• Fran-tic

    Zdravím, chtěl jsem se zeptat, které vycházejí lépe? Cenově to vyjde nastejno a když jsem si procházel jednotlivé témata, nedokázal jsem si udělat ucelený názor mezi těmito dvěma. Budu rád za každou reakci a názor, díky moc :) (ps: předtím jsem měl form. RX, tak se nebojím ani srovnání s tím)

    Anketa: Avid vs Shimano

    8x
    22%
    28x
    78%
    0 0
    • jIrI___  

      Měl jsem XT 775, Elixiry R, teď mám nové SLX. Hlavní důvod výměny byla menší potřeba údržby u Shimana. Aby u Elixirů chodily pístky tak jak mají, je potřeba je častěji čistit a mazat. Tohle jsem u předchozích XT nezažil. Další důvod, proč návrat k Shimanu, je ten, že průběhem a ostrostí se přiblížily k Avidům, zmizela i ona pověstná gumovatost páky. No a taky je u Shimana podstatně jednodušší odvzdušnění. Max. brzdný výkon je ± stejný. Elixir ale stále vede v počáteční ostrosti (i když to už není tak propastný rozdíl jako u předchozích ročníků Shimana) a především ve vzhledu :)

      0 0
    • marapara  

      Za mě Elixir, i když Shimano SLX je taky v pohodě. Avid má příjemnější páku a ostřejší nástup, což mi vyhovuje víc.

      0 0
      • Weremos  

        Jsem na tom stejně,Avid mi tomhle směru vyhovuje víc.

        0 0
      • jIrI___  

        U těch nových SLX mi páka sedí stejně dobře jako u Avidu, u starších ročníků byla jakoby ostřeji tvarovaná a tlačila.

        0 0
        • marapara  

          Dívám se, že tu páčku mají konečně podobnou Avidům, tedy je plošší, širší a pohodlnější. To všechno je plus pro Shimano. Konečně pochopili, že při delším brzdění z těch tenkých pák tlačí prsty … ale jim to trvalo nezkou řádku let :). Vzhledově mě ale moc nový design ala Shimano neoslovil. Avidy Elixir vypadají lépe, tak nějak kompaktněji.

          0 0
      • petrun  

        Není ten ostřejší nástup náhodou způsobený tím, že Avid u všech svých brzd dává i v základu kousavé sintrované destičky a Shimano pouze polymerové? Mé staré hydry SH měly s origoš polymerovými destičami horší brzdný účinek a pomalejší nástup než mechaniky Avid se sintry. Minulý týden jsem vyzkoušel bike s novým SLX a sintrovanými deskami, byly tak božsky jedovaté, že jsem o nich začal velmi vážně uvažovat. Dle majitele biku původní polymerové desky stály za prd a měnil je po 2 týdnech provozu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Sintrované desky pokud nejsou už pořádně zahřáté, tak naopak brzdí nejdříve méně než organické, takže sintry právě nemají žádný ostrý nástup.

          0 0
          • deekay  

            Treba docela extremni mi tohle prijde na Goldfrenech – cim vic se zahrejou, tim vic berou, oproti origo sintr avid deskam, je to jeste markantnejsi. Tohle chovani mi docela sedi. Pri rychlosti chuze neptorebuju aby me to prehodilo rpes riditka, naopak ve sjezdu kdyz je soustava zahrata, se hodi, ze to zabira fest.

            0 0
            • LRRTM1  

              Naprostej souhlas – o co pak bylo větší překvapení, když jsem chtěl zkusit organiky. Byl jsem přesvědčenej, že to bude brzdit víc a víc a ono to brzdilo míň a míň… a křižovatka se blížila :-D

              0 0
            • MlokCZ  

              Mně to na silných brzdách typu The One taky vyhovuje. Jen ale mám tedy výrazně jinak tu souvislost s rychlostí chůze.

              Jezdím poměrně často sjezdy, kde jdu v určitém místě poměrně ostře na brzdu s velké rychlosti a přitom jsem předtím delší dobu na brzdu nesáhnul.

