Pekne sepsany, samozrejme to je beh na dlohou trat. Pokud bude cyklokomunita nazorove roztristena nemuze vyhrat nad soustredenym lobbingem spolecnosti ktere prosazuji vsude asfalt.
Obavam se ze prumernej cyklista si rekne spis o asfalt nez o sotolinu kdyz bude na vyber, protoze lidi sou v prumeru lini,pohodlni az az.
To je naprosto přirozené, že je cyklokomunita názorově roztříštěná. Kdyby ne, tak už si nepřipadám jako mezi lidmi.
Obávám se, že průměrnej politik nebo radní si řekne spíš o větší než menší paklík peněz do kapsy – vyšší náklady = víc peněz se „někde“ ztratí…
To jo, hezký a asi i pravdivý článek.
Bohužel jde o prachy. Nicméně já vlastnit takovou firmu, mít možnost stavět drahé a výdělečné asfaltové cyklostezky, tak to taky švihám a asfaltuju co by to šlo, bez ohledu na logiku.
Je to hnus velebnosti.
A proč bys neasfaltoval silnice? Ty to potřebujou jako prase drbání a na to prachy porát nejsou :/
Protože současnej šílenej eurosocialistickej systém funguje tak, že na základní infrastrukturu peníze nejsou, ale EU ti milostivě přerozdělí část peněz, který jsi do ní nasypal, na různý nesmyslný projekty jako třeba ty cyklostezky.
..nebo nefunkční solární panely atd… To já dobře vím, každej chce jenom uživit rodinu, že ;-)
naprostý souhlas. Je to kámen úrazu, když ti vezmou peníze, které můžeš vrazit do čehokoliv a pak ti je vrací s nálepkou EU a určí ti, kam je smíš užít. Většinou to podobně nesmyslných akcí jakou jsou asfaltové cyklodálnice.
Proto bude jen dobře, pokud těch 800 nebo kolik miliard, které pozastavili, vůbec nedostaneme. Protože pak se zjistí, že ty peníze vlastně nikomu nechybí a tudíž je nesmysl je do EU posílat. Aby se vracely zpět na nesmyslné a předražené projekty, které nikdo nepotřebuje. Pak se taky zjistí, že s mnohem méně peněz, které ale zůstanou doma a budou se využívat pořádně, se toho profinancuje daleko více a účelněji.
Já si osobně nemyslím, že samotná ČR a vláda by s těmi penězi byla schopna řešit něco lépe a levněji. Spíše naopak. A leccos by se neudělalo vůbec. Rozházelo by se to na ostatní zbytečnosti. Takto nad těmi penězi je alespoň několikastupňová kontrola. Nad penězi ze státního rozpočtu je kontrola spíš symbolická.
Hlavně by s tím mnohem líp naložili ti, co ty peníze vydělali – nejlepší řešení je lidem je vůbec nevzít. To, že jsou peníze přerozdělený EU víc pod kontrolou než ty přerozdělený ČR si nemyslím. Každopádně situace, kdy hlavní silnice je naprosto rozjebná a z ní odbočuje „polňačka“ skoro o stejný šíři se skvělym povrchem, kde jezdí jen správce lesa v Land Roveru a u který je cedule „postaveno z fondů EU“ místo „postaveno za peníze daňových poplatníků“ mi přijde absurdní.
Mluvíš mi z duše!!! Je radost někoho takového potkat na bike-foru.
Hlavně by s tím mnohem líp naložili ti, co ty peníze vydělali – nejlepší řešení je lidem je vůbec nevzít. To, že jsou peníze přerozdělený EU víc pod kontrolou než ty přerozdělený ČR si nemyslím. Každopádně situace, kdy hlavní silnice je naprosto rozjebná a z ní odbočuje „polňačka“ skoro o stejný šíři se skvělym povrchem, kde jezdí jen správce lesa v Land Roveru a u který je cedule „postaveno z fondů EU“ místo „postaveno za peníze daňových poplatníků“ mi přijde absurdní.
Absurdní to asi je, ale i na tu rozjebanou silnici mohli (Češi) použít peníze daňových poplatníků EU. To co se tady vytvoří záleží na českých lidech, ne na někom z EU. Záleží na tvým starostovi, hejtmanovi, ministrovi, na tvý vládě… Oni tvoří koncepci. Když bys lidem nic nevzal, myslíš, že ta silnice u cyklostezky by tam vůbec byla?
