Dobrý den potřeboval bych radu jaké kolo poměr cena/osazení by bylo pro mé potřeby dobré
Díval jsem se na kola Author Patriot Evo:Cena-54000 Ale nevím jestli to osazení za něco stojí
Předem děkuji za nějaké návrhy a rady :)
Dobrý den potřeboval bych radu jaké kolo poměr cena/osazení by bylo pro mé potřeby dobré
Díval jsem se na kola Author Patriot Evo:Cena-54000 Ale nevím jestli to osazení za něco stojí
Předem děkuji za nějaké návrhy a rady :)
Co něco takového
No možná do něčeho takového bych i šel
Má to navářku iscg ?
má
Je to hrana, ale když dáš o malinko víc, tak máš Canyon Strive. Pořád je na něj celkem pěkná sleva.
Giant Trance RB Bandit
Trance? To spis Reign :-D
Jestli seženeš Reigna za 60…
Tak jsem to nemyslel… Spis, ze kolega hleda enduro. A myslim, ze letos se nevyproda a ve vyprodeji pujde dolu k tem 60k :-)
No jasně, že Trance moc enduro není. Ale s tou výprodejovou cenou bych tam optimistický asi nebyl… :-)
Pevně v to doufám, páč si ho chci koupit :D
Kdyby se Reign dostal kolem 60 tisíc taky bych si ho vzal!
To je ten rám tak dobrý, že se vyplatí za něj dát 60t s tím osazením ?
Osazeni je v pořádku a rám je super
Za tu cenu je to luxus
já tam vidím Pike RC SA, Monarch RT, Deore brzdy … to všechno by hned letělo z kola pryč :))
Proc?
jakej je problem v RC Piku?
Prý se hodně noří a má asi 2080 g což nekoresponduje s údajem uvedeným na webu výrobce.
jj, je to tezky :))
Tak je to asi jak se zrovna povede. Dušan Mihalečko navážil 2070 g se zkráceným krkem.
;) jasne
Mel ve vzduchovy komore schovany drogy.
Největší problém je pro mě absence HSC a projev vidlice (nesedí mi). Raději bych ji jako novou hned střelil a sáhl po Auronu/Duroluxu.
no ted ho budu davat kamosce na bika, tak uvidim…
Ale kamos ho ma na Strivu a nejak si nestezoval… musim si pockat na zaver, az ho projedu poradne v terenu…
Ta vidle funguje stejne jako RC3 … zalezi kolik si do toho clovek nanda tokenu.
Rok Srot je smejd ale Suntour je jeste vetsi … Kdyz funguje tak je ok.
Treba tohle je usmevny.
http://www.bikeradar.com/…rk-15-49324/
Takovy R&D na uzivatelich :-D
a jezdil jsi RCT3? ja si rikam, ze to takovej smejd zas byt asi nemuze.. resp. i kdyby, tak za cca 4ku se do toho da dokoupit lepsi tlumeni… Ale nejezdil jsme RCecko…
Jinak vyber byl mezi Pike RC za 12,5tis. z koloshopu nebo Mattoc Pro (cena tusim cca 16) anebo Auron TT za cca 11?
Vzhledem k tomu, na jaky kolo to pujde, tak by modni policie neprezila kombinaci s Auronem:))
Ikdyz osobne si myslim, ze by byl funkcne nejlepsi…
RC a RCT3 jsou stejný vidlice s jiným ovládáním Charger Damperu. Nemůže u nich být rozdíl v chodu ani v ničem jiném kromě jednoho kolečka navíc – tlumič je stejný, jen RCT3 má navíc třípolohový přepínač komprese. Všichni to pořád matláte dohromady a přitom se stačí kouknout na stránky RS.
jen u RCT3 si muzu naladit LSC a u RC prd… Tos chtel dodat?:) Takze zrejme rozdil v chodu byt timpadem muze ne?:)
Ne:) U obou si můžeš přivřít LSC:
Mrkni na stránky RS, je to tam popsaný:
RCT3: External rebound, low speed compression, 3-position compression (Open/Pedal/Lock)
RC: External rebound, low speed compression to ‚Lock‘
Je to takové divné, že vůbec nemají variantu s HS kompresí. Což o to, u Piku bych to ještě přežil, ale že to není ani u Lyriku?
A vis ze to neni ani u boxxera ;-) …
právě :-/
Ano. Správná poznámka a to už vůbec nechápu. Ale tak co. Ušetříme si práci a plebs nám to stejně sežere.
To ji nemá nastavitelnou ani interně jako to mají Maruny ?
Jasně že jo. Hentamten „shim stack“ zleva hodíš doprava, třetí zprava posuneš o tři vlevo a je to ;-)
Když se podíváš do rozkresu dílů, tak je skladba chargeru pro každou verzi jiná. Takže rozdíl v chodu klidně nějaký být může…
To je pravda, ale nemyslím si, že byl nějak významný rozdíl. Samotný Charger bladder a hlavní části tlumení jsou identický.
presne o tom ale pisu:) zatimco u RC mam funkci otevreno/zavreno… Tak u RCT3 si muzu otevrenou jeste mirne doladit!
Takze logicky se muze vidle chovat trochu jinak ze?:)
Ano, trochu jinak, ale myslím, že ve slepém testu bychom rozdíl nepoznali:) Rozdíl nemůže být velký, jak píšu výše, hlavní části tlumení jsou stejné.
a mas to teda nejak ze svych zkusenosti otestovane nebo jen hadas? diky.
Máme v partě několik Piků, RCT3 i RC, já sám mám RC a jezdil jsem několik týdnů RCT3. Přišly mě všechny stejné co se týče tlumení i počátečního chodu, ale měly v sobě různé množství tokenů a byly na různých kolech, takže 100% objektivní posouzení to není.
ok, to rad ctu.. Kamosce ted beru RC Pika s tim, ze jsem predpokladal, ze rozdil nepozna… Kazdopadne mne to z vedeckych duvodu zajima:) a tak si asi na chvili ty Piky vymenime:))
Tady jsem našel něco na mtbr fórech: I've owned both. I only run the fork wide open and absolutely can tell no difference in damping quality between the two. :)
co se tyce te policie, ted nekdo hazel video do bike videii a borec na LV ramu frci s Auronem, to asi taky neprojde pres celnici xD
Jo na testfestu. Na enduru a canyonu, prislo mi to stejny. Trochu jinak chodi foxa 36, takova tvrdsi, ale trakce ma stejne. Ja bych koupil zase pika, je to lehky a funguje fajnove. Jednoho jsme mel rok na ibisu a nerozkrupal se, ted mam rok na giantu a taky nekrupe. (zato kliky lupou dost :-D …)
Tak třeba Přemek Tejchman citoval, že se RC oproti RCT3 strašně noří…
Blbost, viz výše. Jsou to stejný vidlice. Asi měl v každý jiný počet tokenů.
