Epicon a olej, upresneni postupu

16 nepřečtených
  • dEvilPS3

    Zdravim,

    nejdrive jsem si zde vse co se o predelani epicona na olej pise procetl, ale mam par nejasnosti tak se chci zeptat.

    Zvysoval sjem si zdvih, takze mam ted vidlici rozebranou, pokud ji chci predelat na olej tak musim:

    • vycisti vnitrky no od vazeliny
    • vycistit to udelatko kde steluju zdvih od vazeliny
    • sehnat nejaky tesneni zespodu noh pod srouby (stelovadlo odskoku a uchyt teveci na zdvih)

    Ale nevim…

    • jak nalit olej do nohou? Nekde jsem videl obrazky ze se tam leje kdyz jevodle smontovana, ale nezasroubovana – to si ale totalne zaoleluju tu diru nastelovani odskoku a tu diru pro uchyceni sroubu + olej vtece do diry mezi touzlatou nohou a ptronou a ne do diry mezi zlatou nohou a nohou co nasazujunakonec (to velky bily), kde puvodne byla vazelina… napadlo me to rozlit a„vymazat“ to tim olejem jeste pred vsunutim noh… jak to delate vy? Nechcisi nic znicit, celkem se toho bojim
    • mam olejem promazat taky to udelatko na ten zdvih s tema (negatovnima?)pruz­nama?
    • ty molitanovy prouzky (nebo kozen, yjeste jsme je nevyndal) mam jen promazata nebo je na noc do toho oleje nalozit?

    Co se tyce oleje, nejvetsi shoda je na 5W-30 motorovy synteticky olej a asi 12–15ml…je to ok? Nebo mam chtit tlumicovej? Mam v tom zmatek…

    vnitrek patron promazavat nebudu (tusim olej nad pistek), tam se tuplem bojim nejak hrabat (+jsme se docetl ze to pokud to vylozene nezlobi nejak moc nepomuze), to az casem az ziskam jistotu v kramflecich.

    Moc dekuju za rady a upresneni.

    0 0
    • JakubCh  

      Olej se leje dírama po šroubech, šrouby je „zatěsnit“ – omotat teflonovou instalatérskou páskou. 15ml je ok.¨

      Co se oleje týče – bordel nad bordel. Já se tu ptal jak blb, chtěl jsme dát nějaký 5w 30, bylo mi řečeno, že škoda peněz, že levný 15W 40 stačí. Tož jsem ho koupil, je dost hustý, vidlice chodí lépe, ale byl jsem pak několika lidmi upozorněn, že to je blbost, že je moc hustý a měl jsem tam dát nějaký tlumičák, tak 7,5W, že chod bude podstatně lepší. Babo raď.

      Vnitřek patron – do tlumiče nemáš důvod lozit, nad pístek 100% JO!!! Dolít olej, stejně už tam asi nic mít nebudeš, doplňuje se průběžně, postupně teče do nohou vidlice. Patří tam Redrum (RockShock), někdo dává převodový hustý…

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Komponenty)
      • dEvilPS3  

        juj :) to je zmatek. Takze ted jdu na benzinku a uvidime s cim pochodim. Kouknu teda na nejakej 5W – 7.5W.

        Nad pistek se nedostanu, nemam na to vubec zadnej olej a ani ten momentovej nasazovaci klic, takze to necham hold na jindy, predpokladam ze kvuli tomu nemusim rozebirat zas nohy.

        0 0
        • dEvilPS3  

          tak maj ale pofiderne..tlu­micovej bez „W“ a motorovej 10W…a litr…takze to necham na autoservis na zitra. Jinak, tim pojmem nad pistek to znamena kam presne? Chapu to tak ze vypustim vzduch a vysroubuju tu patronu jak je tam ventil a pak to dovnitr naleju?

