• Lukster

    Mám dotaz trošku z jiné strany – nevíte někdo jaký způsob převozu kol na autě má nejmenší vliv na spotřebu? Ve Velu totiž psali, že nejlepší to je za autem, jedno jestli na zadních dveřích nebo na tažném zařízení, jenže někde jsem četl, že právě na tažném zařízení je to nejhorší, že se zvedá spotřeba docela dost – tuším min. o 2 litry… Mám trošku vyšší auto (ford fusion) a na střeše by to bylo už hodně vysoko… Zatím nemám ani příčníky ani tažné zařízení, takže investice by to byla přibližně stejná… Typ nosiče na zadní dveře (prý to je to nejlepší z hlediska spotřeby) zase nejde na mého forda sehnat… Díky za postřehy…

    Anketa: Jak převážíte kolo?

    48x
    51%
    28x
    29%
    0 0
    • vlkouš  

      pouzival jsem stresni nosic pro 3 – 4 kola. vyrazne zvyseni spotreby jsme nepozoroval. spis mi vadil aerodynamicky hluk, pri jizde u kraje vozovky neustala obava o zasahujici vetve a dost casto zadelana kola pri nahlem desti a blate. tak od urcite doby vozim kola vetsinou uvnitr, na delsi cesty vzdycky uvnitr. v.

      0 0
    • jecnak  

      Mam odzkousene, ze 4 kola na zahradce zvednou spotrebu o 1–3 litry, zalezi jak rychle jedes. Navic je potreba davat pozor na vetve stromu, velky aerodynamicky hluk, vetsinou nejde otervrit stresni okynko. Na pristi sezonu kupuju nosic na kouli.

      0 0
      • Jirik123  

        taky je potreba davat pozor na nizke mosty.. (osobne otestovano)

        0 0
      • jecnak  

        Trvalo mi to teda trochu dyl, ale mam objednane tohle www.chwhite.btinternet.co.uk/…_strada.html

        0 0
        • McBlacky  

          to vypadá super

          0 0
        • sosacek  

          Počítal jsem dobře 8000? to je asi blbost co..?/klasika thule pod 12 nejde v zákl.verzi.

          0 0
          • jecnak  

            Ja to tam neobjednaval. Objednal jsem si ho v CR za 11300,– kvuli zaruce.

            0 0
          • jecnak  

            Tan odkaz je kvuli detailnim fotkam, ktere jsem nikde jinde nenasel.

            0 0
            • kankrlicek  

              Jak je řešená SPZ? Mám nosič na kouli a tam je číslo přendávací. Tady je to taky tak?

              0 0
              • jecnak  

                Cislo je prendvaci. Mozna to ale vyresim 3. SPZ. Sice to neni schvalene, ale bezne se to tak vozi.

                0 0
                • sosacek  

                  Běžně se to vozí,ale POZOR podle novelizace vyhl.za to teď lze uložit pokutu až 30 000Kč!

                  0 0
                  • jecnak  

                    Ja vim. ALe precvakavat znacku je pakarna, navic ji spousta lidi ma pridelanou na srouby aby jim ji neukradli…

                    0 0
                    • sosacek  

                      Taky vozím 3značku/samo-domo/,mám ji provrtanou 2mm vrtáčkem včetně plast.držáku a zajištěnou samozatahovací PVC páskou.Proti vypadnutí plně dostačující,když ti to někdo bude chtět ukrást tak stejně nemáš šanci..

                      0 0
                    • Honza729  

                      Za tricet tisic se znacku prendavat nevyplati, to celkem chapu..... :-)))

                      0 0
    • Kubiczech  

      Abych upresnil svoje hlasovani: kdyz jedu sam, davam kolo dovnitr. Kdyz jedeme dva, tri, tak bud dovnitr (kdyz se mi chteji tahat sedacky), anebo dozadu na tazne zarizeni. Pri vice lidech jasne dozadu. Muzu to porovnat s prepravou na strese a musim uznat, ze je to lepsi. Zadne obavy, temer zadna omezeni. Po prvni jizde uz ani nekontrolujes. Co me vadi je, ze se vse musi povolit a odklopit, to kdyz chces do kufru.

      0 0
      • Michal.J  

        A nebojíš se o to kolo? Přece jenom je to taknějak víc na ráně.

