zdar,
vyvaklilo se mi lozisko v orechu.dle vsech navodu na youtube je sundani orechu lehoucky.
me se to nepodarilo ani kdyz jsem to pacil ve sveraku.
netusite nekdo,kde by mohla byt chyba?
diky
zdar,
vyvaklilo se mi lozisko v orechu.dle vsech navodu na youtube je sundani orechu lehoucky.
me se to nepodarilo ani kdyz jsem to pacil ve sveraku.
netusite nekdo,kde by mohla byt chyba?
diky
Drzi to casto na o-krouzcich. Jestli si to zkousel tak jak na videu, tak to zkus napred sundat samotnou koncovku.
+1
hmmmm,a kde nebo co je ta koncovka?
Mozna prekvapive na konci:)
Na konci osy, to cerne co leze z orechu.
Ale zase s citem, abys ji nesplacl.
jasny,ale jak ji sundat?vylamovanim jak na videu to proste nejde…na videu byl naboj na RU ja mam pevnou 12mm osu…
nandej kazetu a vezmi to za kazetu, takhle to neni za co vzít :-)
tenhle postup jsem nasel ve Velu…taky se nedari…
Jde to, taky jsem letos na jaře bojoval (zadní osa 12mm), co nejde silou jde ještě větší silou. Vem to přes hadru sikovkama za koncovku
Priseru se do tematu – je u techto naboju bezne, aby mel kotouc vuci naboji mirnou vuli? Kdyz zmacknu brzdu a snazim se tocit kolem, kotouc se nehne ale kolo mirne jo.. muze to byt do 2 mm ale nejaky pohyb tam je..
Zdravím, nevíte někdo zda je součástí ořechu DT swiss i rohatka a pružinky, nebo to patří k náboji. jde mi o to jestli mám kola prodat bez té rohatky a pružinek nebo s nimi… když jsme se dohodly na prodeji bez ořechu… dík.
Podle mě je ořech extra, rohatky extra, zbytek extra. Rohatky se prodávají jako samostatný díl a k ořechu je nedostaneš. Jak ti mimochodem zbyly? 18 zubové?
Ahoj, rohatky ani pružinky nejsou součástí ořechu. Ořech ti DT dodá samotný, bez ničeho.
Myslim, ze to je jako zvlastni dil. Soucasti orechu jsou jen loziska. Overit si to muzes v rozkresech dilu DT, kdyz ma kazdy jiny cislo, jsou to ruzne dily.
ořech je jen ořech nic víc k němu nepatří
součástí ořechu 1ks koncovka.
neni
jen u některých verzí
Bral jsem 10 i 11s, koncovka byla vzdy… tak nevim, zda jsem mel jen kliku ..
Bral jsem XD ořech z Bike-discountu a koncovka byla také součástí.
u XD musí být protože je jiná
ok, dík všem ;)
Hele, necha se v CR nekde nejak sehnat ta 54t zubata kolecko vec? Nebo aspon 36t za naky rozumny penize (do dvojky)?
Nemuzu tu 54t vubec sehnat, ani DT ji prej nema, a za 36 se mi zas nechce davat stejne jako sem dal za naboj :-/
54z se dělá jen pro Bontranger, mám takovej pocit.
Ted to maj i Rovaly prej, ale zkousel sem to sehnat jak pres TREK (melo by to jit sehnat jako nahradni dil, a jde to do vsech 350/240), tak pres DT, a prej to ma v nabidce DT, ale dovozce do CA je nema, tak by me zajimalo, jestli by se v EU nenasly, a online nikde nic :(
Patral jsem take, ale odradily me zkusenosti majitelu. jde to objednat pres Spesl.
jakej to má pak zvuk?
36 se daji asi nejlip sehnat od nejakych polskych prodejcu na ebay.
DT stoji ofiko 870/ks, takže 1740.
Nemohu ani zaboha sundat ořech. Minulý týden jsem mazal rohatky na DT240. Náboj DTSwiss 350. Koncovka na RU dole – koukám na dutou osu a ložiska v ořechu. Ložisko z venkovní strany ořechu nevypadá zarezlé k ose. Zkoušel jsem to s citem poklepat dřevěnou tyčkou a zároveň tahat axiálně, podobně s dutou osou. Ořech se nehne ani o kousek. Do lednice resp. do mrazáku se mi to nevleze – že bych to ochladil. Funguje to, točí se to, rohatky řehtají. Jenom jsem to chtěl vyčistit a namazat (vím funguje to neser se do toho). Jednou se do toho bude muset vlézt. Napadá někoho něco nedestruktivního?
Nasaď nějakou starší kazetu a zevnitř na ni poklepej kladívkem přes šroubovák.
+1, vetsinou uz staci zatahnout jen za tu kazetu (lepe se to drzi)
díky oběma – kazeta nasazena, bušil jsem do toho, úspěch znamenal až stahovák za nejmenší pastorek a opřený o osu přes podložku. Zarostlý vnitřní kroužky ložisek. Tak jdu ještě zkontrolovat jak je namazaná ta osa 240 z minulého týdne – hýml.
Ahoj, už jste někdo v domácích podmínkách měnili ložisko předního náboje?
jo vyklepneš a nalisuješ nové
Ahoj možná zbytečný dotaz a na funkci nemá vliv, ale nemůžu přijít na to proč se tak děje. Jde o to že mi dělá cvrček takový nepravidelný kolísavý zvuk. Vyčistil jsem, namazal (tak akorát podle návodu) a pořád to samé:
das ist normal
a mažeš tím co bys měl…?
