• Abuse

    Ahoj, zvažuji stavbu nových kol na endurko a do bikeparku. Vážím cca 115kg a nejsem zrovna extra vyskillovaný jezdec. Skáču, ale ne zrovna čistě, takže by to chtělo něco hodně bytelnýho.

    Chtěl bych vnitřní šířku 30mm. Momentálně mám 25mm a občas se to na 2,5'' pláštích žvejkne. Rozhoduji se mezi DT Swiss EX511 a XM481. Kvůli odolnosti se přikláním spíš k EX511. Co byste mi poradili? Klidně i něco jiného.

    0 0
    • MirosPikos  

      Řeším stejné dilema a nakonec to vypadá na EX 511. Těch pár gramů raději obětuji pro větší výdrž/jistotu. A s tvýma kilama bych to fakt raději viděl na EX 511.

      Na čem to budeš vozit?

      0 0
      • allrose  

        .

        0 0
      • Abuse  

        Nukeproof Mega 2017 – vzadu 160mm, vpředu 170mm. Vidím to taky na ty EX511. Těch 45 gramů na ráfek je na mém kole zanedbatelných.

        0 0
        • MirosPikos  

          Jestli to nehrotíš do kopce, tak bych těch 45 gramů opravdu neřešil. Enduro přejezd si mákneš, v parku se nahoru svezeš. Flow MK3 nevydrží tolik co EX. Viz. zkušenosti lidí, co mohli srovnávat. Co plánuješ za dráty a náby?

          0 0
          • Abuse  

            Do kopce to nehrotím. Takže asi to vidím na ty EX. Chci mít dvě sady kol. Tyhle spíš do terénu a pak ještě Superstary DS25 obuté na něčem užším na běžné ježdění s manželkou a XC kamrády.

            Náby plánuju buď DT Swiss 350, nebo Hope Pro4. Špice nejspíš DT competition.

            0 0
            • alinceb  

              To bych osobně řešil asi spíš obráceně. Na ježdění s XC kamarády a manželkou bych si upletl pěkná lehčí rychlá kola a do těžšího terénu otloukánky Superstar XX27…

              0 0
              • Abuse  

                To zní rozumně, ale ty superstary už jako otloukánky mám a priorita je pro mě ježdění teailů. Proto taky větší šířka ráfku :-)

                0 0
      • MirosPikos  

        Napadla mě ještě taková maličkost. Když budu zaplejtat na EX od DT, dostanu k tomu ty jejich Squorx s podložkama. Squorx jsou delší než běžné niple. Znamená to, že může být delší i drát? Takže bych teoreticky nemusel dávat 272 ale 274 a v pohodě to poberou?

        0 0
        • kubad  

          Ano do těchto niplu jde o 1mm další drát

          0 0
        • Radus  

          Jo jo taky jsem řešil délku když jsem po roce vyhazoval squorx prolock 15 mm a dával 12mm mosaz ( 14 mm mosaz je už mimo) , závit obou niplů začína ve stejné vzdálenosti jen squorx má hlavu na klíč . Proto sice zašroubuješ ale část závitu niple už může být mimo závit . Takže pokud ti v kakulátoru vychází 272 tak ho tam rozhodně dej . Špice má končit v hlavě niple aby nedocházelo k utrhnutí niple . Toto je moje osobní zkušenost třeba má někdo jinou .

          0 0
        • jardalee  

          No na dt swiss maj kalkulačku výpletu ,kde se zadávají i délky a typy niplu

          0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Pokud tvoje hlavní starost je abys nedodrbal zadek a chceš šetřit gramy, můžeš na předek dát ten lehčí ráfek.

      0 0
    • embi  

      Stans Flow MK3?

      0 0
      • Abuse  

        Hm, ty taky nevypadají špatně. Nějaké osobní zkušenosti?

        0 0
    • enregistree  

      Mám dobrý zkušenosti se Spank,

      https://www.bikestrike.com/…leny-p16167/?…

      Jak jsou na tom s odolností oproti ex511 newim.

      0 0
    • alinceb  

      Za sebe můžu doporučit Easton/Race Face ARC 30 – mám 35mm verzi a drží velice slušně (vážím necelej metrák + vybavení). Nicméně ani EX511 imho chybu neuděláš. Se 115kg bych rozhodně volil spíš bytelné, než lehké ráfky…

      0 0
    • Vesy01  

      Po novém roce budu nechávat plést ex511 náby 350 STRAIGHTPULL a dráty DT COMPETITION STRAIGHTPULL

      po zkušenostech s ex471 na stejné sestavě to bude hodně neprůstřelné

      0 0
    • JakeF  

      Co mám zkušenosti s EX471, tak bych bez obav šel do EX511. U hliníkových ráfků mě dneska nenapadá lepší volba než DT.

      0 0
      • Vesy01  

        hlavně pohodový nahozená bezduše pumpou k nezaplacení oni 471 vydrží opravdu hodně

        0 0
        • JakeF  

          Tak bezduše už dneska dobře nahodíš na většinu ráfků. Ale ta odolnost je neskutečná. Když si vezmu, kolik už jsem na jedný sadě 471 ráfků procvaknul EXO Maxxisů, jednou jsem dojížděl RZ po ráfku, jezdil sjezdový tratě, velký skoky a ráfky v pohodě… To jsem fakt nečekal.

          0 0
      • wilda81  

        +1

        0 0
      • TJK  

        mam taky takovy pocit.. kdyz vidim kam posunuli Notubes svoje novy rafky tak mi v akt. nabidce prijdou ty DT jako vseobecne nejlepsi varianta.. navic ty levnejsi verze DT stojej fakt zajimavy penize a jsou hodne dobry a imho technicky srovnatelny s top modelama (samozrejme krome vahy)

        0 0
        • kubad  

          imho ne, ty co stojí 2× tolik jsou úplně jiné

          0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Pokud se nepletu, tak ty levné DT mívají takové ty „zátkové“ spoje. Což osobně beru fakt jenom jako low-budget řešení.

          0 0
    • kejda  

      Ibis 738 nebo 938. Šířka 38 mm. Bytelný

      0 0
      • Atilla  

        34mm vnitřní to je tak na pluska a ne na normální gumy

        0 0
        • TJK  

          tak tak… otazka jak by na tom vypadal i WT maxxis… ale na klasiku je to fakt moc

          0 0
          • Atilla  

            Tak WT jsou pomalu jediné kde s tím počítají cokoliv jiného je pak hranaté vidím to už na i30mm co mám na 26" a 29"

            Pro to jsem teď vzal shorty 2,5 WT na 29" místo toho hillbilly v 2,3(2,6 nedos­tupná za normální peníz)

            0 0
            • TJK  

              souhlas… ty Spesly 2.3 co mam jsou na 28 tak akorat… S tema sirokejma rafkama bych to taky neprehanel… karboby jsem mel 29mm

              0 0
        • kejda  

          Úplně v klidu NN 2,35/2,25. Chtěl to na enduro ne? Tak tam přece nebude dávat 2.1…

          0 0
          • Atilla  

            Bych chtěl na živo vidět tu 2,25, k ideálnímu tvaru bude mít dost daleko když i 2,4 pláště jsou na i30 hranaté.

