Doladění drobných komponent u HTčka za 50.000 Kč

214 nepřečtených
  • Michal z Hradce

    Ahoj Všem,

    tak jsem se dočkal slevy na kolo, které jsem si na jaře na první pohled zamiloval – http://jizdni-kola.heureka.cz/…3000-d-2012/ – ale původní cena se mi zdála přemrštěná a tak jsem si počkal a dočkal – ve středu si pro něj jedu a chtěl bych si ho ještě doladit a zajímalo by mě toto:

    1. Velikost:

    Ke svým 190cm/85kg jsem si vybral velikost 21", dělám dobře? Seděl jsem na něm a zdálo se mi OK, ale na jiných velikostech jsem neseděl. Mohu přemýšlet – chtít si vyzkoušet – i jiné velikosti, nebo si myslíte, že 21" je pro mne jasná volba?

    Odkaz na rozměry (geometrii) – http://www.merida.sk/…e_Carbon.pdf

    2. Pedály:

    Spolu s kolem dostanu tyto – http://pedaly.heureka.cz/…-spd-pdm520/ – a tak se ptám, jestli jsou dostatečné, nebo jestli bych si měl úměrně ke kolu koupit lepší? Třeba tyto – http://pedaly.heureka.cz/shimano-pdm540/

    Podotýkám, že nemám žádné zkušenosti s cyklistickými tretrami..

    S tím souvisí i otázka, jestli by pro mě nebyly praktičtejší pedály tohoto „hybridního“ typu – http://pedaly.heureka.cz/…-spd-pdm324/ , abych v nich mohl pohodlně jezdit i v obyčejných botách, nebo ještě lépe tyto – http://pedaly.heureka.cz/…specifikace/ či tyto – http://pedaly.heureka.cz/…specifikace/ , které mě oboje zaujaly svým vzhledem a hlavně kvůli tomu, že jsou oboustranné jak pro tretry, tak pro obyčejné boty – co si o nich myslíte?

    Jde mi hlavně o to, že na kole budu chtít jezdit po městě, v létě k vodě, apod. a nechci stále jezdit s tretrami.. Vím, že je možnost na obyčejné nášlapné pedály nasadit plastové výlisky, které znatelně zvýší styčnou plochu mezi pedálem a podrážkou, ale mám strach, že se jejich drážky brzy ošoupou a budou padat – už kvůli jejich částé montáži/demontáži, nebo to „něco“ vydrží?

    3. Košík na lahev:

    Ke karbonovému rámu si myslím, že bude ladit karbonový košík, líbí se mi tyto (od Meridy):

    1. http://www.cyklosportkvapil.cz/…-mission-MTB
    2. http://www.cyklopoint.cz/…d-469–2454d/
    3. http://www.cyklopoint.cz/…b-500–2450d/

    4. Gripy:

    Originální „molitanové“ mi přijdou obyčejné, přemýšlel jsem o těchto silikonech – http://www.mojekolo.cz/…s-edge-cerna , ale nemám se silikonem zkušenosti a nevím, jestli když se spotím a promočím rukavice, jestli nebudou kluzké, nebo nemají jiné špatné vlasnosti..

    5. Rohy:

    Jsem na ně zvyklý z krosového kola a ikdyž se asi na toto kolo se říditky vlajkového typu prý moc hodit nebudou (říkali mi prodejci), chtěl bych si je tam přesto zkusit dát, tak mi prosím nějaké doporučte..

    6. Blatníky:

    Prosím doporučte..

    7. Pumpička:

    Představuji si nějakou skladnou, která půjde spolehlivě zavěsit pod košík, abych ji nemusel dávat do kapsy, brašny, či batohu.

    8. Tretry:

    Představoval bych si je tak do 3000 Kč a to v černo-červeno-bílé kombinaci, aby ladily s kolem a aby byly na suchý zip + přezka nahoře..

    9. Ostatní:

    Můžete doporučit i různé brašničky (asi si dám pod sedlo), olejíčky, mastičky, nářadí, lahev, apod. :)

    Předem díky za každý názor..

    Michal

    0 0
    • HELLBOY22  

      Brašničky nekupuj určite, to isté blatníky. Gripy kúp Esi Chunky ale viac ľudí hovorí, že ich treba jazdiť s rukavicami aby sa pri spotení nešmýkali. Košík si vyber medzi možnosťou 2 a 3, myslím že ani jedným nič nepokazíš.

      0 0
    • marek_K2  

      Co je dolezite aby velkost biku bola cca 0,56*vyska tvojho rozkroku – tz ked stojis nad ramovou trubkou tak tam mas nejaku volu. Keby nesedela dlzka to uz doladis predstavcom.

      Inac mam pocit ze sa pytas zbytocne na uplne prkotiny.

      Kosik na flasu a rohy si kup ake sa ti pacia kasli na to co kto hovori.

      Z naradia si kup na cesty univerzalny multikluc aby mal aj nitovacku na retaz a torx25, nahradnu dusu a lepenie s montpakami.Kup si rovno aj patku na prehadzovacku.Raz sa mozno zide.

      Pumpicku aka sa ti bude pacit, najlepsie malu teleskopicku.

      Tretry hlavne take ktore ti sadnu na nohy.

      Blatniky si urcite nekupuj.

      Na cistenuie retaze sprej cyklostar, na mazanie olejcek finishline cerveny a zeleny podla potreby(nastu­duj si).

      Pedale, jazdim len platformy takze neporadim – http://forum.mtbiker.sk/…-t29728.html?…

      Uplne si zabudol na tachometer:-) – pockaj si na nove modley sigma http://www.sigma-topline2012.com/en-us a ak nepotrebujes kadenciu tak 12.12 STS vyzera dobre.

