Ahoj, nechcete se zapojit do soutěže Do práce na kole? Pořádá ji sdružení Auto*Mat a jde o soutěž firemních týmů. Registrace je možná do 28. dubna na www.dopracenakole.net.
Všechny zdravím!
Andulka
Ahoj, nechcete se zapojit do soutěže Do práce na kole? Pořádá ji sdružení Auto*Mat a jde o soutěž firemních týmů. Registrace je možná do 28. dubna na www.dopracenakole.net.
Všechny zdravím!
Andulka
Ti zm**i u nás mě akorát šikanujou, že jim zašpiním chodbu od bláta, tyhle stránky mě teda fakt pobavily:-).
Tyve, já četl „Do práce na kole – soulož“
za 20 let budes cist normalne – soutez :D
soulož v práci – myslíš takto?
s automatem jděte laskavě do patřičných míst vážená. teroristy nebrat
proč jsou terroristi?
když se podíváš na ty z mého pohledu pitomé cyklojízdy blokující provoz a beroucí si autaře jako rukojmí, připadá ti to jako forma dialogu?
no tak jistě, je to nátlaková a reklamní akce k dialogu, který probíhá dalších 364 dní v roce za neustálého troubení a vyfukování splodin od těch uzurpovaných automobilistů.
Beru to jako praktickou ukázku toho, jak by to vypadalo, kdyby drtivá většina lidí jezdila na kole, na auta by nebylo místo:))))
Za podobné extrémisty můžu považovat i běžce, kteří si také jednou za čas uzavřou město jen pro sebe… proč neběhají někde na poli??? protože je sponzorem mattoni?:)))
tak ono podiel dopravy v súčasnosti u nás:
letecká? asi:)
nie, je to slovenské námorníctvo intenzívne pôsobiace na dunaji, na liptovskej mare, žilinskej priehrade, zelenej vode, na jazere sviní, nosiciach a zemplínskej šírave
ježíííš, skoro som zabudol na pltníkov a kompu pod strečnom
V zimních měsích, když nejedu do práce na kole a jdu městem od busu do práce, zkusil jsem počítat auta v koloně, která stála a zacpala díky objíždce město.
100 aut. V 76 seděl 1 člověk, v 21 seděli 2 lidé, ve 2 seděli 3 a v 1 seděli 4 lidi.
Taky jezdím sem tam autem, ale kdyby nebylo tolik lenochů, tak to pobralo pár autobusů, nějaký kolo a sem tam auto. Na druhou stranu je třeba říct, že ke stavu dopravy, jaký je dnes, nás nutí doba, kdy není čas na to mít čas…
Ono je to i o dalších věcech. Pokud to vezmu za sebe, tak 12Kč u nás stojí jízdenka na MHD, tedy 24Kč denně. Za to ujedu autem cca 10km. Pokud pojedem ve dvou, je to už i s amortizací skoro jedno, čím jedu. Permanentku si kupovat nebudu, protože někdy potřebuju zajet nakoupit, někdy vemu kolo, někdy po práci odjíždím do pryč. Navíc v zimě pobyt v narvaným trolejbusu, kterýmu za cestu dvakrát upadnou tykadla, třikrát mě někdo šlápne na nohu, a dýchám směs vodní páry a bacilů není zrovna hit. To už radši ta sauna v létě.
A proto jezdím na kole. Ale jak píšu. Dovedu pochopit lidi, co jezdí autem.
Jestli za 24Kč se studeným motorem ujedeš 10km tak jsi bůh! :D
Nechytej mě za slovo. Možná to je 9km. Ale dlouhodobě mám ve městě spotřebu okolo 7,5l/100km, pokud koupím litr benolu za 34Kč, tak to je 255Kč. tedy 25,5 na 10km.
Ale jak píšu dál. I kdyby to bylo jednou tolik, tak si to rozmyslím kvůli tomu, že autem jedu kdy chci a nikdo mi nechrchlá za krk „the best of včerejší Budvar“ :o)
no pak ještě ale musíš připočítat cenu auta, cenu náplní, cenu pneumatik atd.
Nic z toho při cestě MHD neplatíš, si to představujou lidi jak hurvajz válku :)
Ach jo. Tys to fakt dočet jenom k těm deseti kilomerům a teď se toho držíš jak vosa bidonu :o)
psal cosi o amortizaci…
proč ne? to jestli počítám správně tak je to 7litrů na sto.
Hele když vyjedeš autem se studeným motorem, tak než se ohřeje, tak žere třeba 20–30 litrů na 100km ;)
Nesmysl.
ne ne :)
Když jezdím autem v zimě do práce, mám to kousek, motor se ohřát nestihne, ale průměrná spotřeba je pořád kolem 7l. Spotřeba je větší, protože je zapnutý sytič, ale ne 4×.
ja bych rekl, ze to slupne celou nadrz hned po nastartovani ;-)
Jestli tak cucá tvoje auto, pak je nejvyšší čas navštívit servis :)
Když máš plyn tak ještě mnohem méně :) :-*
a z čoho by tie autobusy žili? autá prinášajú bezprostredne len daňami z paliva 1/7 našeho štátneho rozpočtu, kdežto veškerá verejná doprava je dotovaná (mestská dokonca až 2/3 ceny)… takže by sa museli rapídne zvýšiť dane. nákladmi na údržbu ciest neargumentuj, keďtak len dialnic lebo všetky cesty okrem nich by museli byť aj tak, už len kvôli nákladnej, autobusovej a záchranárskej dopravnej obsluhe
přesně, není čas, to je ten hlavní problém.
