Docela hustý, že si někdo něco takovýho dovolí!
Docela hustý, že si někdo něco takovýho dovolí!
docela hustě napsaný článek o ničem, bez jakékoli informace
jo a baterku v sedlovce ke které vede kabel mám na kole taky
ale jsem zvědavý co z toho vyleze, jinak pokud vím tak na proTour kola běžně rentgenují
Mě pobavilo „Loni jsme představili novou technologii pro odhalení mechanického dopingu. " čekal bych od nové technologie více než „Sporza.be uvádí, že když komisaři odstranili sedlo, našli v sedlovce elektrické kabely.“ :-)
ještě tam psali že měla něco se středovým složením, snad to ještě rozeberou!
No hlavně ber informace z „Mladé Fronty“.. tam je mívaj nejlepší.. se zvědav co za perly napíšou o Toupalikovi
Tak to je maso, vzhledem k možné velikosti motorku a kapacity baterek to asi celý závod neodjede, ale pokud o tom jezdec ví a má možnost si to sám zapnout a vypnout pak to vidím ve stoupání a to už je fakt maso. Od dopingu těla upgrade na doping kola.
V cyklokrosu máš depo v každém kole, tak si tam hodíš kolo na umytí a dobití :-)
Nejakej Belgan to rozebiral v tamni TV a rikal, ze jedine, kde by to pomohlo na tom okruhu je po startu a na cilove rovince, v terenu je to vaha navic a moc to nepomuze (tvrdil, asi to zkousel:)…
Ale podle toho co nekde rikal jeji otec (ze to udajne bylo kolo, na kterem nejela a ani nechtela jet, jen jej nekdo dal do depa (to je dost divne, ne, tam asi random kola nebejvaj)) by to odpovidalo, mozna to meli prave na finish a nedoslo k pouziti.. se asi dozvime pozdejc
Jak to může být váha navíc? Limit i v CX je 6,8 kila a sériově se dělají úplně běžně kola o 1–1,5 kila lehčí, tak dovážila motorkem a baterkou..
Jak koupil tak prodávám..
Jak vaha navic? Dneska male elektro motorky v prumyslu maji v radech desitek gramu a ke 100W, to bohate staci pri vyuziti v klicovy okamzik.
Nějak si neumím představit, motorek 100W, co bude vážit max. 100gramů? A baterie, tam si umím představit ještě hůř. Co vidím běžný el.kola, tak baterie jako kráva, motor taky váží dost a dojezd dosti chabý. Spíš mi přijde, že i malý motorek a lehká baterka jednak moc nepomůžou, ale váha navíc že se pozná. Prostě přijde mi, že tenhle „doping“ by spíš znamenal ztrátu.
Pro krátkodobou střední zátěž, jak by fungovala ta elektronika, jak by se to jako aktivovalo? Neumím si to celé představit, ale zas beru, že ty dráty a další v tom kole prostě byly. Je otázka, jestli to tam někdo nestrčil spíš kvůli diskvalifikaci a poškození závodnice.
http://www.pelikandaniel.com/?…
tady jeden mas ;)
pokud bude mit silnej stridak dobrou a odolnou planetovou prevodovku s dostatecnou redukci otacek.. tzn treba tech 1000 na 100 rpm tak to bude mit sily az az…
Moc tomu nerozumím, ale takovýhle motůrek je podle mě koncipovaný jako chlazený mohutným proudem vzduchu. Pokud ho někam zavřeš, tak ho na plný výkon spálíš odhadem do minuty.
Stačí, když pojede na 20% výkonu, pak se nepřehřeje. Zvlášť, když je to na chvilku.
Ten má 160W…
Motory co mají reálně kilovatu jsou kolem 200g..
Do špičkového motoru (Kontronik, Plettenberg, Hacker, Neu) cca 100–150g je možné pustit 1,5–2kW po dobu cca 10sec. Krátkodobě 3kW cca 5sec. Předpokladem je účinnost = cca 90–95%, super regulace. Problémů s tím je několik – jsou to střídavé motory = střídavý regulátor, velké proudy = tlusté dráty, zdroj, který to dá – jak U tak i I.
Zrovna dneska jsem takovej „zdroj“ přemisťoval. Baterka 80V/620Ah, 1550kg. Honí to tři motory o 25kW cca. 8hodin v kuse. Na elektrokolo jak dělaný.
Na co kilowatů? Gesink jel nějaký kopec na etapu Tour 40 min na 400 W na 70 kg.
Jo, ale ten motor má při tomto výkonu 13500 ot/min. (900ot/V při napětí 15V – 4S čtyřčlánek LIpol) Takže to musíš zpřevodovat atd. atd. a to z těchto otáček nebude úplně jednoduché.
planetovky Maxon
Moc hezký kousek mechaniky.
no, tak to je moc hezký
Vývoj baterií a vůbec všeho kolem E pohonu se za posledních pár let hodně posunul.
No vyvoj – mam planetovku maxona s prumerem cca 20mm 4,4:1 satelity na keramice u motoru s el prikonem cca 600W jiz asi 10–15 let. Neni v ramu kola ale v trupu modylku a toci to vrtuli :-)
Jak pises, s pohonem kol to nema moc co spolecnyho. Pouzivame motorky s planetovkama, od nejakeho nemeckeho vyrobce, v praci a v v danych aplikacixh se pouzivaji alespon 20 let, spis vic.
Jsou to krasne vecicky, ale za sileny penize. Ted jsem v tydnu jeden menil v kamerovem voziku a kdyz jsem pak koukal, co za to chcem, tak mi trosku padla brada. Asi 250W motor s prevodovkou je za cca 18tKc bez dane.
ale jo viděl jsem někde na netu tak 2 roky zpátky motorek do sedlovky který točil za kliky a stálo to něco kolem 1000euro bez baterií jaký to mělo výkon netuším, ale takových 50 – 1000 watů po dobu 2 minut by mohlo závod v cyklokrosu slušně poladit
mělo to být samozřejmě 50–100 watů :-)
Vivax (dříve Gruber) assist je na trhu už mnohem déle než 2 roky
http://www.vivax-assist.com/…ist_4-0.html
A dá to cca 110W po 75 minut (samozřejmě v závislosti na použité baterii, to je příklad s originál dodávanou baterií).
To je mazec 100W až 90 minut při kadenci 90, raději teda budu zatím trénovat než dospěju do věku kdy začnu šetřit :-) cena je taky mazec :-)
Máš motorek do 100g, baterka dejme tomu 250g, drátek k tlačítku umístěné v těle páky nebo někde pod omotávkou, zmáčkneš když potřebuješ v daný okamžik, někde v kopci (nebo při spurtu) ti těch 80–100W pomůže k náskoku pár metrů které mohou být rozhodující, není to tak, že by motor fungoval celou dobu závodu.
Baterka vůbec nemusí mít 250g. Už jen jedna blbá 18650 má nějakých 10Wh a váží 43g. Kdybych vzal do úvahy 2 kousky, je to 20Wh v 90 gramech, výbrk té holky na videu trval jestli minutu, i se ztrátami by jich z ekvivalentu těch 2ks 18650 mohla udělat nejmíň 10 takových s třeba 70–80W přípomocí, což už je rozdíl jak kráva. Pro závod víc než dostačující. Samozřejmě pro tuto realizaci by bylo vhodnější poskládat víc menších baterek do série, 18650 je uvedena jen pro ilustraci, protože si ji většina lidí dovede představit. Navíc pro špičkovou aplikaci by určitě šla zvednout i ta kapacita baterky vs gramy, viz třeba jednorázové lithiové články.
Však jsem to hodil jen pro ilustraci, myslím, že klidně těch cca 300g by šlo v kole bez problému schovat.
Ber v úvahu, že nepotřebuješ výkon jako bába, která jede na elektrokole na výlet a skoro nešlápne. Tady ti podle mého stačí malý výkon, kterým si pomůžeš třeba jen několikrát za závod v rozhodujících okamžitích. V okamžiku, kdybys měl ztratit kontakt s čelem nebo, když naopak nastupuješ. I ten malý výkon může způsobit, že si vytvoříš náskok, který nikdo nesjede nebo tím psychicky zlomíš soupeře.
Motorek má způsobit zrychle, třeba při nějakém spurtu nebo do kopce, po krátkou dobu, to chápu. Ale připadá mi, že vozit s sebou čtvrt kila navíc plus možná odpor toho motorku po celý závod pro krátký výkon po dobu pár sekund se nevyplatí. CX není o jízdě na samé rovině, takže každý gram navíc je přece znát. Na silniční závody mi to teprv nepřijde efektivní. Delší vícehodinová etapa, pak to pomůže třeba deset vteřin? Já tu nemám výpočty, ale odhadem mi to nějak nesedne. Ovšem můžu se mýlit, právě proto,ž e nemám výpočty a ani neznám ty různé motorky a případně váhu baterií v poměru na uskladněnou energii.
Já bych si spíš dokázal představit podvádění ve smyslu rekuperace energie. Z kopce by to dobíjelo baterku, do kopce by mírně pomáhalo. Tady by i menší akumulátor dokázal trochu pomoci – čísla ale si neumím představit, to by musel být přesný výpočet.
Co furt máte s tou váhou navíc? To není že kolo bez motorku 6kg a s motorkem bude mít 6,5kg. Kolo s motorkem bude mít taky těch 6kg, jen zbytek bude prostě lehčí. Už je tu několik odkazů, že udělat funkční kolo kolem 3kg není problém, když na to máš, takže prostoru je pak do váhovýho limitu UCI spousta.
tak tak
Tak ono to slůvko funkční u kolo 3kg by patřilo krapet do úvozovek. To kolo sice funguje ( a bral bych ho) ale má hodně omezení. A na cyklokros obzvláště.
Jenže limit UCI je 6,8kg a do toho se vejde spousta kol na kterých se hobíci prohánějí po okrskách. Postavit funkční kolo kolem 6kg není zase takový problém
tos napsal spatne. ten limit nesplnuje jen hrstka kol, ktere muzes na silnici potkat. ;-)
Reagoval jsem na hmotnost 3 kg. 6 kg už je jiná. Ale obecně mají profíci ty kola spíše těžší. Raději oželí pár gramů a preferují spolehlivost.
Celkem rád bych ty cyklokrosové kola pod 6,8kg viděl, top profíci běžně mají kola 7,5kg i víc: http://www.cyclingnews.com/…trek-boones/
Asi už model s motorem, jinak nevím, co by na tom vážilo tolik :-)
Vykašli se na výpočty a někdy se podívej na cyklokrosový závod v TV. Uvidíš, v jakých momentech by se závodníkovi pekelně hodilo trochu „popostrčit“.
Modelarske motorky maji takove parametry bezne, v akunaradi to bude podobne.