DT Swiss Special Grease for Ratchet System Hubs 20g – HXTXXX00NSG20S
Myslíš, že druh maziva má vliv na pulsování zvuku rohatky? A nebo má vliv jen na intenzitu toho pulsování…
Je to vlastnost.
na to nema zadny vliv…rohatky vydavaji kolisavy zvuk porad stejne, jen u tech 18z je to mene znatelne, nejvic mi prijde ze to delaji ty s 36 zuby a ty s 52z zase uz o neco min
Jj přesně tuhle mám
Nedala by se použít Military grase od RS, nebo to chce ještě řidší vazelínu?
Ta je moc hustá a lepivá, ta si myslím, že je úplně nevhodná. Ta je tak do vidlice na těsnící kroužky.
Děkuji, koupím raději tu originální…
ja to mazu bikegrease2000 od motorexu
prijde mi podstatne nedat ji tam moc.
Dávám nějakej obyčejnej mogul v malým množství a žádnej problém
hele jukněte na video…taky jsem to dělal s origo a červení asi vědí proč to tam cpou…
Jak jsem psal, podstatne je trefit mnozstvi a nedat moc, protoze pak se zubatka zalepi a nedoseda.
A pripadne mit vazelinu podobne hustou.
Jenže to DT není vazelina spis pasta s příměsi oleje
Já už rohatky strhl a není to nic příjemného
Tak tak. Vazelína s příměsí molybdenu + 5% oleje. Takže není těžké si ten pačok vyrobit doma a namíchat případně i na
teploty pod nulou. Dělám to už delší dobu, míchám jen to co potřebuju pro momentální použití a funguje to spolehlivě.
Tak origo stojí cca 300, – a to množství mi vydrží mám pocit tak min 5 let, takže tu cenu neřeším, než se párat s nějakým mícháním.
Vzít trochu vazelíny, přidat pár kapek oleje (obojí doma) a šroubovákem promíchat netrvá ani minutu. Párání je něco úplně jinýho…
Možná máš pravdu, na druhou stranu když mi ta vazelína na jeden náboj vydrží minimálně 5 let spíš 10 a stojí méně než 1 řetěz kterých vyměním 5 za sezonu, tak je mi to asi skoro jedno a klidně si ji koupím, nestojí mi to za to
Vzhledem k tomu, kolik zbývá po servisu, mi to přijde jako nekonečná pixla :)…
No právě, na ty rohatky toho napatlám tak 1g a stačí to tak na 2 tisíce km úplně v pohodě, tak že jedna pixla 40 000km to je v něm případě skoro těch 10 let, za to dobu jen řetězy jsou za 12 000kč tak že nějaké 3 kila za vazelínu je úplně jedno
Tak jen na rohatky padne tak 0,2 g, tam se nedava skoro nic.
A když si omylem koupíš jiný rohatky, tak máš další pixlu :D …
Je to způsobeno pružnama ktere nevytváří stejnomerny tlak na rohatky.tedy vlastnost.
Běžná věc. Dřív jsem nad tím taky laboroval, že to je divné, ale dělá to ať je namazáno nebo ne, ať je 18 nebo 54 zubů.
ten zvuk mi přijde jako když to není vyvážené…zrychluje zpomaluje…
Když už jsem u těchto nábojů. Budu měnit ložiska. Nakoupil jsem 6× NTN 6902 LLB. Dorazil mi ted i klíč na povolení vnitřností zadního náboje, abych mohl demontovat ložiska. Ještě jsem to nikdy nedělal, tak jsem dost zvědavý jak to půjde. Snad se obejdu bez nutnosti super hrubé síly a lisování.. uvidíme.
Něčím musíš ty ložiska do náboje dostat
vetsinou staci podlozky + stara loziska jako nastroj a misto lisu pouzivam stary campa rychloupinak :)) Funguje to lepe, nez zavitova tyc a matice.
Ložiska do mrazáku a náboj nahřát fénem
+1
Ahoj, mám kola s náboji DT 350 Centre Lock koupené na bazaru 15/110 a 12/148 a budu na ně kupovat kotouče. Potřebuji k tomu jinou matici než tu, kterou ke kotoučům dodává Shimano (kotouče XT 2020 CL)?
Na přední náboj potřebuješ jinou matici, na 15/20 mm osu. Dělá shimano, DT Swiss a další…
A dá se případně ta stejná matice použít i dozadu? (Shimano na ni píše 15/20 Only)
dá, ale je to zbytečné
Ahoj. Zeptam se tady.
Premyslim, ze bych do dt350 koupil 54 rohatku. Mate s tim nejaky zkusenosti? Ty jemnejsi zuby vydrzi asi jak dlouho nez se to strhne?
Diky za info:)
ne vydrží míň než 18z co tam dávají, a vyžadují častější servis
vem 36z verzi ta je v pohodě
A ma to vubec smysl?
Na silnicce je to prijemnejsi ;)
Ale musis to „chtit“, jinak se ty penize vyplati strcit treba do plastu :)…
V cem je to prijemnejsi? Chapu ze tam je driv ten zaber. Jeste minibcss vadi, ze to mammted dost tichy a nejsem slyset ze zadu…:)
No. To spis budu asi novy kolo sperkovat jinak:)
A o co jineho nez o zaber by melo jit ;)…
Tak si nech zadni kolo preplest na e13, Hope, Chris King a budes slyset vsude. Mne to paradoxne prijde opruz, kdyz to moc „krici“… Vyhovuje mi, ze DT jsou drzaky & pomerne tiche.
Je to dobrá věc. Tedy pokud jezdíš jen po polňačkách tak je ti to k ničemu…
ale do těžšího technického terénu to k něčemu je.
Dik:)
Jak casto servis? Staci vytahnout kazetu, omyt, namazat tou jejich vazelinou a dat zpet?
Jezdil jsem Hope (8,2°) a teď 350 s 18z (20°) a zjistil jsem, že je mi to u zadku. Polňačky nejezdim.
