde sušit ve skladu odpad s P3 nebudou a koncovým zákazníkům to neprodají. Problém je legislativa. Ikdyž to budu prodávat svým zaměstnancům musím nad tím držet záruku, jenže smluvně se nelze svých práv zříci. Takže firmám se to vyplatí dát ekologicky zlikvidovat než prodat.
Jeden Seat z bazaru – 8 let a 160 tis km bez vážných problémů, druhý Seat z bazaru – pár měsíců a 5 tis km taky bez vážných problémů. Je pravda, že všechny oba tyhle seaty byly relativně zánovní, ještě přes rok v záruce a kupované přes autosalón. Předtím bazarové 2 Citroeny (už starší, bez záruky) a taky žádné problémy. Já osobně bych si nové auto nekoupil, jsou to vyhozené peníze.
ja bych si zase asi nekoupil jety auto- to riziko vazny zavady/ bouranyho auta/ kradenyho auto je pro me prilis vysoky… a novy auto si clovek tak nejak vic uzije, kdyz voni novotou :-)
Risk je zisk :). Ale každému dle chuti. Stačí do auta sednout když jede člověk zpocený z práce nebo někde z pole a vůně novoty je tatam :-D
Přesně tak. Nový auta jsou trapný :)
Zas na druhou stranu, zajedes si auto podle svejch predstav, vis jestli mu davas kour na studenej motor apod. ja bych novy auta uplne nezatracoval
S tím zajetím si myslím, že už to dneska není tak horký :) To bylo znát možná ještě tak u favorita.
Bourany auto neni problem, pokud je dobre dany do hromady a kdyz kupujes jety auto tak je lepsi si rict ze je bourany, maximalne te muze mile prekvapit, ale to bude hodne ojedinelej jev, ja zatim zadny takovy auto nevidel.
Jinak jo koukám po cca roční až dvou ročních vozech z autosalónů ne autobazarů. Po bazarech sháním jen kamarádům veterány.
Bohužel tvoje optimistická zkušenost není pro nikoho zárukou.
Chvilku počkej na novou Alhambru a máš to vyřešené ;-)
fauvé Transporter
Jedině nějaká dodávka, pickup nebo MPV. Ve Feldě sklopim sedačky, vykopnu přední kola a 2 biky dám na bok „nastojáka“. Zatím nejlepší setup, ke kterému sem dospěl. Na požádání vyfotim…;)
Záleží pod jakým uhlém a rychlostí trefíš… já se vešel s kolem třeba do felicie, nic jsem rozebirat nemusel…
:)
napriklad do 106tky sa vojde cela motorka
foto
To je velmi praktické, asi začnu obhlížet okolní bazary, jestli tam jednu nemají :-)
Jednoznačně dodržoval předepsanou rychlost :-)
Jednoznačně mu 206ka nedala přednost:( Takhle nedávno dopadl jeden klučina u Chrudimi – jen ten si ustlal v kufru…:(
přesedl rovnou za volant :-)
Hodně drsné, ale musím se přiznat, že mě to opravdu rozesmálo.
Do mého…
Oktáfka nebo Filcka f kombaju ti nestačej?…
chrochtáka, všehrab, s veluxem na pohodu…
V3S, Barkas, MAN, Iveco – je jich plno :-D
Barkas :-D
dacia duster – lacné, pekné, dobré motory, veľa miesta :)
pekne?:)
hej :) Mne sa viac páči ako napríklad yeti :)
Ano pěkné . A no si to myslí dost lidí, produkce již je rozebraná. Proti tomu západní automibilky mají opět problém s poklesem prodeje.
S tím místem ti nevím, kufr nic moc, vzadu na sedačkách taky nic moc… To opravdu na kole neee :-)
Pěkný je, ale veľa místa v něm určitě není (před 2 měsíci při výběru nového auta byl ve výběru a vnitřním prostorem mezi jinými právě zaostával).
ono cenovka dusteru končí tam, kde iné SUV začínajú, v porovnaní s napríklad Kia sportage je to priestorovo vo vnútri skoro rovnaké(len kufor je viditeľne menší) Ja som to bol dnes obzrieť, s mojími 196 cm pohoda všade, len čakacia doba 8 mesiacov :( Vypredané aj testovacie kusy.
A zkoušel si si se svou výškou nastavit sedadlo vepředu a pak si za tu nastavenou sedačku sednout dozadu?
predné sedlo som na seba nenastavoval (vlastne som sa ničoho pre istotu nedotýkal lebo to auto už bolo predané :D ), bolo posunuté najviac dozadu a to bolo na mňa veľa, vzadu bolo vtedy tak 15 cm miesta kam by sa ďalší vysoký určite pohodlne nezmestil :)
Keby to dám o tých 5–10cm dopredu ako to používam v suzuki ignis tak vzadu by to už bolo použiteľné aj pre vysokého.
Vzadu se 188 cm pohoda zdaleka nebyla, místa na nohy tam nebylo o moc víc než v Ibize. Jinak ale paráda, jen to šetření jde vidět víc než by se mi líbilo. Na interiér jak z felcky sere pes, ale chybějící plastové krytí podběhů je celkem úlet. Jezdit s ním v zimě po cestách sypaných štěrkem bude zážitek.
na ibize som robil autoškolu a záverečky, celkovo som skúsil tri rôzne (2008 (neviem presne ale jednoducho nejaký novší typ), 2006 5dv. a 3dv). 2006 bol na tom asi naj s miestom, to sa aj mne páčilo :) Len som si kolenami šúchal volant :D Ale vzadu to bolo celkom schopné.
Měli jsme Ibizu 2002 ( http://www.auto.cz/…1–4-tdi-1301 ) a vzadu to po nastavení předního sedadla pro 185 cm vysokého člověka (= nadoraz dozadu) byla tragédie. Vejít se člověk samozřejmě vešel, ale tím stylem, že nohy měl roztažené a kolena strčené v mezerách mezi přední sedačkou a B sloupkem a druhé koleno v mezeře mezi předníma sedačkama. Místo vepředu neposoudím, to mi po nastavení posedu příjde všude stejné :)
Chceš se zbavit rozebírání kola nebo i skládání sedaček? Se sklopením zadních sedadel do Peugeotu 406 combi pošlu vcelku své kolo 29ku.
Chci se zbavit i toho sundavání sedaček, páč to bylo pořád … sedačky dolů, sundat roletu a dát ji na stranu, položit jedno kolo, proložit dekama, dát druhý kolo a na něj věci, … HRŮZA, už mě to fakt neba :-)
Tak si kup nosič na zadní vrata;) Výjde to levněji než celé nové auto…;)
Teď zrovna nemám ani to auto, takže nosič bych mohl nosit tak na zádech :-)))
Taky řešení…;) Když máš na autě kouli a koupíš nosič na kouli, tak mi to přijde jako nejpohodlnější způsob přepravy…
Než ten nosič vytáhneš z garáže, než ty kola upneš, zajistíš tak taky nic moc práce.
Uplně nejryhlejší jsou ty nevzhledné nosiče na páté dveře, kam kolo pověsíš, zajistíš gumicukem a jedeš.
Druhý nejrychlejší je dát ho rozumně dovnitř a nakonec všechny tyhle nosiče buď na kouli nebo na střechu. Lámat to do osobáku dovnitř už je fakt nouzovka na delší cesty.
Pokud nechceš dělat nic, tak si musíš pořídit pucfleka…;)
A kolik lidí s tebou jezdí? Jestli jezdíte ve dvou, tak jaký je problém ty sedačky nechat sklopený pořád nebo je vyndat úplně?
tažné zařízení+vlek, to by mohlo fungovat :-P
Kolo se mi vpohodě vejde do roomstera.
Citroen Berlingo :)
super volba, dal bych za to nějaký mrazák a má to i s chlazeným pivem :-)
co treba VW Caddy Maxi?
jj to je ono! :)
Myslím, že hledá rodinné auto a ne firemní dodávku…;)
no vždyť jo jenom připlatí za výbavu…
Caddy maxi life
To už si rovnou můžu koupit Multivan a budu na tom líp :-)
Caddy Maxi Life myslím ideální auto ;)
Prodloužená Caddyna ve verzi Life pro 5 lidí
Skladani sedacek se nevyhnes, ale jezdime s grand espace III. Ve dvou neni co resit. Sedacky nechavam bud v garazi a nebo je proste 2 pohybama sklopim (je tam pak cca 2 m mista).Moje kola velikosti XL a silnicku XXL tam v klidu postavim – jen sedatko musim snizit. Imho neexistuje auto ani dodavka kde by jsi mel zachovano 5 mist a 2 metry lozne plochy, krome prodlouzenych verzi.
A tohle vypadá super, jen se bojím té spolehlivosti. Spousta lidí na Espace nadává, jinak to byl můj favorit. Co ty a spokojenost? Benzin, diesel? Dát tam 4 lidi a kola asi nejde, je to tak?