Premek taky napsal – cituji – „řešit tokenama noření vydlice je jako by si říkal, že se dá ližovat po trávě.“ :D na dalsi diskuzu jsem nemel silu..
lYzovat po trávě se dá dobře… Takže i řešit zamoření tokenama se da dobře.
však má pravdu
To by sis moc nezajezdil, když byl rozpočet do 60 k
A ta kola asi také nebudou žádná hitparáda.
Nejdříve jsem si nevšiml, že to má teleskop. Ten to trochu obhajuje.
.
Abo se přidej k oddílu YT-iotů. https://www.yt-industries.com/…sCategory/92
Vájtýjoté? To je nějaký jihoamerický indiánský kmen?
Nějaké porovnání mezi Strive a Capra zde https://www.youtube.com/watch?… .
Přidám ještě jeden tip: CTM Scroll
Spešl Enduro
Jestli jsou opravdu schopni sehnat, tak do toho bych klidně šel.
Bez teleskopu :/
Řeším to stejný, tak jsem zvědav co se tu objeví. Mě se osobně líbí ten Canyon Strive , ale strašně moc negativních zpráv o tom přepínači zadního tlumiče, tak mě to značně nahlodalo. Řešit reklamaci několik měsíců atd… fakt člověk nechce.
Přesně tak celkově ten bike je takový složitý …
Tak problem byl s rocnikem 2015, kde bylo volnejsi tesneni na Shapeshifteru.
Canyon to normalne resil vymenou kus za kus, ale dochazelo k delsim prodlevam kvuli stehovani tovarny a prechodu na novy IT system.
Na rocniku 2016 mam jiz odjeto pres 1000 km a vse slape. A kdyby se to nahodou rozbilo, tak:
Mám dotaz, přepínání toho Shapeshifteru je u Strive AL 6 na řidítkách a nebo na tlumiči? Nějak to nemůžu dohledat… A z obrázků to není zřejmý-
všechno je z řídítek
z riditek samozrejme…
Díky! Lepší se zeptat. Univerzálnost a design toho kola mě fascinuje! Pokud je pravda že kurvítko v podobě toho Shapeshifteru je oproti 2015 vylepšeno, tak plusové body opět rostou.
Jo ještě mě napadl nějaký Commencal. Na svých stránkách mají celkem zajímavé ceny
Máte s tou značkou nějaké zkušenosti vypadá docela dobře i to osazení kol není vůbec špatné :)
https://www.youtube.com/watch?… 2015 – 1. místo
https://www.youtube.com/watch?… 2016 – 2. místo
Osobně nemám. Jezdil ho Tejchman. Tatarkovič pořád jezdí. Takže zajezdit na tom půjde.
Je to ale přepákovaný jednočep, takže špička odpružení to nebude a nemusí sednout každému.
tak urcite… :D
posledni vetu vynech a se zbytkem se da souhlasit… ty bajky fungujou velmi dobre
Můžeš se domluvit s Kamilem na otestování. Třeba to spojit s nějakým jeho kempem je ideál. Osahas si kolo a zároveň se i něco naučíš.
A Wildovy Nukeproofy na zdejším bazaru jsi viděl? http://www.bike-forum.cz/…a81/inzeraty
no jo, META AM V4 hodnotí všude super, ale je tam za hodně dobré prachy Commencal SX s lyrikem.
http://www.commencal-store.co.uk/…-c2x19265874
Trošku off-topic, ale ten letošní test trail biků vyhrál britský Whyte T-130, a ta jejich nabídka je neméně zajímavá.
Na enduro s tvým rozpočtem nabízí tohle http://www.whyte.bike/g160s
Ale s vyšším rozpočtem už mají v nabídce Sram Eagle.
Na AM/Trail zmíněný T-130 http://www.whyte.bike/t130s
Nebo opět s vyšším rozpočtem na Sram Eagle
To SX to je parkenduro jak ma byt… Skoda, ze nemá aspoň GXko, ale designově me to uchvátilo.
Za to tam máš monarcha plus a lyrika, spotřebák vyměníš časem a přehazku s bambulí ala sram stejně někde urazíš.
No jo ale Whyte je tam udáván v librách což ty enduro kola jsou až kolem 80 tisíc což už nedám
v českém zastoupení teď mají akci 10%, to je myslím slušné, na letošní modely
Jo ta Meta SX vypadá hodně zajímavě. I když bohužel Sram přišel s NX, tak to teď budou rvát všude…
Ale ten Whyte, to je pěkná šílenost. Kolo mi bylo sympatické, než jsem začal študovat geometrii. TTT 656 v L a Reach 495? Na to bych se neposkládal ani s nulovým představcem…
bys vzal M ne?
No to bych měl zase nízké… :-)
jo TT a wheelbase jsou echt dlouhé, ale hned bych to nezavrhoval, asi to mají vychytané, když vyhrávají v testech. Hlavně ti to dovolí hodně krátký představec a nebo vidli s menším offsettem?