      BTW podla toho co pises si na biku uz dlho nejazdil, si si isty ze chces karbonovy kostitras urceny hlavne na preteky a nie radsej nejaky pohodovy fullik 120/120? – na vsetko okrem zavodov je vhodnejsi

      0 0
      • jIrI___  

        Blatníky bych koupil dřív než všechno ostatní, holt v nastávajícím počasí…

        0 0
      • saddik  

        Torx nemusí vůbec potřebovat, pokud má kotouče na CL. Velké otevírací multiklíče jsou podle mě úplně zbytečné, naprosto stačí tohle:

        http://www.bartonicek.cz/…,57,013.html

        0 0
        • Kubiczech  

          Vzhledem k tendencím dávat torx všude bych si ho radši koupil.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • saddik  

            Já to řeším podle toho, co mám na kole. Torx tam mám jediný, a to takový, na který není třeba na vyjížďce hrabat (uchycení hazky k její „mezipatce“, která už jde pak k patce inbusem). V garáži mám pár torxových ořechů a doma velkou sadu kvalitních bitů, takže torxy mít určitě, jen je nevozím s sebou. Vzhledem k tomu, že multitooly jsou svým způsobem spotřebák, tak vozím opravdu jen ten maličký a s jiným kolem bych klidně koupil nový.

            Navíc opravdu nemám rád obří otevírací multitooly ve stylu švýcarských nožíků. S tím prckem, co mám, se navíc krásně nýtuje – velký inbus poslouží jako rukojeť a malý jako klika – oproti situaci, kde je třeba udržet tělo mininýtovačky v ruce nebe a dudy.

            Jinak torxy jsou bezva věc, protože se v malých rozměrech nežvýkaj. Jako ochrana, aby se do toho BFU nemontovali, už moc neposlouží, na to jsou moc rozšířený. Nejradši bych byl, kdyby byly naopak úplně všude místo inbusů 5 mm a menších.

            0 0
        • Alibaba  

          Rozumím dobře Horste? Až se mi nechce věřit, že to (tam všechno je/funguje). ;)

          0 0
          • saddik  

            Vlastně ne, v popisu mají plochý šroubovák, který tam není, a řekl bych, že tam jsou jen dva rozměry klíčů, ale ty stejně nepotřebuju. Jinak tam všechno je a funguje, Pepi.

            0 0
        • ZuzicK  

          Moc pěkný! A ta cena je taky pěkná.

          Já vozím neustále malinký Topeak Mini 6, který jsem dostala kdysi jako dárek – přívěšek :-) Zatím jsem pro své potřeby víc nepotřebovala. K němu vozím pořádnou nýtovačku, protože ty pseudonástroje co jsou na všech nářadích jsou na jedno použití. Tahle slouží i jako servisní, na cestách jsem ji zatím nepotřebovala, jen půjčovala, několikrát :-)

          Pokud potřebuji něco extra, když třeba ladím posez, tak si vezmu separátně normální inbus. Teď mám separátně ten krásný klíč, který váží jak to malé nářadíčko :-) Nějakou náhradu jsem totiž zatím nekoupila.

          0 0
          • ZuzicK  

            Kde je fotka? :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Michal z Hradce  

        Tomu přepočtu 0,56 krát výška rozkroku nerozumím, ale zkoušel jsem to a pár cm vůli tam mám, ale jen hned za špičkou sedla, směrem k řidítkům rám poměrně rychle stoupá a navíc je lehce do oblouku (prohnutý nahoru). Třeba u mého krose 22" tam mám více místa – to je dané i nižší výškou pláště..

        Tachometr možná nějaký bezdrátový pořídím, ale spíš si koupím hodinky s GPS od Suunta, abych je mohl používat i na běh, apod.

        Fulla nechci, k čemu kolem Hradce, navíc investice navíc do pořízení a servisu.. Nejsem žádný máslo, abych musel neustále „pružit“ :)) a rekreační jezdec také nejsem – po silnici na trekingu jsem si už na základce držel průměrnou rychlost kolem 40km/h na trase HK – Vysoké Mýto.. :)

        0 0
        • alinceb  

          rekreační jezdec také nejsem – po silnici na trekingu jsem si už na základce držel průměrnou rychlost kolem 40km/h na trase HK – Vysoké Mýto – zřejmě slušnej oddíl…;) :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • jIrI___  

            Že tě takové věci na B-F vůbec ještě překvapují… :)

            0 0
        • saddik  

          40 km/h PRŮMĚR? To si umím představit jedině jako půl hodiny jízdy rychlostí 30 km/h a následně 10 minut záchrankou při 70 km/h… :)

          0 0
          • Michal z Hradce  

            Od cedule po ceduli jsem to jezdil pod hodinu :) Je to 38km..

            Tenkrát jsem na sobě fakt dost makal – atletika, plavání, cyklistika – od té doby jsem se moc nezlepšil a to je mi 28 :)

            0 0
            • Alibaba  

              Nechci ti kazit iluze, ale vzdálenosti mezi městy se měří na „střed-střed“… Takže si uber zhruba těch 8 kiláků a dostaneš se na reálných 30 km/h ;)

              0 0
              • Alibaba  

                p.s. Abych ti nekřivdil, tys měl asi „kompjútr“, tak jsem to na mapách přeměřil a je to cca 32km – to už by šlo ušlapat za hoďku.