je jasné, že člověk, který bydlí byť jen 10km za prahou na nějakém poli, kde postavili baráky, pojede do phy autem, protože ani nemá jinou možnost:
takže já pro auta pochopení mám, ale i tak je, nezlobte se na mě, něco špatně. Lidé se v desetitisících stěhují mimo město-do přírody, aby se každý den kodrcali tam i zpět a to kodrcání jim zabírá tolik času, že si stejně nijak neužijí to, že žijí mimo město. Je to takový kolotoč marnosti.
a krom toho tim kodrcánim a všim co s tim souvisí si tu přírodu ničej :) bludnej kruh :))
a kdo toho tvého člověka nutil se stěhovat tam, co jsi popsal? to si všechno měl promyslet předtím. hledáme-li viníka, musíme ke kořenům… tzn. tvůj člověk to už od začátku pravděpodobně takto plánoval
krom toho, 10km na kole ujede i bába s nůší, tak proč na takový vzdálenosti brát auto? to je určený na dlouhý štreky a těžký náklady
zajímavý, že do toho svého „času“ nezapočítáváš čas potřebný na vydělání peněz na auto a jeho provoz …na to ten tvůj člověk evidentně čas má :) a na stání v zácpě nakonec taky
neplést pohodlnost s časem
P.S. to mluvíš jen za sebe, nebo za koho?
edit …jeho „času“
no dyť to říkám, kolotoč marnosti.
A k PS: můj problém to není, já bydlím minutu od nádraží a do práce jezdím na kole, protože mě to vyjde časově na stejno. A i nakoupit kde mám:)
jo, to jsem z toho tvého následujícího příspěvku pochopil
Ahoj, jen pro info – do příměstských vlaků si můžeš od dubna vzít kolo zadarmo. http://www.nakole.cz/…zadarmo.html
Tuhle soutěž kvituji s velkou radostí a jsem jejím účastníkem. Pokud někomu vadí, že dvakrát do roka musí počkat v autě půl hodinky, než přejede velká cyklojízda, nechť se jde po Praze projít v sobotu v pět hodin ráno – zjistí, jak je město bez aut krásnější. Co všechno musíme automobilům obětovat, abychom zjistili, že kvalita života leží jinde? Problém naší společnosti je, že automobilů se nechceme vzdát. Krásně to popsal Jan Stern, když roli automobilu přirovnal k totemu. V takovém případě společnost iracionálně toleruje, že se její členové s pomocí aut hromadně zabíjí na silnicích. Do práce mi to na kole trvá hodinu, s pomocí MHD taktéž hodinu a jízda autem by ze mě akorát udělala línou a pohodlnou veš, žijící na dluh budoucích generací. Vskutku, na kole se ráno výborně nabudím, vyplaví se endorfiny, v práci pak naprostá spokojenost, vše jde lépe, v zimě si pak při cestě autobusem čtu pěkné knihy (to v autě očividně nelze). To nejsou řeči idealisty a romantika, ale zřetelná fakta. Pokud si někdo stěžuje, že kolo by mu bralo čas, tak je akorát neschopen dát si klady a zápory obou způsobů dopravy vedle sebe a učinit z toho závěr, že jízda autem je pouze zdánlivě úspornější. Zdravému pohybu nazdar!
Doporučuji si přečíst mé vlákno na toto téma.
Proč si tito lidé myslí, že v tom autě sedí jenom lenoch co nejede na kole o práce, nebo MHD ?
Proč si neuvědomují, že v těch autech sedí také skuteční cyklisté, kteří tuto problematiku znají, ale rozhodně nebudou nikde blokovat frekventovanou Pražskou ulici.
Proč si neuvědomují, že v těch frontách jsou obyčejní lidé, kteří s tím nemají nic společného, neb je to chyba celého dosavadního systému ? To nyní těžko změní taková-to pouhá provokace.
a když někdo znehodnotí vzduch, kterej dejchaj všici kolem aniž by se jich zeptal, či se aspon snažil, připadá ti to jako froma dialogu? … :)
Ale zase, to dělaj všichni, jinak by sis nemoh ani uprdnout ;-)
ani dejchat, Co2 je přeci skleníkovej plyn :)
S touhle partou taky nechci mít nic společnýho…
pražáci pražákům :)))
osobne nemam tak vyhranenej nazor, ale se zajmem sem si kdysi precetl tohle … http://www.dfens-cz.com/view.php…
Upřímně řečeno, mě je úplně jedno, kdo je Automat, kdo stojí za touhle soutěží i jak dopadne, protože když to není (skoro) nijak hlídaný, prostorů pro machinace je tam podle mě hodně. Ale jestli to 2–3 kolegy přiměje konečně sednout na kolo a taky přijet do práce, a dalšího jezdit třeba o trochu častěji, tak jen dobře, protože ve firmě zjistí, že nejsem jedinej cvok, co je ochotnej jet 25 km do práce. Takže my se asi zúčastníme :-)
já do práce na kole jezdím a jezdit budu, nedělám to pro nějakou soutěž, ale hlavně z důvodu, že je to rychlejší než sockou, i když svýho času jsem jezdil do jiné práce víc jak 60 km (one way) a trošku času to zabralo, nicméně nikdy jsem nelitoval:-).
mě to přijde jako fajn nápad, pokud se toho ve firmně někdo ujme, věřím, že pak víc zaměstnanců do práce jezdit kolmo bude – hlavně pokud mají zázemí – parkování, sprchy a tak
Sama jezdím, hlavně pro časovou úsporu. Hodně na silničce, teďka na bajku – není nad to se ráno projet po pěšinkách v lesíku a dojet do kanclu příjemně natěšen :-)
Jediný skóre, které eviduju, je počet veverek, dneska 3. Počet spatřených veverek, ne přejetých :-)