Dotaz: kliky na novém cyklokrosovém kole

120 nepřečtených
  • finnegan.us

    Ahoj lidi mám takový dotaz na věc, o které jsem přemýšlel, chtěl bych se poradit, znát názory znalých:

    Mám nové cyklokrosové kolo, které mám osazené mj. takto:

    • přesmykač – Shimano 105 RD-5800, black, 2×11
    • měnič – Shimano 105 RD-5800 SG black
    • řazení – Shimano BR-RS785 disc, 11-s
    • kazeta – Shimano Ultegra, CS-6800, 11-s, pastorky 11–28 z (11,12,13,14,­15,17,19,21,23,25,28)
    • kliky – FSA Gossamer BB386EVO, compact, 46/36z

    Mám dotaz právě k těm klikám: nakolik jsou kvalitní tyto kliky Gossamer BB386EVO 46/36 zubů, ve srovnání třeba s klikami Shimano 105? Uvažuju o výměně především k vůli tomu, mít na klikách 53/39 zubů.

    Nebylo by možná lepší je vyměnit buď za také** FSA Gossamer BB386EVO 53/39** (taktéž z důvodu více zubů)?

    Anebo je vyměnit za Shimano 105 FC-5800 175mm, (také tyto proto, že jednak tyto kliky mají více zubů, a jednak jsou v to 105ky, takže bych měl spolu s přesmykačem a měničem ucelenou tuto sadu ve 105)?

    Jak si tyto obě kliky navzájem v kvalitativním srovnání stojí? Proč stojí FSA Gossamer BB386EVO 53/39 podle internetu 4293 Kč a Shimano 105 FC-5800 například u některých prodejců (po slevě) 2990 Kč? To jsou nakonec ty Gossamery lepší, nebo prostě novější typ klik než ty 105ky? Ty 105ky se mi designově (vycházejí z Ulteger FC-6800) teda i líbí víc :-)

    Dík za tipy a radu :-)

    0 0
    • vp2  

      CX kliky mají tak malý počet zubů ze zcela jasného důvodu. Takže: Proč chceš mít na cyklokrosce víc zubů? Navíc „nejtěžší“ silniční převodník, i mnozí silničáři vozí na žiletkách kompakty.

      0 0
    • Tina  

      Pokiaľ máš cyklokrosku s kotúčami tak ti nemusia špandardné silniční kľuky pasovať. Resp. ti môžu kľuky škrtať o širšiu zadnú stavbu. Diskové CX bajky totiž používajú 135mm zadnú nábu ako MTB a preto sa začali vyrábať špecifické CX kľuky so širším Q-faktorom. Minulý rok som to riešila u Giantu.

      0 0
    • finnegan.us  

      Aha, já to myslel tak, že víc zubů rovná se větší rychlost když jsem na silnici, tak proto ;-) Takže do toho rozhodně nejít, je to zbytečné, rozumím tomu tak správně? :-)

      0 0
      • kubad  

        to jo, ale musíš to ušlapat nejdřív :D

        0 0
        • finnegan.us  

          No právě – jsem myslel, jako že by to mohlo být lepší do kopce třeba, ale nebylo že ;-)

          0 0
          • madik  

            Čím víc zubů tím víc adidas :)

            0 0
          • vp2  

            Obecně řečeno, kdo jezdí na silnici, tak si dává 53 zubů na rovinatější profil trati, kdo jezdí často kopce, tak si dává zpravidla kompakt s menším počtem zubů. Kdo jede v cyklokrosovém terénu s prudkými výjezdy, na měkkém podkladu, tak potřebuje ještě míň zubů. Naopak dráhař si na předním tácu naopak dovolí i ´třeba 58 zubů, poněvadž jede po rovině za ideálních podmínek.

            0 0
            • finnegan.us  

              Takže když docela často jezdím na silnici kopce – například Štěchovičák – tak je pro mě právě lepší ten kompakt 46/36z, při převodech 2×11? Rozumím tomu tak dobře jo? :-)

              0 0
              • vp2  

                To byl asi ideální kompakt 50–34. Ale pozor na rozměr zadní stavby, jak píše Tina.

