Zdravím, chci se zeptat za kolik by se dalo prodat? Je to Šírer Oria z 1997 v dobrém zachovalém stavu. Většina komponentů je původních.
Zdravím, chci se zeptat za kolik by se dalo prodat? Je to Šírer Oria z 1997 v dobrém zachovalém stavu. Většina komponentů je původních.
Za odvoz.
No vzhledem k tomu jak vidím cenu některých starých kol v nepojízdném stavu, tak to asi ne.
Před pár lety jsem podobného Širera z trubek Oria osazeného dobovým Shimanem 105 kupoval za cenu, kterou jsem napsal. Je fakt, že jsem k tomu že slušnosti přidal láhev vína. Nejde o žádný sběratelský nebo něčím výjimečný kousek, je to obyčejné staré kolo… Ale můžeš to kolo naleštit a s poutavým příběhem cenu zkusit nastřelit třeba na 5000 Kč.
Pred par lety jsem si koupil kola, ktery bych ted prodal vyrazne draz… Je proste jina doba.
Tohle kolo by se za tech 7tis mohlo vcelku rychle prodat.
Já si zase myslím, že nejspíš nemohlo a dobou to není. A jaká je vlastně doba? Že stary kola mají nějakou nesmyslnou hodnotu co si lidi myslí není dobou.
Je to dobou. Tak, jak za posledni 2 roky stouply ceny starych veci (kola, motorky, nabytek,…) proste cehokoli, co by mohlo slouzit at uz ted, nebo v budoucnu, jako investice, je neuveritelne.
O tom, za kolik se to pripadne proda, tu muzeme teoretizovat, ale realitu pozna az majitel.:-)
Problém je v tom , že mnoho věcí investice nebude. A je to hra na Černého Petra kdy každý další a další řadě doufá že mu za to ještě někdo dá vic než za kolik to pořídil a udržoval.
Pokud se jedna o umění ok , ale u spotřebních věci kterých bylo vyrobeno kvanta to nemusí nastat. Obzláště těch které nikdy nebyly luxusní ani kvalitní neli rovnou mizerné i v době kdy byly nové.
Což očekávám že bude v brzké době právě případ komunisticky Favoritů, Esek ale i různých starých Authoru, Merid, Olpranů ci Fořtů a tak podobně. Ale třeba i různých Jaw nebo Škodovek. Takové investice pro chudé…
U cehokoliv, co je v dobrem stavu a v omezenem mnozstvi, casem cena poroste.
Ale uspoustu takovych nakupu se nejedna o investice, ale treba z nostalgie (koukni vnuku, na jakem kole jsem jezdil, kdyz mi bylo tolik, co tobe).
A samozrejme musis mit chapavou zenu…:-).
Nikoliv čehokoliv a nikoliv do nekonečna . Protože stejně omezený je počet lidi , kteří tu věc chtějí, nebo na tu věc mají. Takže velice brzy se může zájem na trhu nasytit.
Existuje i hodně příkladů z minulosti kdy takové sbírky byly a jsou neprodejné.
Tak entuziazmus , kryze středního věku, selektivní paměť … …tak jistě vnuk pokud tomu bude rozumět stejne pochopí že Favorit a Š120 dědy táty, byl stejně mizerněj a žádný požitek z používání se nedostaví . Tedy krom pocitu že přežil.
Polud je neceho omezene mnozstvi, tak to trh asi nepresyti…
Nastesti jsme kazdej jinej, kazdej mame jiny hodnoty a trh v tomto smeru funguje dobre. Nikdo te nenuti za takove veci utracet. To, co je pro tebe bezcene, muze byt pro jineho zazrak :-).
Trh se může přesytit změnou preferencí. Během Covidu nakoupilo kola mraky lidí kteří o to před ním neměli vůbec zájem. Co se bude dít až se ve světě dostane skoro vše do původních kolejí?
Delas v kolech, tak vis, ze i kdyz bude za par let dostatek kol, pravdepodobne budou uz za podstatne jinou cenu.