              Takže potřebuju i v pořádném sjezdu větší brzdý výkon. Ale stejně nemůžeš úplně okamžitě vzít na maximum za brzdu, takže je to ok. A ona se při ostrém brždění zahřeje proklatě rychle.

              Organické desky asi tak stjeně proklatě rychle brzdit přestanou :-)

              0 0
              • deekay  

                Tak asfaltove sjezdy mi nezajimaji (ty jezdim naopak vetsinou pomalu, protoze kdyz uz musim z nakyho duvodu dolu po asfaltu, tak to vyuzivam k obcerstveni :) a na jinem povrchu zcela spolehlive pri prudkem brzdeni zablokuju kola i s nezahratyma deskama, pokud budu chtit.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Asfaltové sjezdy mi taky v tomhle moc nezajímají (pokud už to je asfaltový dlouhý sjezd typu jako na Korsice, tak se tam brzdy zahřejou naopak hodně a často více než v terénu).

                  Zadní brzda, tam je to jasné (tam to platí i pro asfalt), tam naopak vítám mírně menší nástup se sintry pro studenou brzu, jinak bych omylem zadní někdy smykoval (zvlášť na jednom kole, kde mám 180mm kotouč i vzadu; nejde tam menší).

                  U přední u sebe už tohle říct nemůžu. Pro The One ano. Pro Elixiry R (kde je to zvýrazněno ještě 29tkou) + jeden prst + sintry už ne. Samozřejmě záleží na povrchu, na více sypkém/klouzavém je přední zablokované hned i na těch Elixirech.

                  0 0
          • petrun  

            Chceš tím říct, že SLX mají takový nástup i s origo destičkami? Pokud je to pravda, je to oproti starým Shimanům LX obrovský pokrok a jdu do nich!

            0 0
            • MlokCZ  

              To netuším (pořádně jsem SLX brzdy nezkoušel). Jen jsem popsal jak se chovají jaké desky. Jezdil jsem dlouho na všech brzdách organiky právě kvůli lepšímu nástupu brzdy po delším nebrždění (mimo hory je takové téměř každé zabrždění).

              A na sintry jsem přešel až u The One, kde i ta prvotní brzdá síla je slušná díky výkonu brzd a naopak je to lepší třeba u zadní, kde by to s organikou bylo skoro až moc.

              0 0
    • hctr  

      shimano, avidy jsou na chuja snad, pred kazdou vyjizdkou jsem to mel serizene, ze kotouc vubec neskrtal a vracel jsem se dycky za silneho cinkani:D

      0 0
      • BigKarel2  

        Tak seš levej nebo máš na hovno kolo, já měl na Elixírech několik kol, rámů a vidlic a nikdy mi neškrtaly, ani po vyndání/zandání kola sem nemusel nic centrovat…nechápu tyhle připomínky…Vždycky sem to měl seřízený za chvilku a pak už sem na to nemusel šahat…

        0 0
        • Weremos  

          Přesně tak,mě taky stačí na to jednou za čas šáhnout a pak mám na dlouho pokoj.

          0 0
          • jIrI___  

            A na Shimana nemusíš sahat ani jednou za čas :)

            0 0
            • BigKarel2  

              Zatim sem na Elixíry nemusel šahat o nic víc než na Deorka…

              0 0
            • Weremos  

              Každé brzdy mají něco do sebe,je fakt že poslední dobou se posunuli dopředu,ale já mám své kolo rád,tak mi nevadí,když u něj strávím o hodinu déle abych ho dal dokupy :)

              0 0
            • Turbo  

              Ale prd, údržba jednou za čas musí bejt u obou. Fungujou na stejným principu. Prostě občas vyčistit a máznout chrochtadla je potřeba :-) no a měnit destičky, že…

              0 0
              • Turbo  

                Otázka na 10 minut…

                0 0
                • hctr  

                  jak se mi na elixirech posralo tesneni tak jsem byl jen rad :D a centroval mi to dycky kamos mechanik, takze rukama to nebude, po reklamaci jsem je dal kamosovi na sjezdaka a tez na to plival po kazde vyjizdce :D tak si koupil sainty a je taky klid.

