• Tomdik

    Ahoj,máte někdo osobní zkušenost s elektrosadou EVBIKE? Prosím zakomplexované borce, co 1× ročně vyjedou nějakou místní „milešovku“ a uvedenou výpomoc považují za bezcharakterní, aby neodpovídali… Mám to do práce 30km do kopce a jezdím na 6:00h (tzn. silničku beru jen v létě). Jen letos do práce z práce cca 6000 Km a výpomoc by prostě bodla ;-) Díky

    0 0
    • jurajda  

      Ahoj. Než cokoliv koupíš tak doporučuji zapůjčit a vyzkoušet. Já na ekole mám najeto 15 tis. km a spokojenost.

      Vyzkoušej typy pohonů (středový nebo nábojový) a hlavně dojezd ! Nevěř tomu co udávají výrobci, to je sci – fi.

      0 0
    • dancing dog  

      záleží, kolik vážíš a jakej je profil cesty. U EV bike bych se bál dojezdu, zvlášť u tý baterie do rámu, no zase asi můžeš dobíjet v práci, ale to pak bude baterie asi do roka na výměnu. Nejsem si teď úplně jistej, ale myslím, že maj jen 500kW motory, no rozhodně jsou strašně obrovský. Ty motory :)

      0 0
      • Vilém  

        Nj, pomalu 700k nebude uz zadnej prcek.

        0 0
      • Honz8t  

        500 kW je zatraceně hodně. Nemyslels třeba 500W?

        0 0
        • dancing dog  

          jasně že jo. trapnej překlep :) jinak, nové info pro mě. Známej ted nově RV má a je velmi spokojen.. baterie v nosicči..

          0 0
      • Honza Mull  

        blbost mám od evbike vic sad (rodina) a baterky staré od 3 let kapacitou furt jak nový , ono to chce používat hlavu a nenechávat je vybité pak vydží roky, jakmile se baterie nechá vybitá pul roku tak je jasný že bude ko, za mne spokojenost

        0 0
    • davids0108  

      Zvažuji přestavbu starého treka na e-bike a do úvahy připadá právě tato sada. Jen nevím, která ze tří variant je nejlepší:

      1. Motor v náboji zadního kola 750 W, cena kolem 17 000 (s baterkou a montáží).

      Výhoda – nízká cena, nevýhoda, když na takovém kole dojde baterka, asi to bude nepoužitelné na další jízdu. Odpor toho motoru v kole bude asi velký.

      2. Středový pohon 750 W, cena kolem 25 000 Kč.

      Výhoda – na kole lze jet i po vybití baterky, lepší rozložení hmotnosti na kole, nevýhoda – jen jeden tác vpředu.

      3. Dva motory (přední i zadní kolo) po 250 W. Cena asi 26 000 Kč.

      Výhoda – pokud dojde baterka, lze jet i vlastní silou (motory mají volnoběžku), dále proti variantě 2 nepřijdu o trojpřevodník.

      Nevýhoda – nejvyšší cena, nevím zda nebude problém na jednu baterku zapojit dva motory.

      Upravoval bych takto treka 20,5 palce s 28 palcovými koly, shimano alivio 3×8 speed. Vážím 79 kilo. Jezdil bych jen po silnici trasy do 30 km max. (na jiné účely mám ještě jiná kola). Cílem je jet rychleji než vlastní silou a nezpotit se.

      Tímto bych si chtěl postavit stroj někde mezi kolem a skútrem, takže jeden motorek o 250 W s asistencí do 25 km/h pro mě nemá smysl řešit. Určitě chci možnost asistovaného šlapání, pokud by se to dalo ovládat jen plynem, je to bonus navíc. Stejně tak tempomat.

      Díky za radu, co by bylo vhodným řešením.

      0 0
    • davids0108  

      Pro jakou sadu ses nakonec rozhodl a jak ti to reálně pomohlo v ježdění do práce? Popravdě jezdit 30 km do kopce do práce tak o kole ani neuvažuju a jezdím autem nebo busem / vlakem.

      0 0
      • blue.sun  

        Proč ne? Záleží i na druhu práce. Máme u nás dva kluky, kteří jezdí dvakrát až třikrát týdně kolem 80 km na čtyřiadvacítky směny. A druhý den totéž zpět.

        0 0
        • davids0108  

          Ano, taky jsem občas jel do práce (22 nebo 26 km) na kole, ale to spíš jen na zpestření všedního dne. Jezdit pravidelně na šestou do práce trasu 30 km a ještě do kopce, Kladu si otázku, kdy takový člověk vstává. Ve čtyři, v půl čtvrté ráno? Každopádně klobouk dolů. Já bych to nedal.

          0 0
          • blue.sun  

            Oba mají rodiny, takže je to pro ně v podstatě jediná možnost, jak trénovat. Já přes léto jezdím patnáct do práce a třeba čtyřicet, padesát zpět domů… ale taky ne denně, to je pravda.

            Na šestou bych při 30 km cestě musel vstávat… v půl páté, lehká snídaně, hodinka cesty (na silničce, kterou nemám), druhá snídaně v práci a hygiena tamtéž.

            0 0
    • davids0108  

      Jaký výkon elektromotoru je podle vás na kolo dostačující pro 80 kg člověka? Žádná extra zátěž se vozit nebude. Stačí 350 W na přední kolo? Někde se uvádí názory, že 250 W je málo, že to stačí tak pro 50 kg člověka a že je třeba aspoň 1 kW. Na druhé straně, když jsem schopen sám vyvinout výkon 200–400 W jak kdy a taky jak dlouho, tak těch 350 W mi vlastně dvojnásobí mou vlastní sílu.

