Jazdite niekto na elektrickej kolobezke?
co vravite na tuto?
že je vyprodaná :-D
Kupil som ju uz vcera. Teraz sa rozhodujem ci ju mam zaplatit, alebo dam storno a kupim radsej xiaomi scooter.
Tie parametre totiz nie su buhvico, rychlost je len 17kmh, ale vravim si, ze vsak na chodniky mi to staci. Aj tak nie je vhodne ficat medzi chodcami 25.
Tak hlavně s tím nemáš na chodníku absolutně co dělat!!!
Asi tak. Koupit vyšší rychlost a na cestu s tím!
To by bol aj moj nazor, ale u nas v SR je kolobezkar chodec, takze moze ist po chodniku. Vztahuje sa to aj na elektro.
Ajaj, moje neznalost, už se ve mě vařila krev, ale koukám zbytečně… hele, koukám, že jsi z Blavy, jak s těma elektrikářema tam vycházíte? U nás s tím na chodník nesmí, ale v Praze jsou každou chvíli konflikty, překáží, ohrožují a je jen málo těch co dodržují a jezdí po silnici s blikačkou/světlem a helmou…
Ano o tej situacii v Prahe viem, aj to ze zakazali segway.
U nas to zatial take nie je, akurat rano vidim vzdy aspon 5 elektrokolobezkarov, co na tom letia po chodniku celkom rychlo. Okrem toho v lete spustili konecne u nas aj bikesharing, takze dost ludi teraz jazdi aj na tom.
No teraz ide zima, vsade bude brecka, a tak neviem ci ma zmysel kupovat tu elektrobezku. Len ma zlakala ta cena
Není, ale bude, neboj… ;o) Bratislava není v Rusku nebo na Ukrajině…
Může, ale rychlostí chůze.
Koukám, že u vás mají zákonodárci víc rozumu než tady
Narazil sem na toto téma na zajímavý článek
https://prahounakole.cz/…konna-norma/
Jednak tam rozebírají právní situaci u nás a jednak srovnávají s některými evropskými zeměmi (většina považuje jezdce na koloběžce za chodce).
Osobně mi přijde nesmyslné malé koloběžky považovat za kolo a vyhánět je na silnici kam vlastně stejně nesmí protože nemají dvě brzdy. Daleko přiměřenější by bylo považovat to za vybavení na úrovni bruslí a kolečkových lyží, což se řadí mezi chodce.
Ten nas zakon je ok, pokial sa bavime o klasickych kolobezkach. No neviem ci aj tie nove elektricke patria na chodnik, niektore idu 25–30 kmh.
U těch elektrických bych váhal, ale vyhánět ty obyčejné malé koloběžky, když tam pouštím brusle a lyže, mi prostě nepřijde přiměřené.
Je to hrozne slabe.Mel jsem kolobezku 1000W a bylo to malo.
Jj vidim ze je to slabe, ale na rovinu bez kopcov mi to staci.
Preco bolo 1000w malo?
Nebyly to nějaké „čínské watty“? 1000 W je pořád několikanásobně víc než dá i trénovaný cyklista.
inak bezny legalny ebike ma 250W, takze 300 na kolobezke by malo byt ok, nie?
Podobná zkušenost. 1000 W krátkodobě až 1800 W a bylo málo, tedy pro styl „svezení“ se. Nejednalo se o „čiWaty“ ale o skutečné měřené Watty. Když mi hrozilo nedojetí a zkoušel jsem jet na 250 – 300 W celkem dřina, to už je lepší jet na klasické koloběžce. Pokud koloběžku s nějakým dojezdem, tj větší aku … tak silnější.
Najkupovanejsia Xiaomi Scooter 2 ma tiez len 250w motor.
Tak já netvrdim, že je to neprodejné a nemá smysl. Ale pro mé případné využití/přibližovadlo dojezd bez přišlapávání pod 20 km je málo a přišlapávat, nebo nedejbože dojíždět jen „za své“ to už je lepší klasika.
Proto jsem si koloběžku půjčil a vyzkoušel … a nepořídil.
Potvrzuju, že 1000W je málo (alespoň v mém případě) – koupil jsem na jaře ani nevím proč tohle https://elektrokolobezky.heureka.cz/…ander-1000w/ (to jsem ještě nevěděl, že budu ve velkém jezdit na kole) – nějak jsem si asi myslel, že to bude na výlety po Krasu a na dojíždění do práce tamtéž, ale není to ono. Koloběžkovat se fakt nedá, má to hrozně velký valivý odpor a odpor motoru (ale výhoda je, že z kopce motor trochu brzdí a tím i dobíjí), výkon stačí na asitak 40km/h když je to nabité, ale v průběhu jízdy to rapidně klesá a když se blíží konec dojezdu (což je asitak po 30km) tak už se to plouží asi 20km/h. Je to dost těžké (asi 60kg), takže se s tím blbě manipuluje (přenášení přes koleje apod.) – jako jde to, ale člověk musí dost zabrat.
Ale posaz pohodlný, dobré s tím je pomalé popojíždění po městě – to nízké těžiště je super. Uveze to i nějaký náklad – dá se hodit pod nohy – vezl jsem tak třeba pytel s pískem.
Kdyby někdo chtěl, tak prodám (nebo vyměním za nějaké kolo), případně oboustranný doplatek.
