Doporučíte, co vyměnit jako první?

36 nepřečtených
  • Flozik

    Zdravím, před cca rokem jsem si koupil tenhle bike – Odkaz: http://www.merida-bike.cz/…-Trail-400-D

    Přemýšlím, že bych začal měnit nějaký komponenty. Doporučíte mi, co bych měl vyměnit jako první? Nebo jestli to má vůbec cenu měnit a není lepší šetřit na novýho bika? Jezdím lehčí terény a v srpnu bych si chtěl zkusit 50 km na Manitou Železné hory (hlavně pro pocit překonat výzvu, ne jako honba za výsledkem). Díky za každou radu.

    0 0
    • Vilém  

      Vidlici.

      0 0
    • winter78  

      Jazdíš na tom 1 rok a už chceš šetriť na nový bike ?? Divná to doba…ja som jazdil 15 rokov na jednom biku.

      Vymeň to čo sa pokazilo alebo to čo nefunguje správne. Inak by som nemenil nič. Ale ak sa cítiš pri peniazoch tak kľudne meň bike každý rok za iný.

      0 0
      • Flozik  

        Na ty moje nároky mi to vyhovuje zatím dostatečně. Ono by to šetření na novejch taky nějakej ten pátek trvalo :-D

        0 0
      • maajkee  

        No a nejezdil jsi na jednom bajku 15 let protože jsi na nový lepší neměl peníze? :)

        0 0
        • winter78  

          Na komplet nový som nemal, ale postupne som si vylepšoval ten ktorý som mal. Postupne som pomenil takmer všetko okrem rámu a vidlice…ale menil som len to čo sa mi pokazilo, niekedy ani to nie ;-). Najviac mi odchádzali náboje, pretože som jazdil typicky cestárskym štýlom, čiže zadok zo sedla som zdvihol len pri šliapaní zo sedla a do kopcov…inak si to všetko odnášal najmä zadný výplet,ráfik a náboje ;-)).

          0 0
    • Zlatka  

      Jestli ti už nevyhovuje, máš vyšší nároky tak šup s tím na bazar (za 6–7kkč) a pořídit lepší, neb na takové kolo se nevyplatí nic měnit.., velmi by se to prodražilo.

      0 0
    • siafu  

      SPD + tretry, pak vidle, brzdy, kola – otázka je, jestli se ale potom nevyplatí raději koupit novej a o něco lepší bajk než u tohoto postupně všechno měnit… takže za mě mimo SPD max. ta vidle a pokud ti další komponenty nestačí, tak šetřit na lepší kolo

      0 0
    • pepan_kladno  

      Na podobny meride jsem jezdil 8 let. Menil jsem parkrat retez ;-), kazetu a z tech vetsich vecich jednou vidlici a jeste ted ji mam kdyz potrebuju treba jet s nosicem, nebo tak..

      0 0
    • Senoy  

      Pokud se ti to pod rukama nekroutí, uvažoval bych o Milanovu Epiconu, ostatní bych nechal. tam už by byl menší přínos úměrně investicím. Ale pokud zvažuješ koupi nového, do starého neinvestuj a odkládej si na nové. Nebo starší, ale lepší.

      0 0
    • kandik psi zub  

      zaprve bych se ptal proc menit a jaky komponenty?

      vidle nevidlí?

      gumy negumí?

      řazení neřazí?

      kliky neklikají?

      atd.

      Jinak podle me co do jizdy muze bejt velky rozdil za maly penize 1) gumy + duse – lepsi , lehci , drazsi 2) vidle, pokud špatně vidlí 3) to co se te dotyka z kola – tj. pedaly sedlo gripy.

      pokud chces tuzsi, lehci celkove lepsi kolo, tak tohle rychle prodej a čmuchej na bazarech. Posledni dobou je dost oblejzam a opravdu luxusni stroje poridis za 25 tis., velmi pekny kola urcite pod 20

      0 0
      • Frostty  

        vidle nevidlí?

        gumy negumí?

        řazení neřazí?

        kliky neklikají?

        :D

        0 0
    • Doyle  

      Začneš s výměnou první věci, potom další a najednou zjistíš, že máš úplně nové kolo. Tím si tady prošel skoro každý. Pořád budeš chtít něco vylepšovat. Když to ale spočítáš, tak ti nejspíš vyjde levněji nové kolo.