                0 0
                • Michal z Hradce  

                  Je to už moře let, takže už si nejsem jistý odkud kam přesně to bylo (jestli od cedule k ceduli, nebo od babičky k mamince = + cca 5km :) ale vím, že to bylo HK – Mýto a pod hodinu :)

                  0 0
    • saddik  

      2. O pedálech tu zrovna běží jedno vlákno, tak si ho najdi. Hlavně nekupuj ty PDM324. Jsou opravdu na nic. Z ostatních si vyber dle svého uvážení.

      U ostatních věcí si prostě najdi příslušná témata nebo kup, co se Ti líbí.

      Pumpičku používám tuhle , je malá, ale pokud moc nepícháš a máš ji jen jako zálohu, je to OK. Případně bych bral nějakou od Blackburnu.

      Tretry je stejně třeba vyzkoušet, tak obejdi cykloshopy.

      0 0
      • Martin  

        já vozím tuhle http://www.kupkolo.cz/…-mtb_z91979/ a sedí mi. není dvoupístová, ale zas má velký průměr těla, takže 29" bajk s ní jde nafoukat rychle.

        0 0
      • Michal z Hradce  

        K té pumpičce, také mě zaujala kvůli své velikosti. Dočetl jsem se ale, že je u ní autoventilek plus redukce na galuskový a já budu mít galuskový, tak mě zajímá, jestli se na něj také dá našroubovat a jak se s ní pumpuje?

        Tretry jdu vybírat dneska :)

        Díky

        0 0
        • jonti  

          Ta pumpicka neni dobra, je tak mala, ze s ni tu gumu budes foukat nesnesitelne dlouhou dobu jak je mala.

          Staci koupit nejakou uplne obycejnou pumpicku bezne velikosti.

          0 0
          • Michal z Hradce  

            Jenomže tato se mi vejde do brašničky pod sedlo, běžnou velikost tam nedám.. Na defekty netrpím a když už, tak mnohem větší opruz bude výměna duše, než-li její nahustění. Dofouknout mohu doma svojí stávající dvoupístovou..

            Nebo se dá na úchyt mezi rám a košík na lahev, v případě, že bych si chtěl koupit větší a umístit jí tam, spolehnout?

            Díky

            0 0
            • alinceb  

              Na úchyt se dá 100% spolehnout. I samotný úchyt pumpu bez problémů udrží. Můj má navíc pásek na suchý zip, kterým se pumpa ještě zajistí…

              0 0
              • Michal z Hradce  

                No jo vlastně, pásek či gumička to jistí..

                A nemůže se při šlapání nějak plést pod nohy? Abych do ní nenarážel..

                0 0
        • saddik  

          Redukce dodávaná s pumpičkou se při převozu šroubuje do podkošíkového držáku, při použití se nejdřív našroubuje na ventilek a na to pak pumpička, je to úplně v pohodě. Jinak výhodou této pumpy je právě to, že jak redukce, tak pumpa sama je šroubovací, takže na ventilku 100% těsní a pracuje efektivně.

          Když někdo říká, že je moc malá, tak je důležité říct na co. Na pravidelné foukání nebo na závody ano, ale pokud řeším 2–3 defekty za sezónu na pohodových vyjížďkách, tak je mi jedno, jestli kolo foukám 3 minuty nebo 8.

          Existuje i delší varianta přímo s galuskovým ventilem, je tu na fóru o tom už dost dlouhá diskuse.

          http://www.bartonicek.cz/…48,705P.html

          Podkošíkový úchyt těchto pump je opravdu pevný, ani k němu není sucháč, ale jednu už jsem přesto při závodě ztratil a tak jsem sucháč přidal. Jinak žádná rozumná pumpa pod košíkem nevadí.

          0 0
    • snownook  

      Čau Michale,

      zareaguji na bod 1. Sám jsem si pořídil stejné kolo, akorát ne Carbon, ale Lite, měřím 192,5 cm, vážím 86,5 kg. Rám je též velikosti 21" a musím říci, že s ním nemám naprosto žádný problém. Na delších trasách se ukázalo též velice pohodlné.:))

      0 0
      • Michal z Hradce  

        Díky, něco takového jsem potřeboval slyšet :) Ráno jsem se měřil a mám 191,5 cm, takže jsme na tom dost podobně :) Myslíš tedy, že o jiné velikosti, než-li o 21" nemá cenu uvažovat/zkoušet? Ono je to totiž s tou geometrií o dost složitější, než-li jen v rozdílech v délce sedlové trubky napříč různými velikostmi – ostatní rozměry jejímu nárůstu/zmenšení nemusí být mezi jednotlivými velikostmi přímo úměrné – viz. http://www.merida.sk/…e_Carbon.pdf

        Delší trasu myslíš třeba až 10–12 hodin v sedle?

        Díky moc

        0 0
        • snownook  

          O jiné velikosti nemá smysl uvažovat. Já mám teda ještě 21" od Authora na 26er, tak jsem prioritně vybíral stejnou velikost rámu. Když jsem si kolo přivezl dom, tak se ukázalo, že ta Merida je znatelně větší na délce i výšce rámu, než 26er. A jelikož Merida v této řadě Big Nine nabízí rámy 19", 21", a 23", tak ta 21" je nejlepší volba. Prodejce mi sám říkal, že 23" je pro lidi, co mají 200cm a výš.

          Nejdelší trasu na té Meridě jsem jel 6,5 hodin +/- a neměl jsem problém z toho kola seskočit. Myslím si, že dost pomáhá ta Carbon sedlovka SLK, která dost pohlcuje nárazy. Tudíž s 10ti hodinovým marathonem by neměl být problém :)).