To, že lidem vezmeš jejich peníze ničím neospravedlníš. Ten kdo dokáže nejefektivněji a nejracionálněji utratit vydělaný peníze je ten, kdo je vydělá (upřesním. vydělá vytvořením nějaké hodnoty, kterou někdo druhý dobrovolně nakoupí).
Problém je celkově v tom, že my tam víc dáme, než vezmeme (když se započítají všechny náklady, které nás členství v EU stojí). Takže žádné peníze daňových poplatníků EU nebereme ani jiné, čistě vzato něco odevzdáme a méně si vezeme a ještě s omezením, na co ty peníze můžeme použít. Členství v EU nás ročně stojí přibližně 200 mld.
A ta čísla jsou odkud?
Tvrdenie, že keď ľuďom nevezmeš peniaze, tak nebudú cesty, je jeden zo základných ľavicových omylov.
Hlavně v ČR chybí jakákoliv koncepce, kde stát chce být za x let a jakými cestami se tam chce dostat. A politici hledí jen na ty nejbližší měsíce a sbírají politické body za líbivé věci, které by se mohly líbit co nejvíce lidem.
Jahaha, muehehe, jelikož z Unie dostáváme víc peněz než odvádíme, ať už se to někomu líbí nebo ne, tak když to zarazíme, tak se začne šetřit?:)
Nedostáváme ani omylem, ač se nám to snaží natlouct do hlavy všichni politici a všechna média. Členství nás něco stojí v nepřímých nákladech (zavádění nesmyslných direktiv a nařízení), pak něco odvedeme do Bruselu a něco (pokud se hodně snažíme) dostaneme zpět, jenže už si s tím nemůžeme dělat co chceme, ale omezují nás v užití těchto peněz. Důležité je, že když se to celé sečte, dostaneme méně než nás celé to členství stojí. Ročně to dělá přibližně 200 mld.
Děkuji za tvoje zdroje, dej odkaz, oficiálně se skutečně tvrdí něco jiného, ty jsi na to zřejmě kápl, tak sem s tím. Můžeš přidat i něco o 11.září.
Takže všechny státy od začátku EU tam odvádějí tak ohromné částky navíc a ty se tam ztratí? Teď nemyslím průsery od krize. No tak až EU padne, tak se budeme mít krásně, dobrá.
V podstatě si to dobře vystihl, ztratí se… možná to lze napsat jako že se prožerou. Prožerou je všichni ti královsky placení eurokomisaři a jiní paraziti.
Měl bych jen jednu skromnou otázečku, čím přesně se pepíno živíš? Co děláš, co vyrábíš, prodáváš? Díky
Teď nic, byl jsem pečující osoba.
Jenže trik je v tom že k těm penězům z EU musíš často přidat další peníze z rozpočtu.
Takže je sice pěkný že rozdíl mezti tím co ČR odvede a co dostane je kladný, ale už tam není započítáno to co ČR vydá z rozpočtů a co by se jinak neutratilo.
A víš proč tam ten podíl vlastních peněz (nemusí to být jen státní peníze, ale i soukromé – v případě soukr. firem) je? Právě kvůli motivaci, aby sis ten svůj projekt důkladně rozmyslel a nevyhodil i tu svou část do kanálu. Kdyby to bylo nastavený tak, že dostaneš od EU 100% podíl, tak by vznikaly ještě mnohem debilnější projekty :-) Na druhou stranu: i stavební firmy jsou v současné době rády za kdejaký štěk, aby měly vůbec nějakou zakázku.
MirosPikos: i takový tvůj oblíbený RaceBike bere z dotací EU a MPO nějaké prebendy na podporu exportu.
Pokud se peníze rozkradou nebo použijí na něco neužitečného, je úplně jedno jestli je dostaneme a kolik. Tyjí z nich jen pijavice. Pijavice sama od sebe dobrovolně neodpadne, bude sosat, dokud má co, takže jediné řešení je, přestat ji krmit. Pokud se ale tytéž peníze do EU neodvedou, ale použijí (těmi komu patří) užitečně…
O šetření jsem nic nepsal, dokud jsou přisáty pijavice, řešení neexistuje.