Ahoj, odpovidam az ted, protoze jsem byl mimo pc…
Tak 4 lidi a 4 kola tam dat jde, ale bude nutno prinejmensim u 2 kol sundat predni kola a sedatka. Lze nechat nasazene jen 4 sedacky a tim ziskas kopec mista. Pokud vozis kola mensich nez XL, XXL velikosti, je to uplne v pohode. Zrovna dnes jsem byl dat auto do servisu a stacilo mi sklopit jedno sedadlo a zasunout dozadu silnicku (63 ram) ;-).
Vetsinou ale stejne vozim na zadnich dverich nosic na kola. Vozim totiz prcka a chariota a tisic dalsich kramu kolem…
Co se tyka udrzby auta – mame espika kratce, cca 20 tis km. Je to 2,2dci, 96 kw, 02 rok (posledni kdy se delala III rada), ted najeto neco pres 150 tis, my mame na nem 20 tis. Na autu jsem po koupi nechal udelat servis – komplet naplne, brzdove desky, srovnani kotoucu a nejake dalsi blbinky vysli na 7 tis kc (jen olej napln je 7,5l) – toto jsou ale jen provozni veci. Dalsi investice byl termostat 2,5 tis. Ted praskla nejaka trubicka od nafty, ale to jsou takove blbinky. Jinak toto beru jako investice do kazdeho bezneho ojeteho auta. Zadna tragedie, nikde me nenechal a je v nem jako v pokojicku. Ve chvili kdy jsem si do nej sednul bylo rozhodnuto :-D. Staci se taky podivat na TUV statistiky pro mpv – lip vychazi akorat toyota previa, ktera ma hlavni nevyhodu, ze nejdou oddelat zadni lavice. Pak uz je espace III jako nejspolehlivejsi auto. Podivej se na www.renaultclub.cz na forum a pocti si. Obecne opet zalezi na jaky kus narazis, ale to u kazde ojetiny…
Bez sundavání kol nebo sklápění sedaček se to do osobáku nevejde, ale když se sklopí sedačka, tak i ve feldě vozím dvě kola naležato hozená jako seno i s předníma kolama, někdy mezi ně hodím pár plášťů, pod nimi mám bedýnky od zeleniny s nářádím, oblečením a jídlem. Osobní auto má být buď kombi na práci nebo dvoumístný supersport pro radost :)
Co Fiat Doblo? Prej to novy vypada vic jako osobak a kola by se tam snad mohly vejit
Jo, nový Doblo vypadá hoodně dobře, a narozdíl od PSA tam dávaj i celkem silný motory, což je velká výhoda, jestli to auto bude určený k pohodlnýmu cestování.
osel neni kůň a fiat neni auto :D pokud to má mít 5míst a nemá se rozdělávat kolo tak auta jako berlingo, doblo i conekt vypadávají ze hry. bral bych něco jako skudo, multivan nebo tranzit.
Otec říká, ža Fiat a koza nejsou majetek…:)
No nevim do kteryho auta se kterym by se pohodlne jelo das nerozlozeny kolo bez sklopenych sedacek :-/ Leda jezdit dodavkou no a to si to raci rozeberu/sklopim sedacky
vw multivan T5
tak zaleží kolik tam vezeš lidí. Btw našířku se za sedačky asi nevejde, co?
nevim, to jsem nezkousl, ale spis nee. Kazdopadne pet lidi a pet kol na dylku v pohode
tomu se mi nechce věřit, vždyť za sedačkama jen něco přes metr.
Záleží jaká dýlka podvozku a kolik řad sedaček máš na mysli. Dělaj víc dýlek, myslím že 3, každopádně v tom normálním je v pětimístným uspořádání vzadu ještě asi 160cm místa.
Samozřejmě dvě řady, nějak rozumě posunutý, sezení čelem dopředu.
Délky jsou dvě (prodloužená o tušim o 40cm), tam bych tomu věřil.
Jestli jsou jenom 2 dýlky, tak kámoš má toho kratšího a tam je za 2. řadou sedadel ještě cca těch 160cm místa.
Jo kua, ale není to multivan, ale transportér v plný palbě, možná že sedačky v multivanu zabíraj víc místa…
multivan T5, kratsi verze, a kola se tm na dylku fakt vejdou, ver mi :-) Navic, kdyz to ma clovek vybaveny, tak se s tim da jezdit, jako s plnohodnotnym osobakem
No určitě je to žhavý kandidát na další auto, ale ne multivan ale nějaká verze Transportéra pro „obyčejné“ lidi :-))
Jak píšeš, je to asi jediná dodávka, se kterou se dá plnohodnotně jezdit jak s osobákem
Transporter je dodávka pro obyčejné lidi? :-))) když myslíš) to bych si dovolil říct třeba o Renaultu trafic, ale o dodávce od VW myslím ne..
Porč myslíš že se jmenuje Volks Wágen :-D Ale osobně teda taky nechápu jak jich u nás s jejich cenovou politikou může jezdit tolik..
Mám ho jako služebáka, 2,4 klasika bez turba. Supr bezúdržbovej traktor. Jednou za rok servis cca za 10–30t a jen se leje nafta. Ale jet s tím do Brna je skoro noční můra. A to je asi to, proč jich jezdí tolik firemních.
Co je na tom noční můra? Mně se s tím jezdí líp, jak s osobákem.
Naprostý souhlas. Mám-li na výběr jízdu osobákem a Transportérem, tak volím transportéra. Supr výhled, bezva ovládání, relativní pohodlí. Ale bez turba ta 2,4 jde na dálnici do pruhu pro kamiony :-( prostě na dálnici to není. Navíc mám Viano, a to se člověk trochu rozmazlí. Takže na Praha Brno volím raději něco silnějšího :-)
Hale tech 10–30t. servis je dobry nebo spatny? Me teda prijde nasipat za rok do auta 10t. docela dost
špatný
záleží na počtu km že :-)
Je to služební auto, takže dostává tu nejlepší péči a originál ND. A zapoměl jsem, že je v tom každý rok i TP a emise. Takže mě ta cena přijde vzhledem k VW normální.
to pak jo :-))
10t rocne? to da clovek pomalu do kola…:)
No to jo, ale to je zabava, ne ucelovej stroj, idealni auto by melo jezdit zadarmo
ano idealni..:)
co je s jejich cenovou politikou? me se zda ok. to pak se muzes divit, jak to ze jezdi tolik aut s pi.ou na kapote pri jejich cenove politice :-)
taky bych řekl, je to v základu asi o 25 procent dražší než ostatní dodávky (trafic, transit atd…).
Ale aspoň máš pocit, že nešetří na materiálu…
no jo, jenže ukaž mi kvalitativně srovnatelný auto řeba T5kovým multivanem… ja chapu, ze ta cena je oprit jinym vyssi, jenze to zase neni plechova piksla, ve ktery ss vyklepanej na kazdy nerovnosti a hlavne si do toho muzes porucit pomerne super vybaveni jako kozeny vyhrivany sedacky atd. atd. to proste moc jinych vyrobcu neumi a proto jich jezdi tolik :-)
bodejd by ne, kdyz je cca o pulku drazsi nez zbytek:)
Mně cenová politika VW přijde taky v pořádku. S touhle třídou nemám zkušenosti, ale v kategorii malých MPV můžu srovnávat Scénica co jsem měl předtím se současným Touranem a ségry Picassem. VW je nejdražší, ale kvalita zpracování a hlavně to jak to auto jezdí rozdílu v ceně odpovídá.
vidíš já jednoho mám, a nechápu, proč je tu přeškodovkováno, když má VW ve všem navrh a je levnější.
ale mám osobáka.
možná bys měl zkusit ty auta projet a poptat se na ně u prodejce a nej číst recenze.
