Uvažuji nad novými ráfky. Chtěl bych ráfky okolo 500g, 27,5, lehké nahození bezduší a aby to něco vydrželo. Nevím jestli není vnitřní šířka 30mm na 2.3 – 2.4 maxxise až moc. Díky za doporučení.
Uvažuji nad novými ráfky. Chtěl bych ráfky okolo 500g, 27,5, lehké nahození bezduší a aby to něco vydrželo. Nevím jestli není vnitřní šířka 30mm na 2.3 – 2.4 maxxise až moc. Díky za doporučení.
Anketa: Jaké ráfky by jste mi doporučili ?
EX 471 fungujou super, 2,3 Maxxisy by zvládly i trochu širší, ale jde o to, jak moc agresivně a nízký tlaky chceš jezdit.
Chybu neuděláš asi žádnym. Osobně vozim Flow, ale hodně vozej kluci právě EX471, jezděj na tom i DHčko, něco to asi vydrží, ikdyž zprasit se dá všechno..:D
Dobře tak vezmu ex 471. Nevíte ještě o někom kdo by mi to zapletl na něčem levnějším za rozumnou cenu ( novatec, bitex ) ?
Nešetři na nabach a udělej to pořádně. Oslov Kubad ja jsem s jeho praci spokojený už mi pletl dvoje možná troje kola. ZTR flow ex – DT350 nebo Hope Pro4 – spice 2–1,8–2 a budeš spoko… Kolem mě jezdi kotel EX471 a bez problémů. Ja drtim flow ex
Záleží jaký jses pilot, mě všichni cpali 471, Flow EX usoudil jsem, že risknu 481 pac jsem nechtěl úzký. Nejsem zadnej spickovej pilot, takže o čiste technice se mluvit nedá a odjel jsem si Kouty, Ještěd, dvakrát Rychleby + okolo baráku. Při mých 80kg + výstroj jezdím 1,3–4 a 1,5–6bar občas to pěkně zacinka. zatím jsou nezosmene, neklepnute, drží furt stejně… Ťuk,Ťuk, Ťuk…
Buď máš už něco za sebou a víš co zničíš, tim pádem možná naddimenzujes v podobě EX 471 nebo se hold musíš někde odrazit a pro příště případně poučit, tak jsem to bral já.
Pokud chces neco heavy-duty, tak za mě EX511. Ve zkratce – jsou to sirsi 471, dostaly ode me uz hodne zabrat, ale porad drzi jak zidovska vira.
Na ještědu jsem rosekal nějaký alexrims váha okolo 450g. Takže to chce něco odlonějšího. Jen tedy nevim jestli 25 vs 30mm vnitřek na 2.3 maxxis
Na 2.3 staci 25mm, ale ani 30mm bych se nebal. Kdybys chtel do budoucna sirsi plaste…
Šířka…není to jedno? Mám 23mm a 2,5 maxxis, kupodivu žiju, i když je fakt že nový plášť, s butylem, se na to obouvá blbě…471 je osvědčený, a gwin v leogangu předvedl, že i kvalitní ráfek. Důležité je jak to napleteš. Zbořit se dá všechno
2,5 butyl je široký jak 2,3 Exo
Butyl líp drží tvar, takže nepotřebuješ takovou oporu od ráfku. Ale jinak jo, ta šířka stačí, určitě bych nešel do širšího za cenu nižší odolnosti, ale je to šířkou spíš spodní hranice, pokud člověk jezdí, na co jsou ráfky a gumy určený. EX 471 je super a člověk to musí opravdu hodně zaprasit, aby tomu ráfku ublížil.
Takže když plánuju vozit min 2.3 EXO TR vzadu a vepředu 3C klidně i něco širšího (max 2.5). Dá se doporučit EX 471 a nebo raději EX 511? Přijde mi, že je to zase taková móda. Čím víc mm tím víc adidas. Ale to, že pak dostávají ráfky na prdel od převalených šutrů nikdo moc nezmiňuje. Já bych ideálně něco mezi, ale pokud chci DT, tak mám smůlu.
Taky jsem uvažoval Frequency i29. Vím že užší si vždycky lidi chválil pro jejich odolnost, ale u širšího ráfku celkem nadávaly na zohejbaný patky. i29 i i25 lze sehnat za 1500,–
Taky jsme uvažoval XM 481, ale pro těch pár gramů mi to nestojí a raději budu mít jistotu v odolnějším ráfku. XM 481 lze sehnat za lehce přes 2k. EX 471 za 1950,–. EX 511 za cca 2300,–.
Já to takhle vozím se 2,3" Maxxisama a EX 471 považuju za super kompromis váha/šířka/odolnost. Užší už bych nechtěl, trochu širší bych zkusil. Na 2,5" gumy bych už volil určitě 511, ale vyzkoušený je zatím nemám. Co se týče odolnosti, tak bych bral DTčka… 471 ode mě dostaly během 3 sezón hodně za uši, minimálně 5 procvaklejch EXO Maxxisů, jednou dojezd RZ na úplně prázdným, jednou na skoro prázdným, a patku jsem ohnul akorát jednou, když jsem přehlídnul hranu v díře a vzal jí v manuálu. A i tak na tom ráfku v pohodě drží bezduše.
Vozím klasický Flow Ex a zatím drží, ale teď bych šel asi do EX471. MK3 mi přijde zbytečně široký. Rozhodoval bych se Ex471 a starý Flow Ex, pokud ještě jde sehnat.