Jinak se podívej na zbytek: zadní stavba jen 425mm, úhel sedlové trubky 74,5° … chtěl bych to fakt zkusit (v Mku)
Lko je na výšku 18" rám, takže Mko pro tebe určitě né. Pro tebe Lko a k tomu 400mm/150mm Reverb :-D
Tady nejde o jízdu z kopce. Sice to bude spíš takový tank ale dejme tomu. Ale do kopce se na tom neposadím. Mám dlouhé nohy a poměrně krátké tělo, a tyhle moderní geometrie jsou pro mě noční můra. Sedlo v nebesích, řidítka u kotníků a kilometr před sebou. :-D Já chci kolo i na XC po hřebenech a s tímhle bych se na chodníčky tady kolem přehrady nevlezl. :-)
ty si to nechces pripustit, ale ty jsi zralej na LV:)))
ja musim rict, ze jsem k tomu pristupoval, bud mi sedne a zustane anebo nesedne a jde z domu…
No a ted jsem ve fazi, ze doufam, ze se mi to nerozpadne, prtze budu mit pak asi hodne velkej problem:)))
Ted jsem sedel na Strivu a proste jsem z toho mel takovej blbej pocit. Presne takovyho jsem se obaval, v XC modu divna koza a v DH modu zas jen pouziti z kopce…
Kšá odstup satane! Tu zmínku o LV jsem raději jako neslyšel… :-D
beztak mas stesti, zes jeste neprijel na sraz… Podivej se na ty zfetovany „liberecaky“… oba uz to taky maj a jak se tomu branili…:))
No věřím, že by se mi víla líbila, ale zase si říkám, že je spousta jiných pěkných kol… :-)
Je to přehršel vláken, tak se připojím s dovolení zde:
hledám Enduro:
zatím mám dva kandidáty od GIANTU (budu na něj mít slevu …), vidím tu pouze jednu nutnou změnu – brzdy – výměna za ZEE
Reign 1.5 LTD (líbí se mi více)
RB Bandit 675
Klasika jak tady všichni doporučuji…Capra bude slusna, 675 asi taky dobrý(jel jsem na tom jen před RB). Meta V4 (4.2), je toho spousty, ale na zbytku jsem nejel.
Jestli muzes mit do 60k 1.5 tak bych vzal ho. Akorat bych bral spis L, sam mam 186–7 a je to docela velky kolo …
+1
Reign L, 675 XL (186cm), Reign je nizsi, diky polozenejsi vidlici je to trochu vetsi tank, RB je zivejsi, progresivni.
RB – progresivní … při hodnocení kola máš na mysli co konkrétně? :)
Zadni stavba RB 675 mi prisla vic progresivni nez ta na Reignu (mozna vic nez IQ 575), ale uz si nepamatuju, co tam bylo za tlumic. Tim nechci rict, ze by to bylo spatne, fungovalo to moc pekne. Testovaci RB nebylo v XL, kolo mi prislo zivejsi nez Reign (spis nez velikosti to je uhlem hlavy). Rozhodne doporucuju obe kola vyzkouset.
Ne za 60 ho určitě mít nebudu, bude to více ;) … zapomněl jsem dopsat, že hledám do 80K
A jak vysoko máš sedlo – střed, měřeno po sedlové trubce? V platformách s botama budu potřebovat dát na cca 83cm … to je pak docela peklo s dropem … dlouhé nohy + krátky trup …
Tak to bych se na Reigna vykašlal…
Hodim tu pak svoje parametry. Z hlavy vim jen 187cm a 91cm nohy …
Reign – dlouhej, nizkej…? Nebo proc bys na nej prdel. Enduro jsem jeste nemel, tak moc s tema geo netusim …
je hodně dlouhej no, tam bys byl na Lku, ale výška nvm, chce to asi zkusit, učitě se v Praze někde dá reign půjčit
Jo, uz mam testovacku v Lku snad zamluvenou …
Aktualne dle preferenci a sondaze … Jsem upravol vyber i s velikostma …
REIGN Lko (testovcka v Lku)
Capra XL (nemam.kde vyzlouset …)
RB 675 XL (pujdu se nato mrknout do Vrbovky)
Moc nechápu jak můžeš mít sedlo na max. Já mám 187, nohy 90.5 a jezdím L v klidu, a sedlo na max ani omylem :)) (sedlová trubka 47cm). O XL podle mě nemá smysl uvažovat, bude to velké a neohrabané, leda u Ibise, SC Nomad a podobných krátkých věcí. Ta Capra je papírově dlouhá dost, takže bych zkusil L. Bandita jsem geo nezkoumal, ale pokud je podobný jako Yt, tak bych opět zkoušel L.
Taky bych mezi kandidáty zařadil Jeffsy 27,5.
Tak si změř jak vysoko máš sedlo – na prodejně jsem se dostal na rysku s teleskopem 125 – výška byla 82,5cm a to už je pak šílenej drop mi přišlo …
IMHO jde o poměr nohy, trup/ruce ;-) …
Kdo taky vozí sedlovku 125mm? Dáš tam 200mm a jsi v klidu ne?
Mám 188 cm/91 cm a sedlo dávám tak 78 cm, 82 cm je strašně moc… Pak by to nevycházelo tak děsivě… Na svém EN mám hlavu 140 mm, tak jsem úplně v klidu. :-) Asi budeš potřebovat něco s nemoderní geo…
Vychazim ze sveho posedu na XC – 81cm. Ale s SPD, platformy me jeste zvednou … Takze jsem jeste na vyssim cisle
… No, nemoderni geo hmmm …
To spíš naopak, platformy jsou nižší
Ten Bandit v XL by ti sedět měl i s delším teleskopem 150/175 mm. Hlava 150 mm, takže asi ani nebudeš potřebovat podložky.
Platformy snizuji. mam vyzkouseno s 19mm platformami, ze asi o 1cm niz nez s spd.
190 vyska nohy 90 a sedlo jak Krabica taky 78 cm.Mit to vys tak na pedaly asi nedosahnu :-)
Já dosáhnu, ale příjemný pocit to není… :-D
Ono to bude záviset na poměru délek stehna a lýtka, já mám delší spíš stehna, takže mám posed níž a vzadu.
Ja mam sedlo vpredu – kratka stehenni, dlouha lytkova
To hodně vysvětluje. :-)
Teď jsem zkoušel Jeffsy v Lku , kde je sedlová trubka dlouhá 480mm
Sedlovka e-thirteen, co tam byla má zdvih 16cm. Když jsem ji dal na max, bylo to moc, tak jsem ji o 5mm zasunul … jenže, kolega tam měl jiné sedlo, mám pocit, že moje ližiny jsou nižší = sedlovka více hore. Možná by to prošlo … že bych ji zvládl mít zasunutou 5–10mm od risky … posed jsem detailně neotestoval, ale riskovali byste to … to mi zavání křupnutím …
Když mrknu na RB 675 (sedlová trubka 500mm), kde mi to jasně vychází na XL, tak je tomu spíše podobná Jeffsy v XL (sedlová trubka 520mm) … a Capra taky v XL (sedlová trubka 510mm) …
Ta Capra už je nějaká moc krátká 625 mm. Délka těch cca 650 mm mi přijde akorát na naši postavu, takže Jeffsy v XL, Bandit v XL… Na svém EN mám délku 648 mm a sedlovku 508 mm, ale sedím níž a mám vysoké sedlo, tak mám 150 mm teleskop zasunutý až skoro na doraz.