Byť jsou objektivní :-)
multivan T5 ma jestli si to dobre pamatuju jen jednu dylku…
ostatni velikosti platformy jsou urcene pro transporter, ale je fakt ze jde doplnkovou vybavou dostat na uroven multaka…
Multak je jenom kratkej, ale caravella jde i dlouha
presne tak… multak je relativne maly auto…
Dodávka :)
je videt, ze jsi v poradnym multivanu jeste nejel, to Te omlouva ;-)
Je videt ze nejezdis v poradnym osobaku, to te omlouva
myslim, ze by ses divil :-)
Tak v tom pripade nejezdis dalky nebo nevim :-/ Jako kdyz mam jet treba do vsenor (30km jedna cesta) tak taky beru dodavku ale treba winterberg dodavkou ? to uz si to raci rozeberu, nebo opatrne nalozim, dve kola se mi pres sebe do kombiku vejdou pres sklopeny sedacky
Jakou dodávku myslíš? On je docela rozdíl třeba mezi Transitem a Transportérem… Asi jako mezi favoritem a oktávkou bych to tak přirovnal :-))
Transporter, Vivaro, Vito, Viano, Sprinter, Tranzit,LT
Nevim co vsichni maj na tech VW dodavkach, osobne mam koncern fakt rad ale ty dodavky ? nevim, raci trafic/vivaro a kdyz nekdo potrebuje naloz ve stylu multivanu tak to dela z traficu/vivara i renault/opel…
Seradil bych to takhle:
Vivaro
T6/T5/Tranzit
Vito/Viano/sprinter/LT
multivan je v nekterych pripadech trosku dal nez transit :-)
Zrovne v tomle usporadani se ti budou dost lidi kopat a navic ty sedacky proti smeru jizdy si ani nesklopis
A i v bily kuzi je to porad jenom dodavka :-)
nic, snazil jsem se jen dokazat, ze multivan nemusi byt plechova dodavka s tvrdyma lavicema. Jak jsem psal jinde, hodne se muze priblizit komfortem osobaku, ale na to ma asi kazdy jiny nazor… kazdopadne se diskuze sklouzla nekam uplne jinam, zakladatel se ptal na auto, kam da slozeny kolo bez sklapeni sedacek.
jenom dodavka?:)
Luxusne vybavena a extremne predrazena dodavka, nic min, nic vic. Navic mi neprijde T5–6 nijak extra, jak sem spal vyse, kdyz uz komfort a pohodli tak luxusne nakonfigurovat Trafic/Vivaro
Zkust to rozvést, porovnání Trafic a spol proti T5 mě docela zajímá.
Nevim co k tomu chces konkretne napsat. Vivaro mi prijde tissi a to u auta uprednostnuju asi nejvic+pohodlny podvozek, pohodlne sedacky. Navic co se tyce poruch ta mi to vyvaro prijde jako nejvetsi drzak. Je o kousicek vetsi nez VW.
to zní dobře
tišší motor nebo aerodynamickej hluk?
Pohodlný podvozek? Přeci jen je vzadu jen pevná náprava a listový pružiny – neni to dimenzováné na větší zátěž než pár kol a báglů? Pak ten zadek musí „poskakovat“, ne?
Co třeba otřásání plechů (plechovkovej zvuk) na rozbitý cestě?
O focusu taky vsichni tvrdej ze ma nejlepsi podvozek ve sve tride a astra i golf mi prijsou lepsi…
Jinak ano, vsechno vyse zminene mi prijde lepsi ve prospech Vivara.
me by zajimalo jak se ty nejlepsi podvozky posuzuji, nedavno se mnou zavodila fabie u ktery se to rika taky a v ostry zatacce, stejna stopa a rychlost jako ja a kolo v luftu a ulitl zadek tak o pul metru… sem celkem koukal.. a to nebyl zadnej extrem, ja jel cistou stopu ani trosku to neslo bokem a to tam mam 5+ let stary zimaky…
To je ono – starý zimáky mám vpředu a udělaly z nedotáčivé mrdky krásně neutrální vozejk. Jinak to, že mu ulítlo kolo-lidi jsou divný, někteří vozí aji podhuštěný gumy.
no tohle byl sluzebak.. takova ta hyena co objizdi bouracky a shani ksefty pro srvis.. pomalovany napisama asistance, pochybuju ze jel na nakejch mrtvejch pneu.
no ja sem si nemyslel ze je v tech tridach takovej rozdil:) a kdyz novinari vykladali jak je ten podvozek fantastickej tak me to prekvapilo…
Nekecej, žes myslel, že zadokolka a předokolka je jedno.
no jedno… 15let stary auto vs novy…
ono je to jina katgorie, ale na tehle trase mi prislo ze spis bude vyhoda to mensi auto, s jednickovym golfem sem tam jezdil asi rychleji…
tak fábia má dost nesrovnatelný podvozek s výše uvedenými.
A to, že se to o ní říká je asi pravda, ale má to takový zajímavý dovětek. ve své třídě
No a potom je tu ještě jedna věc. Ty už ses setkal někdy s tím, že by fábie nebo vůbec Škoda v něčem nebyla nejlepší?
já jo, favoriti byly nejlepší v korozi :D
ja proti skodovce nic nemam, treba Oktavka prvni gen(ne ta z sedesatejch let) je fajn pracovni stroj…
jen obcas kdyz ctu naky testy tak nechapu co se o nich nedozvim:)
ale prijde mi ze to posuzovani podvozku je tak trochu mimo, to co popisuju vejs bylo pri stylu jizdy jakej by se asi na silnici objevit nemel. zajimalo by me kolik z tech novinaru dostane na takovej limit ty testovany auta… pokud netestuji na okruhu, jakoze vetsina ne… jednickovou oktavku jsem za x let dostal na hranu (ulitnuti zadku) cca 5krat a pokazdy to bylo o velkym stesti ze sem ji nerozlozil na atomy…
Nejlepší je svět motorů, tam jsou škodovky pořád tak nějak posvátný :)
Ještě jsem snad neviděl test, kde by škodovka nevyšla jako vítěz :)
jasný :)
Zajdi k očnímu :-)
Nějaký postni, rád si počtu.
Tady máš aspoň zhodnocení. Je to z minulého čísla, ale uznávám, že se jedná o vyjímku :)
Hmm, tak to už je teda co říct. Yeti někde na druhém místě :-D
To bude tou rezervou … :)
fábia má podvozek z platformy Pola.
Golf je o třídu jinde.
já tomu až tak nerozumím, ale jsou tam základní věci jako jsou zavěšení a rozvory apod. které prostě když tam nejsou, tak to může být karbonu a na 30 staré auto to nikdy mít nebude.
Sem myslel, že rozvor a zavěšení má každý auto. Auto bez rozvoru je dvoukolový vozejk, ne?
ne Škoda :-)
jen pro zajmavost, s cim si zavodil ty ? :-)
e36 328
Co se tyce rachtani plechu/plastu tak je to asi nastejno, zalezi na pouzivani auta a na tom jak je stary.
V tomle mi T5/6 prijde stejny jako Vivaro. Naopak je prave rachtani asi jedina silna stranka Vita, i s velkym najezdem a provozem na stavbe vyrazne nizsi povrzavani nez u konkurence.
a co třeba rachtání zadních a bočních dveří, to mi VW přijde zpracovaný líp – přeci jenom, já chci jezdit převážně po českých silnicích :-)
Nevsim jsem si nejakeho vyraznejsiho vrzani u vivara nez u T5 a to ani v oblasti zadnich dveri.
Ok, dík z informace, škoda že to Vivaro se nedělá s nějakou střední střechou. Ale ono sehnat střední výšku krátkýho T5 je taky unreal…
Na co potrebujes vyssi strechu ? Fakt me to zajma, vzdycky my ty zvyseny strechy u jinejch nez skrinovejch verzi prisly zbytecny.
Chceme to mít trošku obytnější – aby byla postel co nejvýše, dalo se nějak rozumně vařit (ne v kleče) ale třeba se i převlíknout atd. Na řízení a komfort to oproti nizký verzi nemá vliv.
Vnitřní prostor v Transitu je optimální, ale je to vykoupený jízdníma vlastnostma.
Na normální cestování (tj. nastoupit, naložit, nasednout, vystoupit, vyložit) je to zbytečný.
Není na takové účely lepší už nějaký karavan než takové bastlení v dodávce?
Prave ze bastleni v dodavce te tolik netrapi. Tam si muzes vsechno udelat jak potrebujes a mas to presne na miru. Hlavne treba me tohle moc bavi. Druha vec je, ze nemam auto v kterym by to slo delat. Treba si neco koupim jeste :-)
Karavan je vicemene jednoucelovej a cena hlavne je hodne vysoko.
Karavan je vicemene jednoucelovej No a to je na něm právě to dobrý, jednoúčelový věci bejvaj nejlepší, než nějaký all in one :)
Ano, pokud jezdíš několikrát ročně, tak je to asi lepší, pokud jedeš jednou, dvakrát ročně tak je podle mě lepší pořád ten karavan a uplně nejepší půjčenej. na tejden si pučíš karavan tak za 2 tisíce, takže se ani nevyplatí kupovat si svůj vlastní.
Ale pokud má člověk prachy na to aby měl osobák a ještě dodávku obytňák, tak není co řešit, ale já nejsem ten případ a na normální ježdění bych dodávku nikdy nechtěl.
Přesně tak, koupit nějakej karavan, prodává se jich tisíce od 20tisíc vejš :) Pak to akorát zaháknout za osobáka a vyrazit. Výhoda je pak navíc, že karavan se nechá někde stát a může se vyrazit někam jenom autem. V obytňáku v tom případě musíš všechno uklízet, aby to tam při jízdě pak nelítalo.
Každej rok si s přítelkyní karavan na tejden půjčujem a vyrazíme někam za hranice s kolama.
