Poradí někdo,kde sehnat dvoupřevodníky.Chci si udělat s trojpřevodníku dvou 28×42 a nevím kde je koupit.Mám kliky Shimano XT.
Poradí někdo,kde sehnat dvoupřevodníky.Chci si udělat s trojpřevodníku dvou 28×42 a nevím kde je koupit.Mám kliky Shimano XT.
kup si převodníky TA specialites. 28z kolem 560 kč a 42z kolem 900kč. katalog na bicy.cz a myslím že se daj i koupit
Já jsem objednával 39/26 na Gebhardt.cz. Nabízí převodníky v devíti barevných odstínech! Cena přijatelná, 39 zubů zlatý elox za 352Kč, 26 zubů, taky zlatý elox 225 Kč.
děla gedhardt i s naběhama?
Jj
V ruznych verzich i CNC frezovane
Levnější převodníky typu Klasic náběhy nemají, dražší převodníky typu CNC mají.
delaji, ale nedoporucuju. Hlinik jedine bez nabehu, jinak nic nevydrzi
bez nabehov to zas fakt suprovo radi…to bych uz nechcel ani za trest.
nooo
Specialites Ta naběhy nemá, jen náběhové nýty – funguje super
letos vozím titanový převodník Boone, bez náběhů, a taky sem nějak problémy nezaznamenal, řadí bez problémů :-)
ja si len pamatam co som mal kedysi onzu ze sice prezila vsetky retaze ale to radenie nebolo nic moc. skor bolo na porazenie. na jednom testovacom biku nemenovanej znacky boli firemne kluky tiez bez nabehov a slava to tiez nebola aj ked na porazenie uz nie. nemenovanej preto lebo na testbiku to kludne mohlo byt aj nastavenim. oproti tomu je shimano rajska hudba. draha ma ten carbonovy truvativ (noir ci ako) a imho xt radi nejak hladsie alebo jak to povedat. ale ked to funguje tak dobre, ja bych gebhard a toboz bez nabehov nechcel.
Je lepší vzít TA specialites nebo Gebhardt? Cenově to vychází podobně.
Ta :-)
rozhodně TA specialites, souhlas
http://www.bike-forum.cz/…l-27298.html 569,– a 909,– a moc pěkně to maj ty frantíci udělaný
tez jsem pro TA, vozim 42/29z a naprosta spokojenost, pocitove to chodi i radi lip jak origo prevodniky na XTR klikach… ted budeu prechazet ale na 40/27 TA/Gebhardt ale jen kvuli tomu ze TA nedela 27 prevodnik na 5tipacku pro 58 BCD
Todle už jsem někde viděl.
IMHO lepší než ty podložky pod šrouby je použití kratších šroubů.
Asi mam trochu amatérskej dotaz, ale co všechno je potřeba koupit/vyměnit na změnu ze 3 převodníku na dvoj (mám přesmyk i řazení XT na klasický 3 převody) Díky
ve finale jen ty prevodniky + max srouby a podlozky k nim, razeni zustava stejny, jen ho poladis a horni doraz se nastavi tak aby ti nepadal retez… dal uz je to jen o tom jak velke prevodniky chces pouzit, resp. jakou kombinaci 42/29 nebo 40/27 40/26 a jake mas BCD na klikach, pak uz musis k tomu vybrat jen ty prevodniky… je to jen o penezich, treba gebhardt bude o dost levnejsi nez ta FRM konverzni sada, ta vychazi neco prez 100E
Díky za vysvětlení :)
jaky nejvetsi skok presmyk pobere nebo je to vcelku fuk? beru treba 44/24 – jestli nebude problem pri přehazovani…
tak toto by ma tiež veľmi zaujímalo… či je možné skombinovať napr. 44/26 prípadne 42/27 ta aby to bolo plne funkčné
A načo je dobrý taký skok?
44z na to aby som mohol dupať aj na asfalte a dole kopcom (nakoľko nie som vlastníkom cesťáku) a 26(27)z na to aby som mohol vyšlapať aj strmé kopce bez zosadnutia :) . Inými slovami aby som mal veľký rozsah , číselne vyjadrené od 4 po 0,765 plus mínus
A pokud potřebuješ tak velký rozsah, proč tam vůbec chceš cpát dvouplacku a nenecháš tam trojplacku?
Dobrá otázka… Odpoveď: Najlahšie dva prevody využívam veľmi zriedka. Keby mi fungoval na strednom prevodníku najväčší pastorok bez toho, aby sa príliš nekrížila reťaz, tak by som to ani moc riešiť nemusel, čiže 27z + 34 kazeta by mi mala postačovať, aby som mal v prípade núdze porovnateľnú rezervu. Navyše 44z prevodník je pomaly naodpis a 22z prevodník tiež na tom nie je najlepšie po poslednom rozbahnenom preteku :/
A keď už nič iné , tak by som ušetril aj pár gramov :)
42/27 vozím bez problému, 44/29 taky odzkoušeno
jaký je nejvhodnější přesmik pro tuto kombinaci při 2 použití 2plackových klik.
na XT smyku a řazení 42/27 plně funkční :)
Na jeden prevodník určite potrebuješ kratšie šrouby a matičky. Buď si kúpiš kratšie, alebo upiluješ pôvodné, alebo dáš pod pôvodné podložku.
