Ahoj,
najde se tady někdo kdo má s těmito koly nějakou zkušenost ?Měl bych o ně zájem, ale rád bych slyšel nějaký zkušenosti at s pláštovkama nebo s galdou.
Všem předem díky za odpovědi
Ahoj,
najde se tady někdo kdo má s těmito koly nějakou zkušenost ?Měl bych o ně zájem, ale rád bych slyšel nějaký zkušenosti at s pláštovkama nebo s galdou.
Všem předem díky za odpovědi
Hledej. Je tu celý téma
Už jsem hledal ale našel jen tohle:( http://www.bike-forum.cz/…va-kola.html#… a tam jsme se nic kloudného nedozvěděl:(tak pokud je tady ještě něco jiného budu rád za link
Tak já můžu zkusit odpovědět, ale podle pravidel fóra nesmím dělat reklamu :) Doporučuji mrknout se na komentáře na Facebooku Equinoxu, případně napsat dotaz na zkušenosti postujícím zákazníkům. Co se týče smyslu karbonových kol, tak tady jsem určitě za galdy (nižší hmotnost).
Moc reakci jsem tam teda nenasel.
Tak vyrábí to zřejmě GIGANTEX COMPOSITE TECHNOLOGIES CO., LTD., Tchaj-wan. O kvalitě lze zatím jen spekulovat, každopádně bych je nezatracoval, ale osobně počkám na zkušenosti po pár tisících km :-). Smysl mají asi jen na galusku, kde ta cena je asi bezkonkurenční. V plášťové verzi váží 1610 g, což už mi nepřijde vzhledem k ceně jako extra kauf.
Ano, vyrábí, Gigantex patří technologií mezi špičku ve výrobě karbonu vč. vlastních patentů. Když se podíváte do obchodního rejstříku, zjistíte, že Equinox Europe je společný podnik, proto kola posíláme rovnou z továrny. A Equinox je na CZ trhu asi 7 let, takže o kvalitě už snad pochybnosti nejsou.
Co se váhy týče, v karbonu má rozhodně smysl sáhnout spíš po galusce, ale poptávka po pláštích je velká a aby to něco vydrželo, je potřeba odpovídajícím způsobem bočnici posílit. Ráfek lze vyrobit lehčí, ale my volíme bezpečnější variantu která něco vydrží.
Equator začal nabízet i MTB kola
Představujeme rovnou 2 řady: MTB a MTB Pro.
Ty se liší použitými komponentami, kterými jsou středy DT Swiss DT 350 CL a paprsky Competition, respektive 240S CL a Aerolight paprsky u dražší varianty Pro. Oboje straight-pull.
Obě řady nabízíme jak v klasické šířce 25 mm, tak i ve verzi Wide, která je téměř o 5 mm širší.
No a teď ta váha. Náš nejlehčí set Equator MTB Pro má těžko uvěřitelných 1 360 gramů, ten nejtěžší pak o 30 gramů překračuje magickou hranici jednoho a půl kila.
O tisícovku zvýhodněná cena platí na rezervace do konce října. Po složení 50% zálohy vám kola dodáme nejpozději do konce ledna 2021
na jaký rozměr MTB to je?
29"
Imho ta varianta na DT 350 za 21 tisíc se mě nezdá špatná.
Taky o nich přemýšlím. Měl jsem v plánu nechat zaplést Nextie na DT 350, už jsem měl jasno, ale teď už zase nemám
Tak makej, ve slevě jsou jen do konce října
Něco podobného jsem měl v plánu taky, ale příští rok půjdu do nich nejspíš :-)
Cenove to vypada fajn, ale pisou k tomu nekde urceni? Vahove to neni zadna pecka. Plus teda ja bych osobne ocenil 350 naboj s aerolite vypletem. Asi se snazi lidem nacpat kola s 240 naboji, kdyz chteji top vyplet.
„Ultra lehká, tuhá a zároveň vysoce odolná plášťová kola pro XC, maratony i enduro. Nejvíce vyhledávaný model mezi MTB cyklisty, co chtějí zvýšit svůj výkon.“
Toto mají na stránkách + je představení na MTBS
Aha, takze sracka :D
Nedělal bych unáhlené závěry. Vzhledem k ceně to nemusí být vůbec špatná kola.