          0 0
          • Michal z Hradce  

            Já spíše přemýšlel o 19" (23" by opravdu byla zbytečně velká) ale už to nemá cenu řešit – 19" se již sehnat nedala a 21" je doma.. Zjistil jsem, že ideál by asi byla 20", ale jsem spokojený – 21" je nejspíš lepší, než ta 19" :)

            Jinak nevím, jestli mám velké ruce, nebo jestli dělám něco špatně, ale opět, jako u každého nového kola, se mi ruka nevešla na grip, aniž bych nedrhl o páky přehazovaček. Brzdy jsem si musel posunout o cca 1cm (jejich kraj objímky cca 14cm od kraje řidítek a objímku řazení o další více než 2cm (od krajů objímek). Takže mi u horních páček (řazení menších koláčů) opět kouká jenom špička páček. Dal bych ho ještě dál, ale musel bych oboje a to už bych měl asi daleko brzdy.. Takže vlasně je u mě problém ten, že potřebuji mít dál od sebe brzdy a přehazovačku, než-li je to možné nastavit – pak už bych nemohl pohodlně řadit – jsem blbej já, nebo všichni ostatní + inženýři ze Shimana? :))

            Jinak sedlovku máš jinou, než-li já a ta moje nárazy možná taky pohlcuje dobře, ale sedlo se mi zdá dost tvrdý :) ale je to o zvyk..

            Nemáš nějaké poznatky, na co si dát třeba pozor, apod.?

            Jaké máš blatníky (jestli máš), rohy (asi nemáš :) a hlavně gripy – jestli máš ty pěnovky, jako já, tak si je určitě nahradil jinými :)

            Díky moc..

            0 0
            • snownook  

              Nevím, jaký tam máš náboje, ale ze zkušenosti vím, že klasické náboje od Shimana, je jedno jaký model, rád chytá boční vakl. Tudíž příští rok půjde to moje na přepletení a postavení na průmyslový ložiska. Jinak gripy mám gumové šroubované Clarks. Já jsem sundal úplně řidítka a nahradil je WCS Rizer carbon vlajdama, šířka 660 mm. Ty jsou báječné. Sedlo sice je tvrdší, ale jde opravdu jen o zvyk. Jinak kolo je bez odrazek, blatníků a dalších věcí :), takže v tomhle ti nepomůžu.

              A přeji k úspěšnému nákupu, doufám, že budeš s kolem spokojený a přeji ti hodně najetých kilometrů bez nehody :)!

              0 0
              • Zlatka  

                „Boční vakl?“

                No nevím jak jsi zkušený, ale náboje od Shimana (především ty ve vyšších řadách), když jsou dobře seřízené a zatěsněné, tak přežijí desítky průmyslových ložisek. To je tak na okraj..

                0 0
                • pepek  

                  +1 Richtig!

                  0 0
                • maajkee  

                  když jsou dobře seřízené a zatěsněné

                  Bohužel to platí tak u 5% shimano nábojů :)

                  0 0
                • snownook  

                  No měl jsem na 26tce od Kellys Shimana Deore, vznikl vakl..poté jsem měl na Authorovy 26tce Shimana XT – opět vznikl vakl…poté jsem je posadil na průmyslové náby od Sramu X9, najel na nich 3,5 tis km v terénu a stále drží v pohodě :)…třeba jsem jenom 2× narazil na slabší kus :)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Vznikl vakl, no a hned jak začně vznikat vakl je potřeba je doseřídit, když se sere na údržbu tak je to pak cesta do pekel.

                    3500km na jedněch ložiskácj v terénu u sram X9 aniž by se ložiska přidřela, tomu lze těžko věřit. Satčilo by náboje rozdělat.

                    0 0
                    • snownook  

                      Tak jasně, že je třeba to udržovat…proto vždy, když vznikl, tak jsem se ho snažil utáhnout, aby to bylo v cajku, ale potom, když se to stávalo častěji a hlavně zadní nába začala vydávat divné zvuky, tak jsem prostě přesedlal na průmka a opravdu s nimi nebyl žádný problém :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        Tak Deore nejsou uplně nejlíp zatěsněný. Jinak co se týče toho, že nemáš problém s vaklem, neznamená že nemáš problém s přidřeným ložiskem, ono se to zhoršuje postupně, že si toho ani nevšimneš, ale kola se budou točit hůř a hůř. Já jsem byl schopnej zlikvidovat nějaký ložiska v X9 nábojích za 1500km ježdění po horách.

                        0 0
                        • snownook  

                          Jasný no :)…ale až se ty Sramy přidrhnou, tak je nechám přelisovat. Ale stejně teď budu více pozornosti věnovat té své nové 29tce, a hlavně jí chci příští rok postavit na Fulcrumy :)

                          0 0
    • alinceb  
      1. Velikost si spočítej tady
      2. PD-M520 jsou naprosto dostačující. PD-M540 mají jen lehčí osu.

      Funkčně úplně stejné – takže imho vyhozené peníze

      1. Košík si přilož ke kolu a vezmi ten, co se ti bude líbit. Osobně bych

      ale vzal radši osvědčený Specialized Rib Cage nebo Elite Race

      1. Když ESI, tak možná spíš Chunky, které jsou „tlustší“. Jestli

      máš 190kg, tak budeš mít i velkou ruku a dlaň, takže by ti Racer's Edge

      nemusely vyhovovat. Osobně bych ale doporučil "Bontrager X

      Lite":[http://gripy-a-omotavky.heureka.cz/…race-x-lite/ – jsou o polovinu levnější než ESI, taky silikonové (jezdím

      i bez rukavic) a příjemné na úchop. Jen nejsou v barvičkách. Tak nebo

      tak pro montáž silikonových gripů doporučuju před nasazením do gripu

      stříknout lak na vlasy, který grip zafixuje proti protáčení.