            0 0
            • kejda  

              Můžu ti to vyfotit. Nemám s nimi sebemenší problém, letos na nich najeto 4 tisíce. Navíc chodí v setupu od výrobce, akorát s Maxxisy. Dávají je dokonce i na 29"

              0 0
              • Atilla  

                vyfoť ať je vidět profil

                0 0
                • kejda  

                  Takhle nějak nebo jinak?

                  0 0
                  • TJK  

                    njn.. tady je dobre videt ja kjsou boky sirsi nez vzorek a bocni spunty jdou hodne nahoru… me to treba vadi.. v naklonech pak ty bocni figury nefungujou tak jak maji

                    0 0
                    • kejda  

                      Mně to teda nevadí. Ono záleží na té gumě a kolik foukám. Na svou váhu potřebuji cca 2,1, tak ti pak připadne, že je guma na boku široká. Tlaky okolo 1,8 jsou pro mne utopie…Kdybych používal jiné s jinak umístěnými špunty, tak by sis toho nevšiml. Ale asi nejezdím takovou mordu, abych poznal, že ty špunty nedrží, nikdy mne nezklamalay. Jinak tady je fotka Hans Dampf 2,35 na Flow EX, které jsou užší

                      0 0
                    • goofy  

                      Jo… tohle je fakt moc pěkně rozpláclé… Ale tak hlavně že je to na in ráfcích. Úzké jsou na hovno. To čtu všude. :-)

                      0 0
                      • kejda  

                        Musíš být in, ne? Jízda až na druhém místě :))))

                        Ne, bez ******, Ibis je dává prakticky na všechny svoje kola, pokud to není setup s těmi karbony, který jsou dokonce ultrawide 41/35, kde doporučují gumy od 2,4–3,0. Asi odešli od NoTubes…Dávají to jak na normální, tak na boost. Ono teda dnes už myslím mají všechno boost, už asi rok…

                        0 0
                  • Atilla  

                    To je přesně to o čem mluvím. Ještě o dost horší než 2,4 xking, nebo 2,35 viligiante na i30. Prostě úplně na pikaču. Hlavně, že je to cool dokud nechceš pořádně zatáčet.

                    0 0
                    • kejda  

                      Jak už jsem psal, nepoznám rozdíl mezi WTB KOM, co jsem měl na jaře a tímto. Tedy, nejezdím takovou mordu, abych to poznal…já spíše rád blbnu

                      0 0
                      • Atilla  

                        A klidně to doporučíš…

                        ps.: ono je to stejně fuk, protože ty pláště bez hran stejně fungují max na cyklostezce

                        0 0
                        • kejda  

                          A proč bych to neměl doporučit? Je to ráfek na enduro, jsem s ním spokojen i ostatní, co jezdí Ibise – tedy doporučuji. Měl bych podle tebe říct, že stojí za hovno, protože se ti zdá, že je to moc nafouklý do stran, aniž by sis to někdy zkusil a přijel se na tomhle ráfku? Víš kulový jak a co jezdím. Sjel jsem na tom Skull a nebyl jsem s časem úplně nejhůř. Nebudu doporučovat kola, které jsem nikdy nejel… Budeš asi takovej druhej Světlouš.

                          0 0
                          • goofy  

                            Ráfek může být klidně v klidu, ale musí na něho přijít adekvátní pláště. To je vše. Prostě ten úzký plášť nemá na takovém ráfku optimální tvar a to je fakt. A že adekvátní pláště zatím skoro nikdo nedělá, to je taky fakt. To že tam rve něco Ibis neznamená, že je to super a žůžový…

                            0 0
                            • kejda  

                              To je pravda. Nic to neznamená. Adekvátní plášť je i 2.3. Možná je lepší víc jezdit a míň filozofovat. Někdo může jezdit Cresty a mít 110 kilo, a vyhovuje mu to, i když ty ráfky nejsou na tolik kilo určené.

                              0 0
                            • MirosPikos  

                              Hele něco na tom bude. Ale třeba co mě se nezdá, aby se hodnotila vhodnost ráfku vs. plášt podle fotky stojícího kola. Chce vidět, jak bude který plášť vypadat v akci http://reviews.mtbr.com/…-rim-drawing Jak se bude deformovat.

                              Ale to se dost těžko simuluje. Ideální je zkusit na vlastní kůži. Ale to je asi zase drahý zkoušení :) Já sám nevím, jakej ráfek. Beztak by mi stačil EX 471. Ale asi jsem už podlehl té módě a pokukuju po EX 511. Vozit budu určitě Maxxis. Dojezdím co mám a pak zkusím WT.

                              0 0
                              • Atilla  

                                Tyhle obrázky jsou docela vtipné, když nebudeš mít adekvátní tlak tak se ten plášť žvejkne úplně stejně. Postavení špuntů je jasné, že když směřují nahoru, tak v zatáčce nic moc. A navíc boky vyvalené do boku jsou náchylné na oděr.

                                0 0
                                • kubad  

                                  souhlas a jezdit na pneu kde bok je širší než dezen není dobré

                                  0 0
                              • goofy  

                                Tak můžeš se na tom svézt, ale když už od pohledu je vidět, že ten plášť má vzorek kde nemá, tak je to jednoduché. U tak málo zubatého pláště se to ztratí, ale kdyby tam byla třeba MM ve stejné šířce, tak by ti boční figury zabíraly už prakticky po rovině, což znamená, že pak v náklonu nemůžou plnit svou funkci. Pro lamu jako já by to možná bylo jedno, i když právě takové lamě pořádná guma pomůže.

                                Neříkám, že na takové ráfky gumy neexistujou, ale téhle myšlenky se pořádně zatím chopil jenom snad Maxxis. U jiných výrobců je potřeba vybírat větší balóny, kde je pro mě přínos už úplně diskutabilní.

                                Pokud budeš vozit WT, tak tam naopak širší ráfky jsou zase potřeba, protože ta guma je konstrukčně stavěná právě na to.

                                0 0
                                • MirosPikos  

                                  Takhle, WT budu vozit za předpokladu, že bych pořídil EX 511 resp. vnitřní šíři 30 mm. Pokud zůstanu nohama na zemi a nepropadnu „wider=better“, tak pořídím EX 471 a tam mi bude bohatě stačit to, co vozím a s čím nemám problémy vlastně ani teď na i23.

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Na i23 mám teď minion 2.8:) už se pro něj plete ex511 a na 29" přecházím z 30 mm na ex471

                                    0 0
                              • kejda  

                                Máš pravdu, jak který plášť a jak které figury.

                                Pokud bude adekvátní tlak, tak se guma v náklonu stejně jakoby žvejkne a ty figury zaberou. Čím vyšší tlak, tím to asi bude horší…

                                Mně ty WT asi neprojdou zadní stavbou, bude to naknop a pokud bude marast, bude to drhnout. 2,4 je maximum, co se mi tam asi vleze…

                                0 0
                              • Radus  

                                Vem ex 471 a budeš spokojen . Já jsem tedy patku již ohnul ale poslal jsem to na opravdu ostrou hranu že jsem se divil že se nezlomil co to bylo za ránu odnesla to jedna patka prohnutí 1 mm a na to jsem přišel až při kontrole teď po sezóně .

