Stavba kola 1x11 - SLX vs. Sram NX

44 nepřečtených
  • robert.s

    Ahoj,

    na zimní část sezony budu stavět kolo (stavitel postaví) a bude na něm pohon 1×11. Jelikož celý život jezdím Shimano, tak jsem zvolil kompletní sadu nového SLX 1×11. V podobné cenové hladině se také pohybuje nový Sram NX. Sram neznám a jediný důvod, proč bych ho zvolil je černá kazeta (stejně se ošoupe) a gripshift. Pročetl jsem několik zdejších témat (na projití celého fóra nemám časové ani mentální kapacity) a nikde jsem nenalezl přímé srovnání těchto dvou konkrétních variant. Možná je na podobné srovnání ještě brzo, protože málokdo má nějakou relevantní zkušenost, ale přesto bych byl rád, pokud by se zde našel někdo s rozumným a kvalifikovaným názorem, o který se byl ochoten rozdělit

    Ke kolu:

    Konečně si splním svůj dávný sen a nové kolo bude postaveno na rámu RB CR 290.

    Jelikož vyznávám jednoduchost a mému jízdnímu stylu na trase Brněnka-Zámilec to bude vyhovovat, tak zvolím pevnou vidlici a pohon 1×11.

    Protože rád podporuju české výrobce a značky, tak kola budou Remerx: http://www.remerx.cz/wer-523-8_1 a pláště a duše Rubena/Mitas, drobné komponenty Shaman a doplňky Force.

    Budu rád za vaše zkušenosti, postřehy a názory ohledně pevné vidlice (v těchto parametrech to bude asi nejdostupnější celokarbonová vidlice s pevnou osou od Force), kol Remerx a plášťů a také o radu, který český výrobce/firma vyrábí nebo prodává komponenty jako řidítka, představec (Například představce výšších řad Force mají za dobrou cenu zajímavé parametry a dobré reference zdejších uživatelů), sedlovky (Po pročtění zdejšího fóra jsem se rozhodl pro karbonovou sedlovku 27,2mm s redukcí do rámu.) a dalších komponent a doplňků, jako blatníky, košíky na lahev, sedlové objímky, etc.

    Děkuji za názor, rady a Váš čas

    Rob

    PS: Abych si tuhle parádu mohl dovolit, tak prodávám Cube LTD co mám v profilu, kdyby někdo chtěl vymazlený XC kolo.

    0 0
    • okam_z_brna  

      Jestli se nepletu, tak Sram NX je řada s kazetou 11–42. Takže kazeta se stejným rozsahem jako SLX. Pokud teda nebudeš brát kazetu SLX 11–46, ale 11–42. Pokud srovnám cenu kazety (11–42) vychází mnohem levněji právě Shimano. A váha kazety Sram je docela velká. Taakže levnější a dle mýho názoru, podle tvýho popisu, bych šel do Shimana. Ušetříš za kazetu, ořech…zbytek bych musel googlit.

      0 0
    • jakmarek  

      Ahoj, pozri si moj Force v profile-podobny setup ako planujes (mnoho komponentov je Force). NX funguje uplne spolahlivo,akurat ta kazeta je naozaj velmi tazka. Ked sa zjazdi, zrejme vyskusam Sunrace (Shimanu nefandim)

      0 0
      • robert.s  

        Díky, tohle tvoje kolo jsem už našel v diskuzi o pevných vidlicích. Jak je ten karbon odolný proti mechanickému poškození? Nosím kolo do bytu, bojím se, že to ťuknu někde o futra nebo zábradlí.

        0 0
        • Polka  

          Uplne v pohode, ja ji nesetrim, mam ty nohy lehce podreny, ale nic se netrepi, zadnej hlubsi skrabanec, jen povrchove na laku.

          0 0
          • robert.s  

            Díky, ještě bych se rád zeptal jak je karbon náchylný nebo jak se chová při nižších teplotách nebo v mrazu? Jezdím celoročně tak do –5°C…

            Druhý dotaz ohledně vidlic je, zda je lepší použít ježka nebo utahovák ?

            0 0
            • novas752  

              V mrazu i nižších teplotách bez omezení. Je náchylnější než kov na nárazy v určitých směrech (podle toho jak to „upletou a upečou“, kov má ve všech směrech vlastnosti stejný), ale prý se dá snadněji opravit (vařit hliník neni jednoduchý).

