• santino

    Obracím se na vás s žádostí o radu. Vzhledem ke svému handicapu, kdy na pravé ruce nemám zápěstí, musím mít každé svoje kolo trochu přizpůsobeno. Na svém MTB mám všechno předěláno na levou ruku, obě brzdy, 1×12 řazení gripshift (v kombinaci s přehazovačkou XT). V poslední době uvažuju o koupi silničky, akorát potřebuju udělat opět úpravu v řazení a brzdách. V podstatě sundat celá silniční řídítka a kolo osadit klasickými rovnými. Tzn. brzdy předělat na klasické pákové, řazení opět na gripshift. Silnička je nyní 2×10, ale asi bych se nebránil 2×11. Na levé ruce bych měl obě brzdy, gripshift na přehazovačku a přesmyk klasicky páčky, které by byly na levé straně blíže středu řídítek – není to optimální, ale dalo by se na to zvyknout. Potřebuju ale vědět, jakou zvolit přehazovačku – možností je plno, ale nevím, jak budou silniční přehazovačky pracovat s MTB gripshiftem, popř. jakou přehazovačku zvolit (Sram GX?), aby zvládla kazetu 11–34 a zároveň komunikovala s gripshiftem. Jestli zvolit dlouhé, nebo střední ramínko. Vepředu budou kliky Compact 34/50. Našel by se tady někdo, kdo by si tohle řešení uměl představit a zda si myslí, že kombinace gripshift a silniční přehazovačka (popř. některá z MTB přehazovaček) může fungovat?

    Před pár lety jsem už něco podobného měl, rovná řídítka, dvě brzdy vlevo, akorát řazení předěláno na páčky, takže vím, že to jde. Teď bych akorát chtěl ten gripshift, protože řazení je tak pro mě mnohem jednodušší a rychlejší. Díky všem za radu. Každá je pro mě krok vpřed.

    0 0
    • novas752  

      Hoď tam přehazku GX pro 2×11 a bude to lítat jak sviňa. Vlastně kdybS chtěl, mám celou sadu GX 2×11 na bazaru.

      0 0
    • vt  

      V tomhle pripade bych zvazil i na silnici 1× reseni.

      2 0
    • Vrci  

      Vím, že radim něco jiného než se ptáš, proč ne di2 a tzv. sprint shift?

      https://www.bike24.com/p244706.html

      A převodníky nechat na levém duálu.

      Jak brzdy, hydraulické kotouče nebo ráfkove?

      1 0
      • Lister  

        A ne vládla by nějaké elektrika ovládat vše jen levou pákou?

        Shimano určitě umí nastavit automatické řazení přesmykačem dle zařazeného převodu vzadu, ale nevím jestli se to dá přiřadit jen levé páce a zda by to fungovalo bez páky pravé.

        Jinak myslím že DaD sem vkládal silniční kolo člověka, který má jen jednu ruku.

        0 1
        • yetti  

          kamarád, který je z MTB zvyklý na jednoplacku si pořídil Di2 2×11 na silnici právě proto, aby mohl řadit jen jednou pákou. Přesmyk řadí sám podle nastaveného schematu. já mám XTR Di2 2×11 na biku a také jezdím většinu času v automatickém modu, kdy přesmysk řadí sám.

          myslím, že na silnici by se s trochou bastlení daly obě brzdy ovládat jednou pákou (beztak většinu brzdí přední brzda), takže by to mohlo zůstat se silničníma řidítkama

          0 0
    • Lister  

      Desítkový grip (předpokládám Sram) nebude kompatibilní s ničím jinym než s desítkovou Sram přehazkou. A ten rozsah kazety zvládne jakákoliv sram MTB přehazovačka – volil bych co nejkratší ramenko.

      Ale pokud bych to se silničkou myslel vážně tak bych hodně uvažoval nad ponecháním oblouků a nákupem elektronického řazení někde z bazaru – zachovalá 11 Ultegra. Vše by pak mělo fungovat jen pomocí levé páky, kterou bych ovládal i přední brzdu. Zadní na kolo nedávat.

      Teoreticky by neměl být problém udělat na hydrauliku rozdvojku na obě brzdy, ale páka by pak asi nedokázala stlačit dostatečné množství tekutiny aby to nějak rozumně brzdilo.

      0 0
      • Florenc  

        Když spojí 2 stejné třmeny, bude 2× delší mrtvý chod než původně (dá se řešit), bude potřeba 2× více tisknout páku (u hydro v pohodě) a bude to brzdit obě kola stejnou silou, tzn. vpředu málo, vzadu moc. Aby to brzdilo jinak vzadu vpředu, musel by mít třmeny s různými hydraulickými poměry, např. 4 pístek a 2 pístek. Jak moc praktické je spojovat dohromady obě brzdy nevím. To by ale tazatel asi mohl vědět? V případě špatného fungování totiž ještě při kombinaci s elektro hazkami peněženka fakt hrozně zapláče.