JJ to by mi sedělo :), díky za konzultaci … myslel jsem si, že by to mělo být spíš XL :) … v případě YT
Zatím jsem čím dál více nakolněn těmto dvěma kolům … teď ještě rozmyslet Jeffsy vs Capra … :-) … hm hm …
Ta Capra mi přijde krátká, 625 mm a 50 mm představec v základu. Teď mám na kole 648 mm a 50 mm představec a přijde mi to ideál na EN.
A díváte se i na TTT?
Na co?
Podle me by stalo za to spocitat normalizovaby reach pro porovnani ramu – prepocitat reach vsech ramu pro stack treba 600.
Protoze kolo, ktere ma stejny reach, pri vyssim stacku je delsi. taky by slo snadno porovnat delku L a XL
Jenže reach není všechno, můžeš mít kola se stejnou VTT a různým reachem a já vím, že to to s dlouhým reachem pro mně není, protože moderní geo není kompatibilní s mou postavou…
Stack = 600mm, pak Reach vychází:
Reign L – 461,8mm
Reign XL – 476,8mm
RB 675 XL – 447,6mm
Jeffsy L – 451,7mm
Jeffsy XL – 464,5mm
Capra L – 438,6mm
Capra XL – 446,8m
Kolik by byla prepoctena Rune 2016 – neprepoctena ma stack 590, reach 455 a ha 65
ta capraje prekvapive kratka, myslel jsem ze je delsi
HA ? Jako hlavový úhel? Kua … Ten jsem nevzal v potaz při výpočtu :( :D, takže všechno blbě.
Vzal jsem to jen trojčlenkou (600/aktualni stack) * aktualni reach = výsledek.
Takhle jednoduše bys měl Reach 462,7mm
tak to mas samozrejme blbe:)
posun stacku * cotangens HA = posun reache.
Mě to vyšlo takhle. Capra je sice nejkratší, ale ne o tolik. V podstatě je to všechno stejný :)))
Normalizovaný reach (pro totožný stack) by řešil přesné porovnání délky.
Ale to ani není potřeba mít. To stejné je snadné určit z rovzor + délka zadní stavby + hlavový úhel. To jsou 3 údaje, které jsou k dispozici v podstatě vždy.
Pouze v případě jiného hlavového úhlu je potřeba si to spočítat, což je ale hned (já to počítám pro sebe pro mojí používanou délku vidlice, aby to bylo co nejpřesnější). I stačí vzít přibližně 1° odpovídá 5mm (není to zcela přesné, ale už se nedostaneme na chybu větší než 2–3mm a to už se dá).
Od rozvoru se odečte délka zadní stavby a pak udělá korekce dle rozdílu hlavových úhlů a je srovnávano zcela přesně, stejně jako by bylo dle normalizované hodnoty reach. Ono ale většinou není potřeba tohle ani dělat, protože hlavový úhel bývá často stejný.
Už ani jinak délku kol nesrovnávám.
Stejně je tu ještě další faktor, který už nejde snadno předem určit. A tím jsou poměr sagu vidlice vs tlumič. To se může na různých kolech dost lišit a výsledek tak poměrně dost ovlivnit. Předozadní posun sedla kvůli jiným sagům jsem řešil klidně i kolem 1cm (aby ve všech případech jsem měl správnou polohu vůči středu). A to už není zrovna málo.
A ty na kole nesedíš? Reach je fajn akorát na stání.
Reach je fajn na to, aby ses dozvěděl, zda budeš šlapat pod sebe, či dopředu. Já volím krátký reach, bo mám dlouhe stehna a musím mít střed víc v předu, ale delší TT.
Dobré je vědět právě obojí. Šlapání pod sebe zase určuje úhel sedlovky.
Jj, ale teď frčí dlouhý reach a malý stack, takže mají asi všichni krátké nohy a dlouhý vršek, chudáci takhle vypadat… :-D
Njn. Naštěstí aspoň někteří Amíci a Kanaďané ještě dělají celkem normální kola. :-)
VTT snadno upravíš pohybem sedla dopředu a dozadu, vůle je několik cm.
S Reachem nic neuděláš (mimo hlavového slžení od superstaru co prodlužuje reach)
Jasně, a zase si dodrbáš polohu sedlo/pedály… Nic není jenom černé nebo bílé, proto tady tazatele upozorňuji, jestli má dlouhé nohy a krátký vršek, tak ať si hlídá víc parametrů než jenom reach.
Moderní geo s dlouhým rechem a nízkým stackem je fajn na závodní pojetí EN, kde usnadňuje výjezd do kopce a z kopce jseš v pedálech, ale musíš umět jezdit dolů s váhou na předku. Jsem zvědav, kolik lidí to opravdu využije. Pro zbytek je to spíš k ničemu.
Já myslel co je to TTT .-)
Ach tak. Tak viz níže. ;-) Prostě délka sedlo – představec.
Myslíš Babišovo EET, nebo VTT? :-)
To je jedno. Zkratka jako zkratka :-D
Edit: Jinak jsem tedy myslel Teoretical Top Tube
Vím, jen si dělám prdel… Ono se to značí různě, už jsem viděl ETT(effective), VTT(virtual), TTT(teoretical) :-)
+1 Taky mám 187 cm a dosti dlouhé nohy a právě proto jsem o XL ani neuvažoval.
ze zvědavosti nemáš někde svoje míry v excelu? že bych to porovnal se mnou ;)?
Tak to bohužel. Tohle jsem nikdy nedělal. :-)
Si udelej vylet s Metlou na masine a posadim te na capru v L
A hele ho, no neboj, uz Ti jdu datlovat SZ :D
Kdyby sis chtel sednout na Runu, tak vis kde me hledat:)
Já si 2 měsíce zpátky kupoval Reign 2 LTD, jsem stejné postavy. 186 cm, dlouhé nohy. L je naprosto dostačující, sedlovku mám vysunutou sotva v první třetině. Jsem začátečník, takže nemám moc srovnání co se týče geometrie s dalšími endury, ale pocitově mi Reign sedí. Předtím jsem měl Trance.
