Čus. Mám otázku. Motor Schimano Steps E8000. Ježdění v terénu. Jaké máte dojezdy. Po případě i nestandartní vyjiždky po cyklostezkach. Orientačne. Cyklisti s hmotností kolem 100 kg málo víc. Diky za info.
Ps. Prosím rozumně odpovědět. Diky M.
Čus. Mám otázku. Motor Schimano Steps E8000. Ježdění v terénu. Jaké máte dojezdy. Po případě i nestandartní vyjiždky po cyklostezkach. Orientačne. Cyklisti s hmotností kolem 100 kg málo víc. Diky za info.
Ps. Prosím rozumně odpovědět. Diky M.
To docela výrazně závisí na kapacitě baterie, převýšení trasy a na tom jak moc se fláká jezdec.
Mrkni ke mě do profilu. Je tak e-bike s baterii 300Wh s motorem Bosch. Když se snažím, tak to ve zvlněném terénu dá na ECO přípomoc cca 90km. Vážím cca 83kg.
Tak to máš super já víc jak 70 s toho nedostal. Nevím proč. Ať dělám co dělám. Jízda 90% na eco.
70 km na 100 kg tlouštíka to je dobrý dojezd, ne?
Pokud má 300Wh baterku a lítá s tím jen v terénu, tak je to určitě caik.
akorát u vás mopedistů je to trochu relativistické,jelikož stejnou vzdálenost ujedete za kratší čas než skutečný cyklista, takže se to někomu pak může zdát málo. A ještě do toho nezapočítávám dilataci času.
Nejsem mopedista. Podívej se ke mě do profilu a pročti si povídání k tomu e-biku a podívej se na ostatní kola…děkuji
tak to promiň.
Chci se zeptat. Pokud chceš na ekole dosáhnout co nejdelší vzdálenosti a pojedeš v ECO. Bude se pak jízda co se týká námahy nějak lišit od jízdy na normálním kole? Případně existují i nějaké „dojezdové“ baterie, které by byly lehké a daly se hodit do batohu. Malá kapacita, ale jako pomoc na dojetí by mohly stačit.
Kdyby to tak bylo tak by byl nesmysl jet a elektrokole – mohl bys jet na normálnim a vyšlo by to na stejno. u některých systémů se dá výkon motoru ještě upravit – například u Spešlů si nastavuješ max výkon a točivý moment v každém režimu.
Dojezdová baterie leda tak opět Specialized a malé baterie do košíku na lahev pro modely Creo a Levo SL.
To se dá nastavit i u Shimana v každém režimu.
Ahoj. Zkoušel jsem snížit přípomoc u modu ECO…a nešlo to.
Ty víš o nějakém fíglu ? Jde mi o snížení přípomoci a tím pádem o prodlouženém dojezdu.
Díky za info,
U E8000 by to mělo jít. Možná až po aktualizaci nového firmwaru.
Zas ahoj.
Když jsem apgrejdoval tak mi zmizely najeté km..nahrál se nový soft…a nastavit jdou akorát dva vyšší mody (trail , boost) ale ECO jde jen přidat..nikoli ubrat.
Ale děkuji za tvůj čas :-)
Pánové měli jste pravdu.Po upgradu a stažení nové appky jde nastavit vše.Tedy i snížení přípomoci v ECO režimu.Je jen ve třech stupních.Dnes jsem to vyzkoušel a předpokládám že dojezd v ECO modu se prodloužil tak o 30–40 km.
Díky za tipy.
Tak dej vědět o kolik km se zvednul dojezd. Kolik byl nastaven eco režim?
Zas zdravím :-)
Všechny mody , tedy i ECO jsem měl na minimum . Trasa měla 62 km(viz obrázek).