        Jo, hlasoval sem omylem že vozím kolo za autem na tažném zařízení, to neplatí, chtěl sem se akorát podívat kdo to tam vozí a uklik sem se:-)

        0 0
        • Kubiczech  

          Ani bych nerekl, ze je to vic na rane – vetve bych videl jako daleko vetsi nebezpeci, tedy pri prevozu na strese. V kolone nejake lehci tuknuti, jak psal nekdo vyse, to podle me ustoji taky. Vetsi rana znamena kola na odpis, to je pravda. Ale pri takove rane by kola ze strechy mozna taky odletela a nezajistene kolo uvnitr by te prizabilo.

          0 0
      • sosacek  

        Mám český nosič a jde sklopit bez demontáže kol,pohodlný přístup do kufru!Značkové zahraniční jsou většinou také sklopné-ale drahé..

        0 0
    • chodec  

      Z hlediska čistě spotřeby je určitě nejlepší vozit uvnitř. Sám vozím kola na zahrádce neb do sedanu se mi moc nevejdou i kdybych chtěl. Každopádně na střeše se mi spotřeba zvedá o nějakej cca necelej litr na okreskách – na dálnici asi i o trochu víc. přesná aerodynamická měření nemám, ale pokud bych si měl vsadit, tak bych řekl, že hlavně u kombiků by byl odpor menší s kolama na kouli za zadním čelem než nahoře na střeše. Nejak si neumím představit, že kolo schované z větší části za kombíkovým zadkem, kde je obtékání stejně turbulentní jak blázen by nadělalo víc aerodynamické paseky a odporu než když je vystavené celou plochou s příčníky na střeše, která je z hlediska obtékání vzduchu poměrně exponovaná.

      0 0
      • Lukster  

        Já aerodynamice taky moc nerozumím, ale někde jsem slyšel, že hodně důležité je, jak se uzavírá vzduch za autem, takže pokud se uzavírá za autem a pak do toho ještě příjdou ta kola, tak to může auto tahat zpátky jakoby za zadek a tudíž brzdit… Ale samozřejmě se můžu mýlit…

        0 0
        • chodec  

          to si slyšel celkem správně. Nicméně právě u většiniy kombiků je aerodynamika zadku tak jako tak mizerná, takže moje úvaha směřovala směrem – zhoršení už tak špatné aerodynamiky kombika na zádi nebude mít snad tak výrazný vliv jako zprasení doposud celke fungující aerodynamiky střechy. U sedana to ale může být už o něčem jiném. Ale tohle by opravdu chtělo nějaké seriózní podklady – takhle můžeme spekulovat donekonečna – nemá někdo něco hmatatelnějšího ??? Třeba alespoň rozdíly ve spotřebě u stejného kombika s kolama na střeše a na kouli.

          0 0
        • jiral  

          Jeden známý vozí kola na kouli za autem. Pro první jízdu si z krycí plachty ušil vak na dvě kola. Proti prachu. Po cca 80 km hodil ten vak do popelnice, protože si myslel, že za sebou táhne padák. Auto vůbec nejelo. Jak tam zůstaly jen ty kola tak se jelo v pohodě. Takže na tom obtékání vzduchem něco pravdy bude.....

          0 0
    • jiral  

      Mám shodou okolností stejné auto a vozím kola zásadně na střeše. Na autě mám original příčníky a používám dva nosiče Thule 561 – uchycení za přední vidlici. Je to spolehlivé uchycení a snižuje to i výšku a tudíž i spotřeba nebude tak veliká jako „klasické“ držáky kol. Změřené to ale nemám. Ale jízda je určitě lepší, než když máš na střeše celý kola. Dřív jsem takhle jezdil. Přední kola dávám do ochranných vaků a do kufru. Bacha – v techničáku od Fusiona je zatížení střechy jen 25 kg – pro modely bez ESP (to je většina). Tedy na střechu můžeš dát tedy jen dvě kola. V případě havárie Tě může pojišťovna nechat na holičkách. A věř, že pojišťováci se chytají každé maličkosti.

      0 0
      • MaPa  

        Můžu pls vědět co používáš za ochranný obaly, pokud to teda nešila manželka :-) ? Ď.

        0 0
        • jiral  

          Používám Scicon Single Wheel Bag – 550,– Kč. Dováží je Progresscycle. Zapnout jde i Schwalbe Racing Raplh 2,25". Se širší pneumatikou bude asi problém. Jinak zpracování a materiál jsou bezvadný.