Ahoj, s ráfkama jsem teď zahnaný do kouta a hledám řešení (hlavně kvůli bezduším). Mám napleteno Dartmoor Raider (vnitřek 24mm) + Novatec na 36 drátech. Celkově poměrně těžký set, hlavně zadní kolo. Ráfky jsou prý na bezduše marný, leda jako ghetto notubes, ale tohle řešení se zase mě osobně nelíbí kvůli tomu, že se musí při každém zouvání dělat celé znova. Přemýšlel jsem tedy nad variantama:
Jakýkoli poznatek vítám! :)
Myslíte, že je úplná ptákovina na Bandita dozadu rád EX 471 a dopředu EX 511 nebo lehčí XM 481? Pořád se peru hlavně s tím, že mám rád nižší tlaky a nesnáším když se mi zadek plazí v zatáčkách. KOMy mám omlácené, ale pouze povrchové škrábance. Ohnutou patku zatím nemám.
Nebo ještě varianta EX 511 / XM 481.
Dal bych oboji 511. Nema cenu resit par gramu.
Tak tak. Měnil jsem po sezoně total odrovnané KOMy i25 za EX511 a je to dost propastný rozdíl v odolnosti.
Já vůbec řeším, jestli má smysl dozadu vnitřní šíře 30 mm. Vzadu budu vozit vždycky asi 2.3 EXO TR (nic užšího, maximálně 2.4). Vepředu 2.4 – 2.5 EXO TR 3C. Ty pláště jsou optimalizované pro ráfky vnitřní šíře 23–26 nebo tak nějak. Chci mít co nejlepší grip a nechci se zbytečně nechat unést módní vlnou širokých ráfků. Ale pokud je to všechno docela jinak a lepší grip při tlaku 1.6–1.7 předek a 1.7–1.9 zadek bude u širokého ráfku, tak raději vezmu EX 511 a budu mít klid. Gramy mě nezabijou, ty vozím břichu a zádech :)
obojí EX511, pokud mermomocí chceš vzadu užší ráfek, dal bych tam EX471
Bud bez obav a ber sirsi. V klopkach nebo kompresich si vzpomenes. :-) i 2.3 bez problemu. 25mm beru jako naprostej limit pro dobry fungovani tech lehcich EXO gum. U DD je to lepsi, ale ja bych volil na na zadek jistotu. A muzes aspon lip ladit tlaky. V hrabance das malo a i kdyz pak prilitnes do tvrdyho, tak to maka. Na uzkych rafkach ma tohle zasadni limit a musis davat zbytecne moc tlaku. A odolnost navic je fajn kvuli tuhosti a odolnosti patek i kdyz zvonis.
Před rokem jsem uvažoval stejně a přechod na 30mm vnitřní šíře si nemohu vynachválit. Na jaro budu zaplétat taky na 511kách, čili za mne jednoznačně.
±30mm bych rekl idelani, dobre „jak na 2,3 v nouzi“ tak na 2,5. Jezdim celou sezonu XM481 s WTckama od Maxxise a super vlastnosti si myslim. Tlaky vozim pri mych 80kg+vystroj predek 1,3–1,5 zadek 1,5–1,8 podle toho jak kamenite useky to jsou. Za celou sezonu ani jednou centrovano, vyplet drzi, kola nehazi, cinkam si celkem casto a rafky nepotukane. Je pravda ze prezili jen ES v Koutech, Jestedu, Spicaku dal pak Trutnov, parkrat Rychleby a pak dva tydny tripu po trailech v UK vc. Walesu a brouzdani Vysocinou. Za me absolutne dostacujici rafky pro vetsinu lidi, urcite pak zalezi hodne na tom jak ti to kdo poctive vyplete. Takze pokud chces rezervu vol EX511. Oproti me mas vsak jiz trochu predstavu a vis co jsi schopen znicit, to ja na zacatku sezony s neOEM zapletama nemel. Takze chapu tvoje nechci ani malo a ani moc. ;-) O 471 jsem tenkrate taky uvazoval a nevzal jsem je jen z duvodu toho jak jsou uzke, dnes uz bych asi volil 511ky pac tech par gramu navic uz bych asi neresil a neco by to melo vydrzet, pac to neni maly peniz…
Tady máš super test :D
Zkusím oživit:
Budu si nechávat zaplést kola. Aktuálně mám vnitřní šíři ráfků 21mm a plášte 2.4 ve předu a 2.35 vzadu. Stejně jako někteří zde, jsem uvažoval, jestli DT ex471 nebudou úzké a nemám tedy jít do širších ex511. Ideál by byl 27–28mm, ale to DT nedělá… Teď se přikláním k ex511, ale bo na kole i šlapu, tak se nechci udřít kvůli většímu valivému odporu. Má někdo zkušenosti s takovým přechodem?
Co jezdíš? Jaké tlaky? Preferuješ hmotnost před komfortem a jistotou na nižším tlaku?
Přecházel jsem z KOM i23 na EX 511. Chtěl jsem XM 481 ale nakonec jsem vzal něco co víc vydrží. Ráfky se nehnou, někdy mě překvapí jak nízký tlaky jde vozit.
Na rozměr 2.4 – 2.6 se bere univerzální vnitřní rozměr 30 mm.
Cokoliv co není WT není na i30mm nijak úchvatné. Takže pokud budeš vozit WT tak bych šel do EX511, pokud chceš vozit všechno možné jdi do EX 471
+1
+2
Nejak mi unika zkratka WT…
Kdo všechno značí WT kromě Maxxisu? Vyrábí ještě vůbec nějakej výrobce pláště nad 2.4 aniž by automaticky počítal, že se budou vozit na bratru 30 mm vnitřní šíře? Třeba o Hellkatech jsem nedohledal, jestli je to pro široké ráfky (otázka co jsou dneska široké ráfky, když už se běžně vozí 35). Praxe je ale taková, že je testovali i na 35 mm ale shodli se na tom, že nejlíp jim svědčilo 30 mm. Chci tím říct,že bych nutně nelpěl na tom, že to musí být WT.