Někde byl článek o motorech Vivax, co vydrží 60 nebo 90 min dávat 100 W. Na závod CX stačí i baterie na méně minut. Na ovládání stačí malinké tlačítko skryté někde v dualech.
Představuješ si to úplně špatně – to nemá být elektrokolo, aby mohl vyhrát nějakej turista. Funguje to nějak takhle: https://l.facebook.com/l.php?…
Takovou běžnou krosku pod 5,5 kilo bych docela rád viděl
neuvidíš protože je nelegální, a určitě není běžná, ale problém ji postavit fakt není když máš peníze
Nelegalni?
Ktery zakon to zakazuje?
uci
Ale tak UCI neni zakon, pokud nejedes zavod.
Tim padem CX kolem 5,5 uvidet muzes (kdyz se ji rozhodne nekdo postavit), protoze nelegalni neni.
však ti ale píšu že takové kolo není problém postavit, je to jen o penězích
Ja narazim na tu legalitu. Jestli je to zakazane UCI na zavody, tak pak takove kolo opravdu nelegalni neni. Jen spis bude nepripustne startu…
ano je nepřípustné na startu a kontroluje se to
pokud ti jde o tohle
zase na co by někdo tak lehký kolo stavěl, když ne na závody. :)
Na co asi, aby mohl machrovat na BF ne? By ses divil kolik hovadin lidi delaji, jen aby se mohli poplacat po rameni na internetu. :))
Je clovek co stavi kola jen aby se dostal na co nejnizsi vahu.
Na jeho jmeno si nevzpomenu a hledat se mi nechce.
Na Weight weenies takovych lidi je mraky… jinak hodne znamy tim byl Mattias Hellore ze Svedska (stavel prevazne Cannony) …
Ja mam v hlave porad toho, co mel i silnicky nejak pod 4 kg.
Tusim to byl nejaky spanel?
myslim 3,2 kg a pak to od nej koupily z Fairwheelbikes myslim a posledni verze byla kolem 2,7kg
2,7kg? to už má trubky a pláště napuštěný heliem, ne? Na tom bych se asi bal vyjet i se svýma 68 kilama. Nemáš nějákej odkaz?
Zrejme toto.
Tak to bude sved.
Jsem mel zafixovane, ze je to spanel :-D
A proč tedy jako jeden z důvodů, že se zatím nevozí kotouče je jejich váha? To by pak neměl být problém postavit kolo na limitu jak na cantících tak na kotoučích.
neměl a není
problém s kotouči je spíš v tom že je nikdo moc nepotřebuje :D
Jak zatím nevozí? Vždyť už se nějákou dobu vozí v profi CX a od letoška i na silnici.
No Toupalik se svym stribrem kotouce ma…
Tak jako úplně jsem to nepočítal, ale na MS měla snad (podle TV) polovina startujících kotouče, na českém mistráku to asi polovina nebyla, ale jestlis tam byl, tak prsty by ti na spočítání kotoučů si nestačily.
Špatně jsem to formuloval, nemyslel jsem, že se vůbec nevozí.
Když se někteří závodníci rozhodovali, které kolo na konkrétní závod pojedou, tak jedním z kritérií byla vyšší váha kola na kotoučích.
Dost zavodnikum treba kola na kotoucich a kanticich behem zavodu strida. Jestli je to z duvodu nejake specialni taktiky, sponzoringu a nebo nedostatku materialu si netroufam hadat.
Prevazne je to o penezich. Nejde ani tak o to, ze kolo na canticich je o kus lehci, coz snadno dozene nespoznorovany jezdec vymenou par komponentu, ale je levnejsi a tech kol musis mit vic, abys byl konkurenceschopny. Pak jeste nekolik paru nahradnich vypletu a razem je to celkem dost penez. Vetsina teamu ma historicky treba 30–40 paru vypletu, tak ne kazdy ma prostredky na kompletni vymenu. U nekterych mi pouzivani Vcek prijde i jako poza ci proste osobni preference – Nys.
Právě že jedním z nich byl i Nys a u toho mi omezení cenou nějak nedávalo smysl.
U nej je to tezke posuzovat. Mozna je moc velka konzerva, mozna to byl nejaky sponzorky tah – musi treba jezdit presne seriovky, nebo jen Bontrager dily? Kazdopadne na hodne zavodech jezdil a i v prubehu zavodu stridal jak kotouce tak canti.
tak vzhledem k tomu ze Nys jel posledni svetak a jeste asi dojede par zavodu a konci.. tak nejspis as inepotrebuje mit posledni matros…
No ale sponzor se urcite chce co nejvic zviditelnit, tak mu ho cpe i kdyby ho nechtel.
je pravda ze domaci mistrak.. ocekavali duhovku mozna 2 mista na bedne v akt. konkuranci a Nys k tomu nekde v top 5–7… to je pro sponzora lahudka
hned jdu do garáže zkontrolovat kolo jestli tam taky něco takovýho nemám.Na včerejší vyjíždce mi při návratu domů jelo kolo nezvykle rychle,i do mírného kopce bez šlapání přes 30 km/h.Mám podezření na nějaký motůrek namontovaný vtipálkem,nebo včerejší silný vítr,nebo možná manželčin příslib večerního sexu… No a tedˇUCI radˇ
nebo možná manželčin příslib večerního sexu… :D
Šak co, slibem nezarmountíš, ni? ;-)
No, u některých by to možná byla spíše demotivace… :-))
Furt lepší než si něco šlehat do žil. I když to taky určitě bylo.
Lepsi pro koho? Pro zdravi toho zavodnika? Mozna, ale tebe zajima jejich zdravi? Jinak takove EPO není vůbec potřeba. Staci chrapat v tom vaku, kterej simuluje ridsi vzduch vyssi nadmorske vysky a timpadem za nejakou dobu budes met vic cervenych krvinek a ty hodnoty se uz defakto priblizuji ucinkum EPA. To je podle tebe taky horsi? Nez se divat na zavodniky kteří jezdi na elektrokolech? LOL
A proč teda berou EPO, když se to dá takhle obejít a voni na to maj miliony peněz?
Tvl, stejně akademická otázka jako kdybych se tě zeptal, proč hulíš trávu, když na Točný nebo Hvíždinci to líp dává spousta střízlivejch :-)
Kromě toho že nehulim trávu tak ta analogie ani nedává smysl.
To říká každej, kdo jezdí v integrále, ten hulí, to snad rozporovat nechceš
Je vidět, že na tebe si nepřijdu, ano, lhal sem, samozřejmě hulim. Ale ta analogie furt nedává smysl.
Přestaň hulit :-)
Tak stejně víme, že nejlepší doping pro závodnice je dítě, které jim udělá trenér. To je pouze statistika :-)
hezký výrobek..
Ze by kvuli tomu nesly sundat kliky?
Spis by me zajimalo, zda to ma nejakou volnobezku atd. Mohli by to udelat jako starter, pri aktivaci by pastorek vyjel ven a zapadl do ozubeni.
Podobne motorky s prevodovkou pouzivame v praci, je to nejaky svycarsky vyrobek, krasna prace, ale je to drahy jako svina.
Volnoběžku to mít musí, jinak by to ve vypnutém stavu byla slušná brzda.
Tak tohle vidím poprvé a musím říct zda je to to co používají ti „profíci“ tak to už musí být nasazeno při výrobě kola ne?, takže potrestat jezdce, tým a výrobce kola.
nemusí je to volně prodejné a montuje se to dodatečně :D
levné to není teda, ale no :(
dává to 200W a doba podle baterek 60–90min, baterku můžeš mít klidně v bidonu a jen je měníš :D
http://www.vivax-assist.com/…sist_4-0.php
tady víc info
Tohle by bylo super ve spojení s akumulátory třeba ve spodní rámové trubce, doplněno o bezkontaktní nabíjení, jako je v mobilech. Stačil by motor 50 W a člověk by si říkal, jak je možný, že ho předjíždí takový salát a ani od pohledu nemá elektrokolo. :-)
Staci vhodne modifikovany ram.
Třeba tady je video kde bych řekl že tam něco mohlo být to zrychlení v čase 2:04 a 4:19 je hodně nestandartní.
Pak je ještě možnost že je tak dobrej. :-)
Ma dobre poladene prevody :)
To je jasný jezdí jen ty nejtěžší. Ostatní jsou zbytečný :-)
Se dobre nasnidal pred zavodem… :-D
Tak ono je to opravdu do očí bijící to zrychlení, i když vedle jede motorka rychleji.
:))) nedávno jsem se tady na fóru dozvěděl, že e-pohon je jenom pro starý a handicapovaný…a oni na tom ujížděj už i profíci :)))
teď byla ve zprávách, až mi ji bylo líto …těžký …
Jo, ale je to ženská, stejně tak by brečela jako přistižená.
já ji nebráním, nevím jak moc si byla či nebyla vědoma, že má v kole motor, když jak říkala, není to její kolo.
Každopádně na něm jela a trest přijít musí
no ještě jí musí prokázat že je to funkční :D
Ale ona na ňom nejazdila.
Co jsem četl, tak ho v prvním kole měnila, takže na něm asi startovala.
To musel bejt start jak dragster. :D
Jsem si říkal, jak dokázala při startu jet po zadním bez šlapání.
I kdyby ne, tak to bylo pro ni v depu nachystane kolo – coz uz zavani i tim, ze jakmile by byla na rozhodujici pozici, mohla by to pouzit.
tvoje auto taky jezdí 200 a nedají ti za to pokutu pokud nepojedeš rychleji :D
osobně bych tady počkal na ofiko vyjádření co se vůbec našlo
Moje vytahne max 190 :-D.
Tohle bych moc neporovnaval. Uz jen proto, ze pri jizde po silnicich s nikym nezavodim…
Moje vytahne max 190 :-D.
Tohle bych moc neporovnaval. Uz jen proto, ze pri jizde po silnicich s nikym nezavodim…
Však ja to nerozporujem. Iba som reagovala na príspevok vyššie, ktorý hovoril „Každopádně na něm jela a trest přijít musí“. Takže ešte raz. Nejela na ňom.
Ale. Pokiaľ mala nachystané rovnaké kolo ako rezervné, s rovnakým posedom, prevodmi galuskami na nízky tlak tak je veľmi málo pravdepodobné, že je nejakého chlapíka s presne rovnakými proporciami a váhou a super nízkym tlakom v galuskách ako sa vozí na závodoch.