          0 0
    • petryk  

      Vozím na střeše 2 – 3 kola, mám taky Fusiona, v techničáku mám zatížení střechy 55 kg. Vše bez problémů…

      0 0
      • jiral  

        Pravda – v techničáku bude nosnost střechy asi těch 50kg. Ale na originálních příčníkách je na žlutém obrázku kotvících plechů nosnost 25 kg – pro modely bez ESP. V servisu mi na to taky upozorňovali. Vím, že střecha to v pohodě unese. Jde o to, že s „klasickými“ nosiči kol přece jen posuneš těžiště o něco výš a výrobce se jistí pro případ havárije při extrémní jízdní situaci. Elektronické řízení tuhosti podvozku pomůže při projíždění zatáček

        0 0
        • MaPa  

          A není to 25kg na příčník? Já jen že u Renaultu je to podobně (35+35=70).

          0 0
          • jiral  

            Ne, nosnost je 25 kg celkově. Pro jistotu se doma podívám jak je to tam přesně, ale vím, že mě forďáci na tohle omezení upozorňovali.

            0 0
            • Lukster  

              jj, máš pravdu, taky jsem si toho všimnul, bez ESP je to max 25 na celou střechu… Sice mám max. výbavu, ale bez ESP (ještě před faceliftem)… Ach jo… Ohledně té aerodynamiky jsem to snad viděl v telce… A pamatoval jsem si to celkem živě, protože jak to vyšlo ve Velu, tak mě hned trklo, že tam neříkají zrovna pravdu, že je jedno, jestli je to na kouli nebo na dveřích… A nenabízeli ti ve Fordu nějaký nosič přímo na zadní dveře?

              0 0
              • Jirik123  

                myslim, ze kola tam v klidu vozit muzes, jen nesmis tolik rezat zatacky:-)

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • goofy  

      Kdyz jedeme do dvou nebo trech lidi, tak vozim kola v kufru. Jinak na strese. V zadu to neshledavam jako moc prakticke. Uz jenom kvuli pristupu do kufru.

      A kola na strese a strasny problem (jak to tu od nekterych vyznelo) s vetvema? A vy matee co za auto? To mate auto s kolama vetsi nez kamion, ze Vam tak strasne vetve vadi? Beru to pri nejakych prujezdech do dvoru nebo tak, ale vetve podel cesty? Kdyz je to aspon trochu frekventovana cesta, tak jsem jeste nikdy nemel problem, a kdyz je to opravdu nejaka polnacka, tak neni problem si dat pozor.

      Nevyhody kola na strese jsou dle me hlavne bocni vitr, krapet zvyseni spotreby, no a samozrejme na kola leti trochu bordel z cesty U kol vzadu je hlavni nevyhoda pristup do kufru, pak tam na ne jde vic bordel z cesty, dle me, a samozrejme spotreba. Kola uvnitr neovlivnuji spotrebu a jsou v suchu, ale zase muzou zaspinit interier a omezujou vyuzitelnost, pokud clovek nema dodavku.

      0 0
      • blue  

        zašpinění interiéru se dá dost snadno řešit třeba velkou dekou

        0 0
        • goofy  

          Jo to jo, ale ne uz to vyuziti. Ikdyz mame felinu f kombajnu, tak proste 3 kola 3 lidi je prakticky max, aby se to nemuselo moc rozebirat (jenom predni kolo). Ideal tak 2 lidi 2 kola. Takze nez slozite kola skladat, je hodim radeji na strechu a jedu dom (vlezou se 4 kola/lidi).

          0 0
    • stan.zak  

      Máme taky Fusiona; problém kde vozit kola řešit nemusím, protože pokud kola vezeme, jsme s přítelkyní jen dva, čili kola jsou v autě, samozřejmě připevněná – zajištěná proti pohybu. Tři kola/lidi se ještě pořád dá, do Itošky by se nám ale takhle cestovat nechtělo :-) Pár fotek je tady: moje.auto.cz/pi­lotpilot/fusi­on-1–6–16v.html Jinak, všechna řešení mají pro a proti, bych volil nosič na zadní dveře, už jen protože není potřeba nic dalšího než ten nosič. Kamarád (viz foto) ho kupoval pod 200 €, mám za to, že i na Fusiona prostě pořídit jde :-)

      0 0
      • De.Fly  

        ja jsem koupil na focuse thule freeride a je to pohoda,rychle upevneni,akorat je kolo dycky cely od musek,pri rychlosti do 100km/h to trochu huci,ale pak uz nic:-))do auta se mi nechce cpat kolo od blata…

        0 0
      • Vrci  

        já mám caddy (auto na vložené fotce nosiče) a kola vozim uvnitř. 2+2 neni třeba nic upravovat, 3+3 je už třeba vyndat přední kola. Mám i nosič kol na střechu (z dob kdy sem míval Polo), ale ten jsem už dlouho nepoužil.