Tak na triall to má opodstatnění. Jinak spíš ne. Jezdíme dost technické věci a nijak mi to nevadí, ani když přejdu z více POE
Ešte častejší servis?!
Mám 18z a pre plynulý chod aby som rohatky čistil a mazal každých cca 300km, inak v nohách pocit ako by som mlel guľôčky v stredovom zložení. Zlatý západkový systém, ten som za 5 rokov čistil a mazal 3×, aj to len preventívne.
blbost – chce to si umýt pořádně ruce, používáš originál vazelínu?
DT swiss tohle fakt nedělá
Nekteri z tymu jsou neskutecny prasata a mazou rohatky jednou za rok, kdy je v nich vazelina cerna jak krem na boty, i tak ty naboje drzej roky bez problemu.
Něco děláš hodně špatně, zrovna dneska sem ho rozdělal vyčistil maznul a to jen preventivně..Mam taky 18z.
A prachovku tam mas? Co popisujes, to rozhodne neni normalni.
Co je prachovka? Idealne jestli mas fotku toho?
Hledal jsem na googlu a nejsem si jistej.
Dik:)
,,Co je prachovka?" a sakra…
Kdybych ale misto odpovedi dostaval vzdycky kdyz se zeptam tvoji reakci, tak se asi moc nedovim vid?
Ne
Démon s červenou podložkou to jistí…
Gumové těsnění na ořechu hned za kazetou.
Kousek dál…
jj u DT je v těle,
u všech ne, 370 ho mají na ořechu.
He he, obrázek jak od Uko Ješity.
Podľa toho videa by som sa dostal k prachovke až po demontovaní vnútorného prstenca, a to mi ani v servise nevedeli sľúbiť, či sa im to podarí zdemontovať.
Aj tak to tesnenie nevyzerá, že by chránilo pred znečistením zrovna rohatky.
Vazelínu mám originál a skúšal som dávať rôzne množstvo.
Prachovka je mezi tělem náboje a ořechem. Vidíš jí okamžité po té co sundáš ořech.
Těsnění vydloubneš jakmile z náboje stáhneš ořech, ani neni potřeba sundavat kazetu, stáhneš jí i s ořechem.
Na povolení a demontáž prstence je potřeba speciální nástavec který se nasadí do prstence místo rohatky a druhou stranou nejlíp upne do svěráku, pak to poměrně snadno.
Prachovka tam je, nepoškodená, von sa jej nechcelo, tak som ju príliš neprehováral.
Na tesnenie sa mi zdala dosť tvrdá (pri 12°C), mažete ju niečím?
Lehce potřu vazelínou aby nebyla suchá.
Bavime se furt o naboji?
Ano, o těsnění mezi nábojem a ořechem.
Na DT swiss 440 FR jsem dal tak 10k km v terénu, hodně za deště a ani jsem to nikdy nerozdělal.
Mazec :-D
Jo, čistil jsem to při prodeji a nic tak hrozného v tom nebylo. Už mám origo vazelínu a všechny jsem namazal, takže je ticho:)
Mám 54z asi měsíc a zatím dobrý. Výhoda je v technickém terénu, kdy máš dřív záběr, když potřebuješ naštelovat kliky do vhodné pozice…
54z je mnohem hlučnější, dobře nahrazuje zvonek. Je trochu větší „drag“ (odpor, roztočené ve vzduchu kolo zastaví dřív), ale během jízdy to není cítit. Ten rychlý nastup dobře cítit na rovince taky, u přechodu z volnoběhu na šlapaní a během změny převodu.
Co je lepší volba na zadní nábu, DT 350 nebo Hope 4 Pro?
DT350 urcite
Hope jedině pokud máš rád rachot a nechceš slyšet druhého. :-D
O hlučnost mi teď až tak nejde (pravda, raději mám tišší náboje), spíše o spolehlivost a servisní nenáročnost.
Pro mě osobně z tohoto pohledu 350.
Já jsem za Hope, jedna zkušenost s loziskama v dt350 mi stačila.. Hope zas tak hlasitý není, kdo slysel někdy i9 nebo acros potvrdí
Co to bylo za zkusenost?
Ložiska umrely brzo, hodně brzo – ale ve srackach. Nicméně při stejném užití mi Hope drží
Mohla byt náhoda nebo ne, nicméně od Te doby mám jen Hope…
Byla nahoda.
Je to mozny, nepopiram
Na DT je potreba spesl naradi na servis, Hope udelas s cimkoliv.
DT je tissi. Z moji zkusenosti Hope loziska vydrzi hladke mnohem dele nez DT, ale u DT vetsinou dojdou do stavu kdy nejsou zly ale ani idealni a tak zustanou roky. At uz jsou to novy naboje nebo cerstve po servisu. Hope pri stejnym pouziti vydrzi hladky daleko dyl, ale v realnem provozu to je zanebatelny problem.
DT 350
Ahoj jde na náboj dt swiss 350...... Mám tam ořech shimano 9,10,11 a půjde tam ořech od dt micro spline?
Ano
Uff šel jsem se raději mrknout do sklepa a sundal ho a bylo tam těch 54 ryh to ozubené kolečko :) někde jsem četl že když tam budou ty tři praporky že to nepůjde uffff
Ty tři praporky ale nejsou v DT350
asi si nebyl jistý, jestli nemá 370
Jj, ty kola jsou myslím 2016 pro elitní model pro cube zelený náboj csw ma 3,9 cl prestrikal jsem je na černo
A navíc i na tří praporkový ořech DT už také vyrábí microspline ořech. Mám ho připravený spolu s SLX kazetou.
Odkud jsi ten orech bral?
R2 bike myslim. Je teda ocelovej, je to těžký jak pes, ale na to kašlu.