Tak jde spíš o to, že pokud budeš chtít na tenhle ráfek nějaký jezdivější plášť, tak prostě bude hranatý viz třeba X-king 2,4", ikon 2,35" ,…
No říkáš, že se běžně vozí i35, ale co jsem to zkoušel, tak to stojí za … ráfek omlácený od šutrů po jednom dni jako na i27,5mm po dvou letech, patky hrozně na ráně. Ani DH plášť minion 2,4 na tom nevypadal zdravě. Na světáku to taky snad nikdo nevozí max i30mm co jsem viděl.
Ikona 2,35“ mám na vnitřní šířce 31,6 mm a je kulatý, protože má všechny figury stejně nízký. Tohle rozkročení mu vyhovuje.
JJ, taky mi tady týpek tvrdil, že WTB viligiante není na i30 hranaté a bylo. Vozil jsem ikona jak na i30, tak i 25mm a podle mě je prostě lepší na i25. Maxxis to vidí taky tak. Jo a navíc měl na i30mm tendenci při vyšším tlaku na asfaltové pumtracky slézat z ráfku.
Jaké Vigilante? Takhle vypadá 2.5" 27.5" na 30mm Superstar. Krásně kulatá.
měl jsem 29×2,3 – 2,5" se v 29" ještě nedělalo. Na i30mm to bylo hrozný čtverec a týpek mi tvrdil že to vozí na i35mm a je to boží, tak si ho o de mě koupil:)
2,5 taky mela na 29mm rafku 64mm poctivych
Jinak první ráfek s i30mm jsem pořídil už cca 4,5–5 let zpět, takže jsem těch plášťů vyzkoušel hafo.
+1
ale je jezdit a jezdit, víš jak
na svěťáku je snad nejzastoupenější EX471 na zadku, ne? :D
Převážně enduro. Ale take na tom kole dost slapu… 30km neni problem… Vahu nejak extra neresim, nejsem gramar, spis chci aby hodne vydrzel. Tlaky vozim cca 1,9– 2,1 vpředu a 2,2–2,4 vzadu. Jinak plaste jsem zminil, mensi tam rozhodne nepujdou, naopak pristi budou mozna i vetsi – 2,5 vpredu a 2,4 vzadu..
Tak 30km jde odjet i na DHčku s plnotučnýma gumama:)
Jasny, vsechno jde… :-)
Jezdil jsem dva roky ex 471 pneu 2,4 předek 2,3 zadek a velká spokojenost pak mi praskl rám . Tak jsem pořídil nové kolo tam je vnitřní rozměr ráfku 29 mm a pneu předek 2,5 wt a zadek 2,4 wt oba maxiss no je to mnohem lepší vozím menší tlak v pneu . Ráfky mám stans no tubes 27,5 flow Mk3 neb dostupnost dt ex 511 je strašná .
strašná čili skladem?
Když porovnám ráfky 25 (pláště 2.3) a 30 mm (pláště 2.5wt) vnitřní šíře, tak 30 jede o hodně hůř. Stejné vzorky, stejné směsi.
Pro mne lépe fungují širší z kopce dolů, proto je vozím, ale nadřu se :-)
Ani když jsem na předek dal verzi WT dd a jěště max grip tak jsem žádný rozdíl nepozoroval . Asi to bude tím že verze wt má o něco vyšší vzorek a po tvrdém jedeš po figurách . A pro mých 100 kg v plné polní mi to je stejně jedno . Nahoru jedu v klídečku a dolů to neskutečně drží a o to jde . Ale jinak plně souhlasím 25 mm pro klasiku a 30mm pro WT . Co jsem tak letos najezdil tak 2,5 na předek je pro mně taková pohoda a jistota nerad padám přes rodla .
Tak jestli nepoznáš rozdíl v tom jak jede klasický minion EXO 2,3 3c maxxterra VS. minion 2,5 WT DD 3C maxxgripp tak jsi spíš nevšímavý. Na předku to moc rozdíl neudělá, ale maxxgripp na zadku moc nejede.
Ideálně se jet projet třeba 50km po lehčím terénu, a ten rozdíl poznáš:)
Na zadku vozím vždy 2c tak asi proto žádný rozdíl . Většinou agresor nebo dhr2 .
Jen tak pro porovnávání vlevo ráfek 29mm a v pravo 25mm plášť 2,5 wt v levo 3c max grip DD a v pravo 2c exo
Chápu to dobře že na obou ráfcích (29 i 25) je 2,5 wt – tj. liší se jenom kostra (DD/exo) a směs (3c/2c)?
Jo jo přesně tak . Na 25mm je o malinko kulatější . Ale tlak v levém je 1,4 a v pravém 1,6 .
být tazatelem, volil bych právě z tohohle důvodu vzadu cca 2.3 a vepředu WT(např. 2,5) plášť. Tzn dozadu klíďo užší ráfek a dopředu širší (zadek EX471 + předek EX511).
Taky bych to tak udělal. Já koumám, co dát na i31 ráfek na zadek za rychlou gumu na traily a je to peklo. 2.3 pláště jsou hranatý a např. Minion SS ve WT verzi není.