      0 0
    • krab007  

      Kde je prosím tě v ČR 30 km dlouhej kopec?

      0 0
    • mar.tan1  

      Mám dotazy, na který jsem ani zde ani u výrobců nenašel odpověď, možná mi poradíte

      1. Jaké parametry pohonu/baterie by byly adekvátní pro mě, mám 140 kg a rád jízdu v terénu (simgletrek). Rád bych si užil delší vyjížďky, kolo mě baví, ale rychle unaví.
      2. skoro u všech sad je k tomu sada brzdových pák, ale já mám na kole hydrauliky, co s tím?
      3. Koukal jsem na výměnu středového složení za elektromotor a pokud tam je pak jednokolečko, jak je to s řetězovou linkou, když mám vzadu devítikolečko?
      4. Co je a není povoleno v provozu na běžné silnici? Maximálně 25km/h, omezení výkonu, jen příšlap?
      0 0
      • JendaH  
        1. S baterkou, motorem i s tebou to bude mít tak 180, nevím, trochu bych se bál, že už to běžný rám nedá. Ještě k tomu v terénu.
        2. Obávám se, že nábojový motor, přehazovačku i hydrauliky dozadu najednou nenacpeš. Takže středový, nebo se těch brzd vzdát.
        3. 25, výkon 1 kW, příšlap nevím.
        0 0
        • oddie  

          Proč by dozadu nenacpal najednou nábojový motor, přehazovačku a hydrauliky?

          0 0
      • Honza Mull  

        tobě určitě 750W nebo 1000W středový třeba EVBIKE, baterii 48V13Ah , hydrauliky už jsou k mání, jednokolečko vepředu neni takový problém sám mám 10 v zadu a jedno vepředu a v klidu, díky motoru clověk velice rychla zapomene řadit

        na silnici je přípomoc do 25km/h pak už musíš vlastní silou v terénu je to jedno (např singletrek) rozhodně doporučím 1000W s brašnovou baterií od EVBIKE a s displejem , tam totiž rychlost nastavíš přímo v terénu

        0 0
        •  

          a co když dojde šťáva, dá se na to dojet třeba 20 km když je to těžký jako kráva, máš vyzkoušeno ?

          0 0
          • mrazik62  

            Jede to taky ale seš pomalejší než na ukrajině :-)

            Musíš šlapat a rychlost nic moc, hlavně při porovnání s tou předchozí dopomocí. Je lepší dojet aspoň na nejmenší výpomoc. Jinak ten středový motor má určitý odpor při šlapání. A to kolo má naprázdno 20–23 kg.

            Určitě si dej vodítko řetězu, jinak ti to bude v terénu padat.

            A ty single treky na tak těžkým kole nic moc. Určitě počítej s většíma pláštěma. Ideální 27,5+

            0 0
    • Honza Mull  

      Ahoj, všechny sady jsou stejný apache nebo crusis , všecho je to Bafang s jinym logem , baterie taky, já zvolil evbike proto, že ti řeknou reálný dojezdy a záruku 26měsíců a cenou šli taky dolů stačilo zavolat , měl jsem od nich 250W pak 750W a skončil jsem u 1kW s 13Ah v tý tašce a reálně ujedu na jedno nabití 35km jen na motor bez šlapání (jo a sem vyžranej 120kg) :) když šlapu tak klíďo 60–70 takže pokud si vemeš 750W a stejnou baterku a pomužeš tomu trochu nohama tak dáš i víc než 100km

      0 0
    • mrazik62  

      Mám evbike 250w středový motor asi 3roky a baterií 13ah 36v. Na plný výkon ujedu asi 40km, manželka na tom dava na těžko (naložené kolo kolem 40kg) přes 100km ale s malou pripomoci. Mám to jako pracovní kolo a je to super.

      Jediná závada zatím byl nějaký bordel uvnitř motoru asi po 3 tisicich km. Stačilo vyčistit motor a zase o.k. Jezdil jsem v létě v zimě za každého pocasi i na posolené silnici.

      Výkon 250w pro aktivního cyklistu stačí. Lenosi ale potřebuje větší, aby nemuseli tolik šlapat. Jinak s tím větším výkonem se automaticky podstatně zkracuje dojezd.

      A u bafanga si můžeš přenastavit maximalku až do 50km (teda pokud to uslapes).

      0 0
    • sparrow_cz  

      Ahojte, přemýšlím o tom, že bych vdechnul nový život svému starému 26" MTB GT Avalanche přestavbou na ebike. Využíval bych jej na každodenní cesty do práce – jedna cesta 25km, 300m převýšení, po horších cestách. Na sportování mám CX kolo, na to ebike nepotřebuju. Rozhodl jsem se, že půjdu cestou zapleteného motoru do zadního kola. Jednak je to levnější a navíc mi to umožní používat víceplacku, čili budu moct šlapat i z kopce.

      Nabídka dvou českých firem:

      Apache Silent Plus za 25k kč 250–350 W nominální výkon, 16Ah baterie

      EV Bike za 15k kč 500 W nominální výkon, 15,6Ah baterie

      Jakto, že je Apache o 10k dražší při polovičním výkonu motoru? Je tam něco, co mi nedochází?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.