zdravim,rozhoduji se mezi temito koly a rad bych znal nazor ostatnich.dik
zdravim,rozhoduji se mezi temito koly a rad bych znal nazor ostatnich.dik
Hlavní rozdíl je v tlumiči epik má brain zatímco na meridě je tlumák s lockem měl by sis rozmyslet jakej systém je pro tebe lepší (lock si zavíráš sám zatímco brain se zavírá a otvírá sám) bylo by dobrý si ty kola půjčit a ozkoušet který ti víc vyhovuje…
vice se mi zamlouva system u epicu a desing mi prijde taky lepsi,oproti tomu merida se zda byt lepe osazena,je to hlavolam:(
nebo ma nekdo navrh na neco jineho at to nemam tak snadne?:)
systém u epiku je fajn ale vyznačoval se poměrně dost vysokou poruchovostí (nevím jak je to dnes) zas specialized měnil tlumič při reklamaci hned za novej takže si třeba druhej či třetí den mohl zase jezdit…
Merida vzhledem k tomu že ,,netestuje", tak ti taky téměř hned dají celé nové kolo. A o poruchách brainu na tech novejch modelech sem moc neslyšel. Tady sou všici prd odborníci, zkus se zeptat někde u kvalitních prodejců. Asi taky záleží jak člověk jezdí, kolik váží…
Kvalita tlumicu Spesl je vseobecne znami problem. Az tak velky ze jim je znovu musel zacit delat Fox.
byls rychlejší :O)
Děkuji za opravení a novou informaci, to jsem nevěděl. :o) Já jsem myslel že to u těch nových modelů už konečně vychytali…
To ktere ti bude lip sedet a vic se libit. Obe sou to spickove kola.
Ja bych volil Meridu
ja si snad hodim korunou :)
U Spešlu bys měl, pokud vím, doživotní záruku na rám. To není úplně od věci.
Pojem „dozivotni“ je dost zavadejici:)
U speslu dozivotna znamena do konca tvojho zivota ak si prvym majitelom a ram je v povodnom laku, takze myslim ze to az tak zavadzajuce nie je.
Tak skus vyreklamovat 6 lety ram :)
Uz starsi 3 let je velky boj.
Navic ho dřiv rozstřeliš, než že by praskl :-D
to taky záleží jak ten rám vypadá, pokud je jak po průjezdu mlátičkou, tak není moc šance. Ale jestli je kromě praskliny nebo vady v dobrém stavu, není problém reklamovat ani 8 let starý rám.
Bohužel u nás jsou lidé schopni zkoušet reklamovat vše.
Hodně bude taky záležet jakou značku reklamuješ ;o]
No bavíme se snad o Spešlu ne?!
Chces rict ze kdybych jim prines praskly treba SXko z roku 06, tak mi daj ten samej ram?
Jsi první majitel? Máš záručák? Není to kolo nějak zvlášť zprasený? Pokud to splňuješ, je reálná šance, že ano.
Nebo ti daj rám novější.
doživotni záruka je na hlavní rámový trojúhelník, tuším, na lak, tlumič, vahadla jsou 2 roky záruky
Kdyz myslis:)
to by byla krásná pohádka.
tak jak je to s tou zarukou?
žádná značka ti nevyreklamuje po 20ti letech rám a nedá ti pak novej ;o] Počítej že u těch největších značek kolem 5ti let…
dozivotni zaruka neni do konce zivota majitele, ale do konce moralni zivotnosti ramu, coz byva vetsinou 5 – 6 let…
mylis sa, u speslu je to do konca tvojho zivota. Aj ked s praktickeho hladiska, neviem ci niekto po 10 rokoch najde nejaky doklad o kupe…a ani velke znacky tu nemusia byt vecne…
Neni tomu tak, klidne si tam zavolej.
Kde mam zavolat? Ja som sa pytal vyslovene na toto u predajcu. Zatial mam v inych veciach skusenost pozitivnu, napr. po 3 rokoch vymena prasknutej prilby, takze verim ze by to fungovalo podobne.
Treba dovozci:)V praxi je to tak jak pisou ostatni vyse.
Kdyby nebylo napsáno na Meridě Merida, tak bych bral Meridu.:-) Jak tady všichni říkají, na doživotní záruku neber ohledy. Většinou to je tak, že 2roky jsou klasika a pak je prodloužená nebo tvz. doživotní záruka, která se už jen vztahuje na rámový trojúhelník. Tlumič, zadní kyvka, nic takového v tom již není. Bacha na to! Co vím, tak Merida se stavěla k reklamacím vždy ochotně. Nebo jestli jezdíš někdy do Německa, tak bych měl dva nové typy. Canyon Lux MR 9.0 a KTM Score elite.
pojem „doživotní“ znamená po dobu životnosti výrobku.Nejméně však po dobu která je daná zákonem.Životnost určuje výrobce.Jinak tento pojem jako takový náš občanský zákoník ani zákon na ochranu spotřebitele nespecifikuje.Tedy záleží na výrobci(nebo prodejci.)