Tak to mě treba nenapadlo. Ale asi to je tím, že nechci mit zase až tak velkej rozdil na predku/ zadku ( 2,3/2/5) . To same vetsi/mensi rafek. Nevim proc, ale asi bych radeji bud i25/i25, nebo i30/i30. Do budoucna bych chtel dopredu hodit Minion DHF 2,5 a do zadu Minion DHR II 2,4. V tomhle pripade si rikam, ze i30 by asi bylo good, ale proste nevim… A na druhou stranu zase vubec nevim jak by si sedlo i25 +2,5..
DHF 2,5/DHR II 2,4 se delaji jako WT, takze na i30 je to uplne v pohode volba
Mě přijde jako blbost bazírovat na stejném ráfku v předu i vzadu. Léta vozím na předku širší a na zadku užší ráfek. Na zadku řeším hlavně odolnost a v předu váhu a grip. Jinak na klasické 2,5" od maxxisu je i25 úplně ok. Za 2–3 roky si myslím, bude už ten segment plášťů na široké ráfky o dost lepší, takže i30mm je zase investice do budoucna.
Za mě ještě můžu dodat, že za celou dobu co jezdím jsem teď asi nejvíce spokojený s gripem a chováním u i30mm + Minion DHR II 2,4WT 3c maxxgripp DH casing TR
Asi jo… Pokud bych vedel, ze nebudu mit vpredu balon a vzadu ziletku, tak bych to asi neresil… Jinak kolik se vlastne zhruba pohybuji sire plaste na i30mm 2.5wt Minion dhf? Me tak napada… Mam pike non-boost, tak aby se to vubec vlezlo… Myslim ze 2,5 plast by mel standardne pobrat, ale na i30 a wt plaste nemam sajna.. A druha vec: nezvejka se ti plast na i25 kdyz se do toho v zakrute opres?
Riddlera 2.4?
Ten mi přijde v Tought dost težkej
Az takovej rozdil v tom je citit?
Jinak to je presne duvod proc zvazuji sirsi rafky, bo sice chci slapat, ale ta nejvetsi zabava je proste cestou dolu ;-)
Já myslím, že už máš jasno. Vezmi 30 a budeš spokojenej. Konkrétně EX511 výborný ráfek. Pokud budeš hodně prasit a budeš mít vzadu třeba DHR II ve 2.4 tak můžeš eventuálně vzít EX 471. Měl jsem před rokem stejné dilema a nakonec jsem vzal 511. Vzadilo mi žvejkání zadního kola na užším ráfku. Ráfky jsou poškrábaný, nejvíc dostaly asi v Sušici. Ale bouchnutí nepozoruji. I přes jeden krásně trefenej kamen na dopadu. Jenom to zacinkalo. Ale defekt se nekonal ani na plášti ani na ráfku. Teď uvažuju že bych na druhým páru kol zapletl XM481.
Tak XM481 na předek na zadek EX511 to je podle mě lehká a bulletproof kombinace.
EX511 vozím na HT a zatím bez ztráty kytičky.
Miros: podle mě dělat druhé výplety abych ušetřil na ráfku 40g nemá smysl, tam cákneš víc mlíka a jsi na tom stejně :)
Já už druhý mám a mám tam ty starý KOMy i23. Ty jsou ok na 2.3 ale chtěl bych ty Kendy dát na něco širšího. Abych měl jeden set odolnější těžší a jeden lehčí méně odolnej.
A jak často to popravdě na tom banditu užiješ? Buď dám lehké slupky vyloženě pro xc účely k čemuž bohatě stačí ty i23, nebo nějaká exo/dd na techniku na těch ex511. Do parku to chce stejně butyl a v Xc módu Bandit moc neexceluje
No +/- . Prasit asi budu, bo se furt ucim… Ale mam za to ze ex471 je to same co ex511 akorat uzsi, ne? Jinak srovnaval jsi jak rafky jedou ve smyslu, ze jsi prehodil jen plaste, nebo jsi rovnou obouval neco jineho? Bo me zajima jaky jsi z toho prechodu mel dojem..
Těžko říct, ráfky jsem tam nahodil hned zjara. Takže mimo formu. Ale rychle jsem se rozjezdil… Drtikol, Rychleby, Blinduro už jsem jel transfery jako na silničce.
První vyjížďku jsem spíš zkoumal, jak moc vadí ona pověstná hranka. Měl jsem tam 2.3 DHF 3C MaxxTerra vepředu a 2.3 AGRS 2C vzadu. Jezdil jsem takhle celkem dlouho a bez problémů. Naopak mi připadalo, že ve svahu po vrstevnici to drželo líp. Pak jsem dal WT dopředu 2.6 DHF MaxxTerra (s ním nejsem moc spokojený, protože mi přijde, že směs je tvrdší jak zadní 2C AGRS. Dozadu WT 2.5 AGRS 2C. Tohle kombo není špatný za sucha. Když jsme si projížděli Sušici, tak mě přední balon několikrát zachránil. Ale jakmile bylo trochu vlhčeji…měl jsem hnědou pohotovost. Ideální kombo (pokud bych zůstal u Maxxisu) bych volil DHF 2.5 WT dopředu Terra nebo Grip a dozadu DHR II 2.4 2C maximálně Terra, ale podle mě je to zbytečný. Teď budu zjara zkoušet ty Kendy, co se mi tu na ně práší.