Jenze to je prave to, prihaknout to za auto a tahat to. Kdyz nejsi prase tak v dodavce udrzis v pohode poradek takze muzes v podstate behem 10ti minut zmizet. Hlavne se s tim dostanes a muzes prespat tam kde za karavan platis nehorazny castky a nebo se vubec nedostanes. Druhak co chvili mam chut vyrazit nekam na vikend nebo proste jen tak nekde bejt. To mi prijde dodavka upravena jako nejlepsi volba.
Navic, treba v Praze sem s karavanem v prdeli, protoze nikde nezaparkuju :-)
jo to je přesně ono ;) A nejlíp každý víkend v tahu :-) (teda když to jde)
Neznáš život v dodávce :) Pro dva to úplně stačí, my v tom přežili i měsíc cestování a nějak nám tam nic nechybělo (koupelnička by se sice občas hodila, ale i bez ní se dá přežít). Větší netřeba, zvlášť když to používáš i jako auto na dojíždění.
Pravdu díš, život v dodávce neznám. Ale podle popisu mi to připadne jako solidní peklo :-D
Hehe, my jsme v dodávce přežili 14ti denní turné po východní evropě v osmi lidech :D Akorát teda jsme museli spát v sedě, nebo vedle dodávky ve spacáku :)
no hele, to uz je trochu pres zavit :-)
Tak ono někde pro nás připravili i spaní někde u někoho doma, takže tak jsme nespali každou noc, ale byla to fakt prdel.
Nejlepší v maďarsku když nás týpek vzal spát k sobě do baráčku, kde bydlel s rodičema. Když jsme tam ve čtyři ráno přijeli docela čuměli :D
prostě „dovolená“ na jakou se nikdy nezapomene :)
Paráda, záda v pohodě? :-D
ee, po takovýmhle spánku v sedě jsme se probouzeli všichni polámaný jak prase, venku zas byla docela kosa, já jsem spal jednou venku a pak jsem se probudil a měl jsem na spacáku asi 20 nalepenejch slimáků, pak už jsem venku spát nechtěl :D
osobne bych rekl ze VW bude tizsi co se tyka aerodinamickyho hluku oproti Traficu, vivaru… Ma to udelany dvere jako osobak, kdezto ty druhy dva, resp.tri (nissan primastar) maj udelany dvere tak ze hrana prechazi az jakoby do predu, tim padem to u vyssich rychlosti nabira vzduch:(
Vivaro mam taky rád a co je good – nechá se koupit i s postelí jako má Multivan – jak jsem na něj mohl zapomenout? :-)
ale ukaž osobáka, kde si pěkně sklopíš vzadu sedačky, za jízdy si dojdeš do kufru pro cokoliv, kde si uvaříš čaj, převklíkneš se, neřešíš jestli vezmeš kola, inlajny, nafukovací loď, kočárek.
Jedeš třeba pomalej jak autobusem, ale žádnej stres, pěknej rozhled po krajině.
Závodnický ego s tim honit nejde, řezat zatáčky taky ne, ale to neni každýho priorita…
s benzinem 3,2 popripade dieslem 2,5 jde upalovat pomerne svizne- dveste neni az takovy problem :-) ale uznavam, top motory jsou financne narocnejsi.
benzin 3,2 se jevi jako idealni pohonne jednotka do dodavky :-/
ja bych to nechtel ani do SUV ani do toho superba :-) ale ten dvouapul litr slape skvele, tahne a ani tolik nezere.
no ale ze by se nejak xtra povedl se rict neda.. na servisu to stoji obvykle balik…
dlouhodobe 200 v dodavce je slusna dira do nadrze…
s benzinem 3,2 popripade dieslem 2,5 jde upalovat pomerne svizne- dveste neni az takovy problem :-) ale uznavam, top motory jsou financne narocnejsi.
Jasne, o tom je to asi nejvic, kazdej ma jiny priority.
Stve me davat kola dovnitr do cehokoli, kola sou spinavy a dovnitr nepatrej. Jako nejvetsi vyhodu tehle dodavek beru v tom ze na to deraj ty paradni nosice na paty vrata :-) to sem mel na karnivalu a bylo to supr, az na tu spotrebu :-/ ale to na dodavce bude neznatelnej rozdil
nevim, kdyz jedu na gardu nebo do dolomit na lyze a pojedu superbem combi nebo multivanem tak mi to proste prijde hodne podobny s tim rozdilem, ze do multivana naskladas pohodlne 5 lidi s vecma a lyzema. Vykonove je to stejny, pohodlim docela taky- jo superb je mekkci, ale to na dalnicich v risi nebo italii moc poznat nejde…
Nerozumíš tomu
Totéž můžu říct o tobě ;-)
Si to raci rozeberu do „auta“ nez jet dodavkou :-)
no ja asi taky, ja kdyz sundam obe kola, sedlo a otocim riditka na vidli tak to nacpu i do kupicka:)
Celý kolo se mi vejde do oktávky I, nemusím nic sundávat, samozřejmě se sklopenýma zadníma sedačkama. Dvě se vejdou vedle sebe na stojáka se sundanýma předníma kolama a sedlovkou. Postavím je a přetáhnu a obkroužím kolem rámových trubek a kola se ani nehnou.
nevim, jestli bych si kupoval kvůli tomu nové auto .. ale je fakt, že cpát kolo do auta je pěknej vopruz. Co ho dát na střechu ??
Mám nosič Thule, nandání kola mi nezabere ani 5min. Navíc si nezaseru auto a uvnitř můžeme sedět normálně jako lidi .. spolehlivost nosiče otestována do 165km/h – pravda, že to víc žere, ale pořád je to levnější než nová „dodávka“. Na střechu se vejdou 4 biky a dovnitř pohodlně 4 lidi.
kdybych si chtěl koupit auto, tak rozhodně vybírám podle jinejch kritérií, než je to, jestli strčim do kufru bejka v celku … :-p
kdybych si chtěl koupit auto, tak rozhodně vybírám podle jinejch kritérií, než je to, jestli strčim do kufru bejka v celku
No, ale to neznamená, že někdo jinej to tak dělat nemůže. Auta jsou dneska všechny stejný, tak se musí člověk rozhodnout na bázi těhle detailů.
proč by jedno z kriterií nemohla být i velikost auta?
Rozhodně. Až budu vybírat nástupce, tak první kritérium bude vožení kol, druhým kritériem možnosti spaní, pak řekněme spolehlivost/bezúdržbovost, pohodlí cestování(klimatizace,hluk) a někde ke konci ty moderní elektricky cetky pro kolotočáře…
Ja bych ty elektornicky cetky zaradil pred to pohodli a to tak ze tam nesmej bejt. Leda ze by byly na takovy urovni ze bych sednul do auta a rek adresu kam ma dojet a ja bych si lehnul nebo neco cet.
v tranzitu je jediná cetka, el. ovládaný zrcátka, nic víc taky nějak nepotřebujem :-) Akorát ta klima by se občas hodila ;)
samozřejmě, netvrdím, že to tak nemůže být. To že to mám já nastavený jinak neznamená, že to je tak nejlepší.
ale opravdu kola na střeše bez problémů.
pokud mám být k tématu, tak kamarád má Tranzita .. naloží do něho 7 lidí, 7 kol bez rozebírání a ještě věci. Ale není to zrovna rodinné auto. :-(
…neznamená, že to je tak nejlepší. ale opravdu kola na střeše bez problémů… Pokud chceš být objektivní mělo by to být v podmiňovacím způsobu. Můžou být ale nemusí
jestli myslíš to, že s kolama na střeše nemůžeš daleko od auta a nechat je tam bez dozoru, tak to je pravda. Ale to i s kolama v autě .. leda bys tam měl naloženýho i rotvailera :-D
Jo to to je trochu problém, rozebraný kolo (sundaný přední kolo) v kufru není moc dobrá věc na lohnutí.
Co mě vadí je, že většina stojanů je dělaná na „supermarket kola“ bo profilace trubek kola nebo už i pneu 2,1 moc do nosičů nejde. Samo že na spotřebě se to projeví taky.
Prostě každý si to musí zvážit sám za sebe.
Pro mě je jednoduší kola dovnitř. Nemám problém s nějakou roletou v kufru, nebo odřením vnitřku. nemusím sni sundavat sedlovku atd… …někdo ten problém mít bude.
cpát kolo do auta je pěknej vopruz.? Kolo přinesu, sklopím sedačky, sundám př. kolo, zasunu sedlofku, strčím to tam, povolím sedlofku-zapře se to o strop a drží. Nic nešněruju.
S nosíčem? Musíš napřed donést nosič, upevnit ho. Pak se vrátit pro kolo, donést kolo, upevnit kolo. A večer zase to stejný naopak.
tydle divný úkony by mne skoro odradily někam jet s kolem autem, mne ser.. už sklápění sedaček a to jezdím sám, natož dybych měl rozdělávat kola dvě. Pokud bych měl vybírat auto tak bych bral transportéra nebo nějakou střední dodávku, ale žádný berlingo, doblo nebo partner to už je normální kombík větší.
