Epicon a vhodná vazelína do noh

57 nepřečtených
  • wosa

    Ahoj,

    hodně se tu řeší přeďělání na olej, ale nikde jsem nenašel vhodný typ ideálně vazké vazelíny do vnitřku nohou. Mám teměř novou vidli a jakoby mi zamrzá. Projeví se až na hrubší tlak, do té doby se ani nehne. Mám dojem, že vazelína uvnitř asi zaschla a ztratila svoje vlastnosti. Když jsem ji rozebíral měl jsem co dělat, abych přes malou vůli vůbec vytáhl nohy. Máte někdo podobné zkušenosti?

    0 0
    • Jenda  

      dobre a proc teda tu vidli taky nepredelas na olej – utesnit ty srouby dole je prace na 5 min (staci teflonova paska) a do kazdy nohy nalejes cca 15ml oleje. I kdyby se ti to nechtelo cistit od vazeliny a das tam obyc motorovej olej tak to porad bude lepsi nez puvodni stav. Snazit se do toho cpat porad vazelinu mi prijde krok zpet.

      0 0
      • wosa  

        No dost tu čtu o problému s přetečením oleje do tlumící patrony. Mám o to trochu strach, takže než se pustím do oleje rád bych vyřešil tohle. Už jsem se posunul dál a zjistil, že problém není v mazání nohou, ale samotného pístku. Teď stojím před otázkou to celé rozebrat a podívat se v čem je problém. Možná je z výroby jen hooodně těsný, nebo mu pod sebou chybí mazání.

        0 0
        • Jenda  

          to proteceni oleje je spis problem u RockShoxu, SR je v tomhle lepsi navic to jde velmi snadno odpustit klidne i behem vyjizdky.

          Pistek urcite mazni taky. Kazdopadne zkus tam dat misto vazeliny olej a uvidis – zpet na vazelinu to jde dat vzdy :-)

          0 0
    • Kejmil  

      Nazdar chtěl bych se jako většina majitelu EPICONA pustit do předělani na olej.A ma otazka zni jde to s vidlici na kole, a je třeba vypustit vzduch.Připadně v bodech bych prosil jak na to, dik za HELP.

      0 0
      • felix.org  

        Pokud myslíš vážně otázku, jestli je třeba vypustit z vidle vzduch, tak bych se do toho radši nepouštěl :-D

        Jinak návod tady určitě najdeš ;-)

        0 0
      • kravjec  

        jestli tu otázku ohledně vzduchu myslíš vážně tak se do ničeho raději nepouštěj nic ve zlém.Měl jsem dva epicony oba jsem si předělal na olej mají lepší chod ten první vydržel všechno byl to jeden s těch prvních všechno ocel váha naprd,ten druhý novější po roce se ten olej smíchal s olejem v patroně a nefachčil lock takže raději ji poslat na tuning dávají tam něco navíc je tu toho napsáno hafo stačí hledat

        0 0
        • nox159  

          napsal jsi taky poradny nesmysl… ;-)

          0 0
          • kravjec  

            v čem? napsal jsem moje zkušenosti

            0 0
            • nox159  

              takže raději ji poslat na tuning – aby nedoslo k nedorozumeni pokud jsi myslel TT, tak jsi napsal blbost :)

              pokud to bylo mysleno jinak tak napis kdo jiny upravuje epikony… :)

              0 0
              • kravjec  

                tak to napiš ještě přesněji TUNING TEST k Milanovi myslel jsem že tu o tom je napsaného tolik že si to každý vyhledá a nebude se chytat za slovíčkaření,ale holt rýpnout se musí co? :-)

                0 0
                • M13  

                  Myslel to tak, že Milan (TT) neupravuje Epicony dodatečně.

                  0 0
                • nox159  

                  asi jsi me jeste dobre nepochopil :)

                  milan mu epikonana na upravu neveme… ale jak pises o tom je tady napsano hodne… :-p

                  0 0
                  • kravjec  

                    a proč mu ho neveme? na stránkách píše že neveme jen staré nebo levné vidlice on píše že má skoro novou tak tomu fakt nerozumím

                    0 0
                    • nox159  

                      jak jsi sam napsal, je toho tady o tom napsaneho hodne takze kdyby jsi to cetl tak bys to vedel :) jj chcu si rypnout :)

                      neupravuje je proto že už je upravene prodava nekde to psal ze to tak ma… ( myslim ze jde dost o prachy… :)

                      0 0
                      • kravjec  

                        a bylo to tak vždycky?

