• Kejmil

    Zdarec pánové a dámy.Mám menší, větší problém.Na fóru už hledám dva dny tak bud jsem tak neschopný nebo to vyhledávání tady na fóru nějak hapruje ale nic jsem nenašel.Mám epicona 2011 na zdvihu 140 a nedávno jsem si všiml že nejde zcela do zdvihu, to znamená že když vyfouknu vidlici zatlačím ji na full tak pořád mi zbýva nějakých 5cm rezervy, což se mi kdysi nestávalo a měl jsem tam tak půl centimetru.Dneska jsem vidlici rozebral, díval se všude možně a stejně jsem nic co by nasvědčovalo nějaké chybě nenašel.Vidlici jsem promazal, znova složil a výsledek je pořád stejný.Prosím o pomoc vás ochotné, po vyřešení diskuzi smažu jesli je tady podobné téma, které jsem nenašel. Thx

    0 0
    • Vilém  

      Je to vazelinova verze, nebo nejaka predelavka na olejove mazani?

      0 0
      • Kejmil  

        Předělavka na olej, a fungovalo to dobře tže nevim.

        0 0
        • Vilém  

          Tak to si zkus vyhledat neco o odpousteni oleje z tlumicove patrony. Prisalo ti to mazaci olej a ted je ho v patrone moc.

          Jednoduse jde odpustit po vysroubovani spodniho sroubu na tlumicove noze, pak tam castecne nasunes stelovaci kolecko nebo imbus a vysroubovavas jehlu, ktera serizuje utlum, smerem ven z patrony. Pak zacne utikat olej. Trochu odpustis a je to.

          0 0
          • Kejmil  

            Aha no to teda určítě možnost je.Vyzkouším.Dík

            0 0
          • Kejmil  

            Dik moc odpoustil jsem kolem 12ml, napěněného oleje a stav se vrátil do původního, odpouštěl jsem do zespoda stříkačkou, tže jsem měl vtáhnutý olejový píst a odpustil, zatím okej ale asi to bude třeba řešit nějakým utěsněním at se mi to už nestane, přemýšlím to máznout silikónkem kolem spodní matice, ale dřív asi vyměním olej v celé patroně ať to mam změřeno a na těch 85ml přesně nebo kolik to tam má být, ještě jednou díkes.

            0 0
            • Vilém  

              Lidi to resili bvoubritym guferem na spodni strane tlumicove patrony, v miste kde ji opousti pistnice. Nekde je to popsano.

              0 0
    • Kejmil  

      Pro upřesnění do každé nohy jsem nalil 20ml 10W oleje tže z hydraulickým umělým dorazem nepočítám.

      0 0
    • Vozataj  

      Stalo se mi nedávno to samé. Vidlice šla jen do půlky zdvihu (110). Komplet jsem ji rozdělal včetně tlumicí patrony. Uvnitř byl napěněný olej, který jsem odlil. Mám olejové mazání, ale nezdálo se mi, že by patrona něco přisála. Bublinky po cca půl hodině zmizely. Poté jsem dal zpět vše, co jsem vylil a to cca 80 ml. Do nohou jsem dal 20 ml 5W. Nyní vidlice funguje jak má, lock se také zlepšil.

      0 0
    • R4YNE8  

      Stačí upustit malinko oleje (pokud je předělaná na olejové mazání) a vidlice bude opět fungovat.

      0 0
      • Kejmil  

        Jop bylo to vono… ale toto mě fakt nenapadlo.Za dnešek 2× rozebraná vidlica, snad do ní už nepolezu. :D

        0 0
      • Draw in soul  

        Můžete mi někdo přesně říct jak?

        http://www.youtube.com/watch…

        Tady vidlici rozebíraj,ale nikde nic nestříká ani neteče :) Nemáte fotky,nebo video,kde to provádí včetně následnýho doplnění oleje na správná místa?

        Díky.

        0 0
        • Vilém  

          Olej upustis tak, ze vyndas stelovatko zpetneho utlumu, vysroubujes duty sroub pod nim, pak nasunes stelovatko zpet a povolujes, jako bys ubiral na utlumu. Tim castecne vysroubujes serizovaci jehlu utlumu a kolem jejiho tesneni zacne utikat prebytecny olej z patrony. Trosku odpustis, zase zasroubujes utlum trochu zpet, aby to tesnilo a zkusis zda uz jde vidle do zdvihu.

          Mazaci oleje se davaji na pistek, tam staci i vysroubovanym ventilkem a pak do spodnich nohou. Do nohou ho doplnis tak, ze povolis srouby dole, trosku na ne klepnes, aby se uvolnily plunzery, pak je povolis zcela a trosku stahnes nohy. Pak das nejakejch 10–15ml mazaciho oleje do nohou a vse zase slozis.