        0 0
    • bizzon  

      Já to řeším takto. Na záď auta bych je nedal. Stačí se podívat jak vypadá zadní víko kufru a to samé budeš mít na kole. Na střeše je „čistěji“ vidlice a řazení snadno ochráníš. Bohužel spotřeba o 2 litry nahoru. Ale jestli nejedeš do Bulharska tak se to dá :-)

      0 0
      • Motyll  

        Kdyz vezu jedno nebo dve kola tak strecha neni problem. Ale po zkusenosti z letoska s cestou ve 4 a 4 kola na strese vazne uvazuji o nosici na kouli. Spotreba sla rapidne nahoru a kdyz mi PP v Rozvadove ukazoval 10.5 l/100 km tak jsem myslel, ze je polamanej :(

        0 0
        • Honza729  

          To je fakt. Ja jsem problem vyresil tak, ze proste s kolem jezdim pomaleji a koukam na pal.pocitac na prumer, ktery drzim stejny jako bez kol. Proste vyjedu drive, cili ten prumer drzim i za cenu o pul hodky delsi jizdy. Da se to.

          0 0
        • Paja  

          0 tom uz sme se bavili na Buku, podle me u tech kol na strese hodne zalezi jak rychle jedes, loni cestou na Drtice – 3 kola na strese a narust spotreby nebyl vic jak litr, takze urcite ne pres 6l/100km (octavia 1,9 tdi) spis jsem byl prekvapenej, ze to bylo min nez jsem predpokladal, ovsem bylo to pri rychlosti 100–110kmh. Predloni jsme jeli do Provence – 4kola na Fabce a narust spotreby taky nebyl nijak velkej (rychlost stejna 100–110kmh).

          0 0
          • pepek  

            No jo, ale to pak riskuješ, že usneš nudou, nebo do Tebe někdo napálí zezadu. Taky musíš furt zalízat do pomalýho pruhu a to je otrava.

            0 0
            • Paja  

              Musis si lip vybirat spolujezdce, aby ses nenudil:o)

              0 0
            • assassin  

              pepek: no zalizat do pomalyho pruhu je totiz dane zakonem, i na dalnici se jezdi vpravo jako vsude jinde, levej rychlej pruh je pro predjizdeni… coz si nekteri kteri jedou rychleji nemysli a tak jedou celou cestu v levym… coz mi celkem vadi…

              BTW: muze se jet i ve vice pruzich, ve meste, jizda v pruzich a tusim kdyz je dalnice zaplnena – zuzenim treba.....

              0 0
              • Honza729  

                Taky jezdim porad v levym. Na D1 je to takrka nutnost. Pravy je od kamionu zdevastovany.....

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
          • assassin  

            to zalezi vzdy i bez kol… odpor vzduchu totiz roste se ctvercem rychlosti… pro jizdu dvojnasobnou rychlosti neni potreba 2× takovej vykon -tzn 2× takova spotreba … ale 4krat…

            0 0
            • Paja  

              To je samozrejme pravda, jde ale o to, ze pri te „rozumne“ rychlosti neni rozdil ve spotrebe tak dramatickej.

              0 0
              • jecnak  

                To hodne zalezi na vykonove rezerve motoru a na zprevodovani.

                0 0
                • Paja  

                  Bylo by to logicky, ale i tou Fabkou (1,4 benzin) do Provence to zralo min nez jsme cekali.

                  0 0
                  • jecnak  

                    To je kolik? 8, 10? Ja mam prave zkusenost, ze ve 4 lidech + 4 kola na strese ve Felde bezne za 8–9 pri 110. A to jeste nesmi foukat proti.

                    0 0
                    • Paja  

                      Cisla uz si nepamatuju, jsou to 3 roky zpatky. Myslim, ze jsme predpokladali, ze to bude zrat 8–9litru a bylo to min, rekneme kolem 7?