Tak jsem to nemyslel, ale precti si znovu co o tech kolech pisou. Nejdrive lez, ze jsou ultra lehka a potom pisou, ze jsou pro xc i enduro, kde jsou na kola uplne jine pozadavky. Z toho si vyvodim akorat to, ze na enduro bych je fakt nebral, jinak to (snad) budou v pohode kole, ale opravdu nejsou ultra lehka.
Ty 30mm by se na Enduro daly teoreticky, ale teď už se to tak všechno rozšiřuje, že 30 mm bude pro XC běžné
O sirku nejde, ta je v poho, ale neveril bych, ze to vydrzi enduro pouziti.
Těžko říct. Já na enduro bych karbonová kola nechtěl.
To je ta druha vec
Neřek bych sračka, ale váhové limity 95kg a 105kg jsou docela bídné…
Bych čekal, že na karbonových kolech budou jezdit spíš chrti, než 120 kiloví řízci.
Dnes má plnou prkenici peněz skoro každý béefák, takže i když vážíš jako slon, jezdíš hovno a najedeš za rok ještě větší hovno, je třeba minimálně uvažovat o rychlých lehkých karbonech kolem dvacky a výše :-).
:-D
Na karbonových kolech bude jezdit ten, kdo si je koupí, chrt-nechrt. Vzhledem k tomu, že mají zvládnout EN, bych čekal, že budou mít trochu vyšší limit…
Spolehlinå kola pro 130 kg enduristu však nebudou vážit 1400 gr, to dá rozum. A pråvě ten 130 kg slon pak bude remcat, že jsou kola moc těžká. Absurdní.
Mně totiž přijde ten váhový limit takový alibistický, buď to zvládne pořádné EN a nebo ne. Takhle mi to přijde, že tam dali možné EN použití, protože je to v módě, ale nevěří, že ty kola pořádnou nálož vydrží, což se vzhledem k váze ráfků cca 400g nelze divit…
Docela se o kola se obdobnými parametry zajímám a třeba na Nextie se dají postavit kola s limitem 130kg, ale i tak bych je na EN nikomu nedoporučil…
To ti nepřijde, to tak je. Ráfky Force jsou taky dost těžký a mání nízký limit. Ráfky Remerx taky. Prostě vylhávka na reklamace :)
Jaká vychytávka na reklamace? Ráfek přece musí mít nějaký konečný hmotnostní limit jezdce pro svou spolehlivou funkci. Kdyby existoval nějaký ráfek bez omezení, mohl by se pak používat třeba pro jízdní kola, kombajny, traktory, povrchová uhelná rypadla atd :-).
On ten ráfek vydrží v pohodě 110Kg, ale radši tam daji limit schválně nižší. Třeba 95Kg, aby to lidem mohli omlátit o hlavu
Počítat s nějakou rezervou je přece běžné a zcela správné, bych řekl.
Ona je otázka, jaký limit dá výrobce a jaký dá přeprodejce jako Equinox…
Tak, určitě nezáleží jen na ráfku, ale taky na výpletu. Takže nějaké obecný limit ráfku je takový základ, pak to zapleteš Revolutiony aby to moc nevážilo a musíš snižovat, to je snad pochopitelné…
Takhle jsem to myslel no :) o výpletu se ti nebavím. A na silniční karbon ráfky dávat dráty jako Revolution je totální blbost…
A ono je nějaká norma, kolik má být limit, když je tam uvedeno EN? Navíc, pokud má člověk 120 kg tak si koupí holt jiné kola. Nechápu, proč někteří lidí řeší 100g na ráfku, když kolem pasu pak vozí 20 kg pneumatiku.
Protože obvodovou hmotnost kol významně poznáš, ať máš 60kg, nebo 100kg…
Jako, kdybych si měl vybrat, jestli jet závod a mít o 100g těžší kola, nebo 10kg batoh na zádech, tak si vyberu raději ty kola.
Ale pokud máš 100 kg, nemůžeš chtít jezdit na 1500 gr kolech enduro. To je snad jasné i úplnému troubovi ;-).
Asi zjevne ne tem troubum co maji 100kg a chteji mit lehky kolo :D
Zaloha 50% s dodanim za 90 dnu? To zavani problemovym cashflow. Ale treba to klapne.