Taky jsem tuhle přestavbu dělal. Bral jsem MS orech na DT370 přes bottico.
Jinak asi to bude už přepracovaný ořech micro spline od DT na kupkolo mi dalo echo že by měl koncem února být
Micro spline na DT350 byl k dispozici už na podzim. V říjnu jsem to měnil, bez problémů.
mam prosbu na majitele týhle náby, nemáte ji někdo rozebranou? Potřebuju oměřit osu č. 3 a podložku č. 7. Asi jsem oboje zkurvil a při dotažení kola do rámu se netočí volnoběžka. Děkuju.
update: na webu výrobce se píše tohle:
Length [mm] (L) 114.8
Diameter 1 [mm] (D1) 12.0
Diameter 2 [mm] (D2) 15.0
Width 1 [mm] (B1) 42.2
ale to je málo :-/
Tohle se deje, kdyz se tam #5 da obracene.
Přesně, stalo se mi to taky. Udělali mi to v servisu. Kubad mi tenkrát identifikoval problém.
sz
Tady máš schéma kde píšou že délka je pouzdra pozice 7 je 15.4mm. A za tím že se ti netočí volnoběžka může být i zborcené pouzdro pozice10.4.
DT rika ze kdyz jde ta podlozka #7 lehce stahnout tak je ok. Pokud je potreba ji z osy dostavat silou a nejde to hladce, mela by se vymenit. Da se znicit kdyz pretahnes osu nebo upinak na kole. Je to dost bezne ze je to potreba vymenit, v praci to drzim skladem nybrz tak polovina zakazniku to pretahne.
Díky za radu, #5 je správně, tím si jsem celkem jistej. Ještě zkusím znova přelisovat ložiska, tím to prej může taky bejt.
Nicméně osa i futro nejsou 100% fit, nový by neublížily..
jakej máš ořech?
shimano 9sp. Znova jsem se s tím babral a podle mě je chyba v tom, že jsem osu při vyrážení ložisek rozjebal. Musel jsem ji zabrousit a tím zkrátit. Při dotažení v rámu pak krytka (hubcap?) tlačí na ložisko a volnoběžka nevolnoběžkuje.
tak osou to nebylo, jeste zkusim vymezovaci krouzek c. 7. A znovu, kdybyste nekdo umel zmerit, budu rad. Diky, h.
Psal jsem do bottica, tak snad se podari sehnat.
podarilo se mi to jednou na zadnim naboji to nejak domrsit tim ze jsem tam blbe strcil na zasrouboval osu. Vim ze ti nejde – povedlo se :( kdyz se dari tak…) Jedno lozisko trochu pridrhavalo jiz predtim tak jsem je nechal vymenit a ok.
Boticco velmi ochotně a tychle poslalo, nicméně to nepomohlo.
Závadu odhalil promptně Hnoj (tímto pěkně děkuju), když zalisoval těsnící kroužek pod ořechem origo připravkem hlouběji do náboje.
Tím myslíš to těsnění č. 8 z obrázku výše?
Hele, rádo se stalo. Akorát si vůbec nepamatuju, kdy jsem to udělal :-D
Ty seš pankáč :D
Zkoušel někdo z DT350 sundat barvu (nebo elox, ani vlastně nevím co to má za povrchovku)? Na plánované kolo by se mi více hodil stříbrný náboj, ale chci držet na kolech jeden typ náboje kvůli nářadí a servisu. Pokud ano, uvítám nějaké informace popř. foto výsledku.
Děkuji moc.
nic složitého :D
https://www.bike-forum.cz/…2834-lestito
zaplétal se mu je pak
černé sou elox, bílé je barva
origo z 1700 kol.
jenže ty těžko sežene :D, teda pokud je nemáš
Budu mít klasické DT350 pro J-bend a CL. Tam by to mělo být jednodušší…
Zdravím, má někdo radu jak elegantně, bez originál přípravku, dostat přední koncovky 15×100 do náboje? Zkoušel jsem to šroubovákem a jeden ten převlečný prstýnek už se mi podařilo zničit. Na straně kotouče je to i dost omezeno šířkou a hloubkou díry. Díky
ten kroužek je strašně tenký a lehce ho poškodíš, potřebuješ co největší plochou na něj klepat nebo tlačit, po různých pokusech sem si nechal vytočit ze silonu přípravek :(
Ořech z goly, dělal jsem to tak už xkrát
+1, taky tak
Sedlovku 27,2
Gopa ořech vhodné velikosti.
Zbytek krku z vidlice. Myslím že vnější průměr je trochu velký tak jsem to musel trochu zbrousit ale funguje :)
Díky všem za rady, nakonec to vyřešila sedlovka 27,2. Pasuje přesne. Díky
Zdravím. Je rozdíl v tření náby mezi 350–240 či 180. Které mají nejmenší odpor a zkrátka prostě jedou.
Nejeké zkušenosti?
Ty ze kterých sundáš prachovky ložisek a nahradíš vazelinu olejíčkem.
Na kole je spousta jiných věcí, které půjdou poznat násobně více než zrovna odpor ložisek v nábách. Pokud chceš snížit odpor, začni u plášťů, posedu, kolech, řetězu a pod.
350 a 240 stejna jen jina velikost
180 ceramicka ložiska.
V reálu bez rozdílu. V laboratoři asi něco namerej.
Ceramická 180 lepší v poměru odpor a životnost vůči 350/240?
Kvalita DT SWISS proti konkurenčním značkám.
Na jaky pouziti? Tezko srovnavat kdyz nevime jestli s tim budes jezdit po silnici nebo DH. Na tvrdsi pouziti keramika neni idealni, na silnici by naopak mela vydrzet dyl.