To jsou ty močky, co s tím někteří Ynteligenti jezdí po pravém a levém břehu Vltavy po cyklostezce mezi cyklisty, inline bruslaři, lidmi s kočárky a já nevím čím vším… A většina z nich na tom ani nemá helmu… Když píšeš, že to je těžké asi tak 60kg, přesně to potvrzuje mé domněnky, že to je v rukou některých lidí nebezpečí pro ostatní tam, kde nemají co dělat… Pokud s tím bude jezdit po silnici mezi auty, OK, jeho boj…
ano, je to vhodné vyloženě na silnici pro dopravu z bodu A do bodu B a v městském provozu je to mezi auty celkem výhodné (akorát by to mohlo mít užší řídítka)
helma na to není potřeba, pokud to má omezovač na 25km/h
na cyklostezku se dá taky s tím omezovačem, když člověk jede opatrně a pomalu – což platí i o všech typech kol
je tam poměrně dost předimenzovaná brzda (+to nízké těžiště), takže bych řekl, že je to i docela bezpečné – tzn. dá se včas ubrzdit víc než na kole nebo v autě
Ja s tebou nesouhlasim v tom, ze tohle je brano jako kolo a muze to na cyklostezku. Limit 25km/h je jen jedna z podminek. Neni to podminka jedina. Jako rikat motorkam/mopedum kolobezky, to uz chce radnou davku fantazie :-).
není to bráno jako kolo, je to bráno jako koloběžka…
zákonné limity to samozřejmě splní, jsou totiž dost benevolentní – neřeším jestli je to správně, prostě toho využívám (a jezdím samozřejmě opatrně)
měl jsem dojem, že z pohledu vyhlášky je koloběžka jízdní kolo, tedy i ten 50kg skůtr
z pohledu silničního zákona ano, z pohledu prováděcí vyhlášky ne – koloběžka třeba nemusí mít odrazky na šlapátkách (když je nemá) – jinak hlavní omezení je ten výkon 1000W a rychlost 25km/h, což splňuje (včetně dalších vyjmenovaných omezení, je jich asi 6)
Mozna se pletu, nebudu to ted dohledavat, ale co jsem drive cetl, tak aby vec byla klasifikovana jako kolo, tak dodatecny pohon, jak elektricky, tak klasicky motorovy, musi byt pouze asistencni, dopomocny. U kola je to docileno tim, ze slapes. To neplati u kolobezky, proto motorova kolobezka nemuze byt klasifikovana jako kolo. Vec, ktera jede sama bez lidske pomoci jen tim, ze tocic plynem, do definice nespada, bezohledu na to jestli to ma motor nejakeho vykonu a omezeni rychlosti. Je to klasicke ohybani pravidel a policiste to nekontroluji.
Nestudoval jsem to, ale není „dopomoc“ u kolěžky dána tím, že aby plynová páčka fungovala, musíš nejdříve koloběžku uvést do pohybu – až pak je plyn aktivní (jak je tomu u většiny těhle klasických lehkých elektrokoloběžek)?
Jinak ale souhlas, že ať je to zákonem nastaveno jakkoliv, tak s podobnou 60kg obludou bych fakt na cyklostezku nebo chodník nevjel – tohle je podle mne prostě někam na silnici a na dojíždění pár kilometrů (k tomu to opět může být naopak mimo velké aglomerace vcelku ideání)
Myslim, ze to je bezpecnostni prvek, ne legislativni.
Kazdopadne legislativa se hodne menila a vypada to, ze i takovehle obludy jsou povazovany za jizdni kola dle zakona.
Zajimalo by me, kam az tyhle absurdnosti mohou dojit.
Tak podle tohoto clanku, pokud to jede vice nez 6km/h, to neni kolobezka, ale moped.
https://prahounakole.cz/…o-nebo-neni/
„Elektrokoloběžky by měly být podle výše zmíněných kritérií považovány za jízdní kola pouze tehdy, pokud se jejich motor vypne při rychlosti 6 km/h. Pokud by byl jejich motor navázán na šlapání, tak by při výkonu do 250 W mohl běžet až do rychlosti 25 km/h. Podmínka navázání funkce motoru na šlapání je ale podle mě u koloběžky jen obtížně splnitelná.“
není to tak, že těch 1000W platí pro dodatečně namontované motory?
Podle tabulky v dokumentu, ktery jsem sdilel vyse, to tak je.
Takže bez RZ a řidičáku na malou motorku by se s tím skútrem mělo jezdit jen mimo veřejné komunikace, prodejci na to nějak opomínají upozornit :)
Vzhedem k tomu, že není definované, co to je to „dodatečně“, tak to můžeš ignorovat – např. nabízí se i výklad „dodatečně“ jakože když to projektovali bez motoru a pak ho tam ve výrobním projektu dodatečně přidali. Tohle se nedá bez pevné definice rozporovat.
Myslim, ze pokud by o tom mel rozhodovat soud, tak by mel jasno a rozhodl by presne v duchu toho co ten text znamena, tj. koupis si kolo/kolobezku a pak tam pridelas motor. Ne ze si koupis kolo/kolobezku s motorem, ktery je jeho integralni soucasti a neda se bez vyrazneho omezeni demontovat, tak by kolo/kolobezka pak slouzial puvodnimu ucelu. Ohybas zakon, ale ja to chapu, ze ten moped pouzivas a pouzivas ho jak ho pouzivas. Kde neni soudce, tam neni zalobce.
Pokud by byl někdo natolik sebevrah, že by to dal k soudu, tak reálně asi jedině soudit se proti výrobci/dovozci – a výrobce by si asi se soudem celkem vytřel zadek, protože ta vyhláška je napsaná fakt slabě. Žádný takový duch co zmiňuješ se z toho odvodit nedá, resp. jediný „duch“, který tam reálně vidím – že to nesmí nějak narušit konstrukci, aby to bylo nebezpečné ve smyslu, že by se to za jízdy rozpadlo.
Ten motor se dá (z pohledu výrobce) celkem snadno oddělat – vyměníš střed nebo dáš dvě přední kola (jedno dozadu místo zadního).
Jinak já už ho právěže nepoužívám – budu asi na jaře prodávat :-)
Mam na to jiny nazor a hlavne by to fungovalo opacne. Ty bys dostal pokutu, protoze by organ usoudil, ze vozidlo na kterem jedes nesplnuje parametry a ty nemas v miste urcenem jen pro kola co delat. Ty bys to rozporoval, pak by to pres dalsi kroky doslo az k soudu, respektive nejvysimu spravnimu soudu, ktery by rozhodl a tim defakto vytvoril precedenc pro soudy nizsich instanci. Myslim, ze vsichni, vcetne soudcu, chapou, co bylo mysleno tim dodatecnym motorem, zaroven chapu, ze si to vyrobci, prodejci a uzivatele vykladaji jinak.
