Člověk, který si koupí spešla za lidovku s doživotní zárukou by předpokládal, že v případě prasknutí rámu dostane adekvátní náhradu. Bohužel, takto už se spešl nechová a řídí se heslem, že doživotní záruka končí tím, kdy rám praskne a jeho životnost tímto skončila.
Jako ukázku doživotní garance velkého S mohu poskytnout pár fotek rámu, který se mi dostal nedávno do ruky. 5 let (cca 15 tisíc km) ježděný rám Camber, pravidelná údržba + jednou za rok v autorizovaném servise, tak jak je požadováno v garančních podmínkách. Žádné jiné známky poškození či nadměrného zatěžování.
Rám praskl ve svaru, inicializace únavové trhliny v tepelně ovlivněné oblasti svaru. Trhlina se dále rozšířila po celém průřezu. Po prasknutí rámu a následném dojetí domů došlo k deformaci zadní stavby a pochopitelnému rozšíření praskliny. Toho se servis chytl a využil k argumentaci, že deformaci stavby zapříčinilo nadměrné zatěžování.
Reklamaci zamítli s odůvodněním, že byl přetěžován a čepy nedostatečně servisovány.
Všem majitelům „S“ přeji, aby se do podobné situace nemuseli dostat :)