                0 0
                • finnegan.us  

                  No ale to já nepoznám, jakou mám tu zadní stavbu – zas takové podrobnější znalosti zatím nemám ;-)

                  Vím jen že mám CX Gianta ;-) Ok, mám se na ten kompakt 50–34 společně s kolem zeptat v cykloservisu, nebo to nemá cenu – a o moc bych si do silničních stoupání ve finále, i kdyby to rozměrově k zadní stavbě šlo, nepomohl?

                  0 0
              • madik  

                Klidně zůstaň na 36/46. Pokud by 36 zubů bylo do kopců na tebe hodně tak muzes ješte vyměnit malý talíř za 34 zubů.

                No a na rovinky je 46 taky v pohode, navíc využijes větší rozsah kazety, oproti tomu pokud bys měl 53 zubů.

                0 0
                • kubad  

                  souhlas

                  případně není problém tu 46 vyměnit za 48 nebo 50z

                  0 0
                  • finnegan.us  

                    madik a kubad: díky za radu – takže vyzkouším a případně to můžu pořešit jen výměnou jednoho talíře, tak jak píšete :-) Kvůli tomu nemusím měnit tedy celé kliky, což ve finále vyjde i levněji. Děkuju kluci.

                    0 0
                • finnegan.us  

                  To je asi také možné řešení – to mě nenapadlo ;-) Takže vyzkoušet – a v případě potřeby vyměnit menší talíř za 34z ;-) Dík :-)

                  0 0
            • duk  

              S těma 58z na dráze nevim teda. Dráhaři vozej většinou převodníky okolo 45–51z a vzadu 13 a víc. Nejtěžší převody se vozej okolo 50:13 a jezděj dost vysokou kadenci. Nesplet sis to s časovkou?

              0 0
              • kubad  

                by mě zajímalo na jaký převod chceš jet třeba stíhačku družstev na 4km

                která se jede rychlostí 60km/h

                53/11 bys musel točit kadenci skoro 120

                ale samo je to o tom co se jede

                0 0
                • duk  

                  To mi něják nesedí při obvodu kola 213cm je kadence na 53:13 při 60km/h 116… na některý disciplíny vozej asi i těžší převody, ale 53:11 určitě ne.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Matematika není Kubadova silná stránka… :-).

                    0 0
                    • kubad  

                      že je to na 4km s pevným startem ti uniklo že? a to že je výsledný průměr 60km/h už si snad dopočítáš

                      navíc sem psal cca

                      0 0
                  • kubad  

                    53/11 byl příklad pro představu

                    je jasné že 11z vzadu je nesmysl

                    ale tady už by těch 58z i dávalo smysl :D

                    0 0
                    • jecnak  

                      11 vzadu je urcite nesmysl. To na drahovy naboj nenasroubuje. Vedel by JST kolik je min?

                      0 0
                      • strasny_jester  

                        v dilne mame 12ku, ale uz tam nenasroubujes lockring, na drahu dobry, na bombing po meste ne

                        0 0
      • vp2  

        Musíš vědět, co chceš jezdit. Jestli budeš jezdit v terénu, tak si troufám tvrdit že 53 zubů nepoužiješ, protože to neutočíš. Ano, máš pravdu, čím víc zubů, tím větší rychlosti můžeš dosáhnout, ovšem k tomu musíš mít určitou frekvenci šlapání a zejména NOHY.

        0 0
        • finnegan.us  

          No, popravdě, většinou jezdím silnici – tak z 95 procent. Ale protože chci jezdit i na podzim, a v zimě, a nechtěl jsem vyloženě jen silnici, ale něco trošku univerzálnějšího – na ty české silnice např. – šel jsem do cyklokrosky.

          Takže ty současné kliky s ozubením 46/36 oproti klikám se zuby 53/39 není až takový rozdíl (co se týče rychlosti)?

          0 0
          • tromboonen  

            Moc resis..

            Jestli jezdis prevazne na silnici, jdi spis do kompaktu (50/34).. 53/39 je uz pro ostrojezdce zavodni.. a kup jenom prevodniky a dej je na stavajici kliky (teda jestli to projde kolem ty zadni stavby)..