Pokiaľ tvrdí, že si mechanik pomýlil kolo a iba ho umyl a oprel v depe tak takého mechanika by asi nikto v repre tíme nezamestnal. Skúsený mechanik, ktorý kolo „iba“ umyje a vôbec sa nestará o natavenie bŕzd, radenia, namazanie reťaze a nahustenie galusiek.a „nevšimne“ si ovládanie elektropohonu??? ;)
Výmluvy na mechanika nebo na kámoše, který má úplnou náhodou úplně stejné kolo jako závodnice (no lol) jsou stejně trapné, jako když se chycený doper vymlouvá na španělské hovězí, nebo na mixnutý protein a podobné sračky. Je to její kolo, mělo ho v depu přichystané k použití, není co řešit. Je to stejné, jako když na Tour nacházela policie při raziích v pokojích závodníků lahvičky s EPO. Taky jim to tam někdo zřejmě omylem strčil, když procházel kolem.
Přece na cestu domu…
Tak už se tvoří i konspirace, že ho používala již dříve:
Chudák holka. Čekám, kdy se přijde na to, že ten peklostroj bral energii z palmového oleje.
:-D
frčí jí to pěkně:-)
Ta je jasna. Vsichni ze sedla na krev a ona v sedle, vsem ujizdi a dela jakoze ju to boli lol. :D
Malý náskok, taky náskok. Už se těším až se to rozšíří mezi amatéry. Věřim, že zajem by byl :-(
Třeba to fakt nevěděla, trenér ji to zapínal na dálku a pak jí ještě poplácával po zádech jakej že má v sobě motor. :D Když už jsme u těch konspirací… ;)
Cantku odparala pekne :-)…ta je jasna…
Van den Driessche se stala prvním cyklistou historie, který byl usvědčen z podvodu tohoto typu.
tak bacha , na mtbs píšou, že ta holčina je vlastně chlap (dedukuju změnu pohlaví, pár holek co prošlo hormonální terapií znám)
kdysi se to šuškalo o Cancellarovi a Gilbertovi, tehdy mi to připadalo naprosto absurdní
Posledni novinky ze zakulisi vysetrovani UCI prinaseji necekane ohaleni
O co tam jde, nemohl by někdo nějak shrnout? Nemám data tak to holt nepřehraju.
Už byla někde nějaká fotka toho kola? Nechce se mi věřit, že v době kdy na internet unikne kde co, se tohle ještě nikde neobjevilo.
zlatej Lance twe
Asi by se UCI i kvůli tomuhle problému konečně mohla odhodlat ten jejich min. 10 let starý limit 6,8 kg zrušit. Protože když se dělají sériovky pod limitem, není vůbec žádný problém udělat kolo 6kg a těch 800g už pak taky není problém coby sestava motor + baterka. Snížení váhy by to mohlo alespoň znepříjemnit.
K čemu ten váhový limit vlastně je? Aby měli všichni rovnocenné podmínky, aby bohaté teamy neměli 4kg kola a menší teamy aby nejezdili na 7kg kolech?
Chytří pánové z UCI prý spočítali že lehčí už není bezpečné :-).
ano kdysi dávno
V době ocelové možná.
Nebyla to doba hlinikova?
Já bych to dal na 10kg a pak se borci ukažte
jako jak zneprijemnit. to kolo klidne muze vazit 8kg. :-)
Tak jako když sponzor zavelí, tak chlapci pojedou i 10kg kola :-). Ale moc nadšení bych od nich nečekal a výsledky asi taky ne.
Já myslim, že by UCI kvůli tomuhle problému měla začít dávat doživotní flastry a bylo by vyřešeno.
Pry se o tom jiz uvazuje.
človek by si myslel, že keď už je ten limit 6,8kg a nie je problém v dnešnej dobe postaviť bike pri tejto hmotnosti, tak profi tímy sa budú snažiť mať tie bicykle presne na tejto hranici… často však niektoré majú aj 7,3 – 7,5kg, čo mi príde ako dosť veľký rozdiel (najmä pri časovkárskych kozách aj keď tam ide asi skôr o aerodynamiku ako hmotnosť)
A zdroj informace o váze některých kol okolo 7,3–7,5kg?
Koukni na kola profíků představovaná na cyclingnews / bikeradar – málo který kolo je pod 7 kilovou hranicí…
to budu prave asi tie motorceky aj s bateriami
asi :) možno teraz nastane odľahčenie, aby na to neprišli aj ostatným… aj tak mi ale pol kila príde pomerne dosť, už len sekundová úspora v kopcoch môže urobiť rozdiely (min. pri víťazstve v etape)
Protoze 90% profiku je tech pul kila ukradenejch.
Nějaké další povídání od Petra Bureše
Doslova opsany, pardon, prelozeny (blbe), vcetne identickych videi a skoro i layoutu odsud:
http://www.cyclingweekly.co.uk/…andal-209635
Jako ze tohle delaj cesti „novinari“ jsem si uz zvyk, ale podepsat se pod to jako „autor“..
To je přád skandál sem ostuda tam a flastr tudyk, ale aby se daly vygooglit nějaké fotky toho zázraku pro potěchu ok milovníků technických fíglů to ne. To nic neuniklo? Neví někdo něco? Dokud neuvidím motorek s baterkou a knoflíkem na řídítkách tak doopravdy neuvěřím.
Jinak ta pokuta je pro ni asi docela likvidační záležitost, což?
Například: http://www.vivax-assist.com/en/unternehmen
Tohle vodeo mi stačí! Mluví za vše!
Koppenberg v pohodě v sedě, jela dobrou stopou, no… :)
přesně! :-)
Houbelec doping, jen ji fouklo do zad. ;-)
Normální motocross! Dal bych jim integrálky, pro jistotu!
Fakt podarená rodinka Van den Driessche. Brat má stopku za doping a ešte je on a jeho otec obvinený s krádeže dvoch drahých „operencov“ z obchodu. Pri krádeži vraj boli oni dvaja plus nejaký „friend“. Že by ten priateľ? ;)
A report on hln.be Tuesday says that Van den Driessche’s father, Peter, and brother, Niels, are facing criminal charges for trying to steal two expensive parakeets from the pet store De Gouldamandine in Varsenare. If convicted, they could receive prison sentences of between one and five years, and a fine of up to €3,000.
Mě to připomíná komedie s Vlastou Burianem. Ještě se ukáže že máma načerno obchoduje s jadernýma hlavicema a žrádlem pro agamy.
Asi dobrý oddíl… :-)
Šmolky norské se jim zachtělo.
Šmolku norskou bych nechtěl, ty pořád chrápou :-). Někdy dokonce i hlavou dolů.
…beztak je to všechno cílená marketingová akce firmy Vivax – myslím, že od soboty jejich webovky navštíví daleko víc lidí, než za celou dobu jejich existence – no a to by bylo, aby si někdo z nich motůrek nepořídil. A Femke k nim může na brigádu – třeba do reklamního oddělení ( pokud už vlastně od Koppenbergkrossu není jejich kmenový zaměstnanec )…
Zatiaľ nie je ani jasné od koho je motor, t.j. či je to Vivax, alebo Typhoon, …
Asi jsem tam Ty smailíky měl nasázet…
Už s nima jednáš o zastoupení? :)
Dobrý nápad. Hneď im píšem. Zaradíme do ponuky rámy Werk už namontovaným s Vivaxom? :D
Nepotřebuješ dráty (mínus na kostře)..
A co Willier, ktery primo takovou CX nabizi?
Uz to zacina bejt jasnejsi, puvodne ji meli pomahat k vyssi rychlosti papousci, ale tuhle technologii si mezitim patentovala Astana, takze to museli prehodnotit a pouzit motorek..
Jinak ocekavam, ze brzy vyjde najevo, ze v tom ma prsty Grossuv strejda a vyjednat to pomahal Ransdorf..
pekny papouch :)
btw, najlepsie by bolo keby konecne niekto odfotil toho jej priatela. Ak je vyssi, tak je hned jasne ze Femke klame.
To je ale prece uplne jedno, i kdyby byli jednovajecny dvojcata s identickyma kostma, jednou tam to kolo mela, i kdyby jej nepouzila, je to jasny podvod, tyhle reci kolem, tomu neveri ani oni sami..
Ta omluva omylu prodaným – upraveným kolem zamíchaným do servisní zóny a předáním do závodu mi přijde tak brilantně vykonstruovaná jako výmluvy pana účetního Fantozziho.
Baví mě :)
ono výmluvy profíků ohledně podezření z dopingu by vydaly na jednu pěknou humoresku. Vzpomínám si třeba na jednoho nejmenovaného profesionála, který vysvětloval svoji spolupráci s M. Ferrarim tak, že v r. 2006 (když s ním spolupráci navázal) nevěděl co je F zač a jakou má pověst. Přitom, pokud si dobře vzpomínám, tak již v r. 2002 byl M.F. v Itálii odsouzen za doping. Takže informace byla již v r. 2006 dostupná široké veřejnosti natož té odborné z profi pelotonu. No a našemu svazu tohle vysvětlení naprosto stačilo. :o))
Kvalita výmluvy je daná inteligencí závodníka a časem jaký má na to výmluvu vymyslet.
Stejně mu radil jenom s nastavením posedu. Tak z toho nedělej drama :-D
To už se rači nikdo neptal co s ním řešil :o))
… ale, já myslim, že třeba takový výživový poradenství, sestavení jídelníčku atp
no vsak ok, ale aj tak by som to rad videl, ako stoja vedla seba a on je o 10 cm vyssi :D
ale ked sa doteraz neobjavili ani fotky samotneho nainstalovaneho motorceka, tak si nerobim iluzie. Nieco tu smrdi.
Proč by něco mělo kolovat po internetu, když to ještě není oficiálně uzavřené? Řekl bych, že si dají na nějaké úniky informací pozor než se to objasní.
neotvaram tieto podozrive odkazy, je tam niekde odfoteny vedla nej tak, ze sa daju porovnat vysky? ak nie, tak dakujem.
Co přesně je na těch odkazech podezřelýho?
Jsou od Tiny, to je neco jako odkazy od RT nebo sgt:)
Byt to tady, tak muze jezdit, jako by se nic nestalo :D
Třeba bude časem trénovat repre…;-)
:D
Spis vrchni mechanicka :-D
Podľa tejto foto urobenej kamerou v obchode s vtáctvom sa zdá, že otec a syn sú približne rovnako vysokí.
Z tejto fotky to vypadá, že otec je o dosť vyšší ako dcéra…
ale tu ide o vysku jej priatela.
:-DDDDDDDDDDDDD
Nejak takto to má fungovať.
No zrovna toto řešení bych řekl, že to nebylo. Tato varianta by na CX nebyla moc vhodná, protože to celkem dost navyšuje obvodouvou hmotnost kola. To je vzhledem k velice časté a výrazné změně rychlosti při CX značná nevýhoda.
Tento systém je pre bicykle údajne len Sci-fi a realizovateľný iba v teoretickej rovine.
uz som si vsimol ze vies flamsky aj taliansky tak skus byt konkretnejsia.