Jedinej problem je v tom ze jsou ve hre projekty ktery jsou uz realizovany, tedy zaplaceny a vpodstate se ceka na proplaceni te dotace z EU. Pokud to EU zatrhne tak to bude krutej prusvih, nejen ze jsou to veci bez kterejch se normalne obejdem, ale jeste ke vsemu na tom bude vytnutej dluh 75–50%.
Jinak souhlas.
Tak nevím, autorka asi nikdy nejela na inlinech po městě, když razí teorii že je to městský sport :)
Navíc nechápu proč neudělat nějaké údolí s asfaltem, o moc dražší jak tam píše to není a jezdit na inlinech přírodou je teprve pravý svezení a ne čuchat smrad z aut, furt se kolem sebe čumět kdo na tebe ve městě kde troubí, vytlačí tě do škarpy a podobně.
Konkrétně kolem mojí vesnice jsou asi dvě cyklostezky, každá dlouhá asi 1km a svezení o hovn_.
Lepší stavět cyklostezky, než dotovat různý firmy vytvořený jen na tunelování a tahání peněz z fondů a kde nic tu nic. Stezky se taky asi předražují, ale aspoň z toho něco je
Pochybuju o tom, že někdo, kdo vymyslel kolečkový brusle chtěl jezdit přírodou, kterou vedou asfaltové dálnice. Nejspíš to bylo k ježdění po městě nebo v příměstských částech. Dokážu si představit i nějaké chodníčky okolo pláží v přímořských oblastech.
V lokalitách, kde se nedá jezdit na bruslích se dá použít kolo. Je nerozumné řešit nastalou situaci tím, že postavím silnici pro bruslaře.
Pokud si udělají bruslaři sdružení, vydělají prachy, koupí pozemky a postaví asfaltové dálnice skrz pole, pak mi to rozhodně nebude vadit. Vadí mi to, když se někdo násilím okrade o jeho vydělané peníze, které putují přes ministerstvo financí do Bruselu a následně se po řadě administrativních krocích necelé vrací zpět na nějaké ministerstvo pro místní rozvoj, kde je milostivě uvolní na akce, které nemají tak velkou prioritu jako výstavba základní infrastruktury.
Já si myslím, že pro bruslaře je super mít několikaklilometrový okruh například lesem jako je Bělský les v Ostravě, prostě takovou oázou klidu uprostřed města. taky stezka podél Ostravice mi přijde z tohohle hlediska super. problém je, že pokud tam budou jezdit cyklisti společně s bruskaři tak se tam prostě pozabíjejí. A stezka podél Ostravice ve Frýdku-Místku je pro bruslaře naprosto nepoužitelná. Takže za mě cyklostezky ano, ale pouze jako takové nutné zlo které mi zrychlí přesun do hor a s označeným pásy pro cyklisty a pro zbytek.
Tak, já bych radši ve městech asfalt místo dlažby kvůli bruslím a necpat ho do lesa.
ono kolo taky puvodne nebylo vymysleno pro jizdu po lese že :)
Tak nevím, je pro tebe teda prijatelnejsi kdyz se ty penize vytuneluji nez kdyz se za to postavi stezka jo?
Jako s tim ze ty penize eu davamenic nenadelas, ze se to prerozdeluje taky ne,takze uz zbyva to co dostaneme vyuzit co nejlepe ku prospechu nas vsech.
Já to nějak moc nerozlišuju. Peníze se někomu násilím vzali, někomu kdo je vydělal prací a pak jestli se utratí tunelem nebo asfaltovým tunelem? Stezky se nestaví pro bruslaře nebo cyklisty, staví se proto, aby se postavili a stavební firma a lidi okolo vyinkasovali. Je to tunel jako tunel. Zlo jako zlo. Jestli je jedno menší zlo než druhý, stále je to jen zlo a obojí budu vždycky zavrhovat.
Přesně tak, vše bylo vymyšleno jen proto, aby pijavice mohly sosat. Jediná šance je nedat jim peníze.
Souhlas, ale zas ty cyklostezky aspon umozni rekreaci bruslarum a je tam potencionalni moznost neco malo vydelat zpet ve forme zivnostniku s obcerstenim u cyklostezky.