            0 0
            • finnegan.us  

              Jo, na ten kompakt 50/34 se zeptám. Když by to šlo aby zůstaly kliky, tak by to mohlo byt asi na silnici nejideálnější řešeni. Snad teda jo ;-)

              0 0
            • Prazak0  

              Myslím, že na klasický kliky s roztečí 130 mm jde dát velký převodník o 50 zubech. Asi by šel dát i menší, ovšem ten by byl spíš plánovaný jako vnitřní, nevím, nakolik se liší a technicky jak by to šlo.

              Mně kombinace 50/34 přijde jako univerzální. Ale ne jako vhodná do terénu, kde nejsou nějaký strašně prudký kopce. Mně přijde spíš lepší 50/39 nebo klidně 50/42. Řazení, kdy je mezi převodníky obrovský skok mi nepřijde nejpraktičtější. Samozřejmě, kdo bydlí někde poblíž hor, tak tam ten kompakt je asi ideální volba. I když nevím, jestli tam bych jako nezávodník nevolil spíš trojpřevodník. Právě kvůli menším skokům mezi převodníky.

              0 0
      • jonti  

        I většina hobby závodníků vozí jen 50–34, mělo by to stačit.

        0 0
        • finnegan.us  

          Jo, možná se na tuhle možnost 50–34 (v souvislosti k zadní stavbě, jak mi tu už poradili) zeptám spolu s kolem v cykloservisu. Děkuju za tip a radu.

          0 0
        • mr.antik  

          s motorkem bych dal klidně větší pily

          0 0
    • kubad  

      neřeš, nech to tak, s tou 105 si nijak nepomůžeš, pokud ti nestačí převody, potřebuješ jezdit rychleji, je nejjednodušší cesta dát vetší převodník, ale myslím že je to zbytečné

      0 0
      • finnegan.us  

        kouknul jsem před chvílí na anglický web k těm Gossamerům – prý jsou na CX dostatečně kvalitní a (co jsem porozuměl) srovnatelné se 105, výš jsou samozřejmě pak Ultegry. Takže nechat co.

        0 0
        • jecnak  

          Gossamery jsou proti 105 jak z blata. Mizerne prevodniky, nizka tuhost – jak klik tak prevodniku.

          0 0
          • tromboonen  

            Tu nizsi tuhost ale u 36/46 moc nepozna, ne? Ja mam teda starsi Gossamery HTII na dvojce, ted uz se 105 prevodniky a zadny problem nevnimam, ale uprimne moc jsem jej nevnimal ani s puvodnimi prevodniky, teda pri nejakem sprintu do kopce na velke vepredu a nekde kolem 2/3 pastorku vzadu to obcas zadrncelo o klec smyku, to jo, ale to zas tak casto nejezdim..

            0 0
            • jecnak  

              Mne to teda prijde docela znatelne. Celkove jsem z tech klik dost rozpacity a zvlast z prevodniku. Mam uplne tu nejlevnejsi verzi s lisovanymi prevodniky (obcas je k videni verze s frezovanymi) a kvalita materialu mi prijde hodne mizerna (rychle se opotrebovaly) a dost se krouti v zaberu. Jestli je to klikama a nebo jen prevodnikama tezko soudit, ale spis tipuju na prevodniky. System Shimana s dutymi prevodniky mi prijde proti krouceni podstatne lepsi. Takze pokud bych kupoval nove (kompakty), tak bych urcite bral spis Shimana. Jak se ale presne chova 46/36 verze Ulteger/Dur nevim, ty maji jinak provedeny velky prevodnik – klasika s podlozkami. Leda koupit (semi)kompakty a velky prevodnik koupit od Gebhardta.

              0 0
              • tromboonen  

                Tak to asi bude vetsi rozdil mezi generacemi, ty moje Gossamer prevodniky byly frezovane, bude to tak nejmin o dve generace zpet… je mozny ze jako u vseho tlacej na cenu a zlevnujou vyrobu na ukor kvality, to by vysvetlovalo proc se davaj na tolik seriovek misto origo ze sady.. Pro vetsinu smrtelniku by ale melo stacit vymenit ty prevodniky, coz stejne chce delat.. ja tam ted mam starsi 105tky, placaty, ne s nabehama na packy a tvari se to OK..

