Zadní náboj DTS 180 se točí poměrně ztuha, pokud vyklepnu ložisko na straně kotouče a znovu sestavím, je to ok. Po upnutí do rámu a dotažení osy momentem 10Nm to opět ztuhne. Nějaká rada co s tím?
Zadní náboj DTS 180 se točí poměrně ztuha, pokud vyklepnu ložisko na straně kotouče a znovu sestavím, je to ok. Po upnutí do rámu a dotažení osy momentem 10Nm to opět ztuhne. Nějaká rada co s tím?
Máš asi zdeformovanou rozpěrnou trubičku mezi ložisky náboje samotného nebo ořechu, nebo ti chybí nějaká podložka v ořechu.
Ořech se točí volně i po utažení, sestavu jsem kontroloval podle rozkresu, nic tam nechybí. Trubička má 10,7mm, což by měla mít. Ale díky za tip.
Nekde musi byt chyba, bud v ose a rozteci jejich „dorazu“ pro vnitrni krouzek loziska, nebo v tele naby.
Dělala mě to 350, v ruce OK po stažení v rámu drhla – křivě nalisované ložisko z výroby,
Taky moznost.
Díky, zkusím přelisovat to druhý ložisko.
Pokud se tam ten krouzek (HCDXXX00S1110S) do kteryho zapada rohatka nasroubuje obracene, tak se deje presne tohle.
Díky, tohle je ale nový model, tam je rohatka v náboji zároveň domek pro ložisko. Našroubovat opačně to nejde.
EXP, jasne, tam to nejde
Ahoj,
mám otázku na uživatele nábojů DT Swiss 180 EXP. Jaké s nima máte zkušenosti? Chystám záplety a chci je postavit právě na nich. Líbí se mi jednoduchá údržba, jsou lehké, no mají ale malý ložiška. Někdo praktickou zkušenost?
Díky moc
Za mě stále špatné, po výměně ložisek v zadní nábě, chvíli ok, už zase ztuhlé. Utahuju důsledně momenťákem. Podle slov mechanika v servisu nejsem zdaleka jediný, já to mám na mtb, ale problémy mají prý i silniční záplety. Už toho mám plný zuby, dt swiss už nikdy. Na posmívaném novatecu mám 20tis, původní ložiska a točí se znatelně líp.
asi bych to poslal do boticca. není to normální.
Přesně.
Tak tam dej vymezovací kalibrovanou podložku.
Mám je sezonu na gravelu a točí se parádně, ale bohužel jsem zatím najel jen cca. 2000 km…
Díky všem za info,
pivos, ty budeš asi nějaká nešťastná výjimka. Měli nějaké problémy s ratchet systémem, zkus čeknout výrobní číslo podle videa
No to se ale netýkalo ložisek, náboj i ořech se točil normálně.
Koupil jsem je ke konci minulé sezony společně s fullem, nájezd 1700km, prozatím bez problémů.
Mám podobný problém jako pivos. Kola mám z bike24.de, na zadním jsem nenajel ani 1000km a moc se mu nechce točit.
Řeší bottico i kola koupená mimo ČR/SR? I reklamace?
Nevím jestli to řešit jen výměnou nebo přelisováním ložisek, případně výměnou trubičky co se dáva pod matici, nebo spíš zkusit řešit reklamaci.
Včera jsem to měl v lokálním servisu a kroužek byl tak šíleně utažený, že se to servisákovi nepovedlo asi vší silou ve svěráku uvolnit.
Tak pokud tím kroužkem myslíš tu zubatku co je našroubovaná do náboje,tak tu jsem povoloval metrovou pákou a doufal jsem,že to ten jejich klíč vydrží :-)
Tu zubatku. Mechanik dal klíč co velkého svěráku a točil kolem s nasazenou pneu. Bez výsledku, to bylo o zniceni toho klice nebo naboje.
To se musí pořádně nahřát.
až třeba tak, že to nepřežije tesnění ?
Těsnění kde? Z náboje ho napřed vyndáš a z ložiska je to jedno protože ho stejně měníš.
ano z náboje, já ho menil asi dvakrát na ruzných DT a pokaždé jsem ho vyndal v takovém stavu, že už potom použít nešlo, ale tak je to tesnění za 9€ tak zase tak o moc nejde
zadní EXP 240 se mi taky točil špatně, chtěl jsem se podívat na vnitřní ložisko, povolit to nešlo, nahřál jsem to horkovzduškou, zkoušet povolit, prasknul mi při tom svěráček (jako malej svěrák 80mm) a pak koukám, že se náboj už točí parádně… Jak to budu povolovat až budu potřeba ložisko vyměnit netuším :(
Takze se zacal tocit paradne diky prasklemu sveracku?
bud díky tomu, že jsem to nahral, nebo díky pusobeni sily pri povolovani, muzes si vybrat, nebo zvolit kombinaci
Na jaře mi to mechanik rozebral, vylisoval ložisko a nalisoval zpatky a točilo se to ok. Asi dalším utažěním rohatky během ježdění se to znovu rozbilo. I když vozím 36z převodním a přes 800W se nedostávám.
to je blbe, pritom to vypada, ze se neco takoveho stat nemuze :(
Nevim, jestli je to tim utazenim rohatky,nebo utazenim pevne osy. U pevne osy jsem si daval extra pozor utahovat to s citem.
Kazdopadne u takhle drahych kol se mi vubec nelibi, ze musim podobne problemy resit.
Utažením osy ne, osou stahuješ vnitřní rozpěrnou trubku a koncovky k vnitřním kroužkům ložisek.
Obecně ocelový šroub utažený do hliníku mívá mít tendenci se zakousnout. Rozdílná tepelná roztažnost tomu jen přispěje. Když je kolo odstavené na slunci, může být náboj rozpálený na poměrně vysokou teplotu, a když potom člověk šlape, matici jen víc „dotahuje“. Horkovzdušnou pistolí pořádně ohřát max na 120 st. a mělo by to povolit.