Na L jsem se poskladal, ale sedlovka sla „skoro“ na max ;) a vznikl tak velmi nechutny drop a zjisteni, ze ta riditka jsou prilis nizko a „daleko“.
Vyresila to Capra a pote, co jsem ji otestoval na Klinovci na vsech tratich, te volby nelituju :) …
Přesně tak. Dlouhý nízký. Hlavně pokud máš opravdu delší nohy, tak tahle geo dle mě pro tebe moc není. Tohle je spíš na poohlednutí po něčem méně moderním. Hlavně ta výška řídítek mi už moc nevoněla. Ale zkus se na tom svézt a uvidíš. Když jsi zvyklý z XC, tak ti možná ten dlouhá posed bude vyhovovat.
Za 80 už je plno pěkných kol. Z těch „zdrcnutějších“ to je tuším ta Capra, Norco Range, RB Bandit a i ten Spešl Enduro. A určitě budou ještě další, jen mě teď nenapadají. :-)
jo pardon … limit je do 80 K
Na BF s limitem… :D
Process 153, alu Jekyll, Strive, S Enduro. Tak bych volil ja.
Tohle mě taky docela zajímá, podobná cenová i výběr kol. Umí někdo srovnat i osazení těch kol? Řazení a brzdy bych transplantoval ze stávajícího kola pokud by nevyhovovaly, ale jde mi spíš o vidle a tlumiče – Yari u Kony a S Endura vs. Float36 Grip u Jekyllu a Reigna 1.5 vs. Lyrik např. na Swoopu 170 8.0?
Pro mě je zatím favorit Jekyll 4, ale před koupí chci ještě určitě otestovat Reigna a případně kdyby se našel někdo z brna s caprou či swoopem v M velikosti a mohl bych se aspoň posadit, tak bych byl rád.
Nechápu proč se u nás nedá pořídit Reign SX když všude kolem (DE, AT, PL..) ho mají.. Ale ten je stejně už trochu přes limit. Osazením i papírovou geo by se mi hrozně líbil Process 153DL, ale to už je taky hodně přes čáru.
Full carbon 160/160, není tak podkoplej jako Reign. Mají tam různé typy…
Kdybys chtěl zkusit, tak ti můžu půjčit LP Spicy 527, tam by ses taky mohl vejít do 80tis.
Tohle je nej https://jizdni-kola.heureka.cz/…rt-evo-2016/
Trochu se přiživím, Zdravíčko :)
Již delší dobu (na mě) přemýšlím o prvním fullu. Rozhodl jsem se, že 120mm určitě nechci, tím pádem padl výběr na něco jako 140mm-160mm. Místní prodejce by mi byl ochotný nabídnout výše zmiňovaný bike za 60k, možná bych mohl zkusit usmlouvat slevu. Po hodinách a hodinách hledání zde na fóru jsem nedošel k jednoznačnému závěru ohledně Giantu, výpovědi se dost lišily. Těžko soudit zda to není proto, že ti, kteří ho vlastní, jsou natolik spokojeni, že nepotřebují vykřikovat do světa jak je skvělý a proto mám dost smíšené pocity z výsledků hledání. Počítám s tím, že na kole bude nutno (časem / hned) změnit obutí. Na modelech 2018 (které mi připadají téměř beze-změny) nabízí tubeless, což mi připadá (nenašel jsem to), že 2017 má snad úplně totožné ráfky se kterými to půjde bez potíží předělat, nebo jsem něco opomenul? O_o Jinak z mého pohledu vidím osazení jako celkem ok.
Každopádně mě zajímá hlavně to, zda má vůbec smysl, v této moderní době a takhle před sezónou pořizovat něco takového, nebo raději počkat např. na nové modely Canyonu Spectral 2018? Popravdě, váha Giantu mě celkem vyděsila, i část lidí si stěžovala na hmotnost, tak nevím jakým způsobem to mám brát vážně a jak moc to ovlivní mé nadšení a plány, které bych chtěl prožít. S kolem bych si chtěl užít hlavně zábavné ježdění, které mě postupně přenese do většího a většího terénu.
Tímto bych předem chtěl poděkovat za vaše pocity, popřípadě návrhy =)
Za mě váha úplně v pohodě. To kolo nemůže být z papíru. Možná trochu těžší kola. 14,4 je u podobných kol běžný, je to přeci jen kus kola oproti hardtailum.
Osazenim za tu cenu velmi pěkný, rámově patří k nejlepšim.
Teď se jen rozhodnoit jestli chceš pro začátek plnokrevný enduro nebo hlavně ve stoupáních a rovinatějších terénech hravější trailbiky jako Trance, YT Jeffsy 27 nebo asi novej Spectral. Já byl před rokem v podobné situaci a vybral jsem si Jeffsy – je to takový trail/enduro komplet na 150mm RS, 2×11 GX, brzdy Guide R, DT Swiss kola, RF kliky a kokpit… A vzhledově se mi líbí trochu víc než takový oblý tvary Giantů.
Plánujete udělat na toto kolo recenzi do svého profilu? Mimoto, upevnění tlumiče k takové trubce je pohyblivé, nebo napevno? … Vůbec mi prave není sympatické řešení tlumení u této značky. Napr Knolly to má geniální , ale kola na tomto rámu bych se nedoplatil
Recenzí (zahraničních) na Jeffsy není málo, stačí trochu hledat. Nejnovější asi zde v porovnání s dalšími. Já to kolo mám skoro dvě sezóny a stále jsem spokojený, když mluvím o rámu teda, oproti sérii už mi toho moc nezbylo.
To je ale 29, ne? Já mám 27,5 a ta je v mnoha detailech odlišná – jiný zdvihy, vedení všeho vnitřkem, metrickej tlumič, vzadu je boost osa.