          0 0
        • Lišák  

          Máš kovovou čepičku na autoventilek? Pak stačí stříkačka a lépe ještě nějaká silnější injekční jehla. S jehlou se nadělá míň bordelu-neteče to z ventilku ven. Raději nějaký olej, který budeš dávat do vidle, než jezdit na sucho.

          0 0
          • dEvilPS3  

            pockej, takze detaijlne…nasunu nohy, ale neprotlacim srouby a do ty volny diry striknu do kazdy nohy olej? A ta vidle teda ve vodorovny, nebo svysly poloze(dirama nahoru?)? A pak protlacim srouby a utahnu? Fakt jsem mimo a neumim si to predstavit kam vsude ole muze a kam nesmi.

            0 0
            • Lišák  

              Moje reakce byla na olej nad pístkem ve vzduchové noze.

              0 0
              • dEvilPS3  

                pockej, ted nechapu co tou jehlou propichnu…tu pichnu do toho ventilku? Ja jsem uplne mimo. Olej jsem splasil 5W40, ten zkusim nejak dat do nohou

                0 0
                • akula  

                  Olej nad pístek – Vyšroubuješ kovovou čepičkou vnitřek ventilku a stříkačkou stříkneš dovnitř olej.

                  Do noh – Nasadíš vnější nohy, ale jen tak, aby dole nezapadly pístnice vzduchu a tlumiče do osazení. Vidlici pod 45° dírama vzhůru, střikačkou do každý nohy těch 15ml. Pak zasuneš vnější nohy na pístnice a zašroubuješ šrouby.

                  0 0
                  • dEvilPS3  

                    ok, nohy mam…nemel jsme merku na olej tak jsem vzal brcko a do kazdy nohy jsme kapnul asi 2 brcka (v Tesku nemeli strikacku :D ). Neutesnoval sjem to ale, takze jsem to celkem utahl, tak snad to zitra cely nevytece…potom koupim teflonovou pasku a tou mam oblepit ty zavity a prez tu teflonovou pasku to zas zasroubovat?

                    Jinak, dik za navod jak na olej nad pistek…Kovovou cepickou vnitrek ventilku..to moc nechapu, tou co tam je, nebo mam koupit nejakou jinou a tou to pak vysroubuju? Pokud jsem pochopil, tak nebudu tu patronu rozmontovavat tim sestihranem z nohy, ale jen ji vypustim a nejak vysroubuju viko tou cepickou?

                    0 0
                    • akula  

                      Čepička třeba z auta, aby měla na druhé straně klíč na ventilky (foto 1). Vyšroubuješ s ní ventilek (foto 2), tím vznikne díra, kterou prostrčíš dovnitř stříkačku a vpravíš olej (tak 3–5ml třeba PP90 nebo Redrumu)-

                      Pod šrouby na nohou je lepší dát hliníkový nebo papírový podložky.

                      0 0
                      • dEvilPS3  

                        Aha, vyborne, uz to chapu…dobre, takze az se zitra vratim z vyletu tak vidlu opet rozeberu, dam podlozky a sezenu olej na pistek a dam ho tam.

                        Ja moc dekuju, konecne v tom mam jasno :)

                        0 0
                      • buba CZ  

                        Jak často se dolévá olej nad pístek,respektive jak poznám,že tam už není?Co se stane,když přeliju?Co se stane,když tam není?

                        0 0
                        • Davos000  

                          poznaš to tak že už tam nebude, vypustíš a strčíš tam např. špejli, když přeliješ tak to nebude chodit na doraz a když tam není tak možna bude chodit trochu ztuha..

                          0 0
    • dEvilPS3  

      Takze dnes jsem to otestoval na delsi a narocnejsi vyjizdce a musim konstatovat ze je to uplne jina vidlice. Ze jen zmena mazani v nohou udela takovou zmenu,to jsem netusil.

      0 0
    • MirosPikos  

      Měl bych jednu faktickou, epicon X1 se upravuje stejně nebo jsou tam nějaké důležité odlišnosti?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.