Už som si všimla, že nevieš používať gúgle, alebo si lenivý čítať čo sa o tom údajne skvelom systéme popísalo na odborných weboch. Zjednodušene je to podobný systém vďaka ktorému fungujú magnetické vlaky Maglev. Avšak na bicykli a vďaka minimalistickému priestoru, ktorý komponenty bicykla predstavujú je to realizovateľné tak zatiaľ iba v teoretickej rovine.
jestli sa niekto odvolava na google tak to povacsine znamena ze hovno vie ale mudry je jak radio.je vas tu zopar. napr. jeden odbornik na vyzivu. lebo vygooglis v zhruba rovnakej miere pre aj proti na akukolvek temu. problem je tomu rozumet. to ti zjavne nehrozi. a ked nahodou hej tak mi prosim skus vysvetlit-kedze neviem googlit – jak zhruba funguju tie vlaky a preco je tento princip nerealizovatelny na biku.
A jaký mám tedy používat vyhledávač, abych byl mudry?
musis sa ucit ak chces byt mudry.
hmmm… predpokladám, že ešte stále bývaš u rodičov ;)
na rozdiel od teba ne. ale spat k veci.
ako teda fungujú magnetické vlaky Maglev? a preco na bicykli a vďaka minimalistickému priestoru, ktorý komponenty bicykla predstavujú je to realizovateľné tak zatiaľ iba v teoretickej rovine?
ak nevies tak kludne postni nieco z toho googlu. len prosim nie vlamsky ako naposledy, tej reci naozaj nerozumiem.
Prej: Motorek na klice. Tohle už je přežitek, doping pro chudé :-) Největší hláška této kauzy!
Tak kolo s tímhle systémem – motorek v rámu a baterka v podsedlové brašničce – jsme viděli předloni v obyčejném venkovském obchodě s koly v Rakousku. Takže… :) Je fakt, že kdyby na sobě to kolo nemělo napsáno Ich bin e-bike a nestálo 4tis éček, tak to nemáš šanci poznat :) Docela nás uchvátilo, na důchod je to jasná volba!
Hele, jako teda jsi už docela stará bába, ale důchod, tak ten už naše generace nedostane :D
Nekaž mi radost…a já se tak těšila. Na důchod i na to kolo :)
Na důchod kolo za 4 kýbly éček, to tak. Na důchod se sype ptáčkům v parku!
Jo, to je mi jasné.. Jen mne pobavilo jak to tam pan X podal.. Apropo mám pár kamarádů co má elektrokolo a když s nimi někam jedu, tak hoši jedou podél Vltavy v džínech a kouřej při tom cíga.. Tyhle elektro věci prostě cyklistiku zabíjej!
Jojo, taky mně ta formulace pobavila.
Co se týká elektrokol – v zásadě proti nim nejsem, je pak samozřejmě na každém, jak to kolo využije. Od mamin, co s nimi budou jezdit na nákup po lidi, co by rádi plnohodnotně sportovali, ale brání jim v tom nějaký handicap nebo prostě věk a s tím spojená menší kondice. Že na tom budou jezdit lidi do hospody…no tak ať jezděj. Problém nastane tehdy, kdy budou (hlavně na cyklostezkách) ohrožovat další lidi.
Při závodech je motorek samozřejmě sviňárna, o tom žádná.
Tak, samozřejmě otom žádná, hedicap atd.. Tam to plně chápu.. Ale z vlastní zkušenosti mohu říct, že průšvih je, když frajerovi seberou papíry na auto za chlast a on si druhej den na dojížďění do knajpy koupí něco jako „kolo“ co je schpno jet 70 km/hod. aniž by šlapal.. Pravda, že tohle na cyklostezce žádná mamina s dítětem potkávat nechce.
No a závody, tam je to jasný. Bez diskuze trestat!
Shiver byla krutopřísná vidle!
No, rozobrali ste to vcelku pekne, ale chcelo by to nejakého strojára/elektrotechnika ktorý by odhadol (môže kludne aj vypočítať) či sa za spomínaných 200 000€ nejaký šikovný lineárny motor do toho blbého kolesa nevojde.
Za ty prachy už by sa patrilo..
Celé jsem to nečetl a nevím zda to tady už nebylo,ale tak nějak mi to připomnělo toto :
Doporučuji vydržet a skouknout celé.
čas 1:25m hodně nestandartní výměna kola u Spartakuse. Asi už dopředu tušily nějaký technický problém a tak tak postavili čičmundu s rezervním kolem,,,
3:35m takhle v klídku si odjet ze skupiny a bez nástupu to už chce pořádné koule…to je fakt kus sráče ! :(
to uz je na konspiracni teorie tohle, chemtrails hadr
Jj , s údajným práškováním lidí sračkama je to téměř srovnatelné :)
tak ted nevim jak pracovat s tvojim smajlíkem, jestli to je usmev plny sarcasmu nebo silenstvi
Ty jsi si s tou srandou začal ne? Porovnávat kraviny jako podvod na soupeře při sportu a naproti tomu možným průserem globálního charakteru.Měl jsem za to,že to nemůžeš myslet vážně a proto ten smajl.Pokud tomu tak není,tak už nebudu reagovat,neboj…
„pruser globalniho charakteru“ vic jsem vedet nepotreboval, usmev plny silenstvi :)
+1
Před tím co jsi citoval je ještě „možným“ protože o tom vím jen velmi zběžně a konspiračním teoriím nevěnuji žádnou pozornost a jsou mi u ******.Spíše nechápu tvůj původní příspěvek.Buď věříš tomu,že to tam ten super závoďák měl a nebo naopak.Co je na tom tak konspiračního by mě tedy fakt zajímalo.
Globální ******* by to mohl klidně být,kdyby byla pravda,že s těch letadel pouští sračky.Když jsem o tom něco hledal,tak tam snad někdo uváděl,že jedna z možností jsou chemikálie na snížení porodnosti a populace lidstva.
A jinak je tady vlákno o konspiračních teoriích,tak snad podobné příspěvky piš raději tam.
Tady to nema cenu, rad z diskuze ustoupím.
Tak sláva…
přesně, on si normálně za jízdy přeřadí na těžší převod a zrychlí, to jsem ještě neviděl…
Gut- 1× proti.
Ten článek na mě působí dojmem, že jeho autor si asi taky něco našel na googlu. A že něco nejde dokládá tím, že to řekl někdo kdo má vejšku :o) Italsky neumím, tak vůbec netuším co se píše na obrázku a jestli se tam tvrdí to, co je tady vyvraceno.
Elektrice nijak zvlášť nerozumím, ale aspoň to, že motory se dělí na synchronní a asynchronní vím. Argumentovat tím, že by bylo nutné nějaké nedostižně přesné řízení motoru, aby náhodou místo pomáhání nebrzdil, asi vychází z myšlenky, že by to muselo být synchronní. Proč by mělo? Už jenom tohle tvrzení autora znevěrohodňuje.
Jako platný argument proti vnímám příliš velkou vzdálenost mezi trubkami zadní stavby a ráfkem coby rotorem. To by skutečně extrémně snižovalo účinnost. Takže hned další moje myšlenka byla, co je těsně u ráfku? A co má k dispozici podstatně větší délku, než je součet tlouštěk horní a dolní trubky zadní stavby dohromady? Brzdový špalky! Že je to blbost? Nezapomeňme, že rozpočet je 200.000 Euro. Kolik se za závod obrousí materiálu ze špalku? A hned pod touhle vrstvou už můžou být cívečky. Že do brzdovýho špalku nejde skrytě dovést elektrika? Bavíme se o výkonu v desítkách watů – to přenese tlustější měděná nit. Vedení může samozřejmě být skryté v brzdových pákách a i vyvedení z rámu může být skryté v uchycení brzdy. Kdyby mně někdo dal hodně peněz a strojařsko/elektronickou dílnu, tak bych se asi pustil tímhle směrem.
Ne, nepustil! Řekl bych, že je to nečestné a nesportovní! :o)
Necestne a nesportovni je to od toho, kdo to pouzije, Ty jako vynalezce muzes mit svedomi ciste… jdi do toho :)
To už měl větší nárok na čisté svědomí Michail Kalašnikov :o)
Tak Rusaky a komouse nemusim, ale on proste prisel na to jak vyrobit levnou, ucinnou a spolehlivou zbran, v dobe, kdy byla zeme ve valce, to bych spatny svedomi moc nemel, ze ta zeme pak delala prasarny a ze se jeho vytvor dodnes vyrabi a prodava kdovi kde, no top uz je neco jineho, ale kdyby to nebyl jeho vytvor, byl by to jinej podobnej kver..
Však já jsem tam toho smajlíka dával pro to srovnání elektropohonu s kalašnikovem, a že to přece jen kontroverzní taky je :o) To s Kalašnikovovým čistým svědomím beru naopak úplně vážně. Rozhodně je mi bližší heslo „Kalašnikov do každé rodiny“ než zákaz pepřáku pod hrozbou vězení. Ale to už odbíháme od tématu a nerad by tady sám sebe musel za chvíli umravňovat :o)
Co teprve Oppenheimer.
Tak tomu to doslo jeste nez to pustil… ale nemel moc jinou moznost..
uz som ti to raz povedal. naprosto zbytocne googlis nieco, o com nemas ani paru, akurat zo seba robis kotkodakovu.
Od niekoho kto „k téme“ doteraz nenapísal ani jedno slovo, resp. neponúkol žiadny argument to fakt beriem :) Chápem však, že ťa to otravuje pretože ty ako inžinier na všetko v tom už máš dávno jasno :)
To co jsi našla Ty má aspoň nějakou úroveň argumentů, se kterými se dá souhlasit, nesouhlasit nebo je vyvracet. Nad tímhle si aspoň člověk trochu provětrá závity, když to čte kriticky a popřemýšlí o tom. To jsou na internetu daleko větší borci, kteří publikují „odborné“ články :o) Vždycky mě ale nadzdvihne, když někdo (tím nemyslím Tebe, ale autora článku) dojde k přesvědčení, že něco nejde a pak k tomu předpojatě dává dohromady argumenty.
Dějiny jsou plné „učenců“, kteří věděli, že něco nejde. Potom se objevil někdo, kdo nevěděl, že to nejde, a udělal to :o) Tím ale v žádném případě nemyslím „vynálezce“, kteří se navzdory fyzice nevzdali snahy vyrobit perpetum mobile – to je zase jiný příběh :o)
Ešte aby nedošlo k omylu. Ja netvrdím, že takýto typ pohonu nie je možné zostrojiť alebo použiť na jízdní kolo. Ja skôr tvrdím, že je veľký problém vyrobiť to tak, aby to bolo funkčné a nebolo zvonku rozoznateľné od bežne používaného modelu používaného v týme. T.j. týmové rámy, týmové kolesá, galusky, brzdy, atď. Navyše v prípade defektu, alebo inej poruchy by jazdec musel odmietnuť pomoc neutrálneho servisného vozidla a odmietnuť ich kolesá. A to by bolo dosť podozrivé.