                        0 0
                        • nox159  

                          nevim jsi tady o par desitek dni dele nez ja tak mozna jo ;-)

                          0 0
                        • Vilém  

                          Ano.

                          Jde mu o zaruku. Mozna by to slo domluvit, pokud by vidlice mela po zarucni dobe. Ale to je nejlip resit s nim osobne.

                          0 0
                          • nox159  

                            a taky by pak mohlo mit upraveneho epikona dost lidi za o dost nizsi cenu avotomtotakyje :)

                            0 0
                            • hony007  

                              To podle ceny úpravy, ta by asi nebyla jen v tom rozdílu upravená/neupra­vená.

                              0 0
                              • nox159  

                                nechci to rozebirat ale kdyby nekdo nahodil prumernou cenu upravy ( pokud tam nel nekdo vidlici, uprava stylem vetsi citlivost vetsi progresivita… ) ne zadne heblatka dovnotr… tak by se dalo diskutovat trochu konkretneji… :)

                                ale berme to tak ze clovek kdyz neco dela a dela to dobre tak z toho chce mit zisk a tak to ma byt :)

                                0 0
                                • worlusho  

                                  Cenu máš uvedenou na stránkách úpravce, kolik stojí servis, tuning a kolik si připlatíš eventuelně za nějaké to hejblátko, stačí kouknout na stránky a pročíst si to. Ale musíš vědět o čem si čteš, jinak to nemá cenu louskat.

                                  0 0
                      • Kejmil  

                        No co jsem se dočetl tady na http://tuning-test.cz/index.php… tak by měl upravit i cizí vidlu.Má tam dole řádek obědnat tuning vlastní vidlice cca za 800,– bez oprav , tže pokud nelže bych se přikláněl k tomu že i ty „vlastní“ vidlice upraví.A za tu cenu teda o tom silně uvažuji.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Na stejnem miste by ses docetl mimo jine toto „Ano, je možné objednat servis mnoha značek a typů vidlic s výjimkou těch, které jsou zde nabízeny jako edice Tuning-test.

                          Jinak neni jednodussi se zeptat rovnou Milana, nez tu vestit z koule?

                          0 0
                          • Kejmil  

                            Aha no tak to z tou vyjímkou mi něak vypadlo z kontekstu dik za opravu.

                            0 0
                        •  

                          Vilém má pravdu, u TT ti fakt Epicona neupraví. Dokonce neupraví ani podobné těm co nabízí. (First Air/First Platinum)

                          0 0
      • worlusho  

        Jde to udělat na kole. Při předělání na mazání olejem kluzáků nemusíš vypouštět vzduch. Nejlepší těsnění je potom gumový O kroužek, vyžaduje to ale úpravu spodního monobloku, srazí se hrana díry pod úhlem 45° v šířce cca 1mm. Jinak lze použít teflonovou pásku. Pokud chceš mazat olejem píst pneumatické pružiny, tak musíš vypustit vzduch (musíš to otevřít). Pokud nechceš aby se ti tlakovala patrona tlumiče, tak musíš vymezit spodní těsnící kroužek pístnice ( a nebo ještě lepší je ho nahradit dvoubřitým kroužkem patřičného rozměru 10×16×5), původní má v uložení 0,5mm vůli a cestuje tam a funguje jako pumpa, dále pak změnit tlakové poměry při tlumení mezi komorama pod a nad pístem a ve vstupu do expanzního prostoru. Tuhle úpravu provedli až u nových tlumících patron Axonu.

        0 0
    • Kejmil  

      No važně vazelina na hovno,jsem se konečně odhodlal a pochlapil a jsem toho EPICONA rozkuchal.Vypu­coval, natankoval olej do motorky 10W 4O v poměru 30ml do každe nohy, utěsnil šrouby a vono to chodi tak 1000× lip.Chodi jak do ženske.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        Takže sundám dolní nohy, utěsním šrouby a co potom? Kudy tam ten olej naleju? Zkus mi poradit, taky jsem z toho trochu jelen. Dík.

        0 0
        • nox159  

          no idelane tema dirama vespudu kam se pak davaji ty srouby ;-)

          0 0
          • Kamikaze 591  

            Nohohó…tak to mě fakt nenapadlo a teď se tomu směju jak péro :-D

            0 0
          • Kamikaze 591  

            a nějaký tip jak odmastit ty nohy od vazelíny?

            0 0
            • nox159  

              bych to neresil…

              ale osobne bych to ani nepredelaval…

              0 0
              • Kamikaze 591  

                Proč by si to nepředělával?