No reálně by to asi bylo ještě jinak – pokud by konkrétně mně fakt někdo chtěl napařit pokutu (což už samo o sobě je sci-fi, ještě jsem o takovém případu u nás neslyšel), tak ten „někdo“, resp. „orgán“ jak píšeš, by mne vybíral na silnici. A tam by mu mohlo vadit jedině to, že jedu 25+ bez helmy. Tohle riziko jsem si říkal, že raději asi pokryju a jestli na tom ještě někdy pojedu, vezmu si asi kvůli orgánům helmu – prostě to budu provozovat jako e-skůtr (s vypnutým omezovačem).
Kdyby to bylo ještě víc sci-fi a vybrali by mne třeba na cyklostezce (kde se u nás ale vůbec nevyskytují) – tak by to šlo do správního řízení, dodal bych papír od výrobce/dovozce a hotovo, vyřízené.
Pokud by někdo chtěl rozporovat ten papír, tak to už by šlo předpokládám mimo mne. Tzn. stát vers. výrobce/dovozce.
Rozhodně nemám jako spotřebitel povinnost prověřovat (a ručit za to), jestli mi výrobce prodává něco se špatným papírem – především tohle by každý soud uznal…
Tak helmu si snad beres proto, ze mas rozum a ne proto, ze to po tobe nekdo chce, ale jestli nevis na co je dobra, tak ji nepotrebujes. ;)
helmu si beru čistě jenom proto, že to po mně někdo chce
riziko spojené s jejím nenošením není statisticky významnější (je-li vůbec nějaké, protože za jistých okolností může helma být i nebezpečná nebo omezující) než jiná běžná životní rizika, která denodenně (mnohdy zbytečně) všichni podstupujeme
dávám přednost neomezenému perifernímu vidění, menší hmotnosti hlavy při rychlém otáčení po autech (ano, za jízdy v nebezpečném provozu se často ohlížím), menšímu pocení, menšímu omezení od šňůry pod bradou a menšímu pocitu ochrany (a tedy větší přirozené opatrnosti) – tady jinými slovy preferuji aktivní bezpečnost před pasivní, což je jediná (a navíc diskutabilní kvůli tomu pásku pod bradou) výhoda helmy
nebo ještě jinými slovy – já jezdím s rozumem, takže nepotřebuji jako beran bez rozumu s helmou na hlavě jen tupě čekat na ránu ;-)
Po tomto prispevku dalsi diskuse netreba :-).
jasně, na mé straně argumenty, na tvé straně subjektivní dojmy, tak to vzdáváš – to chápu ;-)
Proti tvé zaslepenosti argumentovat nejde. To je jako hádat se s BabišOvcema.
popravdě zaslepenost a ovce bych viděl spíše tam, kde absentují argumenty a debata začíná narážkou na chybějící rozum…
já jsem napsal objektivní argumenty – co je na tom zaslepeného?
Double facepalm…
Teď tu plácáš hovadiny…
:))) JJ ty ji nepotrebujes.
možná ani ty ne :-)
přemýšlel jsem, jaká rizika ssebou (kromě bez debaty lehce zhoršené aktivní bezpečnosti) může helma přinést i ve své domněle silné stránce – tedy v pasivní bezpečnosti – a není jich málo:
při bouračce v lese s klasickou cyklistickou helmou s dírama hrozí, že se ti do hlavy zaryje nějaká větev (kdybys měl tu smůlu ve smůle) – v těch dírách se to zasekne a neuhne a na holé hlavě by to snáze sklouzlo – jezdí tu někdo kvůli tomu v lese s helmou bez velkých větracích otvorů?
podobně menší větve v nějakém mlází kdyby se ti chytly za pásek pod krkem, tak si za něj můžeš třeba zlomit vaz
stala se mi kdysi bouračka na motorce, byl jsem bez helmy a možná díky tomu ještě žiju – šel jsem na hlavu, ale ustál jsem to rukama jen s lehkým ťukancem – kdybych měl helmu, její váha by mi při pádu sklonila hlavu víc dolů a jak na mne ještě dopadl zezadu spolujezdec, hlava by nesklouzla po asfaltu po čele, ale asi by se vzpříčila o asfalt a zlomil bych si vaz
jde o to, co kdo preferuje, čemu dává větší váhu – já tedy rozhodně aktivní bezpečnosti, někdo jiný pasivní (byť diskutabilní) a ani neřešení této otázky není od věci, když statisticky může hrozit podobné nebezpečí jako chodci na přechodu (a na přechody pokud vím si nikdo helmu nebere)
:)
Znas nekoho komu helma ublizila? Ja ne.
Znas nekoho koho helma zachranila od rozbite hlavy nebo neceho horsiho? Ja spoustu.
Znas nekoho kdo se bez helmy zabil nebo si rozbil hlavu? Jo par jich znam.
Toliko trochu praxe a mene teorie. :)
Znám, ale píšu to sem jenom pro odlehčení diskuse, protože jsem zastáncem helmy na kole, na lyžích, na hokeji, kdekoliv: kamarádovi se helma posunula při ráně přes hlavu dopředu a zlomila mu nos.
A nemel spatnou velikost nebo blbe upevnenou? Letos se jeden klucina vysekal a odrel si pulku obliceje, protoze se mu helma kus svezla anobrz ji nemel poradne utahnutou. Od teto havarky jeho kamaradi maji helmy utazene tak, ze pod pasek nestrcis prst. Stacilo to jednou videt a bylo to vic poucne nez slozite vysvetlovani proc se to musi tak utahovat.
já neznám ani nikoho, komu helma ublížila ani nikoho, koho zachránila, ani nikoho, kdo se zabil na kole
ale hlavně – nikdy nevíš, jak by to bylo ve stejném případě bez helmy nebo s helmou – třeba by si dotyčný bez helmy dával větší pozor, atd. – tedy i ta tvoje „praxe“ je zase jenom teorie…
Tak preji abys to nepoznal, ne jen kvuli zdravi, ale i financne, protoze pojistovny ti mohou kratit plneni.