      1. Rohy na vlajdy nebrat. Pokud přesto brát, tak hezké a lehké jsou třeba

      CNC opracované KCNC nebo levnější, ale hodně podobné Trigon .

      1. Nějaké nasazovací SKS – nečekej od toho, že budeš v suchu.

      Pochytá to ale to nejhorší. Proti blátu do xichtu se tu dobře osvědčil Bender Fender .

      1. Jako nouzovku klidně nějakou Airborne, ale počítej s tím, že je to

      jen takové šukátko a pumpovat s tím 29er bude dost porod. Možná lepší zainvestovat do přechodu na bezduše…;)

      1. Brašnu doporučuju pod sedlo a s otočným úchytem. Už několik let

      vozím spokojeně Etape –

      vejde se do ní lehká 26" duše Rubena (obyčejná se vleze taky, ale pak už

      nic dalšího; 26" Rubena jde použít i do 29er a na dojetí stačí), "montpáky

      Schwalbe":[http://www.bike-eshop.cz/…aky-schwalbe (vřele doporučuju – drží po kupě, jsou 3 a jsou pevné),

      střední multiklíč a lepení Ferdus . Rozhodně doporučuju brašnu

      dovybavit výše zmíněným + 1–2ks rychlospojky SRAM.

      1. Viz. výše. Lahve používám "modré 750ml od

      KupKola":[http://www.kupkolo.cz/…-75l_z89691/ – stojí pár korun, mají měkký špunt a celkem vydrží.

      Naopak vřele nedoporučuju Nutrend a jí

      podobné – vypadla mi z ruky a uzávěr se hned ulomil. Uzávěr je navíc

      tvrdý, takže mezi zuby nic moc…

      0 0
      • vojtechposmourny  

        Jestli má 190kg, tak by mu nemuselo vyhovovat celý tohle kolo :-)

        0 0
      • Michal z Hradce  

        1. Tak jsem si na tvé doporučení spočítal velikost, ale nejsem z toho zrovna chytrej :) Možná to bude tím, že jsem němčinář :) – mohl by si, prosím, udělat závěr za mě?:

        výsledek měření – viz. příloha

        geometrie Merida – http://www.merida.sk/…e_Carbon.pdf

        2. Také jsem si pak všiml

        4. Ty gripy, co si mi doporučil – http://gripy-a-omotavky.heureka.cz/…race-x-lite/ – nejsou silikonové, ale pěnové, ne?

        5. Proč myslíš nebrat? Kvůli ergonomii úchopu, nebo vzhledu?

        Jinak ty první, co si mi doporučil, se mi líbí..

        7. O bezduších jsem přemýšlel, ale musím si o tom něco přečíst – neznám výhody/nevýhody, možnosti, ceny, apod.

        0 0
        • alinceb  

          Nezadal jsi tam náhodou, že to má být výpočet pro silniční kolo místo XC?:)

          0 0
        • alinceb  

          A máš tam totální nesmysl – trunk 160cm ?!? To budeš asi člověk zkřížený s jezevčíkem a nebo nevím…:D

          0 0
          • Michal z Hradce  

            Dal jsem muž, hory, centimetry, ale ted' koukám, on je ten „Trunk“ v sedě a ne ve stoje :))

            posílám znovu.. :)

            0 0
            • alinceb  

              Výborně…teďka už z toho musíš být moudřejší i ty.

              TTeff je teda 24,9 – 25,3" = 632 – 642mm; Merida v 21" má TTeff = 642mm, takže ber 21". Jen pro představu – tohle je 29er, kterého jsem stavěl letos pro švagra. Rámový trojúhelník je skoro stejný jako u „tvého“ karbonu. Sedlo je na fotce nastavené na 830mm od středu šlapání (jako máš ty podle kalkulátoru). Představec je 110mm. Švagr má jinak 188cm, ale v tomhle setupu by to bylo i mně (183cm)…;)

              0 0
    • royal  

      Neda mi to – opravdu si kupujes kolo za takovy prachy, a hodlas s nim jezdit „do mesta a k vode“?

      Spis bych rek ze se budes bat ho nekde nechat, takze ho stejne budes tahat jenom „na sport“, budes mit stejne vzdycky tretry a tudiz je zbytecne resit pedaly na „obycejny boty“.

      Do mesta a k vode jezdi na tom trekovym na kterym jsi jezdil doted…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Michal z Hradce  

        Třeba často jezdím do hasičárny – jsem u dobrovolnejch a tam o něj nepřijdu, pak k vodě s partou – je nás tam hodně a kola máme u sebe – jezdíme na přírodní koupálko, ale celkově máš asi pravdu..

        Proto jsem se ptal, jestli ty plastové nasazovací výlisky něco vydrží a dá se s nimi „někam“ dojet, když budu potřebovat?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • marco  

          Lidi mají kola v hospodě taky u sebe. Sedí u okna s výhledem na kola a jak to dopadá. To z toho koupaliště je to raz dva než připlaveš ke kolu je kolo fuč.

          0 0
    • rock  

      Už mne předběhli kolegové, ale stejně to zopakuju:

      HT za 50 po městě a k vodě – to si dost koleduješ. Nech si na kole nášlapy Shi 520 a za ušetřený peníze buď oživ ten kros, jestli ho ještě máš, nebo si dokup nějakou hajtru za pár korun.

