• pavel905

    Vybírám silniční kolo na příští ro. Chci ho jak na závody tak i na běžný ježdění. Rozhoduji se mezi fondriest tf2 1.0 na kompletní ultegre a doplňky fsa a nebo bianchi oltre xr1 také na ultegre ale brzdy fsa gossamer. Obojí na kolech fulcrum racing quattro a nebo vision trimax t42. Ten fondriest se dá pořídit o 10_14 t levněji.

    0 0
    • blaf  

      vzal bych toho Fondriesta, co mas na obrazku ;)

      a jinak bych vzal co se ti vic libi, Bianchi podle me byvaji hur vybavene, ale zadna tragedie to neni

      0 0
    • Biker jak Pes  

      Není ten Oltre model spíše víc do „turistiky“ ?

      Bral bych Fondriesta, už jenom proto, že jsem jej jezdil.

      0 0
    • ememem1  

      kbiku samotnemu ti moc nepoveim ale co sa tyka brzd tak k tym fsa si rovno prirataj cenu za vymenu.

      0 0
      • pavel905  

        Ty bych samozřejmě vyměnil, na tom fodriestu se mi líbí žesi ho můžu rovnou složit tak jak chci já.

        0 0
        • ememem1  

          potom tazko radit, bude to vec vkusu a preferencii, mozno ak to je mozne, by stalo za to za na nich previezt.

          0 0
        • Datel Stepní  

          To Bianchi si můžeš složit taky. Naopak si myslím, že je to u tohoto modelu dokonce výhodnější. Rámovky se sedlovkou jsou u verze XR1 v nabídkách za 2000 euro. Na to si doskládáš kompletní Ultegru + slušný kola a nějaké doplňky. Mělo by to být kolem 100 000 komplet, podle výběru kol.

          Bianchi se kupuje srdcem, rozumem si koupíš třeba Canyon a na rámovce ušetříš nějakých 15000, ale máš Canyon a ne Bianchi :-)

          Až budu velkej, koupím si Bianchi. (Oltre)

          0 0
          • pavel905  

            Na samotný rám xr1 jsem se ptal, ale bylo mi sděleno že se prodává pouze celé kolo. A co jsou slušný kola?

            0 0
            • Datel Stepní  

              Ohledně slušných kol – to je subjektivní, pro každého něco jiného, je zbytečné vyvolávat spory.

              Dostupnost samotného rámu se řešit dá:

              http://www.bianchistore.nl/…49&subcat=40

              http://www.bikeinvest.cz/…amova-sada-2

              0 0
              • gemini  

                Rámy v odkazech ale nejsou XR1…nejvyšší model je v součastnosti XR2 (XR je starší model ) – XR1 je, rám se stejnou geometrií, ale je vyrobenej z karbonu nižší řady ( rámovka XR2 stojí ± stejně jako XR1 na ultegře )…

                0 0
                • pavel905  

                  Rám xr má střed bb30 a ten já nechci, četl jsem tu že to není žádná výhra.

                  0 0
                  • jonti  

                    Prakticky kazdy lepsi ram ma ted pressfit nebo BB30, nemas na vyber, a zadna tragedie to neni.

                    0 0
                    • pavel905  

                      Bb30 je prej náročnější na údržbu. Prý je třeba častěji rozebrat a vyčistit a znovu namazat vazelinou. Prej se tam dostává prach a různe nečistoty a pak to vydává nepěkné zvuky.

                      0 0
                      • vas  

                        jezdím BB30 na silnici s nativními klikami BB30 sram red už dvě sezóny a nic takového nepozoruji.Jak jsem tam ty ložiska jednou nalisoval, tak tam jsou doteď. Kliky samo jednou, dvakrát za sezónu sundám a vyčistím.

                        0 0
                      • jecnak  

                        Nevim, kolik BB30 ci BB90 ramu jsi vlastnil a dlouhodobe jezdil, ale ten system je mnohem jednodussi. Z realnych zkusenosti muzu rict, ze za predpokladu kvalitnich lozisek a odvodnovaci diry v ramu BB30 vydrzi podstatne dele jak klasicke (ctyrhran ci octalink) ci HTII v klasickem zavitove domku.