Dyť já reaguju jen na ty střešní nosiče. To je jasný, že transpik je ideál, ale holt trochu dražší. Ty poloviční dodávky jsou na nic-jsou vetší jen na výšku, ale na délku je to horší, jak každej kombík.
jinak já radši budu 5 minut sklápět sedadla atd, než se dřít hodinu někde po silnici. nehledě na to, že než tam dojedu, tak už jsem unavenej. (Už jsem vezl kolo v autě i na Buk :-)
Nj. to já než bych tam jel autem, tak se tam raději nechám zavézt. Konec konců co si s tím autem pak počít že :D
Kolo v kufru:
Kolo na střeše:
natrvalo)
Výsledek: nandání kola na střechu je v mém případě nejen rychlejší a pohodlnější, ale odpadají i starosti s případným zabahněným kolem.
A to co píše platí pro kolik procent lidi? ;-)
Troufnu si říct, že takhle to může dělat 100% lidí, co má na autě hagusy a střešní nosič využívá jen pro kola.
Takže to je za se o ničem. Když někdo bude mít auto jako ty , nosiče jako ty , kolo jako ty… … víš co sem myslel?
Nevím co jsi myslel. Na autě nezáleží, na kole nezáleží (nemyslím teď třeba DH biky se specifickým rámem do nosiče neupnutelným), příčníky s rychloupínácím mechanismem má snad každá automobilka jako originální příslušenství a nosiče mám obyčejné za pětikilo :)
Je obdivuhodné jak se sám neguješ.
Na autě nezáleží… …nemám v zádu roletku = nemůžu mít problém s jejím sundáním
na kole nezáleží (nemyslím teď třeba DH biky se specifickým rámem do nosiče neupnutelným)… …aha takže záleží a oni to nejsou jen u DH rámů , ale i u XC žiletek.
příčníky s rychloupínacím mechanismem má snad každá automobilka jako originální příslušenství… …ne nemá
.
přesně to říkám…
Pro jedno kolo:
Když někde vyndám kolo: zastrčím sedlovku, sklopím sedačky zpátky a zatáhnu roletu. Odjíždím na kole.
cirka 2 hodiny práce
(tedy i s cestou)
Hodně hrubý odhad, ale tak nějak to je :-)
Já vynechávám ještě bod 2 a 3
Teoreticky bych taky mohl vynechat, kdyby kolo bylo čisté nebo aspoň pořád suché. I tu sedlovku, ale bez ní tam s tím najedu o kousek líp.
a prečo pri „Kolo na střeše:“ nemáš témeř jisté poškrábaní celého laku na aute? :) resp otlučení rámu při pádu kola ze střechy..
nehovoriac o tom že osoby tak 160/170cm možu mať celkom problém to tam na tú strechu vyhodiť.. a jedna vec je tam dvíhať XC HT 9–10kg a FR/DH FS 15–20kg
vozím bike v aute, sedlovka zasunutá hneď KS900i, kola na RU otázka sekúnd, šup bike, deka, jedno kolo druhé kolo, zavreť kufor.. možnosť poškrabania vlastne 0%
Pokud kolo ze střechy spadne, tak jen při nehodě (to bude poškrábaný lak asi to poslední co bych řešil) nebo při vlastní blbosti (vjezd pod nízký most, do krytých stání, atd.). Pokud je člověk malý, tak máš samozřejmě pravdu, že s vyhozením kola na střechu vyššího auta problém může být problém :).
Samozřejmě každá z těch možností má svoje plusy i minusy, o tom netřeba se přít. Pro mě osobně má ale přeprava kola uvnitř auta víc minusů než kolo na střeše.
Já spíš myslím, že jde o to kolik lidí člověk přepravuje a kolik kol přepravuje. Když jedu sám, tak hodím celý kolo do kufru a jedu, když jedem s přítelkyní, tak sundám přední kola a sedlovky, šup do kufru a je to. Ve víc lidech bych samozřejmě vždycky už radši volil kola na střeše.
Asi tak. Střešní nosiče používám minimálně, protože: musím 4× oběhnout s imbusem držáky k hagusům a utáhnout je, což není nejrychlejší, ale dá se to přežít :-) Zároveň úchyt na rám ty moje obyčejný držáky nemají ideální, kolečkem na utažení je taky potřeba utahovat decentně, pro jistotu pak kola ještě zagumicukuju, protože držákům moc nevěřím. Použít se tedy pro mě dají, ale chce to mít čas (plus čas sundat „zahrádku“ po jízdě). Takže když to jde, radši u mě kola dovnitř (max. 2 ks kol, jinak na střechu). Bohužel by mi asi ani Thule ProRide 591 nepomohl, stejně bych musel s těma imbusama obcházet auto a při opuštění auta se bát, zda Thule někdo nečmajzne (sundavat je a dávat do kufru je další demontáž a montáž navíc, takže časová úspora bez efektu).
kolo uvnitř eliminuje možnost lidskýho faktoru při montáži kola na střechu. 100× to uděláš dobře a po stoprvní někoho zabiješ na dálnici, ve svým okolí sem za posledních pět let viděl moc upadenejch kol ze střechy abych takhle riskoval a když jedu za autem s levnejma nosičema tak jsem z toho normálně nervózní.
Jasný, ale ono zas při převozu v autě je riziko, že při nehodě ty kola zabijou tebe :)
Ono fakt každý má svoje plus a mínus.
Kola jsou zapřený o sklopený zadní sedadlo a o strop a nic neváží. To by ses pak musel bát, že tě zabije letící pes, vajíčka, co vozíš pod zadním oknem, nebo basa piv.
Felicia, v kufru batoh 50 l nacpaný jen oblečením (možná 10–15 kg?), v autě jen řidič, lehký náraz do autobusu a jediná škoda na zdraví byly pochroumané záda řidiče, které způsobil ten batoh. Z kufru si prorazil cestu skrz zadní sedačky až do řidičovy. Kdybych to na vlastní oči neviděl, tak nevěřím.
jj tak tak.. zotrvačnosť je sviňa..
pri havárke je bike vnútri auta slušná zbraň, a vlastne všetok volne pohodený materiál..
Si děláš asi srandu viď :)
to možná musíš ty .. já mám nosič na střeše celou sezonu a sundavám ho jenom když už potřebuju s autem do myčky. Než ty vyndáš kolo a zasuneš sedlovku a strčíš kolo do auta, tak já už jsem na cestě a než to zase celé vyndáš zandáš, tak já už na kole jezdím .. proto je to pro mě vopruz strkat kolo někam, kam se nevejde. Chápu zakládající dotaz na auto, kde se nemusí vyndavat přední kolo, zasouvat sedlovka apod. a kolo se rovnou naloží do kufru …
To je potom jiná melita..
Nosič furt na střeše – viz dred o kradení nosičů
Zatlačení sedlovky je vteřina + další vteřina na vysunutí.
Jedna cesta s kolem z 1. patra na ulici, s nosičem by to byla ještě druhá cesta navíc.
třeba já bych kolo na střechu nedal. Nemůžeš nikde zastavit a odejít, na dálnici v dešti je to jako mýt kolo wapkou, voda se dostane všude, do bovdenů, ložisek, kolo jako prase. Já to vozím jedině unitř. Vyndání sedačky, vyndání předního kola a sedlovky zabere rozhodně míň času než montáž nosiče na střechu. V O2 combi jezdíme 3 lidi a tři kola bez problémů, ten vzadu místem rozhodně netrpí.
Do Fabie 1 combi dám taky kolo vcelku, je to ale vopruz to tam sám cpát, radši sklopím půlku sedačky a vyndám přední kolo a sedlovku.
parádní příspěvěk hezky koresponduje s tím výše. Doplnil bych, že motoristi bajkeři se dělí na dva tábory:
hlavně se tu opět potvrdilo pravidlo kdy se spousta lidí snaží přesvědčit tazatele že je debil a ta jejich nepohodlná varianta se sklápěním sedaček a rozděláváním kola neni až tak špatná. Jinak by tu nefigurovala taková spousta malejch mrdek kam se kolo(a) bez sklápění sedaček prostě nevejdou ani za zlatý prase. Měli by tu figurovat auta ala Renault trafik a větší.
to máš asi pravdu. Ono sklápěs sedačky není jen o pohodlí. z tohoto hlediska, je to v dnešních autech vymakané.
Větší ******* je, že pak naní kde sedět :-)
Ja jsem sedacky z Filcky na jare vyndal a jeste je nedal zpatky ;-)
a čím vozíš děti?