No je to tak. Šel jsem do toho, tak se pak podělím o zkušenosti. Mtb Pro Wide. Nejistota je tak uvidím.
Taky půjdu do stejné verze.
Na co používáte tu vnitřní šířku 30mm? AM?
Na pláště 2.3" je to tak akorát :-)
Tak to asi těžko ne :) to je tak pro ráfek 23–25 ne?
Na silnici se dnes vozi i 25 (1") plaste na 21 rafcich. Duvod je sice jiny, ale pro ilustraci nesmyslnosti tveho tvrzeni to staci.
Na mém tvrzení není nic nesmyslné ;)
XC :-) Funguje dobře i s 2.2 pláštěm. Každopádně teď tam půjde 2.25 Aspen a 2.4WT Aspen dopředu :-)
Pro 2.4WT to má opodstatnění :) To chápu
Myslím si, že to může fungovat i na užších pláštích, chce to pouze zkusit… Já to beru z důvodu vyšší nosnosti a z toho dedukuju, že budu moct na tom více prasečit :-)
Epic se prodává na 29 ráfcích Roval a jsou tam v základu dány 2.3" pláště. Na Meridě Big Ninu dávají kola Reynolds 30 mm ráfek a na to Ikony 2.2" tak asi bych ty 2.2 označil za hraniční na 30 mm ráfek :-)
Ahoj, ake máš skúsenosti s kolama ProWide?
Chtěl bych se zeptat, zda je těch 28 drátů ve verzi widepro jezdce 95 kg dost nebo je lepší vzít něco jiného s 32 dráty. Případně vyplatí se v tomto ohledu připlati za dráty aerolite nebo jsou competition ok? Dík za radu.
Tak objednány v rámci vánoční akce Equatory 45 disk galusky :-)
S Equatory 45 galuskama nebyl zatím žádný problém tak snad budou i ty diskové v pohodě :-) kotouče jsou na 6 děr, tak jsem zvolil tento kotouč, co vy na to, bude to fungovat s Ultegrou a destičkami z ultegry sady?
bude, ale kombinovat Sram a Shimano proč?
krásné ani levné to není
Náboj je na 6 děr tak proto. Od Shimana mi pak moc na 6 děr nesedělo. Maximálně XT kotouče.
EDIT: Levné to opravdu není, ale ty kotouče na silničce snad moc měnit nebudu, takže je to spíše jednorázový nákup :-)
Hope , Formula, TRP, a další a další, vše levnější a zajímavější
a ty kola nejdou objednat v CL verzi?
Pošli nějaký odkaz prosím na konkrétní typ který je zajímavější :-)
Mně se líbí ten černý unašeč, myslím že padne k mé černé vidlici. Každopádně díky za tipy. Z těch tvých tipů mi přijde nejpěknější asi ten XT.
Nejdou právě v CL verzi objednat.. jsem s něma dost spokojený vzhledem k ceně/výkonu, proto je volím.. plus s Milanem je super domluva..
Bude to fungovat. Krasy ale moc nepobral. :-)
No ty náboje jsou na 6 děr, proto volím tuto variantu :-)
Sel bych do normalniho Sramu Centerline nebo do Galferu.
Nad klasickým Centerlinem jsem taky přemýšlel.. no těch kotoučů je fakt hodně na výběr.. mít centerlock tak neřeším a beru buď Ultegrový kotouč nebo Durový…
Taky nevim proc se shimano brani udelat hezkej kotouc na 6 sroubu..
Já myslel nedávno, že 6 děr je už mrtvý systém… a on je ale jen u Shimana… Sram a ostatní výrobci kotouče stále dělají…
CL tlačí jen Shimano, kdyby s ním seklo, tak ostatní CL taky zabalí…
Jojo tak to je. Ty jejich kotouče Freeza jsou super, ale za Equatory jsem nenašel adekvátní náhradu takže proto volím 6 děr s tím Sram kotoučem :-)
lepší nahrada je si objednat Nextie rafky a nechat složit
levnější a podle požadavku :D
Jo o této variantě jsem už slyšel i na MTB. Díky za tip :-)
abys neřekl že nemám zkušenost s Eqinox :D nakonec sem je komplet rozebral a předělal.
