Chcel by som sa spýtať aký máte názor na novú módu montovania elektroniky na bike. Elektrické radenie na cestné biky ale aj napr. testovanie nových Fox vidlíc s elektronikou.
Chcel by som sa spýtať aký máte názor na novú módu montovania elektroniky na bike. Elektrické radenie na cestné biky ale aj napr. testovanie nových Fox vidlíc s elektronikou.
Anketa: Aký máte názor na elektroniku na biku?
V elektronice je budoucnost.
V elektronike v tlmení vidím budúcnosť aj ja. Ale či je to potrebné aj v radení to si istý nie som.
Potrebne nevim, ale kazdopadne je to prinejmensim husty :) elektronika na silnici je brutalni, sazi to kvalty fakt nadherne. Nezlobil bych se za ni ani na biku, kdyz by byla hezky schovana v sedlovce/ramu… Ale tak kazdy mame svuj vlastny štýl :)
Nemal som možnosť skúsiť elektronické radenie ale myslím že lanko stačí. Určite je pravda že elektrika radí lepšie ale je to oveľa drahší spôsob.
Dřív taky stačila pevná vidlice ;). Drahé to el. řazení bezesporu je, ale ony ceny časem začnou klesat, tak jako u všeho.
motor je fajn
Od tý doby co je v autech příliš elektroniky se akorát vše sere :-) takže asi tak. Zkušenosti s tím nemám, ale hlídat jestli mám dobitý baterky opravdu nechci za mě nee nepotřebuji to.
+1
+1
elektronické řazení, zamykání vidle a/nevím/co/ještě jsou podle mě pikačoviny, daleko víc bych ocenil tacháč se záznamem akcelerace/brždění a pak to sesynchronizovat s bike kamerou, něco jak bývá v F1, při sjezdech by to mohlo byt zajímavé :)
Ja by som ocenil bezdrôtový tacháč ktorý nebude rušiť každá elektrická cocotina a bol by zároveň víčkom na predstavec.
A jak bys pak dotahoval ježka? bys otáčel celým tacháčem? :D Jinak bezdrátů je víc typů, třeba RDS dráty moc neruší, ne? Nevyznám se v tom, tacháč nevozím žádný..
Víčko sa nehýbe nikdy doťahuje sa iba šrób v jeho strede ;) Ja som bezdrôtový nemal no dávnejšie som uvažoval o jeho kúpi a čo som čítal po fórach dosť ľuďom to rušil aj trápny mobil.
mě ho neruší vůbec nic, ale s tepama je to už horší:-/
jednoduse, dotahnes predstavec, krytku sundas a prdnul bys tam misto toho tachac nebo muzes mit jeho drzak koncipovanej rovnou jako krytku pres kterou by to slo dotahnout – neni to vubec blbej napad, jeste by mohl mit vyvedenou antenu krz krk aby nebyl problem se vzdalenosti snimace od tachace.
Jinak Hellboy – v podstate jakykoli digitalni bezdrat rusenej neni.
Vôbec by mi nevadil ani predstavec v podobe analógu. Niečo na spôsob môjho víčka viz. obrázok
Tak to serizeni hlavy je to posledni. Dalo by se to resit treba takto.
Nejsem si jistej, jestli by pak nebyl problém s příjmem signálu, když by byl uvnitř trubky… Ale nápad je to dobrej, na jednoduchej tacháč bez tepáku by to bylo fajn…
Tak by to chtělo nějakou „sondu“ na káblíku, která by se provlékla skrz krk až ke korunce. Hmotnost nula nula prd a se signálem by myslím nebyl problém :)
Jojo, to mě napadlo, když jsem uvažoval o tom, jestli by mi nestačilo seříznout rohy u nějakýho starýho dráťáku, co mám doma :D.
Taky záleží na tom, na co se to použije. Třeba v odpružení by to mohlo být docela zajímavé, pokud by to nějak samo umělo přizpůsobovat nastavení. Elektrické ovládání locku, nebo propedalu s tím, že bych musel mačkat čudlík je imho úplně k ničemu.
U řazení, osobně bych to klidně bral, ale až se pohne vývoj baterií pořádný kus dopředu. Jen představa, že třeba co týden nabíjím kdejaké ptákoviny na kole je děsná. Navíc sou to jen další blbosti, co se můžou vy*rat a nespraví to na koleně někde v lese nikdo. A už vidím, jak se v každém druhém servisu budou mechanici přeškolovat na elektrikáře :)
Co se dobíjení týče, tak na Duře Di2 najeli lidi z časopisu 53×11 snad přes 2 000Km, aniž by museli dobíjet a to ještě v chladném počasí. Když se něco pokazí, tak se mi líbí možnost elektronické Campy ručně nahodit nějaký použitelný převod a na singla dojet domů. Ovšem nelíbí se mi cena :-)
Tak to je slušný nájezd. Ale zas nejsem silničář, tak nevím jak moc se na silničce řadí oproti biku. Navíc pokud by to ovládalo i tlumič a vidli, tak by se to vyštavilo o dost dřív. Ale nebyl bych proti nějaké pořádné baterii, schované ideálně někde v rámu se zabudovaným konektorem. Ale zas otázka je, jestli by mi to stálo za ty případné problémy.
Co sem se tak díval na tu Campu, tak by mi byla asi taky sympatičtější než Shimano, ale ty peníze za ni, to je masakr :)
na silnici se řadí o něco míň, ale když jedeš v různorodém terénu tak řadíš pořád protože máš kazetu odstupňovanou po jednom zubu, u lehčích převodů víc
Lefty ELO tu bola už dosť dávno takže to až taká novinka nie je a myslím že to ešte potrvá , naviac elektrické radenie na MTB je podla mňa dosť problém vzhľadom na podmienky a nie ani tak utesnenie ale napr. blato na kazete atď…Naviac sa mi nepáči predstava že by som musel ešte aj bicykel nabíjať . Takže rigid steel singlespeed´s ruleez
Silniční sady se jezdí v cyklokrosu a myslím, že více než úspěšně. Bláto není problém, EPS sady by měly fungovat i pod vodou.