                0 0
                • jecnak  

                  Je to mozny tak i tak – u Gossameru je milion druhu os, prevodniku atd. Navic ty moje jsou nejake OEM, takze to bude jeste osizenejsi.

                  0 0
    • finnegan.us  

      Děkuju všem za info a rady :-) Kdyby z vás někoho k tomu ještě třeba napadlo, klidně mi napište vzkaz na profil :-)

      0 0
      • odik  

        Hele napřed to vyzkoušej co ušlápneš a uvidíš.Já po rovině 48/11 neušlápnu dávám jedině z kopce.

        Záleží jen na tobě co ušlápneš :-)

        0 0
        • šlapatko  

          Na silnici jezdím tři roky a poslední pastorky 11–12 jsou jako nové. Nejezdím v balíku a kliky mám 34–50. Stačily by i převodníky 34–46.

          0 0
          • madik  

            Taky jsem uvažoval o nákupu 36–46 kvůli využití většího rozsahu kazety. Nejmenší 3 až 4 pastorky v podstatě nepouzivam. Ale vyhazovat za tu vymenu penize se mi v tomjlenpripade moc nechce.

            Škoda že se nedělá kazeta 105 nebo ultegra 12–28, ta by se mi hodila.

            0 0
            • Jezevec70  

              A co 48/34? Jestli máš kompakty, stačí vyměnit jen velký převodník.

              0 0
              • madik  

                Mam 52/36 shimano 105.

                Jaky 48 převodník mas na myslis?

                0 0
                • odik  

                  Já mám 48 a s 11 – pastorkem to po rovině neušlápnu

                  0 0
                  • jecnak  

                    To ze to neuslapnes ty, neznamena ze i ostatni.

                    0 0
                    • madik  

                      45kmh pri 80 kadenci. To je tak odhaduju alespon 400W na casovkarskem kole a na normalni silnicce 450W.

                      Ale jo někteří to ušlapou o tom žádná :)

                      0 0
                      • jonti  

                        vůbec ne, stačí mírný vítr do zad a jde to i s 300W.

                        0 0
                      • jecnak  

                        Ted mam cx kolo na zimu s blatnikama a silnicnima plastema a vepredu 46ku a vzadu jezdim vetsinou nejmensi 4 pastorky z jedenactkove kazety 11–28. O vikendu jsem se svezl par desitek kilaku po vetru po rovine a bylo hodne mist, kde bych vepredu 50z+ vyuzil. Celkove je to o tom, jestli se bavime o cx kole jak se dotazoval zakladatel tematu, cx kole se silnicnima plastema a nebo silnicce.

                        0 0
                      • JFtryall  

                        Nene tyhle prepocty takhle delat nejdou. :-) ja mam 52–36 a vyuzivam krasne celou kazetu protoze staci prave mirne klesani nebo vitr do zad a i v tempu tam mas pres 40 jak nic.

                        0 0
                    • odik  

                      Neříkal jsem že to nikdo neušlápne – psal jsem o sobě. Taky nejspíš dost záleží na pláštích ne??

                      0 0
                      • madik  

                        Já tvoje postřehy hájil, taky velké převody sám neušlapu a sprintovat nepotřebuju asi jako dalších 99% lidí. A když jedu z kopce, tak je často pak rychlejší nešlapat vůbec a být ve vajíčku :)).

                        0 0
            • Renda69  

              madik: tedy já nevím, jde o jeden zub… Mám na hory 12–27 Ultegra (CS6500) a normálně tady středočeský kraj 12–25. Vpředu dvouplacku Rotor 53–39. Tyhle kazety ti nestačí? Jo to je 9s.

              Ale 11s dělají taky: 11–28 Ultegra tady

              0 0
              • jecnak  

                Dobre a to mas na cyklokrosce?

                0 0
                • Renda69  

                  No já na tom jezdím denně do práce, ale občas někam zahnu. Stav našich silnic už je na pořízení krosky. Ne fakt do terénu s tímhle, ne. Na to mám horáka.