Ale to byla verze s jejich nábama, na DT po přepletení už pak pohoda,
No na toto jsem se jich ptal na FB ohledně náboje a říkali, že to není problém přepléct na DTčko. Každopádně ty náboje mi přijdou celkem dost v klidu (zatím teda musím zaklepat) vzhledem k té ceně kol. Jediné co mě teda trochu štve je to uchycení kotouče a nemůžu tím pádem použít Freeza kotouče.
Hojte, tak jsem neodolal poměru cena/výkon a mám 2 zásadní problémy :-(
Po nasazení Campognolo 11sp kazety mám posunuto řazení o 2 pastorky, nejspíš pod kazetu patří přiložená podložka viz foto, ale nevím, jak ji nasadit na Campa ořech?
A druhý problém jsou čelisti, nedokážu je rozevřít tak, aby se mi tam vešly špalky včetně širšího ráfku, ale to je spíš tím, že mi předloni kluci v Blansku v cyklu zkrátili brzdový lanka tak, že když povolím dotahovací šroub, tak mi ustřelí koncovka lanka :-(
Tak doufám, že to nějak doladím a budu rád za každý konstruktivní příspěvek, každopádně budu asi muset tahat nový brzdový lanka minimálně přední, to už jsem zlikvidoval :-(
A to to vypadalo tak na pohodu, nasazení plášťů i kazety naprosto bez problémů, jak jsem to dal na kolo, začalo se to bortit :-(
Hele to s tou podložkou se mi nezdá. Mele se ti kazeta nebo pastorek po dotažení?
Minimálně vzadu zasroubuj tohle.
Anebo prostě vyměnit lanka… Při změně šířky ráfku to udělá překvapivě dost.
Přesně, koupit zadní lanko nové a to současné dát dopředu.
Pod Campa kazetu se nedává podložka. Musíš to řazení prostě přenastavit.
A lanka hold nový, ale tím pádem bych dal rovnou o nový bowdeny a omotávku.
Ideální hodit to do servisu ať mu rovnou vymeni Lanka a bovdeny a seridi hazku a brzdy ;)
Tak jsem dotáhl to kolečko u brzd, a to lanko je jen tak tak, jsem teda játro, že jsem na to nepřišel sám, bowdeny jsou cajk, ty bych nehrotil, jsou to origoš Campa a jsou tam chvili, omot asi taky dám nový ;-)
A hazku zkusím tedy seřídit, když to nedám, tak to hodím místnímu garážmajstrovi ;-)
Nakonec jsem to asi o ty dva pastorky rošteloval sám, jak jsem kroutil tím seřizovacím šroubem u hazky :-( Teď to nechodí jen o jeden, jsem netušil, že to bude takový jeb*ní, vždycky pro mě byla výměna kol jen otázka přehození plášťů a kazety :-(
Děkuji moc za udělené rady, zkusím, dnes už na to házím bobek ;-)
To je otázka 5 minut i s uklízením nářadí a stojanu.
Jako pro mě možná dvacet až třicet, ale i tak beztak budu muset natahat ty lanka atd. A ty momentálně nemám, tak se tomu kolu pak pověnuju komplexně, teď už na to nemám morál ;-)
Pokud Ti nedřou špalky o ráfky nemusíš nic měnit. Stačí jen seřídit šaltr.
No přední brzdový lanko musím určitě, páč jsem ho nakonec v afektu ustříhl a vytáhl, takže už je mega krátký a navíc se beztak nějak třepí :-(
Sice na te fotce neni moc videt, ale zda se mi, ze mas naopak brzdove spalky, tak at si nekde nenabijes.
Možná to tak vypadá, ale jsou to Campa botky a přesně takto to má být i podle nápisů na špalcích, ale děkuji za pěčí ;-)
Jak pisu, neni tam nic moc videt a proto se mi zda, ze tam nikde nevidim sroubek jistici spalek.
Zrovna tyhle Campa botky šroubek nemají, mají takovou echt pružinku ;-)
Zrovna na te druhe fotce sroubky jsou :)
No vidíš to, máš lepší oko, ale já tam mám fakt jen takovou pružinku ;-)
Mám to určo dobře, úplně si mě vyschýzoval :-) To X v kroužku znamená konec názvu „Equinox“ a nad ním byla šipka směru :-)
Jo, to bude varianta na fotu. Silnicky nejsou uplne moje parketa, takze tuto verzi jsem fakt jeste nepotkal.