Moje váha i s bagáží 110 kg.V prudších výjezdech jsem přepínal na TRAIL , BOOST jsem nezapínal (zbytečné). V pasáži od Klíčavy (směr milíře) jsem asi 500 metrů tlačil , ze solidarity s kamarádem :-)) Jo abych nezapoměl , dojezd mi to ukazovalo ještě asi 50 km ale tomu sám nevěřím , tipoval bych to tak na dojezd ještě 30 km max.
Tak to je dobrý. Já jel včera a dal jsem 47km bez ztráty čárky. Zapínal jsem jen do prudkých výjezdů. Takže dojezd muže být v tomto režimu klidně 200km.
Jak se jezdi s motorem ale bez motoru – je hodne poznat odpor? Dival jsem se ted na motory flyon, ze se to jakoby uplne odstavi…
Já jel na elektrice a brácha bez. Zapnul jsem jí jen dvakrát asi na 100m na 47km. V pohodě jsem vše ušlapal bez elektriky a to je to kolo o 6–7kg težší. Shimano je povedenej motor bez odporu. https://youtu.be/muVPY4NPumo
No jsem velmi spokojen :-)
Máme poněkud rozdílná kola tak že mě to bude ubývat trošku víc :-)
A snažím se jezdit terén co jsem jezdil dříve , tedy čím těžší tím lepší :-)
Jde to přes diagnostiku u motorů Shimano řad 7000 a 8000
Shimano nevím, nedělám no. Znám jen Spešl a Bosch.
Dáš mi nějaký odkaz jak. Nebo radu jak nastavit. Diky
Hoď do batohu nabijecku.
Jedině nabíječku k mobilu. Já ekolo nemám, zajímalo mě to spíš teoreticky. Roky přibývají, nějaké ty bolístky se objevují a bohužel už nemizí jako v mladším věku. Takže to považuji spíše za otázku času – i když v horizontu třeba 10 let – ale ekolu se nevyhnu. Takže mě zajímají jen takové praktické zkušenosti. Jsem ale spíše silničář a ta silniční ekola jsou koncipována trochu jinak.
Já to nikomu ani nevyčítam. Rodiče jezdí na levných ekolech, které ujedou tak 70km. 100km je pro ně celodenní výlet, při každé zastávce oběd, návštěva atd. si napíchnou kola na nabíječku.
Ona kupodivu i ta levná ekola docela vydrží. Loni jsem jen s jednou skupinou cyklistů z Plzně do Litoměřic přes Cheb. V Domažlicích se k nám přidal starý pán na ekole toho nejhoršího kauflandového provedení. Kupodivu to celé ujel i když si myslím, že některé sjezdy musel brzdit i patou. Ráfkové brzdy bývají často nejtragičtější záležitostí levných ekol.
Nechtěl jsem to zmiňovat kvůli reklamě, ale rodiče maj kola z autokelly. Táta začíná, myslím že šestou sezónu.Loni jsem mu koupil novou baterku za 5k a jinak to jezdí tak jak to koupil. Na turistiku,ty levný kola stačí.
Jo jo, ty ráfkové brzdy to je holé neštěstí, spotřeba špalků tak asi 12 ks za rok a teď budu dávat už 4. ráfek.
Ale zas spotřeba řetězů převodníků a kazet díky nábojovému motoru je téměř nulová, tata má už asi 7 let mopeda nejnižší třídy s nábojovým motorem a paráda, 1. řetěz jsem mu vyměňoval až po 5 letech , kazeta a převodník netknuté.
Baterka vydržela 5 let, ale poslední rok s kapacitou už to bylo tristní. Teď je nová zas čína za 7000,–
Před měsícem nás postihlo neštěstí, žádný SARS, ale vyhořela řídící jednotka a vzala sebou do věčných lovišť i hallovu sondu a displej. Ale s kamarádem od CykloMiry jsme to nakonec relativně levně opět zprovoznili, ale byly to nervy, shánět díly do mopedů, které se už nevyrábí a hledat za ně náhradu.