                        0 0
          • Singlespeed  

            Vzpomínám si na jednu dávnou reportáž ve Velu z asijské fabriky, která vyráběla karbonové rámy pro různé značky. Visely tam, mimo jiné, zavěšené na hácích, stovky rámů v barvě celeste a mladá číňanka na ně lepila nálepky Bianchi. Pročpak se kupuje jeden nápis na asijském rámu srdcem a druhý rozumem? To by mě tedy zajímalo :-).

            0 0
            • Lada,s  

              Tak vyrábět se klidně můžou v jedné fabrice, ale rozdíl bude asi v tom že jedna značka může mít vlastní vývoj a fabrice pak jen zadá výrobu konkrétního rámu, ale druhá značka může brát od fabriky pouze nějaké katalogové rámy a na ně si už jen lepit svůj název

              0 0
            • Datel Stepní  

              Když musíš tu otázku pokládat, tak Bianchi nekupuj, není pro Tebe. Ušetříš a máš klid.

              Je mi jedno, kde je to vyrobené, nevím, zda se jejich top modely dělají v Číně, nebo v Itálii. Mám tu značku rád a také ji rád podpořím. Je za ní dlouhá historie. Například v muzeu na Madona del Ghisallo je to dobře vidět. Canyon tam není ani jeden. :-) A to je právě ono, čemu ne každý rozumí.

              Naštěstí je trh plný různých značek, každý si vybere dle chuti.

              Bianchi není nálepkolepič. (Canyon také ne) Oltre, nebo Sempre není rám koupený z čínského katalogu polepený značkou.

              0 0
              • Singlespeed  

                Kdysi (nejen) Bianchi opravdu něco vyrábělo, disponovalo technologiemi, pracovalo se špičkovými materiály a zaměstnanci. Dnes už je to dávno pryč. Nostalgie není na místě.

                0 0
                • Datel Stepní  

                  Zda je „nostalgie“ na místě nechť posoudí zákazníci.

                  Dnes již Bianchi nedisponuje špičkovými technologiemi a materiály? Takže jimi tedy nedisponuje nikdo?

                  Nebo některá značka je milosti a disponuje špičkovými technologiemi?

                  To jsou dnes všechny rámy stejné? Já nevím, jen se ptám, je to možné, ale zdá se mi nepravděpodobné, že je jedno zda si koupím Spyder nebo Bianchi?

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Špičkovými technologiemi, zaměstnanci a materiály disponují zejména šen-čenské a tai-peiské fabriky. Vzpomínám si třeba na rozhovor s českým konstruktérem, který se podílel na návrhu rámu Ghost Riot. Pracovali na rámu a v pravidelných intervalech je navštěvoval Asiat, který vše kontroloval, pokud se mu to nelíbilo, museli to předělat :-).

                    0 0
                    • Datel Stepní  

                      A předpokládám, že u podobných fimrem si nechávají značky dělat rámy. Vyvíjí a kontrolují si to sami…

                      0 0
                    • tromboonen  

                      To bych si ale troufal tvrdit ze Asiatovi slo o vyrobni postupy, ne o navrh a vlastnosti ramu..

                      Jinak i kdyz se drtiva vetsina, ne-li vsechny ramy delaji v Cine (nedavno tu o tom nekde psal Blacky), tak existuji spickove znacky, ktere maji vlastni vyvoj (namatkou Spesl, Giant, Canondale, asi i Pinarello, Colnago atd, ale o tech moc nevim, jestli to taky delaj v Cine, asi jo..) a Bianchi bych k nim rozhodne radil..

                      Vlastnim vyvojem myslim to, ze si navrhuji geometrii, tvar a layup a vlastnosti karbonu tak, aby hotovy ram mel urcite vlastnosti – nejen vahu, ale i tuhost vs. odruseni vibraci, chovani, rizeni atd..

                      Pak existuji novejsi, mene zname znacky (zase namatkou treba Felt, Canyon atd.), ktere jsou mene prestizni, ale minimalne u Feltu ten vyvoj a ty finesy taky resi, a podle recenzi dost dobre (o Canyonu moc nevim, neni to uplne moje krevni skupina, ale verim ze to taky resej)..