              Na karbonovej krk bych radši použil „roztahovacího“ ježka na karbonový krky určenýho – čili něco jako tohle .

              0 0
        • jakmarek  

          Suhlas s Polka nizsie-nemam ten bajk sice dlho, ale nepride mi ze by vidlica bola menej odolnejsia v situacii, ktoru popisujes. Nosenia do bytu by som sa teda nebal

          0 0
    • Mr.Duck  

      Nejsou ty kola zbytecne moc bytelny na celopevnaka? Jsou na enduro/sjezd, a podle toho vazi.

      0 0
      • robert.s  

        Plánuju používat spíš širší pláště, proto jsem zvolil tyhle široký ráfky. Jaké jiné bys doporučil? Přiznám se, že se v kolech jako takových vůbec nevyznám. Co jiného z nabídky Remerx nebo jiné firmy máš osvědčené? Co se týče estetiky, tak se mi líbí právě ty náboje jako jsou na kolech v odkazu z hlediska uložení drátů v náboji (má to nějaký svůj spec. název?).

        0 0
        • Chlebovnik  

          Straight pull.

          0 0
        • Dejv94  

          Straightpull kulatým drátum bych se vyhnul a kor na takovýho dojížděče. pracovat s tím, centrovat to, jako není to nemožný, ale je to mnohem větší drbačka než klasický dráty (a dražší).

          Na to, že tam jsou 1,7 dráty tak 1970g na pár je dost těžítko a na celopevnáka vzít enduro kola je celkem zbytečný.

          0 0
        • Mr.Duck  

          Od Remerx tam nic sirokeho a nepredimenzovaneho na to pouziti bohuzel nevidim :(

          0 0
    • DaD  

      okam: Kazetu asi SLX.Je o něco lehčí a cenově je to srovnatelné.Za ořech nic neušetříš.Sram NX je určen právě tak na Shimano ořech jako SLX. Bohužel,zatím se SLX v rozsahu 11–46 nedělá,takže jedině koupit XT

      Sram NX 538gr

      SLX 491gr

      cena obou ± 1500,–

      Osobně bych šel určitě do nové sady SLX

      0 0
      • okam_z_brna  

        Jsem to trochu popletl, jak jsem to psal. Chtěl jsem říct to, že kazeta NX má stejnej rozsah jako právě SLX a je těžší. A že kdyby chtěl něco s větším rozsahem, tak se musí poohlídnout od Sramu jinde a tam už je to na jinej ořech a ten bude další prachy navíc.

        A nebo jít do kazety Sunrace 11–46. Do té mám v plánu jít, abych právě nemuse kupovat ořech. Akorát jsem se ještě nedobral nějakým zkušenostem uživatelů. Lidi tady celkem nadávali na ekvivalent kazety XT 11–42 od Sunrace, že je prostě horší než XT.

        Nicméně se shodnem, že v tomhle případě určitě vzít SLX

        0 0
        • BB  

          Sunrace 11–46 vozím tak 2 měsíce a nemůžu si na ní vůbec stěžovat. Funguje naprosto stejně jako předchozí kazety Shimano XT. Sunrace jsem dal přednost před Sh 11–46 kvůli rovnoměrnějšímu stoupání největších pastorků. Když jsem koukal na XT, tak mě tam připadal obrovský rozdíl mezi předposledním a největším pastorkem.

          0 0
        • Kysky  

          k 11–46 tady je téma se zkušenostma ;-) http://www.bike-forum.cz/…ti-vubec-nic

          0 0
        • DaD  

          U Sramu se nemůže podívat jinde.Na XD ořech mají všechny stejný rozsah 10–42.Měl by jen o cca. deset procent těžší převod do rychla,ale žádný lehčí do kopců.To by musel jít do Eagla 10–50 ale jen ten pohon by stál jak celé jeho kolo:)

          0 0
          • mr.antik  

            Tak by dal o kus lehčí vpředu…

            ale je to cenově nesmysl…

            0 0
            • DaD  

              No právě.Ještě litr za převodník.Tu variantu jsem radši vynechal.

              0 0
          • okam_z_brna  

            Asi mám nějaký chyby ve vyjadřování nebo co. Musel by se podívat jinde právě na rozsah do rychla a to je na jinej ořech. Já přemýšlím o kombinaci 34 a kazeta 10–42 a nebo mnohem levnější varianta a to 36 a 11–46. Rozsahově je to ± nastejno.