Jiný zdvihy máš i v rámci modelů 27,5, projev rámu bude hodně podobný ve všech verzích i v 29". Pak už máš velký výběr ve velikosti kol a zdvihu podle terénu. U 29 verze chybí vedení vnitřkem na smyk a teleskop, v tom nevidím nevýhodu boost osy mají všechny verze. Čekám, že metrický tlumiče dostane i 29" verze, aktuální jsou stejně vyprodaný. Aktuálně vozím 160/140 a pecka. :)
Jestli mi nic neuniklo, tak 27,5 má zdvihy na kolech vždy 150 a 29 má 140 kromě top modelů, ty maj vždy o 10mm víc, ale o těch se tu nebavíme.
Neuniklo, myslel jsem to jinak, ale to je jedno. :)
Jo, časem si to do profilu určitě dám.
Tlumič je na dvou čepech mezi sedlovými vzpěrami a spodní rámovou trubkou, tedy otočné jako u drtivé většiny kol, ale otočení je v průběhu zdvihu minimální, takže to nepotřebuje jehlová ložiska v ocích. V čepu na sedlových vzpěrách je otočná vložka pro přizpůsobení geometrie víc na trail nebo víc na sjezd.
I když tlumič nemá zamykání, tak se při jízdě v sedle téměř nepohupuje (v rozsahu 1–2mm na pístnici) a ve výjezdech si pořád drží sag – nepropadá se moc dolu.
A co je docela důležité, všechny čepy jsou poměrně dobře „stíněny“ rámem před bahnem.
Ve sjezdech je to pořádná žehlička, moc pěkná citlivost ale rám je hodně progresivní, takže neni vůbec jednoduchý praštit s tim nadoraz, někteří s ní vymetaj v bikeparcích, třeba zdejší uživatel Jakub Foukal.
Diskuzí ohledně Jeffsy je tu celkem dost a i já už jsem toho do nich dost napsal, stačí hledat YT Jeffsy, Jeffsy 27 a podobně. Stejně jako na zahraničních fórech a magazínech.
Já jí v létě kupoval za 58k, což byla vzhledem k osazení naprosto bezkonkurenční cena.
Když bys chtěl nějaký detail z blízka, klidně ti ho pošlu, mám to už nafocené ale ještě jsem se nedostal ke zpracování fotek.
Z čeho soudíš, že má Knolly své odpružení geniální, oproti zde např. Jeffsy?
Za mně osobně je „pevné“ uchycení tlumiče do samostatného vahadla (Spešl to tak taky má, Commencal u starších modelů Meta taky, např) jedno z nejlepších řešení. Eliminuje se tím tření v kluzných ložiskách v oku tlumiče, takže není potřeba instalovat jehličková ložiska pro zlepšení citlivosti tlumiče. Nastavení kynematiky zadní stavby je pak zase věc druhá a tady bych si taky nedovolil tvrdit, že bude Knolly „geniálnější“. Oba systémy jsou přepákovaný čtyřčep, byť přepákování je řešeno trochu jinak, ale to není zásadní. Knolly zase bude teoreticky náchylnější na kvalitu ložisek, protože jich má v přepákování velké množství.
Pokud chceš EN raketu, nebo z druhé strany – hardcore trailbike, těžko seženeš výrazně lepší kolo než Jeffsy
Knolly má v přepákování kluzná pouzdra. Jestli je Knolly drahý je relativní – v česku nějaký prodejce vyprodával rámy okolo 30k, ale byly to 26ky.
Podle mě je jedno zda koupí zájemce Trance, Spectrala nebo Jeffsy, vše bude super (Spectrala mám doma, a jezdí na něm kamarád, nového trance má jiná kamarádka a je spokojená, a Jeffsy mají všichni ostatní:))
Volil bych zejména podle toho jak tvoje konkrétní výška sedne na konkrétní geometrii, a pak podle výbavy. Ale ve výsledku se ti bud edobře jezdit na všech třech.
Jasně, že Knolly je geniální! :-D
Jinak musím říct, že na to že je to čtyřčep, tak se to poměrně málo houpe. Celkem mě to překvapilo jak jede. Ale DW Link to není.
Viděl bych to jak tady psal tonik666, dobře porovnat geometrie/výbavy/ceny, pak zohlednit sympatie k systému zadní stavby/značce no a pak se člověk stejně rozhodne pro něco úplně jiného, protože se naskytne dobrý kup. :-D
Když už to budem rozpitvávat, tak bych se ve výsledku hodně rozhodoval podle typu teleskopu – druh a hlavně zdvih. Tam je jasné, že Jeffsy bude mít 150mm, Trance a Spectral2018 nevím jak na tom budou. CTM níže má jen 125mm, takže nic moc.
Mno, takže jsem zas tak nějak nazacatku a bude potřeba provést nový research trhu a okouknout ostatní modely. Díky :D :)
Tak lepsi nez to uspechat. :) Idealni by bylo se nekolika ruznych svezt at zjistis jestli ti vic vyhovuje trailbike nebo enduro.
Tak prvně napiš své rozměry, jak jsi velký, jak dlouhé máš nohy. Napiš co jezdíš, jak často, zda budeš závodit, jak jsi starý, jestli si myslíš, že se budeš posunovat víc do XC nebo směrem z kopce etc. Napiš co jsi za to ochoten utratit. Jestli máš antipatie k nějaké značce. Jestli to musí být nové. Jestli preferuješ lokální nákup před internetem. Nebo jestli to nechceš řešit a prostě chceš něco koupit a jezdit…Čím lépe si to ty ujasníš a čím více informací dáš, tím lépe. A my ti to vyberem :D :D :D
:-) :-) :-)
Trošku se ztrácím, kterého Gianta máš vlastně na mysli? Trance nebo Reign?
To je pravda, doplním. Jde o GIANT Trance 1.5 LTD 2017
Jestli Trance, nebo Spectral je fuk ;) 1) cena/vybava 2)vzhled
Na to nemuzu rici nic jineho, nez ze by to byla dobra volba. ;o)
ale nebylo by to enduro, byt trailbike ;)
Canyon má veškeré modely na 2018 od října na webu.
Až na Spectral.
Jop, máš pravdu. Měl jsem za to že je tam taky.