                                0 0
                              • kudlanka32  

                                Jedine WT, jinak to nefunguje. Normalni agressor je uzkej na 30mm. Ale vzadu to vem cert.

                                0 0
                          • Pedro404  

                            .

                            0 0
                          • Atilla  

                            Jezdíš hroznou hranu a kombinace širokého ráfku a úzkého pláště je top.

                            Tak doufám, že jsi spokojený.

                            0 0
                            • kejda  

                              Já jo. Ty ne?

                              0 0
                            • kejda  

                              Ale já jsem ve své podstatě kliďas. Tazatel se ptal na doporučení nějakého ráfku na enduro, váží přes metrák. Tys ses vyjádřil, já jsem doporučil Ibis a zvrhlo se to na diskuzi, která neměla s dotazem nic společného. Jestli moje sjetá guma patří nebo nepatří na široký ráfek, ho asi nezajímalo…

                              Tak už mu to nebudem plevelit, ne?

                              0 0
                              • BB  

                                Mohu potvrdit ze zkušenosti, že tvoje kombinace širokého ráfku a pláště 2.25 funguje kupodivu dobře. Vozil jsem to na Ripley, ráfky 42/35. A když jsem na to přezul NN 2.25 z klasického ráfku, tak jsem koukal, jakou jistotu to kolo získalo v zatáčkách dolu z kopce. Teorie jsou jedna věc a sednout si na to kolo a porovnat to v najetých terénech je druhá věc.

                                0 0
        • Jarda636  

          Vozím na tom WTB 2,5 Convict.

          0 0
          • Pepe72  

            Ideální to určitě není. Na rovině pomalý a v zatáčce taky.

            0 0
    • Dejv0  

      Taky jsem řešil a zvolil jsem EX511.

      0 0
    • Tehu  

      Záleží co a jak jezdiš, mě XM481 drží na CX Ray bez centrování a přitahování celou sezónu. Odjeli Kouty, Ještěd, Trutnov, Špičák, Blinduro. 14dni courani po UK + jine vylety. Celkem 1800km. 80kg +výstroj. Tlaky 1,2–4+1,6–8. Já až budu řešit v příští sezoně zaplety na boost, tak vemu do zadu Ex511. Pro jistotu.

      0 0
      • goofy  

        Jenže on má o 35 kilo víc…

        0 0
        • Abuse  

          :D To mám. Půjdu do EX511 na obě kola. v mé váhové kategorii rozdíl nějakých 90(oproti SS DS25 jen 30g) gramů nic neznamená.

          0 0
    • suslos  

      řeším aktuálně stejné dilema. Letos jsem odjezdil na XM481 které odjeli celou sezónu bez sebebmenšího problému, ale jsou pryč s kolem. Nově budu dávat xm481 předek a zadek buď ex471 nebo ex511. Užití stejné jako Ty, akorát 75kg.

      0 0
      •  

        Ja to vidim na EX471 predke i zadek… :D A Vanoce se uz nevyhnutelne blizi, a s ni odejde cast moji penezenky :D :D Nastesti jsou uz naboije nakoupeny tak to penezenky moc nebude bolet uffff :D

        0 0
        • suslos  

          no, já chci vozit 2,4–2,5 gumu předek, proto 30mm vnitřní šířka. Zadek bude vždy 2,3–2,4 tak nevím jestli 25 nebo 30mm

          0 0
          • Atilla  

            Pokud nebudeš jezdit WT gumy tak je 30mm blbost. Nevím proč to tak všichni tlačí, když pomalu není jiný výrobce než maxxis, který na to dělá gumy. Už před pár lety jsem šel do 30mm a zatím mi to nepřineslo nic super, jen problémy s hledáním plášťů.

            0 0
            • goofy  

              +1

              0 0
            • suslos  

              Budu ideálně jezdit WT :-)

              Druhá kola mám bohužel ještě širší, ale nebyla to má volba, byly na kole… 34mm → na ty přijdou 2,5 WT Shortyny

              0 0
            • Abuse  

              Já vozím Miniony WTčka, takže pohoda.

              0 0
            • Atilla  

              Tak včera nahozeno shorty 29×2,5 WT a konečně guma co vypadá na ráfku i30 normálně. Třeba xking 2,4 má ještě tvar docela v pohodě, ale mountain king II 2,4 má boky o 1cm širší než vzorek. WTB viligante 2,35 má špunty už poměrně dost nahoru.

              0 0
              • TJK  

                hod fotku a kolik to realne meri ;)

                0 0
                • Atilla  

                  Ještě to chce trochu ubrat tlak, ale prefoukane to není.

                  0 0
                  • kejda  

                    Fakt šířka 2,5? Mně to ukazuje na 2,35 úplně stejnou šířku 63,5 mm. Nobby nic. Měřeno tedy obyčejnou šuplerou po dědovi

                    0 0
                    • TJK  

                      tak schwalbe jsou zname tim ze maji jeden z nejvetsich objemu u svych plastum

                      0 0
                      • kejda  

                        No jo, ale vzít 2,5 od Schwalbe, tak se mi nevleze do rámu. Naproti tomu, když vidím toho Maxxise, tak bych tam v klidu nacpal i 2,6 od maxxise. V tom aby se prase vyznalo…

                        Najdu na stránkách výrobce i šířku při řekněme středním povoleném tlaku, nebo musím zkoušet?

                        0 0
                        • TJK  

                          nenajdes ale na googlu najdes snad vsechno… staci hledat

                          0 0
                          • LM  

                            Koukej na stránkách výrobce na ETRTO, to zhruba sedí:

                            • Maxxis 27.5X2.50WT 63-584
                            • Schwalbe to má uvedený přímo ve sloupečku Size 60-584 (27.5 × 2.35, 650B) (rozklikni Evolution line / Folding tire ať vidíš tabulku)

                            Plus samozřejmně záleží i na ráfku.

                            0 0
                            • kejda  

                              No právě. Těch 60 mm u schwalbe je blbost, vyšlo mi skoro 64 mm. Možná tak v nenafouknutém sta­vu.

                              0 0
                              • Atilla  

                                taky na i34mm změř vzorek.

                                0 0
                                • kejda  

                                  Na i34?

                                  0 0
                                  • LM  

                                    No na kole v profilu máš Ibis 738 wide který maj 34mm Inner Widthi34.

                                    Jinak to ETRTO celkem sedí na i25 ráfek (nepočítám-li Maxxis WT). Na i26 mám Schwalbe 2.35'' široký ~61 mm přes běhoun, vzorek má ~61,5 mm.

                                    0 0
                                    • kejda  

                                      Jo tak zkratka i34 je pro ibis 738? To máš říct hned…No jsem to ale ňouma… vypadalo to jako KOM i34 :). Který ale neexistuje.

                                      0 0
                                      • LM  

                                        To i je spíš zkratka pro internal width – tj. i34 popisuje všechny ráfky vevnitř široký 34 mm.