                      0 0
                    • Paja  

                      Teda kolem 7 spis kolem neco nad:o)

                      0 0
                      • pepek  

                        Tak skoro sedm mívám s nafťákem a bikem uvnitř. Přidej :-)

                        0 0
                        • Paja  

                          Nevim, nebylo to nase auto, temer jiste ale muzu rict, ze pres 8 to nebylo… Muzu slouzit jen cislama z nasi octavky, plny auto ted v zime na lyze, 4 lidi, rakev na strese – 5,2 l. Predloni na Drtice 3 lidi, 3 kola na strese, pravda min bagaze, Splinta s Martulou si z uspornych duvodu nevzali karimatky a spacaky:o) – tusim 5,5 l, ale urcite pod 6 l.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
            • Pablo  

              No tohle je dost zavádějící, když vezmu přehnanej příklad 45kmh a 90kmh, tak spotřeba určitě nebude 4× :) Těm co nevěří spotřebám jen o málo vyšším, evropa několikrát projetá s 3 bikama na střeše, 3 lidi, narvaný auto věcma, 2 různý auta (1,5l a 2l benzín) a u obou rozdíl spotřeby litr proti jízdě bez kol a bagáže (rychlost 110–120), spotřeba 7, normálně 6, respektive 7 a 8 u dvoulitru.

              0 0
      • Honza729  

        Bizzone, ty navleky na riditka spojene se sedlem jsi sehnal kde ?

        Dikes Honza

        0 0
    • Zerocool  

      dozadu mi to nepříjde moc praktické, nemůžeš se dostat do kufru, pokud nemáš např. offroad, který otvíráš do boku. Vozím na střeše a zvýšenou spotřebu jsem taky nějak výrazně nepociťoval, a to si myslím, že s tím jezdím rychlostně na hraně.

      0 0
      • Kubiczech  

        Tohle je jeden z velkych omylu. Do kufru regulerne muzes, teda kdyz se bavime o drzaku pripevnemeu k taznemu zarizeni.

        0 0
        • Zerocool  

          Tak šel pokrok dopředu. A jak??

          0 0
          • martt  

            Ja som to videl na mondeo kombi kde som si to nechal predviest.

            Odpojis hore take pasky, uvolnis zovretie gule a cely nosic sa da sklonit tak daleko, ze kufor sa dal otvorit.

            0 0
        • blue  

          asi jak u kterýho auta… u vita jsme zadní dveře neotevřeli ani po sklopení nosiče

          0 0
          • Kubiczech  

            To je prava, cim vyssi, tim horsi. U naseho Grand Caravanu/Voyageru to jde be problemu, takze si myslim, ze to u vetsiny kombiku a MPV pujde v pohode.

            0 0
          • jerrry  

            mam Thulackej nosic na kouli a s kufrem neni problem – ten nosic jde sklopit i s kolama, takze se kufr da otevrit. Ale – otevira se nahoru, takze to jde. Pokud nekdo zadni vrata otevira ven (tedy panty na boku) tam to muze vadit. Ale opet, zalezi na autu – pokud jsou zadni vrata rozumne deleny, pujde otevrit aspon ta mensi cast.

            0 0
          • rock  

            Vito není osobní auto, Vito je náklaďák; a mimochodem, proč u Vita kola venku, vždyť je docela velký. Kolik vás jelo ?

            0 0
      • jerrry  

        psal jsem to niz – zadni vrata oteviram nahoru (ML) a se sklopenym nosicem se to bez problemu mine. Naopak u Patrola by ty vrata asi neprosly.

        0 0
    • Lukster  

      No a používá někdo nosič na kouli typ Meda 2 od polského výrobce?Díky za zkušenosti…

      0 0
    • gumid  

      Používám na Oct. Combi II, protože nemá tažné a podélné střešní lyžiny, dovnitř kvůli přepážce a velikosti biku XL nelze, nosič na zadní dveře, konkrétně Thule 9106 " ClipOn High". Je na dva kousky biku. S koly nejdou otevřít zadní dveře, bez nich jen s nosičem ano. Manipulace s ním je rychlá a je-li prázdný, lze „složit“ tak, aby kopíroval 5té dveře. Bike drží dobře, spotřeba neroste nijak závratně-max do 1 litru – zpočátku nezvyk hlídat v zrcátkách přesahy biku ( holt XL velikost ).

      0 0
    • sosacek  

      Mám český nosič na kouli a plná spokojenost.Na spotřebu nemá vliv,vzduch.kapsa za 5tými dveřmi je dost velká na 2kola.Sklopný je též a vše je uzamykatelné..Také mě dostala cena 5000 a celkově ucházející zpracování..