Samotný přechod na nový ráfek a zachování plášťů…pocítil jsem víc váhu samotného ráfku, než nějakou změnu valivého odporu při širším ráfku. Taky aby ne superlehkej KOM i23 proti EX511. Jinak když jsem nahodil WT pláště tak tam už bylo znát, že si člověk musel trochu máknout. Ale já tohle moc neřeším…tak víc zatlačím do pedálu. O to je to ale lepší z kopce. Tam jsem měl pocit, že přejedu všechno. Předtím jsem pořád podvědomě čekal, když se to podemnou rozletí :)
No taky jsem hledal širší a chtěl jsem ex 511 ale nebyl tak jsem dal na zkoušku flow Mk3 27,5 29 mm váha 480 a odolnost stejná jak ex471 ten má 500 no spíš větší oba mám koplé nedolétlá hrana a Mk3 je na tom lépe . A jeden postřech mám jak je ráfek nízký 16mm tak po půl roce není podřený od volných kamenů což potěší . Jinak širší ráfky mají větší boční tuhost je to znát při nedotočeném dopadu do boku .
Ideál by byl 27–28mm, ale to DT nedělá…
ale dělá, FR570 jsou 27,5mm (26 a 27,5")
Ty už ale nedělají, přešlo se na FR560 s i30mm(mám oba:)
aha, tak to je škoda. trochu těžší, ale neprůstřelný. snad je někde nekřupnu…
jde na nich vozit 2.3 i 2.5WT úplně v pohodě.
Souhlas. Zajímavé je že papírově by měli být ty širší těžší, ale v reálu jsou FR 570 na 620g bez polepů a FR 560 600g bez polepů.
jsi si jistý?
podle katalogu 27,5" FR570 – 590g, FR560 – 595g (ne že by na tom záleželo, když už nejsou)
aspon ty nový dělaj taky v 29"
Mám je oba dva na váze v 27,5" taky mě to překvapilo.
Čus pánové
Nemá někdo povědomí co je za ráfek v zápletech dt swiss spline M1800,jeho určení (AM,En..odolnost) ?
Za letošního sucha,ani nevím kde,a byl nakoplý,podruhé už rána byla a je na vyhození :(
Co odborníci říkají,či zkušenost s DT SWISS E 532 27,5 ,chtěl bych trochu ušetřit a vzít dva na zadek,tedy pokud budou ještě k sehnání
M serie je pro marathon a AM, takže nic HardCore. E 532 už je pro enduro, ale je to nižší třída než třeba EX 471 – horší povrchovka, hmotnost, spoj…
dík
Lepený spoj a větší váha . Odolnost bude ok mám doma d533 pak e 512 a ex 471 vše drží . Jen u lepeného se občas stane že povolí spoj a pak bublá mlíčko . Někdo lepené zaplétá mezi křížení drátů pro vyšší pevnost spoje ale horší dostupnost k ventilku .
Ahoj, včera jsem byl zajezdit na trailu a před posledním sjezdem jsem si všiml, že mám celkem dost bouchnutý zadní ráfek. Na začátku dne jsem to určitě neměl a tudíž se mi to muselo stát tam, ale moc netuším kde. Nespadl jsem ani jsem neslyšel nějakou velkou bombu, prostě více méně nic neobvyklého jsem nezaznamenal. Tlak jsem měl ještě větší než jezdívám obvykle.
Pláště jsou 2,6. To zadní kolo je" Bontrager Line Comp 30":https://www.trekbikes.com/…275/p/21833/
Vážím necelých 60Kg i s vybavením a neskáču žádné extrémní skoky.
Na tom kole jezdím cca měsíc a chcu se tedy zeptat jestli to mohla být opravdu taková náhoda, že jsem ho bouchnul a ani o tom nevěděl, nebo jestli ty ráfky jsou takový papír? Kdybych časem koupil EX 471/511 můžu to u nich taky očekávat? Díky za odpověď.
Mam mesic na zadnim kole zapleteny E532 (levnejsi verze EX 511) a zvladl jsem na nem jeden lokalni enduro zavod, tyden ve Finale Ligure a Trutnovske enduro a zatim je naprosto v poradku. Vahove jsem necelych 70 kg obleceny. Kazdopadne bouchnout muzes jakykoliv rafek temer kdekoliv…
EX511 oblečený skoro 90kg HT i full a drží
EX511 občas slyším solidní klepnutí (drop na kámen), mlíko sem tam uchcije ale rafek jako miminko. Fakt hrozně vydrží. Ťuk ťuk.
Náhoda a můžeš to očekávat u všeho. Můžeš rozštípat i karbon. Jsou lidi, co s ráfky nemají problém a jiní mají problém u všech. Samozřejmě jsou odolnější a méně odolné ráfky, ale rozbít se dá všechno.
Bontragery IMHO nejsou vzor tvrdosti, ale z 1 ohnutí bych nic nevyvozoval. Kdyby se to opakovalo, nebo kdyby se rozcentrovávaly.
Ahoj, konečně mi jede rám a poohlizim se po zapletenych kolech na enduro závody, bikeparky a různý prasokraviny :D takže výdrž upřednostňují, ale zase, že bych byl nějaký likvidátor materiálů to ne, páč do teď mám EX481 + Dtcka 350 + CX Ray dráty. Za ty tři sezony centrování + přetažení výpletu jednou ročně spíše preventivně, Ťuk Ťuk drží mi :)
Každopádně něco spíše „ekonomické“ varianty, páč potřebují Boost 15*110 + 12*148 a zahucet do výpletu 15k je teď příliš. Spíše jsem si říkal jestli by nešlo vzít EX511 + nějaký levnější naboje novatec např. páč si myslím že tam ta kvalita taky je + levnější výplet. Ale zas abych se motal někde do 1900g a cca 10k. Díky za tipy ;)
Chromag Phase 30 je levnejsi, lehci a podle me odolnejsi jak 511. Just sayin'
tady na kontinente jsou cenove nastejno, CHromag vychaziva o chlup draz (80 vs. 85 €). Ale ten profil Chromagu vypada fakt slibne!