                                        Snad jsem ten Attilův záměr vydedukoval správně :-)

                                        0 0
                            • Tehu  

                              To je kec od Maxxise já mám sice DD, ale je mnohem užší na 30mm ráfku :D už presne nevím kolik ma, musel bych změřit opet, ale měl do 60mm

                              0 0
                              • allrose  

                                to je jen teoretická hodnota,jako přenosové rychlosti počítačových komponentů :))

                                0 0
                  • TJK  

                    fajn… je to kousek uzsi nez 2.5 WTB Convict… ten mel novej prez 64mm

                    0 0
    • Breakpain  

      ekonomická varianta Mach1 Trucky 30

      • kola do parku, tzn lano mě tahá nahoru
      0 0
    • goofy  

      Co na tom budeš vozit za gumy?

      0 0
    • Abuse  

      Ráfky jsem se už asi rozhodl, že budu brát ty EX511. Dali byste je radši do kombinace s náboji DT 350, nebo Hope Pro4?

      0 0
      • goofy  

        Dal bych to do kombinace s tím, co bude skladem… :-) Oboje jsou v pohodě a tak spíš záleží, jestli chceš barvičky a jestli chceš spíš tišší nebo hlasitější cvrček. Hopy myslím vyjdou trošku dráž.

        0 0
        • Abuse  

          Barvičky nechci. Kolo už je barevné dost :) Hlasitější cvrček nevadí, ale jde mi hlavně o spolehlivost a servisovatelnost. Nevíte jak je to s anti bite guard na ořechu u zmiňovaných nábojů?

          0 0
          • goofy  

            No Hope na tom nikdy moc slavně nebyly… Mám teď na Hope rok a čtvrt Xt kazetu, ale zatím jsem ji raději nesundával… :-))) Raději jsem tam narval jehly, ale nevím, jestli to pomohlo. Ale myslím si, že všechny alu ořechy jsou na tom dost podobně…

            Každopádně taky údajně pomůže kazetu pořádně dotáhnout.

            0 0
            • Breakpain  

              Trochu to pomůže, ale vzpomeneš si nato při sundávání kazety ;-). Byl to porod ji dostat dolů :-). Ono se to i tak zakousne a ta jehla to tam pak krásně zasekne ⇒ prdím na jehly a nechám ořech pěkne opracovat :)…

              A na nových kolech jedu už XD ořech… ale to kvůli 1×11, nedělám to kvůli ořechu.

              0 0
              • goofy  

                No uvidíme… Max s kazetou koupím i nový ořech :-D

                0 0
              • TJK  

                staci si sehnat stare vyrazene sparomerky a z 0,05 ustrihnout prouzky a dat je pod 1–2 zuby a uz se nic kousat nebude

                0 0
                • Breakpain  

                  No, pár tisíc za sebou ten ořech má a prozatím se nezdá, že by ho to mělo projet komplet, takže už to neřeším :).

                  0 0
              • Abuse  

                1×11 můžeš i se Shimanem, tak proč XD? Něco mi uniká?

                0 0
                • TJK  

                  protoze 10z pastorek je vic nez 11z

                  0 0
                  • Abuse  

                    10–42, nebo 11–46 prašť jak uhoď. Dá se ušetřit pár gramů za cenu dražších komponent.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Prohazuju kazety mezi koly. Je snazsi sundat XD kazetu ;). Takze volba byla, jako obvykle, o pohodli.

                      0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      No ale taky můžeš mít 10–46.

                      0 0
                      • romachain  

                        Jaká kazeta 11 speed má 10–46?

                        0 0
                        • Pedro404  

                          SunRace MX8

                          0 0
                          • TJK  

                            urcti ne :-)

                            0 0
                            • Pedro404  

                              urcti?

                              EDIT Jo 10 na začátku, už to vidim.

                              0 0
                              • romachain  

                                Škoda, těšil jsem se že víš o něčem co uniklo mé pozornosti. Mám teď 32 vs 11–46, přechod na 10–46 by mi nevadil, chtěl jsem to pojmout jako postupnej přechod na xd s tím, že bych pak časem přešel na orla… Kdyby byla kazeta 10–46 v nějaký rozumný ceně jako GX, bylo by to z mýho pohledu super…

                                0 0
                    • TJK  

                      s cenama tehle Sram kazet v rade GX imho nema cenu resit cenu :-)

                      0 0
                      • Abuse  

                        Nerozumím

                        0 0
                        • LM  

                          Lepší?

                          0 0
                          • Al Stra  

                            uniká my smysl takového nákupu, s poštou, dph, poplatkem poště a ty nervy z číňana…

                            0 0
                            • pavlik6022  

                              8 dolaru za poštu je fakt šlupka :)

                              0 0
                              • Al Stra  

                                počítám se součtem celkových nákladů za dovoz z číny a porovnávám s tuzemskou nabídkou respektive dal jsem si tuhle kazetu do vyhledavače zboží a ejhle, je k mání za ty samé peníze, tak proč to tahat z číny…

                                0 0
          • Hnoj  

            No, nejlepší Antibite je nepoužívat kazetu Shimano, ale XD, pak takový voloviny neřešíš…

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              A nebo nepoužívat nesmysl v podobě alu ořechu.

              0 0
              • Abuse  

                A co bys doporučil za náboj? XD ořech nechci. Mám vše Shimano.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  Nějaký s ocelovým ořechem nebo vložkou. Třeba k těm DT Swiss se dá pořídit ocelový ořech, ale je to pak investice navíc a podle mě docela značná. Koncová cena je úplně někde jinde. Já to vyřešil o něco levnějším nábojem od Novatechu (D882SB-X12) s ocelovým ořechem.

                  Mám sice ke značce nedůvěru kvůli předešlé špatné zkušenosti na silničce, ale budu je mít i na gravelu, tak jsem si řekl whatever a pořídil je i na bike. Snad nebudu litovat.

                  0 0
          • JakeF  

            Pokud nechceš barvičky, tak je pro Hope ještě argumentem výrazně vyšší POE (volnoběžka zabírá v menším úhlu).

            Spolehlivostí bych bral 350, vozil jsem už několikery a i po pár letech ježdění bez vaklu a ložiska jak nový.

            0 0
      • wilda81  

        co koupit nějakou slušnou hotovku jako např. toto?

        https://www.cycology.cz/…7-5-p833673/

        0 0
        • Abuse  

          Nevypadaj špatně, ale jak už jsme psal víše, chci mít jedny užší kola (SS DS25) a jedny macatější (něco na 30mm, kde budu vozit WT pláště). Těch 27,5mm mi připadá jako malý rozdíl.

          0 0
          • danielh  

            superstar dela i 27ky :-)

            0 0
            • Abuse  

              To je fajn, ale ty DS25 už mám dvě sezóny a k nim bych chtěl pořídit něco vyvoněnějšího v 30mm.

              0 0
              • danielh  

                30mm uz je na fatbiky s gumana 3'' + ne. na nejake gumy 2,3– 2,6 uplna blbost.

                0 0
                • Abuse  

                  Nesouhlasím. WTčka dhf 2,5 co mám teď na 25mm jsou jezditelné, ale ideál to není.