Kazdopadne, kazdy se bavime o necem jinem.:-)
Ale muzeme se za 20let sejit a pokecat u piva, kam se posunuly ceny starych kol, motorek, aut, hodinek, nabytku,…:-)
Takže neznáte ekonomiku a ekonomické procesy, je to pro Vás novinka protože až teprve teď to zasáhlo kola. OK tak třeba se to doučíte i za kratší dobu než za 20 let, dědo.....
To vis ze jo, juniore :-)
Koukals v poslední době co udělaly ceny Jaw a Škodovek? Naprosto vykloubené, i totálně nepovedené modely Jaw se najednou prodávají za nesmysl. Samozřejmě nikdo neví jestli nenastane v budoucnu propad, ale myslím si, že ne. Maximálně stagnace.
Koukal a kupují na to aby si užili jízdu v takové Š120 ?. A má vysokou cenu každá Š120 ? Je po všech Š120 taková poptávka? Důležité je to všech… …a jaké byly a budou náklady na „držení“ té hodnoty?
Tohle není filozofické cvičení o tom že Š MB1000/100/120 se nemůže prodat za milion, ano může. A mohou se prodat všechny? A mají lidé zájem o všechny? A mají lidi prostředky na pořízení a udržení ?
Když ta věc dál nebude generovat nějaké hodnoty ( stagnace) ani využívána k výrobnímu účelu jaká bude hodnosta?
Možná by to chtělo si číst věci jako
https://www.databazeknih.cz/…penize-77282 protože tohle je jak s bitkojnovejma dětma který sice jsou odborníci na investice jen by nebyly schopný provozovat co se týká cenotvorby ani malou živnost.
Ty se asi v oblasti auto moto veteránů moc nepohybuješ, viď? Užitná hodnota nemá se sběratelskou hodnotou až tolik společného. Už teď když vidím nějakou důchodcovskou stodvácu, kroutím hlavou proč jí dál huntuje, když by pouhou směnou mohl získat podstatně mladší auto s výrazně lepšími parametry. Mně ta bublina kolem hundrtek, embéček a Jaw taky nedává smysl, ale taky nejsem cílovka. Mám v garáži něco jiného vyrobeného o fous dřív a o fous západněji.
Kola nejsou a zdražujou, tak roste i cena ojetin, stejně jako u aut, co je na tom nelogického?
a navíc je v módě retro – o to zboží je zájem pokud je ve slušném stavu a to taky zvedá ceny
Ano cena roste, ale stejně jako u aut mladých kusů s malým nájezdem. Bohužel si to myslí, i lidi co mají starý vylitany vrány a pak nasazují nesmyslné ceny, stejně to platí u aut. Už tu někdo psal, tohle není nic vzácného co by mělo mít nějakou vysokou historickou hodnotu. To je prostě jen staré kolo.
Tohle je celkem pekna silnice, skoda, ze by mi byla velka :-) Zalezi, jak vse funguje a v jakem je stavu, ale tech 5 – 7 litru by mohlo byt realnych.
Zavěsit na stěnu za par let bude mít cenu zlata.
Pokud je všechno funkční, tak bych s touhle cenou souhlasil. Ale nejspíš bude na kupce nějakou chvíli čekat.
Cena za odvoz až třeba těch 7–10 . Cena bude úměrná tomu kde, kdo a komu ho prodává.
Pedály Look Lotto Team Edition.Asi nejzajímavější díl.
Za odvoz je blbost jak hrom. Nástřel tech 5 litru a uvidíš.Dolů můžeš jít vždycky.Lepši než se pak mlátit do hlavy že jsi to někomu za dara. Dneska je prestreleny vsecko viz. byty.Stejně se to prodá. V konzumní době budou mít staré a udržované věci místo na trhu, protože se vždy najdou lidi co mají k těm věcem Vztah.
klidně nechat 7 a počítat že se to prodá za 5, bude jaro bude zájem