Tu je napríklad kolo od Lightweight s podobným typom pohonu. Pri vývoji sa podielalo 5 subjektov so skúsenosťami a financiami. To čo zostrojili váži takmer 15kg v top karbónovom prevedení. Ale aj tu je zrejmé, že je veľmi dôležité, aby rotor (t.j. magnety v ráfku) boli čo najtesnejšie k statoru. Pri použití s ráfkovými brzdami veľmi ťažko realizovateľné.
ememem1 nepripadas si jako pruditrolící vemeno?
myslim ze posledni pripevek od Tiny svedci o podstatne vetsi mentalni investici nez co tys byl schopen vytlačit v celym vlaknu, a jak tak pozoruju, mozna nejen v tomto…
ty budes rovnaky odbornik jak tina ne?
ve svetle toho jak argumentuje a diskutuje ( narozdil od tebe ) beru jako kompliment.
No vidíš! To je přesně to co jsem myslel! A pak že to nejde! Jen jsem to prolítnul očima bez podrobného čtení. To od Lightweight má 500 W !!! Ale podvodníkovi v profi bude stačit 50 W. Nepotřebuje budit pozornost tím, že bude o třídu lepší. Potřebuje jen o kousek.
V případě defektu a výměny za obyčejné kolo by jen přišel o funkčnost, ale díky dokonalé kamufláži by se nic neprozradilo. Předpokládám, že po dojetí si týmový servisák normálně vezme to píchlé kolo z toho neutrálního vozu zpátky.
Při potřebě kamufláže naopak pouze s ráfkovými brzdami, kde je možnost to schovat do té brzdy, jak jsem psal. Dělat kamuflovaný rotor jako disk kotoučové brzdy by asi bylo ještě složitější, než ta mnou uváděná možnost s ráfkovou brzdou. Že by důvod, proč někteří nechtějí přejít na kotouče ??? :o)
Jenže se nabízí otázka proč to dělat takhle složitě a zvyšovat si hmotnost ráfku zadního kola, které se mění při každém defektu a kde je hmotnost nevíc cítit, když bude mnohem jednodušší a účinější zaintegrovat motor přímo na středovou osu. Středové mufny na dnešních rámech mají velký průměr kvůli integrovaným ložiskům, kam by se motorek i s planetovou převodovkou a volnoběžkou v pohodě vešel. To že Vivax nacpal motor do sedlové trubky, aby to šlo přes kuželové ozubení naroubovat na standardní osu, neznamená, že je to jedinné a optimální řešení. Podle mě ten kuželový převod bude nejhlučnější a nejztrátovější věc v celém pohonu.
Možným důvodem může být snaha eliminovat jakýkoliv nezvyklý zvuk. Jak píšeš o hlučnosti kuželového převodu, tak s tou planetovkou si asi moc nepomůžeš, spíš naopak. A napřímo by byl potřeba moc velký točivý moment – to je nereálné.
Netroufám si odhadnout, jak těžký ráfek s integrovanou kotvou nakrátko by někdo byl schopen vyrobit za hodně peněz, ale moc by to být nemuselo. Většina lidí si myslí, že tam musí být nějaké magnety, a ty musí být těžké. To vůbec není pravda. Asynchronní motor používá v rotoru tzv. kotvu nakrátko, a ta bývá z hliníku. Možná by mohla být i hořčíková. A vzhledem k tomu, že ta kotva nemusí být nosná, a dokonce ani samonosná (můžou to být tenoučké drátky obalené nosnou karbonovou strukturou ráfku), tak bychom se možná všichni divili :o)
Ale zkus tu středovou osu, já to schovám do tý zadní brzdy a ráfku a pak to porovnáme :o)
I kdyby byl ten ráfek jen o pár desítek gramů těžší, tak je to pořád váha na nejblbějším možném místě a závodník s tím bude točit celou etapu. Vzhledem k reálné kapacitě skrytých baterií bude mít přídavný výkon jen na pár strategických momentů během etapy, ale zbytek si musí stejně odšlapat sám. Nehledě na to, že zadní kolo se při defektu může dostat do ruky i někomu jinému než jen týmovým mechanikům a někdo by si mohl všimnout, že váha je jiná než je běžné.
Prostě mi motor v ráfku přijde dost nepraktický, ale třeba se mýlím. Já to prostě beru tak, že uvažuju kam a jak bych motor schoval já, kdyby mi jako konstruktérovi někdo takový úkol zadal a u mě by to ráfek určitě nebyl :-)
Ohledně hlučnosti motoru ve středovém složení, když vezmeš nějaký profi akušroubovák, tak myslím, že jeho hluk bys v pelotonu určitě neslyšel a z konstrukčního hlediska je to hodně podobný případ.
Taky je otázka, jaká strategie by při takovém podvádění byla lepší. Jedna možnost je, jak píšeš, standardní situace odšlapat sám a motor zapnout v rozhodujících momentech. Těžko se bude odhadovat potřebná kapacita baterky, aby zbytečně nevezl moc těžkou, ale aby vydržela aspoň celý ten rozhodující nástup. Taky bude asi muset být celý systém výkonnější, protože v závěrečném spurtu jsou ty výkony někde jinde, byť na pár sekund. Nebo naopak: v průběhu etapy kompletně vycucnout baterku a pomáhat si dlouhodobě 20–30 W, do finiše přijet nevyšťavený a tam nastoupit vlastní silou.
Ta strategie je docela jasná. Přípomoc použít jen v rozhodujícím okamžiku, kdy se „pilot“ trhne tak, že ostatní ho už nesjedou. Na to stačí „pár“ watů navíc a výdrž v řádech minut. Prostě urvat se v posledním „***** kopci“, udělat si dostatečný náskok a tím i vyhrát. Na dlouhodobé pomáhání bys musel vozit jaderný reaktor. Navíc, tam existují způsoby, jak pošetřit síly (schovávat se ve skupině, nejezdit špicu atp.).
V tom Vivaxu je samozřejmě taky planetovka a kužel je až na konci. Vzhledem k už velmi nízkým otáčkám na tom kuželovém soukolí to v tom místě asi moc hlučné nebude. To spíš samotný motorek a ta planetovka, a ty musí být v obou variantách. Takže prašť jako uhoď. Ty budeš ale mít snadnější montáž :o)
Planetovka od Maxonu s keramickými čepy nemusí být vůbec hlučná :-)
ano, traduje se, ale nevím zda je to pravda nebo jen mýtus a jméno dotyčné osoby také neznám, ale že koncem 19. století jistý ředitel amerického úřadu pro patenty podal výpověď pro nadbytečnost, kterou zdůvodnil tím, že vše je již vymyšleno a nic nového stejně již nejde vymyslet
nic ve zlém, ale mohu se zeptat co znamená kotkodakovu? nechce se mi googlit :-)
google mi to nenašel ale mohla by to být slepice :-)
Tak jsem o tom slovu zjistil:
kotkodák cit. napodobňuje zvuky, ktoré vydáva sliepka, keď znesie vajce: Kot-kot-kot-kot kotkodák, štyri vajcia za turák. (det. riekanka)
kotkodákať, -a, -ajú nedok. (o sliepke) vydávať zvuky podobné citoslovcu kotkodák;
pren. hovor. pejor. veľa a nahlas hovoriť, klebetiť: Vraj po prevrate bude lepšie, — kotkodákal (Kúrňava) po domoch. (Urb.);
dok. zakotkodákať
Takže to shrň,prostě slepice.
tak to si potom môžte ruky podať… ty robíš v každej téme presne to isté, častokrát hejtuješ to, o čom vôbec nič nevieš…
+1
Tak zda se, ze se postup vysetrovani ze strany UCI vice rysuje.
Koukám, že oni to měli v názvu: No Drugs team – děláme to jinak :o)
Tak ono neni moc co vysetrovat, ne? Jestli tam ten motor byl, coz prokazatelne zjistili hned po zabaveni kola… tak jde jen o formalni postup.. jestli si tam holka pojede vyplakat oci ze kolo bylo kamarada je pomerne jedno a rek bych, ze do toho pujdou exemplarne… coz je pochopitelne, nejaky prachy a 6 mesicu ban by do budoucna nemuselo byt dostatecne odstrasujici.
6 mesiacov je minimum. Horná hranica nie je stanovená… Ja som skôr zvedavá ako a či budú penalizovať repre tím.
Holandani uz to meli odzkouseny v roce 2014…
Motobike se jmenuje Spartacus, oops..
Rám Spartakus :-)
Je to realita, na závodech se s tím budeme setkávat. No nic, zase začnu vozit dlouhou pumpičku do rámu, komu to z kola zabzučí, tak ji má v drátech předního kola :-)
Začnou vozit disky… ;-)
A ve finale jim bude bzucet jen elektricky razeni… :-D
Velké pumpy teď půjdou do módy :-). Tvarem docela připomínají tužkovou baterii…
Asi preventivně jednu nakouřím každýmu, u koho v rámu uvidím dlouhou pumpičku, aby mi ji náhodou nestrčil do drátů, protože si bude myslet, že mám v kole motor…
Docela si fandíš, když si myslíš, že tě budou podezírat, že máš elekromotor :-)
:-)Hoplá chybička.
„Po konzultaci s mými právníky a rodinou jsem se rozhodla nepokračovat ve své obhajobě při slyšení v Aigle, ale rozhodla se místo toho skončit s cyklokrosem,“ prohlásila Van den Driesscheová.
Takže takové elegantnější přiznání…
Motorek se asi hůř vysvětluje jak nevhodné kapky do nosu…
A vrhnout se na silničky.
Ve Velu psali, že tam měl být systém Vivax nebo tak něco.
Co se vůbec nosí za CX tretry? MTB nebo něco spesl na vybehy…?
MTB.
To bejvalo, teď budou motorový…
Člověče, nejenom, že všemu rozumíš, ale jsi i docela vtipnej. Nechceš se někdy přidat k západní silniční sekci?
Člověče, našlapuju opatrně, napřed si v jedné diskusi projevil věcný názor jen s mírným sarkasmem, pak jsi mě nechal rejpnout si do čutálistů bez odezvy, teď dokonce pochvala, není Ti něco?
Jde na něj jaro ;-)
Jako, že se chce pářit? :-o
Trombóne, ostražitý buď…
Natrhne mu trombón :)
Ale no tak kluci.. nechte jej, beztak to byl nějakej double-bluff…
Si tě chystám :-D
Tak jsem nasypal do rámu motůrek a baterku a táhnu dráty na řídítka a nějak nevím co a kam zapojit. Stačí do sedla, nebo se musí až nahoru do velína :-)
Sport jako takový šel už dávno do háje........
a kdyb yl jeste cisty? :D
Někteří by to vyloženě potřebovali
Čistý kola v profesionálním sportu jsou podle mě minulostí, vývoj nezastavíš. Dával bych od letoška do rámu motorky všem, to je fér ne?