                  0 0
                  • LM  

                    Bodejť by ne když pro Maxxis WT je optimální 35 mm vnitřní šířka ráfku a použitelné je to na 35–30 mm šířce :-)

                    0 0
                • JFtryall  

                  Ale prosimte. 30mm je idealni pro 2.4–2.6. Zalezi na pneu i pouziti. Na lehcich bocich je krasne videt, jak tomu sirka pomuze. 3.0 Plusko je idealni na 40–45mm. 2.8 Plusko 35–40mm.

                  0 0
                  • danielh  

                    Ale prosim te, dle superstaru DS25 > 30mm External width 25mm Internal Width.

                    For tyres up to 2.7"

                    Heat treated 6000 series aluminium

                    Stainless steel eyelets for strength and reliability

                    0 0
      • jeniiiik  

        .

        0 0
    • scota  

      Jezdíte někdo WTB KOM 29 mm?

      0 0
    • Polo21  

      tiez som si daval vypletat jedny kolesa 29" s ex511, plaste som na to dal dhr/dhf wt, este cakam na ram, tak som sam zvedavy co z toho vznikne

      0 0
      • TJK  

        vaha a cena?

        nejakej specialni duvod pro straight pull?

        0 0
        • Polo21  

          hmotnost 1940g cely set aj s paskou a ventilkami, cena 775€ vratane DT Swiss Star Ratchet Superlight 54z. Povodne som chcel 1501, ale dovozca ich nemal tak mi bola poskytnuta moznost dat ich vypliest s rovnakych kokponentov za o nieco nizsiu cenu

          obdoba straightpull sa mi osvecila na predchadzajucich kolesach tak preco nedat aj na nove

          0 0
          • JakeF  

            Doporučuju vozit klasickou 18z zubatku jako náhradní díl v batohu…

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • orm  

              Tohle mne zajima :-). Planuji vymnenit 18 za 36 nebo 54. 54 je spatna na spolehlivost?

              0 0
              • kubad  

                36 ok

                54 je loterie ty zoubky sou už moc malé

                0 0
              • JakeF  

                I 36z už jsem viděl strženou. DT náby jsou super, ale ratchet systém není na vyšší POE optimální a spolehlivost jde dolů.

                0 0
                • kubad  

                  viděl sem i 18z strženou, těch 36z bych se nebál

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Někteří bikeři dokážou ohoblovat cokoliv. A když je pak člověk vidí, tak se ani nediví :)

                    0 0
                    • TJK  

                      ono zalezi na servisu, cisteni a spravnem mazani… kdyz tam das neco co tam nepatri, tak zuby nezapadnou kam maji a jedou s stane ze s to kousne jen o kraje a proste ji protocis…

                      0 0
            • Polo21  

              ok, dqkujem za info, dam si to pre istotu do batohu ;)

              0 0
      • MirosPikos  

        Taky mě zajímá straightpull.

        0 0
        • bezdratova.sprcha  

          V první řadě to vypadá nehorázně cool, v druhé řadě tím můžeš ****** libovolného servisáka a v řadě dva a půl – jelikož mám bohatou zkušenost s popraskanýmy „kolínky“ drátu na rovinkách při vyšších rychlostech, věřím že straight pull je z hlediska životnosti lepší design.

          0 0
          • Atilla  

            Stačí mít kvalitní dráty a problém s praskáním kolénkách není.

            A když už straightpull, tak na takové ráfky 32d , tyhle 28 moc nechápu.

            0 0
      • Dejv0  

        Mohl jsi dát černý niple..

        0 0
        • Atilla  

          To je zase 800kč možná víc jen za niple.

          0 0
          • Dejv0  

            Vzhledem k ceně těch kol budeme řešit 800? Zaplétám to samé akorát na Hope nábojích, ani na chvilku mě nenapadlo tam dát niple co byly u ráfků, ale to je jedno, proti gustu…

            0 0
            • Atilla  

              Tak je to 8% ceny jen na barvě niplů. Já na tom jezdím, na sexuální vzrušení mám ženu.

              0 0
              • Dejv0  

                Jak myslíš.. a na tvoje sexuální vzrušení jsem se neptal. :)

                0 0
              • JakeF  

                Hlavně to chce dát Prolock niple, to už za ty peníze stojí a barva je jen bonus…

                0 0
                • kubad  

                  tak sou k ráfku origo , akorát jen stříbrné

                  0 0
                  • JakeF  

                    K EX471 nebyly Prolock, pokud se nepletu… U 511 to samozřejmě může být jinak.

                    0 0
                    • kubad  

                      teď sem jedny skládal a byly tam i s podložkama, teda zatím vždy

                      ale stříbrné alu teda

                      0 0
                      • JakeF  

                        Měl jsem tam Squorx alu niple stříbrný, to sedí… Ale myslím, že nebyly Prolock.

                        0 0
                        • kubad  

                          Sou s gumou nejsdou sroubovat rukou víc jak do 1/3 :)

                          0 0
                        • Radus  

                          Jsou tam prolock hliník . Všechny jsem teď sundával dolů a dával klasiku mosaz . Potřeboval jsem docentrovat a moc se hliníku nechtělo dva dráty jsem musel střihnout . Za mě nipl hliník s prolock nebrat jsou s toho jenom problémy do budoucna .

                          0 0
                          • JakeF  

                            To je otázka, s dobře zapleteným Prolockem prakticky servisovat nemusíš. Já na kola musel sáhnout akorát jednou, když jsem chytil klacek a přerval drát v zadním kole. Tak jsem to dotáh, ať to zbytečně nehází, a další sezonu v pohodě bez drátu. A to jsem s tím na Špičáku skákal skoro všechno a ne vždycky úplně na čisto… Ty kola drží neskutečně.

                            0 0
                            • Radus  

                              No jo a to je právě ten problém těch klacků a kamenů jsem potkal dost je to o tom kde jezdíš . A pak právě nastane problém s docentrováním radši jsem dal mosaz než abych pak řešil problém někde na 2 dením ježdění i když sebou vozím základní servisní nářadí na brzdy , kola včetně dílů . Jinak odolnost ex 471 je opravdu super .

                              0 0
                    • Dejv0  

                      K 511 jsou taky stříbrné alu prolock, ale jsem estét a chtěl jsem černý a mosaz.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak jsem to progooglil a asi to fakt Prolock budou… No tak dobrý vědět, válí se mi doma, aspoň je nevyhodím :).

                        0 0
    • vantom28  

      ahoj, bude lepší nahodit pláště maxxis 2,3 na ráfek 26mm nebo 29mm?

      0 0
      • goofy  

        26

        0 0
        • vantom28  

          A kdybych napsal flow nebo arch?

          0 0
          • LM  

            Ještě napiš jestli starej EX nebo novej MK3 :-)

            Jinak mám na trailbike Arch MK3 27.5'' (26 mm vnitřní šířka) a je to na Maxxis 2.3'' i Schwalbe 2.35'' super.