To mam prave zatim vyhodu .. nemam.
tak to mě fakt nenapadlo…
Peugeot 806, potažmo aj ostatné eurovany (Citroen Evasion, Fiat Ulysse, Lancia Phedra) – 4 nerozložené biky, zväčša aj nezasunuté sedlovky + batožina + posádka v počte 4ks (usporiadanie 2+1+1, biky na pravej strane). 5 som ešte netestoval, ale zmestilo by sa, no už by som prišiel o pohodlie nerozobratých bikov. :-)
A ešte sa v aute vyspí 1 človek + 3 biky alebo 2+2. Po ležiačky samozrejme. :-D
A ešte sa v aute vyspí 1 človek + 3 biky alebo 2+2. Po ležiačky samozrejme. :-D
Tohle auto jsem vždycky chtěl, je to takový praktická krabice :) Ale spousta servisáků mě od toho odradila.
sakra, špatně zařazeno, to mělo bejt na ten peugot 805 resp. fiat ulysse, a citroen evasion.
My sme mali práve pozitívne ohlasy na Peugeota, preto ho otec kúpil. Problémy za 7 rokov extra neboli, najväčším bola výmena čerpadla (2.0 HDI), no a teraz blbne elektrina na palubke (blinkre). Inak super, ani veľa nežerie (celoročná priemerná spotreba je u nás 6.7l, a to auto jazdí zväčša po meste alebo je preháňané po okreskách cestou an preteky, hehe). Kupodivu aj podvozok fajne drží, na kategóriu auta.
ulysse mě slouží jak královi:) bez problémů, supr auta tohoto typu…
Tak do citroenu evasion jsme naložili 4 biky,4 silničky, 4 lidi a věci na týden.Ale skládali jsme to dovnitř jako Lego :-)
no to záleží aký :P keď si viezol mňa tak predné muselo dole :)
Ale to nebol bike, to bola hojdačka.
Pohodlná bude asi jen dodávka. Kolo, dvě tři, pár lidí, mraky bagáže a jedeš, spíš v autě. Ale asi určitě vyšší cena( pro zajímavost k fotce, tak prostřední kolo je v nosiči Thule Pro ride 591)
Co to je za auto? Viano?
Ano, Viano
Já vezl nějakých 9 kol v Kia Pregio. :))
A co nejnovější VW Caddy? Nevím tedy, jak se tam ty kola vejdou, ale bez třetí řady sedaček by možná mohla. http://auto.ihned.cz/…-za-volantem
Vejdou. Ale vlastnostma je to malá dodávka.
To jo, je to něco mezi velkou klasickou dodávkou a osobákem. Ale pořád dotyčný neřekl, kolik lidí tam chce vůbec vozit… Jen psal o převážení dvou kol.
Mercedes Vaneo
A nebo to.
Gipsy car, fotku nemám:-)
Nemate nekdo prosim zkusenost s BMW 318d touring? diky
zalezi na to jak stary auto myslis… jestli ti nejde o posledni 105kW verzi motoru tak ty ostatni jsou na to auto slaby, treba do e46 bych nechtel ani 320d…
kazdopadne je ten kombik mensi co se tyka kufru nez jednickova oktavka, u bmw jsou holt jiny priority pri konstruovani. a to plati pro trojkovou radu obecne, asi jedno jaka generace.
jde mi prave o tech 105kW (i kdyz to je asi minimum)… kufr je mi jasnej, spis mi slo o to, co se na tom aute nejvic se.e :-)
no tak tahle verze se nedela dlouho, o nakejch castejch vecech asi nebude moc byt rec, ja s tim jel prave v touringu, docela slusna dynamika, ma ho kamarad ve firme, soukrome ma 325i kupe a kdyz jezdi s tim ropakem stejnym stylem (tzn u toho motoru furt na doraz) tak zere skoro jako ten velkej benzinak :)… s klidnym ridicem to jezdi levne. auto je tak rok stare a zatim vse funguje ok. na tom 325i benzinu se menil v zaruce diferak, a diky tomu ze se rozsveci kontrolka motoru tak postupne kupa veci.. civky, lambdy, ted je na rade katalyzator:)
ale je to takovy neprakticky auto, nema to tisice prihradek na predmety atd… spis takovej jakoze sportovnejsi kombik, takze by to chtelo nakej 3litr benz :) 325,330,335:)
tak na tri litr jeste nevydelavam :-) ale dik za info
no ja taky ne, tak sem si koupil starej, ty se rozdavaj skoro zadara:) zalezi kolik najedes.. kdyz dost tak i 3l navic nasto je ve finale hodne korunek…
jeste jsem premyslel o BMW 3 touringu z 2008 o 122PS ale to se mi zda uz malo koni…
asi jo, ty auta uz jsou pomerne tezky (cca1500kg+) a ty maly diesely uz s tim moc nehejbou..tzn pokud s tim clovek jezdi trochu rychleji tak to i dost zere. V klidu to asi pujde a na bezny jezdeni to bude stacit.. ale to mi skoro prijde zbytecny kupovat bawo, jako beznej spotrebak je totiz nvyrazny, min prostoru, vzor spolehlivosti to neni, podvozek vyzaduje udrzbu-meni se docela casto nektere jeho casti… atd atd…
navic s tim jak tu v souvislosti s MTB bylo zmineno 4×4… bmw bez 4×4 toho v terenu a na snehu moc nevyjede… ajakze bikeri obvykle byvaji sportovci a jezdi i casto na lyze.. no nic moc, ikdyz je porad trojka na tom dobre proti 5er nebo 7er:) ja vozim v zime lopatu furt, kdyz uz jedes tak to je celkem ok, to vyjedes dost, ale jak zastavis tak konecna:) zahrabes to ani nevis… na rozjezd je k nicemu i ten protiprokluz, to mi to lip jde bez nej…
ok, dik za radu
Kámoš má 520ku kombika a taky je to menší co se zavazadlovýho prostoru mnohem horší než oktávka I. Ale zas je super ten řetěz, žádnej posranej řemen :)
tak oni tyhle sstivalce jsou celkem bezproblemovy celkove. extra prostor neni asi v zadnym bawu-proti konkurenci… ale jizdni dojmy jsou docela odlisny…
to jo, ale taky si za to řeknou o palivo :)
no neni to tak zly… da se rict ze jezdej za min nez maly motory v podobne velkym aute.. ja mam 328 a jzdim dlouhodobe za 9 … je teda fakt ze do mesta s tim nejezdim. a to mam 15let starou verzi, aktualni verze toho sameho motoru 325/330 umi jezdit celkem v klidu i za 7–8litru, za 9 jezdi kamos a to to nesetri, mesto, dalnice tempomatovejch 180–200 apod…
no kamarádovi 520ka žere tak 12 v průměru :)
Těch 9l u 328i sedí, za tolik s tímhle motorem jezdím taky, super motor, zvlášť na ten věk. Ale těch 7–8l u 330i pokud někdo jezdí jak píšeš je nesmysl, já občas jezdím 130i a naopak mě dost překvapilo, že ač je to modernější motor tak žere stejně nebo spíš víc než ta 328i. Stejnou zkušenost má kamarád s E90 330i, 7–8 ani náhodou.
hele dotycnej spotrebu vubec neresi takze to nikdy nepocital podle tankovani ale podle palubniho pocitace se pres 9 v podstate nedostane(no nadnesene, pri normalni jizde, kdyz se blbne tak samo daleko pres 10), kolem 7mi se jelo kdyz jsme jeli za kamosem na chatu, on jel pred nama s focusem a jezdi podle predpisu.. spis jakoze pomaleji. Je to kupe, e92, 325i.. tzn ten samej trilitr jako 330i jen ochuzenej o naky kone…
ono u tehle benzinaku dela velkej rozdil styl jizdy jdnotlivejch ridicu, takze tezko srovnavat kdo za kolik jezdi.. kdyz to porovnam u sebe tak pri stejnym stylu jizdy mi ta nova 325 zere o cca litr-dva min nez stara 328…
jinak souhlas, 328 je fajn motor, ono celkove i cela e36 je fajn stroj, sice je z venku divna a ma blbou povest tim jaky exoti s tim jezdi, ale porad radsi budou jezdit 15 let starou e36 nez novou oktavkou…
menil bych leda za e36 M3 :)
Tak to že to neřeší leccos vysvětluje – já totiž spotřebu ze zájmu docela řeším (stejně jako ten kamarád), jezdit umím docela úsporně a zjistil jsem, že dostat se u té 130i výrazně pod devět znamená takový utrpení a sebezapření, že je lepší to vůbec neřešit jak ten tvůj známej :-) Mimochodem, ten můj kamarád měl předtím taky BMW, ale v dieselu, dlouhou si pochvaloval jak mu to podle kompu málo žere až si to jednou změřil podle tankování a zjistil, že je to minimálně o 0,5l víc…
Přesně tak, ať si každej myslí co chce, ale E36 je co se týče radosti z jízdy skvělá a jsem z ní nadšenej, jediný co mě zrazuje s ní jezdit víc jsou výsledky z crashtestu, tam je to konstrukční stáří 20let vidět bohužel nejvíc :-//
jj to ze palubaky kecaj vim, ono to jde v servisnim menu dokalibrovat i u e36…
to je fakt zvlastni tn rozdil 30i vs 25i.
jo e36 je pojizdna rakev, ale ja sem na stary auta zvyklej, nejezdim moc, tak holt to riziko nejak prekousnu, proti motorce je tam aspon naka mala sance:)
Hehe, úplně doslova to samý o pojízdný rakvi a srovnání s motorkou o tom svym říkám i já s tím, že ho mám nejen černý, ale pro jistotu v kabriu, abych to měl v případě nehody fakt tutový :-) Ale mám ho pro příležitostnou radost místo motorky takže jsem ochoten to podstoupit, ale na normální ježdění už bych takhle starý auto rozhodně nechtěl.
ja driv jezdil jen na motorce, tak ted ho mam k motorce na normalni jezdeni:) cerny a kupe :)
dlouhej Renault Trafic… 6 biku v celku + 6 lidi na kratsi cesty… 5lidi pohodlne na delsi…
Ještě pohled na auto zepředu :-)))
jj, to byla starsi verze:))
První, co sem dal pořádný auto.