      0 0
      • Svět videa  

        český nosič???

        0 0
      • jecnak  

        Myslim, ze to jsou Polaci. Zpracovani je ale spis neuchazejici. Za tu cenu je to ale urcite dobra alternativa ke koupi pricniku a 2 nosicu.

        0 0
        • sosacek  

          To myslíš špatně,ani poláci ani zpracování..Není sice v duralu,ale jinak nerez a docela perfektní práce.Než začneš něco čochtat tak se nejprve informuj..

          0 0
          • jecnak  

            No videl jsem ho nazivo a fakt hruza, ale asi mame kazdy jine predstavy. Jinac z nerezu neni urcite, je chromovany.

            0 0
          • jecnak  

            Jinac ale za tu cenu je fajn. Ja si ale ted uz hodne vybiram, protoze mam s nosicema spatny zkusenosti.

            0 0
            • sosacek  

              No tak dobře :) – nerez U držák,pochr­omované držáky pneumatik aj.součástky,kad­miované spodní nosníky../kostka na kouli závěsu černá vypalovačka/

              0 0
    • rock  

      Nelíbí se mi, že veškerá špína jde na kola. Raději buď uvnitř nebo (když to nejde) na střeše. Spotřeba … asi záleží, co máš za motorizaci a kolik toho povezeš. S 1–2 koly na střeše se mi (pokud vůbec) pohnula v řádech dl, víc kol jsem nevezl tolikrát, abych vysledoval něco konkrétního (ale je pravda, že se 4 kolami na střeše už jsem si připadal jak s otevřeným padákem, tak se to asi projevilo i na spotřebě).

      0 0
      • honza.hk1  

        jo, taky jem to řešil a utekl jsem od toho. Kámoš to vozí na kouli a má nosič thule. Je to opravdu super, ale za 11tis. už by to mělo být ok :-). Také jsem to chtěl původně na kouli, ale nakonec jsem zvolil střechu. Jen chci koupit držáky od Thule tuším Raider 951. Příčníky jsem pořídil thule a nosiče chci tyhle proto, že se ovládají od spodu, tedy nemusíš to dotahovat na rámové trubce, ale dole pákou. Máme Forda C max a přece jen je to vyšší a tak když tam dáš příčníky a na ně držáky,tak je to celkem vysoko. Neuvažuje te někdo o koupi držáků Thule? Našel jsem se za cca 2200ks, ale při 4 ks jsou za 1900,– není to moc, ale dobrých 600 na 2ks. Chci dva, tak kdyby jste někdo uvažoval můžeme je koupit s drobnou slevou.

        0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Kamarad se inspiroval busama verejny dopravy, a pouziva nosic na zadni dvere povesenej na predku (minibus Toyota Hiace). Vypada to teda dost hrozne (2 kola vepredu, 3 a prives na hromade na strese). 5 deti je holt orisek. Skoda ze nemam foto.

      0 0
    • Frankie  

      Nevozite nekdo kola za autem na vleku? S plachtou nebo bez?

      Kdyz vidim kamarady s detma – kombik narvanej po strechu vecma, na strese kola a nejlepe jeste kocarek apod… proste zadny auto neni dist velky :), tak si rikam, ze by ten vlek mozna nebyl spatnej. Udelat do nej nejakej drzak, nasvihat tam 4 kola, mezi ne jeste nejaky kramy a hura na dovcu :)

      0 0
    • dancing dog  

      v Hyundai Accentu sem vozil kola na střeše, te´d mám matrixe, ve dvouch se vejdou kola v pohod dozadu…taky kdoby dával příčníky a nosiče a na to eště kola tak vysoko? To už by bylo na štafle… s jízdou s kolama na střeše sem nějaký problémy neměl, chce to prostě moc nespěchat…

      0 0
      • rarášek1  

        jj, taky se mi to víc líbí vevnitř. www.bike-forum.cz/…foto_big.php?…

        0 0
        • dancing dog  

          co je to za auto? Mě se do matrixu vejdou 2 jen bez předního kola, s ním jen jedno…

          0 0
          • rarášek1  

            Dacia Logan MCV, bez předního kola se tam vejdou 4, sedačky se nesklápí, 6 se tam dá naskládat ale to se už musí odělat i zadní. Samo sebou sedadla zůstavají na místě.