                      No a pak existuji „genericke“ znacky (napr. Author Haibike a j.), ktere proste koupi z katalogu ram a nechaj si na nej nastrikat svuj design a nalepit ty nalepky, neresi vetsinou ani geometrii/tvar a vlastnosti a vyrobni postupy uz vubec ne, proste dostanes podle me o tridu mene, jen tvar, nikoli obsah, material je jednolity a nema zadne nebo velmi malo vychytavek ve strukture, lay-upu atd… a to uz je dneska dost malo myslim..

                      Do te posledni kategorie plus jeste horsi patri i ta slavna Chinarella, proste ram udelany ve forme vyrobene jako kopie, material naskladany do formy jak to prijde pod ruku, tloustka i zpracovani hrozne, ale hlavne ze to ma zvlnene nohy a nalepku a boreckove co si to koupi se uklidnuji tou pohadkou o tom, ze to delaj na nocni smene ve stejne fabrice.. Kdyz pominu jak je to trapne a neslusne/nelegalni tak to vubec nedava smysl, za podobne penize se da koupit starsi model spickoveho ramu, kdyz uz noname tak Hong Fu, vlastnosti to ma minimalne stejny ale spis lepsi nez Chinarello, vypada to slusne a minimalne je to original/neco jineho, ne trapna kopie.

                      0 0
                      • JFtryall  

                        Author je katalogovka od kdy- DHcka, 29ery, silnice, endura? :-D

                        0 0
              • treatt  

                Tak do Canyonu bych se nenavážel, dost progresivní značka, která pomáhá posunovat obor z hlediska inženýringu i logistiky.. že to není stoletá klasika, to není, ale ani si na ni nehraje.

                0 0
                • karliner  

                  Souhlasím, jeden z nejlepších designů na tchajvanské masové produkci.

                  0 0
                  • ememem1  

                    tak canyonom sa ale neda upriet aj spickova funkcnost co o cinskych masovkach zrovna vseobecne neplati. kde su vyrobene je vedlajsie ale nemecka ruka je tam jasna.

                    0 0
                    • karliner  

                      Pokud se pořád držíme tématu tohoto vlákna, tedy silničních kol, prosil bych o vyjmenování několika brandovaných čínských masovek, které nejsou dostatečně funkční. Kdybys s tím byl v úzkých, stačí mi připomenout na čem je u Canyonů vidět ta německá ruka (kromě designu) ;-)

                      0 0
                      • pavel905  

                        Myslel jsem že mi někdo poradi nebo řekne nějaké informace o těch dvou kolech, třeba co se týče pohodlí nebo kvality rámu a ráfku, ale vidím že se tu rřeší co a kdo vyrábí v Číně nebo Taiwanu. Co třeba vím tak vlastní továrnu má giant a merida která prý dělá i Scotty a spolupracuje i se specialized.

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Merida, jak známo, produkuje pro Specialized komplet všechna kola kromě dětských. Spešl je jen obchodní firma, nic nevyrábí.

                          0 0
                        • tromboonen  

                          Projed si zahranicni fora, tam najdes dost slusnych, vecnych a uzitecnych nazoru na jednotlive ramy… u nas tehle kol zas tolik neni a navic tady vsichni tlachame a honime si trika misto toho abychom si radili/poskytovali informace..

                          S temahle dvema Ti bohuzel neporadim, neb jsou to zavodni geometrie, na ktere se nezameruji a taky znacky o kterych moc nevim, zkoumal jsem docela dlouho nez jsem poridil novy ram a nejuzitecnejsi byla ta zahranicni fora, blogy, testy… hledej.

                          0 0
                          • pavel905  

                            A co jsi pořídil za rám jestli se mohu zeptat?

                            0 0
                            • tromboonen  

                              Ja chtel endurance kategorri = vyssi hlavovka, protoze potrebuju kratky ram, ale sedlo mam vysoko a u zavodniho bych se tak nizko neohnul, moznost tlustsich plastu, atd..

                              Zkoumal jsem zkoumal, chtel jsem jen ram a postavit, libily se mi Spesl Roubaix, Felt Z1, Cannondale Synapse, Trek Domane, Bianchi Infinito atd., samotny ram za slusny penize sel nejlip sehnat ten Roubaix, libi se mi a shodou okolnosti by mel byt i nejtuzsi, takze ac castecne tlumi vibrace, neni to zadna varena nudle..