Já teda nevím, školy na to nemám, ale nebývá v těhle místech baterka Di2 ;-)
A to jako to Di2 tak šíleně topí, aby se to poznalo na termokameře, jo? To asi těžko, že…
pochybuju že ta se tak moc zahřívá
Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je všechno, co se proti tomu dá dělat.
Měli by to blbě vymyšlený, kdyby to žralo tolik, aby se to takhle hřálo. … to Di2 … To by sotva vydrželo 700km.
tak tak
no dost to hreje kdyz se to nabiji, jako telefon.. ale v tomto pripade to zcela urcite merili hned po zavode.. a asi s tou thermokamerou napracujou uplni amateri..
Zároveň to je ale věc se suveréně nejvyšší tepelnou kapacitou na kole – udrží si teplotu po vyndání z vyhřátého kamionu zatímco zbytek kola vychladne – navíc zřejmě zahřátá z nabíječky; těžko by vyrazili do závodu s vytlučenou baterkou…
To je jak z blesku… v tý době už to přece kontrolovali UCI kluci..
A mimochodem, nesvitil by nejvic stred kdyby tam byla ta prevodovka?
Vypadá to docela věrohodně. Nejvíc tepla se určitě vytváří v samotném motorku, ten pak ohřívá celé tělo pohonu. Koncový kuželový převod na středovou osu má minimální ztráty, tedy prakticky žádné teplo negeneruje.
No a taky se podivej jak mu sviti nohy, on je ma urcite motorovy..
Vsak ono to je z Blesku:)
Aha, sorry, ja se v tech sracka mediich nevyznam, nepredpokladal jsem, ze by sem nekdo vazne dal odkaz na clanek o cyklistice z neceho takoveho, ani jsem nekoukal na hlavicku, ale je fakt, ze styl clanku mluvi za vse..
Ty fotky se záběry s termovizí jsou jejich pokusné záběry s figurantem na vylepšeném kole, nikoliv ze závodu…
přesně tak přidávám odkaz na video: https://www.youtube.com/watch?…
Konečně záběr v chodu motorku a nikdo tomu neklade odpor nohama v pedálech :) Kdo chce efektivně ždímat sílu el. pohonu – haksny ven :)
Silniční profi cyklistika vždy byla, je a bude sportem podvodníků, doperů a vojebávačů…
karlinere +1, ze zacatku ale nebyla. Ac buzny v elestakach nenavidim a preju jim „vrelou“ lasku po vyjizdce v klubu Termix (par ulic od klubu Rectum) s gumovejma prosteradlama, driv to byla skutecna bitva, jen se chlastalo. A sukali se defky. Nekdy. Nekdo. A zrali koxovy listky. A? Jasny taky doping, ale co se delo desitky let po tom a deje se ted, to se nedat srovnat. Injekce, infuze, nastup pocitacu. Jak rikal muj deda a nejen on, pokrok holt nezastavis. OK. Dnes si buznicky davaj motor do ramu, nekteri jedinci dokonce „chytry telefon“ na kolo (na riditkach to je nadherny sperk), aby je nahodou fejsbucek nepripravil o novinku, kdo se vysral komu ke snidani mimiskoj a mamatkoj rano do talire a kolik ze wattu nohama utocim… KILL THEM ALL!
…
Tolik blbosti pohromadě se jen tak nevidí. BRAVO! =D
Nezvládáš
No a je to venku, voni ho do Recta nevezmou. Že to trvalo.
A je to tu zase a zase neřekli kdo to byl, kur.a proč?
Tak z ruznych Blesku uz to tady bylo, jeste pockej az to bude ve Vlaste nebo ve Ctyrlistku… to je ale debilita, opisujou to jeden od druheho, daj k tomu fotku co ti „novinari“ natocili se svym vlastnim figurantem a hotovo.. V tom „poradu“ je to jak StB v Cihosti… nafilmovali si vlastni motor, pak stali u cesty pri Strade Bianche a udajne jedno nebo dve kola mely na obrazku „horko okolo zadniho naboje“… pak jeste ten „odbornik“ v Budapesti, kecy jak ten motor od Cinana z letadylka dava 200W, jo, na krabicce je to napsany, ale 200W do klik to rozhodne neda..
Zadne profi kolo s nicim takovym neprokazali, tim mene na tech zavodech o kterych pisi… neco tam ukazovali u nejakeho hobika na nejakem sportive, jen mlzi a snazi se udelat senzaci.. a asi se na to nikdo nekouknul nebo si neprelozil tu francouzstinu, vsichni jen opsali nejakou jejich medialni zpravu, kde ta fakta byla prekroucena..
Takze podle tebe je to cele vymysl?
No ja ti nevim.
To ze nezverejnili konkretni zabery a jmena, to zduvodnili tim, ze jim jde o to, aby s tim zacalo UCI neco vubec delat.
Osobne verim tomu, ze nekoho natocili a vyhmatli
Je to asi na takove urovni jako clanek v Blesku se zavadejicimi informacemi a fotkou ze zmanipulovane „reportaze“ TV Nova… myslis, ze kdyby nekoho skutecne natocili tak si to nechaj pro sebe? Takovyhle lovci senzaci? Natocili akorat nic nerikajici zabery zadni naby a gausky UDAJNE o par stupnu teplejsich, a kdovi jestli..
Nj, ale pokud by zverejnili konkretni zabery, tak by asi zaroven zverejnili o koho se jednalo, nemyslis?
Pochybuju, ze to na termokamere mezi tema smouhama poznas… dyt§s to videl, i cooksonovi ukazovali ten jejich vytvor.. fakt asi nejaka reklama na termokamery..
Pokud chces na vlastni oky videt motor cca 500W fi 25mm o vaze cca 80gr. s prevodovkou 4:1 tak se stav ve Vrsovicich . Ale nemam ho v kole a je na nem vrtule. Prip. o neco vetsi cca 300gr. s prikonem cca 4,5kW. Ten mensi klidne v chodu predvedu. Ten vetsi v byte radeji nepoustim ;-)
A na hřídeli máš 120 ot/min ?
Jiz jsem to sem nekam daval – mam tam planetovku maxon 4:1 ale dela se az 320:1 (cislo z hlavy)
ale to už nebude: za 25mm o vaze cca 80gr
Tak kolik to teda točí jmenovitě bez převodovky?
nechce se mi to na tabletu hledat ale motor tuším že nějakých 2000ot /1V a ty převodovky
http://www.uzimex.cz/…vodovky.html takže převod do pomala aleluja.
Technicky to opravdu není problém – ještě nějaká regulace, ošetření kriz stavů…
Ale jo, taky neco takoveho doma mam, ale ty watty se prece pocitaji jinak, neznamena to, ze kdyz prdnes 250W stridak do sedlovy trubky, tak Ti na klikach vyleze extra 250W… dyt ty existujici kola s motorkem pridavaj pokud si pamatuju do 100W?
Co chceš počítat za watty a jak? Nějak jsem ten příspěvek nepochopil.
U motoru, je zvykem udáva výkon na hŕideli. A ten by byl na klikách menši je o ztráty v převodu. Jo příkon může být někde jinde…
100W je možná z důvodu, že to pro kritické chvile stačí a je k tomu rozumně velká a schovatelná baterka…
Proste vykon, ktery Ti to prida na klice je okolo 100–150W, ne 500 jak tvrdil ten jejich „expert“..
500 by konec koncu bylo kontraproduktivni, to by predjel motorky..
no taky by vypadalo hodně blbě kdyby se po 6 km stoupání v jízdě v sedle začalo kouřit o zadní gumy a vše by ujel na 100metrch o 70metrů :-) těch 500W bych potřeboval já kdybych měl jet s profíkama někde chvíli do kopce :-)
Ale zase by tak mohli uniknout tém lovcům cyklistů na motorkách, co je tak pravidelně sestřelují…
Nebo by mozna mohli na oplatku sestrelit motorku..
Tak znova pro mene chapajici: Ty fotky se záběry s termovizí jsou jejich pokusné záběry s figurantem na vylepšeném kole, nikoliv ze závodu… OMG nema to s tim co delat! Cemu na tom nerozumis? To je spekulace. Nehledej v tom nic niiiic. Viz. Trombón
Ja nato koukam z pohledu, ze to bulvarnimu platku pomuze ke sledovanosti, coz se prave deje a nekdo upozornil UCI jak to ma na zavodech sledovat / monitorovat. Nejspis nejakej sikovnej PR manager firmy co prodava thermovize :-)
Ani France 2, ani ty noviny asi nebudou typicky bulvar.
No ted to probehlo na Nove ve zpavach, zabery samozrejme porizene z toho thermo simulanta, zadny jmena, jenom jmeno ty cx holandsky holky, tak uvidime.. Za mne zatim klasicka kachna..
To byla independednt produkce.. a vsechny ty noviny co tady zatim byly tak cistej bulvar az na cyclingnews..
Tato dve media jsou uvadena jako domovska, tech dvou co to vytahli.
Odpo kdyz jsem jel z prace, tak s jednim z nich byl kratky rozhovor na CRo1.
A kua, tak kdyz to bylo na Radiozurnalu, tak to bude pravda :)
Ok, nechame se prekvapit, zda to nekam postoupi.
EDIT: Jen me prosim nasmeruj, jaka media by to mela byt, abys tomu byl ochoten uverit.
+1
Týmový plátek Oricy.
přesně! pojďme to nechat otevřený, a až padnou hlavy tak to rozebereme :-)
Vono, i kdyby nebyla pravda to, ze neco natocili na zavodech, tak to bude dobry minimalne k tomu, aby se nekdo chytnul za nos. Jednak ti kteri toto mozna pouzivaji, jednak cyklisticti pohlavari, aby se na to vice zamerili, na sve zverejnene predvadecce ukazali jeden z moznych zpusobu jak na to.
No ja se podival na tu reportaz a tam vidim to co jsem napsal (snuzku sestrihanych vymyslu), od nich to prevzaly vsechny Blesky a Novy a ted uz i Radiozurnal (tam asi moc expertu na cyklistiku nemaj)… V jakem tistenem mediu je ten stejnej opsanej blabol me v tuhle chvili nezajima, beru jako neduveryhodnou tu puvodni reportaz.. jestli se ukaze, ze natocili jasne rozpoznatelne motory v profi pelotonu (nic takoveho tam nebylo, jen ty dohady okolo dvou zadnich naboju).. tak klidne sezeru svou OGE cepici (kterou nemam)..
ake inak ma pravdu , ciste manipulativny clanok, kopa kecov bez dokazu, len pr dvoch pisalkov a senzacia z hovna. proste cista novinarska praca.