Prvotní účel kolečkových bruslí – to je argument jak noha :-D Určitě je to historicky první vynález, který je používán k jinému účelu, než ke kterému byl vynalezen.
To, že si má sdružení bruslařů něco postavit – to je dobrej vtip. A sdružení nemocnejch by si měl postavit nemocnici… sdružení důchodců… To by se nikdy nic pro sport nepostavilo – leda tak fotbalovej stadion. Což ti třeba nevadí, protože rád jezdíš na kole, chodíš běhat do přírody a vandrovat na hory – nevim. Já třeba rád dělám atletiku nebo si zajdu zaplavat do bazénu – jsem vděčnej za to, že se pro to ve státním rozpočtu uvolněj peníze.
Jen takovej detail na konec. ČR patří od začátku až doposud k zemím EU, které si každoročně vezmou výrazně víc peněz, než do společnýho fondu vložej.
Bazeny jsou vesmes soukromej podnik, takze tvuj dik v tomto pripade nepatri statu
Na to si přišel kde, že bazény „vesměs“ postavily a provozují soukromé firmy? Jistě, pár jich je, ale většina bazénů je městských, protože je to dost ztrátová záležitost a soukromá osoba by měla velké problémy to donekonečna doplácet ze svého.
Taky si myslím. Jestli na provoz Podolí stačí vstupné, tak smekám, stahuju ocas a pakuju se z diskuze. O aquaparcích nepadlo ani slovo.
No sám si to řekl, je to dost ztrátová záležitost. Tudíž nesmyslná. Pokud se něco nedokáže dlouhodobě zaplatit, pak nemá smysl, aby něco takového existovalo. Jednou to třeba klucí pochopíte, co je špatné na sociálním státu.
Jednou třeba pochopíš, že ne všechno se dá hodnotit penězma. Do některých věcí má smysl investovat, ačkoliv neslibují žádný zisk. Já chápu, co je špatné na sociálním státě, ale také chápu, co je špatné na jeho absenci. A jestli jsi tu četl víc témat, tak sis mohl všimnout, že nejsem zrovna zastáncem levice.
Chápu, že nejsi zastánce levice. To se cení, bohužel nejsi ani zastáncem pravice :) A to já zase chápu, je to těžké břímě.
Snad věk by tě mohl omlouvat, ale nespolehal bych na to. Považovat levici za zosobnění zla a pravici jako spásu lidstva… Promiňm, ale to vypadá na slušnou mediální masírku. Snaž se aplikovat vlastní rozum, pozoruj okolí a spolehej na vlastní úsudek. Ale nic ve zlém, každý máme právo na svůj názor.
To je dost primitivní pohled na svět, ale nějak nemám motivaci ti tu vysvětlovat základy ekonomiky a fungování společnosti. Sni dál.
Pochopím to, až na Zemi spadne meteorit a začne se úplně od píky, protože v současné době o plně kapitalistickém zřízení můžeme jen snít. Celé je to degenerované, střídáním nálad a vlád, že čistou formu si už ani nedokážu představit.
+1
To teda nevím čím chceš přesně argumentovat.
Chápu to tak, že jsi se rozhodl pro nějaký sport, ale nemáš pro něj v místě kde bydlíš podmínky a tak by jsi chtěl ty podmínky vytvořit.
Stejná logika jako kdybys měl rád třeba windsurfing, ale protože v tvém okolí v okruhu deseti kilometrů není žádná vodní plocha, tak budeš souhlasit se zaplavením nedaleké oblasti a zatopením několika vesnic jenom proto, že ti to přiblíží tvůj oblíbený sport pro který ty jsi se rozhodl.
K tvé případné zálibě například v horolezectví mě už ale bohužel nenapadá žádná možnost, jak vyrobit fešáckou osmitisícovku kilometr od tvého bydliště. :-)
I to by se zvládlo, za nějaký ten grantíček :) Když se centrální plánovači vrhli do boje se s klimatem, proč by nezkusili postavit nějakou slušnou osmitisícovečku. Navíc v zájmu veřejného blaha.
