• Kaco

    Ahoj,

    mám problém s Elixirama R. Odvzdušnil jsem obě brzdy. Přední jsem ještě moc dobře neuměl, ale s tou není problém. Zadní už jsem odvzdušnil pořádně…tak pořádně že destičky pořád mírně svírají kotouč. Nevím co s tím.

    Zkoušel jsem upustit trochu kapaliny z bowdenu, brzda zabírá mnohem později, ale problém vzadu zůstal. Zkoušel jsem roztáhnou třmeny šroubovákem ( jak jsem tady někde četl) a taky to nepomohlo. Odvzdušnění jsem dělal samozřejmě s tím plastovým blokem (přední brzdu s destičkama, zadní už bez).

    Nemáte nápad co s tím?

    0 0
    • pI3rre  

      Vyzkoušej nacpat vedle kotouče třeba smirkový papír a zamáčkni brzdovou páčku, destičky by měly zůstat trochu víc od sebe..

      0 0
    • jURis_1  

      Používám způsob když se mi toto stane, mezi desky kreditní kartu zmáčknout páku, dotáhnout a je to.

      0 0
      • Kaco  

        a co prosímtě dotáhnout? když se budu snažit, nacpu tam možná papír…

        0 0
        • jURis_1  

          Sundat třmen, destičky roztáhnout od sebe plochým šroubovákem. Potom nasadit současně třmen s kreditkami na kotouč. Zašroubovat šrouby aby se dalo se třmenem pohybovat,poté sevřít páku a dotáhnout šrouby od třmenu k vidlici/rámu. Jinak pokud nedáš pístky/destičky do polohy aby byla mezera mezi kotoučem a deskou viděl bych ti na buď nenamazané okolí pístků a nebo moc kapaliny v systému.

          0 0
          • Kaco  

            jo přešně ten problém mám, že není mezera mezi kotoučem a deskama, kvůli tomu přece píšu:) moc kapaliny to asi nebude, jak jsem psal, upouštěl jsem ji. To co popisuješ jsem víceméně zkoušel, ale ne s kreditkami, nacpal jsem tam ten jejich plastovy blok, pomačkal brzdu, vše namontoval atd… když sečtu mezery vedle kotouče po obou stranách, bude to tak necelý 1mm. Nevím jeslti je to normální a nějak to stačí, brzdy mám nové na novém kole a kotoučovky jsem předtím neměl.

            0 0
            • Kaco  

              sorry, špatně jsem tě pochopil… jdu zkusit kreditky.

              0 0
    • Vegan  

      Vraci se ti zpravne pistky ? tzn povoluji sevreni ?

      Pokud ne tak mozna mas velkej odpor na pistcich respektyve by potrebovali promazat vazelinou urcene na brzdy pouzivajici DOTku.

      0 0
      • Kaco  

        vrací se minimálně, o zlomky mm. Viděl bych to tak na tloušťku dvou papírů… Brzdy jsou nové, tak je zvláštní že by potřebovaly promazat. No asi napíšu Žitnému a uvidím…

        0 0
        • jURis_1  

          Stačí jet v prašném prostředí, dávat jim zabrat aby se pořádně propálili a hned se tam zanese prach.

          0 0
          • Kaco  

            mam na nich 30 km ve sněhu, toť vše… ale je fakt že z tech destiček je na třmenu pěkný bordel, takový prášek… Co se tam ted prosímtě dá promazat? a čím?

            0 0
            • jURis_1  

              Vyndáš desky, otřeš vše hadrem a štětečkem, a poté, namačkáš páku ať se ti vysunou pístky z každé strany tak o 4mm, uvidíš aby byly prostě více venku, bacha na to, aby nebyly hodně k sobě, mohou vypadnout. Poté nastříkej silikonový olej na kraj pístků nech stéct do okraje. Potom je zatlač a proces opaku několikrát.

              0 0
              • jURis_1  

                I když po 30km by se toto stávat nemělo.. Prvních 100km se brousí vrstva z desek a vytváří se hodně prachu než se desky a kotouč zajedou.

                0 0
              • Vegan  

                On ma ale brzdy s DOTkou tam nema silikonovy olej co delat!

                tam se pouziva vazelina ktera se da koupit bud v mototechne ale musis rict na jakou kapalinu tzn DOT 5.1 a nebo muzes koupit primo od Sramu http://www.kupkolo.cz/…SE_5942.html da se samozrejmne koupit i jinde.

                0 0
                • jURis_1  

                  To je zajímavé, že používám vždy na rozhýbání silikonový olej a nikdy nebyl problém. Navíc když se jukneš kdekoliv zde do diskuzí tak najdeš stejnou radu.

                  0 0
                  • Vegan  

                    no kdyz myslis vyvracet to nepotrebuji. Ja to delal take az mi zacali jedny tect a musel jsem je nechat pretesnit tesneni se uplne drolili. Tesneni jsou proste delany na jine PH.