V klidu – nemám žádné „životní pojištění“, takže mi pojišťovny nemají co krátit :-)
PS: jen doufám, že se zase nesesype fůra lidí, co mi budou říkat, že nemůžu žít bez životního pojištění – takže předem píšu, že jsem dělal v takové pojišťovně a vím jak to chodí a není určeno k diskuzi.
jo, vlastně jeden můj bývalý učitel ze střední se zabil na kole, ale nevím jestli měl helmu nebo ne …a pokud měl, tak nevím jestli mu pomohla nebo „pomohla“ (asi ho přejela šalina či co), takže statistika je stále nulová
Mno, určitě tomu dobře rozumíš, ale znáš nějaký jinou, dlouhodobě prováděnou statistiku a z jejích dat vytvářené závěry než tu australskou? A pokud ano, myslíš si, že to je taky teorie, na rozdíl od tvých praktických zkušeností od kámošů z okolí a dojmů z hospodských, bajforáckých nebo jakých diskusí??
Jasně, takže ty máš teoretické „argumenty“ o věcech, které se snad ani vůbec nemohou stát. Mimochodem, nějaký skutečný důkaz zhoršení „aktivní bezpečnosti“ vlivem helmy? Prosím, opravdu exaktně, žádnou tvou tupou dojmologii.
Proti tomu stojí fyzické argumenty v podobě několika tisícovek zachráněných životů.
Přesto stále dokola meleš svou teorii. A ty o ostatních říkej, že jsou zaslepení?
asi takto – helma aktivní bezpečnost rozhodně nezlepší, může něco jedině zhoršit – na tom se asi všichni shodneme – ta je stavěná jenom na pasivní bezpečnost – zvýšená hmotnost hlavy s helmou je v kritické situaci, kdy hodím rychlý pohled přes rameno rozhodně omezující – jsou to zlomky vteřiny a je to jednak logické a jednak to mám potvrzené osobní zkušeností – stejnětak zorné pole periferního pohledu při skloněné hlavě – dost spoléhám na periferní pohled a na těch krajích vadí i chybějící milimetry – zase logický závěr potvrzený praxí. Ani pocení a šňůra pod bradou rozhodně aktivní bezpečnost nepodpoří – jsou to omezení a omezení jsou vždy proti aktivní bezpečnosti – co na tom nechápeš? Nebo chceš říct, že tím, že se ti víc zahřívá mozek a rozptyluje tě šňůra pod bradou se zlepší aktivní bezpečnost? ;-)
„Proti tomu stojí fyzické argumenty v podobě několika tisícovek zachráněných životů“ –
Na tohle ti odpovím tvými vlastními slovy – „prosím, opravdu exaktně, žádnou tvou tupou dojmologii“ – jinými slovy máš nějakou POŘÁDNOU statistiku, která bere v úvahu i to, že by dotyčný subjekt statistiky třeba přežil i bez helmy? Tohle totiž všechny statistiky odrbávají. A berou se ve statistice v úvahu i ty faktory, kdy se něco stalo právě kvůli helmě? O tom se nepíše, není to společensky žádoucí, ale takové případy taky jsou – viz tady zrovna jeden příspěvek – a zase to v těch statistikách většinou není. Takže máš nějakou takovou pořádnou anebo máš jen „tupé dojmy“ z těch tendenčních?
Ale hlavně – na přechodech ročně zemře docela dost chodců. Když vezmu v úvahu jak krátce se vyskytujeme na přechodu (a přesto se tam často umírá), tak je to docela nebezpečná činnost to přecházení. A přesto kolem přecházení neexistuje žádná taková hysterie s helmami, byť by se dala použít úplně stejná argumentace.
Ne, ty prostě jen tupě trolíš.
I v posledním odstavci se mýlíš, ale nebudu se hádat s blbcem, mohli by si mě s tebou splést.
přijde mi to obráceně – že trollíš ty mne – navíc mne furt zbytečně urážíš, přitom nenapsals vůbec nic smysluplného…
Kolik zemře chodců se dá dohledat ve statistikách PČR, že jsou všichni bez helmy je celkem zřejmé. Ale pro tebe je jednodušší mne označit za blbce a bez argumentu říct, že to prostě není pravda :-(
No, když tak projdu to vlákno, není pozemšťan, kdo trollí…
Potíže by nejspíš nastaly teprve v případě nějakého karambolu, kde by to majiteli vehiklu mohlo přitížit.
ano, ale pokud by bylo všechno papírově od výrobce/dovozce v cajku, tak jedině za to, že bych to měl odblokované, nepovoleně přepnuté, atd. – a i to by se muselo nějak složitě dokazovat
Neznalost zakona neomlouva. Ta homologace od vyrobce 60kg mopedu jako kolobezky s dodatecne montovanym motorem by me zajimala :-). Pokud mas a nevadilo ti tomu venovat trosku casu, tak ji sem postni. Urcite si k tomu dostal nejake papiry.
samotného mne to zajímá – nebude to hned, ale o víkendu se na to podívám a dám to sem, když něco najdu
Tak jsem se díval do záručního listu – není tam žádná homologace. Je tam prostě jenom otrocky opakováno, že je to koloběžka, že to má i pohon na elektřinu, výkon 1kW, max. konstrukční rychlost 25km/h. O vypínači omezovače ani slovo. Taková jednostranná deklarace asi podle práva stačí – řekl bych, že to mají právně ošetřené, přecejenom toho prodávají docela dost.
Zajímavé, vypadá to že koloběžky se vesele s 1kW prodávají a zřejmě jsou schválené, zatímco e-kola mají většinou jenom těch 250W. Diskriminace :)
už jsem si vzpomněl, co byl jeden z důvodů, proč jsem to tehdy koupil – jsem si říkal, že tohle asi brzo někdo zatrhne, tak ať to mám anonymně pod střechou než na to bude muset být technická a značka… :-)
1000W je možná málo na takovejhle…bazmek, kterej nemá co dělat jinde, než na silnici (a je svou koncepcí možná dobrej právě tak někam na vesnici s tím jezdit pár kilometrů na nákupy).