      K tomu ostatnímu:

      • tretry ti nikdo neporadí: musíš si je vyzkoušet. V ceně okolo3000 už to žádný tragický šmejdy nebudou, tak je v zásadě jedno, co sivybereš.
      • doplňky ber co zalahodí tvému oku
      • olej ti poradí v obchodě; já beru jeden kapací na řetěz do sucha,jeden kapací na řetěz do mokra a silikonový sprej na nohy vidlice
      • mokré (zpocené) prsty na ESI gripy kloužou. Pokud používášdlouhoprsté rukavice, jako bych nic neřek …
      • asi by se hodila sada (bílá + červená) blikaček
      • chybí mi v tom výčtu kompl. Nutný to není, ale pro ho nemít,že …
      • brašničku pod sedlo: po letech zkoušení jsem zavrhl všechny možnéi nemožné plastové nacvakávací systémy. Nic nedrží tak spolehlivě, jakpásky na suchý zip.
      0 0
    • Matyban  

      Brašnu bych doporučil pod sedlo např. „tuto Sport Arsenal“: http://www.saeshop.cz/…art5011.html s firmou mám dobrou zkušenost.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • hannawald  

      Kosik na lahev si kup, ten se bude hodit.

      Naradi si kup. Ja to vozim v dresu, kdyz je toho vic v batohu, brasnicka pod sedlo-to bych svymu kolu neudelal.

      To samy blatniky-na takovym kole hadam chces jet trochu svizne, trocha bahna a vody k tomu v nejhorsim patri, na kolo bych to nikdy nedal:)

      Zatim tyhle veci nekupuj, jezdi, kdyz budou chybet, tak dokoupis..za usetrene penize muzes stradat na lepsi kola:)

      Je to pekny sportovni kolo, tak hadam to chces na svizny zniceni se na biku. Jestli to mas na turistiku, tak mozna zvaz ten full.

      0 0
      • Martin  

        pobavilo :D

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • scota  
      1. nevim
      2. Shimano 520 jsou OK
      3. Elite
      4. Specialized Enduro XL LockOn
      5. asi ne
      6. Mucky Nutz – Bender fender (homemade)
      7. Lezyne HP Drive ABS – M
      8. Shimano XC 50N
      9. Třeba Sport Arsenal nebo Pigeon
      0 0
      • Michal z Hradce  

        Díky moc za typy,

        zeptám se k tomu blatníku, dá se sehnat i na 29"? Četl jsem v nějakém starším článku, že by měl časem být speciálně i pro 29", ale nikde jsem ho zatím na netu prodávat nenašel.

        Přeci jenom bude asi funkčnost blatníků konstruovaných na 26" na 29" jiná.. A jaký bys doporučil dozadu? Musím ho připevnit na sedlovku, v rámu nemám otvor na šroub..

        0 0
        • scota  

          Ten pro 29" je o cca 2cm delší, někde tady byl výkres ke stažení. Podložku na modelování mají v každém lepším papírnictví ;-)

          Dozadu vozím v bordelu Topeak deFender RX a moc spokojen s ním nejsem. Při sjezdu padá a když jsem ho pořádně utáhnul prasklo šítí na tom pásku. Vyřešil jsem to epoxydem a jedním nýtkem. Navíc všechen bordel padá přímo na smyk.

          Plánuji něco vyrobit z velké podložky A3.

          0 0
      • mr.antik  

        Ty spešlácký gripy se hned omačkají

        0 0
    • Michal z Hradce  

      TAKŽE DRUHÉ KOLO :)

      Mám ho od středy doma a vesměs jsem s ním spokojený..

      Hned při první pořádný výjíždce jsem zjistil, že blatníky potřebuju – ještě při výjezdu z města jsem se po trávě vyhýbal venčícím důchodcům a najel jsem na obří psí lejno, který se mi rozpláclo na rámu, hlavě vidlice a oblouku nad vidlicí a dostalo se to toho žebrovaní, ze kterýho jsem ho nemohl vytřít a nechybělo moc a měl jsem ho v obličeji :)

      Mám nové otázky:

      1. Zimní vyjíždky:

      Vím, že spousta lidí používá na zimu jiné kolo (zimní), je to z důvodu, že kolo v zimě trpí? To samé mi totiž řekl prodavač a pro mě to byl trochu šok, ptž už jsem se těšil, až se s ním projedu po sněhu a nerad bych ho měl do jara v garáži. Čím přesně kolo v zimě trpí? Jedině samotným mrazem, ptž voda by mu vadit neměla, respektive s vodou přijde do styku i v létě..

      2. Opotřebení řetězu:

      Nakoupil jsem si zatím nějakou kosmetiku – olejíček na řetěz, silikon na gumové prstence na přední vidlici, nějaký prostředek na mytí a tuto – http://www.pepebike.cz/…t-nerez.html – měrku na řetěz. Nikdy jsem ji nepoužíval a jednou za čas zkrátka vyměnil řetěz, ale když jsem ji doma vyzkoušel, tak jsem se divil, že žádné z kol, co máme doma, testem neprošlo, respektive na všech řetězích měrka na širší záběr (1.0) propala skrz. Opravdu je to šibeniční hodnota pro výměnu řetězu, nebo je to spíše obchodní trik jak vylákat ze zákazníků peníze za nový řetěz?

      3. údržba kola:

      Vím, že „musím“ čistit a mazat řetěz a gumové „O“ kroužky na vidlici, ale co kotoučové brzdy, také se nějak musí čistit, vyměnovat náplně (olej), odvzdušňovat apod.? Jak poznám, že si to brzdy žádají? A co údržba dalších komponentů, kromě mytí?