            0 0
    • Jenda  

      Přidám se s dotazem, co taková sociálnější varianta 25 mm ráfku – DT E512? Hmotnost mi přijde ucházející, co výdrž? Pořád nemám mentálně na ráfky za 2,5 kkč :-)

      Případně netušíte někdo, kdo dělá ráfky pri Giant, konkrétně na Reigna s vnitřní šířkou 27 mm? Chtěl bych si zapléct druhý zadní kolo ale nechci do toho dávat přehnaně moc peněz.

      0 0
      • kubad  

        WTB Frequenci I25

        0 0
      • Atilla  

        Za 1800kč se dá sehnat EX471 a máš k tomu i niple a podložky:)

        0 0
      • Radus  

        E512 drží naprosto stejně jak ex 471 a ještě 533d je na tom stejně ale ten má jenom 22mm ale stojí do 500 kč

        0 0
        • JakeF  

          Drží stejně jakože má i stejně odolný patky, když to někde narveš do kamenu?

          0 0
          • Radus  

            Jo jo i stejnou odolnost patky . Osobně odzkoušeno váhou okolo 100kg plné polní .

            0 0
        • lubosalbi  

          533D nejsou na bezduše o odolnosti by ti mohla vyprávět moje helma

          0 0
          • jardalee  

            NJ ruplo to ve spoji ,to jsme řešili v jiným vláknu ze je to prostě lepší zaplést tak aby se to u spoje krizilo i za cenu ze to křížení vyjde u ventilku,protože u kotoucovek je ten problém ze při brzdění ten náboj ma jakoby snahu tahat za dráty a roztáhnout ráfek ,pokud by tam bylo křížení tak to ten spoj ještě víc stahuje

            0 0
            • Strakááč  

              by mě zajímalo.. proč se ty spoje třeba nesvařujou.. a nezabrousí do ztracena.. to je asi hodně práce navíc co ?

              0 0
              • jardalee  

                No kdysi sem četl ze dobre slepenej spoj je pevnější než svarenej a ty vyšší rady se údajně právě lepí ale nevim jak kvalitně :)

                0 0
              • lubosalbi  

                DT ráfky vaří, ale vyšší řady

                0 0
          • Radus  

            V koutech jsem nedoskočil dvoják nasledovala velká rána zadním kolem do hrany já jsem samozřejmě byl katapultován přes rodla s hezkým průletem po hlavě s nohama v oblacích . No když jsem se probral z poletu tak koukám na kolo a nic . Samo že jsem je měl na bezduši a byl na nich hr 2 2,4 a bez problémů . Teď je jezdí mladej taky jako bezduš a není problém . Jo ale jinak už pro něj mám záplet na e 512 když jsou ty vánoce . Ale d533 budou pořád jako rezerva za malý penízky hodně muziky .

            0 0
      • jardalee  

        Tady jsou levný 622×25mm http://www.cyklosvec.cz/…5-cerny-32d/

        0 0
    • Radus  

      Tady váhy předek náboj dt 350 100/ 15 a zeslabované dráty 2 /1,8 /2 mm

      0 0
    • Tehu  

      Když se tady řeší váha a padly tu XM481, tak na 350kách nábojích s Sapim CX Ray výpletem včetně ventilku a pásky převáženo na 1785g.

      0 0
    • Radus  

      Ahoj tady jsou váhy zápletů pro mladýho . Zadek jsem zapomněl vyfotit bez kazety a kotouče tak je to aspoň jako celek . Náboje předek Kls storm dh 15/100 zadek formula 142/12 dráty nerez, niple klasika mosaz 14/ 2 mm , páska no tubes , ventilky mitas

      0 0
    • Pohys  

      Ahoj. Do budoucna chci pořídit zapletený kola. Zaměření na AM/EN ( vyjíždky + traily s hopsáním resp. učení se hopsání). Vážím 85kg + výbava. Můžete mi říct názor na tuhle kombinaci?

      Ráfky DT Swiss XM421 27,5", náboje Novatec D771SB + D772SB, výplet SAPIM Race.

      Pokud vás k tomu napadnou výhrady, rád si nechám poradit :-) .

      0 0
      • MirosPikos  

        Teoreticky, jestli se budeš hopsat teprve učit, tak bys mohl přitvrdit a vzít „nezničitelné“ EX 471 a ještě ušetříš. Jinak, jestli stačí vnitřní šíře, tak bez výhrad.

        0 0
        • Pohys  

          Dik za typ. Jj, moc naskakano nemam, takze urcite radeji co nejbytelnejsi. Jinak sirsi ani nechci, bo s tim chci mimo sjizdeni i jezdit. A co ty naby a paprsky? Budou dostacujici?

          0 0
          • Atilla  

            Klidně bych dal kombinaci XM421 na předek a EX471 na zadek

            0 0
            • Chiron  

              Mám to přesně tak, ale moc jsem zatím nenajel, tak nechci hodnotit. Ale na první dojem je to naprosto OK.

              0 0
      • Hnoj  

        Já bych si hlavně na skákání nebral tyhle lehký Novatec náboje. Předek ještě možná, ale zadek to nejspíš nezvládne.

        0 0
        • Atilla  

          Ho tak to jsi mě nepotěšil. Já vzal v boostu bitex 280g a max1 270g:)

          0 0
          • Hnoj  

            Bitex, ale zatím neměl problémy s popraskanými ořechy, atd. Na ten bych si osobně klidně vsadil :)

            0 0
            • Atilla  

              Uvidíme co max1, ale tam jde sehnat ořech za pár kaček(navíc už mám doma i jeden XD kdyby náhodou)…

              0 0
            • lubosalbi  

              Mě u Bitexu popraskaly pružinky pod praporkama ani ne po roce ježdění, měl jsem je dokonce myslím i od tebe. Občas v tom při záběru pěkně luplo, tak jsem to rozebral a přišel na ty pružinky.

              0 0
              • Hnoj  

                Prasklá pružia v ořechu umí být pěkný oříšek, jednou jsme dva dny hledal v kole zdroj lupání a byla to ruplá pružina v Hope. Ale troufnu si říct, že ruplá pružina je menší problém než přelomená osa a ořech na 2ks :-D

                0 0
                • lubosalbi  

                  To každopádně, ale za rozumný příplatek koupíš DT Swiss 350 a máš klid ;-)

                  0 0
        • JFtryall  

          Za me ok. Nemel jsem problem ani se starym typem orechu ani s novym antibite. Bitex taky fajn, ale musi se trosku potunit, aby se tocil jak Novatec. :-) jezdil jsem to na tri praporky, vykuchany tesneni a bylo to fajn.

          0 0
        • Pohys  

          A co by jsi mi doporucil, aby me to financne nesezralo? DT 350 zni super, ale ta cena…

          0 0
          • Radus  

            Vem bitex jezdim ho 2 roky a nemám problém .

            0 0
            • Pohys  

              A jaký konkrétně máš na mysli? Tento?https://w­ww.netbike.cz/zad­ni-naboj-bitex-mtr12-disc-cerny/

              0 0
          • Breakpain  

            cena není strašná, rozhodně to vykompenzuje bezúdržbový provoz ;)

            0 0
            • Pohys  

              No 4380,– za zadni nabu není úplně málo, ale asi máš pravdu… Libi se mi ten jejich ratchet system, vypada jednoduše a spolehlivě.