Podle ceho posuzujes kvalitu? Jsou to obecne vcelku bezproblemovy naboje, ale nesmis ani jednou prilis utahnout osu. Coz ale plati u hodne ruznych naboju. Prijde mi ze DT maji po chvili vetsi odpor nez vetsina kvalitnich naboju, ale ten se pak nezhorsuje hodne dlouho.
Kazdopadne pokud nejsi nekde na tdf tak nevim proc te odpor tolik trapi, aerodynamicky odpor tachometru asi udela vetsi rozdil nez je mezi ruznymi kvalitnimi naboji.
Pravdepodobne na TT kozu, kdyz resi odpor v loziskach. TT helmu, aero kombinezu a testovani v tunelu uz ma urcite za sebou.
Tak to, aby už začal řešit také třeba i OSPW…
Je to na XC, občas trail či nějaký skok. Obecně se tvrdí že DT vydrží tak mě zajímá zda i odpor je lepší či do nich
vůbec neinvestovat. Případně navrhněte alternativu. Budou na závodní kolo pro syna.
Mám nové Carbony a tam jsou 180 a jedou tedy velmi pěkně.
Děkuji všem za ochotu a informace.
Odpor je skoro stejny, vetsinu odporu delaji prachovky s vazelinou. Zivotnost na silnici je pri rozumne peci o kolo lepsi.
Tak jsem měl 5 let naprosto bezproblémové náboje, a teď během měsíce 2 osy :( Ještě jsem to u DT neviděl, teď čekám na ocelovou osu drahou jak samotnej náboj a doufám že bude navěky..
Jako, že osa stojí 4K? To snad ne…nebo jo?
Normalne ne, ale potrebuju ji do uterka a nechavam si ji vyrobit z oceli. Ditributor DT tu ma jednu originalni hlinikovou skladem asi za $50 ale neverim ze bych ji dostal vcas, a nejak sem zparanoidnel po 2 prasklejch behem par jizd.
Tak to je hustý.
to bude něco jinýho :(.
osu vyplnuje pevná poměrně těsně.
Pisu si o tom s DT podporou, jedina jina vec co by to podle nich mohla zpusobit je prilis kratky retez a doraz s jeho napnutim. Zkontroluju to az tam dam novou osu, stejne budu menit pohon, ale myslim ze v tom problem nebude. A nejak neverim ze by se to nepodepsalo na nicem jinem, hazka je v pohode a vse ostatni taky.
Vnitrni osa na Demu neni nijak zuzena takze to opravdu vyplnuje tesne, nicmene se i tak muze ohnout vic nez osa naboje, levnejsi naboje s tim maji problem celkem bezne (Formula, Sram, Giant, Specialized a vsechny tyhle co pouzivaji stejny design), pripadne Hope Pro 2 na to tusim taky trpely s 12mm osou.
Bylo by fer zminit ze jsem v posledni dobe zrusil dost materialu, i Demo uz jsem praskl a vymenil (nasledkem jezdeni, ne padu) asi ve snaze udrzet tempo nebo ujet kamosum :)
Nicmene pisu prave proto kdyby nekoho napadla jeste jina pricina. Ja si uprimne myslim ze to je proste mym zatacenim, na kterem se ted snazim pracovat coz znamena vletet v plny rychlosti do sutru a pokusit se v nich zmenit smer, ale pokud mi neco unika tak bych se to rad dozvedel!
Skoky nebo to nadmerny utazeni? Ja, kdyz ji neutahnu hodne, tak mi vrze. Jakej je tam moment? Nebo to je podle ramu?
Podle ramu. Na Demu to je zrovna dost malo – tusim 3.4nm, pak to zajisti dva srouby proti pohybu. Nikdy zadna vule ani jiny problem takze to bude spis haluz :(
Asi by nebylo od veci rict ze tomu davam nazrat. Sice jsem s tim jezdil 5 let, ale myslim ze az letos by se dalo rict ze jsem to zacal krmit, ale spis v technice nez na skocich. Ty naloze do strany nebudou maly..
Zdravím,
Mám své první záplety s dt swiss náboji a měnil jsem ořech ze Sram XD na Microspline. No ale po výměně lze ten ořech sundat moc jednoduše, bez menší námahy ho sundám. Zatím jsem tam teda ještě nedával ani kazetu ani jsem to neměl upnuté v kole. Má se ten ořech při nasazování nějak zacvaknout? Přijde mi, že trochu cvakne jen ta prachovka. Zlepší se to po nasazení kazety a jízdě nebo se mám víc snažit aby ten ořech nějak zacvakl?
ano drží jen za Okroužek. možná nedonasazené,změř nebo upni do rámu.
časem to zaroste a bude držet víc :).
ne nezlepší.
Ne, to je normální…
Bohužel u těchto nábojů to je standardní věc. Řešil jsem to v některém ze sousedních vláken po tom, co mi na parkovišti ze sundaného kola samovolně sjel ořech s kazetou a hledal jsem pod autem hledal vypadnuté pružinky.
Ok, díky všem za odpovědi. Snad nebudu mít stejnou zkušenost s hledáním pružinek
na novém to jde stáhnout rukou (ne lehce pohledem).
na jetém (s malou nebo žádnou) je třeba občas použít i stahovák.
nebo stačí použít nevhodné mazivo které naruší O kroužek.
Nasaď ořech, osuš konec osy, osuš vevnitř koncovku aby ren okroužek nebyl mastný,pak to bude držet lépe.
a hodně síly až to bude po sezoně sundavat :).
Budu kupovat zadní DT 350 na XD – vzít starší nebo radši ten nový model ? S tím novým modelem ještě asi moc zkušeností nebude. Nový neznamená automaticky lepší – zvlášť v této době kdy se všechno odrbává.