Si to asi nepochopil. Neřekl jsem že nemám kde jezdit, jezdím po okolí po normální silnici, jen je to nebezpečnější.
Řeším to, že ona stezka z asfaltu není od věci a opravdu mi to nevadí když se někde něco vybuduje a nejen já budeme jezdit bezpečněji.
Když to napíšu jinak, tak firma dostane dotaci na něco (zařízení, inf. sytém, cokoliv) a cena tohoto se dost nadsadí a to nemluvím o dotacích na něco co je uplně na nic. A to co se nadsadí se pěkně přerozdělí :) Takže ona stezka je sice ne to uplně nejdulezitejsi co se za ty penize dá postavit,ale alespon se postavilo neco a je to prospesne. K cemu mi je ze firma dostala dotaci na nákup softwaru za mego, kdyz pracovni misto nevznikne, zamestnanec pridany nedostane a prospech maji jen akcionari nebo vlastnik. (PS: vlastni zkusnosti)
To je ale tvůj pohled. Jinak se na to bude dívat třeba lyžař, houbař nebo básník. Z jejich pohledu bude stezka stejně na nic, jako z tvého pohledu „investice“ do nějaké technologie v nějaké pseudofirmě. Prospěšné to musí být pro toho, čí peníze se na to použily – peníze daňovýho poplatníka. Jedině on může říct – je to prospěšný.
Je to jednoduchy vadlabat douru do zeme, ono je jedno jestli lezes z povrchu nahoru nebo zpod povrchu nahoru a jeste by se treba vytezila nejaka prodejna surovina.
spatne vlozeno, reagoval jsem na MirosPikos
Bruslení přírodou je super.To by se ale stezky musely udržovat.Pod stromama se tvoří bordel atd atd.Rád jezdím delší trasy.Třeba kolem bečvy se dá najezdit dost km.Letos se chystám do Německa stezky jsou na jiné úrovni a hlavně jsou bezpečnější.Kvalitní asfalt a dlouhé trasy.
Slušný počin vytvořili v Olomouci.Je tam nový inline okruh 3km.Jen je škoda že to neudělali delší.Při nájezdu 70km, mi hrabalo.Pořád dokola:-(
Vrátím se k cyklostezce Bečva.
Pár týdnů spátky, jsem jel do Rožnova autem.Koukal jsem kolik lidí jede na kole po hlavní cestě.
Další den jsem jel stezku okouknout a bylo mi to jasné.
Všude led, stezka se neudržuje a lidé tak jezdí po hlavní jako za stara:-(
V tu dobu byly cesty hezky vyschlé, jen na stezce bylo cca 10cm sraček.
Tohle je k zamyšlení.
Na jednu stranu je asfalt svinstvo, na druhou stranu pak po něm vidíte jezdit za hezkého počasí mraky uživatelů, kteří by tam zřejmě při jiném povrchu nejezdili vůbec. Asi podobně jako se silnicemi: kdyby byly prašné, jen udusaná hlína, asi by taky nejezdilo tolik aut, co jezdí dnes. Čím víc pohodlných silnic, tím víc aut.
Vytrhat asfalt :-D
tak tak, cyklostezka ani nahodou nemusi byt asfaltova, nikde a nikdy! rozdil ceny je evidentni a jasny…kolik kilometru udelame zhutnenim povrchu a kolik km asfaltem?
jaky je prinos asfaltu vuci povrchu z jemneho hutneneho sterku? zadny me nenapada, za mokra budes mit prdel mokrou tak jako tak pokavad nevozis blatnik, tak neni co resit…
jinou veci je sirka cesty, a ta, alespon pro cyklopouziti nemusi byt vsude a vzdy o sirce silnice treti tridy, tim se da zase usetrit
argumenty o bruslarich atd? no a, tak at si koupej offroad brusle…neni to bruslostezka ale cyklostezka… dal bych to nerozebiral. jasne nekde ve mestech atd ok, ale spojnice mezi mesty, vesnicemi, atd… kolik lidi to bude vyuzivat na bruslích? kolik lidi jezdi do práce na bruslích?
nejezdí, bo nemají zatim kde :)
nevim, jestli to myslis jako vtip, ci ne… ale uz ted muze „kazdej“ jezdit do prace na kole a nejezdi, nepredpokladam, že se to lepsima stezkama nejak extra zlepší…o stezce to prece fakt není…a o asfaltove uz vubec ne…
Co pozoruju tady (Francie), tak i když je tu plná pr*el cyklopruhů a ohleduplných řidičů, tak na kolo přesedlali akorát lidi, co jezdili během zimy busem, aut je tu furt stejně (moc). Je to prostě dementní a přitom je to tady placka, takže i ten, kdo se chce vyhnout kopcům by v pohodě mohl jezdit.