Se mi to zdalo hned nejaky jednoduchy, kdyz to pred vikendem avizovali. UCI to hleda 5let a nic a najednou staci termokamera.
Navic od Femke UCI kontroluje fyzicky kazde kolo pred zavodem… a ze by nejakej team car nekam odjel z trati a vymenil kola? Treba zajel do jedouciho kamionu a tak… no proste Hollywood a konspiracni teorie v jednom, akorat dnesni konzument je tak zblblej, ze staci napsat par debilin, promluvit si s radoby expertem, prdnout k tomu fake fotku a „dukaz“ je na svete.. a konzument nepremysli, konzument konzumuje..
Už se kontrolují i rezervní kola na autech?
Yep, dokonce i ty se sundanyma prednima uprostred nosice co patrej poslednimu domestikovi, obchazej to UCI agenti s tabletama a lezou vsude, Tinkoffaci tusim nekde davali video… a prvnim par jezdcum v cili to asi jeste projedou na konci pro jistotu… myslim, ze tenhle vlak uz odjel, to si nikdo nelajsne a ti novinari proste jen zrecyklovali stare konspiracni teorie (zacatek), pak ty teorie o civce v rafku a aby to nejak ozvlastnili, natocili si toho figuranta a pak pozovali s tou termo kamerou u trati, ale tam nebylo nic jakkoli prokazatelneho..
Zrecyklovali a funguje to:( Už se na mě pár lidí, co ujedou tak 200 km ročně dívalo divně, jak to že nevím, že všichni jezdí s motorem…
Presne tak, ted to budem slyset furt.. normalni styl Blesk
Tady z Roubaix, ale jen primarni biky, to jak lezli po strese auta ted nemuzu najit, ale vzhledem k tomu, ze to delali uz v unoru na celkem bahnaku, tak je jasny, ze teorie tech dvou sasku je mimo..
Pěkné, to jsem neviděl. Zajímalo by mě, jak funguje to jejich přídavné zařízení k iPadu.
Snimac magnetickeho pole?
Já se v technologii těch malých motorků neorientuji.
To myslíš jako, že hledají pole permanentních magnetů motorků?
Tipuju :)
Vážně před každým závodem a každou etapou kontrolují několik set rámů a ještě víc kol? Jak to stíhají? Čím označují ověřená kola? Jak by dokázali ověřit v cíli a během závodu, že rideři použili jen překontrolovaná kola?
Tak se na ta videa mrkni, trole… asi to dělaj nárazově, ale jako vidno před velkejma jo, jak kola závodníků před busem, tak ta na střeše aut – a všechna… jak busy, tak auta jsou pak neustále pod dohledem všech včetně novinářů, kamer a diváků, takže možnost, že by někdo počkal až tam projdou borečci s tablety a pak odněkud (odkud) vykouzlil jiné kolo, nebo kola je dost teoretická… jako jo, určitě by se uživila konspirační teorie jak jako někde v Bondovce zajede tam car do tunelu a z něj vyjede identickej s kolama s motorky na střeše, ale to nechám jiným..
Za mě: dělaj to dost často na to, aby si nikdo se zbytkem rozumu v profi pelotonu netrouf o tom vůbec uvažovat… i kdyby nezkontrolovali pokaždé všechna kola, nelajsneš si to..
Jen kratka citace z clanku na idnes " Dokument dále poukazuje, že komisaři UCI kontrolovali třeba na Paříž-Roubaix před závodem. Celkem šlo o nějakých 226 kol, což jsou ale zhruba dvě pětiny kol, které do závodu můžou zasáhnout.".
No ja videl nekolik videi kdy oblejzali VSECHNA kola na strese team aut, vcetne tech schovanejch uprostred.. a nekolik kdy obchazeli kola pripravena pro zavodniky, takze za me je to dostatecne random a dostatecne velka pravdepodobnost na to, ze si to nikdo nelajsne..
I kdyby teoreticky nejak akcne propasovali identicke kolo pod rukou po kontrole nebo behem zavodu (IMHO dost scifi, krome toho ze jsou vsem na ocich tak nejsou na kolech sledovaci cidla od organizatoru??? To by jako meli ta cidla navic, ze by jich tam najednou litalo se stejnym cislem vic?) tak predpokladam, ze by to delali pro leadera, nekoho kdo ma vyhrat a sance, ze mu to nezkontrolujou v cicli, nebo ze se podari zase kolo vymenit (to by bylo strasne nenapadny) je nula nula… a jeste hodne nul a 9.
Tohle si myslim ze to resi a nepodlozeny kecy nejakejch senzacechtivejch radobynovinaru, na ktery pak skoci bez jakekoli analyzy vsechna media jsou na hovno – to mi na tom vadilo nejvic, jak amatersky to bylo udelano, ale diky velkemu humbuku, oznameni predem a patrne i nepozornosti tech co to prejimali (kdo by se koukal na cely dokument ve FR kdyz muze opsat tiskovou zpravu se zavadejici fotkou, ze…) je z toho najednou „dukaz“ a vse je jasne a vsichni maji jasno.. kdyby ti novinari dostali informace jake jsou v tom dokumentu, asi nikdo krome vylozene bulvaru by to tak nenapsal… a to zneni bylo furt stejny, takze jasne opsany z jednoho zdroje, nejake tiskove zpravy…
Armstrong měl taky všechny dopingove testy čistý. …
Jo, protože bral něco co netestovali nebo tak aby to nebylo poznat.. jestli maj motor, co nejde poznat pochybuju a hlavne si to proste nikdo nelajsne, tady by neslo o jednotlivce – ja jsem nevedel, kolo od kamarada jako u Femke.. tady by okamzite melproblemy cely team, a to celkem opravnene…
Tvuj argument s Pharmstrongem je presne to, co ted cekam od laiku zmanipulovanuch tim clankem… no jo, bud si pichaj EPO, nebo maj motory.. a vsichni, rikali to na Nove a psali v iDnes:)
Naráží právě na to, že měl něco, co netestovali. Což se dá očekávat i dnes – i když to už asi nebude motor.
Tak o necem jinym se moc nema cenu bavit, tady probirame motory, respektive specificky tu zpackanou radoby reportaz a stupidni reakci tistenych a internetovych medii na ni..
Ja myslím, že hlavně moc dobře věděl kdy a kde bude testovanej a měl dost dlouhý prsty do wady a uci , aby všechno podezřelý zmizelo. Což může byt ted treba velice podobna situace napric stajemi
Nemel vse cisty, nejake testy byli podezrele a dalsi se nahle ztratili nebo byli na testovani znehodnocene, zrovna Armstrong mel dost dlouhe prsty aby si svoje mistecko pohlidal.
Tak on dost těch „anomálií“ kryl tím, že měl tu rakovinu…
Ono taky když bude borec zobat, tak je vždycky šance to nějak obkecat, vymluvit se. Obkecat motorek v rámu jde dost těžko, tam to máš jasné :-).
Když se dá doping „vysvětlit“ sežráním steaku, tak nějaký motorek v rámu se dá taky… :)
A co bys jako chtěl sežrat aby se Ti do sedlový trubky dostal motor? Akrobatickej RC model?
Nevím, nejsem profi cyklista. Zeptej se třebas Kontíka, ten s těmi steaky má zkušenosti… ;-)
Mne napadá například srážka s dronem…
to už je normálně týrání zvířat když ty nebohý bejci musejí brát kvůli masu pro cyklisty EPO, růstové hormony a podobné hnusy :-)
misto Kobe beef, specialne vyslechtene spanelske Epo beef :)
tzv. Tour beef :)
:)
Člověče, tohle si vytiskni a podívej se na to na konci sezóny.
Tak jo..
To je hustý jak to kolo hrabe po zemi hned v tom prvním pádu, asi měl 10kg ráfek a je to setrvačnost :-)
To víš, setrvačnost je sviňa jak prase! :-D
No nevim, ty záběry z termokamer jsou dost nicneříkající. Podle barev rozdíl asi tak 1–2°C, může být způsobeno ložiskem. Zadní nabá, má větší tepelnou kapacitu než karbon rám, absorbuje víc tepla když na to praží slunko a pak může mít o 1–2°C větší teplotu za jízdy. A zahřívání plášťů? Můžou mít vliv různe kombinace pláště s duší, galusky, tlaku atd.
Neříkám, že není možné, že to používají, ale tohle video bych zařadil do konspiračních teorii.
Konspiracni teorie by to byla nekde na Internetu, oni tim manipuluji tak, aby to vypadalo, ze je to hotova vec, ale nejhorsi jsou ti pisalkove co jim na to bez jakehokoli overeni skoci..
Přijde mi to dost neprůkazné, dá se s tím manipulovat, podle šikovně nastaveného rozsahu barevné škály výstupu vylezou i rozdíly dost pod půl stupně když chceš. Když jsme s tím ve škole dělali hovadiny, zaznamenali jsme tepelný otisk ruky na stole i po pěti minutách.
Sice francouzky neumím, ale pochopil jsem toho dost, je to nářez.
Pochopil si prd, rekl bych… akorat prostrihavali zabery na skutecny motor s jejich figurantem a pak na skutecnych zavodech jen nejake chabe podezreni v zadni nabe, ktere se asi da vysvetlit, navic u borce co jel az za grupetem, ten by to urcite pouzival.. Ty sugestivni zabery na zacatku to uz je stara pisnicka a nikdo nevi jak to bylo (akorat to diskove kolo na tom TT specialu toho Movise [Quinta?] verim, ze se chvili tocit vydrzi, nejakou setrvacnost ma, navic z kopce by to asi nezapinal, ze..)
Pochopil jsem jak se dává elektrika do kol, já neobviňuji nikoho, proto mě sere když obviňují, že našli něco, ale neřeknou kdo, takže to nic nevypovídá. Ani tu pipinu co měla jet na elektrice, vlastně jen nařkli a ona s tím sekla, ale kde jsou fotky toho kola a motoru, nikde. Takže až někoho chytnou a ukážou ten motor pak tomu budu věřit. Což jsem myslel i svým prvním příspěvkem „A je to tu zase a zase neřekli kdo to byl, kur.a proč?“
protože vrtěti psem
Nevíte někdo něco bližšího o „elektromagnetickém systému“ zmiňovanému v článku http://sport.idnes.cz/…listika.aspx?…
Vime.. kecal o tom nejaky madarsky radoby expert v te reportazi.. teoreticky mozne, prakticky zatim moc ne, a stejne jako s motorky v ramu si to pri tech stavajicich (byt namatkovych) kontrolach zadnej team nelajsne, rek bych..
Cti obcas taky neco jineho nez Babisuv Vestnik..