                0 0
                • nox159  

                  nevidim duvod k predela ale je to jen muj subjektivni nazor… myslim si ze bych si moc nepomohl a mel bych s tim pak vice starosti a vetsi vakl…

                  0 0
                  • Kejmil  

                    Tak jako pomužeš si važně hodně, na to jak to byla leniva mrd-ka tak tedko citlivějši, ohodně rychleji se vraci a už nemam ten pocit jako ji hodit do popelnice.I při nejrychlejšim odskoku vubec nestihala nic a teraz jsem odskok hafo ubral a vraci o hodně rychlejc.A furd si myslim že vidlice ma chodit a ne tlumit až při nerovnosti zhovadilce.A z tim vaklem uvidime no, vazelina je pryč ale zatim nic nepociťuji uvidime při větši zatěži, až pak posoudim ale raději vidlice z vaklem ale chodici, než teměř tuha bez vaklu.

                    0 0
                  • Jenda  

                    posledni dobou tu meles fakt ptakoviny :-)

                    0 0
                    • nox159  

                      ee vakl v epikonu podle me dobry neni ale kdo ho tam chce mit at ho tam samozrejme ma :)

                      0 0
        • Kejmil  

          JJ to byla věc nad kterou jsem taky dumal.Každy tady popisuje druhy oleju, poměry a tak.A tak zakladni věc jako jak tam ten olej dostat jsem se snad ani tady nedočetl.Ale je pravda že asi pro zkušenějši Bikery je to samozřejmost.Ale jelikož je to moje prvni tlumici kolo tak prostě ani ty zakladni postupy jsem se neměl kdy naučit :D. Ale přišel jsem na to sam a jsem na sebe vice než pyšny :D

          0 0
          • Kamikaze 591  

            No ale neodpověděl simi, lil si to tam teda přes ty šrouby?

            0 0
            • Kejmil  

              JJ kolo bylo hore kopytama, vypucoval všecko od vazeliny, vnějši kryt, vidli nasunul ale ne upe na šrouby, do každe nohy střikačkou 3O ml oleje (což je silně individuelni ten poměr ale jelikož zastavam nazor kdo maže ten jede tak bych se nebal dat o kapec ještě vic), zhotovil těsněni, ktere kdybych napsal z čeho je tak mě cely bikersky svět pošle do pi…i.dosunul zakroutil a efekt okamžity.

              0 0
    • Joseph de Sax  

      já mažu nohy rumem…pak tolik nesmrdí.

      0 0
      • Kejmil  

        Jo no před vanocemi kdoby ne.Možna vic než je zdravo.

        0 0
        • kravjec  

          nevím jakej máš zdvih ale 30ml mi přijde dost já lil 1/2

          0 0
          • Kejmil  

            120 mm, ale co jsem debatoval z lidma tak někeři lijou sprostě velkeho panaka do každe nohy a vono chodi jak cumel ale je pravda že maj větši zdvihy, a tady jsem taky četl že lidi davaj i 50ml a možna i vic.Myslim že kdyby tam toho bylo na dně tak to tak poctivě nepromaže .Ale to je nazor cyklisty ktery čumi na vidli jak na zazrak.15ml ve střikačce mi připadalo nezravě malo na tu plochu.Ale nechytej se slova učim se.

            0 0
            • Atilla  

              do Totema liju 15mm a tam je plochy dost

              0 0
            • kyl  

              15ml tam nenamaže nic,mám tam kolem 60ml a vypuštěná se stlačí k dorazu taky.

              0 0
              • Vilém  

                Zajimave, ze u jinych vyrobcu, kteri maji mazani olejem seriove, to staci.

                Ale zas kdyz chce nekdo vozit vidlici o 100g tezsi, tak proc ne:)

                0 0
                • kyl  

                  To ať si vozí každej jak chce ale 15ml je ve válci o průměru asi 36mm ta 5mm hladina.K futrům je to při 120mm zdvihu dost daleko a když vidle nepůjde často nadoraz tak se nohy ani moc nenamažou.Tak mám prostě oleje víc.

                  0 0
                  • worlusho  

                    Až na to, že se vidlice nemaže tím, že by se namáčely nohy v oleji, který je ve vidlici. Vnitřek vidlice se maže rozstřikem a prouděním vzduchu, který tam vzniká přetlakem při stlačení a podtlakem při odskoku. Z tohoto důvodu jsou (nebo se dodělají) na spodních futrech axiální kanálky.

                    0 0
              • jIrI___  

                Magura do svých vidlic doporučuje 10 ml :)

                0 0
          • Joseph de Sax  

            já občas zkusím i rovnej litr…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.