Pro koloběžku s dopomocí (tedy ty ± 10–15kg) je to až nesmysl, bohatě stačí těch 250–500W.
Ono na té malé koloběžce „uřídít“ i těch 25–35km/h, co některé umí, už je celkem náročné a na některém povrchu i o hubu.
nevím jak s menšími koloběžkami, ale pokud bych uvažoval Perut City, tak tam se ten výkon také asi celkem hodí vyšší – problém je ten, že nad takových 20km/h už musí každá taková koloběžka jet čistě elektro – to už se nedá odrážet – ani na rovině … no a když jedeš v provozu po městě, tak je 20–30km/h málo – potřebuješ víc, abys splynul s provozem a mohl jet trochu bezpečněji (=stejně rychle jako okolní auta)
nj, preto u nas mozu jazdit po chodniku
Pokud potřebuješ jet stejně rychle jako auta, tak netuším, proč se bavíš o koloběžce. Od toho jsou přece skútry, klidně elektro.
ta věc (o které jsem psal a která je od dovozce deklarovaná jako e-koloběžka) se tvářila, že ve městě (pod 50km/h) bude s auty skoro držet krok (když se vypne omezovač) – moc tomu nechybí, ale přesto je to prostě málo – takže píšu svoji reálnou zkušenost, že by to chtělo pár wattů navíc (takže by to úplně vypadlo z kategorie elektrokoloběžky, ale to neřeším, prostě jenom dávám vědět, že je to pomalé)
…a proto se o tom bavím – oproti normálnímu kolu si s tímhle člověk rychlostně nepomůže – sdílím tuhle zkušenost
Tak on chce jet stejne rychle jako auto, ale zaroven chce, aby to bylo deklarovane jako kolo a mohlo to na cyklostezky, respektive tam kam muze kolo a ne motorka/moped. To skutr nesplnuje.
Prostě klasickej vychcánek.
Na cyklostezce by tyhle malé skútry mohly regulovat výskyt kočárků a pejsků, takže bych to hned nezatracoval.
Na tom mém je nějaký přepínač, který vypíná ten omezovač. Je tam už od výrobce, jinak se to neprodává.
V Holadnsku takoveto male skutry na cyklostezku muzou a nic se nedeje, protoze tam nesmi pesaci. Dokonce i male auticka homologovane jako moped tam muzou. Rozhodne bych je tam videl radsi nez pesi, kocarky a bruslare.
Já bych tam rád viděl více tolerance. Od všech uživatelů.
+0,5. Protože asi mluvili o cyklostezkách a ne těch smíšených. Jinak ale souhlas,.jenže to by pár lidem spadly tepy nebo museli vyrazit o pět minut dřív…
Tak ti nevím… ale nejvíce netolerance projevují ti, na koho ani jeden z argumentů nemůžeš vztáhnout.
Toho se v ČR asi nedožiješ.
Lidi už neuhýbají ani běžcům, natož cyklistům či čemukoli jinému. Otočí se, podívají se na tebe, otočí se zpět a suverénně jdou dál. Asi je brzy začnu prostě a sprostě rozrážet…
Ja taky nejak moc neuhybam, v Praze by clovek nedelal nic jinyho. Zase je pravda ze nechodime roztazeni, ale po smisene stezce odmitam jit s pritelkou za sebou jak husy. Proste kdo je rychlejsi tak se musi umet vyhybat. Nedejboze zpomalit. ;-)
Plati to i kdyz jdete po silnici? Myslim jako ze se roztahnete pres celou/vetsinu vozovku a je na autu, aby se s tim vyrovnalo?
Dva lide nejsou roztazeni pres celou vozovku ani cyklostezku, dokonce ani pres pul. Navic silnice je urcena pro motorova vozidla, tam plati pro pohyb chodcu jina pravidla nez na stezce pro pesi a pro cyklisty.
Muzes prosim citovat ta jina pravidla? Uz se to tu resilo a nikdy se zadna nenasla.
Nenasla se pravidla pro pohyb chodcu na stezce pro chodce? Takze muzeme jit vedle sebe?
Nevim jak jsi k te implikaci dosel, ale odpovidat na otazku otazkou neni slusne :-).
Psal jsi, ze existuji rozdilna pravidla pro pohyb chodcu na silnici a na stezce pro chodce a cyklisty. Pokud jsi je nekde nasel, tak je prosim nasdilej. Bude to tu zajimat vice lidi. Pokud nic takoveho nemas, tak tve vyjadreni nebylo pravdive.
Diskuse o tom jaka pravidla maji chodci na stezce pro chodce a cyklisty se tu resilo mnohokrat. Ani PCR mne nedokazala napsat jednoznacna pravidla. Jelikoz specialni pravidla pro pohyb chodcu na stezce pro chodce a cyklisty asi neexistuji a zaroven stezka pro chodce a cyklisty je komunikace, tak tam asi plati pravidla, bez ohledu zda si myslim, ze jsou hloupa a nebezpecna, pro pohyb po silnici.
Opravdu si myslis, ze po silnici muze jit skupina chodcu (vice nez 1) tak, ze skupina chodcu zablokuje podstatnou cast vozovky, tak, ze vozidlo musi prejet do protismeru? Presne to se deje na stezce pro chodce a cyklisty, kdyz jdou dva a vice lidi vedle sebe. Zeberou minimalne cely svuj pruh, nekdy i cast toho vedlejsiho.
Takze bez ohledu na to co rika zakon, je podle me hloupe chodit vedle sebe a blokovat provoz. Osobne, pokud skupina chodcu jde ve smeru jizdy a zaberou max. svuj pruh, tak s tim nemam zadny problem.