                  0 0
                  • orm  

                    Mohu se zeptat kde jezdis? Ja mam zkusenost presne opacnou, stav silnic se neustale zlepsuje. Neni rok, aby v mem okoli nejakou silnici neopravili. Bydlim v Brne. Mam pocit, ze je to uz takova tradice nadavat na ceske silnice.

                    0 0
                    • Renda69  

                      Bydlím ve vesnici 10km vých. od Říčan a jezdím do Prahy po vedlejších. Středočeský kraj III.moc neopravuje, ani Praha vedlejší noc moc. Po 20 letech celoročního ježdění mohu srovnávat. Navíc šíleně zhoustl provoz, všude se staví satelitky, ale širší cesty ne, staré se občas opraví tak, jako od nás a do roka byly záplaty! Na vlastní oči jsem viděl, jak lili asfalt na konci roku do díry s blátem = vydrželo to 1 měsíc, díra ještě větší. Na kraji Prahy oprava inženýrských sítí, ulice rozebraná 1,5m hluboko 3 měsíce. Po zaasfaltování první díry kolem kanálů do čtcrt roku, po roce skoro všechny kanály a poklopy opravované, vozovka na mnoha místech propadlá – mohu dlouho pokračovat.

                      Mám Scwalbe 28/622 a lituji, že do rámu nevleze něco širšího.

                      0 0
                      • orm  

                        Nemam dlouhodobou zkusenost z jinych kraju. Mam jen kratkodobe, kdyz prejizdim z kraje do kraje a tam rozdil mezi kraji vidim. Pokud je to tak jak pisete, tak chapu vasi snahu o vetsi pohodli.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Bohuzel Praha a okoli mi prijde jako misto s jednim z nejrhosich stavu silnic. Zvlast okoli s neustale budovanymi satelity a houstnouci dopravou je na tom opravdu spatne. Vzdycky se tesim, kdyz jedu na Moravu autem, ze si vezmu kolo a projedu se tam.

                          0 0
                          • standoslav  

                            Možná to je tím, že nejsou odborníci u lopaty, ani ti co jim velí; tady u Ostravy, třeba směrem k Polsku i na malých vesnicích super cesty. Né, cyklostezky z peněz EU, ale norm cesty 4. 3. třídy, se to vyfrézuje, opraví kanály, a dá se koberec. Jezdím na tom na žiletce, super, průměr 27 a více, fakt, a bez defektů.

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Tam u Ostravy smerem na Opavu jsou lidi zvykli makat a u Opavy konkretne na Prajzske to bylo vylesteny odjakziva, i za komousu.. nedovedu to popsat, ale i blbi asfalteri tam asi maj nejakej vztah ke svy praci, jinak si to vysvetlit nedovedu..

                              Mozna je to tim, ze tam nejsou dalnice (myslim, co by mistni kazdodenne vyuzivali, ty co tam jsou se propadaj… dodneska jezdim od Olomouce pres Lipnik radsi nez bych se houpal na oficialni dalnici v 60tce.. ) a mistni samospravy se staraj i o okresky, mimo jine proto, ze vetsina volicu po nich jezdi… kolem Prahy, jestli muzu porovnavat, protoze kolem Ovy jsem se neco najezdil a kolem Prahy jezdim ted, je to proste o tom, ze Praha plati za dalnice, tunely, objezdy a vesnice kolem Prahy a okresky ve Stredoceskym kraji jsou proste mimo zajem, maximalne pred volbama obcas nekdo neco zalije zaplatou co je za dva mesice pryc, protoze to udelaj za mrazu nebo za mokra..

                              Ale to je dusledek nezvladnuteho urbanizmu.. kdyz se mesto/oblast rozrusta mene zivelne nez nektere smery okolo Phy, coz se dneska tyka skoro celeho SC kraje bliz nez 100 km, tak to holt funguje lip… a cesty jsou to nejmensi, spis je problem s tim, ze ty satelity a dojizdeci vesnice proste nemaj infrastruktutu, takze dojizdi i matky, deti, babicky, kdokoli kdo potrebuje cokoli..