A hlavně to jde proti „trendu“ lehkých a tuhých ráfků. Ty magnety musí něco vážit. Navíc to znamená mít takových kol k dispozici několik (defekty), závodník při defektu by musel čekat na ten „svůj“ tým (ráfek)… Přijde mi to z hlediska profi závodů ještě větší kravina, než motorky…
Co vlastně dělá UCI s tím tabletem – http://www.bikeradar.com/…works-47002/
Zrejme hleda magneticke pole.
ale já se neptal, já jen dával odkaz na článek s videem, jak to UCI dělá
it's an iPad Mini, partnered with a magnetometer
The sensor is designed to detect changes in magnetic flux density
viz výše
Adi bude ještě hoooooodně veselo
A to jako proč? Nic nového, žádná odhalení, jen spekulace a ještě k tomu nesmyslné teorie (kadence). Tak jak tak se tomu Cancellara může jen vysmívat. Testovací vzorky jeho kola a, nebo b, nebo klidně c, žádné neexistují. Zpětně, pokud se někdo nepřizná a to neudělá nikdo, se už nezjistí vůbec nic.
PS: Cancemu jsem nikdy nefandil. Aby bylo jasno :-).
Myslím, že maďarskému výrobcovi klesajú objednávky a tak si robí reklamu.
+1
To je nejakej mad scientist uz podle toho rozhovoru a teorii co prezentoval v tom silenym francouzskym radoby dokumentu… spis je smutny, ze se porad najdou „novinari“ co na to skoci a odvolavaji se na nej..
Co vy na to?Hrouda bláta nebo motorek?:-)
Prastil klikou do nejakyho blata nebo sutru.
Tohle už je vyšší level!!!
Kvůli tomu, aby prošel kontrolou, tak má motorek schovaný v šutru :-)
Tez jsem si toho vsiml behem primeho prenosu a rikal jsem si jestli se to zas objevi na youtube. A hle… :-)
Sice o něco chytil ale klika se hejbla jen kousek.Zadní kolo ale chytlo pěkný točky,v závěru to vypadá jakoby mu chtělo ujet z ruk.
Mistr světa a musí takhle podvádět…
Tréner cyklokrosárov spáchal samovraždu po pozitívnom teste jeho zverenca.
Smutné …,
otázka je, zda to byla jednostranná akce na „tajňačku“, pak ho asi chápu. Ale pokud to bylo s vědomím hochů – což nikdo neumí posoudit, pak ho nechápu.
Přikláním se tedy k první variantě, kdy mu šlo o to, aby svěřenci vyhráli za každou cenu :) …
Jestli to dával mladým klukům tajně, bez jejich svolení, tak udělal asi to nejlepší co udělat mohl. Myslím to, že si sáhl na život. Být já tátou některého z nich a tohle mu někdo udělat, tak ho stejně asi zabiju, hajzla.
Tjn.
Tina: Co je na tom „Wow“ ? Zamýšlet se nad tím vůbec nemusím. Teď nešlo o ten konkrétní případ. Píšu tam jasně : „jestli to dával“ Ale otázce sebevraždy mám zcela jasno. Dejme tomu případ opravdu těžce nemocného člověka, který ví že už se z toho do konce nedostane a zbytek života bude jen trpět, bude mu hůř a hůř a stejně nakonec v bolestech podlehne. Tam je to zcela pochopitelné, že si sáhne na život a pokud mu to má někdo z blízkých za zlé, tak je to podle mě projev sobeckosti. Když mu někdo po prosbách pomůže tak ho ještě zavřou, chytráci.
To je jen fyzické utrpení. To duševní může být kolikrát ještě horší. Nikomu do hlavy nevidíme, co prožívá. Snad každý na tomto světě, když řeší nějaký problém, tak zvolí podle něho nejlepší možnou možnost k jeho vyřešení. Pokud momentálně zvolí konečné řešení, tak to udělá a věří, že dělá pro něj to nejlepší. Pokud to je dlouhodobé, tak se to na člověku dá poznat a je dobré zkusit lékařskou péči.
A kdo ví. Třeba je smrt jen takový restart a pak se jede na novo. Viz třeba každému známé Deja vu a takové srandy jako virtuoz v šesti letech a pod.
Čo sem ťaháš „těžce nemocného člověka“? To si úplne OT.
Chápeš, že eutanázia a sebevražda sú dva úplne rozdielne pojmy, že?
Prosím tě, zamysli se nad psaným sdělením, OK? Až to budeš mít po kupě, tak se dá pokračovat.
Něco ke čtení na téma eutanazie. Je to sebevražda jako každá jiná. Velký rozdíl je v tom že je asistovaná a provedena jako poslední možnost a musí být posvěcena lékařem a to ne pouze jedním. To nic nemění na faktu, že to je prostě sebevražda. Takže úplně OT jsi tady jedině ty.
Takže chápem to správne, že budeš mať rovnaký názor aj keď to nebude sebevražda pre teba neznámeho, ale bude to napríklad tvoje dieťa, matka, alebo manželka?
Ano, pochopila jsi to naprosto správně. Není možné za někoho řešit problémy, když o to nemá zájem a takto se rozhodne.
Ty si ale drsňák …
No co je na tomto drsného? Řekl bych, že jsem spíše realista.
„To je jen fyzické utrpení. To duševní může být kolikrát ještě horší. Nikomu do hlavy nevidíme, co prožívá. Snad každý na tomto světě, když řeší nějaký problém, tak zvolí podle něho nejlepší možnou možnost k jeho vyřešení. Pokud momentálně zvolí konečné řešení, tak to udělá a věří, že dělá pro něj to nejlepší. Pokud to je dlouhodobé, tak se to na člověku dá poznat a je dobré zkusit lékařskou péči.“
Dovolím si nesouhlasit. Duševně nemocný člověk jen těžko dokáže objektivně posoudit míru závažnosti svých problémů stejně jako důkladně zvážit všechna možná řešení (která mnohdy ani nevidí). A poznat se to nedá. Viz častá svědectví typu: „Vždyť to byl tak hodný a usměvavý kluk/holka se spoustou přátel!“
Souhlasím s tebou v tom, že duševně nemocný to zřejmě nemůže objektivně posoudit. Ale pokud to vyhodnotí tak, že to pro něj už nemá cenu, tak v tom okamžiku je to pro něj to nejlepší a udělá to.
„Pokud to je dlouhodobé, tak se to na člověku dá poznat a je dobré zkusit lékařskou péči.“ Tady mi vypadlo "obvykle dá poznat“ On to není většinou blesk z čistého nebe. Tohle umí snad jedině láska. No a na tu je tu každý krátký…
Uz jsem to daval vcera do diskuze o silnicnich elektrokolech.
ja som to do tej diskusie dala už v nedeľu 30.7., ale zapadlo to medzi inými príspevkami a nikto si to (vrátane teba :) ) nevšimol.
Stale se tocici zadni kolo po padu apod.. Je smesna zalezitost, ale jak si vysvetlujete tyhle zabery?
Tak to je jasný..
Nektery ty nastupy spartakuse se me taky zadaji fakt divny..
Blesku. Myslíš si, že zrovna jemu kolo nekontrolovali?
Ja se ptam co si myslite nebo jak si vysvetlujete ty zabery, kde se mu protaci kolo, kdyz neslape to je cele. Temahle kecama nic nevysvetlujes..
Zapomněls tam oblíbené „LOL“ ;-) Těma kecama říkám to, že to nemá zapotřebí a že by na něj hned při kontrole přišli, určitě ho v sezoně kontrolovat museli. V reálu jsem viděl v live přenosu pouze jednu situaci, která vypadala podezřele, ale pak se ukázalo, že se mu nějak chytlo šlapátko a pak protočili kliky tudíž zadní kolo. Ten zbytek by se musel vidět v lepší kvalitě, to protočení na rovince klidně mohlo být, vem si jak do toho dupe a pak při slidu nemá zadní takovej grip, je odlehčený a i setrvačností se protočí.
Edit: na movie1 jasně protáčí zrovna levou klikou, obdoba bude ten další výjezd v bahně
Dival ses vubec na to video? Je opravdu divny jak se mu protaci to zadni kolo, kdyz kolo vede vedle sebe a pak hlavne to posledni, kde mu to ujizdi do strany a je evidentni, ze se mu to kolo toci vic nez by chtel, asi motorek zabral v momente kdy nechtel. Tohle se ti opravdu pri slapani nemuze stat..
A ty na tech videich neco vidis?
Díval. To je zrovna ten případ s tím šlapátkem, o kterým jsem psal, ale na tom videu je hovno vidět, určitě najdeš lepší. Pokud jseš už dopředu přesvědčenej o motorku, tak zrovna tobě to těžko rozmluvíme, za mě je to blbost a normálně vysvětlitelné.
„za mě je to blbost a normálně vysvětlitelné.“
aha a proto to nevysvetlis ze.. Jak se ti muze protacet zadni kolo, kdyz ho jenom vedes vedle sebe a nebo jak ti muze zacit takhle hrabat a klouzat do strany, ze ti to uplne rozhodi rovnovahu. Opravdu zajimave..
Tvl,tak se ma ro video podivej v poradnem rozliseni,co dal P@x a taky se podivej na vetsi kus toho zavodu. Tam zjistis,ze stejnym MX stylem tam jezdi 3/4 startovniho pole.
Jak jezdi? Ja se divam na cyklokros a nevidim tam teda, ze by zniceho nic zacalo zadni kolo hrabat tak, ze zavodnika vyhodi ze sedla lol
Jezdi jak motokrsari.Zadni kola jim ujizdi a ustreluji upln bezne.
Ale nexham toho,jak uz psal nekdo vyse, s tebou to jaksi nema amysl.
Urcite si se nedival na to posledni video. Protoze to jinak nemuzes myslet vazne…
Na to jak ma kolo ve vzduchu a toci se mu kliky? Pokud myslis toto,tak zbezne.Jen narazim na to, ze vidis motory vsede, i tam kde vubec nejsou.
Ty vole nedelej si ze me prdel. :) http://www.youtube.com/watch?…
Posledni video v case 0:53. Zniceho nic mu vystreli kolo do strany, hrabe jako prase a ne netoci klikama, je rad, ze se na tom zdivocelem kole udrzi a pak to zase zniceho nic prestane.. Proste to vypada tak jako kdyby se mu nechtene v nechtenej okamzik zapl ten e pohon… Sorry jestli tohle vam neprijde hodne divny, tak us fakt nevim teda..
Jediny co bych povazoval za divny, je Movie 2, ale na tom je videt uplny hovno. I tak bych si ho vysvetlil klikou, ktera chytla o zem.
Ta hrouda blata uz se tu kdysi rozebirala.
Časoprostorová gravitační anomálie. :)