Novej je tento?
https://www.bike24.com/p2505272.html
Podle mě je to úplně jedno. EXP ta 350 stejně není, takže ten náboj bude úplně stejný jak starý. Vzal bych ten levnější, případně lehčí, jestli je nějaký rozdíl.
Tak jestli hmotnosti nekecaji, odlehčili 350 na úroveň starých 240, to bych do toho celkem šel, pokud není cena nějak napálená, nebo starý neseženeš v nějaký slevě.
No chci to na enduro tak nevim jestli takovy odlehceni je pro mne krok spravnym smerem.
Cenove je rozdil cca 20 €.
Ty novější mají myslím v základu rohatku 36 zubů a ty starší 18 zubů. Pokud to tak je, šel bych do novější verze.
Proč 18 nezničitelná .
Klidně s někým tu nezničitelnou 18 vyměním za 36 :)
Originál 36 taky, pokud ji nezalepíš nějakou nevhodnou vazelínou. To akorát ty z Alíka se ničí. Každopádně upgrade na 36 by ho později vyšel na víc než 20 eur.
A kde? Já kupoval v setu za cca 1.500,– Kč, pravda, kdyby měli někde jen tu rohatku, bylo by to o něco levnější, ale o tolik ne…
No, tak nějak kolem těch 1500 to vychází. Psal jsem, že by ho to vyšlo na víc než 20 eur, což je rozdíl v ceně, který uváděl.
Ano, toto je pravda.
Tak to není o čem přemýšlet.
Moc si nedovedu představit, že by to vadilo, na enduro se běžně vozí i 240. U DT bych se vůbec nebál.
Pokud se nepletu tak novy 350 je to same jako stary 240. Moc jsem to nezkoumal, ale prislo mi ze i vypada stejne. Loziska asi budou stejny jako puvodne v 350, takze nic moc ale ani nic spatnyho.
Takze bych za par dolaru klidne priplatil za ten novejsi.
Rohatka je celkem jedno, 18t je tissi a teoreticky dovoli odpruzeni fungovat trochu lip, 36t ma vic zubu coz je tu na foru asi popularnejsi. To si kazdy podle me musi vyzkouset, ja ten prinos 36 nejak necitim.
Jak přesně ovlivňuje ten počet bodů záběru v náboji zadní tlumení?
Hodne zalezi na ramu, a na tom jaky ma pedal kick / jak mu roste delka zadni stavby ve zdvihu. Takze to neovlivni primo tlumeni, ale ovlivni to narazy co citis.
Uz jsem to tu nekde popisoval, cim mensi je uhel nez zabere orech pri natazeni retezu (stejne jako pri slapani), tim vetsi je sance ze ti retez zatahne za pedaly. Kdyz se kolo toci dost rychle, teoreticky na tom nezalezi, ale jak sahnes na brzdu a dostanes ranu do zadniho kola, zacnou hrat body zaberu vetsi roli. A vzhledem k tomu ze to jsou chvile, kdy vetsinou chci po kole aby bylo nejvic stabilni a predvidatelne, tak vic ocenim 18t, ktera me ani v technickych „double black“ vyjezdech nijak neomezuje.
Mene POE resi prakticky to same jako https://www.ochain.bike, jen ten prevodnik bude vic konzistentni, u orechu porad muze nastat situace ze ve chvili narazu se zuby potkaji a za retez to skubne stejne, ale u 18t je dvakrat(hodne zjednodusene) takova sance ze se to nestane oproti 36t.
Už to chápu. Dík za odpověď.
To jsem rád, že jsem na bazaru koupi i9 Torch se 120 POE a ne hydru se 690 na fulla, kterého přes zimu stavím:) Ale já žádné enduro nejezdím. Bude to spíš takové downcountry, tak snad to nebude tak hrozné.
Z hlediska kick backu je fakt jedno, jestli máš 120, nebo 690 POE, zjevně ti to nevadí, jinak bys to řešil a dával 18 POE… :-D
Zaleží. Když bys jel úplně bez řetězu = 0 Poe tak je ti to úplně fuk. Čim více POE, tim víc nebo tim dříve ti to zatlačí do pedálů a zqmkne zadní stavbu. A pak jen záleží na citlivosti každého jedince a samozřejmě pedalkickbacku konkrétního rámu. Moderní kola mají poměrně malý.
Řekl bych že na rychlosti to nemá úplně vliv. Když je to mrda kdy se rychle zadní stavba dostane do zdvihu resp. prodlouží tai si to záběrový bod najde vždycky a pak zaleží na POE jak brzo si ho najde.
Těžko říct, bylo by zajímavý spočítat rychlost otočení při různých typech odpružení, převodu atd. Říká se tomu úhlová rychlost nebo jsem si to vymyslel?
Dopočítat jak rychle se otáčí náboj už by nebylo těžké podle rychlosti jízdy. Myslím si ale že ta rychlost vliv mít bude, myslím si že to je velká část důvodu proč kolo je plynulejší když nebrzdíš u více čepů.
Vvysvetlite mi co to je to POV ? Diky
POE je Points Of Engagement. Počet bodů záběru volnověžky na jednu otáčku náboje. V podstatě kolikrát to za jednu otáčku cvakne když nešlapeš. DT350 má normálně 18, ale dá se zvýšit na 36 nebo 54. Např. Industry Nine Hydra má 720 bodů = zabere už po půl stupni otočení kazety.
No a řešíme jaký vliv má POE náboje na úroveň Pedal Kickbacku zadních staveb.
Ted me napadlo. Je mozny, ze ten kickback citim na fullu printransferech, kdyz je zamceny tlumeni?
Mam 54.