            0 0
            • DaD  

              Tak to jo.Do rychla s XD 10– něco a nebo ještě do rychleji s tímto 9–42 http://www.koloshop.cz/…-kazeta.html taktéž na XD.

              0 0
              • maajkee  

                Nehrál bych na nějaký falešný patriotstvi a dál na to kolo radši věci co jsou dobry. Ok, rám je ceskej, je dobrej ale tim to končí.

                Rafky Wer jsou na takový kolo opravdu nesmysl, když už tak bych dal hurry, ale spíš bych se poohlédnout u dt, ztr nebo wtb. Co jako že to není český, holt jsme malá země tak tady prostě nemůžeme dělat všechno dobrý.

                Force je dobrej poměr kvalita, ale rozhodně to nejsou komponenty český :) kdyz už tak bych od nich doporucil kartonovou sedlovku a řidítka Team, za ty prachy super.

                SLX 1×11 teď jezdím a funguje super, pokud možno dej tam alespn řazení xt, tam je pořád velký skok co se funkce týče. Jinak brzdy, kliky, prehazka SLX 2017, super. Sram NX jak tu padlo nemá moc smysl dávat, je to dražší a těžší. Černou kazetu můžeš dát Sunrace, doporucuju 11–46, na 11–42 to chce mít prostě fýzu, ale taky jsem to tak na 290ce od RB měl.

                0 0
                • Polka  

                  Nepujde ta sunrace ale rychlejc dopryc? Ten rozdil vahy oproti nx musi byt nekde znat, imho na matrosu. Ma nekdo zkusenost?

                  0 0
                  • Dejv94  

                    Zkušenost je taková, že Sunrace vydrží víc než sram nebo shimano, po 3 řetezech je furt skoro jak nová, žádný otlačený zuby jak se dela treba na shimanu.

                    0 0
                  • JFtryall  

                    Na desitkove mam cca 1800km a zatim to drzi.

                    0 0
                • robert.s  

                  Díky, kazeta Sunrace 11–46 vypadá dobře. Počítám to dobře, že s 34z převodníkem to bude lehčí (na největší pastorek) převod, než 11–42 s 32z převodníkem a zároveň budu rychlejší (na nejmenší pastorek) na asfaltových přejezdech?

                  V čem je konkrétně řazení XT jiné/lepší než SLX?

                  Co se týče Force, tak si uvědomuju, že jen lepí svoje logo na produkty /jako mnozí jiní/, ale tady na fóru jsou ohlasy vesměs, až na pár hejterů, pozitivní a protože nemám žádnou oblíbenou značku, tak do nich půjdu. Karbonová sedlovka a vidlice od Force je podle některých uživatelů dobrá volba a co týče řidítek a představce, tak nevím, ale cena je taková, že mě nebude mrzet pokud bych to musel vyměnit. Co se týče sedla, tak teď vozím Selle X1, jsem s tím spokojený, jenom by mohlo mít trochu delší tu „sedací“ část. Sedla Force tady taky mají celkem dobré ohlasy.

                  Ale ty kola! To je jedna z věcí, které bohužel nerozumím skoro vůbec. Plánuju vozit širší pláště (min 2,25, vepředu možná i víc – jsou nějaké osvědčené pláště na předek v 2,35 šířce?) a vůbec nevím jaká kola od jaké značky zvolit, jaký počet drátů (vážím 75kg), ani jakou šířku ráfku, aby se širší pláště v náklonu „nežvějkali“. Nevím ani kolik by měla kola v cenové kategorii odpovídající celkové ceně kola vážit. Remerxy jsem zvolil protože je má RB ve svém konfigurátoru. V podstatě vím pouze, že chci kola na pevnou osu a libí se mi černé ráfky, černé náboje a černé dráty se straight pull výpletem.

                  Lze doporučit nějaká konkrétní kola prosím?