                  0 0
                  • hctr  

                    jestli na to nespechas a chtel bys ty elixiry na jare bych mel mit kolo, na kterem prave ty 5tky budou, tak bych ti je klidne za nejakou rozumnou cenu prodal:)

                    0 0
                    • Fran-tic  

                      noo, jako zatím mám na čem jezdit, ale pořád se rozhoduju a zatím se přikláním k slx-kám. Jediné, co mi vrtá hlavou je ta ostrost v prvních chvilkách :)

                      0 0
                      • hctr  

                        ja mel kdysi na kole ty starsi slxka a byly super, jen jsem je jezdil asi 2 tydny, protoze mi hned pak ukradli kolo :d ta nova paka je jeste lepsi, tez jsem mel moznost vyzkouset a vetsinou to mam tak, ze mam brzdy dane pred razenim, u tech novych shimano pak to muzu mit i naopak a nevadi mi to tvarove je ta packa super a zaber ma taky solidni a pri cene necelych 1500,– za brzdu bych nevahal a sel do tech slxek

                        0 0
                      • Speda  

                        Shimano slx 666 mám je a brzdí super koupil sem si k tomu desky Swissstop kotouče mám XT a mají ostrý nástup. Navíc je u shimana dobrý servis koupíš nádobku za 60 kč, hadičku v akvaristice, stříkačku a odvzdušňuješ jedna radost

                        0 0
    • pekum  

      Před necelými 2 lety jsem řešil úplně stejné dilema. Vyzkoušel jsem si oboje brzdy na půjčených kolech.

      Nakonec jsem si vybral SLX, protože mi více vyhovoval jejich pozvolnější nástup. To je však subjektivní, každému může vyhovovat něco jiného. Po 2 letech používání jim nemám co vytknout, dokonce už je umím i sám odvzdušnit a vyměnit destičky.

      0 0
    • maajkee  

      SLX 666 bych nevzal z jednoho zásadního důvodu a to je design :) Ale to je můj čistě subjektivní názor. Víc jak rok jsem brzdil Elixirama 5 a za celou dobu jsem neměl žádnej problém, perfektní nástup i to odvzdušnění se každej šikovnější člověk naučí. Nicnémě teď jsem přešel zase zpátky k SLX 665, který jsem jezdil rok předtím. Nástup pomalejší, ale zase je pravda že se líp dávkujou, při dobrým odvzdušnění nemají ten nástup ale zlej ani ta houbovitost není tak velká. Nejvíc mi ale vyhovuje právě tvar páky a ergonomie, mám velký ruce a Avid má páky blíž k řidítkům. Neposlední stránka, že se mi taky dost líbí design starších SLX :)

      0 0
    • flyman  

      Jezdil jsem Deore, LX a teď AE5. Ani na jedny netřeba dva roky sahat (krom desek). Avidy proti předchozím (veteránům) jsou podstatně vostřejší. Po výměně hadic o to víc (měnil jsem je i na předchozích). To že tu někdo napíše, že musí centrovat po každé vyjížďce není brzdama, ale nedomyšleným jednáním, rámem a nebo kombinací obojího.

      0 0
      • MirosPikos  

        Tiše závidím, jestli nemusíš šahat na AE5. Máš kolo doma na stojanu nebo s nim i jezdíš? :)

        0 0
        • maajkee  

          Já na ně taky nemusel nikdy šahat, stačí jednou dobře seřídit a hotovo.

          0 0
          • jIrI___  

            Já měl u Elixirů problémy se zadrháváním pístků. Ale asi to bylo způsobeno tím, že se mi o ně nechtělo moc pečovat :)

            0 0
        • LRRTM1  

          Jednou za rok na Elixirech R promáznu pístky. Jinak v poho.