                              Ja to drandim taky na ziletce, vcetne rozpadlejch asfaltek a sotolin v Brdech.. akorat mam 25–27 plaste abych to prezil..

                              0 0
                          • Prazak0  

                            Kraj Prahy nebo dále už Středočeský kraj, tak silnice jsou fakt v děsným stavu. Plno děr, hrbů, vyjetých kolejí atd. Pamatuju dobu bolševika, když jsem jezdil na venkově, tak mi vadilo, že někde je asfalt takový hrubší – ale bylo to rovný. Pak tam dali novou vrstvu, krásně hladký povrch – někdy zač. 90. let. Přijde mi, že vedlejší silnice, po kterých hlavně jezdím, se od té doby neudržujou. Nedávno za Prahou či na okraji kousky spravovali. Ale zpravidla nevyfrézují celou vozovovku, ale jen poměrně úzký pruh na kraji a zbytek nechají. Dřív jsem jezdil úzké pláště, 25, 23, 20 nebo i 19! Dnes za úzký plášť považuji spíš 28mm, vzhledem k stavu silnic, po kterých jezdím. Spíš mi přijde, že leckdy polní nebo lesní cesta, zvl. je-li asfaltovaná, tak je v lepším stavu jak ty okresky.

                            0 0
    • saxanajam  

      Jak už tu několikrát zaznělo – pokud se nechystáš jezdit v balíku, třeba závody, tak si zkontroluj jak moc používáš při tréninku/vyjížďkách poslední zhruba 3 pastroky na kazetě. Když nejedeš v háku, tak udržet po rovině průměr nad 30 km/h už chce přeci jen nějaké ty Watty v nohou (pokud tvoje vyjížďky netrvají 30 minut) a na to ti ten stávající převodový poměr bóóóhatě stačí, teda pokud tvoje standardní kadence šlapání není 20 ot/min :-).

      Pokud si chceš zvětšit převodový poměr, tak na těch klikách lze vyměnit pouze velkou placku, ale podle mě by to i tak byla momentálně zbytečně vynaložená investice, pokud není stávající velký už převodník opotřebovaný. Převodníky a kazeta jsou na kole spotřebák, dříve či později je budeš stejně muset vyměnit (tedy pokud tvůj nájezd není 50 km/rok, jako u mojí ženy :-)) a až nastane čas na výměnu velké placky, tak uvidíš, jestli jsi výkonnostně „uzrál“ třeba na 50T.

      Mám stejné kolo (Giant TCX SLR), se stejnými klikami a převodníky, minimálně těch 50 zubů se do rámu v pohodě vejde.

      0 0
      • DaD  

        Pod toto se mohu doslova podepsat.Taktéž Giant TCX SLR s klikami FSA Omega.To jsou těžítka jak prase,ale na převody si stěžovat nemohu.Dá se s tím jet 60km/h a to aniž by jsi si vytrhl nohy z ******.Kadence 120–125 jsem tam tuším viděl.

        Kvůli váze oproti FSA nasazuji 105-tky 5800 s převodníky 46/34 na krosku ideál a na zimní najíždění km po silnici bohatě postačují.Na jednici 52/36 a s tím se dá už i obstojně závodit.53/39 je pro hoby jezdce už celkem dost a stejně nevyužijí celý rozsah kazety.

        Vzhled klik s Gebhard převodníkem posuďte sami.Mě se to kombo líbí hodně…

        0 0
        • jecnak  

          Podobnou kombinaci s Gebhardt prevodnikem mam v planu. Libi se mi, ze na rozdil od Shimana a jinych vyrobcu je ten prevodnik presne padnouci bez adapteru.

          0 0
          • DaD  

            Pozor na to – přesně padnoucí.Ten převodník má na zadních packách schod mezi klikou a náběhem převodníku cca. 4mm.Je totiž podle infa z f. Gebhardt dělán na kliky Dura Ace a ani jedny nové kliky z nové řady 4×110 nejsou shodné.Proto tam vznikají tyto schody.

            Fotky jsou mizerné,ale snad to tam bude vidět…

            0 0
            • jecnak  

              Diky za uzpozorneni. Nastesti to stejne pujde prave na ty Dury.