Co mne na Chromagu udivuje je nizka vaha, ktera mne nejak nesedi k „tezitkovosti“ ostatnich komponentu z jejich produkce :D
Oh najs, tady je retail na 511 takovy ze se vyplati karbon z ciny :)
Ty rafky sou lehky ale uprimne to byl prvni hlinikovej rafek co mi vydrzel rok na zadku, a to bylo pred cushcore!
Diky za tip, Chromag vypada fajn.
Jsem zvyklý na DT náby, do novatec bych nešel. Za ty ušetřené prachy to IMHO nestojí. Poslední novatec co jsem zkoušel, měl mladý na kole a po chvilce mu začal vynechávat ořech, asi něco s praporky (nestihl jsem řešit a prodal celé kolo)… U předního je to samozřejmě jedno, boost novatec na CL 900,– DT 350 1800,–
Ja tu nechci DT nijak hanit, mam zadni DT na DH i na EN kolech, ale musim rict ze loziska v nich mi zatim vydrzely nejmin ze vsech naboju :( A je ojeb je vymenit. Na druhou stranu jsou pekne tichy s 18 zubama. i kdyz tam ten uhel zaberu neni zadna slava to ticho je fajn :)
Me se na DT nabech vzdycky vysypaly loziska na prednim kole. DT350 i DT370 jakbysmet.
Mě DT350 drží dvě sezony v pohodě, na DT370 k.o. předek i zadek včetně ořechu po 3 měsících, ložiska vyměněná za nerezové typy, za cca 100,–/ks , tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží.
Mě se sere naprosto všecko, ale dt náby teda ne. Ložiska jsem v 350 vyměňoval jednou a i v ořechu a pohodka v domácích podmínkách, palice horkovzduška… Právě že tu servisovatelnost bych vyzdvihl. To kolo myju furt, dávám ho do bytu…
Já ti nevím, ale s tím origo nářadím je fakt jednoduchá práce a vyměněné to máš hned. Stačí mít jen pořádný svěrák na povolení star nuts.
JJ star nuts, pravda, ty jdou těžce
Hele uz sem mel i takovy kde sme to povolovali ve dvou. V shopu mi to je jedno ale na doma je to vercajk docela drahej mi prijde, na to ze treba Hope udelas s kamenem a klackem. Ale zas se mi ty jejich racny libi, dobre se to cisti a servisuje a ty 18t jsou super tichy, a prece jenom si nestavim kolo podle toho jak se servisuje ale jak se na nem jezdi tak se pres ten vercajk prenesu no :)
Tak povolování ve dvouch je klasika, ale není to zas nějaký problém.
Stejný názor, mám novatec předek i zadek, předek OK, teda žádný módní vystrelek to není, ale spokojenost. Zadek-už 2× měněny ložiska, ten Alu ořech taky žádný super slagr i s XT kazetou. Kdybych na začátku věděl, šel bych do něčeho lepšího.
Jestli chceš ušetřit, tak na předním kole. Koupit kvalitní zadní náboj, se ti časem vrátí.
Takže klasika :) Prostě na tomhle se šetřit evidentně nedá :( To jsem nechtěl slyšet :D Ale co třeba Spank Ozzy 359? Je to OEM na Clashy a nevím o nikom že by jim nedržely?
Spank záplety jsou moc fajn, ale cena už méně…
Takže budu koukat i do bazaru a zatím drtit Reigna :D ale další varianta ;)
Jaký rozměr kol potřebuješ? Občas se teď dá na něco natrefit ve slevách.
27,5ka Boost, je to na Nomada :)
ja sem mel vyhlidnuty zaplety na bikemarketu… na karbonu na CK nabojich… nehideji se mi ani rafky ani drsty ale zase naby jo
Když to mi nepomůže, já to tak leda zauzluju :D
na Superstar components jsi koukal? Teď tam jsou 40% slevy na nějaké záplety.
Ráfky za mě ok. Náboje úplně dobrou pověst nemají.
Já zadní jezdím na zimáku už roky, jednou výměna ložisek, přední je jak nový, byl to neboost, tak jsem ho rozplítal
nema nekdo navrh na stribrny rafek? enduro, 30mm vnitrek, kolem 500g, 32dratu na 29er
Spanky se dělaly stříbrné
Ty mě též napadly, ale už asi dělají jen černé s polepy.
Newmen ma fakt hezky rafky ale 90E/kus za hlinik neni malo… zase vypadaji fakt pekne a maji i dobry parametry, 540g/30mm internal, ne mic vysoky…
nic lepšího a použitelnýho než ten newmen není… věř, už jsem to taky zkoumal :-D :-D :-D
A není to jedno, už se ti nechce lakovat? :-)
tak mohl bych si nalakovat karton ale spis bych chtel hlinik
Hele a nějakej nesponzorovanej názor na Kastar? Ty hlinikace ať už Race či obyč? Dráty Sapim, náboje Bitex… Až na problém s orechy, který už snad vyřešili prý drží jsem slysel? Ale je fakt, že cena 13–15k už je taková, že je i z ceho vybírat…
No já na ně slyšel jen chválu, ale bylo to od sponzorovaných jezdců :-)
Mě se to nelíbí vzhledově, ještě jsem snad neviděl kolo, kde by ty polepy na ráfcích nebyly jak pěst na oko.