Vybral bych si podle vzhledu a pak začal studovat výbavu, další parametry a podle toho bych se rozhodl dál. V týhle cenový kategorii bych asi sáhnul po Koně Process 134/153. Jen nevim jak jsou vybavený, co si pamatuju tak jsem v katalogu naposled viděl lowcost model a pak jen dost drahou verzi…
já bych začal geometriíí
Ale pokud na takovejhlech kolech nemá moc najeto, tak mu stejně nějakej návod na výběr geometrie moc nepomůže. Já bych rád jezdil na něčem s kratší zadní stavbou, takže bych asi sáhnul po tom Processu. Canyon se mi rychle okoukal a Kona je oproti němu takovej víc lovebrand z minulý doby, ale je pravda, že v poslední době už dost vyhasíná.
Souhlas. Na geo si musí přijít sám časem.
Spectraly praskaj… Nize zminovane Jeffsy, fajn kolo… U Giantu mi osobne nesednou velikosti… Jinak mam na prodej spickovej ram Liteville 301, Lko… Zdvih mozno 140 nebo 160mm… Cena a foto pripadne do zpravy…
Čo takéto niečo? http://www.ctm.sk/…atna-cierna/?…
Ja som môj vyjednal za 2000e, vzhľadom na výbavu dobrá cena, čo sa týka jazdy 100% spokojnosť.
SWAG 2018 30 nebo 50ka
Zbytečné kladivo na čarodějnice.
???
!!!
:-) :-) :-)
Hošiiiii, tak vůbec nevím. Jeffsy má tedy jedno z nejlepších osazení za tu cenu předpokládám, pravděpodobně začínající značka, proto si to mohou dovolit ?? (kdyžtak mě opravte) – jenom ten tlumič středem rámu mě vyvolává tik v oku : / (podle webu jsou ke všemu vyprodaný) Předpokládám však, že je to typ kola sednout a jezdit bez větších konstrukčních závad. Z funkčnosti obavy nemám.
Díky všem za reakce, bohužel v tom mám ještě dost zmatek, nákup tedy budu muset odložit… Jen tak pro zajímavost, měl tu někdo čest s COMMENCAL META TRAIL V4.2 ESSENTIAL ? Pouze vzhledově je provedení rámu dost vostře navržené, jen těžko mohu soudit funkci, vypadá to děsivě. Vzhledově paráda.
YT už nejnovější značka není. Ceny má tak nízko, protože prodává přímo z fabriky mimo klasickou distribuční síť.
presne tak…
A jeste bych dodal, neni to o tom, ze „si to mohou dovolit“… zadna znacka nedela charitu, ale nekde se vzdy musi usetrit, v tomhle pripade na distribucni siti…
Canyon má taky direct sale a rok od roku šidí osazení a zvyšují ceny čímž se mi trochu zhnusili… jenom se zeptam, padla tu zmínka o progresivite u konce zdvihu, není tento děj náhodou způsoben daným tlumicem nebo na to má vliv také přepákování rámu? Je to celkem rozumná volba pokud by byl rám cely černý, tak by se ten ošklivý tlumič mohl ztratit :D
Je to kombinace přepakovaní a tlumiče. YT má rámy trochu progresivnější.
Skoro enduro, skvela hmotnost a vybava za tu cenu: https://www.cyklobazar.cz/…-m-jako-novy
To je hodně pěkný, ale tak velká sleva po prý 2 dny používání mě trošku zavání.
Se divím, že tam není napsáno „Ježděno 40kg holkou“. Mám na to stejný názor jako je psáno výš. Fuj
Na fotkach vypada ok. Naviac je to ponuka priamo od vyrobcu a za tie peniaze sa to urcite oplati ist aspon pozriet. Ak bude skutocnost ina, minimalne to bude pre nich spatna reklama. No ale ked musis mat pre ten spravny pocit nove s najazdenymi 0m,tak sa holt musis uspokojit s hlinikom alebo min.o triedu nizsim osadenim…
Pokud se jedná opravdu o předváděcí kolo, beru to zpět. Jen jsem typický čech a ta cena mi nesedí. Děkuji za upozornění :)
Fajn nabídka, je to karbin, na druhou stranu nechceš Fox Talas a také nechceš sedlovku Lev Intergra je se 125mm zdvihem.
Napiš se už ty tvoje parametry, ať se dá řešit geometrie, zda jsi na L, nebo M, nebo co vlastně jsi. Rám a geo je totiž to nejdůležitější. Když ti nesedne, tak ti ani nejlepší výbava nepomůže.
Novej talas není žádná tragédie, naopak mě mile překvapil.
tak za tu puvodni cenu by to nikdo nekoupil!
Tak. Když je teď třeba plastové Norco na DVO kilečko…
co?
Njn… Píšu v hospodě a na mobilu… :-)
to neni zly…
je to jen frameset, coz mne jako mimoradna nabídka neprijde
ja tam vidim v popisu cely kolo…
Je to samozřejmě celé kolo. C3 100k, C2 130k… C3 – 5000 CAD..
mate recht, jsem se prehlid
Osobně bych si raději koupil nějaký hliník než toho erasmusa od Kellyšové…
:D
kor kdyz to tusim melo i blbou geo… Ta 36ka je tam pak jak pest na oko…
To víš, sponzorovat Movistar, Kathusu, ten jejich WMN team a taky prasklý spectraly něco stojí. :)
Progresivita je de facto daná rámem s tim, že jí může zvednout ještě tlumič.
Progresivní rám je, že na jeden cm zvednutí kola na počátku přijde stlačení tlumiče třeba jen 2mm, ale při tslačení kola o centimetr úplně na konci se tlumič stlačí třeba o 1cm.
Pokud tam bude pružinovej tlumič, celek bude mít progresivitu stejnou jako rám. Různý různě nastavený vzduchový tlumiče pak tu progresivitu můžou ještě upravit resp. různě zvýšit.
Canyon prodava vic a vic, tak si muzou dovoli zdrazovat:)
YT už tady nějakej ten pátek je. Bude to 12 let.
Jeffsy 27 je model letošní sezóny, takže ty na příští by měly být až na grafiku a asi drobné změny v osazení (tipuju boost vepředu a novej Pike) totožný.
Mimochodem, to co mají v nabídce je hádám rok 2017. Kdy bude k nahlédnutí změny pro rok 2018? Zatím mi ten YT připadá asi jako nejrozumnější volba…A jak se u této značky dají odchytit slevy? Mají to pouze v období léta, jako ostatní značky?