              0 0
              • DaD  

                Nemáš zač.A ještě jedno upozornění.Napiš si do objednávky,že chceš převodník ve kterém už se matky neprotočí.Já dostal skladový a při utahování se mi dvě matky protočili.Nechápu nic.Oni o problému ví a stejně to posílají ! Teď mám pakárnu,jak šrouby utáhnout a nedej bože až budu chtít placku sundat.Na moji otázku k řešení mi bylo řečeno ať k nim kliky pošlu,že to chlapi na dílně udělají.Takže min. týden bez klik a ještě platit poštovné za něčí nezodpovědnost !

                Také mi nabídli,že mi pošlou právě ty matky které drží a že si to mohu vyměnit sám,tak proč to proboha nevyměnili před odesláním sami,když na tom nic není? Teď mají o jednoho zákazníka méně a jednu negativní reklamu více.Fakt tomu nerozumím.Takže mohu opravdu „doporučit“ :(

                0 0
                • platypus  

                  To je divný, že by byly matky na převodníky, které se protáčí a jiné ne? Co jsem naposledy čistil převodníky tak se taky dvě protáčely, a předtím šly pěkně utáhnout jenom imbusem.

                  0 0
                • Cryzyy  

                  :) tak koukam, ze porad stejne… Pred léty jsem řešil převodník, říkám si zajedu tam, mám to zarohem. Potřeboval bych převodník takovej – máme jenom bez náběhu na řetěz, ja na to říkám, ze bez nich to nefunguje – víme, ale mame ho skladem :o)

                  0 0
                • jecnak  

                  Mel jsem parkrat dost podobnou zkusenost ja Cryzzy. Tak se asi poohlednu treba u Stronglightu.

                  0 0
                  • Cryzyy  

                    Když si ohlídáš ty výše zmíněné matice, tak to třeba nakonec bude hnedka dobrý.

                    Chybějící náběhy jsem si na jednom jejich převodníku dodělal samořeznýma šroubkama, což nebylo moc práce a celkem to fungovalo, aspoň v rámci spotřebování převodníku na zimáku, ale ten jejich přístup se mi prostě nějak nezdá, ale třeba jsem jenom nějak zaujatej, nebo moc náročnej.

                    0 0
      • Prazak0  

        Tak po rovině jet 30 za bezvětří, to mi jako zvláštní výkon nepřijde. To udělá průměr nějakých 24 km/h – v mírně zvlněném tererénu jako např. sever a severovýchod Prahy. Pak stačí trošku vítr a místo 30 jede člověk hned třeba 40. Kolem třicítky přeřazuji z 17 na 15 pastorek u převodníku 48.

        Spotřebák je hlavně řetěz, tam mám životnost u nejhorších jen 600 km, u nejlepšího zatím přes 3 tisíce a ještě vypadá, že vydrží. Kazeta, dle mého odhadu, vydrží tak 10 tisíc km. Převodní, zdá se mi ,vydrží zas ještě víc. Asi bych se nebál vyměnit převodník, nakonec ten sundaný nevyhodí. Menší převodník bych sjížděl třeba v zimě a začátkem jara, po natrénování bych dal těžší. Případně jiný převodník by umožnil ojet na kazetě jiné pastorky. Kazeta obvykle odejde, že začne skákat jeden pastorek, případně ještě jeden či dva jsou taky trochu sjeté, ale nepřeskakují. Změna převodníku by umožnila kazetu ojezdit rovnoměrněji.

        Přiznám se, že převodník 46 by mi moc nesedl.

        0 0
    • jecnak  

      Spatne zarazeno.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Mark-H14  

      Ahojte,

      mám opačný dotaz než zakladatel tématu…

      Jdou na cyklokrosvé kolo bez problémů použít MTB kliky např. Sram X0 a ty použít bez pavouka s 40z převodníkem? Není problém s řetězovou linkou apod. ?

      Nyní je to na kole takto:

      KLIKY – Praxis Zayante M30, 1× direct-mount

      PŘEVODNÍKY – Praxis Wave Tech, 40T

      STŘED – Praxis M30

      Děkuji předem za info.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.