                    0 0
                    • jURis_1  

                      Toto jsem nevěděl, já myslel že silikonový olej je univerzál na (nevím jak to napsat) oživení gumových částí, těsnění atd., ale pokud je to tak jak píšete asi se budu muset přesměrovat.

                      Ty vazeliny s vysokou odolností vůči vysokým teplotám, na pístky jsou speciálně nějak označovány, nebo kde se můžu podívat na sortiment..?

                      0 0
                      • Vegan  

                        V mototechnene ja koupil pixlu vazeliny na mazani automobilovych trmenu pracujici s brzdovou kapalinou DOT-5.1 je to praktycky to same co se prodava jako Sram DOT GREASE tedy takova cervena vazelina. Nedoporucuju to kazdopadne mazat bez rukavic docela to umi vydrazdit pokozku.

                        0 0
                  • M13  

                    Aby se Ti to někdy nevymstilo

                    Zatím to fungovat může, ale určitě to není to nejlepší.

                    0 0
                  • kyl  

                    Elixíry R mají otevřený nebo uzavřený systém?

                    0 0
                    • Luk02  

                      otevřený

                      0 0
                      • StuntJ  

                        já myslel že je to uzavřený systém …

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Luk02  

                          Otevřený hydraulický systém je když se v něm nachází expanzní nádoba. Uzavřený je bez. Elixiry ikdyž to není na první pohled vidět expanzku mají jen je hodně blbě přístupná. Jsem ani netušil jaký to rozpoutá flame:) Nicméně myslím že je to tak…stejně mám za to že ten uzavřený systém se u brzd moc nepoužívá nebo jen u nějakých větších strojních zařízení kde je potřeba něco jednorázově zablokovat…

                          0 0
                          • StuntJ  

                            Aha! dík za objasnění, flame sem nechtěl vyvolat, jen jsem bažil po informacích a chtěl jsem si urovnat své poznatky o brzdách :o) …

                            0 0
                            • Luk02  

                              Hele v pohodě – aspoň jsme si to osvěžili všichni taky jsem se nad tím musel pořádně zamyslet a zapátrat v paměti:-D…

                              0 0
                          • jIrI___  

                            Pokud se nepletu, tak uzavřený systém mají tuším ráfkové hydraulické Magury.

                            0 0
                            • Luk02  

                              A víš že je to možný? To je vůbec takovej specifickej produkt…ale trialisti ho měli celkem v oblibě:)

                              0 0
                              • kubad  

                                jj rafkové Magury, staré Hope C2 byly taky uzavřené

                                0 0
                                • Luk02  

                                  Pěknej kousek…jak jsou starý to už je pěkná historie…

                                  0 0
                • Freeman36  

                  Proč nepoužíváte na promazání pístků raději teflonový olej??? Určitě je lepší než silikonový, protože silikonový rychleji vysychá (netvrdím však že nefunguje).

                  0 0
                  • Vegan  

                    nejak do toho oleje ten teflon musis dostat ( coz tu myslim psal kdysi Milan1 ohledne mazani vidlic ) a k tomu pozijes nejake rozpoustedlo a zbytek tohoto rozpoustedla najdes i v tom oleji a to proste neni vhodne k tomuto ucelu pouzivat.

                    Proste je to jednoduche Brzdy s mineralnim olejem pouzivat na udrzbu mineralni olej nebo silikonovy olej.

                    A nebo pokud pouzivas brzdovku DOT5.1 mazes bud brzdovkou nebo Vazelinou na to urcenou.

                    0 0
                • jIrI___  

                  A já když jsem se tu kdysi zeptal, jestli se Avidy promazávají silikonovým olejem stejně jako třeba Shimano, tak si ze mně všichni dělali prdel, že to čím asi jiným bych to chtěl promazávat a že to klidně můžu promazat husím sádlem :-/

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • jURis_1  

                    Asi tak nějak jiri..:)

                    Ale dle informací, kterých jsem tu nabyl se kouknu po vazelině.

                    0 0
                  • Vegan  

                    Ja to romlouvam kudy chodim ale nectu vse. A takovych tek co radoby umi papouskovat je tu vic tzn nekdo tuto kravinu vypustil do sveta a i ja se musel spalit holt no :-/

                    0 0
    • kopečák1  

      Já mám s Elixírama zkušenost následující:

      V prasátku je určité přibývající množství kapaliny, které zajišťuje stejný chod páky při úbytku brzdného materiálu z destiček. Myslim že v prasátku bude nějaký ventil, který toto množství oleje nevrací zpět do oběhu ani při roztažení pístků šroubovákem. Takže sem v podstatě musel upustit trochu brzdovky z prasátka při roztahování pístků, povolením šroubku na boku. Jinak se mi mezi nový desky taky kotouč nevešel…

      0 0
      • Kaco  

        a prosímtě jak se upouští brzdovka z prasátka? myslíš jako ze třmenu?