Deemaxy
Řešil jsem to nedávno, ale nakonec mě odradila ta šílená váha Kastarů. Takže volím náboje Cabtech + DT Swiss EX511
presne, tezky jak hovado. S tou vahou by to melo vydrzet vsechno…
upřímně, za ty prachy?? to máš náboje DT350/hope pro4 + ex511… nebo čína náboje a italský ráfky (nebo co to maj ted nově) → takže si vyber :)
Stárek je mistr v zaplétání, věřím tomu, že ty kola budou super zapletený… ale kvalita nábojů bude normální, nic za co bych chtěl dát 13–15k. Ještě když kouknu na design…
+1
V Praze nebo brně jsme na to koukali, tak se nás ptal co my na to. A my že je to hrozně drahý, na to že je tam všechno obyč. On že dělají na míru pro zákazníka atd, ale cena děsivá, váha taky a komponenty průměrný. Ale ty ráfky jsou asi gute.
tak tak, vše obyč.. a na míru? tím myslí vylaserovat nějaký nápis? Tvar těch nábojů je šílenej, sp náboje bych ani nechtěl… ráfky špatný nebudou, ale lepší než ex 471/511 asi ale taky ne :)
Spíš, že si můžeš vybrat dráty a niple:)
:-D :-D
asi ty alu eloxované niple…
aha, takhle daleko jsem to vlastně nedomyslel :D
SP v pohodě. V případě plochých drátů nevidím důvod proč se vracet k j-bend.
OK asi záleží… SP jsem opravoval v závodě kámošovi.. na svým kole bych to rozhodně nechtěl… to samý plochý dráty :) na reálný použití prostě naprd a jen opruz :)
Co přesně? Kola si s nimi centruji i vypletam a na nějaké problémy jsem nenarazil. Chápu, že u kulatých může být opruz s protacenim.
protáčení, u plochých přidržování → v reálu, kdy trefíš ráfek, nebo trefíš dráty.. při celodeňáku, závodu → prostě je to složitost navíc a musíš sebou vozit nářadí k tomu určené – což jasný, pro 95% lidí problém být nemusí… ale já už to moc nemám kam dát :-D
a vše asi souvisí s tím, že od té doby co jezdím 29er mám s výpletem větší problémy – na 27,5 jsem toto nikdy neřešil.. ale ty dlouhý dráty a velký kola tomu výpletu dávají jiný kapky :(
Zase odpadá mašlování nebo sundavani kazety při výměně dratu. A v nouzi to udrzis třeba i kouskem dřeva.
sundávání kazety je jedna z megavýhod dt nábojů při problémech s prasklou špicí
Jako že stáhneš i s ořechem? To jde velmi lehce bez vercajgu i u Hope
a nandáš Hope zpět tak aby Ti tam zapadlo to těsnění?? :-D to mi přijde občas jako nadlidský úkol i bez kazety :D → ale zato to perfektně těsní, to jo :)
Jo je fakt, že u kámošových Pro 2 to jde asi lépe než u mých Pro4… :-D Jako je to boj se šroubováčkem, ale jde to. :-D Samozřejmě pokud je to možné, tak kazetu raději sundávám. :-)
tak vidíš :-)
s hope jsem ještě tu čest neměl, s dt jsem asi spokojený :-)
drát v závodě ani na výletě nemění bo ho sebou stejně nemám :) takže kazetu u auta/v depu v klidu sundám… výše popsané se děje prostě při vyjíždce → ale klasika jako s pláštěma, mívám problémy co ty ne :-D
No právě, že cena srovnatelná s bych řekl nadstandardníma věcma. Váhu jsem netušil :( kolik?
váha bude stejná jako všude jinde bych řekl…
29er + en ráfky a jsi vždy na 2kg
No on má na webu 2300g, což je zvěrstvo. S EX1501 jsi pod 1900g, ne?
Pro4 + ex511 + normální dráty a jsi na 2 kg. 1900 možná pro 27,5
Nemá tam 2300 ty DH? (Nevím, Koukal jsem jednou a pak už mě to nezajímalo :-D)
https://www.bike24.com/p2238744.html EX1501 maji psanou hmotnost 1781 gramu v 29" (pro boost o neco vice).
http://kastar.cz/…r-en-al-29-r váha: 2300g
no, ale porovnáváš neporovnatelné…
DTčka jsou 240tky náboje (ty jsou lehký, ale taky drahý), SP dráty, je jich 28 a náboje nejsou boost…
edit: sorry boost zmiňuješ, ale i tak je tam dost odlišná specifikace
Kastar je taky straightpull ;-) smolik :D Takze ve vysledku to je jenom 28 v 32 dratu.
tím sp jsem spíš myslel to porovnání 28 vs 32 drátů
nicméně rozdíl v ceně je tam mega :) 240cítky jsou lehoučký náboje :)
Imho jsou na xm1501 vyplety použity ještě xm481 ráfky a ne ex511
XM XM481 a EX EX511, ne?
27,5 ⇒ Pro4 + Flow Ex + DT Competition + NT páska a ventilky = 2015 g
Pod dva kila to u 27,5 asi bude, ale moc ne.
ještěže to doháníš těma pláštěma :-D :-D hehe, vtip na večer :)
:-D To já jen chtěl potvrdit, že na těch 29 se pod 2 kila dostává už celkem blbě… :-)
Edit: jinak stejné ráfky, stejné náby, stejné gumy a u 27,5 lehčí dráty a rozdíl mezi koly 250 g v neprospěch 27,5. Na kolech to dělá 50 g a zbytek na pláštích.