ja bych sel do epica. na zavodech ho pouzivaji vsichni nejlepsi jezdci a ti asi vedi proc…
Nikdy nemůžeš srovnávat obyčejného smrtelného bikera, jako jsme my, se závodními jezdci…co mají sponzory. Jim je jedno, jestli jim tlumič vydrží tři závody a pak se musí vyměnit, či udělat repase. Oni prostě dostanou nový a do toho my nevidíme.
epika vozí hodně lidí co to nemaj sponzorsky od Spešlu. Třeba Hruška vloni vyhrál na půjčeným Epiku Sudety a tím pádem byl mistr ČR v maratonu
/letos je mistr v maratonu Jarda Kulhavej zas na Epiku – ten to kolo ale od sponzorů má/
Přesně jak napsal patt nemluvě o tom že oni to vozí hlavně proto aby si to lidi jako ty co je na tom uviděj koupily (ne proto že by to chtěli)
No já sem teda mnohem víc lidí viděl na meridě, např v sobotu na mistráku ;-)
V ameru zas ty největší dopeři a mistři světa jezděj na scalpelech ;o]
co tahkle tu napsat par pro a proti ke kazdemu kolu,pokud teda mate nekdo neco.
to:Roud,scalpel taky moc pekny taky padal v uvahu ale rozpocet je rozpocet :(
Já myslim že zrovna tyto dvě kola toho moc proti nemaj ;-) Já bych bral meridu.
Ono moc možností na chrtí bajk neni merida 96, scott spark, cannondale scalpel, specialized epik, a pak už mě napadá jen orbea vše je pak jen o penězích a hlavně o výběru systému pružení…
score, MR Lux, X-control, Anthem, Top fuel, Superfly,
a je jich hromada. Na dost rámech se dá poskládat 10kg raketa.
prakticky všechny značky nějakej chrtí full maj
ale výběr těch který jsou vhodný pro závodní nasazení je užší
často záleží jen na naladění tlumiče popř. konfiguraci posedu
např lapierre dělá na stejným 100mm rámu dvě verze – jednu víc závoďáckou race a druhou maraton s kratším posedem a vyšším zvihem vpředu
nebo to je vidět na Epiku, kde si pravý závoďáci IHNED měněj řidítka za rovný a představec za delší
já bych neřek pravý závoďáci, ale spíš konzervativní závoďáci se zastydlýma zvykama.
Jé, to jsem zas píchnul do vosího hnízda :-)
:) z kopce jsi na novým posedu rychlejší o tom žádná, ale jinak ti nevím. Rovinky – tam je každej cm narovnání znát. Do kopce je nataženej s těžištěm více vpřed jasně lepší
To jo. Na rovinkách se stejně můžeš chytit na úzko. Do extrémních výjezdů to chce více práce s těžištěm, ale ani to není na Epicu problém. Tvůj a můj SJ je už jiná geometrie a tam je to do extrémních stojek o něco horší.
A hlavně, když máš fulla, tak jeho největší plusy se projeví ve sjezdech a Mordorovejch pasážích. A je přece nesmysl se v těchto pasážích okrádat o ovladatelnost úzkýma řidítkama, dlouhou kosou a těžištěm moc na předku, když právě tam můžeš na soupeře nejvíc získat :-)
Takže dle mého to stojí za to POŘÁDNĚ odzkoušet a PAK kdyžtak něco měnit :-)
Hoši a co se na to podívat z pohledu lidí co jezděj na chrtích fullech ale nezávoděj ? ? ? ;o] je jich určo víc než těch co závoděj :O)
Takový lidi si nemaj co kupovat chrtí fully :-)))
To je blábol ;o]
většina lidí co si takový kolo koupí si pár (1–2) závodů (maraton kousek od baráku) za rok dá. Ale to nastavení – nebo pojetí je spíš v hlavě. Někdo se cejtí líp když může zalehnout a dupat jinejm se líbí hravost ovládání s širšíma vlajdama i když závoděj (hobby) taky.
na fuela a score jsem zapoměl ostatní bych nechtěl ani za nic ;o]
Oba výrobci nabízí možnost ta kola zkusit. Udělal bych to a pak vzal Spešla. (:
Asi bych také řekl, že ať se rozhodneš tak, či onak…tak to rozhodně špatné rozhodnutí nebude. Prostě si ta kola pujč, i třeba na pár hodin a dej na první dojem. Jedno z těch dvou ti bude sympatičtější geometrií, posedem, akcelerací, ovládáním v malé rychlosti…jedno z toho určitě vyhraje a do toho jdi.;-) Hodně štěstí!
Anthem X
zkus toho Gianta,taky supr stroje
gary fisher_posledni sance
gianta jsem jel a dokonce v nejake modifikaci ale byl to fajn pojezd i za dobrou cenu ale bylo jen L a to se mi na zdalo male (mam 188)
Anthem X, jasná volba, výborný systém Maestro, super kolo.
Spešl