        0 0
        • Martinson  

          mě pomohlo vyklopit páčku od řidítek, ozve se cvaknutí.

          0 0
          • M13  

            Tomu se říká servisní poloha.

            0 0
          • Vegan  

            Jj jak pise kolega na demnou je to servisni poloha ktera ve spojitosti s maximalnim odalenim paky od riditek ma zajistovat bezproblemove vraceni se prebytecne kapaliny do expanzky.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Kaco  

      Obnovím vlákno – se servisem brzd jsem pokročil, ale pořád mi zlobí. Kdyžtak prosím poraďte.

      Brzdy jsem poslal k Žitnému, tam mi vyměnili pístky a těsnění. Brzdy přišly domů a zjistil jsem, že se v obou brzdách jeden pístek nevrací. Po zkoumaní jsem zjistil toto. V brzdě jeden pístek chodí krásně hladce, druhý hrozně ztuha. Když zabrzdím, vyjedou nesymetricky, potkají se mimo střed třmenu a křiví tak kotouč. Po odbrždění už se vyjetější pístek nevrátí zpátky a neustále se opírá o kotouč. Obě brzdy mi přibržďují.

      Je to normální? chodí vám pístky symetricky?

      0 0
      • jIrI___  

        Normální to určitě není. Mně chodí oba pístky ± symetricky.

        0 0
      • Ricci  

        normalne je,ked chodia symetricky

        0 0
      • McBlacky  

        pošli to zpátky. musí chodit oba hladce a oba se vracet.

        Takhle je to horší než hayes sole s jezdím pístkem :)

        0 0
        • Kaco  

          nj někdo od Žitného mi tvrdil, že už to prostě zpravili, promazali a lepší to nebude, že je to prostě normální. Zítra tam má být přímo technik co to dělal, tak se ještě zkusím domluvit s ním. Dík za reakce.

          0 0
          • McBlacky  

            mám Rka i SLka a chodí krásně hladce jako každá jiná dvoupístková brzda. Pár dalších jsem seřizoval. Jestli píšeš pravdu a on ti tohle tvrdí tak to je ***** a vyhýbá se reklamaci

            0 0
            • Kaco  

              Ale byl celkem vklidu, říkal ať to klidně pošlu, ale že už s tím těžko něco víc udělaj. Ty brzdy jsem měl na novém kole koupeném v Anglii, tak jsem rád, že se tím vůbec zabývaj. Zítra zavolám přímo tomu člověku co to dělal a budu chytřejší.

              0 0
            • Kaco  

              Tak u Žitného trvaj na tom, že je to v pořádku když jeden pístek vyjíždí hrozně ztuha oproti druhému… Nebo spíše se k reklamaci staví tak, že oni prostě vyměnili těsnění a pístky, tudíž to musí být v pořádku:( Nevíte někdo čím jiným by to mohlo být, nebo co s tím? U Žitného už mě jejich mechanik s jejich přístupem začíná *****, nevím jestli má vůbec smysl jim to tam posílat znova, když se k tomu staví tak jak se staví. Jakoby neřešili výsledek práce, ale jen správný postup…

              0 0
              • McBlacky  

                já bych si nechal poslat od nich vyjádření s tím, že to pošleš do fabriky AVID jako oficiální vyjádření servismana oficiálního dovozce.

                protože to je prostě nehoráznost, u nových brzd.

                0 0
          • D&vid  

            Mám stejné brzdy a stejný problém. Dnes jsem je poslal k Žitnému, tak jsem zvědav, jak dopadnu…

            0 0
            • 95kg  

              zdarec,přidám svůj záser,mě chodí jen jeden pístek a to jak na zadním tak na předním třmenu,začne se hýbat jen když přidržím pístek který funguje normálně.

              0 0
              • Vegan  

                No tak kup v mototechne vazelinu pro brzdy s DOT5.1/ DOT4. Vyhod desky vytlac oba pistky tak 3mm, oba naplacej vazelinou, hod paku do servisni polohy a odali ji pomoci nastavovaciho kolecka co nejdal od riditek, zatlac pistky zpet do trmenu, opet vysun pistky 3mm ocisti je ( vazelina do sebe absorbuje drobne necistoty), opet je namaz cistou vazelinou a zatlac do trmenu, ocisti prebytecnou vazelinu, nech je chvili odstat trosilinku vazeliny se jeste vymackne tu pak octisti take. Zkontroluj zda se situace zlepsila, pokud ano, ale neni to uplne dobre postup opakuj, pokud ne budes muset nechat vymenit tesneni ve trmeni.

                PS: nesnaz se nahrazovat tuto vazelinu silikonovym olejem i kdyz to tu nekdo furt dokola radi je to blbost Silikon ma jine PH jak DOT5.1 a tesneni ve trmeni se tim nici.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.