              0 0
              • Breakpain  

                IMHO nejlepší „zlatý střed“ .. mám 4 páry DT 350 a 1× 370 (praporky) – každý dostává jinou sodu a nemám s tím problém. Jednou za rok sundám ořech (mimo jiné stačí tahem ruky, nepotřebuješ nářadí), máznu rohatky tou DT vazelínou a servis na rok hotov ;)…

                0 0
      • lubosalbi  

        Náboje bych volil taky jiný, například DT350 a máš klid

        0 0
        • Pohys  

          A neco cenove dostupnejsiho te napada? Oni ty DT zni super, ale prachy jsou vec druha.

          0 0
          • lubosalbi  

            Měl jsem Novatec i Bitex a vždy nějaký problém. Teď mám DT Swiss 350 a věřím, že bude klid. V mém okolí je má dost lidí a všechny fungujou bez problémů

            0 0
            • kubad  

              +1

              0 0
            • Jenda  

              Zadní DT240 asi 8 let provozu s minimálním servisem, myslím že 350 na to bude velmi podobně. Přijde mi lepší na zadní trochu připlatit, přední je úplně jedno, tam se dá zas ušetřit.

              0 0
            • Pohys  

              Ok, dík za info. Myslím že v nábojích a ráfkách uz mám víceméně jasno… Vidim to na DT ex471 a DT350.

              0 0
              • Pohys  

                Jinak me jeste napada… Je verze Straightpull něčím prinosna, nebo je to burt?

                0 0
                • Breakpain  

                  hmmm vizuelně se mi líbí víc ;o)… hůř budeš shánět dráty v zapadákově, pokud Ti nějaký rupne na dovolené… asi tak :)

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Na dovolenou je třeba si brát mimo jiné třeba 5 drátů náhradních.

                    0 0
                    • Breakpain  

                      Já beru plonkové záplety navíc O:-)

                      0 0
                      • wilda81  

                        Zase neprehanejte. Prdly drát (i víc) ve výpletu není nic hrozného s čím bys nemohl chvilku jet.

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Jsem zvykly vozit na delsi akce maly servis. Nerikam, ze to je treba, ale jestli to mam mit doma nebo s sebou v aute? To uz je asi fuk :).

                          0 0
                • Atilla  

                  Pouze 28 drátů to nechceš. Hope prý dělá naby s 32.

                  0 0
                  • wilda81  

                    Zadní 32 dělá i DT.

                    0 0
                    • enregistree  

                      Ne straightpull imho

                      0 0
                      • Hnoj  

                        V DT swiss kalkulačce ho uvádí, ale je to něco jako YETI.

                        0 0
                      • MnemonicJ  

                        určitě jo, sám zadní 32 děr straightpull mám

                        EDIT: kupoval jsem asi 2 roky zpátky, kotouč 6 děr, osa 142/12 mm

                        0 0
                        • enregistree  

                          tyjo – máš Yetiho! Dík za info ;-)

                          0 0
                          • MnemonicJ  

                            :D nepřišlo mi, že by byl nějaký problém ho sehnat… Vlastně dokonce jsem chtěl klasiku a dostal jsem straightpull :) Potřeboval jsem kolo rychle, protože jsme se chystali někam vyrazit, a bylo mi řečeno, že straightpull bude líp sehnatelný. Nebylo to úplně bez problémů a trvalo to docela dlouho, ale nakonec jsem měl na čem jezdit :)

                            0 0
                            • Atilla  

                              Dt je vyrábí, ale v reálu jsem ho nikde neviděl. Ale nějak sehnat půjde.

                              0 0
                              • kubad  

                                asi DT nestíhá, ale jsou už sem jich dost zapletl

                                0 0
                              • MnemonicJ  

                                jak říkám, já chtěl klasiku a místo toho jsem dostal straightpull, vůbec mě nenapadlo, že to je takový problém sehnat. Já teď spíš řeším co dopředu (zadní kolo jsem měnil, protože bylo po smrti), přední straightpull 350 se dělá (nebo dělal, když jsem koukal posledně) jen na 28 drátů a Frequenty Team co mám vzadu se dělá jen 32 děr. Tak zvažuju, jestli se na předním kole vykašlat na straightpull, nebo koupit místo DT dopředu třeba Hope, protože tam se přední 32 děr koupit dá.

                                0 0
                                • kubad  

                                  jj přední DT SP je jen 28 děr

                                  (pokud teda nepotřebuješ 20mm verzi tam 32 děr je )

                                  0 0
                                  • MnemonicJ  

                                    nene, mám 15m osu. Naštěstí přední kolo je zatím OK, tak mám čas přemýšlet i když to kolo vypadá trochu jako pojízdný cirkus :)

                                    0 0
                  • Pohys  

                    Přední DT350 se dělá pro 32 děr, ale pouze pro 20mm osu. Pro 15mm osu jen 28. Jinak zadní co koukám, tak 28/32 pro 142/12. Vidím to teda asi na klasiku, bo bych dopředu raději 32… Ale jinak je v tom tedy nějaký přínos mimo toho, že to vypadá dobře?

                    0 0
            • Hnoj  

              Mimo těch mrtvých pružim v ořechu Bitex jsi si nimi měl nějaké problémy?

              0 0
              • enregistree  

                …mě bitex příjemně překvapil, není to sice žádná fancy bižu, náboje přišly na biku, mám je rok a super. 54 poi a fše maká. Jen jsem zlomil zadní náboj – dutý válec, co je součástí náboje, protože se mi povolovala osa 142×12. Náhradní díl byl za cca 160 Kč… a osu jsem namazal vazelínou a konce v rámu naopak karbon pastou a je klid.

                0 0
              • lubosalbi  

                Ne to ne, ale moc dlouho jsem je nejzdil, protože jsem je pak prodal i s kolem

                0 0
      • Jenda  

        Nevím jestli na učení se hopsání a 85+ není lepší dozadu něco levnějšího (těžšího) kde tě nebude štvát když to rozstřelíš. Já jsem teď risknul a zapletu Alexrims MD27, uvidím jak dlouho vydrží :-)

        0 0
        • alinceb  

          Za tyhle peníze je to výborná volba. Ještě bych případně doporučil z CRC Nukeproof Generator DH TCS , což je rebrandovaný „bulletproof“ WTB Frequency i25, ale za výrazně lepší cenu. Teď jsem je zaplétal na jedny kola ve 26" – mám doma i normální i25 a ten ráfek je úplně stejný.

          0 0
          • Atilla  

            Kámoš mu patky nasvačil hned první vyjížďku u nás a prý si není ani vědom kde. Jinak klidně bych se nebál levnějších verzí nových DT.

            0 0
            • Jenda  

              to o těch patkách je k tomu nokeproof nebo k tomu alexovi?

              0 0
            • alinceb  

              Když budu chtít, odrovnám klidně patky i na EX471. Vždycky je to o tom, jak jezdíš, kolik vážíš a hlavně, jak foukáš.