Ruku na srdce, taky by se mi nechtělo do/z práce plahočit na kole, když můžu pohodlně a bez námahy dojet autem nebo MHD.
Já můžu taky jet MHD, ale jezdím na kole, bo je to levnější a taky rychlejší.
Tak levnější to je, bez debat. Rychlost záleží na lokalitě práce a zaměstnání/školy. Když si to vezmu u sebe, tak cesta tramvají z domy do školy mi trvá 1/2 hodiny včetně všeho. Na kole jedu 3/4 hodiny a ještě jsem zpocený jak ocas cyklisty v parném létě. Ale zas mít trochu jinou lokalitu baráku, tak věřím, že na kole by byl člověk rychlejší.
tim, ze je kolo levnejsi, bych si tak jistej nebyl… ;)
Tak pro mě aktuálně, ceteris paribus, ano :-)
teda nejak spocitany na halir to nemam, ale jelikoz chci doject do prace pokud mozno rychle a jednoduse v rozumnem case, tak uz to chce holt lepsi kolo, stara skladacka neni zrovna optimalni… a pri (velmi teoretickych) 22*65km to je 1430km mesicne, co uz imho na osoupani materialu a nejaky ty tatrance k snidani navic udela za mesic vic nez 550,– za socku…
Kolo stálo € 20, měsíční studentská tu stojí € 33, budu tu ještě 3 a víc měsíců, ale samozřejmě tam můžu zkusit napočítat i jiný věci :-)
Já ano.
Ne do všech prací se dá jezdit na kole, konkrétně třeba mladá by chtěla na kole, ale nemůže. Museli by mít v práci sprchy. Je pořád v kontaktu s lidmi, takže by to nebylo ideální ;)
Nevím, jak je to tu s vybaveností zaměstnání sprchami, zatím jsem si žádnou brigádu nehledal.
Mě jako jediný přínost asfaltu napadá jen ten, že je to stabilní záležitost – zvláště kolem řek. Není třeba nic dosypávat, nepropadá se to, netvoří se díry, vyšší voda zjara neodnáší štěrk a nemělní podklad.
hmm, no možná, ale zas by asi někdo mohl namítat, že když už tam voda tedy teče, tak se na asfaltu ještě zrychluje a bylo by asi zajímavé zjistit, kolik taková cesta vydrží jako celek, jestli se právě naopak nepodemele a pak to bude ještě dražší…
ale za normálních podmínek vydrží asfalt povrch déle bez údržby, to asi jo, otázkou však je, jestli by to cenově vycházelo lépe či ne… za rozumného nešmelo hospodaření…
Asfalt je stabilní záležitost ??
Kdy jsi naposledy viděl nějakou 3 roky neopravovanou silnici ?
A je sakra rozdíl, jestli oprava povrchu vyžaduje asfaltéry a nebo pár chlapů s lopatou, hlinitou směs a dusací žábu …
Nevěř tomu, že až bude ta asfaltová cyklostezka na opravu povrchu, že tam někdo rychle naběhne a opraví to. Jak to dopadne je dobře vidět na silnicích.
Nic není černé, ani bílé, nikdo nenajde ideální řešení. Jde o definici cyklostezky, na jejím umístění, množství uživatelů… Cyklostezka někde na okraji města, nejlépe začínající uvnitř města, je ideální. Samozřejmě né pro bajkery, ale pro bruslaře, maminy s kočárky, děti na kolech. Stačí se podívat třeba na Pražskou cyklostezku podél Vltavy. Jak vyleze sluníčko, je tam narváno. Vyasfaltované cesty v městských lesoparcích jsou bezvadné pro rodiny s dětmy. Prckové rozhodně radši jezdí po asfaltu, než aby s brekem talčili kolo přes kořeny.