            0 0
            • dancing dog  

              to je ten s ocelovou deskou pod olejovou vanou..ten, co na něj v německu čekali přes půl roku? docela slušnej kufr .-)

              0 0
            • Frankie  

              Jako hodne o tomhle velkem aute pro chude :) uvazuju…

              Prave jsem si rikal, jestli se tam ta kola takhle nastojaka vejdou… jak mas vysokoy vidlice, veslo by se tam i kolo se 100mm (vyska zeme-riditka cca 100cm…)…

              Koukam, ze ty snad ani nezandavas sedla???

              0 0
              • rarášek1  

                Pro chudé za 385 +DPH :-( Vidle jsou 80 a sedla nezandávám, neb díky chemoprénu už ani nemůžu. Moje výška 189 cm ;-)

                0 0
                • Frankie  

                  No asi nejaka vytunena verze :) Za tech 199tis, co reklamujou v TV asi dostanes jen peknej pelech, co?

                  No kazdpopadne pokud tam pri vysce 189cm das kolo bez zasouvani sedla, tak to potom s vidlici nebude vubec problem…

                  Jak jinac, spokojenost s autem? Jakou mas vybavu, motor atd? diky. FV

                  0 0
    • xetron  

      s tatkou jsme řešili podobny proble na BMW X5 protože jako neodbytny syn musim mit kolo všude sebou a nakonec je to na zadnich dvěřich…Při dalši příležitosti nafotim. Vlezou se tam celkově 3 kola dveře se oteviraji pohodlně a uchyceni taky pohodove… Na střechu jsme to nechtěli protože si neumim představit jak bych tam lezl a upevnoval to ikdyž už jsou spouštěci mechanizmy tak či tak odpor vzducu⇒ větši spotřeba, tažne nemame a jelikož BMW nabizi ještě možnost na ty dveře tak jsme zvolili tento postup.

      0 0
      • Gad  

        On někdo s BMW X5 řeší spotřebu? Si děláš kozy ne?? :-)

        0 0
        • dancing dog  

          :-))

          0 0
        • xetron  

          spiš kontroluje no. Ale dalo by se říct že tatkuv společnik ji hodně řeši protože firma proplaci třebas 9.4 l/100 Km a on pod 10 nejezdi…

          0 0
    • tom xtr  

      Pokud to jde (1 – 3 lidi ve voze), vozím kola raději uvnitř kombi. Nejlíp se mi osvědčilo dávat kola nastojáka proti sobě tak, aby zabraly co nejmíň místa. Aby se kola nemlely, používám jakýsi upínáky namontované na desce – foto viz níže. Možná tento typ ocení někteří majitelé kombíků. Při manipulaci stačí jen vyhodit přední kolo a upnout za vidlu. Přípravu včetně zasunutí do vozidla zvládne člověk sám.

      0 0
      • tom xtr  

        Foto upnutí.

        0 0
        • Lišák  

          Ten držák „xport“ jsi koupil kde? Tento způsob uchycení kola v autě se mi líbí.

          0 0
          • tom xtr  

            Je koupenej v U.S. Pokud se pamatuju, tak cena byla cosi kolem 10 USD. Je to ale tak primitivní, že nevěřím že by to tady někdo nedokázal vyrobit. V obchodě jsem u nás ale něco pro tenhle účel zatím neviděl.

            0 0
            • rarášek1  

              Tu volovinu mám v autě ze staré osky, rychloupínáku a dvou vinglů. Dokonce tam mám 4 vedle sebe. Podobně se řeší oddílové nosiče na střechy aut.

              0 0
              • tom xtr  

                To´s to sem nemohl dát dřív? Nemusel jsem pro to až do států :)

                0 0
      • tom xtr  

        Foto upnutí 2.

        0 0
      • tom xtr  

        Samotný bazmek upevněný na stabilizační desce.

        0 0
    • Lišák  

      Co si myslíte o tomhle? Je to hodně primitivní, ale když by se kola na styčných plochách proložila třeba izolací na potrubí a celé se to stáhnulo gumicukama?