Nestálo by za to do toho predního kola zaplést náboj na kotouč dát tam lepší kotouč a sintrované destičky?
už jsem o tom uvažoval, ale kromě náboje by se musela pořídit i vidlice s navářkama na kotoučovky, a asi by se muselo vyměnit i hlavové složení a představec, kotoučovky by musely být buď mechaniky, aby se nemusela měnit i páka nebo přibastlit hydrauliky s pákou s tím vypínačem tahu motoru , tak jsem do toho hlavně díky lenosti nakonec nešel, a proto teď pořád přeplétám probržděné ráfky.
Mě nedošel ten vypínač tahu motoru. Máma má taky nějaké takové ultra levné elektrokolo u hoby marketu, ale je tak málo jeté že jsem nic řešit nemusel, spíš mě u toho zarazilo že u těch kol tak kašlou na legislativu nějaké omezení na 25km úplně nezájem
Tu páku bys stejně musel vyměnit. Už jsem to jednou dělal a páka z rafkových na kotoučovkách strašně málo brzdí. Má to nějaký jiný chod.
Eco režim ve standardním nastavení má dopomoc kolem 25%. Aby to odpovídalo námaze jako na lehoučkým pevným kole, stačí dle mého tak 10, maximálně 15% dopomoci (těch 15 už je asi tak lehoučká silnička). Pak Levo se 700Wh ujede reálně třeba 150km a možná i trošku víc.
Jenom jestli to zvládne e-sportovec :)
No jo, jenže pak zase ztrácí smysl jezdit na elektrokole. Složitost proti běžnému kolu, hmotnost navíc při manipulaci, potřeba myslet na dobíjení a za to všechno získáš jízdní projev kola, které nemá motor s baterkou, je lehčí, nepotřebuje dobíjet.
Když už na tom mám jet, tak chci, aby mi to mimo záporů (ta složitost, hmotnost) přineslo i něco navíc.
tak si kup motorku, každý to má jinak, kesu ti píše svoje zkušenosti
Včera jsme byli na silničkách, tak lehce najíždět jarní km. Jeden měl Levo, 60 km a modlil se, aby dojel domů. Měl to tip ťop, baterka 1% :-D
Levo má ve standartnim nastavení na eko režim 35% a i při tom je cítit že to je těžký jak hovado a nejede to.
Tak je to pluskovej/29 Ebike, nemůžeš čekat, že to bude ovladatelný jak trailovej 12kg bike. Ale mám to na cca 20,5kg a ovládat to jde i v těžkým terénu, byla doba, kdy se jezdilo na 20kg sjezďácích úplně bez problémů.
Jinak těch 35% je pochopitelně silný dost a jede to s tím podstatně líp než jakýkoliv jiný kolo bez dopomoci. Na kompenzaci hmotnosti a odporů stačí tak těch 10 max 15%.
Jsem jel o víkendu s kámošem na Levu, on furt tvrdí, že jezdí se mnou jen na 10% pomoci, což je prakticky bez dopomoci, vyrovnání hmotností kola. Tak jsem mu dal svého Ibise, který má cca 13 kilo a na rovině jsem mu i s 10% okamžitě ujel… takže kecá, jako vždycky, že jo?
jo 10 je moc, davam si 5 a je to dost znatelny rozdil
Někteří mají to eco pouhých 100% výkonu cyklisty, ale pššt..
Jak píše kesu,standartně jezdím na 15 procent a proti 15kg enduru to kolo letí,35 procent používám do kopce,kde většina tlačí kolo,takže nemel nesmysly,nebo to nesrovnávej se silničkou :-)
Po rovině a mírně z kopce se neliší. Do kopce pak už ano. Záleží také opravdu na váze kola. Každé kilo je znát. Stačí dobíječka. Je do batohu lehká. Pokud je 4–5Ah tak dobije kolo na 80 % za 1,5 hod (při obědě)
Kolegové cca 85 Kg při jízdě v terénu vyflákali 500Wh baterku za necelých 30 km domrtě. Proměnných je tolik, že obecná odpověď neexistuje.