Za 12690 mám ráfky dt ex 511 a nábx dt 350 32 děr a dráty dt competition a mosaz niple dt
Díky za nabídku, máš SZ s pár dotazy ;)
Tak jsem se jal namontovat záplety ze Superstarcomponents na kolo a ouha – zadní náboj má 142 namísto 148mm… Krabice zeje prázdnotou a žádný koncovky neobsahuje.
Jsem celkem nasranej. Uvidíme jak se k tomu postaví.
ouh shit :( snad budeš mít brzo správný rozměr!
… SuperFoxy? :))))
Nn, normální Foxy v hlíně. SuperFoxy ma "super"boost 157mm.
Jinak kdyby někoho zajímal detail náboje…
jasná věc, mi nedošlo. Myslel jsem, že jsi upgradoval :-)
To stáhneš :-)
Prisla odpoved:
Hello there.
Yes, unfortunatly it looks like you have received a standard hub and not a Boost hub. It will need to be returned so we can rectify the issue.
Takze mi zapletli a poslali spatny neco, co jsem si neobjednal. Ted po me chteji, abych jim to poslal zpatky. Vyjde me to na 20 GBP a oni mi nasledne proplati 6.5 GBP.
Takze ja budu dalsich 14 dni bez zapletu a jeste budu calovat za jejich chybu. Superstarcomponents nedoporucuji!
Když to pošleš přes nějakou společnost jako poslat.cz, tak by ses měl dostat na jinou cenu. Každopádně bych trval na plném refundu peněz když je to jejich chyba. Nebo ať ti dají ráfek jako omluvu.
Ano pouzivam zaslat.cz, a s nima to vychazi 19 – 20 GBP
ty vado :/ bych jim to vrátil vše a chtěl po nich full refund + zacálovat tu poštu… nebo to byl tak výhodný kauf, že se to vyplatí nechat?
Pod 8 tisic za kola na Flow MK3 a naby s 54 PoE…
to je pěkný, škoda tohodle oseru s tím :/
tolik staly nukeproof kola
těžký bez XD ořechu.
ja k nim XD mam :)
Nojo +40 EUR… A taky maj jen 28 dratu.
doplnim pro dalsi zajemce. Naboj se stihl ****** komplet a rafek jsem rozbil za dva tydny. Takze zpatky k DT Swiss:-)
Můžete prosím porovnat DT Swiss 533D a EX 471? zamýšlené použití Trail AM, Cena 471 je ale trojnásobná. Díky
Tak záleží co od toho ráfku čekáš.
533D má jen 22mm vnitřní šířku oproti EX471 s 25mm.
Taky je těžší o nějakých 45g ve 29".
Je to základní model, ale oba jsou určené na enduro. Sám mám na trail biku vzadu EX471 a ani se nehne.
Já osobně bych určitě šel do širšího ráfku a šel třeba do E512, který je o něco levnější.
Takže můžeš EX 471 doporučit jako „držák“?
Určitě, já s ním neměl zatím jediný problém.
Napsalo se tu o něm hodně a vozí ho tady docela dost lidí. Stačí pohledat.
S tím 533D zkušenost nemám, ale osobně by mi vadila ta šířka.
EX 471 je jeden z nejprověřenějších držáků, málo co v dané váhové kategorii vydrží tolik
+1 Sám sice vozím Flow Ex, který taky drží docela pěkně, ale víceméně jenom proto, že Ex 471 zrovna nešel sehnat.
jj, FlowEx je na tom podobně jako ten EX 471
533D nemůžu doporučit, pokud chceš něco levnějšího a DT tak už zmiňované E512
To se vycentruje…
A to křuplo v tom spoji? A jak moc tomu naložil ;-)
Odkloněná mezička s kompresí na konci, stalo se to tak rychle, že už ani nevím, už to je taky několik let
Ráfky na mé YT Capře už jsou na konci životnosti a spekuluju, čím je nahradit tak, aby výsledek vydržel a nestál moc, tzn. chci recyklovat ze současných dílů, co půjde. Co tam šoupnout místo Roval Traverse?
Dozadu bych rád zůstal na současném náboji na 28 drátů a přidal ráfek DT E512 (jestli jsem dobře pochopil, výše byl doporučován). Jenže co dopředu? Tam má současný náboj 24 drátů, na což se ráfky shání blbě. Víte o nějakém ráfku, který by se dal použít a snesl i občasný bikepark? Nebo je to utopie a měl bych rovnou hledat celé kolo? Pokud by to dopadlo poslední variantou, budu rád za případná doporučení na 15×100 osu.
DT 350 + DT FR 560 – v 32H → nesmrtelný relativně
v zasade bych vyhodil neco co ma na endure 24 dratu.. tech 28 vidim jako minimum ve spojeni s robustnim rafkem…
Nakonec to dopadlo na DT 350 + EX 511 vpředu, vzadu stejný ráfek, jen využiju Roval Traverse náboj, což je uvnitř tuším taky DT 350. Obojí na 28 drátů, přeci jen do bikeparku se dostanu jen párkrát za rok, takže jsem nechtěl úplný extrém.
Zadni rafek soucasny DT swiss ex511 kaput, trefena patka na nekolika mistech dost to z škube s gumou do stran.
Vzit zase 511 nebo fr560?
DT SWISS FR 560 27,5" 32děr vaha 595g
DT Swiss EX 511 27,5" 32 děr vaha 535g
Prosím o zkušenosti s Dt Swiss XM 481 ideálně 29" použití AM a Traily typu RS. Děkuji