Minulý týden jsem to vzal kousek po cyklostezce, bývá v noci už celkem prázdná. Tady v okolí Blanska jsou smíšené, s dělící přerušovanou čarou pro směry a v každém pruhu je místa tak akorát pro jednoho. Proti mně chodec s nějakou brutální čelovkou v místě, kde v polích ta cyklostezka zatáčí. Do poslední chvíle jsem nevěděl (kvůli té zatáčce, která to zkreslovala) ve kterém jde pruhu – už jsem jel krokem a stále mi svítil do xichtu… Já jsem ho neměl čím oslnit, měl jsem svoji bludičku na řidítkách a skomírající skorovybitou čelovku.
Nakonec byl v mém pruhu, viděl jsem to asi až tak na 2 metry. Když jsem mu na moje poměry celkem jemně něco naznačil, tak měl ještě blbé kecy… Kéž by tyhle věci s pruhy byly nějak pevně dané a byly na to všude reklamy místo reklam na zbytečnosti.
Po silnici se chodí vlevo, je pravda, že nevím, jestli na cyklostezkách „s pruhy“ jsou nějaká podobná pravidla, každopádně je matoucí když jde pár chodců vpravo, pak občas vlevo jako po silnici. Pro větší propagaci jsem i já.
Chceš to hnát ad absurdum? Nemám problém. Na okresce když dojedeš kombajn, tak nejen, že zabírá celý svůj pruh, ale může místy zasahovat i do protisměru a ty máš jet tak, abys na tuto skutečnost byl schopen zareagovat. Jeden pomalejší cyklista, jeden bruslař nebo dva chodci když zaberou svou půlku cyklo/chodcostezky tak co? Buď mám volný protisměr na předjetí a když ne, tak počkám až se uvolní. Během pár sekund ti spadnou tepy nebo praskne cévka?
Kombajn má oranžový maják a dělá to legálně.
Chodec to legálně nedělá…
A o tom to je.
Nedělá legálně co? Nikde netvrdím že má co dělat roztaženej na komunikaci pro motorová vozidla. Na druhou stranu na chodcostezce má na svůj pruh právo.
Jde mi o ten druhý pruh na který „právo“ nemá – když prostě zaberou celou šířku.
Kde jsem tvrdil že mají zabrat celou šířku? Vždy jsem psal že nevidím důvod proč by dva lidé nemohli jít vedle sebe. Omlouvám se, že jsem předpokládal, že vedle nich zůstane „protisměr“ volný. Ale budu se příště vyjadřovat úplně přesně, protože zde je velké hobby některých uživatelů vše obracet.
u nás jsou cyklostezky úzké, tak akorát pro jednoho v jednom směru
jiné neznám
Musíš do Prahy, když místo, tak pro všechny :-D
Praha mne nezajímá, tam naštěstí nežiju. Nicméně úzké cyklostezky (s pruhem tak pro jednoho) jsou ten důvod, proč by lidé neměli jít vedle sebe – o kterém píšeš, že ho nevidíš.
Když znáš Brno, tak třeba ta z Brna do Bílovic – ta je taky dost úzká. Nemám problém zpomalit, když je někdo předemnou a v protisměru někdo jede nebo tam není vidět, takže se nedá předjet. Problém je, že tam občas ale lidi v jednom směru obsadí oba pruhy (nebo se do toho druhého citelně roztáhnou) – a to už když jdou právě dva vedle sebe…
Tak teď teprve chápu to tvoje „Já bych tam rád viděl více tolerance. Od všech uživatelů.“ – ty to myslíš jenom tak, aby všichni něco tolerovali tobě.
hm :-/
Mam najezdeno dost na kole v provozu po Brne i po Praze, na motorce po cele Evrope, autem i mimo Evropu. Proto si myslim, ze mam urcity nadhled a jsem dost predvidavy a tolerantni, byt nejsem a nikdy jsem nebyl brzdou provozu (tedy krom kola, to jsem mrdal a predjizdi me i babky s nusi). Ale nikdy mi nevyskocila zilka ze dvou lidi vedle sebe na smisene chodcocyklostezce, ze zpomaleni kvuli psovi nebo kvuli objeti dvou mamin s kocarkama po trave. Na druhou stranu kdyz sam s nekym po takoveto stezce jdu, tak nevidim duvod jit skarpou vedle kdyz nezabirame ani polovinu stezky. Ty se mozna se svou starou nesneses tak musite mit mezi sebou metrovej rozestup, to ale neni muj pripad.
Tak ked sa na tom biku podla vlastnych slov vleces jak slimak, je jasne ze ti prekazky na cykloceste moc vadit nebudu.
Pokud máš potřebu závodit na frekventované městské cyklostezce tak nejsi v pořádku.
ides z extremu do extremu.
odporucam ti brat viac ohlad na ostatnych, nie si tam sam.
Doufám že stejnou měrou nastavuješ zrcadlo i sám sobě.
Proč hned závodit, stezka je dopravní komunikace chtít se dostat kam potřebuji svižně a bez zbytečného zdržování mi nepřijde jako nepřiměřený požadavek.
Na silnicích se chodci chovají příčetně, protože si jsou vědomi rizika, dva vedle sebe chodí málokdy i když mohou a jakmile zmerčí nebo slyší auto, snaží se uhnout. Na cyklostezce se ovšem chodci chovají zhusta jako na lázeňské promenádě.
Takže abys mohl jezdit svižně nesmí jiní chodit na procházku? Jezdi svižně v pět ráno. :-D Ani mezi osmou a devátou nemívám na stezkách problém a pro odpolední přesuny mám trasu po méně frekventovaných silnicích.
Ja myslim, ze tvuj problem je v nahledu na stezky pro chodce a cyklisty. Stezka pro chodce a cyklisty je obycejna komunikace, jako silnice, jen s vyloucenim motorovych vozidel. Lide by se tam tedy meli chovat stejne jako na silnici. Chodis na silnici na prochazku roztazeny pres cely pruh a predpokladas, ze kvuli tobe musi ostatni zpomalovat nebo i zastavit? Pokud ano, tak nemam uz co napat :-).