Slevy byly teď na podzim, ale ono už neni moc z čeho slevovat, takže u těch základních modelů to bývá jen 100–200eur.
Nový modely by měly být začátkem 2018, někdy v lednu.
Ještě mně napadá Radon, ti mívají touhle dobou/po novém roce taky slevy a osazení mívají taky slušné.
Fajn ceny…
Hledám idální trailbike okolo 55 000 kč, je lepší jeffsy 27,5 nebo se vyplatí brát capru 27,5 ta bude asi míň jezdivější do kopce? díky za radu
Jeffsy mám a zvládne toho hodně. Pokud nechceš skákat velký skoky nebo lítat rychle v bikeparcích, je to ideální volba. Do kopce jede ok.
Jak je to s dodáním z DE? Co se týče komponentů vše ok? Jakej máš ročník?
Ročník 2017, objednával jsem loni někdy květen/červen s tim že dostupnost byla až 14.8 a skutečně 14.8 stál kurýr přede dveřma (doprava trvala 2 dny). Takže doprava za mě cajk. Co jsem koukal tak letos k tomu přibalujou i vercajk jako pumpu na tlumiče.
Mám model AL Two, osazení DT M1900 kola, Raceface Aeffect kokpit a kliky, řazení GX 2×11, Reverb Stealth, brzdy Guide R, vidlice Pike RC, tlumič Deluxe R. Spokojenost maximální. :)
Jediný co jsem měnil byly gripy (ty Sensus jsou na moje ruce moc úzký), destičky za sintrovaný a teď nedávno přední plášť za HRII 3C MaxxTerra EXO TR + konverze na bezduše. Jo a pedály M8000.
Jinak všechno ok, teď to má najeto celoročních 2200km, všechno šlape jak má, střed je ticho, zadní stavba taky, i přes pár vyjížděk v dešti/sněhu a občasnou wapku s citem…
Díky za vyčerpávající odpověď, myslím že je rozhodnuto:o)
…
Trail bike? Capra?…
Jeffsy a spíš 29 ;) …
Co výjde líp Giant nebo RB? Giant Trance GE 2 2018 https://www.dookie.cz/…e-2018-seda/?… RB Bandit 675 ve verzi Team https://www.rb-bike.cz/konfigurator/…
Měl by jsi spíš srovnávat Reign a RB 675.
Nebo 475 s Trancem
Právě cenovej rozdíl mezi 475 a 675 moc není. Vidle Auron vs Aion. Ještě jsem přemýslel dát na 475 aurona co se nabízí v konfiguraci pak nevím jak by fungovalo 160/140mm zdvihu.. reigina nechci to už je na mě moc stroj spíš z kopce.
Ja mam 475 se 160 mm vpredu (Pike) a v pohode, zadnej problem, je to vetsi zabava :). 475 i tetsovacka 140/140 nebo kolik se to normalne nabizi i moje 475 ma malinko tendence se stavet na zadni do kopce, chce si to obcas trochu poposednout. Ale nekdo tu psal, ze 475 ve staveni na zadni absolutne v pohode, tak asi sto lidi, sto nazoru :). Da se s tim normalne jezdit, zamykani vidlice / tlumice neresim, to me nijak neomezuje. Kolo za me funguje vyborne, ale to i Giant a ostatni, ale sedel jesem jenom na 475 a Trecich Remedy (tusim 2017 RSL), Top Fuelu a Patriotovi AM (rocnik asi 2014/2015). Otazka je, jestil pak uz nejit rovnou do endura, ale ja chtel vic zabavnyho univerzala, nezi jenom enduro. Na to co a jak jezdim je to pro me ideal. Ono se to ale muze lehce zvrhnout, takze je potreba zvazit, jestli nejit rovnou do endura :).
Cenový možná ne, ale chováním jsou to dvě uplně jiná kola. Jestli nehceš Reigna, tak 675 chtít imho taky nebudeš.
Jinač na 475 dopředu klidně 150mm vidlu, dokonce i p.Heiník mi říkal, že to tomu kolu trochu pomůže, ale tohle je individuální věc, já sedlal obě kola v továrním osazení.
Oni by ty vidlice asi sli lehce predelat na 150 kdyz tak? Pike uricte. Ja zatim nemamd uvod snizovat zdvih.
Pike je složitější, pokud to není přímo DPA, musíš měnit celý „airshaft“. U Auronuaje to jednodušší, jen se přidají spacery :)
jak pise hrota, tak jednoduchy to neni… Ale ani u DPA, ten snizuje totiz ze 160ti na 130 tusim…
Musi se dokoupit novej airshaft, cena cca litr…
No pro me by to bylo jednoduchy, dal bych to servisu a neresil :). Ale zatim neni potreba…
zas kvuli 1–2cm vyhazovat treba 15stovaku? a se zdvihem je to jako s penisem, nikdy ho neni dost :D
Tak tak :D každopádně při 160mm vidlici zase víc požere sag, Tudíž to není zase až taková změna. I bandita člověk vidí dost často se 180mm Lyrikem vepředu.
Ale to bude spiz uz 675? Ja mam 475… Tam asi kdybych narval 180 dopredu, tak jezdim po zadnim :D
Ano ano, samo jde o 675, vypadla mi číslovka :D
presne tak, neco zas pozere sag, ale ten rozdil tam neni zas tak markantni…
Ale jak psal Aussig, ty 2cm tomu ramu nejspis jedine prospejou..
Jj, to jsem si vyzkousel, s tim zdvihem prave :D
675 je stroj z kopce stejně jako Reign.
chtěl jsem koupit jeffsy ale než došly kačky jsou vyprodaný. právě řeším co místo toho..
Trance je takovej trošku víc do XC než Jeffsy 27 i v High nastavení geometrie. Stoupá a jede o trošku lépe, ale z kopce, hlavně v rychlejších rozbitejch sjezdech, neni úplně tak jistej.
Tak a teď babo raď jestli vzít 475 nebo 675.. a jestli 140/140 nebo 160/140 a nebo 675 na 160/160. Momentálně jezdím 120 zdvihy a příjde mi to málo..
Si to nejlíp někde vyzkoušej. Nemusí být přímo 475 a 675, stačí jakejkoliv moderní trail/allmountain bike a enduro.