Nevim, raci kolo rozeberu nez jezdit touhle mrdkou, uvidim co budes zejtra rikat po 6ti hodinach v tomle…Muhaha
pokud vemu v potaz spolucestujici, tak nemaji problem ani pri ceste do rakouska… ridic oproti osobaku je min odpocaty… ale zadna tragedie to neni… mimochodem cim jezdis ty, pripadne jezdils? to jenom abychom si mohli udelat obrazek… diky…
Jseš nějak kriticky schopnej porovnat tohodle Traffica s T5kou? Myslim hlavně pohodlí a jízdní vlastnosti a spolehlivost. Tyhle auta se na bazarech prodávaj až podezřele levně.
Kdyz uz dodavku tak asi trafica/vivaro. Urcite nejpohodlnejsi
nebo sprinter, v tom se toho dá ujet mraky a mraky.
kdyz jsem se rozhodoval mezi Traficem, Vivarem, T5… tak vyhral Trafic… T5ka byla ve stejny vybave – tzn. 6lidi + vzadu „lopata“, klima, mlhovky atd. cca o 2,5kila drazsi! kvalitativne neslycham na T5 zadnou chvalu… ale Traficu jezdi hafo a nicmoc spatnyho jsem zatim neslysel…
mam ho dva roky a akorat tankuju… jednou rocne na garancce vymena oleje atd.
Co se tyka jizdich vlastnosti, uplne nemuzu srovnat, v T5 jsem nejel…
Taky řešení a hlavně, vůbec ne špatný. Jaká je u toho spotřeba v těch šesti lidech?
1,9 DCI, 115k… na dalku se da jet za 8, uz jsem se dostal i na 7,5L – ted nedavno 4lidi + bagaz na hory do rakouska a zpet… kdyz jedes pohodlne do 140… nad 140 se muzes dostat klidne na 9–9,5L
po dalnici s tunou nakladu klidne 140kou za cca prumerne 9–9,5L…
mesto cca 8,5–9L, kdyz vozim nejakej naklad tak klidne 10…
vsechno udavana spotreba relativne pri normal.jizde, ale samozrejme kdyz to budes honit, spotreba pujde nahoru…
kazdopadne ja jsem spokojeny… jen uvazuju na chipnutim… precijenom 115k zadna hitparada… a to je ta „silnejsi“ verze… priznam se ze 170k v Hyundai H1 bylo lepsich:)
Co mám řikat já s Transitem 2l 55kW! (slovy padesát pět kilowatů)
to musíte popostrkovat, ne? :-)
heh, co teprve takovy LT SDI(55kW) kam by se ten transit vesel dovnitr:)
furt to pojede líp než Avie :-)
ta turbo jede o dost lip, to LT kdyz nalozis tak na dalnici do kopce neni vyjimka i dvojka:) fakt docela ulet:)
koukam muzu bejt jeste spokojenej:)
ale az budou love, tak ja si urcite budu zjistovat cipovani, na me je proste tech cca 95kW, nebo kolik je 115koniku vlastne, malo… do mesta bohate staci, na dalnici taky… ale bedajak clovek chce nekde predjizdet, chce to s rozmyslem…
ale bedajak clovek chce nekde predjizdet, chce to s rozmyslem…
No tak ty voe, předjíždět s rozmyslem to chce snad vždycky ne? :)
no tak to samozrejme woe:D
ale u silnyho auta predjedes daleko bezpecnejc, staci to trochu polechtat a hned se zaradis, ale ze slabym ta doba predjizdeni je delsi, tim padem trochu vetsi riziko… takhle to bylo mysleno…
jasný, já vím, jak jsi to myslel, ale napsal jsi to dost hrozivě :))
Chce to prostě znát možnosti svýho auta :) Já měl jeden čas astru f GSi 2.0 16V 110KW/150PS a myslím, že kdybych si to auto nechal, tak jsem dneska už mrtvej, právě ten pocit, že mám rychlý auto a že předjedu raz dva mě hnal do zbytečnýho rizika.
Ten si pomalu brumlám krajinou se svojí 1.6 oktávkou a jsem spokojenej, traktor se předjet dá v pohodě :)
Dodge Grand Caravan – kolo napřič za přední sedačky. Ani na Monstra nemusím sáhnout. Teď budu kola cpát/rozebírat do Journeyho. ):
Kdyby někdo chtěl Caravana, tak je k mání.
Proc to prodavas?
me tohle vzdycky prijde jako divna otazka. jakoby potenc. zajemce fakt cekal,ze mu nekdo rekne…: „hele, je to uplne v riti, tak to davam pryc a je to i jinak napikacu…“
pokud se nekdo pta jen tak ze zvedavosti, pak ok :)
jinak taky „moznost“ viz fotky :DDD
Ja jsem zvedavej, pac me se to auto libi a premejslel sem nad nim nejakou dobu :-)
ja te chapu, me se taky libi, ale ma malo na TZ. asi se hlavne vyhnout tem italskejm dieslum 2,5l(myslim, ze jsou italsky).
kecam z patra :) spletl jsem si to s voyagerem :)
Je to 2003ka, takže už nastal čas na výměnu. Navíc jsme měli hodně slušnou nabídku na nového Dodge.
Ale v naší rodině s nim panovala spokojenost. Jediné, co se občas sralo byl přidělaný LPG pohon, tam to prostě chtělo každoročně kontrolu. Ale jinak – velké auto, pohodlné, docela to i jelo, provoz na plyn pár korun.
Co sem mel ted v Ameru moznost videt tak novejsi americky auto bych si nekoupil. Zvenku vsechno vypada ok, ale podvozek schnilej po 4 letech naprosto neuveritelne. Nevim jestli pro evropsky trhy jeste ty podvozky nejak konzervujou, ale to co jezdi v Americe to je zespoda vyrezlejsi nez moje Subarko z roku 91
S tím zkušenost nemám, ale je to možné. My jsme měli dva Dodge Caravany různé generace, oba z Ameriky (tuším Kalifornie a Nebraska) a nikde nic nehnilo. (:
Zrovna kdyz sem tam byl tak na tomhle modelu http://www.netcarshow.com/…paper01.htm
prorezly brzdovy hadicky na zadni naprave, byly tak prorezly ze vymena komplet celyho vedeni, doporuceni od servisu to auto cely zahodit (mozna = odvest do evropy) a koupit novy
…a neproháněl ho někdo poblíž Salt Lake City? (:
Tohle ale krátkou verzi jezdil otec jako služebáka/dodávku. Před pár měsíci ho dojezdil úplně, ale žádný problém jaký popisuješ nebyl. Konečná byla převodovka, kterou se vzhledem ke stáří auta už opravovat nevyplatilo.
Ale to už je celkem drahně let, co tohle auto vyráběli. Dnešní „ameriky“ jsou už o nečem jiném.
Ohio, myslis ze dneska jsou ameriky jeste osizenejsi? Je to mozny. Podle me v americe auta nejak neresej, kupujou se tam jak rohliky a tak je k tomu prizpusobena vyroba, proc by delali auto ktery vydrzi 20 let kdyz po 4 letech si koupi novy
Ošizenější. Nejhorší je, jak jim to v době krize stojí nové ve skladech. Po půl roce zbyde prach.
Ale vážně – naše amerika má motor i dsg převodovku od VW, předchozí generace Chryslerů/Dodgů měla techniku od Mercedesu a takhle bych mohl pokračovat u dalších značek. Takhle jsem to myslel.
Mimochodem, vážně si myslíš, že to v Americe chodí tak, jak popisuješ? (: Starších aut tam jezdí stejně jako jinde.
Ty klasicky americky kary ale jeste ted maj ten jejich 3l 6val s 4stupnovou automatikou. Co me prekvapilo je ze tam temer nemaj GPSky, v Cechach to ma temer kazdej a seriove v aute je uz taky celkem bezna a tam ma GPSku jeden z 10.