Naopak vyasfaltovat cestu někde v polích, je kravin a vyhozené peníze. Bajker radši pojede po polňačce a pořádné kolo patří na silnici. :-)
Ona silnice je ale odlišně zatěžovaná, on nejtěžší cyklista bude mít tak max. 150 kg, kdežto auto bude mít tak od 900 kg a víc…
Nám drží asfalt na nájezdu ke garáži už asi 10 let a opravu nepotřebuje.
Mluvíme o silnicích nebo cyklostezkách? Cítím tam určitý rozdíl, v zatíženosti, provozu apod. Nebo snad myslíš, že hliněná silnice by vydržela déle, než zmíněné 3 roky se současným zatížením aut? Možná tak 14 dní, do prvního deště.
Nebo mi chceš tvrdit, že cyklostezka s živičným povrchem vydrží méně, než hliněná/štěrková? Snad i totálnímu ignorantovi musí být jasné, že asfaltová cyklostezka má mnohem delší životnost a nižší náklady na údržbu, než stezka s nezpevněným povrchem.
Samozřejmně že nemá automaticky nižší náklady.
Je to od využití, dá se říct že by neměla být třeba tak často opravovat , ale zase . Náklady na opravu začínají víš.
Kdy jsi naposledy viděl nějakou 3 roky neopravovanou silnici ?… …stačí některé vyasfaltované cyklotrasy. Kořeny stromů tomu za půl roku taky dají na frak.
Povrchy vozovek se navrhují podle dopravního zatížení, které je charakterizované počtem nákladních vozidel, které ročně po komunikaci projedou. To znamená, že pokud po vozovce jezdí jen osobní vozidla, navrhuje se na nulovou dopravní zátěž. Pokud tam nejezdí žádná motorová vozidla… Takže pokud uděláš cyklostezku tak, aby nebyl povrch narušen nerovnoměrným sedáním (ochranné a podkladní vrstvy) a teplotními změnami a nebudou si po ní zemědělci zkracovat cestu na pole, pak je asfalt poměrně stabilní záležitost.
Oprava: Povrchy vozovek se.. ne – celá vozovková souvrství se navrhují…
mozna kdyby se ten asfalt delal spravne a ve verzi pro tezkou dopravu… takhle bohuzel clovek vidi po 2–3 letech asfalt propadanej kolem kanalu, sesutej ze svahu, prorostlej vegetaci a roztrhanej korenama stromu…
a staci i mala skvira, aby se na tom hned podepsala zima…
o nesmysluplnosti stezek se tu uz napsalo dost, ale asi je jednodussi lejt asfalt nekde na louce nez zkusit vymyslet napr. rozumny tranzitni trasy pres mesta…
ale ani sotolina neni zadna etxra vyhra, kde pred rokem byla paradni stezka, je letos ztvrdla hrbolata hlina a je skoro za trest po tom jezdit.. to by asi vyzadovalo vicemene kontinualni udrzbu, ale komu by se chtelo to delat za vlastni…
Trvanlivost povrchu cyklostezky nezávisí na asfaltovém krytu.
proboba puntickar… ;)
sem tim myslel cestu obecne, ne jen tu vrchni slupku…
priklad je treba brdska hrebenovka… tam nalili do lesa asfalt, ale asi ho pocitali na 3 cyklisty rocne i kdyz je tam docela provoz a to vcetne tezky techniky takze vysledek je, ze se vykydaly miliony do lesa a stav je snad jeste horsi nez pred timto uzasnym pocinem pro blaho vseho lidstva…
I kdyby tam projížděly tisíce cyklistů denně, tak to nemá na životnost vozovky žádný vliv. Jestli tam jezdí těžká technika, tak je asi někde chyba – pokud to bylo navrženo jako vozovka pro cyklisty.
Něco aktuálního:
http://hradec.idnes.cz/…-zpravy.aspx?…
Kdyby četl BF, tak se mu to nestane. Protože by nesedl na póvl kolo, které není osazené alespoň na úrovni SLX :D
a nebo ho cetl moc a zkusil to dat na breakless fixie
z diskuze:
„po projížďce na kole a prohlídce rokle se ještě proletěl vrtulníkem, hezký výlet“
+1 :D