Kde?
No řekl bych že když to vezmeš z Tanvaldu přes hvězdu, Mýto, až nahoru na Čerťák a dvoračky tak na ty dvoračky ani nedojedeš a to je to jen 20km :-)
A neběhá tam ještě pořad ten cikán s kudlou v zádech?
Možné to je :-) už jsem tam dlouho nebyl
To bych řekl že by asi vyjelo. To jsou docela hezký stoupání se snesitelnym sklonem, to je ideální i pro to elektrokolo.
Jo jet se to dá mtb je to tak na 2 hodiny, jel jsem to 2× pro mě z polabské nížiny je to teda záhul, tady v okolí tak max Kokořínsko a to jsou vždycky stoupání na pár minut
Vylágrovat 500Wh baterku po 30km je celkem umění…
Ani ne, záleží vždy na vnějších vlivech. Pěkně udělaný přehled má Bosch https://www.bosch-ebike.com/…e-assistant/
Neni. Těžký jezdec, turbo režim a velký kopce a máš to tam hned.
Auto mi taky jezdí za 8l, ale není problém s ním jet za 25l.
Nojo furt :)
Cca 45km a 1000m převýšení při svižnější jízdě. Pokud přidáš za svoje pak cca 75km trošku terénem. Reálně jsou ty 500Wh baterie opravdu málo. Mám to na kole s dětskou sedačkou a i s tím je to v horách už omezující. Oproti tomu těch 700Wh je už dost na celej den.
Zdar .
Motor Schimano Steps E8000 , 104 kg baterie 500Wh.
Křivoklátsko..70–80 km 500–700 výškových.
Ale třeba Sulov „slovensko“ 35–45 km 800–1200 výškových.
Jezdím 99% ECO a co nejvíc vypínám.
Záleží také na teplotě , v zimě dojezd zhruba o 10% méně.
Tak to budu muset zhubnout. Jinak se na těch 80 asi nedostanu.
:-) Mě se nedaří zhubnout posledních pět let :-))
Upraviť stravu. Ja som vyradil múčne výrobky a za tri mesiace šlo dolu 15kg. Nič iné som nemenil.
První dva týdny to chce pevnou vůli, pak si člověk přivykne a už nad tím ani neuvažuje. A hlavně dieta není o tom, co dělá většina lidí – řeknou si, že teď budou měsíc hubnout, tak pijí měsíc jen čistou vodu, jedí od rána do večera jen vločky a zeleninu, jsou totálně bez energie a po měsíci to dožerou, protože se to už nedá vydržet. Lepší je omezit mastné a sladké, ale nevyřadit úplně, jíst dál dost podobný jídelníček v menším množství.
Já úplně vyřadil alkohol, určil jsem si 5 časů v průběhu dne, kdy jím a zásadně jím jen v tom čase, vždy rozumnou porci bez přejídání. Vyhovuje mi 8, 10, 13, 16, 18. Žádné ozobávání mezi, po 18 bez dobrůtek k televizi a k tomu všemu přiměřené množství pohybu, ani ho nemusí být extrémně moc, stačí chvíle na kole, procházka kolem bloku a podobně. Rozhodně žádné šílené diety omezující, co smí člověk jíst. Takhle jsem se během necelého půl roku dostal z 97 na 68 a teď už nad tím ani nemusím uvažovat.
. . .vyřadil alkohol, vždy rozumnou porci bez přejídání. Žádné ozobávání, po 18 bez dobrůtek – já jsem věděl, že v tom bude nějaký velký hák. Ale dobrý, vzpomněl jsem si, že jsem si nachystal pivo do ledničky. Dík!