Můžou, hezky v jednostupu co nejvíce po kraji nebo se na zvonek okamžitě seřadit.
ved uz som to pisal – ked na tom bajku jazdis jak hlemyzd, tak ti ziadne prekazky nemozu vadit
aha, ty máš čokla… tím se leccos vysvětluje :-/
…nafukovací osobní bublina roztahující se po okolí na úkor těch, co ji mají předpisově omezenou
Vzhledem k tomu, že se snažím v životě rozšiřovat své sociální bubliny, nejsem pak slepě ovlivněn jen jednou.
Když jsem s tím někde jel mezi lidmi, tak výletním tempem a opatrně – rychlost třeba tak 10–15km/h. Většinou se mile usmívali i chodci a dívali se. Je to docela středem pozornosti, možná až moc – s tím jsem nepočítal. A bez přilby je to lepší – je tam k těm lidem větší kontakt, když mi pěkně vidí do obličeje a nejde tam z jejich pohledu nějaký robocop v hlemě se sklopeným hledím… Lépe se pak vzájemně domlouvá gesty a výrazy.
Hele, onuce z tebe nebude, už s tím přestaň, děkuji!
proč děkuješ předem?
a o co ti vlastně jde? pokud se ti nelíbí moje zkušenost (nebo mi to prostě nevěříš, případně mne přirovnáváš k někomu místnímu, koho já ale neznám), nikdo tě nenutí to číst – to je jenom tvůj boj, ne můj
Naopak, méně w znamená menší odběr, hlavně v zátěži a pokud je kvalitní baterie, minimem je 20 Ah a kabeláž, konektory, je koloběžka živá a rychlá. Důkazem jsou naše modely 2019 s motorem 800W, které jsou živější, rychlejší a s větším dojezdem než letošní, 1000W modely. Jako důkaz nabízím možnost svezení a porovnání, jak s aktivním, tak bez chiptuningu. www.kolobezkynabaterky.cz
Do města ideální dopravní prostředek, já bydlím na vesnici, takže nic pro mě. Ta xiaomi má lepší parametry, ale ta zvolená není taky špatná.
Tvl jeste ty s tim zacinej:)
Váží to 13 kg a má to jen 4,4Ah baterku, menší nosnost a nižší rychlost a dojezd než třeba tyto
https://www.alza.cz/…d4565213.htm
https://www.alza.cz/…d5293969.htm
s hmotností 6,5 a 7,5 kg?
To nám vysvětli proč sis vybral zrovna tu.
Kvoli cene – bola zlacnena z 500 na 250 eur.
Inak tie dve co si dal maju obe iba 250w motor.
Vahu neriesim, aj najpopularnejsia xiaomi scooter vazi 12,5
Tak záleží na tom jak to kdo chce používat, koloběžku beru jako přibližovadlo po trasách, kde nevede hromadná doprava, sklapnu, hodím přes rameno/do tašky a vemu do MHD nebo kamkoliv sem se potřeboval dopravit a pro tohle použití je prostě 13 kg moc. Pokud nechci využívat MHD vezmu radši kolo.
Ja prave mhd nechcem pouzivat. Chcem to od dveri k dveram
ako je to s tymi kolobezkami v mrazoch?
nemyslim teraz sneh a lad, ale cisto len teplotu, ze ci to nenici motor a samozrejme hlavne baterku
Tak na motor by to mít vliv nemělo,u baterky je to celkem jasné.Kolega z práce na nějakém střepu za skoro 15 tis.jezdí 3 roky,přes zimu dobíjí častěji jak v létě.
Mam kolobrndu od Xiaomi, uz rok a pul, najeto 1200km a jediny, co me potkalo, tak defekt zadniho kola. Ted tam mam NoTubes a je klid :) mam tam custom FW tak mi to vali i 30km/h samozrejme s mensim dojezdem, ale jezdim jen po meste, tak mi to vyhovuje.
ok diky.
este jednu otazku by som mal – ked tym malickym prednym kolieskom nabehnem na prekazku, ktoru si z nejakeho dovodu nevsimnem, tak okamzite letim na ksicht?
Na normální koloběžce občas jezdíš? Pokud ne, tak bacha na výšku nášlapu, jakmile chytíš podvozkem, např. při přejezdu retardéru, sjezdu z obrubníku atd, tak to umí rychle poslat k zemi:-)
no ved to :/ viem si predstavit tu okamzitu stopku a nasledny polet.
ne, nejazdil som normalnu
tam je totiž pro bajkera normální, že kliky jsou vysoko, takže řešíš jen to, že převalíš kola přes překážku, ale na koloběžce musíš myslet na tu průchodnost nášlapné plochy… občas jezdím na Kostka Hill 20"/16" kola a párkrát jsem měl namále než jsem se naučil to odhadnout, proto takhle varuju, ale je to jen věc zvyku:-)
To samozřejmě záleží na tom, co to je za překážku a jak na ní najedeš.
Pokud máš váhu na řídítkách (jseš víc předkloněn vpřed), stačí vcelku malý kamínek (tvaru klínku) a stojíš na místě/letíš (zkušenost z mé skládací koloběžky s pevnými 16cm koly).
Ale zas taková tragédie to není – tohle se mi stane cca. jednou za měsíc a většinou při pomalejší jízdě (jezdím na koloběžce s dcerou do školy prakticky každý pracovní den cca. 2km). Když se jezdí rychleji a ještě trošku s vahou na zadní části, přejede to celkem v klidu i nerovnosti, co bys ani nepředpokládal.