      0 0
    • honza.hk1  

      ve fordu C-Max máme po sklopení zadních sedaček v podlaze orig. zámky pro držáky vidlice. Takže ve dvou dkola zcela pevně do podlahy. Jinak kola na střechu. Přece jen C-max je MPV, takže střecha trochu vyšší a je to znát i na hluku…trochu o těch kolech je vědět,a le človek s tím stejně nejede 200 :-), takže pohoda. Spíš jde o držáky než o způsob. Aby to bylo bezpečné pro auto, kola i lidi okolo. Dřív jsem vozil na Fábii příčníky Picola (bez problémuů, jen trochu horší montáž) a držáky Hakr, hliníková lyžina pro kola a ocelové držáky rámové trubky. Ten kontakt hliník x ocel dělal děsný zvuky v autě. Děsně to skřípalo. Takže se to muselo stále dotahovat na krev. jak na to člověk zapoměl, tak to bylo znova. Nyní mám vše od Thule a je to pohoda.

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      Taky ted resim tenhle problem. Nosic na kouli se mi zda jako nejlepsi reseni. Zatim vozim kolo v aute (Citroen Berlingo) ale zapraseny po zavodech se mi dovnitr nechce davat.

      Uvazuju o tomhle: www.doplnkynaauto.cz/…ucts_id/3531

      Jen ta cena :\

      0 0
      • honza.hk1  

        jo, tak s tím nemůžeš udělat chybu. Švagr má podobný od Thule, ale to je už jen o firmě, ale funkčně to bude také bomba a peníze stejné jako Thule. Pokud máš kouli, tak je to super. Já bych musel koupit kouli i držák a tak to šlo na střechu.

        0 0
      • jecnak  

        Zeptej se za mesic, budu vedet vic. Tenhle tyden bych je mel mit.

        0 0
      • jh  

        Skus se podivat na tuto firmu a jejich vyrobky co vím tak bezproblemove. www.eurocontact-vm.cz/…dka_kola.php

        0 0
    • burnout/syndrome1  

      Peguot Boxer střední varinta, 6 lidí,6 kol,,žádný problém,jako uvnitř,ne na střeše .-)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pavlos  

      bracha mi do auta taky cpe kde co posledne motorku

      nemozu najit fotku tak dodam posleze

      0 0
    • www.doplnkynaauto.cz  

      Ahoj,kdybyste měli jakýkoliv dotaz ohledně nosičů kol neváhejte mne kontaktovat.

      0 0
    • endroo  

      Za autem na kouli rozhodne zadny vliv na spotrebu nepozoruju. Navic je to dle meho nejpohodlnejsi zpusob prepravy, na kola celou dobu vidis, nemusis se bat snizenych vjezdu neni dany rychlostni limit jako na stresni nosice. S kolama na strese (kdyz pominu aerodynamicky hluk co dela uz jen sama zahradka – lze ovsem povazovat z vec konkretniho auta a zahradky) sla spotreba nahoru zhruba o ty 2 litry, podle toho kolik kol bylo. Je to logicky, mas vetsi odpor vzduchu. Za autem jsou kola schovana, zvlast jestli mas kombika, nebo vyssi hatchback. Presah do stran je minimalni, rozhodne neni sirsi nez svetla sirka auta (brano vcetne zrcatek). Pristup do kufru se resi sklopenim nosice, u sedanu vetsinou kufr pootevres i v pozici dost nato, abys neco vyndal nebo dal dovnitr. Ja sam za sebe uz bych nic jinyho nechtel.

      0 0
    • Meesha  

      na strechu nikdy!

      BTW: nechybí dneska náhodou někomu jedno?! :-)

      0 0
    • blackjohn  

      tak a ted vám něco řeknu:kola jedině dovnitř!!!dnešní příhoda:mě a spolužákovi vezl kola na střeše auta učitel a když jel po mladoboleslavský dálnici(90km/h), upadlo mu spolužákovo kolo(cannondale jekyll),než ho stačil sebrat,přijela dodávka,bike naložila a už ho asi nikdy neuvidíme.tot vše,dík…

      0 0
      • Meesha  

        ozvi se mi

        0 0
      • navikin  

        Co to bylo za učitele? Nabyl to ten Plachta, etomolog? Na střeše se vozí asi největší procento kol a při té četnosti by se musely po pangejtech válet minimálně desítky, ne-li stovky kol – pokud by to bylo vinou způsobu převozu  a ne rukama nějakého roztržitého učitele

        0 0
      • jIrI___  

        Nepříjemné, to jsem zvědavý jak se to teď bude řešit… :-/

        0 0
    • s c o t t  

      Cs, jak vozíte kolo s lefty na střeše auta, nechci ale ten nosič co se upíná za spodní rámovou trubku.Mam THULE co se musí sundat přední kolo a do toho cannona neupnu. Dík za radu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.