Ja som mal 111kg. Ráno ma boleli kríže fest, pri vstávaní z postele do bola vyslovene exhumácia :-)
Tak som začal posilovať 2 – 3× týždenne a vyradil som alkohol. Behom štvrťroka som šiel s váhou na 102kg. Tam som sa držal zo 3 roky. Potom som prestal jesť múčne jedlá a behom troch mesiacov som šiel dolu na 87kg. Potom za ďalšie 2 mesiace ešte o dve kilá dolu – ale to už mi vadilo aký som vychrtlý. Teraz mám 88–90, kedy ako. Pretože kvôli Covidu som prestal s futsalom, ktorý som mal 4× týždenne.
Souhlas,hlavně to večerní jídlo.Max.do19hod.
PRAVIDELNOST!
Poslední (menší) jídlo je dobré sníst cca dvě hodiny před spaním. Takže pokud chodím spát v jedenáct, tak v devět večer je optimální malá večeře.
Shimano E8000, baterie 504wh, Kolo kross level boost 2019. Je to celkem lehké kolo, takže rovina se dá šlapat bez baterie. Ujedu na baterku přes 120 km a ještě tak 20–30% baterie zbývá.
Trasa 2× 6km do kopce, pak rovinky, lehce z kopce, to samé zpět. Nejeto cca. 60 km Převýšení cca. 800m. Trasa najeta 2× ve dvou dnech.
Velmi záleží na aktivitě jezdce a váze kola. Mám ještě to samé kolo s integrovanou baterií rok 2020, je o něco těžší a na dojezdu je to opravdu znát rozdíl tak 10–15%
No tak to je docela dost. Hm.
Mel jsem Bosch rv 2018 s 500 baterkou- dojezd na Eco cca 60,70km
Mam Bosch rv 2020 s 625 baterkou- dojezd na Eco cca 110–120km
Mam 105kg
To opravdu odpovídá. Pokud těch 105 kg má dynamit v nohou tak možná i více. Pokud se těch 105 kg jenom veze, tak tak půlka.
Jasně, záleží jak se slape… s nohama problém nemám, ale se zadkem ano…:-)
80 kg, ještě pořád celkem v kondici. Používám to hlavně do lesa, do terénu na traily a větší přípomoc jen do brutálních kopců. Jinak jezdím max eco, což vyrovnává váhu kola z kopce a po rovině vypínám. Tímto stylem se na tom dá najet opravdu hodně.
Shimano E8000, baterie 500Wh. Celou jízdu zaplé eco. Ujeto 85km a nastoupáno 1000m.
Hm tak to nevim jak děláte :-D, víc jak 35 jsem na e8000 zatím nenajel.
Včera singltrek smrk 35 km na eco a poslední výjezd na černý trail na trail mode a zůstal mi tam 1km dojezd..
To je divný. Kolik jsi nastoupal metrů?
je to tu jak ked si porovnavaju Pepici spotreby u oktavie , jak im to jede za 3 litre. :)) pocitaj cca 60 km a 1000vm, ale ked pojedes po rovine a po asfalte da sa aj vic
3 litry nevím ale kdysi jsem jako Pepík jel na služebku do Salzburku starou dobrou Oktávkou II 1,9 TDI (66 kW) za 4,4 litrů. Ale tak 17 let zpět, menší provoz, na Rakouský straně furt omezení kvůli stavbě a 80 km/h limit:)
Tak za 4,4 litru na 100km se dá jet 1,6 oktavií diesel, stačí jet po dálnici 110
Mam to na dojizdeni do prace, 378 baterka, kolo pod 20kg, ja s baglem 60kg, dojezd klidne pres 80km a jeste cca 40% zbyva, prevyseni lehce pres 1000m. Ale jezdim v podstate jen eco, jen fakt protivne krpaly na trail. V zime se dojezd znatelne snizuje. Bracha si poridil ebika jak do prace, tak jezdeni po lese (po bouracce mel prerazene obe stehenni kosti, tak je rad za ebika) a ten s yamahou a petistovkou baterkou dava v podstate 1%/km, ma metrak, jezdi tady v Posazavi nahoru a dolu a nesetri to :) Znam chlapika, co na turbo levo a sedmistovkou baterkou jezdi trasy skoro 200km…takze ty dojezdy u ebiku jsou fakt silne individualni.