        0 0
        • Lister  

          I u stejných třmenu máš možnost to nějak zregulovat – rozdílná velikost kotoučů, desky s jinou charakteristikou, případně jiný kotouč s menší styčnou plochou.

          0 0
        • TJK  

          uz jen z principu delky a flexibility hadice bude na stejne pace brzdit predek vic a zadek min.

          0 0
          • Lister  

            To ano, ale asi spíš narážel na to, že i když zadní bude fakticky brzdit min tak v reálu při zmáčknutí se může blokovat mnohem dřív než přední.

            0 0
            • TJK  

              jo tak.. jo to nejspis ano… ale je otazka jestli jeden pistek dokaze silove dost zatlacit oba trmeny.. osobne bych to videl na nejakou velkou DH paku pro 4pisty s XC 2 pist trmenama. Klidne neco jako Saint.

              0 0
              • Lister  

                No ale to jsi pak zase v háji s těma obloukama :-)

                0 0
                • TJK  

                  koupíš klasické ne-OS a dáš na ně Blip i páčku (jako CX přídavné páčky)… všechno se dá udělat

                  0 0
    • teffe  

      Netuším jaký máš rozpočet, ale jak už tu někdo psal, na silničku by asi bylo lepší zvážit ponechat oblouky pro jejich variabilitu.

      Loni jsem viděl silničku upravenou na jednu ruku, nevybavím si úplně vše, ale brzdy byly doplněny druhou přídavnou pákou z GRX .

      https://r2-bike.com/…-RX812-right

      Jinak to bylo na Di Ultegře.

      Teoreticky by při propojení přední a zadní brzdy do jedné páky šla zadní omezit snížením průtoku kapaliny, např. vložkou s malým průměrem do hadice. Jen najít optimální průměr by bylo trošku laborování.

      0 0
    • tomxxx  

      Na 11–34 kazetu ti stačí prehazovačka Sram GX pro 2×11. 11sp gripshift se normálně dělá, takže to není problém.

      Osobně bych ti spíš ale doporučil vykašlat se na ten presmykač. S 12sp to jde postavit tak, že už odstupňování vadit nebude.

      0 0
      • TJK  

        stále jde imho použít silniční sadu Sram Force AXS a k tomu by měl jít možní blip box.. pak by jednou rukou mohl mít tlačítka na hazku i na přesmykač…

        pžípadně by mohl mít MTB ASX hazku na klasiké páčce a k tomu blip na přesmyk (u 2 poloh stejně potřebuješ jen aktivovat pohyb a to buďto nahoru nebo dolů)

        0 0
    • Lister  

      A jak to máš vlastně teď s těma brzdama – jedna páka ovládá obě (takové mechanické existují) nebo 2 samostatně páky – to druhé si nějak nedokážu představit v praxi, to už jsem spíš klavírní záležitost ;-)

      U přestavby silničky na rovná řidítka bych se zamyslel krom toho rozložení a nad tímhle:

      Silniční rám je mnohem kratší než ten pro rovná řidítka. Počítá se s tím že jezdec se bude primárně držet až u pák na obloucích.

      Kompatibilita přesmykače a nového řazení – nemusí sedět tah lanka, ale dá se doladit dorazy. V každém případě přijdeš o mezipolohy.

      Kompatibilita brzdové páky a silniční brzdy – opět nemusí sedět poměr a může to brzdit divně. Takže si pohlídat, aby to byla páka vhodná – takže přímo určená pro silniční brzdy – existují fitness kola s rovnými rodly, takže by to mělo jít.

      PS: a úchop pravou máš jak – protéza na zápěstí, kterou se opiras o kolo, nebo se zápěstím opiras rovnou a nějak speciálně upravené místo na řídítkách?

      0 0
    • santino  

      Díky všem za pomoc. Nakonec to asi uděláme na 1×11, přehazovačku sram, gripshift na rovných řídítkách. Láká mě mít klasické silniční řídítka, ale i kdybych měl všechno vlevo, tak tou pravou se prostě nechytím…takže musím jít do rovných, což mi ale nevadí, celý život jsem zvyklý, že když chci něco dělat, tak do toho musím jít trochu po hlavě…

      1 0
    • kucka7  

      Zkuste kontaktovat tým Černí koně, je to cyklistický tým hendikepovaných závodníků.

      https://www.cernikone.cz/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.