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Nejlepsi kola za dostupnou cenu jsou vzdycky rucne zapletana na rafku, ktery ma bezdusove provedeni. Idealne ZTR, American Classic, WTB atd. Optimalni sirka rafku pro XC obuti kolem 2.25 je 21–25mm. Da se pak bez problemu vozit i hodne nizky tlak bez obavy o unik, cim sirsi tim lepsi, neni problem vozit i rafek kolem 30mm, ale uz jsou tezsi a vhodnejsi spis pro agresivni jezdeni a sirsi pneu, na XC myslim do 25mm staci. Na primy vyplet bych se vykaslal a dal klasicke zeslabene 2–1.8 nerez draty s mosaz niplema. Naboje dle rozpoctu, dostupnejsi a lehce servisovatelny Novatec, Bitex, odolnejsi DT Swiss, Hope a mnoho dalsich. Gumy Maxxis, Mitas, Schwalbe, Specialized, WTB atd…je to celkem jedno, funguji vsechny. Idealni je brat samozrejme tubeless ready variantu, mivaji kolem 600g.

                    0 0
                    • Rubi  

                      ten AC rafek je jen vtip zejo? A chtel si urcite napsat DT swiss :-))

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Ale dost blbej vtip.

                        0 0
                        • Polka  

                          Nevím o kterých ac ráfcích se bavíte, ale kdybyste viděli co zažily a vydržely mé staré ac 2011 (ty klasické na xc)…zrovna tuto sobotu jsem dojížděl na prázdným zadním asi 12 km do depa, ráfek ok, v létě nosič se stanem a vším možným + mýma 95–100kg. Za mě ac z osobní zkušenosti rozhodně ANO!

                          0 0
                      • JFtryall  

                        Vtip? Mam ty rafky od ledna, maji 6 tisic a troufnu si rict, ze jsou top. Jel jsem na tom nepocet zavodu i dost veci ktery nespadaji do xc a drzi to neuveritelne. Kdyz to nemam sam vyzkouseny, nedoporucuju.Jsou to ty OEM, co se prodavaji zvlast. Jsou o tridu odolnejsi, nez ty na tovarnich kolech.

                        0 0
                        • tomxxx  

                          Já měl AC race na 26, dráty napnuté jak hovado a stejnak si ten výplet sedal. Náby to má v klidu, ale samotnej ráfekt je děsnej papír, po přechodu na DT navíc v 29 jsem čuměl o co je to odolnější.

                          0 0
                  • michomin  

                    Převod 34/46 je prakticky stejný jako 32/42, takže lehčí to mít nebudeš, budeš to mít pouze o něco rychlejší – o necelých 7 %.

                    0 0
    • tomxxx  

      Jestli NX nebo SLX, bude to asi stejné, 11 XT mě moc funkčně nepřesvědčilo, ale funguje to, o tom žádná. Nebo udělat kombinaci přehazovačka SLX a páčky XT, NX a grip/páčky GX. Nebo celé GX, vše se pohybuje v řádu rozdílu tisícovky. Kazetu shimano nebo sunrace, sram je těžkej a drahej.

      Hlavně se vykašli na Remerx. To co chceš jsou tunová kola, takže by s nima problém asi nebyl, ale proč si na kolo které stavíš dávat tak těžká kola? Zapletl bych něco na WTB, ZTR, DT, když dáš mosazné niple, draty 2,0 nebo zeslabené 1,8 a nějaké levnější náby, aby si tedy ušetřil, dopadne to daleko lépe než remerx.

      Force jsou čína komponenty jen s nápisem, české to neni a karbon bych od nich nebral ani náhodou, k tomu mám stejnou důvěru jako ke karbonu s Aliexpressu. Třeba Ritchey comp (nebo trail) maj moc pěkny udělané věci. Rozhodně bych u představce nejšel tolik po váze mezi levnými, protože jestli bude mít 80mm představec 120g nebo 80g poznáš fakt hodně, v neprospěch toho lehkého, páč se to zákonitě musí kroutit jak hovado a na představci je to sakra znát.

      0 0
    • robert.s  

      Díky všem za rady a informace, je to doma.

      0 0
      • zderes  

        Hezká raketka. Jen mi nějak něco vadí na řídítkách. Asi špatná fotka. Barevně sladěný hezky. Oceňuji tu pevnou vidlici.

        0 0
    • MrtweyUbrus  

      Fakt pěkný, co to je za vidlici? A barva je titan Fox?

      0 0
      • robert.s  

        Dík, barva je Titan Fox matná, vidlice je MRX Carbon Tapper na pevnou osu a ty řidítky jsou vlaštovky Force Team Carbon.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.