a teraz o tej karkulke
Konkretne neveris cemu? :)
konkretne vsetkemu :)
:)) tak ze ja a bracha jezdime jak pisu, tomu klidne ver, je to tak. Jak jsem psala, mam to jen na dojizdeni do prace, takze nic brutalniho. Ten clovek s Levem – znam ho jen pres komunitu ebikeru, nicmene diskutovali jsme spolu o tom, videla jsem trasu i brubeh 180km vyletu (prevazne silnice) vc nastaveni, takze nemam vcelku nejak duvod mu neverit. A ano, rovinky jezdil „za svoje“, laboroval s pripomoci, ma jine plaste, prevodnik a zrejme ma dost dobrou kondici… Ale tak v podstate je to jedno, nemam potrebu nekoho presvedcovat. Dojezdy ebiku jsou proste hodne individualni, kazdy jezdi jinak. Kdyz se budu vozit, vyplacam baterku za tricet kilaku ani nemrknu. Nebudu nikomu rikat, jak ma jezdit a jestli potrebuje nebo nepotrebuje ebika. Kazdej at si zije a jezdi jak chce a na cem chce :)
Amen!
Když se jede hodně za svoje tak klidně 200km. Já byl v sobotu jezdit a na 47km jsem použil přípomoc asi 2× na 200 metrech.
To má pak velkej smysl tahat se s elektrokolem kvuli 1% vyjížďky. :) S tim by se dalo na jednu baterku ujet 500km…
Když jedeš s kámošem který nemá elektro, tak ho přeci nepotřebuji zapínat, když to ušlapu sám.
Co mas prosim te za ebajka resp motor? Vyjmutim baterky nikak netrpi integrita ramu ne – na takovou vyjizdku neuvazujes o vyjmuti baterky?
Baterii jsem tam měl. Nevěděl jsem kudy pojedeme. Do prudkého kopce nemám převody, abych to ušlapal. 44–32. Wilier Triestina e-adventure.
Pak mi ale nedava absolutne zadny smysl jezdit na leketrokole. To pak akorat tahas ssebou 8kg zcela zbytecne. Na normalnim kole by te jizda po rovine stala mene sil a pak by si vyjel i ten kopec bez motoru…
Nie stále vieš aký kopec ťa na výlete čaká – keď ideš do neznámych končín, hlavne ak ideš s predpokladom na lesné cestičky… A nikdy nevieš či trasu v niektorom bode impulzívne nezmeníš a nezahneš inde.
Po rovině při konstantní rychlosti ta váha nevadí. Delší kopec víc jak 10% bych nedal, nemám převody, počítá se právě s přípomocí. Ve sjezdech to naopak jede lépe.
len tu bola otazka kolko vydrzi komu jak daleko baterka a pisat sem extremne cisla a kto jaky mal rekord nema zmysel. Mam dve leva a ked si baterku nezapnem tak najedu kolko chcem ale je to hlupost.
Ale ty si taky hlupost, ty jeden :) Ptal se na dojezd, ten muze byt 30 nebo treba 150…podle toho, jak kdo jezdi. Co v tom porad hledas? Pri jizde na ebiku je tolik promennych, ze proste neexistuje jedina spravna odpoved. Proste – ujedu to, pane Lorenc?
Věřím tomu. Dojezd může být podstatně rozdílný u dvou lidí na stejném kole.
Jako majitel turbo levo se stejnou baterií můžu říct,že když s tím opravdu ujede 200km,tak pokud je to po horách,vyhodil peníze,protože to musí být namakaný tak,že polovinu jede za své,no a pokud to je po rovině a cyklostezkách,tak jsou to zase vyhozené peníze,protože k tomu to kolo není určeno.