                              Ty se koukas po zavodni geo, tak to mas Tarmac, Madone a tyhle modely, ty dva cos daval nahore jsou jeste posunute do aero (obdoba Venge a co ja vim, na to uz jsem vubec nekoukal), to uz je tuhej kostitras s ultra zavodni geo, navic o malinko tezsi (o to by neslo), ale treba aero sedlovka bude o prdel, vubec zadne tlumeni, to normalni zavodak s 27 karbon sedlovkou prece jen neco pobere..

                              Ja osobne pokud bych sel do zavodnejsi geo tak spise tu klasickou vrcharskou kategorii (Tarmac, Madone a spol.), tuhe uz je to dneska taky dost, nejake zakladni pohodli to taky umi a tech par wattu co teoreticky usetri aero kolo (za super idealnich podminek) stejne proseres prilbou, posedem, chlupama, oblecenim atd.. ale jestli se Ti to libi jak to vypada tak to je zas jina, kazdemu co jeho..

                              Fakt si zagoogluj a procti cyklo fora a recenze v UK a USA, jsou tam dobre informace, pomuzou Ti se rozhodnout, ja to mam nactene jen v te endurance kategorii, maximalne srovnani se zavodni, takze s touhle neporadim..

                              0 0
                              • McBlacky  

                                Trek dělá minimálně u Emondy a možná i u Madony -která nově je jen top end řada- dva typy geometrie. Osobně bych řekl, že ta víc závodní geo, už je jen pro ultra chrty s dobrou flexí páteře.

                                takže v recenzích na to bacha.

                                a samozřejmě vybírat kolo i podle vzhledu, následně k tomu doladit hadry, helmu, boty brýle. Jinak to bude faux pas :)

                                0 0
                                • tromboonen  

                                  … taky bidony treba sladit a mozna i auto, prece nedas kolo za 100vku plus na strechu nejake Fobie az s nim nekam pojedes…

                                  Vubec nejlepsi je koupit si profi tym jako to udealal jeden nejmenovany uhlobaron, kolo a hadry pak dostanes kazdou sezonu :)

                                  0 0
                                • blaf  

                                  Madone ma dokonce 3 geo, H1, H2 a H3, vyssi rady se ale v H3 nedelaji

                                  to abych k nove silnici uplne zmenil satnik, zatim hraje vsema barvama :)

                                  0 0
                        • Vilém  

                          Merida vlastni 49% specialized.

                          0 0
                • Datel Stepní  

                  Pardon, já se do Canyonu vůbec nenavážím, nechtěl jsem aby to tak vyznělo. Psal jsem taky, že to není nálepkolepič. Naopak si myslím, že je do dobrý výrobce . V poměru k ceně vždy nabízí výborné rámy. Kdybych neměl slabost pro Itálii, Canyon by byl asi mou volbou.

                  0 0
    • Mig_all  

      BIANCHI!

      0 0
    • Tina  

      Bianchi!

      0 0
    • jecnak  

      Asi bych zacal uplne elementarnim dotazen. Nejakou silnicku uz mas, ze vis jaka ti sedne geometrie?

      0 0
      • pavel905  

        Ano silnici už mám, merida scultura 905 model 2010.

        0 0
        • jecnak  

          Tak pokud ti (ne)vyhovuje, zjistil bych si geo a pak se podle toho rozhodoval nezavisle na znackach. Vypadne ti par modelu, neco vyradis kvuli designu, neco nebude dostupne v rozumne dobe a ve vysledku ti zbude nekolik malo modelu kol. Tam uz se pak staci rozhodovat podle ceny a nebo osobnich preferenci. Zadny karbon normalni znacky neni spatny. Navic jako hobik bez primeho srovnani tezko poznas nejake velke rozdily.

          0 0
        • tromboonen  

          Obligatne Ti tu hodim klasicky odkaz, kdybys o nem nahodou nevedel.. nejdulezitejsi info pred vyberem, napred typu, pak konkretni geo a nakonec znacky/znacek.. zmer se, nakresli si to i ve srovnani se stavajicim kolem a pripadne i ryznymi predstavci/hloubkou a reach beranu a uvidis.. tim se vyber zuzi

          http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

          0 0
          • jecnak  

            Ja si to nechaval az na dalsi reakci ;-)

            0 0
            • tromboonen  

              By se to melo nastavit ze se automaticky vlozi do kazde odpovedi na tema ktera silnicka :)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.