Samozrejme ze tam jde koupit cokoliv, ale oproti tem klasickejm americkejm autum ty evropsky jsou o dost drazsi. A nejlevnejsi jsou tam asi korejci, protoze tech tam jezdi mrak.
Jasne to si nemyslim, starejch pelechu je tam dost a dost, ale myslim ze k autum maj jinej pristup, teda nejen k autum.
Grand Caravan a nebo Grand Voyager je moje srdcová záležitost, benzin a LPG tuplem. Škoda, že to prodáváš už teď – jsem v zahraničí a ještě chvíli budu…
Jo a díky za to, že jsi napsal „kolo napříč za přední sedačky“, přesně o téhle odpovědi jsem snil :-)
Dokonce i rok 2003 je good…
Až se vrátíš, tak mi zkus napsat email. On ten prodej zase tolik nespěchá, takže bych se nedivil, kdyby ses vrátil a Dodge stál ještě před domem. No a u bajkera by mu bylo dobře. (:
Nahoře někdo psal, že neexistuje auto, do kterého bys dal kolo a zachoval pět míst. Tady to jde.
človíčku podivná, co to tam máš za kolo? To je snad RB! :-) Takže, to by šlo auto i k člověku, co taky miluje RB a ty samý kola by to i vozilo :-)))
Zkus mi prosím poslat více info o autě na mail, ju? Jakou máš představu o ceně, co tam je za LPG a kdo ho dělal, najeto, atd… vždyť to znáš :-) DÍKY
Koncem týdne se vracím domů, tak ti vše pošlu. Pokud vydržíš. (:
Jasně, že vydržím! Já mám času dost a do CZ se ještě pár měsíců nechystám :-)
.
aj do fabie combi po sklopeni zadnych sedaciek dam cely bike.
Uz jsem to daval driv do jineho tematu, ale treba do Hondy Accord 7G Tourer dam silnicku dokonce jenom do kufru a jeste zatahnu roletku, musim jenom sundat predni kolo. Kdyz sklopim zadni sedacky, vleze jich tam urcite nekolik.
laguna combi, 3 kola a tři lidi + rozumná bagáž
Jasně a všechno tam dáš bez rozložení nebo sklopení… ;-)
tři přední kola tam dá a zbytek na střechu, ne?
myslím, že v názvu threadu je slovo rozebírat. Samozřejmě sklopené 2/3 zadních sedaček, pro jednu osobu zůstane a biky bez předního kola a sundané, nebo stáhnuté sedlovky. Otázka 2 minut a není problém.
V názvu vlákna je „bez rozebírání“, takže nevím, proč sem lidi irelevantně píší o tom, jak do malých aut všechno různě poskládájí. Zakladatel vlákna právě nic skládat nebo rozebírat nechce. To už by sem mohla psát Luka, jak do Citroenu C1 taky dala dvě kola.
no já trochu pochybuju, že někdo do auta jenom tak narve 2 kola bez třeba sundání předního kola, nebo sklopení sedadla. Samozřejmě mám na mysli osobní auto. Nebavíme se o transitu, že… :-) ale je to slovíčkaření, takže o ničem. :-)
VW Caddy maxi Life, parádní auto, velikost akorát tak pro tříčlenou rodinu postiženou láskou ke sportu:
http://inzerat.i-bazar.cz/…-tdi-7-mist/
http://www.autoweb.cz/…y-maxi-life/
http://www.auto.cz/…em-trhu-8067
Stačí protože my se vyzávodíme na kole a řešit si mindráky na silnici silným placatým autem je pro zbabělce :-)
Jako kolo bez rozebrání se vleze i do krátké felicie stačí sklopit sedačky tata tak vozí kolo s 21,5 rámem a do pohody :)
pokud nekdo taha kolo ob den,tak musi koupit mensi dodavku typu toho Tecka. na 5–8 vikendu mi prijde zas blbost jezdit po zbytek roku dodavkou. :)
Jezdím dodávkou přes deset let. Mám ji jako osobák a užívám její výhody. Nepřijde mi to jako nevýhoda. Je to o zvyk. Navíc hřeje ten pocit, že tam „to“ místo v autě máš furt)
ja netvrdim, ze to nejde :) jen jeste – ke svemu veku, od auta chci, aby se mi taky libilo :)) a to ani to Tecko v plny by nesplnilo natoz konzerva/polokonzerva nejakeho uzitnaku.
ale chapu te, mam neco „podobnyho“ co do jistoty. jistim se dost kg na TZ :)))
Já chci aby se mi auto líbilo taky :-) a jsem spokojen. Sice je to tuctovka, ale pro mě je hezký.
Ještě mě teď napadl Peugeot 308 SW ten má kufr taky zbytečně velký a navíc dost variabilní interiér.
Vevnitř docela pěkné, ale z venku tedy podle mého děsný hnus :-) Zlatá 307 SW.
Pravda, hlavně zadek je takový rozporuplný. Ale auto se podle vzhledu nevybírá, že jo.
už tu snad chybí jenom www.karosa.cz
Autobusák ti kolo domlátí. (:
:-)
ale zakladatel říkal, bez demontáže sedaček :-)
Tak buď to trochu prodloužit nebo koupit obytňák s „garáží“ na pár kol :-)
Co takle Kia Carnival ? mel sem ji rok a dobry a ted ta nova uz by mela bejt fakt normalne pouzitelny auto, vzhledem k tride za super penize.
Na ježdění s kapelou jsem měl Transita, jezdili jsme v tom i na dovču, 6 lidí a 6 kol se vešlo, na různý koncerty i hodně do zahraničí. Najel jsem v tom desítky tisíc kiláků a krom toho, že se občas něco uplně zesralo, nejčastějc vodní pumpa, tak to bylo zlatý vozidlo :)
Nezničitelná klasika 2,5D, která vydržela dýl jak kastle, která zespoda prostě shnila :)
Na fotce je už v poslední fázi svýho života, když jsme ho s klukama obrousili, vykitovali co šlo a přetřeli válečkem na bílo :D
jo ty motory kastli prezily ve vetsine pripadu.
kastle u těchto typů aut má ten problém, že kdyby měla celá dokonalou protikorozní úpravu, tak je to auto cenově úplně mimo.
mam favorita, bez sklápění sedaček nebo tak něco se mi tam vejde kolo jak silnice tak full – jedine co tak sundam pření kolo (to ty odmítáš, ale vem si do čeho to skládam :-))
já měl formana, tam se vešlo celý bez sundání kola :)
jo jo ale nechtěl bych ho dávat třeba do 120tky :-) fovorit rulez…
120 jsem měl taky, a taky tam šlo narvat dvě kola, trochu rozebraný, když se vyhodily zadní sedačky :)
Citroen Berlingo ročník 2009. Zvednu zadní dveře, plato co kryje kufr vyjmu a složený ho vložím na zahrádku, kterou mám uvnitř vozu ( vnitřní zahrádka na převoz liží prkna nebo vesel a podobně). Prostřední sedák vyjmu, dám ho do kufru a do vzniklé mezeri dám celé své kolo aniž bych ho rozebíral. Ženuška sedí ve předu a dětičky na krajních sedačkách. A už jedem jako celá rodina.
Ani nevím, že nějaká vnitřní zahrádka existuje! Můžeš to prosím vyfotit? A dělá se něco podobného i do staršího modelu??
Vyfotil jsem to. Snad se mi to sem podaří dát.
Člověče, tohle je luxus! Moc díky!
Opel Vectra B caravan … když sklopím větší část sedáků – převezu nerozdělané kola a 3 lidi k tomu … ty kola tedy jen 2 :-) – padtřičně proložené nejakou dekou mezi sebou… při sklopení sedáků sice není procha úplně rovná ale přespat se tam dá taky … opel Omega má ten kufr ještě větší !
ty offroady pres velke vnejsi rozmery jsou uvnitr docela malicky…
Tenhle zrovna ne. Když vyndáš ty dvě boční sedačky, tak se tam kola napříč vejdou. Kámoš ho měl (nedávno ho zrušil trojnásobným kotoulem a jemu se nic nestalo) a kola tam normálně dával na stojáka napříč kufrem.
do čeho ? Chrysler Voyager velký a nesmrtelné auto a v bazaru za pár korun . JE to obývák na kolech :o)
Nova verze je super. U starsich verzi z meho pohledu jedna nevyhoda – zadni lavice jsou myslim vcelku a tudiz se budou blbe demontovat nebo se musi ponechat cela…
Môj šéf vozí dokonca 2biky vo forde c-max,hovorí,že nemá problém
Nastojato, nerozebraný..? To bych spíš věřil, že se takhle vejdou 3 biky do S-MAXe a 3 lidi.
Díky všem za příspěvky K TÉMATU i za přiložené FOTKY. Rozhodně mi to pomohlo v rozhodování a také rozšířilo obzory.
Škoda jen, že jsem se k těm podstatným a důležitým informacím musel prokousat přes tunu odpadu a plev, který sem nasázeli ostatní :-)))