To PK nebude. Tohle se řeší naopak s otevřenym odpruženim při velkých nárazech (dopad na placku) kd jde odpružení velmi rychle hluboko do zdvihu.
A nejvíc POE mají Onyxy – nekonečně mnoho.
Ale i to může být pro některé B-F uživatele málo a chtěli by ještě více :-)
Na cestovních kolech mi v nábě došly 24 POE (350 hybrid). Na fullu mám 18 POE. Kdyby se mi to chtělo přehazovat, tak bych to mohl přehodit. Ale to by se mi asi muselo chtít a to se mi teda nechce :-) Až při dalším servisu…
Jinak více věřím těm větším zubům.
Odůvodnění máš každopádně neprůstřelný. :-)
Rozdíl mezi 18 a 24 imho nebude moc poznat, to je záběr každých 20 nebo 15° což je relativně podobné.
Ono na normální ježdění je to jedno. Teď jsem ze zvědavosti zkusil na gravelu dát 36 místo 18z a rozdíl byl znát hned, ale kdybych o tom nevěděl, asi bych si toho ani nevšiml.
Torch půjde na fulla, který bude spíš taková hračka na techničtější ježdění, kde už by se to mohlo hodit. Každopádně je to ale spíš rozmar, než potřeba:)
Tak i nekonecen je vice druhu a jsou vetsi a mensi nekonecna :-).
Ještě dotaz – ten starý DT 350 má s 18 POE má taky ratchet system nebo to jsou klasické praporky ?
350 ma ratchet.
370 ma praporky a samostatne se dela jen oem pro vyrobce kol, myslim.
…Měl. 370 nově bude také Ratchet a zároveň pouze OEM.
Ještě dodám, že přestavět 370 na rohatku šlo vždy, jen je to teda finančně nesmysl.
Tak kolo s DT350 je doma, ale mám problém s tím že nesedí do rámu přesně jako starý Newmen kolo. Kotouč nesedí do brzdového třmenu a dře o desky na vnější straně – dost to kolo brzdí. Lehce nesedí ani kazeta k přehazce/ patce. Jako kdyby byl celý náboj o cca milimetr posunutý doleva ( při pohledu ve směru jízdy ). Zadní kolo chci přehazovat podle potřeby ( různé obutí ) a nemůžu při každém přehození ladit třmen a hazku :-/
Na obou kolech je stejná kazeta a stejný brzdový kotouč.
Setkali jsme se už někdy s takovou nekompatibilitou nábojů mezi sebou ?
Oba náboje jsou samozřejmě ve standardu BOOST 148 mm – strojařsky se jim to ale teda nesešlo.
Napadá vás nějaké řešení ? Jediné co mne napadlo je na Newmen náboji podložkama vypodložit kotouč ( 6 děr ) aby seděl do třemnu spolu s DT nábojem a na DT350 zase lehce zbrousit endcap u kazety abych dostal kazetu o něco blíž k přehazovačce / patce …
Přikládám foto kotouče v brzdovém třmenu ( nový Sram Centerline 1.8 mm )
Normální. Řešení je mít vše DT.
Hmm Newmen náboj mám po repasi s novýma ložiskama a přeplítat kolo a kupovat další DT350 se mi fakt nechce. Asi mi nezbude než to zbastlit způsobem který jsem popsal výše. Předpokládám že cca 1mm podložek pod kotoučem ničemu vadit nebude. Lechce zabrousit endcap u ořechu taky půjde…
Ano, zcela běžná věc. Pokud člověk chce prohazovat kola, pak je nejlepší mít na obou zápletech úplně stejný typ náboje. Nebo aspoň totožného výrobce, DT 350 a DT 370 mi vzájemně sedí bez jakéhokoliv ladění.
No je to zvláštní – 1mm rozdíl je ve strojařině fakt hodně a myslel jsem si že standard BOOST to přesně standardizuje – kotouč je přesne tady, kazeta je přesně tady. No budu to muset zbastlit
Tak hlavně on ten rozdíl na kotouči nebude 1mm :)
Přehazování kol je vždycky problém, když nemáš stejné náboje.
Hlavně bych nic nebrousil. Kotouč vypodložit můžeš, to stejně vyjde na tenké podložky.
Potřebuju kazetu na DT dostat nepatrně blíž k hazce – tak buď lehce na smírku zbrousit dosedací plochu endcapu na DT a nebo vypodložit endcap na Newmen – to vypodložení bude boj tam tu podložku dostávat ( přilepit aby to tam drželo asi nepůjde ).
kdyby něco, tak náhradní endcapy na DT350 jdou normálně koupit – měli by být stejný jak na neboost 142 náboje.
Tady jdou koupit jakýkoliv podložky od 0.1 mm tloušťky:
Jj, tak si to zmeř a nech si to snížit na soustruhu.
Rozdíl kolikrát dělá i různě sjetý brzdový kotouč. Tedy i u stejných nábojů to může po prohození škrtat.
Sjetý kotouč ti nemůže dělat takový rozdíl – střed osy kotouče na uchycení k náboji je pořád stejný a kotouč se sjíždí na ob strany. A v mém případe to není v situaci kdy to lehce škrtá, ale fakt tlačí do desek a brzdí. Je to rozdíl v dosedacích plochách na náboji.
Je to u různých výrobců normální. Kotouč poladíš podložkama a kazetu bych taky zkusil nějak vypodložit…
Jo no … musím si s tím pohrát stylem dodělej doma. Ještě že jsem stará škola :-)
ale možná že vypodložit o cca 1mm přímo kazetu taky není špatnej nápad – ještě to zvážím.
Nepřecházel někdo na pevnou osu a neválí se mu doma koncovky ze zadní náby DT SWISS 350 na QR 135mm, ideálně na XD ořech?
mám na shimano HG 135/5.kdyžtak sz.