              0 0
              • Atilla  

                Ale vsadím se, že si zapamatuješ kdy to s tebou škublo:) jinak kámoš to má poměrně dost v ruce

                0 0
                • Jenda  

                  no je fakt že na odolnost patek u WTB už jsem četl víc stížností

                  ono teda nějak obecně mě firma wtb svejma produktama až tak moc nepřesvědčila :-(

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Někdy si říkám, že je zázrak, že mi ještě můj KOM drží :) Je tedy pekelně doškrábanej od převalených šutrů, hlavně zadní, ale není zvlněnej do patky, takže pořád drží 100 %. Ale přijde co nevidět nahradit, čistě preventivně. Už má od jara 2014 celkem nalítáno. Vlastně zadní o něco míň, ten byl po roce vyměněn, když se začal rozjíždět ve spoji.

                    0 0
                    • romachain  

                      Taky mám trochu zázračně KOMy už hodně dlouho a držej. Asi trocha štěstí, teda zadní jsem jednou na hraně zrušil, ale to by si myslím neustál žádnej ráfek tehdá tu ránu. Trošku pomačkaný hrany tu a tam mám, ale ráfku furt jako celek držej a držej…

                      0 0
              • JakeF  

                Odrovnat patky na 471 tak, že to bude problém pro další použití, to už si opravdu dobře všimneš, že jsi něco trefil… U mě to třeba byla cca 1 cm díra v 900g plášti při přehlídnutý hraně při průjezdu potoka v plný rychlosti manuálem. Kámoš to nevzal manuálem a poslal tam na doraz 170 mm Lyrika. A ten ráfek je navíc pořád v pohodě použitelnej, jen to v tom místě trochu hůř zaskakuje bezdušák.

                Ve výsledku jde ******* samozřejmě všechno, ale u 471 to dá hodně práce.

                0 0
                • alinceb  

                  Já s tím obecně až takovej problém nemám a to vážím aktuálně bezmála metrák. Předchozí Syntace měly sice patky pokopané, ale vždycky to bylo tím, že jsem měl málo nafoukáno a trefil něco blbě na dopadu. Jinak držely dobře. EX471 jsem nezkoušel, ale po Gwinově epizodě z Leoše obecně platí za etalon výdrže patek, proto jsem je zmínil. Nicméně troufám si tvrdit, že můj dopad ze šutru na Superflow podhuštěným předkem přímo na hranu šutru by ani ty EX471 prostě nepřežily, protože to nejde…:D

                  Zrovna i25 jsou co do konstrukce logicky jedny z nejpevnějších ráfků (díky vertikální výztuze). Teď je budu naplétat kamarádovi, který sice váží pod 70, ale zas každou chvíli ohraní dopad atp., tak jsem zvědavý, jak vydrží jemu…

                  0 0
                  • mirabike  

                    no, ohraněnej dopad ani i25 nedá :D

                    0 0
                  • Jenda  

                    To jsou ale dvě rozdílný věci, jak jsem z diskuzí pochopil, tak ty komy drží dobře kulatej tvar ale žvejkaj se jim patky. Na koutoučích je to trochu jedno dokud to těsní, akorát pak na tom může guma snáz házet byť je kolo jako takový vycentrovaný dobře. Ale znalosti mám jen teoretický :-)

                    0 0
                    • alinceb  

                      To si ale pleteš KOM a Frequency. Já píšu o Frequency, které se vozí na DH. KOM je stěží na AM/trail…

                      0 0
                      • Jenda  

                        no vidíš, jak říkám, jsem teoretik a měl bych dodat, že špatnej :-)

                        0 0
        • Pohys  

          No ono víš co. Něco levnějšího tam mám ted a právě že budu raději, když se budu moct na ty komponenty spolehnout :-)

          0 0
    • MirosPikos  

      Tak objednán EX 511 32 na obě kola. V únoru budu trénovat na Velikonoční pomlázku.

      0 0
    • wilda81  

      OT: Mě se válí doma párkrát jeté EX471 včetně drátů (pro DT straightpull 28h) a nových niplů. Ráfky nejsou tuším vůbec škráblé. Za odpovídající úplatu klidně pustím. Kdyžtak SZ ať to tu nezasíráme…

      0 0
    • MirosPikos  

      EX 511 má uvnitř na jedné straně žlábku takovou rýhu/linku. Má to nějaký zvláštní význam ve vztahu jestli má být vpravo nebo vlevo na straně kotouče při zapletení? Přikládám fotku. V manuálu jsem žádnou zmínku nenašel. Ani nikde jinde.

      0 0
      • TJK  

        spis mi to prijde jako chyba extruze profilu nez ze by to tam melo byt umyslne

        0 0
        • MirosPikos  

          Mají to oba ráfky zcela totožně. Že by R2 prodávali nějaké zmetky? Tomu se mi nechce úplně věřit. Neměl bych z toho 2× radost.

          0 0
          • TJK  

            proc hned zmetek… kazda vyroba ma toleranci .. takze extruze ji muze mit taky… nebo to muze byt otlak z nastroje pri nataceni smycky profilu nez se narezou jednotlive rafky… nesmite hned ve vsem videt zmetek nebo nepripustnou vadu… imho to nicemu nevadi

            0 0
        • wilda81  

          +1

          0 0
        • MirosPikos  

          Asi je to zcela v pořádku: https://goo.gl/images/P5QLHJ

          0 0
          • TJK  

            pak to bude asi z nacka z nastroje kvuli orientaci profilu k dalsimu zpracovani… odhaduji

            0 0
            • MirosPikos  

              Když se vrátím k mé původní otázce. Je tedy jedno na které straně bude ráfek zapleten?

              0 0
              • TJK  

                pokud je rafek v provedeni symetricky a popis vyrobce jasne nenaznacuje smer zaplatenei, imho bych to neresil a dal to jak chces ty… jen tak v ryhlosti jsem si pogooglil a o asymetrickym vypleteni nebo spravnym pozicovani u tehle rafku nikde nic neni… tzn. rekl bych ze je to opravdu jedno

                0 0
                • MirosPikos  

                  Taky si to myslím, dle tvé úvahy. Ale raději jsem se zeptal.

                  0 0
                  • TJK  

                    +1 .. tak zeptani nic nestoji narozdil od rozpletani hotovych kol .. naprosto chapu :-)

                    0 0
    • l-e-t-o  

      Pročítám tady to téma celkem důkladně, ale ještě tady nikdo nezmínil karbonové ráfky Nextie. Přesně tyto.

      Má s nimi někdo nějaké zkušenosti? Případně jestli jsou podobně odolné jako DT Swiss EX471?

      Díky

      0 0
    • Radus  

      Novej zadek pro kolegu . Náboj bitex 142/12 , špice 2mm a klasika ex 471 plus origo nipl

      0 0
      • MirosPikos  

        Kdo to pletl?

        0 0
        • Radus  

          Proč vidíš nějaký problém . Vše co jsem zveřejnil je moje práce .

          0 0
          • MirosPikos  

            Nezdá se mi to křížení. Na všech kolech to mám opačně. Jakože to máš zapletené v opačném směru. Ale víc by pověděli skuteční zaplejtači. Možná je to ptákovina a ani bych to neřešil, kdybych se s tím nedávno nesetkal, když jsem řešil moje současný výplety.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.