JJ, to bude ono, celkem debilně se to vyndavá…ale podle servisního videa asi stačí vypáčit šroubovákem ;-)
https://www.youtube.com/watch?…
Tak moje parketa zase nejsou horáci, hlavně celodpružený ;-)
Do 11s to bylo bez šroubků na 12s chorus brzdách už šroubek mám.
JJ, já mám Chorus 2011 11s ;-)
Jenom dodatek hlavně si tam dej špalky na karbon ať ty ráfky neznicis !
Takový játro zas nejsem, snažím se tam právě dostat ty dodané s koly :-)
Ntvle, koupils EQ jo? Použiju Tvoje slova „ať to líce “
…už pár let bojuju s Equinoxama v dobrým slova smyslu.
Akorát ten hmotnostní limit 85kg (pohybuji se 82–90 dle ročního období) mě při koupi celého kola nanapadl. Mám 20/20, drát jak papír a každej rok centruju a s galuskama je to drahý no.
ps; jak vysoké ráfke? 38?
ps2; sluší mu to
35mm, no kdybych se nebál tý obržděný plochy na Campa kolech, tak je nepořizuju, ale poměr cena/výkon prý dobrý, každý mi to chválil, jen kámoš to 2× reklamoval, praskaly mu dráty, nakonec mu to přepletli na DT Swiss ;-)
Doufám, že teď už to mají vyladěnější ;-)
Kde jsou obezděný?
…obržděný?
No je tam už celkem znatelný žlábek v té hliníkové brzdné ploše, ale možná to dramatizuju, každopádně zatím jsem je uložil a nevyhodil :-)
Ty origo spalky docela rychle ubejvaj. Jsou mekci ale nebrzdi spatne ani na vode. Black prince po obrzdeni puvodnich je lepsi, byt drazsi volba.
Na širší ráfky pak dělá Swiss Stop EVO špalky, které jsou nižší, aby nemusely být moc roztažený čelisti.
Díky za postřehy! ;-)
Mě právě přišlo, že ty black prince mizely před očima.
Lepší než když mizí brzdná plocha na kolech.
To jo. Proto jsem rád, že už jsem na kotoučích, tam to člověk neřeší vůbec.
JJ, kotouče jsem v tomto boží, ale toto kolo mám prostě jako památeční a „sváteční“, takže jsem mu ještě dopřál nová kola, jen jsem netušil, že s tím bude taková „je*bačka“ no co už, nějak to dopadně, snad dobře, naštěstí furt mám na čem jezdit ;-)
Jj black prince mizí ale brzdí a neničí ráfky za mě super volba :)
Koukám, že jsou pro Campa botky dokonce levnější ;-) Při nejhorším mám i Shimano botky :-)
Zatím tedy použiji použité přibalené, přece to nevyhodím, hlavní bude to rozchodit, aby to jelo a točilo se ;-)
A samozřejmě i brzdilo :-D
To určitě jo. Já spíš reagoval ve smyslu, že black princ mizí před očima, tak si nedovedu představit jak mizí ty original o kterých cft píše.
Tak 2000km a jsou pryč. Ale záleží na váze a profilu. V Polabí to vydrží dýl než v Alpách. Na Šumavě při váze 75 – 80 kg moc víc jak tyhle km nedaj.
Kolik máš nastoupáno (sestoupáno) metrů? Váhu mám podobnou, jak ty, špalky mám ty nižší EVO + EiE ráfky s drážkovanou brzdnou plochou a přední jsem měnil po 4000km, zadní mají 5000km a ještě mám v plánu je tam chvilku nechat. Profil mně v průměru vychází tak 1000m up na 100km.
Edit: jo a vychází mně (ťuk, ťuk), že jsem ještě ani jednou nejel za mokra :)
mne sa tiez zdalo ze hodne miznu z uvodu (eie + drazkovana plocha). Vraj si to nejak sedne a druha polka snad bude ubyvat pomaleji :D – mam 90 a na 100km asi menej ako 1000m v priemere. Na zaciatku som tam nahodil tie od EIE kym prijde swissstop a to bolo este len ‚mizne pred ocima‘.