Tak vyřešeno, díky.
Když by to někoho zajímalo, tak na XD ořech stačí jen stočit prachovku ze Shimano koncovky na menší průměr.
.
Ahoj, výplety s DT Swiss 350 mají s 370 totožný rozměr / pozici ve vidlici a vzadu v rámu nebo mne čeká štelování desek pro kotouč s centerolockem a přehazovačky ?
Přesně tato kombinaci mi fungovala bez problémů, během přehazováníí zápletů nebylo potřeba sahat vůbec na nic (na obou jsem měl CL kotouče Shimano a kazety sice odlišných výrobců, ale se stejným počtem zubů).
Mám stejnou zkušenost tak jIrI___ . Je to ok.
Mě starší Straightpull 370 na 6 díru zapletené v jejich Spline výpletech se samostatně koupenou taky již starší Jbend 350 taky na 6díru úplně neseděly. Kazeta ano.
Díky za reakce
Adaptér na rozšíření přední DT350 100mm na boost, bez nutnosti použít volně vložené distanční kroužky, nikdo jiný než Wolf Tooth asi nedělá, nebo se pletu?
to je pak kolo ve vidlici hnute k jedné straně – tj 10 mm mimo osu vidlice?
mají chybu v popisu s tímto se musí kolo přecentrovat na střed
a není pak lepší začít rovnou s novým boost nábojem?.-)
Neni nutné měnit dráty, stačí prostě levou stranu povolit a pravou dotáhnout, posunout ráfek o 5mm. Neni to úplně košer, ale jde to a funguje to.
Přesně tak, počítám s tím.
Zkusím se tu zeptat, jestli se někomu náhodou doma neválí zbytečný 11s silniční EXP ořech ideálně s 12mm koncovkou?
Ahoj. Mám na zadním kole nový náboj DTswiss 350 ,142*12, na se shimano hg ořechem, rohatka36 zubů. Po asi 400km začal při záběru do pedálů vydávat zvuk stejný nebo podobný jako by řetěz škrtal o klec přesmykače. Bez šlapání se to ozve jen při náklonu v zatáčce na levou stranu. 4ím začít? Bude chyba někde v ořechu nebo něco v náboji?
Rozebrat a mrknout se, není to nic složitého.
nejspíš někde jinde, ale rozebrat a zkontrolovat ořech je jednoduché, na YT je návodů dost
Ořech jsem oddělal, kam se dá dostat bez nářadí jsem vyčistil a znovu namazal. Okem vše vypadá v pořádku.
To nábojem nejspiš nebude. Soudě dle té leve strany je někde něco uvolněné/nedotazené nebo se kroutí. Osa kola, patka přehazky, kotouč, brzdový třmen, pokud je to full tak zadní stavba…
když tam dám jiné kolo, je po problému
Na jiném kole může být po nasazení kotouč ve třmenu trochu jinak a tím pádem neškrtat (pokud by to byla ta příčina)
To nebude ono. Kotouč jsem vyštrěďoval zvlášť s každým kolem.
a navíc by si škrtal i bez šlapání
no to by právě nemusel, dělá to bez šlapání jen v náklonu, to by klidně mohla být měkká zadní stavba a nebo mrtvá ložiska v zadním náboji a tím by to kolo mohlo mít trochu vakl
ne nutně, ten rám/osa při šlapání pracuje. Jednoduchý – vyndej zadní destičky ze třmenu a projeď to. Jen si nezmáčkni páku…
Máš tam pevnou osu? Nemáš tam třeba redukci na rychloupínák?
pevná
Pokud je utažená osa, tak bych to tipnul na škrtání destičky o kotouč – třmen není vystředěný, nebo pístky nevyjíždí symetricky ⇒ kotouč je blízko k jedné z destiček. Při šlapání/náklonu na jednu stranu dochází vlivem kroucení zadní stavby ke škrtání.
Při šlapání to jde slyšet pořád, bez šlapání jen v náklonu do leva. S druhým kolem to nedělá.
viz výše, koukni jak je kotouč ve třmenu vůči destičkám na obou stranách.
Vyřešeno. Už mě z toho málem hráblo, žije si to asi svým vlastním životem. Nevím, kde byl zakopaný pes, což mě trošku hněte, ale vše funguje jak má. Vše jsem znova prošel vyčistil a namazal, třmen znova vystředil, nové vůle v klikách objevil atd. atd. A voilá . . .
Odstraněné vrzání se nesmí zakřiknout ;-)
Zkusím tady… Včera jsem si všimnul, že i přes zabržděnou zadní brzdu jde s kolem částečně pohnout. Je to Ok, nebo problém? Díky
A pro odpověď zvolíte karty, křišťálovou kouli, nebo kávovou sedlinu ?
OK, náboj DT350, 12×148, ořech XD.
To může být vůle v destičkách.
To by se hýbal kotouč vůči třmenu, což se neděje.
Tak povolený kotouč na náboji?
Díky za myšlenku, spíš ale jestli není vůle mezi redukcí center lock na 6 děr…
a kua a jak mi to máme vědět že tam něco takového máte ? Proto sem psal o tý křištálový kouli. Jinak vůle tam z podstaty fyzika\strojírenství jsou jde o to jen jaký.
O o jaký kus se to teda cca pohne (střed gumy)?
Na gumě to budou tak 2 cm.
Zjisti, kde se to hýbe vůči čemu a pak to dotáhni (kotouč, redukce…), ne?
Se zabrzdenou brzdou mi jde asi o milimetr pohnout (predozadne) u náboje (shimano) s centerlockem.To mám naštěstí už jen na náhradnim prednim kole.Jinde mám všude 6 der a vůle nula
Nechápu jak to ma centerlock takhle blbě udělaný