          0 0
          • Draw in soul  

            Dobře.Ještě ale nechápu pár věcí.Když to dole budu vyšroubovávat (nemyslím teď odpouštění z patrony),poteče z obou děr na šrouby ten mazací olej?Ten si odchytnu do nádobky a můžu znovu použít stylem,že při zpětné montáži otočím vzhůru vidli,do každé nohy vpravím 5–7,5ml stříkačkou a zašroubuju?A při vymontování ventilku vidli otočím,vyleju olej a zjistím kolik ho je (a kolik ho má být?) – tohle je teda stejnej olej jako těch celkem 15ml nalitých ve spodních nohách?A co s odstříknutým olejem z patrony,ten se použít nedá?Je to opět ten samej olej,kterej patrona nasála a zmenožnila pohyb vidle do plnýho zdvihu?

            0 0
            • Vilém  

              Tak pokud povolis spodni srouby, klepnes do nich, tak mazaci olej, pokud tam nejaky je, vytece. Osobne bych dal novej, v starym muze byt kdeco, co si vidle natahne. Pouzivam normalni motorovej, kolem 10ml do kazde nohy.

              U oleje na pistku je to horsi, ze ventilkem tam nevidis kolik ho tam je nebo neni. Lepsi je oddelat cely horni vicko s ventilkem a kouknout dovnitr. Nahoru si nepamatuju kolik se dava, musel bych kouknout, co pise milan ve svem navodu. Pokud tam je, tak primerene doplnim olejem, ktery k tomu milan dodava. Lidi tam davaji ruzny mazadla, do Redrumu pres prevodvej hustej olej.

              0 0
              • Draw in soul  

                Já teď vyhrabal návod od něj.Píše,že do každé nohy se dává 20ml,jenže přiloženýho oleje je ve stříkačce jen 25ml.A o oleji pod ventilkem píše jen to,že pístek nemá být suchej a podle toho doplnit.Navíc tam není napsáno,jestli je to ten stejnej olej,co dal do stříkačky.Takže na celkovou výměnu oleje to podle návodu ani nevychází a olej jde prý objednat – víc tam napsáno není.

                Třeba na mojí foxce bylo pod ventilkem 25ml a podle výrobce je základ 5ml.Proto to ani nechodilo do zdvihu.Normalně sem vidli otočil,nechal to odtýct a pak vrátil jen těch 5ml a najednou člověk už plnej zdvih využil.

                Je to teda všechno stejnej olej,nad pístkem i v nohách?Jinej je pak tlumící olej,ke kterýmu se dostanu ale až při rozebírání tlumící části?

                0 0
                • Vilém  

                  prilozenej olej je pouze na vzduchovy pistek.

                  Nohy se mazou jinym. Co pouzijes je na tobe. Nekdo tam dava tlumicovej, ktery ma do patrony, nekdo dava motorovej 5–10W, proste kazdej neco jinyho, tam na tom az tak nesejde, jen aby nebyl hustej a byl se schopen v pohode protlacit k kluznym pouzdrum.

                  Tlumici olej v originale je myslim 7,5W, ten jsem zatim nemenil, jen u Epicona co jsem kupoval pro mladou, a kterej byl v originale bez uprav, jsem tam daval 5W.

                  0 0
                • Kynio  

                  Já mám v nohách a v tlumiči teď http://www.velohanak.cz/…wt-120ml-1l/

                  Nad vzduchový pístek se dává pár kapek, odhadem třeba půlka kávové lžičky. Opravdu aby jen nebyl suchý pístek a měl se čím mazat. Ovšem použít hustší olej, aby vydržel dýl. Mám doma redrum od rockshoxu, tak tam liju ten. Dost lidií tam lije převodový olej, který má třeba 80W.

                  0 0
          • firegon  

            s DiSem jsme to ted rozdelali. A z tlumení nám vyteklo asi 50ml čirýho oleje a z druhé nohy asi 20ml hnusně černýho oleje. Teď ale nevíme jak dostat olej do tlumici části. Jestli má být olej v patroně nebo kolem patrony.

            0 0
            • Vilém  

              Olej ma byt jen v patrone. Kolem patrony pouze olej mazaci, pokud ho mas predelaneho na olejove mazani.

              Nevim co mas presne za rocnik, ale u tech co mam doma (asi 2010 nebo 11) se olej do patrony da dolit po odsroubovani matice, kterou prochazi pistnice ven z patrony.

              0 0
    • Robert_Mrkos  

      Jak sem četl tak ten olej asi zabírá …znamý měl uplně stejný problém a když to poslal do sounturu(nebo jak se to píše) tak oduvodnění bylo že ta vůle v nohách zpusobila že se vevnitř odíraly vnitřní nohy o vnejší.

      Byla to vidle epicon x1 na 140 mm.

      0 0
    • praivo  

      Ahoj, oživuji mrtvolu: Můj Raidon přišel o cca. 2 cm zdvihu a má zapouzdřenou patronu – vyšroubování regulátoru nedělá nic a rozebrat to nejde. Co s tím, novou patronu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.