      4. výbava:

      Doporučte mi prosím nějakou hustilku na dofouknutí vidlice – mimochodem, ta moje se dofoukavá pouze z vrchu, nebo i ze spodu? Ze spodu je nějaká černá, vysoká matka. Napadlo mě, nešlo by vidlici dofouknout kompresorem – třeba na benzíně?

      blatníky si vezmu asi tyto:

      předek – http://aukro.cz/show_item.php… + http://blatniky.heureka.cz/…d-x/galerie/

      zadek – http://blatniky.heureka.cz/…ade/galerie/?… + možná časem – http://mtbs.cz/…ie/tech-news

      brašnička pod sedlo – chci tam dát gelovou duši (nebo je zbytečná a stačí obyčejná duše?) 29", lepení, montpáky, popř.nějaké základní nářadí. Velikostně a tvarem se mi líbí např. tato – http://jizdni-kola.online-sport.cz/…arsenal-502/ – ale mám strach z uchycení, slyšel jsem, že plastové uchycení při nárazech praská a vzhledem k tomu, že nemá žádné jiné zajištění, tak bych o ni přišel, kdybych neslyšel, že upadla.. Bojím se kupovat nějakou širokou, abych o ni nezáváděl nohama a aby mi nelítala.

      5. tretry:

      Vzhledem k tomu, že je konec sezony a mám nohu 47 (u treter spíš 48) tak nemám moc co na výběr.

      Z té malé nabídky jsem vybral tyto:

      http://cyklisticke-tretry.heureka.cz/shimano-m087l/ – vel.48

      http://cyklisticke-tretry.heureka.cz/…ano-sh-m161/ – vel.48 (jiná už stejně není – občas je velká noha výhodou :)

      http://cyklisticke-tretry.heureka.cz/…parta-s-b-s/ – ty se mi líbí nejvíce, ale Northwave vyrábí max. vel.47 a u nich mám palec na konci – netlačí mě, ale palec se lehce dotýká špičky – myslíte si, že by to mohl být problém, nebo že se trochu natáhnou?

      6. pedály:

      Chci občas jezdit i v normálních botách a jestli neseženu tretry, tak si určitě nějaké oboustranné pořídím. Zaujaly mne tyto – http://pedaly.heureka.cz/…spd-pd-a530/ – jen nevím, jestli při použití SPD strany nemají proti standardním SPD nějaké nevýhody, např. jestli nekomplikují zacvakávání a vycvakávání, apod.. Jsou ještě nějaké jiné alternativy? V 1.příspěvku jsem dával odkazy ještě na jiné, ale ty mají zámek nad úrovní klece, takže slouží spíše jako opora k SPD.

      Předem díky moc za tipy..

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • siafu  

        v zimě je problém sůl, tak to prostě nemusí být ideální :)

        0 0
        • Michal z Hradce  

          To jo, to vím, ale bydlím kousek od lesa a když tam dojedu pomalým tempem, nebo to vezmu po trávníku, tak by kolo nijak trpět nemělo, ne? :)

          0 0
      • pepek  

        Ty jsi opravdu rok a půl na BF a nikdy jsi tady nic nečetl?

        0 0
    • Swoby  

      Karbonovej košík ti je platnej jako mrtvímu zimník. ušetřil bych radši pětikilčo a koupil normální palastovej. Na závodu měl jeden borec na Scalpelu karbonovej košík za litr a já obyčejnej Roto x-one za kilo. Po 40 kilometrech mě zase potkal a v košíku neměl flašku. Hned mě poprosil, jestli bych mu nedal napít, že tu flašku vyklepal! Ten Roto je naprosto perfektní… doporučuju!

      0 0
      • Michal z Hradce  

        košík už mám – http://www.bike-sport-shop.cz/…sion-mtb.jpg – za 700,–

        ale unáhlil jsem se – měl jsem vzít tenhle – http://kosiky-a-lahve.heureka.cz/…bon/galerie/ – je nádherný a lahev dle mě udrží spolehlivě..

        0 0
        • Zlatka  

          Ježiši.. :DD

          0 0
        • maajkee  

          Proboha…

          Kolik ti je?

          0 0
          • Zlatka  

            Odhadem 16, sladkých 16. :)) Takže chce to mít tak trochu nadhled, chlapec se nám orosil a už je na B-F, zřejmě nox159 alterego.

            0 0
            • Michal z Hradce  

              Kdybys mi raději odpověděl na mou otázku co jsem ti položil ohledně životnosti řetězu (kolik cca 500km cyklů zvládne?) něž kritiky mého smyslu pro detail, harmonii a krásu :)) Uznávám, že to ode mě vyznělo blbě, ale tvá reakce je taky přehnaná – také připomíná uvažování sociálně-psychologicky nevyspělého adolescenta :))

              0 0
              • pepek  

                Kdybys raději nebyl líný číst a hledat

                0 0
                • Michal z Hradce  

                  Něco si najdu, na něco zeptám, měl jsem mnohem víc dotazů, než-li jsem tady vypsal a i nějaké vypsané dotazy už jsem si našel. Vím, že z pohledu Vás, větších či menších odborníků na cyklistiku, Vám mé dotazy mohou připadat hloupé, ale nejsou hloupé, jsou jen amatérské, ptž jsem se o to nikdy moc nezajímal, ted' jsem si koupil drahé kolo, plné technologií se kterými nemám žádné zkušenosti a nerad bych něco zanedbal a pak na to doplácel.

                  A ted' jdu hledat info o řetězech, když mi Zlatka odmítá odpovědět :)

                  0 0
                  • maajkee  

                    Já používám obyč řetězy HG53, měním tak po 1000–1500km (podde terénu) a kazeta to ustojí. Jak necháš řetěz třeba 2000km a více, musíš pak s řetězem vymenit i kazetu, někdy i převodníky.

                    Ještě je možnost prostě řetěz nechat, jezdit a jezdit a pak vyměnit po sezoně řetěz, kazetu a nejvíc ojetej převodník.