          0 0
          • MirosPikos  

            Já musím zaklepat, na začátku sezony jsem rozebral přední třmen, vyčistil, namazal (DOTkou) a od té doby taky v pohodě. Zadní jsem vyčistil a namazal bez rozebrání. To že někdy v zatáčce zacinkají je spíš mojí Rebou. Trochu mě překvapily plastové pístky, nikdy bych neřekl, že je něco takovýho možný :) Mám ještě v plánu si označit náby, abych je vždycky správně usadil a nemusel po každém sundání kola seřizovat třmen.

            Čím mažeš pístky ty?

            0 0
        • flyman  

          Jezdím a zdůrazňuju „nemeju brzdy ani vodou“. Sjedu dvoje desky za rok. Při výměně desek pouze očistím povyjeté pístky štětečkem se silikonovým olejem a zatlačím z5.

          0 0
          • Tomínos  

            Nejsem si tak uplně jistej, ale možná neděláš dobře s tím silikonovým olejem na ty elixíry, ale zase to neděláš tak často.

            0 0
            • flyman  

              Mám je již na druhym kole a v cajku narozdíl od jiných. Většina problému je kvůli pístkům. Jeden se vrací líp jak druhej a to můžeš štělovat do nekonečna.

              0 0
              • jIrI___  

                Vhodnější by myslím byla vazelína na brzdové pístky u aut, ale když funguje i ten silikon… :)

                0 0
              • Tomínos  

                Jojo, to je mi jasný, jde mi spíš o to, že silikonovej olej by možná mohl leptat okroužky v pístkách pokud jsou na dotku. Já používám radši vazelinu Lucas Syntheso GLK1, nebo tak nějak by se mělo jmenovat, koupil jsem to v Kelly, je to asi pět pytlíků po pěti gramech za 30kč, na kolo asi na několik let. Nebo ne, protože ty pytlíčky dřív poztrácím než spotřebuju :-)

                0 0
              • LRRTM1  

                Já tam taky leju silikon – stejnej jako na vidlici. Co taky pomohlo je, roztáhnout (napružit) to pero, co drží desky na pístcích.

                0 0
    • pitos  

      Není moc co přemýšlet…nové shimana se povedly a osobně jsem rád, že jsem si přes 7let počkal na nové brzdy.

      0 0
      • MirosPikos  

        Předtím si brzdil nohama? :) No já si je na příští kolo asi taky pořídím, celkově mi sada SLX příjda jako dobrá volba co se poměru cena/výkon týká.

        0 0
        • pitos  

          Sice jsem vozil celou dobu sh 525ky(což byly z určitého pohledu geniální brzy) ale za tu dobu se mi doma vystřídalo brzdy více(hayes hfx9,avid3,5,sh slx 2010 a plno jiných jsem vyzkoušel)

          U těch novějších SH(do roku2011) mě trošku vadila měkčí páka a její zbytečná velikost.Tohle se novým modelem vyřešilo a navíc jsou o něco silnější.Lehký servis a doufám že i minimální údržba zůstává.Cena také dobrá(jednu xt brzdu bez kotoučů mám za 2100kč)

          0 0
    • MlokCZ  

      Nová Shimana jsem zkusil jen krátce a líbila se mi.

      Zajímala by mi k nim jedna specialita. A to jestli lze použít Avid Manchmaker X (jen ta doplňující část pro řazení) na objímku Shimano brzd.

      Hledal jsem po zahraničních diskuzích a tuhle zmínku našel, ale nedořešili to tam a že to musí prověřit (a další info už žádné).

      Na první pohled je objímka nových Shimano brzd velmi podobná novější objímce Avid brzd, takže by to pasovat mohlo.

      Ale taky nemuselo.

      Nezkoušel to někdo?

      Nové SLX brzdy jsou za ty prachy co se dají sehnat opravdu povedené. Pro mě je ale společná objímka se Sram řazením nutnost, jinak se mi to ani nevejde na řídítka (a o ideálním nastavení ani nemluvě).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.