PS: Za ty cca. 4 roky, co koloběžku celkem používám na krátké popojížďky jsem si až na zem ustlal asi jen dvakrát, jinak to zatím většinou stačím nějak seskočit a vykormidlovat.
sorry za pomalou odpoved – reknu to tak, najel jsem jednou na retarder, coz nebylo v planu, musis drzet porad pevne riditka jinak si v riti a letis :D Ono tech 25–30km/h neni zadna prdel. Ja se zatim (tuk tuk) na te kolobezce nezrakvil, ale mel jsem nekolikrat namale … ale jedno vim jiste! :D Az to prijde, bude to bolet! :D
kolega z prace si kupil toto
ked ho na tom vidim. predstavujem si dochodcu na tom elektro voziku
O kousek výš se přesně o tomto typu s cca 60ti kg bavíme, to nemá mimo silnici mezi auty co dělat, natož na chodnících, cyklostezkách, atp., jak to využívají v centru Prahy někteří…
kolega sa na tvari jak keby to bolo super delo. sa veze na tom jak na zlatom kocari. je to takovy typicky český Pepík (nic v zlom na bratov Čechov)
Tolik k elektrokoloběžkám.
Ekologie jak cyp.
Jasně, v noci si vezmeš „půjč si vrak“ a projedeš celý město. Ale totéž dělá Rekola…
Elektromobilita není, nebyla a nikdy nebude ekologická…
Tak som tu jdbug sports vzal. Akurat cez noc u nas nasnezilo, tak neviem ci sa da pouzit aj do snehu :)
Pak schválně poreferuj o praktických zkušenostech…
nemam ju, poslal som neskoro platbu a je to stornovane.
ale mozno si vyberiem nejaku inu kolobrndu, este neviem. Teraz v tej brecke a poladovici je to aj tak na hovno.
Nějaké aktuální doporučení na koloběžku pro manželku.Jde o to,aby byla lehká,šla vynést po schodech a jela do kopce i semnou(80 kg) .Dojezd stačí menší.
Novy lepsi model xiaomi
Zeptám se ,máš osobní zkušenost?
mam ten zakladny model a je super, najazdene uz 3300 km, a to aj v dazdi. No a tento novsi model ma vyssi vykon a odost vyssiu kapacitu baterie. Ak sa mi moja stara xiaomi pokazi, tak berem okamzite tuto, za tu cenu neni o cem
Já 86kg, najeto ani ne 100km za dva měsíce.
Uvidím jak bude reklamace dořešena.
Trochu se vyčasilo a ty dementní koloběžky jsou zase po celém centru, překáží u přechodů, uprostřed chodníků, atd… Neskutečné, že se ještě nenašel způsob, jak ten nesmysl legálně zastavit…
Helma je nutnost, po chodníku nejezděte. Liberec chce vychovat koloběžkáře
Kamos si vcera kupil novu mega kolobezku.
Vykon – 2 motory, kazdy ma 1400W
Max speed 80
Dojazd 130
Vaha 36 kg
Este link:
Hmm, v 80km rychlosti jsou ta malá kolečka přesně to, po čem toužím. Každopádně tahle kravina by vůbec neměla existovat.
Jj :D treba na to integralu a chranice :)
Inak idem s nim dnes na pivko, tak ju trochu vyskusam :) snad neskoncim v prvom pangejte
Zkoušej ale před tím pivem… ;o)
Jako tomuhle říkat koloběžka je celkem demence
Škoda, že může jezdit jenom u sebe po dvorku.
kupil som si novu kolobku:
https://www.alza.cz/…d5484840.htm
dnes som bol na nej prvyraz, ma paradny dojazd.
Max rychlosť 35, vykon 350W, dojazd 60 km
Tempomat, predne odpruzenie, bocne osvetlenie, blikanie pri zabrzdeni…
Elektrokolobka je z mého pohledu zajímavý prostředek elektromobility, levnější náhrada skutru pro krátké vzdálenosti)
Chbí jim ale jedna zásadní a hodně jednoduchá funkce – přidal bych do řídítek blinkry, aby jezdec nemusel dávat ruce dolů z řídítek a ostatní viděli, kam chce odbočit
jj suhlasim.
ale inak tie este drahsie a vykonnejsie tie blinkre maju. napriklad ta kolegova co som se daval tuto kusok vyssie (25.8.2021 13:05)
vpredu aj vzadu, ako skuter:
Presne tato je ta kolegova, akurat dnesny clanok na idnes :)
No píšou na soukromém pozemku až 75 km ale myslím že to nebude nikdo dodržovat.
Zdravím, potreboval bych vyměnit BRZDOVOU PÁČKU na mé koloběžce Scooter one 2020.
Poradil by mi prosím někdo návod?
Diky moc.
Ahoj, máte o e-koloběžkách přehled? Pro sebe to nechci, ale mám za úkol prozkoumat trh. Stále platí, že nejlepší poměr cena výkon je xiaomi? Pozadavek je, aby na tom člověk vyloženě neumřel, když musí popojet i po kostkách a aby to nebylo vyloženě těžké hovado. Jezdit to bude víceméně po rovině.
Já v tom sice přehled nemám, ale asi by sis měl nejdřív ujasnit cenový limit a i hmotnostní limit vyloženě těžké hovado není zrovna přesně stanoven. Taky je zásadní, jestli chceš stroj s maximálkou do 25 km/h nebo stroj kde bude nutné pojištění a řidičák.
Nechci motorku. Strop třeba 15 tisíc, ale nutně to nemusí být tolik, bude to jezdit denně tak 5 km.
Prostě koloběžka, podobná jebka, jako je ten plevel po evropských městech.
Zajímá mě, jestli to někdo nestudoval a je něco lepšího než Xiaomi.
Asi by stačil Xiaomi Electric Scooter 4, případně klidně i Light verze, protože dojezd není problém, 25 km je až až.
Dal sem si seřadit koloběžky na Alze podle hodnocení a nahoře se ukázaly od Ninebot. Firma co vyvinula Segway by mi přišla jako důvěryhodný výrobce.
Od 1.4.2024 ukládá zákon majitelům elektro koloběžek, elektro tříkolek a benzínových koloběžek sjednat si povinné ručení. Tato povinnost se týká modelů, které mají konstrukční rychlost nad 25 km/h (26 km/h a více) a současně je hmotnost stroje vyšší jak 25 kg.
S filtrem v eshopu umím taky, díky.
Zajímalo mě, jestli to někdo řešil a ušetřil by mi čas procházením (často sponzorovaných) recenzí a podobným balastem.
Outsourcing, hm.