      0 0
      • Georrge  

        nové kolo, které by stejně začal vylepšovat :D začarovaný kruh… těším se na apríla až zase budu moct pronést – přestávám se v kole hrabat a začínám na něm jezdit :D

        0 0
      • toram  

        JE to normální..kámoš si koupil A-gang 7mm..kterej stál o 2tisíce míň než 9mm…a měl o dost horší komponenty..no nakonec to totálně předělal na ten 9mm..ale včetně rámu prostě všeho..:D vyšlo ho to na 35k..:D a máš „šunku“ za pár..

        0 0
    • Flozik  

      Díky všem za bleskový odpovědi. Ze všech víceméně vyplývá, že pokud to není potřeba, nemá cenu tady nic měnit. Možná až na vidli, u ní bych si tu funkčnost představoval malinko jinak. Občas mi přijde, že skoro nepruží a občas že až moc.

      Zeptám se ještě jinak, co na tomhle kole považujete za největší slabinu?

      0 0
      • Frostty  

        Jednoznačně vidlica, ta v podstatě teď plní funkci držáku předního kola. Mrsknul bych tam epicona a klidně netuněného.

        0 0
      • JakeF  

        Ta vidle je nesmysl. Než tuhle, to radši pevnou…

        0 0
      • Georrge  

        vidli. XCM jsem měl taky, je to tragédie a váží 2,6kg. Citlivost ale u ní často bývá výborná, jak chytne trochu vakl :D progresivní pružina a samozamykací patrona ale zabíjí chod a jseš po čase rád, když chodí aspoň do půlky. Když koukneš do bazaru tak občas najdeš funkční vzduchovky za pěknej peníz.

        0 0
      • siafu  

        SPD a vidle, jinak dokud to funguje, to nemá smysl řešit

        0 0
        • Flozik  

          Poradíte jakou vidlici? Chápu, že asi Epicona, ale nějakej konkrétní typ? Prd se v tom vyznám… A ještě pro někoho možná stupidní otázka – když mám teď vidlici se zdvihem 120 mm, musí ta nová mít taky 120 mm? Díky :-)

          0 0
          • Senoy  

            Pokud ti vyhovuje geometrie, můžeš nechat stejný zdvih. Kouzlo Epiconu tkví v tom, že se dá nastavit od 80?-do 140mm, takže se s tím dá experimentovat. Vyšší zdvih než 120 bych ale nedoporučoval, mohlo by to přetěžovat rám. Ohledně verze, kup si tu s expanzním útlumem (rebound) a ideálně lockem na vidlici (dá se od verze s dálkovým ovládáním nastavovat plynule, takže si ji můžeš i přitvrdit). Klidně můžeš vozit neupravenou verzi mazanou vazelínou, pokud ji budeš pravidelně mazat stíráky a tak co 2 roky doplníš vazelínu dovnitř. Předělání na olej tě vyjde (pokud si neuděláš sám) kolem 400,– – 500,–, záleží, kdo si kolik vezme. Není to složité. Chod bude o něco sametovější.

            0 0
    • Mirek_29  

      reťez

      0 0
    • Al Stra  

      začal bych rámem

      0 0
    • Hejdik  

      Povím ti to asi tak.

      Taky jsem byl blázen,co si koupil kolo a hned začal vylepšovat co se dalo,nicméně postupem času jak jezdím,tak jsem došel k tomu,že ježdění na kole je spíše o tobě samém,než o kole,na kterém jezdíš.

      Pokud chceš vylepšovat svoje kolo,tak bych se nejdřív zamyslel nad tím,jestli to chceš udělat čistě pro svoji radost a potěšit se nějakým novým komponentem,nebo zda je to tě k tomu vede čistě technická otázka.

      V prvním případě je to pouze otázka peněz a je jen na tobě kolik do toho chceš pustit,pak se dá zamyslet nad tím,co a jestli to má vůbec nějakej opodstatnělej význam,jinak nemá smysl ptát se na to co by mělo být na řadě jako první.

      V případě druhém je to jenom otázka toho ,co ti odejde jako první a co je třeba vyměnit čistě z technického důvodu.

      Podle mě máš dost času na to,abys začal zbytečně vyhazovat peníze za něco,o čem za chvilku zjistíš,že to vlastně vůbec nepotřebuješ a že ti to původní do teď v podstatě bez problémů stačilo.

      Kolo máš pěkný,a nemá dle mě smysl to nějak bezhlavě překopávat.

      Spíš bych nějakou dobu testoval,pláš­tě,sedla,gripy,ře­tězy a pod.Pokud bys měl možnost,půjčuj si kola od kamarádů a testuj.