200km na baterku, to ale nejede na elektrokole ale jede většinu za svoje. A navíc se courá po rovinách = má kolo pro svoje využití naprosto nesmyslný. Bohužel Specialized teď má v nabídce elektrokol obří ďouru mezi Vadem a celoodpruženym Levem a tak se Leva prodávaj jak rohliky lidem, kteří to používají spíš jako to Vado.
Jedna terénní trasa(40km),jeden jezdec(94kg s výstrojí),stejné kolo(E8000) a nabití stejné baterky(504Wh),odblokace = spousta spotřeb dle toho jak to jedu. Pokud jedu sám a kudlu tak to obrazím za 1:33 hod a vypne se baterka před domem(100m),pokud jedu normálně tak 1:45hod a zbyde čárka,pokud jedu s čerstvým kolegou tak 2:05hod a zbydou tři čárky.Za stejných teplot,pod 6°C to umře o čárku dříve.Dojezd na displeji je irelevantní,vůbec jej nejde brát vážně.Velmi klidnou jízdou po celkem rovinaté cyklostezce s ženou lze ujet kolem 170km.Pořád jedu Eco(max),jen v prudkých nesmyslech dávám Trail(max).Rozdíl o 20kg na jezdci udělá 1 1/2 až dvě čárky na stejné trati a rychlosti na stejných kolech a baterkách.
Kouty nad Desnou po červené(2.9km-600m výškových) na sjezdovce dá jedna 504Wh baterka včetně trailů Medvědice a DH 3–4×(jezdec 94kg s výstrojí).
E8000 – 640wh
terén 60km/2200ele – celé na ECO – vybitá.
rovinka 104km a 3z5 čarek zbyly (asi 200km teoreticky ujede)
Co je to za kolo, co má Shimano E8000 a baterku 640?
Kellys tygon a theos mají.
Zdravím, potřebuji poradit s kolem pro ženu, líbí se tohle…https://www.kellysbike.com/cs/hardtail-c699/tayen-50–275–630wh-p64280?gclid=Cj0KCQjwiYL3BRDVARIsAF9E4GczBU9aSmiCn3CFwyElinInCDz-cX9dMG3KF11BksaNyhxjErHOk1MaAmhLEALw_wcB
je síť nabíječek přínosem pro cyklisty, kteří se chtějí dostat na odlehlejší místa
No sláva. Konečně bude lidí jako sraček úplně všude.
Vy v tom Brně jste takový militanti, to je děs .-)
A další krok bude: Pro cyklisty není kam šlápnout, zakážeme jim vjezd.
Ze vas hanba nefackuje
Dočkej času …
Už to vidím v jasných barvách jak si to sviští na Paprsek z Ramzové dají si oraz a budou říká to jsme se nadřeli a kolo napichlé v elektrice strašná představa ale bohužel to bude za chvíli realita .
Takže v hospodě Na růžku se nám formuje nový obor? Po fakultě strojní a katedře spalovacích motorů (vochcáfka na hlínách fmetle fdechtu do Chorvacka za čtyři na sto) budeme mít i fakultu elektrotechnickou a řešit dojezd e-mopedů. Super.
100km jak prd. 20%lesní,80%silnice. 1200 nastoupáno.
Co to je E-BIKE
Dáš si extázi a jdeš na bike :-)
Jdeš na e- bike a zažiješ extázi :-)
Asi je to trochu od témy, každopádne mám Dema E-TRAIL MAX 600. Na jedno nabitie som prešiel 207km a ukazovateľ nabitia mi ukazoval z desiatich paličiek tri.
Je ale pravda, že jazdím po meste do práce a na tréningy a elektromotor zapínam len keď fúka silný protivietor a do kopca – ak sa mi nechce vyšliapať ho za vlastné. Čo teda po tréningu sa mi nechce nikdy, to už mám dosť.
Otázka je vcelku nesmyslná, protože rozumná obecná odpověď neexistuje. Jediná odpověď je, mám takový dojezd, jaký potřebuji, prostě tu výpomoc musím přizpůsobit tak, abych dojel