Tak mě prasknul 1× drát zadek (přetěžoval jsem s batohem nesmysl a eště boural v kolejích) a letos po 3 letech jeden vpředu, ale nevím co to je za dráty, nějaký placatý karbon, tak 2×0,2mm :-D. Dostal jsem dva náhradní, tak budu řešit až na jaře. Jinak super lehký záplety, přední i s obutím bude mít hodně pod kilo. To budou průměry.
Tak ty máš asi ty dražší s karbon drátama, ty už mi na deset let starý kolo nedáváj smysl ;-)
No, já mám ještě Equinox33 „oldskůl“. Koupě včetně kola, bazar. Ale jak říkám, sleduj průměry, to bude tak 1–1,5 km/h nahoru na stejně najetých trasách.
…no a až dosloužej, koupím E!E ;-)
Na průměry nehraju :-)
Kecáš, potěší. :-D
Tak se to rýsuje, ale koupil jsem nějaký noname lanko, sice to brzdí, ale má to takovej gumovější chod oproti tomu origoš Campa ;-)
Hazka už taky celkem chodí, tak to ještě trošku projet a pak nahodit omot ;-)
Tak jsem nakonec radši objednal lanko přímo pro Campa brzdy z netu, radši to ještě vyměním, než to omotám, původně se mi nechtělo dělat objednávku jen kvůli lanku a hlavně se mi nechtělo čekat na doručení, je fakt, že jsem si tam mohl přihodit ten omot, no takhle jsem tam přihodil plášť, ten se nikdy neztratí ;-)
Myslím, že to co mi tady pán prodal je spíš pro Shimano, každopádně využiju případně pro štěrkáča, s cyklama je to tady celkem prekérka, v Boskovkách celkem bída, nej je asi ten Novák v Blansku, ale ten mi právě zkrátil tehdá ty lanka jako dost razantně :-)
Brzdová jsou stejná. Jiná jsou řadící lanka pro Campu a Shimano (SRAM).
Jako použit to jde, dokonce to i funguje, ale má to takový divný chod, a ta hlavička je prostě krapet jiná, zapadne tam celá, zatímco u Campa koncovky část čouhá ;-)
Jinak si měl pravdu, vyladění hazky byla celkem pohoda, teda otázka, jak to bude fungovat mimo stojan :-)
Horší bylo to tahání lanek, jako trefit to v tej páce je celkem um, pak už celkem pohoda samozřejmě.
Každopádně díky za všechny rady, máš u mě panáka! :-D
Na trefování lanka v namontovaných Palach nemám nervy. Vždycky je dávám z beranů dolů. Stejně vždy Lanka vydrží víc než omotavka.
Mám zánovní galuskové 45 Equatory, ale z druhé ruky bez záruky. Nicméně jsem je koupil opravdu neježděné ( pár desítek km) v origo krabici s nepoužitými špalky. Po nasazení jsem ale zjistil, že zadní kolo se při brždění cyklicky kouše. Měl jsem za to, že se to časem obrzdí a vylepší, ale pořád se nic neobrzdilo, je to stále stejné. Co myslíte, pomohli by jiný špalky, než ty origoš co k tomu dávají?
To ti teď nepovím, zatím bojuji se zprovozněním kola s těmito zapletenáči :-) Doporučené je dávkování, doufám, že neflekuješ? ;-)
Jsou opravdu Ok? Takhle koušou opravované ráfky :(
Vypadají 100% OK
Nejen opravované, ale i nové karbon ráfky docela často trochu pod brzdou pulsují. Zvlášť při dobržďování. Dneska to trochu eliminuje vroubkování na brzdné ploše.
Me takhle pri lehkym pribrzdovani cukaji obe EIE, predni i zadni. Pri seriozim brzdění dobry. Campa spalky, 6000km a furt stejne.Vroubkovany.
Děkuji chlapci, mám s tím malé zkušenosti. Nechám to být.
Neflekuju, pěkně jemně …
Vlny ty vroubku :)
Ooo…pardón!
Jsem si to spletl s brambůrkama! :-D