Zdravím, rád by som prešiel na dvojprevodník 42/26, ale nie som si istý, či sa mi to zmestí na rám, tak aby som neprepílil zadnú vidlicu. Rám mám trek 8000, model 2010, stred BB90. Za akúkoľvek radu budem vďačný, prípadne ak by si mi mohol zmerať vzdialenosť medzi pavúkom a vrcholom zubu na 42z prevodníku, bolo by to super.
Chceš použiť terajšie kľuky? 42z prevodník chceš namontovať na pozíciu stredného prevodníku? Koľko máš priestoru za prostredným prevodníkom? 32z prevodník má priemer 132mm, 40z prevodník má priemer 164mm a 42zubový prevodník má priemer 172mm. t.j. 42zubový prevodník má o 20mm väčší polomer ako tvoj súčasný 32zubový. Máš tam toľko miesta?
Ďakujem Tina, presne takúto info som potreboval! Chcem použiť súčasné kľuky XT a 42z prevodník (TA) na strednú pozíciu
Za 32z prevodníkom mám priestor niečo okolo 22mm, budem musieť ešte zhodiť najväčší prevodník a premerať to poriadne.
Btw. ešte by som mal jeden dotaz: dá sa na werku platiť prevodom na nejaký slovenský účet v € ?
prepáč za neskorú odpoveď. Nevšimla som si tvoju otázku. Áno, je možné platiť prevodom na slovenský účet v €.
Nedávno jsem přecházel na 42/26 a pila 42z je opravdu natěsno od zadní vidlice, 44z by už určitě nešla, koukni do profilu. Ale funguje to bez problémů, velkou řadím na celé kazetě a malou pilu na 5 největších pastorků.
nepřehazoval jsi nějak podložky pod miskama? myslím jestli je máš stejně jak mají být při normálním trojpřevodníku?
Nepřehazoval jsem nic. Spíš bych potřeboval posunout kliky kvůli řetězové lince plackama blíž k rámu, ale to by mi právě zase dřela velká pila o zadní vidlici.
A ještě bych rád upřesnil všem, kteří chtějí přejít z klik 22/32/44 a kazety 11–32, že si přechodem na dvouplacku (např.42/26) a kazetu 11–34 vůbec hmotnostně nepomůžou. To co se ušetří na jedné placce, se zase nabere na těžší kazetě. Moje výměna mi přidala 1 gram :-)
nedává to sram plackama dál(řl 48)?
To nevím, ale pokud u Noir klik dáš jako střední placku 42z a víc, tak u některých rámů (spíš u fullů, kde hlavní čep může rozšířit stavbu) může být problém.
pokiaľ viem tak iba na nové 10 prevodové kľuky X5, X7, X9, X0, a XX
oprava: gpx má iný systém vypodloženia stredu ako shimano, ale ťažko povedať aký rozdiel je v reťazovej linke a či to ešte platí u nových 10-rýchlostných kľúk
42/26 je presne tá kombinácia, na ktorú sa chystám!
Má to aj nejaké negatíva? Nie je problém skok 16 zubov ?
Přehazuje to bez problému, ale musíš mít perfektně seřízené vodítko smyku, já ho např. nemám rovnoběžně s plackama (velká placka zvládne celou kazetu a malá horních 6 koleček). Ale nepřehazuji moc silově, při tomto jiném poměru převodů to ani není potřeba. Velkou většinu cesty jedu na velkou placku a když přichází nějaké delší prudké nebo technické stoupání, tak je dost času si shodit na malou bez zátěže. Prostě je potřeba řazení (skoky o 16 zubů) trochu vycházet vstříc a nervat to za každou cenu, pak Ti přinese velké zjednodušení řazení.
42/26 prešmyk zaradí celkom v pohode. Problém je v tom, že keď zhodíš zo 42z prevodníku musíš byť pripravený na dosť veľký „skok“ v prevodovom pomere. Dá sa to eliminovať súčasným preradením o jeden/dva menšie pastorky na kazete. Chce to však trochu cviku, pretože sa môže stať, že pri odraďovaní zo 42z na 26z prevodník a súčasného preradenia na menšie pastorky spadne reťaz z malého pastorku. Stáva sa to hlavne preto, že prehadzovačka nestihne napnúť reťaz pri tak náhlej a veľkej zmene prevodu.
na to je jednoduchá rada, shodit nejdřív ten jeden-dva pastorky vzadu a až potom převodník. Dělám to takhle na silničce i na biku a zatím bez problémů…
jj přesně tak je potřeba současně shodit 1–2 vzadu, člověk to časem dělá automaticky
Taky sháním převodníky a nikde v kamenáku nemají poradte kde sehnat
Ty Specialites tady http://www.bicy.cz/katalog/… Nechci dělat nikomu reklamu, prostě jen odpověď:-)
Stejny zdroj je fuk odkud to objednas.
edit: datum :-(
Stane se…viděl jsem někde výš 2011 a už jsem si dál data nevšímal.