To je pravda
ELO a spol. není elektronika, to jsou prostě jen tupý motory. Blbý bude až to bude všecko chytrejší než jezdec. Jako dneska v autě.
ono to jednou příjde, ale jak jsem již někde psal, zatim nejsou schopný vyrobit ani rozumně malinkej tacháč na řídítka nebo představec a vyráběj hrozný vystouplý budíky.
Elektrické ovládání (tj nahrazení lanka) – pokud to bude mít nějakej hmotností nebo jiný smysl tak proč ne.
Ale změny pružení a tlumení na základě senzorů všeho možnýho – to teprv bude zajímavý.
s těma tacháčema to nechápu – při velikosti dnešních čipů třeba do mobilů apod.. vždyť kompjůtr je vpodstatě úplně primitivní.
ještě by nebylo špatné nějak dořešit pohon 2×2, s tím, že přední by zabíral po vyhodnocení kompem :D
přesně, bral bych tacháč ve formě silnější samolepky :-)
nebo rovnou samolepku která by se nalepila na představec, to by dle mě v dnešní době tak už šlo
Mam dojem, ze uz to nekdo nabizi. Minimalne jsem zaznamenal nejakej prototyp, ale kde, to uz nevim.
Tyhle tachometry jsou dostatečně maličké, na řídítkách to nezabere vůbec nic.
to je pravda, pouzivam to jako hodinky, zapomenu to vzdycky ovladat tak sem se na nej radsi vy****
Musim říct, že i v tom řazení bych viděl budoucnost, bude to mnohem pohodlnější a efektivnější, například jako mechanický a hydraulický brzdy. Pořád stiknout nějakej spínač je menší námaha než tahat lanko. Musim říct, že jsem viděl Štybyho s mechanikou proti některým soupeřům kteří měli elektrické řazení, ale každopádně on z tohoto důvodu v některým místech dost ztrácel. Jim to tam prostě lítalo mnohem snáž a to sem to viděl jen z pohledu diváka… Normální člověk to asi při sobotní vyjížďce odřadí tak i tak, ale borci na závodech to mají často na setinky, tam už to bude znát… :)
A je to tady, sice customized, ale i tak na MTB elektronika
Já jsem s elektricky řízeným tlumičem komprese ve vidli jezdil v roce 2000 (Nolen Smart shock) a nepřesvědčilo mě to.
Nakonec jsem vidli vyměnil v té době za bezkonkurenční Marzošku MXC a byl jsem spokojenější.
Chtělo to 9V alkalickou baterku, která v tom vydržela cca týden až 14 dní. (blbě nevrhnutý vypínač tlumiče)
Mě akorát napadlo když už je tu tohle vlákno – zjednodušilo se na silničkách nějak seřizování řazení nebo jde čistě jenom o to že se bowden nahradil káblem?
Ještě motor, aby se nemuselo šlapat a bude to dokonalé.
Trochu se mi tím, ztrácí smysl kola, které je hnané lidskou silou.
Navíc potom člověk musí už dopředu myslet na to, že musí mít nabité baterky atd.
Já mám s nabíjením problémy i u mobilu, proto mám 2 náhradní baterky, když ho potřebuju a není nabitý.
chces rict, ze kdyz budu mit el. razeni tak uz to kolo nebudu pohanet lidskou silou?
navíc se to prý musí nabíjet před každou jízdou :-))
Ne všechno. Určitou část energie dodáš ze zásuvky.
Už to není taková ta energetická nezávislost – podle mě filozifie kola.
Jinak nejsem proti nový věcem. Třeba např. kdyby se rozšířilo hydraulické řazení (bowdeny se pořád zasírají).
tak kolo pohanim, aby jelo dopredu nohama, takze ho stale pohanim lidskou silou :)
Mě to připadá jako paskvil. Je to pak motorka, která má akorát zadní kolo poháněné nohama.
v tom pripade predpokladam, ze na riditkach tachac nevozis a pocitas si sam otacky kola a z toho rychlost, a misto navigace mas na riditkach buzolu, je to tak? ;)
To ale nesouvisí s funkcí kola.
mě by stačilo kdyby spojily zamykání vidle s hydraulikou přední brzdy, stejně se to při brzdění zanoří a je to jak na houpacím koni
Blbost.
Když se pracuje správně s těžištěm, tak to není třeba.
s teleskopickou sedlovkou ano, jinak s tím nic neuděláš, protože já třeba prdel za sedlo nedám, resp. dám, ale pak bych se už nemusel dostat zpátky
Tak to asi něco děláš blbě…
Tak to by bylo úplně na hov.o. V prudkých sjezdech, kde je potřeba brzdit je nefungující vidlici největší peklo.
Zkus si se zamčenou vidlicí nějaký prudký rozbitý sjezd nebo třeba přírodní schody či něco podobného kde je nutné brzdit…
zajímavé, na celopevňáku jsem dal to na co bych si teď na fullu netroufl, resp. na fullu je nutné ve sjezdech spíš nebrzdit a pak je to v pohodě ;-)
Hm tak to jsi asi jinej :-))
Elektronika je fajn vec kym ti neskapu baterky…
nemam nic proti elektro, ale nedavno som si naistaloval radenie, co sa tomu mozno trochu vyrovna :) a to X0 gripshift :)
zo subjektivneho hladiska – je to velmi rychle a presne, ergonomicke, rychlo som si na to zvykol. mal som predtym xtr, takze azda mozem porovnavat.