      Máš ideální příležitost jak si sám otestovat a dopracovat se k tomu,co ti sedí a co ne a ježděním se k tomu dopracovat.

      Za nějaký 2 roky v tom budeš mít víc jasno a pak si podle toho pořídíš nějaké nové kolo,které ti bude vyhovovat podle toho co opravdu potřebuješ.

      Zkus se na to podívat tímto pohledem.

      Snad jsem nebyl příliš filozof a snad pochopíš,co jsem ti tím chtěl říct.

      0 0
      • Zlatka  

        Obávám se, že se snažíš marně. :)

        0 0
        • Flozik  

          Obávám se, že nesnaží :-)

          Já věděl, že je lepší zeptat se, než si hned něco koupit. Jak Hejdik uved, sem ten první případ a to ten, že sem si chtěl spíš udělat radost, než že bych na tom kole potřeboval něco měnit z nutnosti. Co bylo nutný vyměnit (sedlo a gripy), tak už sem vyměnil a přidal k tomu už loni SPD, který mě dostaly ke zlomenině zápěstí a operaci. Popravdě řečeno potřeboval bych vyměnit hlavně svoje plíce a kondičku celkově, ale tu asi nikde neprodávaj co? :-) Navíc upřímně stejně většinu času trávim na silnici nebo cyklostezkách, protože nějak nejsem schopnej zatím objevit v okolí jiný trasy…

          0 0
      • Rychlej turista  

        Přesně tak jsem to udělal, když jsem na bajku začínal. Pořídil jsem Treka 6500 s tím, že pojezdím a uvidím. Za 2 roky jsem viděl a postavil si kolo podle toho, co jezdím a potřebuji. Trek 6500 dodnes slouží jako plečka. Levnější způsob, jak se dopracovat ke kolu na míru asi neexistuje.

        0 0
    • NeoMike1  

      Pokud ti vyhovuje rám, jeho geometrie. Tak bych měnil maximálně vidlici a pokud využiješ tak SPD. Dojezdil bych věci co tam máš a jak to začne odcházet, tak začneš vyměňovat. Postupně si tak postavíš kolo podle sebe. Což je podle mě lepší, než abych šel do obchodu a koupil si nové kolo, na kterém mi bude vadit to a tohle… Dle mého názoru, pokud si postupně povyměňuješ komponenty, jak budou potřeba a co odejde, tak dostaneš lepší kolo, než když si půjdeš koupit nové. Mám namysli, určitou cenovou kategorii. Rozhodně nesrovnávám, cenu přestavby (střelím od pasu, jako příklad) za cca 10 000,– + cena kola s kolem za 50 000 – 60 000. Takhle se to srovnávat nedá. Víc můj Author. Když jsem se díval na nové kola (srovnával jsem třeba řazení a celý pohon) tak jsem se dostal na cenu někam přes 20 000,–, abych tam měl stejné věci jako po přestavbě. Přitom mě ten rám vyhovuje, takže proč měnit rám? Pro mě zbytečné. Kolo mám ted vyladěné podle svých potřeb a jsem max spokojený (ještě teda dořeším řidítka :D).

      Ale je to také o tom, zda to máš jako svého koníčka, baví tě hrát si s kolem. Nebo zda si radši koupíš hotový bike a jenom jezdíš. Mě prostě baví udělat si něco sám, vyzkoušet to, atd… Proto jsem šel do přestavby.

      0 0
      • siafu  

        s cenou kola 17000 Kč + upgradem za 10 tis. Kč /tak vidle a brzdy/ se dostane na 27 tis. a když si vezmu, že za necelých 30 tisíc sežene kolo na karbon rámu a s Rebou, tak nemyslím, že na tom s touto Meridou bude nějak líp…

        0 0
        • NeoMike1  

          Karbonu nějak nevěřím, takže ten tu rozebírat nebudu. Nezapomínej, ale že za 30 000,– bude mít kolo, které mu někdo už poskládal, kdežto s Meridou bude mít kolo, které si vyladil dle svých potřeb. Vidlici bych měnil. Sám mám Raidona, není to žádná super vidlice, ale mě stačí a jsem s ní spokojený, v zimě plánuju ještě její upravu na olejové mazání. Jinak ale proč měnit brzdy? Má hydraliky Hayes, nepíše, že by mu nestačily, takže pokud mu dostačují, tak bych brzdy neměnil. Taky je rozdíl jestli naráz musí vypláznout 30 000,– a nebo zda mu to kolo za pár let sežere 30 000,–. To je taky docela rozdíl. Ale tohle je můj názor a nikomu ne nenutím.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.