                    0 0
                    • Michal z Hradce  

                      Hledám řetěz s co nejlepším poměrem výdrž/cena (jiné parametry jako hmotnost a nevím co ještě asi nemá cenu řešit). Např. XT/XTR řetěz stojí cca 2× tolik co HG53 a kdyby vydžel 2× tolik, tak by to byla alternativa. Není nějaký drahý, „nezničitelný“ řetěz, kde by byl nejlepší poměr výdrž/cena?

                      Co jsem tak pročítal fórum tak jsem narazil na zajímavý model řetězu při použití jako první řetěz – Campagnolo Record, jenomže ve verzi C10, kterou já zřejmě potřebuji, je už docela drahý a nevím jestli se vyplatí..

                      Jinak co se týká rozpojení řetězů o kterých se bavíme, mají rychlospojky, nebo si budu muset pořídit nějakou nýtovačku?

                      0 0
                      • marco  

                        Na kolem máš pár kilometrů a už řešíš řetěz. hoď se do klidu za mě klidně použij ten HG53 není špatný.

                        0 0
                        • Michal z Hradce  

                          Jde mi o to, že přemyšlím o Campagnolo Record C9/C10 (pro jeho trvanlivost), který se doporučuje dát na novou kazetu a převodníky. Nevíte někdo jestli bych na svoje 3×10 mohl použít C9? C10 je o dost dražší a nevidím důvod proč by mi tam nešel. Pokud vím, tak nejmenší a největší převod na kazetě u 3×10 je stejný jako u 3×9, nebo se mýlím?

                          0 0
                          • marco  

                            C9 a C10 mají jiné rozměry na tloušťku C10 je tenčí.

                            0 0
                      • maajkee  

                        XT vydrží stejně co hg53 akorát že hg53 má horší povrchovku, takže vypadá hnusnějc, ale funkčně se mi osvědčil naprosto stejně.

                        C10 vydrží déle, ale zase je dražší, výjde to ± na stejno.

                        0 0
              • Zlatka  

                :D No Tobě ale nemá žádný smysl odpovídat. :DD

                0 0
    • Michal z Hradce  

      Při dnešní vyjíždce mě napadlo, proč nemám zamykání/odem. vidlice vyvedeno na řidítka, když to měl kamarád na Meridě za 30k. Asi vědí, proč to tam nedali, ale z mého laického pohledu by to bylo jedině +. Žádný velký hmotnostní nárůst a rychlejší a bezpečnější přepínání.. Prosím o vysvětlení :)

      0 0
      • ClAyD  

        Bo zbytečnost…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • maajkee  

        Levnější model vidlice, takže jednoduše šetření. Lock na řidítkách je fajn věc :)

        0 0
        • snownook  

          Co je to zase za kravinu? Levnější vidlice? Na téhle FOXině není lock ze řidítek, protože na tom lock-outu je ještě vyvedena regulace nízkotlaké komprese, takže by tam nebyl kam dát. Můj SR Suntour AXON RLD je levnější vidlice a ten lock na řidítka je vyveden…

          0 0
          • ClAyD  

            Že vás to baví na těch stovkách řešit lock…

            0 0
            • snownook  

              Tak jako osobně musím říci, že lock na řidítkách je pohodlnější, ale u mě to rozhodně není podmínkou…

              0 0
              • ClAyD  

                Já bych zase milerád vyměnil lock na řídítkách za obyčejnou páčku na korunce, která nikde nezavazí a můžu si s ní plynule štelovat kompresi.

                0 0
                • maajkee  

                  ale hovno

                  0 0
                  • ClAyD  

                    Si pižejo!

                    0 0
                    • maajkee  

                      Vůbec, lock na řidítkách je super věc, jediněj kdo ho pomlouvá je ten kterej ho nemá, nefunguje mu a nebo má debilně úzký řidítka blbě se mi tam vejde, jinak má jedině samá pozitiva :)

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • ClAyD  

                        To je zvláštní, mám ho, funguje mi a mám 780mm řídítka, a přesto je mi k ničemu.

                        0 0
                      • Vilém  

                        Budu asi vyjimka. Lock z riditek jsem odpojil, protoze me jednak esteticky vadil a jednak jej na nic nepotrebuju.

                        0 0
                        • alinceb  

                          Nejsi taková výjimka. Jezdil sem SPV a byl sem spokojený. Teď mám Push Lock a jediné, k čemu je mi dobrý, je, že ho v prvním asfaltovém stoupání zavřu a pak jedu se zavřenou vidlí půl vyjížďky, protože ho samozřejmě zapomenu otevřít…:D

                          Naštěstí je SID blbuvzdorný a lock se nedá prorazit…:D

                          Jestli to takhle půjde dál, tak ho taky sundám a bude klid…

                          0 0
                          • pepek  

                            To máš asi vidlu fest necitlivou, že to hned nepoznáš.

                            0 0
                      • jonti  

                        Nebo mu zalezi na estetice a spolehlivosti, chce co nejmin hejblatek a bovdenu.

                        Na foxu ted nemam, na RS driv byl. Na vyjizdky a maratony zbytecnost, na kratsi zavody proste nezamykam a netrapi me to.

                        0 0
      • Docent  

        Zamykání vidlice na řídítkách může být pro někoho užitečný třeba z těch důvodů co píšeš.Proč to nemáš na svým kole,netuším.Zkus se zeptat prodejce.

        0 0
      • pelhrimov  

        Být Tebou, tak s tím kamarádem přestanu kamarádit :)

        0 0
        • Michal z Hradce  

          To si docela trefil – tenkrát, když to kolo měl, byl kamarád, ted' už jím není, ale nemá to nic společného s tím kolem :)

          0 0
    • Frostty  

      Hmm.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.